- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 22 786
Onko liimapuulevy halvempaa?
Mänty voisi olla. Jos on 18mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Onko liimapuulevy halvempaa?
Vaan niin se on että toinen Ultimax särisee vähän. Tietyillä taajuuksilla kuuluu kuin rapistelisi foliota tai heiluttelisi pikkukiviä tölkissä. Samainen elementti lienee se, joka käsillä painettaessa rahisi jo paketista otettaessa. Se rahina on hävinnyt, mutta kyllä tuo särinä vaan vielä siellä on vaikka muuten kummatkin elementeistä soi yhtenäisesti.
Pitää alkaa kyselemään takuu-asioita, mutta onko veikkauksia mikä tuollaisessa elementissä voi moista ääntä pitää? En pysty paikallistamaan ääntä mihinkään tiettyyn kohtaan elementistä, mutta kuuluu ympäriinsä elementin reunoilta kuunnellessa. Kerran jo avasin kotelon ja varmistin, ettei mitkään irralliset komponentit tai johdotus tuntunut tuota aiheuttavan.
Tilaa part expresistä a-1000. Siinä voisi olla asiallinen peliOnko täällä kokemusta Reckhornin vahvistimista? Suomesta saisi mallia A-407, A-409 ja A-800. Näistä kaksi ensimmäistä tulevat mukavien säätöjen kanssa ja antavat 4 ohmiin 290W. A-800:sta taas puuttuu säädöt, mutta tehot nousevat 500W asti @ 4 ohm (THD 0,7%). Vahvistin olisi omassa projektissa tulossa subbarista erikseen, niin tuollainen valmis kotelo olisi kätevä. Kyllähän se kotelon kasaaminen onnistuu, mutta pitäisi ostaa materiaalia sitten siihenkin.
Ei vaan tahdo löytyä oikein mitään tietoa noiden laadusta. Hypexit ovat varmasti hyviä, mutta niitä ei saa koteloituna.
Joo Dayton Audiota tarkoitin. Ja niin. Ehkä se ei oo sit ihan paras tuohon, mut trhoa löytyy kivastiJos Reckhornin A-1000:tta tarkoitit, niin eipä se anna A-800 verraten enempää tehoa saati ominaisuuksia. Jos taas Dayton Audion SA-1000:tta meinasit, niin miksi tilaisin noin järeän laitteen ulkomailta, kun en sen tarjoamia reservejä tai parametristä korjausta edes tarvitse, kun Antimode löytyy jo.
Olisiko jollakulla ihan kokemuksia jakaa noista Reckhorneista? Jos ei mitään tahdo löytyä niin kai sitä sitten on koteloitava Hypex, ei uskalla ostaa sikaa säkissä, kun ei noista mitään infoa tahdo löytää.
Itsellä ollut joskus Reckhorn A-406, soitteli vallan mainiosti parin vuoden takaista Scanspeakin 12" -tuumaista (refleksiä), säädöt oli erittäinkin monipuoliset ja hyvät. Ylipäästö ts. subsonic on hieman loiva, mutta kuitenkin omassa käytössä riittävä. En minä tuosta mitään pahaa sanottavaa keksi.. Jos sen tehot riittää niin mikäpä jottei.Olisiko jollakulla ihan kokemuksia jakaa noista Reckhorneista? Jos ei mitään tahdo löytyä niin kai sitä sitten on koteloitava Hypex, ei uskalla ostaa sikaa säkissä, kun ei noista mitään infoa tahdo löytää.
Joo. Tuo Rechornin jakojen jyrkkyys ei itseänikään miellyttänyt. Tuntui että sai pyörittää porakoneella subsonicia ja crossoveri yms. Varmaan tyylii 6db per oktaaviItsellä ollut joskus Reckhorn A-406, soitteli vallan mainiosti parin vuoden takaista Scanspeakin 12" -tuumaista (refleksiä), säädöt oli erittäinkin monipuoliset ja hyvät. Ylipäästö ts. subsonic on hieman loiva, mutta kuitenkin omassa käytössä riittävä. En minä tuosta mitään pahaa sanottavaa keksi.. Jos sen tehot riittää niin mikäpä jottei.
Ööö siis mitkä ovat hitaita ? tuosta sai sen käsityksen että vahvistimet, mutta nehän ei sitä hitautta millään tavalla määrittele. Hyvä ja edukas elementti olisi esim Infinity Ref1260 suljettuun ~50lit koteloon ja tuolle jos haluaisi edullisen päätteen niin muusikoiden.net :stä joku käytetty pa -pääte lähtisi varmaan alle satkulla, eli tuo tulisi maksamaan kutakuinkin ~200-300e. Tuossa elementissä aika mukavan korkea herkkyys niin ei hirveästi tarvitse tehojakaan.Mikähän olisi kotisubille halvin fiksu vahvistin? Joku halpa TangBang olisi tulossa elementiksi.
Kerrostalossa asutaan joten aivan älyttömiä tehoja ei tarvitse saada. Muutenkin käyttö olisi enemmän musiikkia ja vähemmän leffoja.
Valmiin käytetyn ostaisin mutta halvimmat tuppaavat olemaan hitaita eivätkä sovellu musiikin kuunteluun.
Yleensä se subbarin "nopeus" tulee kotelon toteutuksesta (refleksi vs suljettu / passiivi toteutettu) , erittäin hyvin toteutetut ja matalalle viritetyt refleksisubbarit toimii myös musalla ja ovat nopeita, mutta ovat myös hinnakkaita.Eikait tässä tarvitse mitään todistellakkaan.
Tässähän ei päästy asiaan ollenkaan vaan jäätiin jumiin aiheen viereen.
Onko sinulla jo taustatutkimukset tehtynä, jotta voisit jakaa informaatiosi edullisesta kotisubista musiikin kuuntelulle?
Itse en näistä herzeistä yms niin ymmärrä, enkä varsinaisesti haluakkaan ottaa selvää, koska päähän mahtuu only so much informaatiota.
Käytän, tässä tapauksessa subia, tuotetta mutta en halua sen mekaniikasta tietää paljoakaan.
Toisaalla joku toinen haluaa vain hyvän näytönohjaimen tietokoneelleen muttei halua tietää sen kellotaajuuksista tai ylikellottuvuudesta.
Onko kenelläkään halua ostaa tuota särähtelevää Daytonin 18" ultimaxia johonkin projektiin? Vaikka isompaan sohvantäristimeen
Eikait tässä tarvitse mitään todistellakkaan.
Tässähän ei päästy asiaan ollenkaan vaan jäätiin jumiin aiheen viereen.
Onko sinulla jo taustatutkimukset tehtynä, jotta voisit jakaa informaatiosi edullisesta kotisubista musiikin kuuntelulle?
Itse en näistä herzeistä yms niin ymmärrä, enkä varsinaisesti haluakkaan ottaa selvää, koska päähän mahtuu only so much informaatiota.
Käytän, tässä tapauksessa subia, tuotetta mutta en halua sen mekaniikasta tietää paljoakaan.
Toisaalla joku toinen haluaa vain hyvän näytönohjaimen tietokoneelleen muttei halua tietää sen kellotaajuuksista tai ylikellottuvuudesta.
Todellla tyylikäs!!!8 vuotta jäissä ollut Decware Wicked One projekti on tarkoitus tehdä vihdoinkin loppuun.
Valmiiksi ajetut 22 mm mdf:t löytyy varastosta ja tutulta lasifirmalta saan laminoidun lasin sopuhintaan.
Tässä jonkun slobon valmis tuotos.
Onko kukaan erehtynyt kokeilemaan?
Ainut mikä mielestäni voi tuon aiheuttaa on se , että sulla on Denonissa joku "loudness mode" päällä. Itsellä ainakin 2300w:ssä kysyi kalibroinnin jälkeen että otetaanko joku equ ja joku volumejuttu hiljaa kuunneltaessa käyttöön. Vastasin kumpaankin ett NOU NOU.Onkos kenellekään tullut vastaan tilannetta jossa subin äänenvoimakkuus ei oikein mene sujuvasti muun setin mukana? Eli vahvistimesta äänenvoimakkuus asentoon 65 ja kaikki on ok. Siitä kun lähtee laskemaan niin subin ääni korostuu muihin ääniin nähden ja tekis mieli tiputtaa tasoa.
Denon AVR-X2200W
Sub. Vahv. Behringer inuke 6000dsp
Laita toki videot ynnä muut aiheesta niin voidaan katsella jos jätteet tulisin noukkimaan pois. Moottorit kiinnostaa ainaKerran osia jäi vielä vähän yli, niin piti askarrella vielä yksi pöytämallinen subi. 140l suljettu ja elementtinä FiQ18. Elementti tuntuu toimivan erittäin hyvin suljetussa. Alarekisteristä iskee todella mehevästi sohvaa tärisyttävää bassoa.
Tälle ei nyt mitään käyttöä ole, mutta tulipahan tehtyä niin ei jää osat erillisinä pyörimään nurkkiin.
Onko kenelläkään halua ostaa tuota särähtelevää Daytonin 18" ultimaxia johonkin projektiin? Vaikka isompaan sohvantäristimeen
Nyt kun muistutit niin niimpäs onkin jotain dynamic hommia. Pitänee ottaa pois.Ainut mikä mielestäni voi tuon aiheuttaa on se , että sulla on Denonissa joku "loudness mode" päällä. Itsellä ainakin 2300w:ssä kysyi kalibroinnin jälkeen että otetaanko joku equ ja joku volumejuttu hiljaa kuunneltaessa käyttöön. Vastasin kumpaankin ett NOU NOU.
Paitsi jos se rahisee tarvittavalla liikeradan alueella. Tuossa tapauksessa sitä voi yrittää painella/runnoa sivuttain josko saisi sen verran tilaa kiinni ottavan kohdan ja rungon väliin, että ääni loppuu. Magneetin irrotus voisi olla yksi vaihtoehto, mutta saattaa aiheuttaa lisää tuhoa.Tuosta 18" elementistä voisi askarrella passiivisäteilijän, vaikka puhekela olisi kuinka rikki. Varmaan täysin sopiva 12" tai 15" subille.
Elementin painelu pitäisikin tapahtua keskeltä kun ei top-platen ja kelan väliin jää kuin alta milli, joten jos painat sivusta niin riparit antaa sen verran periks että painautuu vinottain -> kela ottaa kiinni top-plateen -> rahina. Joko tossa on kelassa huonot lakat ja lähtenyt jo tehtaalta tullessaan purkautumaan ihan vähän, tai sitten alaripari ja tinseli resonoi keskenään. Tai jotain muuta.Tuossa on videopätkä rätisevästä Ultimaxista https://photos.app.goo.gl/biJb00kY5H1I4S4T2
Jostain syystä chromella ei tunnu äänet kuuluvan, mutta firefoxilla video futaa oikein.
Eipä muuten tuo passiivisäteilijänä käyttö tullut mieleenkään. Mielenkiintoinen idea.
Käsin paineltaessa elementti liikkuu aivan hiljaa edestakaisin, jos painaa elementin keskeltä. Reunalta painettaessa kuuluu rahinaa, eli varmaan kuten Pertti Kosunen ehdottelikin, että ottaa kiinni sivusuunnassa.
Ei sillä juurikaan ole merkitystä, kunhan on vanua eikä vaahtomuovia. Suljettu täytetään yleensä täyteen, joten kaikki toimii. Refleksiin levymäinen on fiksuin valinta, kun sen saa helpoiten seinämille niin että keskiosa jää vapaaksi ilmavirtaukselle.Mikäs olis järkevin vaimennusmateriaali tuollaiseen 150l :n suljettuun koteloon? ASPA vanulla saa varmasti toteutettua, mutta olisko jokun levymäinen parempi vaihtoehto?
Jos takana magneetin keskellä on puhekelan jäähdytysaukko, niin sille täytynee jättää vähän tilaa.Kelasinkin juuri tuota asiaa, että olisko just hyvä jättää elementin ympärille vähän ilmatilaa ja varsinkin niin ettei esim vanu mene ripustuksien väliin.
Tuota juuri kelasin et eikö olis hyvä jättää pieni ilmatila elementin ympärille. Eli olisko ihan paras esim 100mm paksusta patjasta vuoraa koteloJos takana magneetin keskellä on puhekelan jäähdytysaukko, niin sille täytynee jättää vähän tilaa.
Täyteen vanutettu kotelo suurentaa elementin "näkemää" tilavuutta, kotona isoilla pöntöillä vanulle ei välttämättä ole tarvetta kuten autossa.
Millä perusteella vaahtomuovi pienentää tilavuutta ja vanu pienentää???? Tämä olisi mielenkiintoista tietää. maalaisjärki sanoo että jos vaikka vaahtokarkki puristetaan yhdeksi palaksi,niin se syrjäyttää esim 1l ja mielestäni sama pätee tamponiin.Vaahtomuovi ei käy, se pienentää tilavuutta.
Kokeile puhaltaa vaahtomuovin läpi, ilma ei liiku kunnolla tai ollenkaan, taitaa kuplat olla liian pieniä ja harvassa tms.. Vanun läpi taas ilma liikkuu, mutta se lisää jonkin verran vastusta (DIY aperiodic membrane systeemissä voi käyttää ritilöiden väliin puristettua vanua ja vastusta voi säätää puristusta lisäämällä ja vähentämällä).Millä perusteella vaahtomuovi pienentää tilavuutta ja vanu pienentää???? Tämä olisi mielenkiintoista tietää. maalaisjärki sanoo että jos vaikka vaahtokarkki puristetaan yhdeksi palaksi,niin se syrjäyttää esim 1l ja mielestäni sama pätee tamponiin.
Kyllähän esim. tuollainen profiloitu vaahtomuovi käy aivan varmasti subbariin...
Vaimentaa yläpäätä kyllä, mutta tilavuutta ei syrjäytä, (siis kotelon litravolyymia ei pienennä), jos syrjäyttäisi niin eikai tuota silloin vaimennusmateriaalina suositeltaisi esim. bassokoteloihin @ troelsgravesen.dkTuokin syrjäyttää tilavuutta.
No tuo profiloitu vaikuttaa asialliselta. Etola varmaan myy
^
Kyllähän esim. tuollainen profiloitu vaahtomuovi käy aivan varmasti subbariin... Kun taas näistä en menisi takuuseen, liekkö jo liian tiivistä kamaa ettei ilma kulje läpi