Dirt Rally 2.0

Tuo voi tehdä ajamisen vaikeammaksi varsinkin jos ei ole h-shifteria tai sekventiaalikeppiä ja jopa alimmalla 540 astemäärällä pelin ralliautoissa (tuo astemäärä löytyy useimmasta 2000cc autosta, kaikista R5:sta, R2:sta ja R-GT:sta) niin joskus niihin viiksiin ei tahdo yltää kunnolla esim. jos ehtii kääntää paljon vasemmalle kääntyviin mutkiin ja huomaa että on liian iso vaihde päällä niin ei ehkä sormet yllä enää. Oikeassa elämässä Neuvillella ehkä pienin kääntöaste 380astetta ja Sunisella oli Ford wrc:ssä tai ainakin R5:ssa 470 (ja yhdellä ruotsalaisella R5 kuskilla oli vain 330astetta).

Suosittelen kokeilemaan maksimissaan 540 astetta silloin jos on h-shifteri käytössä ja jos vaihdeviikset niin sitten 470 tai alle (ihan 360 asti). Myöhemmin kun on enemmän kokemusta niin alkaa ajamaan isommilla autenttisilla asteilla. Ratin ollessa Logitech niin isommilla asteilla ajokaan ei ehkä toimi parhaalla mahdolisella tavalla kun basen rattaat voi tehdä pyörimisnopeudesta liian hitaan, ei ehdi tehdä riittävää vastakäännöstä riittävän nopeasti tai takavetoisilla ratti ei oikein pyörähdä vastakäännökseen luonnollisen nopeasti. Itsekin kyllä ajoin Logitech G25:lla dirt rally 1.0 autoja autenttisilla asteilla (540-900) ja nyt jälkeenpäin ajatellen ei ehkä ollut hyvä idea mutta se toimi silloin omasta mielestä ihan ok varsinkin kun ei ollut paremmasta kokemusta, myöhemmin ostin Thrustmastersin T300 hihnavetoisen ratin ja nyt käytössä fanatec dd1 direct-drive ratti jotka pyörii nopeammin.
Samaa mieltä. Takavetoautot tosin ovat yleensä helpompia hallita suurella kääntösäteellä, jos sellaista on oikeasti joskus ajanut kovaa. Muuten on yleensä helpompi hallita pienemmillä asteilla.

Isommat asteet (720-1080) vaativat suuremman rattikehän, että on mieleistä ajaminen. Thrustmasterin TS-PC:n Ferrari 488 Challenge on itsellä nyt ja huomattavan paljon helpompi ajaa 900 asteella, kun Logitecheilla tai Thrustmaster T300RS:n vakioratilla.

Ei kannata tehdä ajamisesta liian vaikeaa sen vuoksi, että joku muu ajaa ”realistisilla” asetuksilla. Pääasia, että ajaminen on kivaa ja tuntuu luonnolliselta
 
Tähän peliin on mukava palata aina, kun päivittää PC:n kokoonpanoa. Vauhdin tuntu on hurja ja grafiikat rallipelien kärkeä.
 
Mitenkäs noiden avustuksien suhteen? Stability control, Traction control ja ABS; kaikki off?
 
Se on kyllä harmi että tähän ei tuu enää content updateja. Loistava peli, mutta 200h jälkeen alkaa vähän kyllästyttää eikä mitään uutta:D Ja tuo dirt 5 ei kyllä ihan nappaa. Pari vuotta niin saadaan codelta wrc peli, sitä odotellessa..
 
Meikälläkään ei nappaa yhtään ne pelkät Dirtit, ja sama homma niille Forzan kasuaalikaahailulle, vaikka muuten kiinnostais paljon enemmän ajella vapaasti. Dirt Rallyt on just hyviä ku voi ralli loppua ku seinään jos vetäsee puuhun. Tulee edes joku jännitys ja panostus ajamiseen. Uusin WRC ei tue VR:ää niin ei jaksa edes koittaa, ja ei se näytä olevan tarpeeksi kiinnostava.

Kumma ettei kukaan ole tehny remakea Richard Burns Rallysta. Varmana menis kaupaksi vieläkin armottomampi rallipeli. Siinähän on vähän idea(ainaki meikälle), että pääseekö kasuaali edes maaliin asti liian tehokkaalla autolla.

Toinen toivomus ois FS2020 tapainen peli jossa kartat/tiet generoitas google mapsien avulla. Kai niistä sais generoitua edes vähän kiinnostavaa teitä? Vois vedellä alle tunnin Oulu-Tornio nuuskanhakureissun, tai vaikka Pariisi-Dakarin.

EDIT: Dirt Rally 2 paras nykyaikainen rallipeli, varsinki VR:nä.
 
Viimeksi muokattu:
Kumma ettei kukaan ole tehny remakea Richard Burns Rallysta. Varmana menis kaupaksi vieläkin armottomampi rallipeli.
Sehän se just on, kun se ei menisi kaupaksi. Minä ostaisin ja sinä ostaisit ja ehkä joku 50 muutakin rallifania tältä foorumilta ja samassa mittasuhteessa muualta, mutta ne oikesti merkitsevät suuret massat toteaisivat että "aivan liian vaikea, outo ja erilainen" ja siirtyisivät padiensa kanssa seuraavaan Need for Speed -tuotokseen.
 
Kyllä ainakin itsellä tulee ongelmia yltää fanan ratissakin vaikka ne viikset pyörii mukana kun on 540astetta käytössä. Tiukempiin vasempiin mutkiin kun kääntää 180astetta tai vähän tuon ylikin niin ei aina tahdo vasemman käden sormet yltää kunnolla siihen vaihde alaspäin viikseen ja monesti voi tulla tuplavaihtokin alaspäin ihan vahingossa, ei ole magneettiviikset vielä niin sekin voi vaikuttaa.
Nyt on saatu parille pätkälle Uudessa-Seelannissa jo pohjat vedettyä sinun neuvoilla. Vielä kun saa varmuutta tuohon ajamiseen ja sellaiset helpot virheet karsittua pois niin paranee entisestään. Muutamista sekunneista on vielä turha edes haaveilla kun täysi työ että auton saa tuotua viivan yli suhteellisen ehjänä ja riittävän nopeasti.

G923 ratissa ei itsellä ongelmia yltään vaihdeläpysköille mutta ongelmia tahtoo tulla käsijarrun kanssa. Tällä hetkellä bindattuna X:n mutta tiukemmassa tilanteessa tai kurvissa meinaa olla hankala osua.

Avustuksia koitin hieman säädellä ja sellainen tuntuma jäi että rallicrossissa parempi olla stability control ja traction control pois kun taas normi rallissa jätin asentoihin 1-2 riippuen mielentilasta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on saatu parille pätkälle Uudessa-Seelannissa jo pohjat vedettyä sinun neuvoilla. Vielä kun saa varmuutta tuohon ajamiseen ja sellaiset helpot virheet karsittua pois niin paranee entisestään. Muutamista sekunneista on vielä turha edes haaveilla kun täysi työ että auton saa tuotua viivan yli suhteellisen ehjänä ja riittävän nopeasti.

G923 ratissa ei itsellä ongelmia yltään vaihdeläpysköille mutta ongelmia tahtoo tulla käsijarrun kanssa. Tällä hetkellä bindattuna X:n mutta tiukemmassa tilanteessa tai kurvissa meinaa olla hankala osua.

Avustuksia koitin hieman säädellä ja sellainen tuntuma jäi että rallicrossissa parempi olla stability control ja traction control pois kun taas normi rallissa jätin asentoihin 1-2 riippuen mielentilasta.
Mulla oli samaa ongelmaa havaittavissa käsijarrun kanssa ja tilasin kiinasta erillisen usb-käsijarrun. Hintaa tuli posteineen joku 50€ ja hyvin on pelannut. Meni senkin kanssa jonkun aikaa että alkoi tuntuma löytymään, mutta melko sujuvaa sen käyttö alkaa nykyään olemaan.

Itsellä on ollut kaikki avustukset pois heti alusta alkaen ja olihan se tiellä pysyminen alkuun melko hankalaa jos yritti vähänkin kovempaa ajaa. Kun pelikellossa oli joku 30-40h, alkoi vauhtia saada jo vähän lisää ja nyt tunteja on joku 130h niin pääsee viikko- ja kuukausikisoissa usein jo sadan parhaan ajan joukkoon jos ei tule isoja virheitä. Toki kärkiajat on kaukana, mutta pikku hiljaa on oma vauhti koko ajan kasvanut ja esim. Uuden-Seelannin etapit alkaa olemaan nelivetoautoilla ihan hauskoja kun saa sopivaa rytmiä auton heittelyyn peräkkäisiin mutkiin. Takavetoautoilla on tullut ajettua todella vähän, niillä mennään etanavauhtia verrattuna nelivetoisiin kun en vaan osaa.

Uramoodissa pääsin R5 luokan autolla Masters-tasolle asti, mutta siellä ei enää pärjää vauhdissa kärjelle.
 
Mulla oli samaa ongelmaa havaittavissa käsijarrun kanssa ja tilasin kiinasta erillisen usb-käsijarrun. Hintaa tuli posteineen joku 50€ ja hyvin on pelannut. Meni senkin kanssa jonkun aikaa että alkoi tuntuma löytymään, mutta melko sujuvaa sen käyttö alkaa nykyään olemaan
Noi ei vaa konsolilla toimi(?). Itsellä oli kytkimessä käkkäri* :D toimii, ku hetken totuttelee. Jos vaihdekeppiä käyttää, nii sit melko pöljä. Vaihdekepistä kuminauhan kera saa kans käkkärin, jos logitechin vehkeillä pelaa (ei käkkäriä ostettavissa konsolille)

*esim. B-nappi toimii vasemmalle kääntyessä, mut oikeelle lääntyessä ei. Kyseessä siis oikeen käden peukalo.
 
Viimeksi muokattu:
Vai että Logitech g sarjan rattaat tekee ratista hitaan haha jo on asiantuntija. Täällä omat g27 asetukset ja joutuu käyttämään wheelweightiä ettei pyöri luonnottoman nopeasti ratti. Itse pitkään testanneena käytän tätä asetusta muistuttaa todella hyvin IRL auton tuntumaa tosin ei voi suositella narukäsillä tätä täytyy tosissaan vääntää.Steam Community :: :: Setup for g27
 
Viimeksi muokattu:
Vai että Logitech g sarjan rattaat tekee ratista hitaan haha jo on asiantuntija. Täällä omat g27 asetukset ja joutuu käyttämään wheelweightiä ettei pyöri luonnottoman nopeasti ratti. Itse pitkään testanneena käytän tätä asetusta muistuttaa todella hyvin IRL auton tuntumaa tosin ei voi suositella narukäsillä tätä täytyy tosissaan vääntää.Steam Community :: :: Setup for g27

En tiedä kuinka narukäsillä ihminen pystyy elämästä suoriutumaan, mutta G27 ja G29 max voima on n. 2.5Nm niin se ei siitä valitettavasti millään asetuksilla kasva. Mulla on itellä G27 ja ratissa voimaa saisi kyllä olla enemmänkin. Ihan hyvä budjettiratti silti kuten G29kin. Seuraava pykälä olisi sitten DD ratti. Fanatecilta tuli juuri se hinnat alkaen malli, mikä pitäisi olla revikoiden mukaa. Ihan pätevä.

Mistäs tämän saisi edullisimmin steamiin?

Tää on pariin kertaan ollut Humblen bundlessa, myös G2A yms välillä halvalla ja joskus ihan Steam alessa. Kannattaa hetki katsella jos ei suoraan löydy omalle lompakolle sopivaa hintaa.
 
Onko tuon racenetin tili ihan omansa vai linkittyykö se jotenkin peruspelin tiliin? Haluaisin käyttää samaa nimimerkkiä racenetissä, mutta uuden tilin luonti ei onnistu kun sanoo nimimerkin olevan jo käytössä...
 
Onko tuon racenetin tili ihan omansa vai linkittyykö se jotenkin peruspelin tiliin? Haluaisin käyttää samaa nimimerkkiä racenetissä, mutta uuden tilin luonti ei onnistu kun sanoo nimimerkin olevan jo käytössä...
Sekä että. Ite kirjaudun aina vain Steam tilillä, linkitys siihen kun on tehtävä kuitenkin.
Mikähän alusta sulla olikaan?
 
Sekä että. Ite kirjaudun aina vain Steam tilillä, linkitys siihen kun on tehtävä kuitenkin.
Mikähän alusta sulla olikaan?
PC
Ja ei hajuakaan mistä sitä nykyistä pelissä näkyvää nimimerkkiä edes pystyy vaihtamaan kun en erikseen mitenkään kirjaudu (menee jotenkin automaattisesti?)
 
Tota g27 ja 25 voimaa on lähes 30nm miinus häviö mitä moottorit vääntää tosiaan vastaan. Mistä ton 2nm repäsit moottoreissa lähes 1nm kpl ja 16:1 välitys jos edes viittaisit kattoa ja kokeilla mun asetukset niin todella on enempi ku 2nm Dirtti vaan ei anna oletus arvoilla ku löysää tuntumaa jotka lisää voimaa haluaa niin kokeilee mun steam profiilissa olevaa asetusta niin huomaa että dd ratti on pelkkää hypetystä itse asiassa 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa kun g sarjalaisissa johtuen suoravedosta
 
Tota g27 ja 25 voimaa on lähes 30nm miinus häviö mitä moottorit vääntää tosiaan vastaan. Mistä ton 2nm repäsit moottoreissa lähes 1nm kpl ja 16:1 välitys jos edes viittaisit kattoa ja kokeilla mun asetukset niin todella on enempi ku 2nm Dirtti vaan ei anna oletus arvoilla ku löysää tuntumaa jotka lisää voimaa haluaa niin kokeilee mun steam profiilissa olevaa asetusta niin huomaa että dd ratti on pelkkää hypetystä itse asiassa 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa kun g sarjalaisissa johtuen suoravedosta
2 min googletuksen perusteella G25 rateissa on moottorit tyyppiä "Johnson Electric HC685LG-011" HC685LG-011 Low Voltage DC Motors - Johnson Electric
Niistä saa max vääntöä 0,062 Nm (Stall torque), eli yhteensä tuon 1:16 välityksen kanssa kahdesta moottorista n. 2 Nm.
Tämä täsmää muuhun infoon mitä seuraavan 1 min googletuksen aikana löysin.
 
2 min googletuksen perusteella G25 rateissa on moottorit tyyppiä "Johnson Electric HC685LG-011" https://www.yumpu.com/en/document/read/5412444/hc685lg-011-low-voltage-dc-motors-johnson-electric
Niistä saa max vääntöä 0,062 Nm (Stall torque), eli yhteensä tuon 1:16 välityksen kanssa kahdesta moottorista n. 2 Nm.
Tämä täsmää muuhun infoon mitä seuraavan 1 min googletuksen aikana löysin.
Höpö höpö johan ton verran irtoo vääntöä slot auton moottorista kun pääsen kotiin googletan oikeat moottorit on g25 irtonaisina
 
Olet väärässä, ihan naurettavaa väittää että g25/g27:ssa olisi enemmän vääntöä kuin jossain 20nm direct drive ratissa.
Lisäksi mitää järkeä logitechiä käyttää maksimivoimilla. Sehä on on/off feedbackit. Lisäksi ratas-ratit kilkuttaa ja kalkuttaa. Klik-klak.
 
Joo eipä enää löydy sitä sivustoa missä oli oikeat moottorit , moottorissa on merkintä sgstcl srs-555sh-14260-r/b1/100l aikasemmin netistä löytyi specsi sivu juurit tuolle moottorille missä nm oli 0.98nm. ja jokainen voi kokeilla noita mun asetuksia ja todeta että on siinä melkosesti vääntöä kun asetukset ovat oikein.
 
helppoa siellä on huudella ilman testejä , ei todellakaan ole mikään on/off force , tosin ite otan jousitus säädöt pois ei niillä tee mitään ei se oikea autokaan rattia heiluta jousien mukana ellei pyörän kulmat ole pahasti pielessä.liitän tähän nyt vielä oman dirt rally 2.0 setupin millä ajan.
itsehän siis säädän forcet autopelissä niin että se vastaa oikeaa autoa ,ja en kaipaa mitään muka hienoja forcefeedback pärinöitä koko ajan , vaan sen että forcet kertoo mitä autossa tapahtuu ja meneekö renkaat lukkoon jarrutuksessa , se on totta jos kaikkia efektejä pitää päällä saa ajaa todella pienillä forceilla ettei ratti rätise kokoajan.en tuomitse ketään jos silleen tykkää ajaa itellä vaan hakusessa ultimaattisen oikea ajotuntuma.
 

Liitteet

  • setup.png
    setup.png
    87,3 KB · Luettu: 66
Joo eipä enää löydy sitä sivustoa missä oli oikeat moottorit , moottorissa on merkintä sgstcl srs-555sh-14260-r/b1/100l aikasemmin netistä löytyi specsi sivu juurit tuolle moottorille missä nm oli 0.98nm. ja jokainen voi kokeilla noita mun asetuksia ja todeta että on siinä melkosesti vääntöä kun asetukset ovat oikein.
Mjoo o, melkoisesti on vääntöä, ei siinä. Mulla ollut G27 ja nyt on T500RS jossa on tuplamäärä vääntöä (tosin hihna vs ratas). Viime viikonloppuna menin testaamaan DD1 settiä ja jumankauta että se vääntää sitten taas vs mun base (ja paljon smoothimmin).
T500RS 4,4nm väännöllä tuntu ihan löysältä sen jälkeen. Ja siis kaveri jolla tuota testasin niin tarkkaili max torqueta mun ajon aikana ja se oli jossain 11nm kieppeillä.
 
helppoa siellä on huudella ilman testejä , ei todellakaan ole mikään on/off force , tosin ite otan jousitus säädöt pois ei niillä tee mitään ei se oikea autokaan rattia heiluta jousien mukana ellei pyörän kulmat ole pahasti pielessä.liitän tähän nyt vielä oman dirt rally 2.0 setupin millä ajan.
Et varmaan edes tiedä mitä clippaaminen on.
 
No kerroppa viisana mitäs se sitten on en todellakaan tiedä. menee kyllä jo chätin puolelle.
 
No kerroppa viisana mitäs se sitten on en todellakaan tiedä. menee kyllä jo chätin puolelle.
Tässä mielestäni hyvä selitys asiaan. Pahoittelut Engklunnista:

Clipping is lack of detail because of your motor maxing out. A simple example would be: Your wheel is using all its power in a curve. The curve then goes even tighter but it feels exactly the same because your motor is already maxed out. Or there is a bump on the road that would cause the wheel to move in the same direction as it already is moving. You wont feel it because it's already maxed out.
 
Joo , vaikea sanoa clippaako mun asetukset dr2.0 en tiedä , tiedän vain että ajaminen tuntuu realistiselta. tosin tolla mun settillä ei kyllä olla vielä tapissa forcen voimissa joten tapahtuuko tuota en tiedä, jos käännän pelistä self center 100 tai yli ja wheel fricitionnin 100 ei tota käännä hullukaan. en tosiaan hae mitään tappelua ja mun asetukset ei ehkä sovellu sille ultimaattiselle simu kisaajalle , itse vain haluan että ratti tuntuu oikealle. se riittää mulle ja siihen g27 tarjoaa oikeilla asetuksilla hyvät puittee , ei mun nopeus kyllä ratista kiinni jää. eli jos dirt rally 2.0 haluaa lisää voimaa testatkaa mun asetuksia , vaatii sinne yhden peli filun puukottamisen jotta dr2.0 force engine antaa tarpeeksi voimia g27lle oletuksenea se on löysä paska. Monesti huomee että moni simukuski puhuu juuri detailien puuttumisesta ratissa , oikeassa autossa rattiin ei juurikaan välity töyssyjä tms efektejä vaan oikean auton ohjaus varsinkin tehostetussa on aika minimaalinen. omassa ratissa kyllä huomaa jos hypystä tulee toiselle eturenkaalle alas ja ohjaus pyrkii heilahtamaan , tälläsiä efektejä oikeaan rattiin juurikin välittyy.
 
Vähän ehkä turhaa enempää vääntää asiasta mutta olisko kuitenkin ollut 0.98 mNm siinä spekkasivussa mitä löysit?
Esim. lähes samalla koodilla löytyy moottori, jossa on vääntöä siellä samoilla hehtaareilla (~84mNm) http://www.cz-sanjet.com/products/Micro-Motor/DC_Motor/pdf/06/555SH.pdf

G25/27/29 on hyvä kyllä tosi hyvä ratti hintaluokassaan ja sopivilla asetuksilla tuntuman saa hyväksi. Mutta eihän se nyt mitenkään pärjää DD rateille voiman ja tuntuman suhteen kun käytettävä vääntöalue on merkittävästi pienempi.

Lisäyksenä voin mainita että en ole vielä testannut mitään dd-rattia että ihan googlen ja YouTuben perusteella kommentoin. Mutta yksi melko paljon häiritsevä asia omassa G29 ratissa on tuo hammasrattaiden välyksistä aiheutuva rätinä/kolina (Dirt Rallyssa erittäin paha esim. Australiassa), sitä ei taida dd-rateilla tulla kun ei ole mitään välitystäkään ja tärinäefektit tullee tasaisempana.

Voin sitten kommentoida lisää kun oma CSL DD saapuu että onko vaan huijausta ja turhaa hypetystä :)
 
Viimeksi muokattu:
itse mitä jotain 1000 luokassa olevaa dd rattia testasin se käämien väpinä oli omasta mielestä kauhea tuntuu suoraanratissa kun magneetit menee käämien ohi.se speksi sivu missä itse katoin oli kyllä 0.98nm en nyt varmasti osaa sanoa kun sivua ei enää löydy.teenpä jossain vaiheessa testin kun lyön asetukset tappiin ja ripusta 1.5 vesipulloja riippumaan vaihdelätkästä että millä painolla alkaa pitomomentti loppumaan. mutta eni vei pointti on se että jos dr2.0 filuja puukottaa forceja saa noin 10x enemmän ulos g sarjan rateilla.
 
Odotan innolla.

Jotta ei tulisi offtopiccia enempää niin voisitko mieluummin jakaa testikokemuksesi tuonne rattiryhmään?

 
Vai että Logitech g sarjan rattaat tekee ratista hitaan haha jo on asiantuntija. Täällä omat g27 asetukset ja joutuu käyttämään wheelweightiä ettei pyöri luonnottoman nopeasti ratti. Itse pitkään testanneena käytän tätä asetusta muistuttaa todella hyvin IRL auton tuntumaa tosin ei voi suositella narukäsillä tätä täytyy tosissaan vääntää.Steam Community :: :: Setup for g27
Ihan hyvän tuntunen tulee tolla. Itte laitoin vielä jousitusta ja collisionia 5, niin saa hiukan lisää tunnetta hypyissä yms kun pikkasen tärähtää ratti
 
Tota g27 ja 25 voimaa on lähes 30nm miinus häviö mitä moottorit vääntää tosiaan vastaan. Mistä ton 2nm repäsit moottoreissa lähes 1nm kpl ja 16:1 välitys jos edes viittaisit kattoa ja kokeilla mun asetukset niin todella on enempi ku 2nm Dirtti vaan ei anna oletus arvoilla ku löysää tuntumaa jotka lisää voimaa haluaa niin kokeilee mun steam profiilissa olevaa asetusta niin huomaa että dd ratti on pelkkää hypetystä itse asiassa 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa kun g sarjalaisissa johtuen suoravedosta

Tämähän nyt oli melkoista bullshittiä.
 
edelleen perustan väitteen siihen että oli dokumentti jossa oli tarkka g27 moottorin numero ja spekseissä luki 0.98nm ,enivei oli miten oli niillä säädöillä jotka laitoin niin voimaatulee dirt rallyssä aivan eri tavalla kun oletus säädöllä , sen vertta että se ratin vääntö alkaa käydä käsien päälle =). ja ihan yhtä paljon täällä on bulsshittiä että g sarjan ratit kolisee jos niihin laittaa oikeat asetukset.tainnut ehkä yksi vaivautua edes kokeilemaan asetuksia.
 
tainnut ehkä yksi vaivautua edes kokeilemaan asetuksia.
Myös minä kokeilin näitä asetuksia g920-ratin kanssa ja pienen totuttelun jälkeen ei ollenkaan paskemmat asetukset. Takana reilu 500h DR 2.0 ajelua ja jostain muualta kopsatut asetukset alusta lähtien ja aina ollut jossain määrin tyytymätön ohueen ajotuntumaan. Saattaa jopa olla, että näiden asetusten pohjalta haen uuden itselleni sopivan asetuksen.

Muuten en osallistu tähän väittelyyn ja ei minulla olekaan mitään kokemusta mistään muusta kuin Logitechin rateista, joten ei ole oikein vertailupohjaa.
 
Ei tässä nyt ole kyse siitä, onko ne hyvät vai huonot asetukset, vaan siitä että G sarjan ratit vääntää max n. 2,5Nm ja sitä ei mikään asetus muuksi muuta :facepalm:
Nimen omaan kyse on siitä että g27 yms ratteihin saa tolla mun kikalla todella paljon enemmän voimaa olkoon sitten vaikka se 2.5nm vääntöä itse näin sen valmistajan speksi sivun jossa oli ilmoitettu vääntö voi olla että oli sitten 0.98mnm kuitenkin nimen omaan kyse siitä että ratin saa sopivan jämäkäksi
 
Tota g27 ja 25 voimaa on lähes 30nm miinus häviö mitä moottorit vääntää tosiaan vastaan. Mistä ton 2nm repäsit moottoreissa lähes 1nm kpl ja 16:1 välitys jos edes viittaisit kattoa ja kokeilla mun asetukset niin todella on enempi ku 2nm Dirtti vaan ei anna oletus arvoilla ku löysää tuntumaa jotka lisää voimaa haluaa niin kokeilee mun steam profiilissa olevaa asetusta niin huomaa että dd ratti on pelkkää hypetystä itse asiassa 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa kun g sarjalaisissa johtuen suoravedosta

Äsken sä kyllä vielä väitit että G sarjalainen vääntää 30nm ja 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa :facepalm:

Usko jo, sä et saa softalla sitä maksimi voimaa kasvatettua yhtään. Tottakai peli kohtaisia eroja ffb tuntumassa on ja niitä asetuksia voi säätää, mutta ei ne moottorit sen tehokkaammaksi muutu.

Mulla on G27 niin kyllä mä tiedän paljon se jaksaa vääntää ja se ei ole paljoa se.

Se on edelleen ihan hyvä ratti, mutta se max vääntö on n. 2,5Nm
 
vittu sä et osaa lukea myönsin jo tuolla koska dokumenttia en löydä niin saattaa olla vääntö sen 2.5nm , mutta jos edes vaivautuisit lukemaan mitä tuon lainatun alla on tekstiä sullekin selvisi että myönsin jo että ei siinä ehkä niin paljon vääntöä ole. silti asetuksilla siihen saa sopivan tuntuman oli vääntö mitä vain.Tarkoitukseni on auttaa logitech kuskeja ja olen jo todennut itse että ei siinä ehkä niin paljon vääntöä ole. mutta silti sopivasti että saa ainakin dr2.0 napakan tuntuman. Katselin tuota mun profiili kuvaa ja siellä näemmä on jäänyt total force 97% tms se on oikeastaan ets2 varten ettei se hakkaa kokoajan keskialueella rallissa olen pitäny 107% niin keskialue jämäköityy vielä vähän lisää , tää toimii ainakin g25 ja g27
 
Viimeksi muokattu:
helppoa siellä on huudella ilman testejä , ei todellakaan ole mikään on/off force , tosin ite otan jousitus säädöt pois ei niillä tee mitään ei se oikea autokaan rattia heiluta jousien mukana ellei pyörän kulmat ole pahasti pielessä.liitän tähän nyt vielä oman dirt rally 2.0 setupin millä ajan.
itsehän siis säädän forcet autopelissä niin että se vastaa oikeaa autoa ,ja en kaipaa mitään muka hienoja forcefeedback pärinöitä koko ajan , vaan sen että forcet kertoo mitä autossa tapahtuu ja meneekö renkaat lukkoon jarrutuksessa , se on totta jos kaikkia efektejä pitää päällä saa ajaa todella pienillä forceilla ettei ratti rätise kokoajan.en tuomitse ketään jos silleen tykkää ajaa itellä vaan hakusessa ultimaattisen oikea ajotuntuma.
Testasin näitä asetuksia G920 (=G29) ratilla, ei jatkoon omalta osalta. Suspension ollessa nollissa ei tien pinnasta saa mitään palautetta. Soralla ajaminen tuntuu siltä kuin ajettaisiin asvaltilla, ei vaikuta "ultimaattisen oikealta ajotuntumalta", mutta enpä ole R5 autolla ikinä soralla päässyt ajamaan niin paha mennä sanomaan. Ei kyllä tullut mun rattiin 30 Nm vääntöä näistä asetuksista huolimatta, mutta tässä onkin varmasti eri moottorit kuin G25/G27.
Tien pinnan tärinät ehkä tulee tai ei tule rattiin oikeasti, mutta kun omasta rigistä ei löydy mitään perseentäryttäjiä niin mielellään otan jotain tärinäpalautetta rattiin. Sitten jos hommaa jotain erillisiä täryttimiä rigiin niin voinee pienentää niitä ratin forceista.
 
Huomasitko ollenkaan lisävoimia ratissa , jos ei niin peli ei ottanut sun device defines muutosta voimaan.

itsellä tulee ensinnä mieleen kun ratti kolkattaa forcesta auto jossa on molemmat raidetankon päät väljät. perustelen tuntumaa sillä että jos kokeilee setupia esim monacossa missä toisen puolen pyörät on asfaltilla ja toiset jäällä niin ratti tempoo huolella koska pito erillainen eripuolilla autoa , ja taas soralla puskemisen huomaa ratin keventymisellä , näin se valitettavasti oikeassakin autossa toimii. Jokainen saa ajaa rallia niillä säädöillä jotka tuntuu itsestä hyvällä , toin vain esille millä säädöillä itse ajan ja jotka muistattuu lähes oikeaa auton ajotuntumaa. Tuo forcefeedbackhän on 2 eri efektiä itse force feedback on se mitä peli luo ratille ohjausgemetrioista tulevia voimia , toiset sitten taas ovat forcefeedback efektejä johon lukeutuu tärinät ja kolinat ja näitä en itse arvosta yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Huomasitko ollenkaan lisävoimia ratissa , jos ei niin peli ei ottanut sun device defines muutosta voimaan.
Joo, huomasin selvän eron aiempaan mutta ei tuntunut lainkaan oikealta ainakaan soralla. Jatkan toistaiseksi vanhoilla säädöillä jotka sopii omaan ajotyyliin paremmin.
 
Nyt kokeilin uudestaan uramoodia masters tasolla loppuun asti päivitetyllä R5 autolla ja kas kummaa, nyt pysynkin kärjen vauhdissa. Joko on ajotaidot vähän kehittyneet tai sitten auton valinta on vaikuttanut, ehkä vähän molempia. Poikkeuksena tosin Monaco, jossa ei ole mitään saumaa pärjätä nopeimmille, loistosuorituksella pääsee niukasti alle 10s päähän etapilla kun muissa voittaa vastaavalla suorituksella 2-5s. Tuo Monaco on kai jotenkin pielessä AI:n aikojen suhteen verrattuna muihin ralleihin?
 
Nyt kokeilin uudestaan uramoodia masters tasolla loppuun asti päivitetyllä R5 autolla ja kas kummaa, nyt pysynkin kärjen vauhdissa. Joko on ajotaidot vähän kehittyneet tai sitten auton valinta on vaikuttanut, ehkä vähän molempia. Poikkeuksena tosin Monaco, jossa ei ole mitään saumaa pärjätä nopeimmille, loistosuorituksella pääsee niukasti alle 10s päähän etapilla kun muissa voittaa vastaavalla suorituksella 2-5s. Tuo Monaco on kai jotenkin pielessä AI:n aikojen suhteen verrattuna muihin ralleihin?
No jaa, en ole jaksanut hakata uramoodia ihan hirveästi, mutta elitessä H3 rwd luokassa oli tiukkaa yhden AI kuskin kanssa kunnes se "romahti" ja lopulta voitin jollain kymmenillä sekunneilla. Siis Monacossa.

Joskus joku valitti, että olisi hämminkiä jos on vaikka märkä toisessa pätkässä ja kuiva toisessa niin itse joutuu tekemään kompromissin renkaissa, kun taas AI tuntuu vaihtavan renkaat siinä välissä aikojen perusteella.
Mutta enpä tiedä.
 
No jaa, en ole jaksanut hakata uramoodia ihan hirveästi, mutta elitessä H3 rwd luokassa oli tiukkaa yhden AI kuskin kanssa kunnes se "romahti" ja lopulta voitin jollain kymmenillä sekunneilla. Siis Monacossa.

Joskus joku valitti, että olisi hämminkiä jos on vaikka märkä toisessa pätkässä ja kuiva toisessa niin itse joutuu tekemään kompromissin renkaissa, kun taas AI tuntuu vaihtavan renkaat siinä välissä aikojen perusteella.
Mutta enpä tiedä.
No juu, siltä se vaikutti että AI ajaa kuivat pätkät softeilla kun itse oli pakko ottaa talvirenkaat toisen pätkän takia. Niissä talvipätkissä erot oli pienempiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 123
Viestejä
4 861 396
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Elsa M

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom