Dirt Rally 2.0

Joo, juurikin tosta official dirt clubin skotlannin rallista tää mun rengas tuskailu alko. Tähän asti sai ajella onnellisen tietämättömänä softeilla. Mediumit kuitenkin lottosin alle ja tais olla iha ok valinta.

Aika kieli keskellä suuta ja nätisti tuli ajettua, että sai vaan auton suht ehjänä maaliin, kun ei noita huoltoja juurikaan ollut. Pirun jännää touhua ja meni se autokin kerran kunnolla pitkin hakkuu aukeeta, jonka seurauksena joutu linkuttaa pari pätkää hissukseen ennen huoltoa. Loppusijotus 127 tällä hetkellä.
 
Mediumeilla ajoin kisan läpi. Muistaakseni mulle ei ole koskaan suositellut hard renkaita. 42 sija tällä hetkellä. Ihan hyvin onnistui vaikka iso ero kärkeen.
 
helmikuussa tuli viimeinen pätsi koko peliin, eli eipä taida PSVRää tulla dirtrally2 enää
 
Näyttää olevan Steamissa taas kampanja menossa. Peruspeli 4,99€ ja kaikki seasonit sisältävä GOTY-edition 9,99€, eli jos ei ole aiemmin tätä hankkinut, niin nyt saa halvalla. Minulla tämä jäi aikoinaan hankkimatta, mutta nyt lähti GOTY-versio ostoon. Se on sitten eri asia onko aikaa pelata ja vaikka kone on muuten viimeistä huutoa, niin näyttiksenä on vain 1070ti, joka on melko varmasti pullonkaula ainakin jos haluaa VR-laseilla pelata. :D

Onko jotain vinkkejä, joita kannattaa laittaa kuntoon heti alussa? Ratin säädöt jne. siis (rattina T300RS, T3PA-polkimet ja TH8A-shifteri). Ykkösessä piti editoida muutamia tiedostoja, jotta auton käyttäytyminen oli realistisempaa, onko tässä vastaavia tarpeita, tai onko moinen enää edes mahdollista?

Edit.
Tähän ei vissiin saa mitenkään suomalaista kartturia? Toivottavasti edes nuottien määrää ja ajoitusta saa säädettyä? Monien videoidenkin perusteella kartturi tuntuu sanovan nuotit aivan liian aikaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Nuotin ajoitus on ”Call Distance” -asetus. Muutoin ei taida olla kuin ajoavut pois, ratin kalibrointi ja kuvakulmat säätö, jos ajelee näytöllä sisäkuvakulmasta.
 
Jos kartturin ohjeet tuntuvat tulevan liian aikaisin, on vain ajettava nopeempaa että saa mutkat aiemmin kiinni.
 
Keväällä kun hankin ensimmäisen ffb rattini (T300RS), katselin tässä keskustelussa olevan videon. Sain siitä hyviä vinkkejä ja inspiraatiota ratin säätöihin.
 
Näyttää olevan Steamissa taas kampanja menossa. Peruspeli 4,99€ ja kaikki seasonit sisältävä GOTY-edition 9,99€, eli jos ei ole aiemmin tätä hankkinut, niin nyt saa halvalla. Minulla tämä jäi aikoinaan hankkimatta, mutta nyt lähti GOTY-versio ostoon. Se on sitten eri asia onko aikaa pelata ja vaikka kone on muuten viimeistä huutoa, niin näyttiksenä on vain 1070ti, joka on melko varmasti pullonkaula ainakin jos haluaa VR-laseilla pelata. :D

Onko jotain vinkkejä, joita kannattaa laittaa kuntoon heti alussa? Ratin säädöt jne. siis (rattina T300RS, T3PA-polkimet ja TH8A-shifteri). Ykkösessä piti editoida muutamia tiedostoja, jotta auton käyttäytyminen oli realistisempaa, onko tässä vastaavia tarpeita, tai onko moinen enää edes mahdollista?

Edit.
Tähän ei vissiin saa mitenkään suomalaista kartturia? Toivottavasti edes nuottien määrää ja ajoitusta saa säädettyä? Monien videoidenkin perusteella kartturi tuntuu sanovan nuotit aivan liian aikaisin.
Ei kai edellisessäkään mitään fysiikoita(pitoa ym) voinut muuttaa?

Kokeile näillä ratin säädöillä

Thrustmaster Control Panel
- overall strength 100%
- periodic 100%
- constant 100%
- dampers 100%
- springs 100%
- auto-center: 0%, OFF
- allow game to do changes: YES
Asteet vaikka se perus 540 jos vain käytät yhtä astemäärää kaikissa autoilla. Pelissä on muuttuvat asteet auton mukaan sillä soft-lock asetuksella sitten laitat 1030 tänne.

Peliin (kalibroi ratti pelissä ensin). Näillä asetuksilla n. 3.0Nm vääntöä 28cm rimmin kanssa (eli n. 10-11kg vastusta), ja tuo T300 basehan kykenee max 3.9Nm
- self aligning torque: 67
- wheel friction: tää ehkä vaatii säätöä auton mukaan (onko fwd, rwd, 4wd jne), kokeile jotain 30-100 väliltä ja aloita vaikka 67:sta joka on sama kuin self aligning torque arvo
- tire friction: 67 (itse pidän tämän aina samassa kuin self aligning torque arvo mutta testaile isompaa/pienempää)
- suspension: 40 (eli tää luku on n. 60% self aligning torque arvosta ja itse käytän tätä suhdelukua joka auton kanssa joka maassa, kokeile tässäkin isompaa/pienempää arvoa ihan testimielessä)
- collision 0 (tai vain 5-10), turhan iso arvo voi tehdä vaikeampaa saada auto haltuun jonkin penkkaosuman jälkeen, suspension antaa myös jo efektiä ohjaukseen kun osuu johonkin kovemmin.

ja on liikaa ffb:tä noilla arvoilla niin näillä n. 33% alemmat (eli 2.0Nm ja vastukset n. 7kg)
SAT 44 / WF 44 (tai välillä 20-66) / TF 44 / SUSP 26

- soft lock (pitää aktivoida ON): 100 jos käytät vaihtuvia asteita, tää pysäyttää ratin aina oikeessa kohtaa ettet kääntele turhia yli
- steering centre force: (pitää aktivoida ON) vaikka 30, tää vain keskittää ratin startissa kun lähtölaskenta alkaa jos olet unohtanut itse tehdä keskityksen(voi tapahtua noilla isoilla asteilla) tai jos tulee ulosajo->takaisin tielle resetti niin ohjaus palautuu keskiasentoon (ei vaikuta auton liikkuessa eli ei ole sama kuin centering spring tai auto-center keskitysefekti ratin softassa)

Clutch Saturation 50-70% niin et missaa vaihteita H-kaaviolla niin usein kuin jos olisi 100%
Clutch override ON (preferences valikosta?) jotta voit käyttää kytkintä sekventiaalivaihteisten autojen kanssa myös, et tarvitse sitä vaihtamiseen vaan voit antaa kytkinpommia jos kierrokset laskee hieman liian alas.

Sitten jos asetat Transmission vaihtoehdoksi H-pattern with clutch and Sequential niin peli osaa muuttaa autoihin oikean vaihdelaatikon. Peli ei edelleenkään osaa erotella autoja joissa on viiksivaihtaja tai sekventiaali-keppi niin ne inputit voi joutua mappaamaan itse uudelleen.

Nuottien määrää ei voi muuttaa mutta ajoitusta voi säätää Call Distancella oliko Preferences valikossa. Tässäkin pelissä on joitain hyvin huonoja nuotteja vaikka niitä on ollut tekemässä ammattikuski Jon Armstong (R2 fwd autoa ajaa nykyisin wrc-tasolla) ja ex?-ammattikartturi Phil Mills.

Tästä mun spreadsheetistä löydät infoa autoista esim. missä on ratti oikealla, soft lock astemäärät jne. Lisäksi löytyy jonkin verran setuppeja autoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Muistelen että mullaki häiritsi se että kartanlukija luki putkeen useamman mutkan ihan väärissä kohdissa. Mikään asetus ei sitä korjannut ja ainoa keino oli ajaa reitti useampaan kertaan että sen oppi ulkoa.

VR-asetuksista minun piti laskea katsojien määrää tai jotain muuta yhdentekevää, muutoin kuva jämähti monesti puolessa välissä pariksi sekunniksi ja pahimmillaan auto löytyi ojasta. Muuten toimii hyvin VR:ssä.

EDIT: Ylenpänä kirjottanu karik vetelee maailman parhaimpia aikoja twitch-riimujen perusteella, niin varmaan tietää mistä puhuu.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kai edellisessäkään mitään fysiikoita(pitoa ym) voinut muuttaa?

Kokeile näillä ratin säädöillä

Thrustmaster Control Panel
- overall strength 100%
- periodic 100%
- constant 100%
- dampers 100%
- springs 100%
- auto-center: 0%, OFF
- allow game to do changes: YES
Asteet vaikka se perus 540 jos vain käytät yhtä astemäärää kaikissa autoilla. Pelissä on muuttuvat asteet auton mukaan sillä soft-lock asetuksella sitten laitat 1030 tänne.

Peliin (kalibroi ratti pelissä ensin). Näillä asetuksilla n. 3.0Nm vääntöä 28cm rimmin kanssa, ja tuo T300 basehan kykenee max 3.9Nm
- self aligning torque: 67
- wheel friction: tää ehkä vaatii säätöä auton mukaan (onko fwd, rwd, 4wd jne), kokeile jotain 30-100 väliltä ja aloita vaikka 67:sta joka on sama kuin self aligning torque arvo
- tire friction: 67 (itse pidän tämän aina samassa kuin self aligning torque arvo mutta testaile isompaa/pienempää)
- suspension: 40 (eli 60% self aligning arvosta jota itse aina käyän, kokeile tässäkin isompaa/pienempää)
- collision 0 (tai vain 5-10), turhan iso arvo voi tehdä vaikeampaa saada auto haltuun jonkin penkka osuman jälkeen, suspension antaa myös jo efektiä ohjaukseen kun osuu johonkin kovemmin.

- soft lock (pitää aktivoida ON): 100 jos käytät vaihtuvia asteita, tää pysäyttää ratin aina oikeessa kohtaa ettet kääntele turhia yli
- steering centre force: ( pitää aktivoida ON) vaikka 30, tää vain keskittää ratin startissa jos olet unohtanut itse tehdä sen(voi tapahtua noilla isoilla asteilla) tai jos tulee ulosajo->takaisin tielle resetti niin ohjaus palautuu keskiasentoon (ei ole sama kuin centering spring tai auto-center keskitysefekti ratin softassa)

kytkin saturation 50-70% niin et missaa vaihteita H-kaaviolla niin usein kuin jos olisi 100%

Sitten jos asetat Transmission vaihtoehdoksi H-pattern with clutch and Sequential niin peli osaa muuttaa autoihin oikean vaihdelaatikon (peli ei edellenkään osaa erotella autoja joissa on viiksivaihtaja tai sekventiaali-keppi niin sen muutoksen joutuu itse tekemään.

Nuottien määrää ei voi muuttaa mutta ajoitusta voi säätää Callout Distancella kait Preferences valikossa. Tässäkin pelissä on joitain hyvin huonoja nuotteja vaikka niitä on ollut tekemässä ammattikuski Jon Armstong (R2 fwd autoa ajaa nykyisin wrc-tasolla) ja ex?-ammattikartturi Phil Mills.
Kiitos, pitää testailla näillä.

En muista mitä kaikkea siinä ykkösessä sai säädettyä, mutta aika paljon siinä sai muuteltua auton tuntumaa kuitenkin niitä tiedostoja editoimalla.

Noissa nuoteissa häiritsee monesti virheellisen ajoituksen lisäksi, jos niissä on liikaa infoa, jolloin se vain sotkee keskittymistä. RBR:ssä oli huippua aikoinaan, kun siihen sai suomalaisen kartturin ja selkeät ja järkevät nuotit.
 
Kiitos, pitää testailla näillä.

En muista mitä kaikkea siinä ykkösessä sai säädettyä, mutta aika paljon siinä sai muuteltua auton tuntumaa kuitenkin niitä tiedostoja editoimalla.

Noissa nuoteissa häiritsee monesti virheellisen ajoituksen lisäksi, jos niissä on liikaa infoa, jolloin se vain sotkee keskittymistä. RBR:ssä oli huippua aikoinaan, kun siihen sai suomalaisen kartturin ja selkeät ja järkevät nuotit.
Tähän peliin on mahdollista modata vaikka omat nuotit mutta en tiedä tarkallen miten se tehdään. Jonkin softan se vaatii ja sitä on jotkin käyttäneet, esim. Mattias Adielsson ruotsalainen ammattikuski on tehnyt omat nuotit kartturinsa kanssa peliin ja käyttää niitä ja viime vuoden puolella striimaili Twitchissä (madielsson). Joskus siellä on joku toinenkin ruotsalainen ajamassa kait samoilla Mattiaksen nuoteilla.
 
Noita KitKat autoja ei vissiin saa enää ostettua milllään vaikka on tuo isoin lisäsisältöpaketi hankittuna ja KitKat autoja pystyy freeplay moodissa valitsemaan pelattavaksi?
Monesti ei voi tehdä viikko ja päivä haasteita kun ovat Kit KAt luokassa ja muutenkin olen jo hankkinut kaikki muut autot niin olisi kiva lisä.
 
Siis F2 Kit Car -luokka? Eikö noita voi ostaa ihan normaalisti pelin sisäisestä kaupasta pelikrediiteillä? Siellä on niitä silloin tällöin myynnissä, uutena ja käytettynä. Sieltä ostin itse kaikki kolme eli VW, Pösö ja Seat.
 
Pelin autokaupan tarjonta vaihtuu aina 8? tunnin välein, en tiedä sitten että oisko mukaan niin ettei yhtäkään niistä ole saatavilla sen yhden 8tunnin aikana.
 
Pelin autokaupan tarjonta vaihtuu aina 8? tunnin välein, en tiedä sitten että oisko mukaan niin ettei yhtäkään niistä ole saatavilla sen yhden 8tunnin aikana.
Olen tässä päivittäin katsonut sieltä vaikka vaikka kuinka kauan ja ei ole ollut kertaakaan tuon luokan autoja myynnissä. Haasteissakin sitten vain valittaa että en omista luokan autoa eikä sitä ole tällä hetkellä myynnissä. Tosiaan kaikki autot jo kaikista muista luokista löytyy...
 
Oisko tuo joku bugi sitten, jotenkin muistan nähneeni steam keskusteluissa ehkä juttua tuosta. Oletko vahvistanut pelitiedostot?

 
Oisko tuo joku bugi sitten, jotenkin muistan nähneeni steam keskusteluissa ehkä juttua tuosta. Oletko vahvistanut pelitiedostot?

Hmm. Eli bugi varmaan sitten. Ajattelin jospa esim. estetty lisenssien loppumisen takia tai vastaavaa. En ole vahvistanut pelitiedostoja ja pelaan Xbox:lla.
 
Oisko tuo joku bugi sitten, jotenkin muistan nähneeni steam keskusteluissa ehkä juttua tuosta. Oletko vahvistanut pelitiedostot?

Varmaan joku bugi. Itse pelaan PC:llä ja tälläkin hetkellä on myynnissä F2 Kit Car -luokassa sekä Seat että Volkswagen käytettyinä pelin autokaupassa vielä 4h ajan.
 
Juu uudelleenasennus/eheystarkistus pitää tehdä

Mulla ei joskus tullut jonkun ryhmän (oisko ollut A-ryhmä) autoja viikkoon myyntiin, alkoi jo vähän haisemaan. Bugiksi se paljastui
 
Konsolilla pitää varmaan ladata pelitiedostot kaikki uudelleen jotta tuo bugi mahdollisesti korjaantuu.
Asensin pelin uudelleen mutta ei ainakaan vielä kauppapaikalla näy tuota luokkaa edelelenkään myynnissä. Tosin lisäosat ovat latautumassa vasta nyt ja voihan se olla että nyt ei vain tuon luokan autoja satu olemaan myynnissä.
 
Eipä ollut nytkäään myynnissä vaikka kaikki lisärit asennettuna ja kauppapaikkakin oli päivittinyt. Noh pitää katsella muutama päivä vielä mutta sitten voi kyllä luovuttaa koko kauppapaikan katsomisen kun eipä tainnut bugi vaan pelin uudelleen asentamalla korjaantua.
 
Tulipahan liityttyä tuohon viralliseen 2021 Club Championship kisaan. Harmi kun ei tullut jo aiemmin sitä tehtyä vaan nyt vasta kesken kisan. No, ei voi mitään. Ajellaan mitä tulee.
Eilen vetäisin ensimmäisen eventin kertaistumalta ja vain kahdella rengasrikolla selvisin (molemmin puolin huoltoa). Noitakaan tuskin olisi tullut ilman hardcore damagea. Ajelin ennemmin varovasti kuin lujaa ja pääsin 400 parhaan joukkoon eventissä. Championshipissä olen 16 000 parhaan joukossa (yli 26 000 osallistujasta) :lol:
 
Päivitystä eli kyllä tuo kaiken uudelleen asentaminen auttoi. Nyt oli kauppapaikalla Peugeot jonka ostin ja sitten huomasinkin että tallissani oli jo sellainen tullut (aikaisemmi nei siis näkynyt minulla tuon luokan autoja) ja myin toisen kappaleen pois. Oli tallissa myös 2kpl muita tuon luokan autoja :)
 
Ykköstä tuli pelattua jonkunverran ja nyt ostin tämän vähän jälkijunassa.

Mutta, peli ei toimi. Käynnistyy minimoituna, eikä sitä saa klikattua aktiiviseksi (ruutu vilahtaa mustana ja hyppää takaisin windowsiin).

VR versio jämähtää Codemasters logoon.

Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa?
 
Oliko jotain muita racenet clubeja joissa voisi ajella, kuin tuo official 2021? Ei taida esim. tällä foorumilla olla omaa?
Siis sellaista sunnuntai-kuskillekin sopivaa ,missä ei niin vakavasti ajettaisi mutta olisi vähän haastetta verrattuna DR2.0 daily/weekly/monthly challenge.
 
Clubien lisäksi siellä on se toinenkin tapa pelata onlinessa, en nyt muista ulkoa missä valikossa se on, mutta voit tehdä esim itse oman kisan ja muut sitten liittyvät reaaliaikaisesti. Itse olen pelannut niitä useammin kuin noita club hommia.
 
Clubien lisäksi siellä on se toinenkin tapa pelata onlinessa, en nyt muista ulkoa missä valikossa se on, mutta voit tehdä esim itse oman kisan ja muut sitten liittyvät reaaliaikaisesti. Itse olen pelannut niitä useammin kuin noita club hommia.
Jep, noita custom kisoja on tullut ajettua. Mutta niissä on se ongelma, että harvoin pääsee mukaan alusta asti, jos ei itse niitä aloita. Ja toisekseen niissä on harvoin avustukset pois päältä ja hardcore damaget päällä. Tosin hauskoja ne on noinkin :)
 
Oliko jotain muita racenet clubeja joissa voisi ajella, kuin tuo official 2021? Ei taida esim. tällä foorumilla olla omaa?
Siis sellaista sunnuntai-kuskillekin sopivaa ,missä ei niin vakavasti ajettaisi mutta olisi vähän haastetta verrattuna DR2.0 daily/weekly/monthly challenge.
Tässä joitain clubeja joita itse ajelen jos jaksan. Discordista "Barrel Rollers" yhteisöstä löytyy lisääkin ja nää clubit on noiden tyyppien tekemiä.
Noissa ajelee eritasoisia kuskeja, rateilla, padeilla että varmasti löytyy sopivia kirittäjiä omaan tasoon.

Twitch DR2 DiRT Rally 2.0
DR by Agersi DiRT Rally 2.0
Portal League DiRT Rally 2.0
World Tour Grp B DiRT Rally 2.0
Mah-Rollers DiRT Rally 2.0
H-pattern Party DiRT Rally 2.0
Drive Faster DiRT Rally 2.0
Tarmac Tenacity DiRT Rally 2.0
Kasualty Klub DiRT Rally 2.0
R5 Madness DiRT Rally 2.0
Max Attack Club DiRT Rally 2.0
Bah Bah Racers DiRT Rally 2.0
Ascona vs 240Z DiRT Rally 2.0
OneStagePunisher DiRT Rally 2.0
R2D2 Only DiRT Rally 2.0
Mandatory Manta DiRT Rally 2.0
1990s Rally DiRT Rally 2.0
We like it long DiRT Rally 2.0 (mun oma clubi jossa ei ole kovin paljon väkeä mukana ja itsekään jaksa tuota aina ajaa, joka rallissa kaikki 4 pitkää ek:ta eli koko kontentti/maa vaihtelevissa olosuhteissa ja autoilla, hc damage, vain sisäkamera, 45min välihuolto ek2 jälkeen)

tässä ajelee suomalaisia enimmäkseen
Keksiarmeija DiRT Rally 2.0
 
Viimeksi muokattu:
Hienon näköinen tämä peli kuin olla ja voi Ps5 konsolilla ja toimiikin moitteettomasti. Jotenkin jäänyt huomaamatta, että pelissä on historic-yksinpelikampania myös ja sitä olen nyt ajellut, vaikeustaso 85 joka on mulle just sopiva. Hienoa ajaa kaikenlaisella historiallisella kalustolla ja jopa osa takavedoistakin pysyy käsissä kun padilla pelaan, esim Fiat ja Opel olivat molemmat minulle sopivia, Escort taas aivan liian äkkinäinen. Datsun oli myös mieluinen auto, upeat äänet.
 
Onko tässä kunnon yksinpeliä??
On kyllä. Itsekin jokin viikko sitten vasta ostin pelin kun tuli ratti hommattua. Tällä hetkellä tulee väännettyä sekä perinteistä rallia 90-luvun Imprezalla että rallicrossia 4-veto Audi S1:lla.
Peli on näyttävä ja tarvittaessa myös raskas, jopa high end-raudalla.
Vaikeustaso on myös melko korkealla jos ei aiemmin ole ajellut ratilla.
 
On kyllä. Itsekin jokin viikko sitten vasta ostin pelin kun tuli ratti hommattua. Tällä hetkellä tulee väännettyä sekä perinteistä rallia 90-luvun Imprezalla että rallicrossia 4-veto Audi S1:lla.
Peli on näyttävä ja tarvittaessa myös raskas, jopa high end-raudalla.
Vaikeustaso on myös melko korkealla jos ei aiemmin ole ajellut ratilla.

En kyllä osta jos on korkee vaikeustaso..

Mutta mitä nyt kattonu videoita ja lukenu,niin vaikuttaa mielenkiintoiselta..

Toinen vaihtoehto on sit WRC-peli..
 
Mun mielestä Dirt Rallyn ongelma on juuri huono yksinpeli. Koko ura perustuu vaikeustason nousuun, jolloin jumitat luokassa x kun ei taidot riitä.
 
Mun mielestä Dirt Rallyn ongelma on juuri huono yksinpeli. Koko ura perustuu vaikeustason nousuun, jolloin jumitat luokassa x kun ei taidot riitä.
No sit lienee WRC parempi vaihtoehto?
Eikös silloin ole löytynyt juuri sopiva vaikeustaso kun ei voita leikiten joka kisaa.
Ja joka kauden päätteeksi saa päättää sarjan mitä ajaa.

Tosin noin muuten tuo ura on aika ontto. Rahan/autojen keräilyä ja autojen viritystä mitä voisi kutsua levelöinniksi ennemmin.

WRCstä ei kokemusta, mutta monen mielestä arcadempi vaihtoehto. Vaikkei tätäkään miksikään fysiikkasimuksi voi kehua.
 
Eikös silloin ole löytynyt juuri sopiva vaikeustaso kun ei voita leikiten joka kisaa.
Ja joka kauden päätteeksi saa päättää sarjan mitä ajaa.

Tosin noin muuten tuo ura on aika ontto. Rahan/autojen keräilyä ja autojen viritystä mitä voisi kutsua levelöinniksi ennemmin.

WRCstä ei kokemusta, mutta monen mielestä arcadempi vaihtoehto. Vaikkei tätäkään miksikään fysiikkasimuksi voi kehua.
Mitä tarkoitat että saa päättää mitä sarjaa ajaa? Mulla ainakin kauden jälkeen joko ylenee korkeampaan sarjaan eli vaikeustaso nousee tai joutuu jatkamaan nykyisessä joa ei sijoitu tarpeeksi ylös loppu pisteissä.
Toki ajoneuvoluokan saa valita.
 
Mitä tarkoitat että saa päättää mitä sarjaa ajaa? Mulla ainakin kauden jälkeen joko ylenee korkeampaan sarjaan eli vaikeustaso nousee tai joutuu jatkamaan nykyisessä joa ei sijoitu tarpeeksi ylös loppu pisteissä.
Toki ajoneuvoluokan saa valita.
Autoluokkaa meinasin niin.
Top3 kun sijoittuu niin nousee, mutta en tiedä monesko pitää olla, että putoaa...
 
Autoluokkaa meinasin niin.
Top3 kun sijoittuu niin nousee, mutta en tiedä monesko pitää olla, että putoaa...
Näin arvelinkin.
Itse vähän kaipailisin perinteisempää valikko-asetusta jolla säätää vaikeustasoa. Rattiamatöörinä jumahdin tuossa perus rallissa oliko nyt tasolle Pro. Ei vain paukut riitä vaikka miten koettaa tube-videoiden avulla autoa säätää. En ole padillä kokeillut pärjäisikö sen paremmin, epäilen.
 
Se on kyllä vähän rasittavaa, että ei voi sen uramoodin vaikeustasoa säätää. Onneksi voi itse tehdä oman championship kisan jossa on AI-mukana sekä pelata myös Historic kisoja, joissa niissäkin voi AI:tä säätää. Mutta ei luulisi olevan kovin vaikeaa tehdä jonkinlainen, kunnollinen uramoodi.
 
Tässä mennyt nyt hieman sekaisin, kun nappasin EA Playn testiin uuden bäfän betan takia ja huomasin steamissa Dirt Rallynkin tulevan mukana EA PLay paketissa pelattavaksi, mutta en minä sitä ainakaan miltään listoilta löydä. Hankin tuon Playn kylläkin EA:lta suoraan enkä Steamin kautta, mutta kait siellä pitäisi sama kirjasto olla käytettävissä?
 
Ei ole sama kirjasto. Ilmeisesti lisenssisyistä vain konsoleilla ja Steamin EA Playssä Dirtti, kuten myös F1-2020. Tai sit ei ole edes ole olemassa non-Steam -versiota?
 
Näin arvelinkin.
Itse vähän kaipailisin perinteisempää valikko-asetusta jolla säätää vaikeustasoa. Rattiamatöörinä jumahdin tuossa perus rallissa oliko nyt tasolle Pro. Ei vain paukut riitä vaikka miten koettaa tube-videoiden avulla autoa säätää. En ole padillä kokeillut pärjäisikö sen paremmin, epäilen.
Kokeile jotain toista autoluokkaa kun niissä voi olla eroja miten kovaa ai ajaa. Ja Pro tasolla sun autossa pitää olla täydet tehot (max engine mappingit ostettuna) heti koska ai:lla ne on aina kauden alusta alkaen vaikka sulta niitä puuttuisi (ero jos on level 1 vs level 4-6 engine mapping on joku 2s/km).

Joku hieman hitaampi luokka/auto (kenties H2 fwd tai R2 Ford) varmaan toimii paremmin kuin joku 2000cc Citroen, Ford -07, R5 fiesta MkII vaikka nuo nelivedot ovat ehkä helpompia hallita varsinkin hyvillä säädöillä.
Tarvittaessa vaikka ajaa H1 fwd Minillä/Fulvialla kautta ihan nähdäkseeen että pärjääkö paremmin niillä vaikka nuo on melko vaikeita ajaa myös. Muistaakseni joissain luokissa ai kyllä ajelee aika paljon nopeammin kuin toisissa ja lokaatio erojakin voi olla esim. Skotlannissa ajat voi olla turhan kovat tai muissakin maissa jos on pimeää/märkää.
Urassa kaikki ek:oita ei tarvitse voittaa eikä läheskään kaikkia kisoja jotta on kauden loppupisteissä top3:ssa. otat tavoitteeksi podium(top1-3) joka kisaan niin sen pitäisi riittää. Jos kisan alussa pärjäät suht varmallakin ajolla niin pidät sen attackin etkä yritä liikoja.
Itse suosittelen kyllä tekemään uraa vain R2 Fordilla tai R5 Ford Fiesta MkII:lla, tai sitten 2000cc: Ford -07 tai Citroen C4. Jokainen noista on hieman ylivoimainen luokassaan josta voi olla hyötyä.

Uratilassa käytä vain softeja (paitsi wet tires jos on märkää asvalttia Saksassa ja Espanjassa ja Monacossa winter) koska huollot on 2 ek:n välein niin renkaat ei kulu niin paljon että mediumeista hyötyy vaikka peli niitä suosittelee aina. Jos ei kanna yhtä vararengastakaan mukana niin siitä hyötyy n. 0.2s/km (Pro-tasolla hyöty n. 20s luokkaa 8ek:n aikana). Tuolla Pro-tasolla rengasrikko tai +30s vaihdostakin voi olla jo liikaa eli niitä ei kannata ottaa (käytä restart tällöin).

Millä astemäärällä ajat? Kokeile 360-470 jos on joku isompi käytössä nyt. Ja rattiin tottuminen vaatii aikansa, ehkä yhteensä jopa useamman sata tuntia ajoa erilaisilla autoilla jotta tottuu siihen.

Uran lisäksi voi ajella niitä daily, weekly, monthly juttuja oikeita ihmisiä vastaan, sieltä saa myös rahaa ja saa avattuja niitä engine mappingeja autoihin ja sen jälkeen vasta aloittaa uran kauden uudella autolla kun se on täysin upgradettu. Ja ennen uran kisaa ajelee tulevan lokaation pitkät pätkät(4kpl) läpi esim. custom menussa jossa voi myös asettaa itselle jonkinlaisen AI-vastustason (esim. 80-100%) jota vastaan ajaa, 100% ai ajelee ehkä kovempaa kuin uratilan vaikein Masters AI eli sitä voi käyttää vertailukohtana jos aikoo joskus voittaa uran Mastersin. Ja muutenkin siellä voi testailla että millä autolla on lähimpänä 100% ai:ta niin se voi olla ihan hyvä valinta kauteen.

Ja täältä löytyy mun setuppeja, vuoden 2021 puolella tehdyt toimii parhaiten, sitä vanhemmat säädöt voi olla mitä sattuu ja paljon löytyy myös testaamattomia joissa päiväys 2021 vuodelta.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeile jotain toista autoluokkaa kun niissä voi olla eroja miten kovaa ai ajaa. Ja Pro tasolla sun autossa pitää olla täydet tehot (max engine mappingit ostettuna) heti koska ai:lla ne on aina kauden alusta alkaen vaikka sulta niitä puuttuisi (ero jos on level 1 vs level 4-6 engine mapping on joku 2s/km).

Joku hieman hitaampi luokka/auto (kenties H2 fwd tai R2 Ford) varmaan toimii paremmin kuin joku 2000cc Citroen, Ford -07, R5 fiesta MkII vaikka nuo nelivedot ovat ehkä helpompia hallita varsinkin hyvillä säädöillä.
Tarvittaessa vaikka ajaa H1 fwd Minillä/Fulvialla kautta ihan nähdäkseeen että pärjääkö paremmin niillä vaikka nuo on melko vaikeita ajaa myös. Muistaakseni joissain luokissa ai kyllä ajelee aika paljon nopeammin kuin toisissa ja lokaatio erojakin voi olla esim. Skotlannissa ajat voi olla turhan kovat tai muissakin maissa jos on pimeää/märkää.
Urassa kaikki ek:oita ei tarvitse voittaa eikä läheskään kaikkia kisoja jotta on kauden loppupisteissä top3:ssa. otat tavoitteeksi podium(top1-3) joka kisaan niin sen pitäisi riittää. Jos kisan alussa pärjäät suht varmallakin ajolla niin pidät sen attackin etkä yritä liikoja.
Itse suosittelen kyllä tekemään uraa vain R2 Fordilla tai R5 Ford Fiesta MkII:lla, tai sitten 2000cc: Ford -07 tai Citroen C4. Jokainen noista on hieman ylivoimainen luokassaan josta voi olla hyötyä.

Uratilassa käytä vain softeja (paitsi wet tires jos on märkää asvalttia Saksassa ja Espanjassa ja Monacossa winter) koska huollot on 2 ek:n välein niin renkaat ei kulu niin paljon että mediumeista hyötyy vaikka peli niitä suosittelee aina. Jos ei kanna yhtä vararengastakaan mukana niin siitä hyötyy n. 0.2s/km (Pro-tasolla hyöty n. 20s luokkaa 8ek:n aikana). Tuolla Pro-tasolla rengasrikko tai +30s vaihdostakin voi olla jo liikaa eli niitä ei kannata ottaa (käytä restart tällöin).

Millä astemäärällä ajat? Kokeile 360-470 jos on joku isompi käytössä nyt. Ja rattiin tottuminen vaatii aikansa, ehkä yhteensä jopa useamman sata tuntia ajoa erilaisilla autoilla jotta tottuu siihen.

Uran lisäksi voi ajella niitä daily, weekly, monthly juttuja oikeita ihmisiä vastaan, sieltä saa myös rahaa ja saa avattuja niitä engine mappingeja autoihin ja sen jälkeen vasta aloittaa uran kauden uudella autolla kun se on täysin upgradettu. Ja ennen uran kisaa ajelee tulevan lokaation pitkät pätkät(4kpl) läpi esim. custom menussa jossa voi myös asettaa itselle jonkinlaisen AI-vastustason (esim. 80-100%) jota vastaan ajaa, 100% ai ajelee ehkä kovempaa kuin uratilan vaikein Masters AI eli sitä voi käyttää vertailukohtana jos aikoo joskus voittaa uran Mastersin. Ja muutenkin siellä voi testailla että millä autolla on lähimpänä 100% ai:ta niin se voi olla ihan hyvä valinta kauteen.

Ja täältä löytyy mun setuppeja, vuoden 2021 puolella tehdyt toimii parhaiten, sitä vanhemmat säädöt voi olla mitä sattuu ja paljon löytyy myös testaamattomia joissa päiväys 2021 vuodelta.
Kiitos paljon vinkeistä!
Mulla on ratti säädetty tämän mukaan: Best DiRT Rally 2.0 Wheel Settings for Logitech G29 / G920
Eli asteet on default 900 jolloin pelin kait pitäisi itse säätää autokohtaisesti asteet?
 
Kiitos paljon vinkeistä!
Mulla on ratti säädetty tämän mukaan: Best DiRT Rally 2.0 Wheel Settings for Logitech G29 / G920
Eli asteet on default 900 jolloin pelin kait pitäisi itse säätää autokohtaisesti asteet?
Tuo voi tehdä ajamisen vaikeammaksi varsinkin jos ei ole h-shifteria tai sekventiaalikeppiä ja jopa alimmalla 540 astemäärällä pelin ralliautoissa (tuo astemäärä löytyy useimmasta 2000cc autosta, kaikista R5:sta, R2:sta ja R-GT:sta) niin joskus niihin viiksiin ei tahdo yltää kunnolla esim. jos ehtii kääntää paljon vasemmalle kääntyviin mutkiin ja huomaa että on liian iso vaihde päällä niin ei ehkä sormet yllä enää. Oikeassa elämässä Neuvillella ehkä pienin kääntöaste 380astetta ja Sunisella oli Ford wrc:ssä tai ainakin R5:ssa 470 (ja yhdellä ruotsalaisella R5 kuskilla oli vain 330astetta).

Suosittelen kokeilemaan maksimissaan 540 astetta silloin jos on h-shifteri käytössä ja jos vaihdeviikset niin sitten 470 tai alle (ihan 360 asti). Myöhemmin kun on enemmän kokemusta niin alkaa ajamaan isommilla autenttisilla asteilla. Ratin ollessa Logitech niin isommilla asteilla ajokaan ei ehkä toimi parhaalla mahdolisella tavalla kun basen rattaat voi tehdä pyörimisnopeudesta liian hitaan, ei ehdi tehdä riittävää vastakäännöstä riittävän nopeasti tai takavetoisilla ratti ei oikein pyörähdä vastakäännökseen luonnollisen nopeasti. Itsekin kyllä ajoin Logitech G25:lla dirt rally 1.0 autoja autenttisilla asteilla (540-900) ja nyt jälkeenpäin ajatellen ei ehkä ollut hyvä idea mutta se toimi silloin omasta mielestä ihan ok varsinkin kun ei ollut paremmasta kokemusta, myöhemmin ostin Thrustmastersin T300 hihnavetoisen ratin ja nyt käytössä fanatec dd1 direct-drive ratti jotka pyörii nopeammin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo voi tehdä ajamisen vaikeammaksi varsinkin jos ei ole h-shifteria tai sekventiaalikeppiä ja jopa alimmalla 540 astemäärällä pelin ralliautoissa (tuo astemäärä löytyy useimmasta 2000cc autosta, kaikista R5:sta, R2:sta ja R-GT:sta) niin joskus niihin viiksiin ei tahdo yltää kunnolla esim. jos ehtii kääntää paljon vasemmalle kääntyviin mutkiin ja huomaa että on liian iso vaihde päällä niin ei ehkä sormet yllä enää. Oikeassa elämässä Neuvillella ehkä pienin kääntöaste 380astetta ja Sunisella oli Ford wrc:ssä tai ainakin R5:ssa 470 (ja yhdellä ruotsalaisella R5 kuskilla oli vain 330astetta).

Enpä tiennytkään että kuskeilla on noin paljon eroa kääntöasteissa. Joku 330 kuulostaa niin jännältä että pitää itsekkin joskus kokeilla.
Ja tuossahan G29/G920 vaihdeläpyskät pyörii ratin mukana niin ei pitäisi olla ongelmaa yltää niihin missää vaiheessa käännöstä.
 
Enpä tiennytkään että kuskeilla on noin paljon eroa kääntöasteissa. Joku 330 kuulostaa niin jännältä että pitää itsekkin joskus kokeilla.
Ja tuossahan G29/G920 vaihdeläpyskät pyörii ratin mukana niin ei pitäisi olla ongelmaa yltää niihin missää vaiheessa käännöstä.
Kyllä ainakin itsellä tulee ongelmia yltää fanan ratissakin vaikka ne viikset pyörii mukana kun on 540astetta käytössä. Tiukempiin vasempiin mutkiin kun kääntää 180astetta tai vähän tuon ylikin niin ei aina tahdo vasemman käden sormet yltää kunnolla siihen vaihde alaspäin viikseen ja monesti voi tulla tuplavaihtokin alaspäin ihan vahingossa, ei ole magneettiviikset vielä niin sekin voi vaikuttaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 138
Viestejä
4 862 058
Jäsenet
78 610
Uusin jäsen
Anomnom

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom