Ei kai edellisessäkään mitään fysiikoita(pitoa ym) voinut muuttaa?
Kokeile näillä ratin säädöillä
Thrustmaster Control Panel | | | |
- overall strength 100% | | | |
- periodic 100% | | | |
- constant 100% | | | |
- dampers 100% | | | |
- springs 100% | | | |
- auto-center: 0%, OFF | | | |
- allow game to do changes: YES | | | |
Asteet vaikka se perus 540 jos vain käytät yhtä astemäärää kaikissa autoilla. Pelissä on muuttuvat asteet auton mukaan sillä soft-lock asetuksella sitten laitat 1030 tänne.
Peliin (kalibroi ratti pelissä ensin). Näillä asetuksilla n. 3.0Nm vääntöä 28cm rimmin kanssa, ja tuo T300 basehan kykenee max 3.9Nm
- self aligning torque: 67
- wheel friction: tää ehkä vaatii säätöä auton mukaan (onko fwd, rwd, 4wd jne), kokeile jotain 30-100 väliltä ja aloita vaikka 67:sta joka on sama kuin self aligning torque arvo
- tire friction: 67 (itse pidän tämän aina samassa kuin self aligning torque arvo mutta testaile isompaa/pienempää)
- suspension: 40 (eli 60% self aligning arvosta jota itse aina käyän, kokeile tässäkin isompaa/pienempää)
- collision 0 (tai vain 5-10), turhan iso arvo voi tehdä vaikeampaa saada auto haltuun jonkin penkka osuman jälkeen, suspension antaa myös jo efektiä ohjaukseen kun osuu johonkin kovemmin.
- soft lock (pitää aktivoida ON): 100 jos käytät vaihtuvia asteita, tää pysäyttää ratin aina oikeessa kohtaa ettet kääntele turhia yli
- steering centre force: ( pitää aktivoida ON) vaikka 30, tää vain keskittää ratin startissa jos olet unohtanut itse tehdä sen(voi tapahtua noilla isoilla asteilla) tai jos tulee ulosajo->takaisin tielle resetti niin ohjaus palautuu keskiasentoon (ei ole sama kuin centering spring tai auto-center keskitysefekti ratin softassa)
kytkin saturation 50-70% niin et missaa vaihteita H-kaaviolla niin usein kuin jos olisi 100%
Sitten jos asetat Transmission vaihtoehdoksi H-pattern with clutch and Sequential niin peli osaa muuttaa autoihin oikean vaihdelaatikon (peli ei edellenkään osaa erotella autoja joissa on viiksivaihtaja tai sekventiaali-keppi niin sen muutoksen joutuu itse tekemään.
Nuottien määrää ei voi muuttaa mutta ajoitusta voi säätää Callout Distancella kait Preferences valikossa. Tässäkin pelissä on joitain hyvin huonoja nuotteja vaikka niitä on ollut tekemässä ammattikuski Jon Armstong (R2 fwd autoa ajaa nykyisin wrc-tasolla) ja ex?-ammattikartturi Phil Mills.