Dirt Rally 2.0

Valve Index VR laseilla tullut nyt muutama ilta pelattua, hauskaa on mutta yllättävän huono fps, kokeilin kaikki asetukset medium, koneena 9900k ja 2080ti, lasit 90hz modessa ja silti ei ole täysin smoothia menoa, onko muilla kokemusta vastaavasta?
 
Valve Index VR laseilla tullut nyt muutama ilta pelattua, hauskaa on mutta yllättävän huono fps, kokeilin kaikki asetukset medium, koneena 9900k ja 2080ti, lasit 90hz modessa ja silti ei ole täysin smoothia menoa, onko muilla kokemusta vastaavasta?
Joo, ennen asetusten säätöä oli raivostuttavaa ja hankalasti uudelleen toistettavaa mikrojäätyilyä.

Säätelin vaikka mitä, mutta muistaakseni pelkästään yleisö piti laittaa low:lle. Ambient Occulusionit sun muut kehittyneet efektit ja tekstuurit kestää olla high:lla tai ultralla, mutta yleisö tai joku vastaava aiheutti mikrostutteria. Ei ole kertaakaan nykäissyt ekojen päivien jälkeen.

Joku on tehny Steamiin VR-oppaan, josta on hyötyä varsinkin peruskokoonpanoille. Ei tämä peli (tai moni muukaan VR peli) vaadi 2080ti:tä.
 
Kiitos tarjouksesta :)
Asun joo sielläpäin, mutta taidan nyt toistaiseksi jättää väliin.
Uskon että sitkeällä työllä eli useiden kuukausien siedättymisellä voisi ehkä pahemmatkin tapaukset tottua niin että voisi pelata jopa tunnin verran, mutta onko se kaiken sen pahoinvoinnin arvoista ja silti siinä on oksu nurkan takana.
Pääsi tätä kuitenkin maistamaan ja hienoa on! Jos joku ei VR maailmaan ole vielä päässyt, niin ehdoton suositus (jos pää kestää).

Olikos tuossa Jyskälä e-Rallyssa WRC 9 ?
Yle e-urheilu | Jyväskylän e-rallitapahtuma
Aika karsean näköistä menoa.
Viime vuonna pelasin peliä yhden illan, jää tänä vuonna väliin.
Katsotaan jatkossa mitä Codemasters saa aikaan pelisarjalle.

Itseltäni on PS4Pro ja PSVR.
Kokeilin VR-laseilla Dirt Rally 1.0 ja se aiheutti pahoinvointia. Kuvan laatukin jätti toivomisen varaa.
Tänään kävin tutun luona kokeilemassa DirtRally2.0 PC/Oculus Rift S ja herran jestas mikä ero PSVR.
Minkäänlaista pahoinvointia ei ilmennyt Australian röykkyisillä ja isoilla hypyillä varustetuilla pätkillä! Oli jopa hämmentävää, kun odotin tuon aiheuttavan pahoinvointia ja yllättävää kuinka erilailla se VR-maailma aukesi itselleni verrattuna PSVR.
Jos ja kun PC-puolelle tässä vaihdan myös itse, niin ihan ehdoton hankinta tulee olemaan myös VR-lasit ja todennäköisesti juurikin nuo Oculus Rift S-lasit.

PSVR-lasit lähtee viikonloppuna myyntiin tori.fi....
 
Itseltäni on PS4Pro ja PSVR.
Kokeilin VR-laseilla Dirt Rally 1.0 ja se aiheutti pahoinvointia. Kuvan laatukin jätti toivomisen varaa.
Tänään kävin tutun luona kokeilemassa DirtRally2.0 PC/Oculus Rift S ja herran jestas mikä ero PSVR.
Minkäänlaista pahoinvointia ei ilmennyt Australian röykkyisillä ja isoilla hypyillä varustetuilla pätkillä! Oli jopa hämmentävää, kun odotin tuon aiheuttavan pahoinvointia ja yllättävää kuinka erilailla se VR-maailma aukesi itselleni verrattuna PSVR.
Jos ja kun PC-puolelle tässä vaihdan myös itse, niin ihan ehdoton hankinta tulee olemaan myös VR-lasit ja todennäköisesti juurikin nuo Oculus Rift S-lasit.

PSVR-lasit lähtee viikonloppuna myyntiin tori.fi....
Breaking news: neljä vuotta vanhat matolaatikon kakkulat on huonommat kuin suht uudet PC:llä.
Sorry, ei ole tarkoitus kuittailla, tuo nyt vaan on aika selvä homma :)
Arvostan, että kokeilit, osa täällä on VRn tuominnut PSVR perusteella...
 
Arvostan, että kokeilit, osa täällä on VRn tuominnut PSVR perusteella...

No tätä mä lähinnä lähdin mainostamaankin, että PSVR kokeilun myötä ei kannata tuomita VR-pelaamista :)
Olin itsekin hyvin skeptinen, kunnes pääsin tänään kokeilemaan. Yllätyin positiivisesti pahoinvoinnin pysyessä poissa täysin.
ProjectCars2 tuntui niillä laseilla jopa vielä paremmalta ja tosi luontevalta. Aiheutti wau-efektin...;)
 
Niin padilla pitää paljon vähemmän käskeä autoa ja sitäkautta ajaminen on vähän yksinkertaisempaa sekä periaatteessa helpompaa. Muistuttaa aavistuksen enemmän arcadea. Joten ajomallissa on eroa millä laitteella ajelee.

Ratilla joutuu tekemään enemmän töitä auton hallinnan suhteen, mutta toki itse laite mahdollistaa paremman kontrollin autoon kuin joku padin pienen tatin liikerata. On rattilla ajaminen paljon varmempaa ja nopeampaa.

Ehdottomasti kuitenkin hyvä ratkaisu Codemastersilta tehdä myös padilla ajamisesta hyvin helposti pelattava. Ihan hauska satunnaisesti ajella padin kanssa vaikka jotain takavetoa, kun auto pysyy aika helposti hanskassa. 99% ajasta ajelen ratilla ja onhan se sitten jo paljon aidompaa ajamista sekä täten vielä reilusti hauskempaa.
Tänään ajoin ekat pätkät Dirt 2.0:lla padilla, en saa autoa pysyy millään ojien välissä, en tiedä mikä mättää?ole pelaillu rallipelejä 15 v et muuten tuttua touhua. Suoranpäässä loiva mutka niin heti lähtee liikaan suisuun ja pelto kutsuu. autojen säätöihin en ole vielä muuttanut mitään onko muilla samoja kokemuksia?
 
Tänään ajoin ekat pätkät Dirt 2.0:lla padilla, en saa autoa pysyy millään ojien välissä, en tiedä mikä mättää?ole pelaillu rallipelejä 15 v et muuten tuttua touhua. Suoranpäässä loiva mutka niin heti lähtee liikaan suisuun ja pelto kutsuu. autojen säätöihin en ole vielä muuttanut mitään onko muilla samoja kokemuksia?
Itsellä meni noin 3 iltaa että alkoi pysymään ihan hyvin tiellä koko radan ilman mällejä, itse tein niin että en mennyt 2. ja 3. vaihdetta isommille ollenkaan ja pikkuhiljaa alko ottamaan nelosta sitten kun alkoi pysyä tiellä. Auton säätöihin en ole koskenut kertaakaan.
 
Joko tästä pelistä on korjattu ffb ja ajamisen tunnottomuus? Ostin aikanaan julkkarista, kun ykkösversio oli niin hyvä. Petyin kuitenkin pahasti siihen miten tunnotonta ajaminen oli verrattuna ykköseen, missä tien ja kuopat selvästi tunsi ja ajaminen oli paljon hauskempaa.
 
Tänään ajoin ekat pätkät Dirt 2.0:lla padilla, en saa autoa pysyy millään ojien välissä, en tiedä mikä mättää?ole pelaillu rallipelejä 15 v et muuten tuttua touhua. Suoranpäässä loiva mutka niin heti lähtee liikaan suisuun ja pelto kutsuu. autojen säätöihin en ole vielä muuttanut mitään onko muilla samoja kokemuksia?
Ajoitko Group B -autoilla? Niillä ajaminen on aika hazardihommaa ja asetusten tulee olla kunnossa tai muuten on joka toisessa mutkassa ympäri. Näin ainakin kävi minulle perusralliukolle.

Dirt Rally 1:ssä oli helpompaa kun piti aloittaa heikkotehoisilla ja pikku hiljaa oppi sitten ajamaan ja sai parempia autoja, niin luonnollisesti pysyi paremmin tiellä. Eipä silti, en olisi jaksanut samaa grindausta DR2:ssa toista kertaa vaikka se DR1:ssä hauskaa olikin.
 
Itsellä meni noin 3 iltaa että alkoi pysymään ihan hyvin tiellä koko radan ilman mällejä, itse tein niin että en mennyt 2. ja 3. vaihdetta isommille ollenkaan ja pikkuhiljaa alko ottamaan nelosta sitten kun alkoi pysyä tiellä. Auton säätöihin en ole koskenut kertaakaan.
Taitaa pätee sama ohje mulle,WRC8:ssa saa laskee nappi pohjassa melkein aina,mut tässä ei peli muuten vaikuttaa hienolta.
 
Tänään ajoin ekat pätkät Dirt 2.0:lla padilla, en saa autoa pysyy millään ojien välissä, en tiedä mikä mättää?ole pelaillu rallipelejä 15 v et muuten tuttua touhua. Suoranpäässä loiva mutka niin heti lähtee liikaan suisuun ja pelto kutsuu. autojen säätöihin en ole vielä muuttanut mitään onko muilla samoja kokemuksia?
Aloita etuvetoisilla esim. H2 fwd tai R2, helpoimmat ajaa padilla kun aliohjaavat enimmäkseen kun/jos ajaa liian kovaa mutkiin. Voi ajaa hivenen ylikovaa mutkiin ja kääntää padista maksimit ja sitten vain säätää kaasulla/jarrulla kääntymistä+käyttää käsijarrua tiukempiin mutkiin.

Tuon jälkeen voit ajaa vaikka R5:sta tai 2000cc Subaru -01, ovat 4wd ja nopeampia. 2000cc Citroen C4 on noita nopeampi ja aika hyvä jos ajaa sitä ns. keula edellä (aika aliohjaava muuten).

Jos haluat kokeilla takavetoista niin sitten ehkä H3 rwd BMW e30 M3 on helpoimmasta päästä. Avaa diff driving lockia jos spinnaat liikaa kaasulla ja avaa diff braking lockia jos spinnaat liikaa jarrulla. Toe in eteen+taakse esim. 0.80 ja 0.80 pitäisi myös helpottaa takavetoisten hallintaa (toimii myös Gr B 4wd kanssa jotka on aika vaikeita hallita vaikka miten setuppia säätää).
 
Viimeksi muokattu:
Juu tätä DR2:sta voi pädilläkin suht kivuttomasti ajaa, toki oikeat pädisäädöt yms pitää olla. Mutta ihan eri malliin kuin 1:stä jota ei kyllä erkkikään halunnut pädillä ajaa. Se tosin ratilla sitten edelleen nautittava(siis sora).
 
Tänään ajoin ekat pätkät Dirt 2.0:lla padilla, en saa autoa pysyy millään ojien välissä, en tiedä mikä mättää?ole pelaillu rallipelejä 15 v et muuten tuttua touhua. Suoranpäässä loiva mutka niin heti lähtee liikaan suisuun ja pelto kutsuu. autojen säätöihin en ole vielä muuttanut mitään onko muilla samoja kokemuksia?
Kokeiles tosta alta vähän säätöjä pädiin. Jelppas ittellä aika hyvin.
 
Tänään ajoin ekat pätkät Dirt 2.0:lla padilla, en saa autoa pysyy millään ojien välissä, en tiedä mikä mättää?ole pelaillu rallipelejä 15 v et muuten tuttua touhua. Suoranpäässä loiva mutka niin heti lähtee liikaan suisuun ja pelto kutsuu. autojen säätöihin en ole vielä muuttanut mitään onko muilla samoja kokemuksia?
"
Alku tuolla etuveto-Lancialla oli hakemista, kun kokemukset puhtaista rallipeleistä on 20 vuoden takaa (siinä välissä rata-autoja sitten enemmän) Colin McRae Rallysta ja Rally Trophysta, mutta kyllähän sen mestaruuden lopulta voitti ihan selvin lukemin, vaikka pari rallia kariutukin auton rikkoutumiseen.
Sitten H2 RWDn ostoon ja tunnesyistä Kadetti talliin. Nyt sit ajamisesta ei meinaa tulla yhtikäs mitään. Tuntuu että perä karkailee välillä aivan holtittomasti vaikka lukko on lähes auki. Auton liikehdintä on toisinaan valtaisaa huojumista aivan kuin joku tönisi sivuilta toiselle."

Tuossa omat kokemukset parin sivun takaa. @karik134 sitten ohjasi kokeilemaan hänen setuppejaan. Itse myös ajanut GTR technicalin säädöillä ja ero vakioon aivan totaalinen. Pikku hiljaa se siitä kuitenkin lähtee. Nami pohjassa jos ajaa koko ajan niin ruumiita tulee. Rauhassa vaan aloittaa ja pikku hiljaa se nopeus rupee kasvamaan
 
15Gigan päivitystä haluaisi ladata, onko jollain mitään tietoa päivityksestä? En äkkiseltään löytänyt mitään aiheesta, patch noteja tms. aika isolta kumminkin kuulostaa :hmm:
 
Version 1.16

September 28, 2020

Content:

New car: Ford Fiesta R5 MKII

Note:
Car is available to all players in modes outside of My Team.
To unlock the car for use in My Team, take part in a DiRT Rally 2.0 World Series Qualifier and you'll get it when the Event Week ends.


Cars:

Volkswagen Polo GTI R5 - Updated engine audio based on new recordings of real-world car.
Volkswagen Polo GTI R5 - Updated rear-view mirrors to show reflected images.
Ford Escort MK2 - Updated rear-view mirrors to show reflected images.
Porsche 911 RGT Rally Spec - Updated rear-view mirrors to show reflected images.


FIA World Rallycross Championship:

Removed AI driver names which were mistakenly appearing when using 2019-spec cars.


Colin McRae Scenarios:

Resolved issue where Used tyres were displaying as New in Service Areas.


Miscellaneous:

Added ability to select Paraguay as a driver nationality.
Made various minor (not notable) bugfixes across the game.


This is currently the final update planned for DiRT Rally 2.0.

The Ford Fiesta R5 MKII will be unlocked for all players to purchase in My Team Garage menu in early 2021, however this does not require a game update.
 
Itsellä sellainen outo ongelma FFB:n kanssa etten saa lainkaan palautetta keulanpidosta/aliohjaamisesta, vaikka muuten tulee hyvin ratinläpi tuntumaa mitä auto tekee, mikä voisi olla /C:llään? Rattina Thurstmasterin T300 RS ja asetuksina käyttäny ratin valikossa tästä ketjusta löytynyttä ohjetta jonka KariK(?) taisi laittaa. Uskosin kuitenkin että tuskin pelintekijät olisi tollastaa virhettä tehneet, vaan mulla on nyt jokin asetuksissa päin honkia...?
 
Ei tässä alunperinkään tunne ohjausta/pitoa kuin DR 1:ssä. Täytyy sietää sellaista "leijuvaa" tunnetta.
 
Ongelma ei ole auton leijuva tunne vaan jos vaikka jarrutan etupyörät lukkoon ei tule mitää palautetta rattiin, kuten oikeassa elämässä tulee, vaan jossain kohtaa vaan huomaa keulaa jatkaa menoaan ja ajolinja loppuu kesken, ja tämän takia joutuu ulkoa opettelemaan jarrutukset, joka ei oikein käy omaan järkeen?!? Mitenkäpä esim. threshold brakea teet jos ei tunne pyörien lukkiutimista lainkaan?
 
Itekkin ihmetellyt tota leijuvaa menoa ja kuminauhan tuntuista ohjausta muutama auto on ollut aika hyviä ajaa ford R2 volkkarin perus etuveto ja volkkarin R5 sekä ajoitain ford R5 vanha ford cossu ,uusi ford fiesta on kamala ei mitään tunnetta ja kaasun liike on muutaman sentin eli pois ja täysillä muissa normaali.Itellä ts-pc racer .
 
Rattiasetuksista kun taas puhetta, niin onko Monte Carlon jääosuudet täysin tunnottomia myös dd- ja muilla paremmilla rateilla...? g27 ja t300 ainakin itsellä on kuin olisi ratti kokonaan ilman forceja. Muutenkin on aika erillainen rattituntuma Dirtissä, kun vertaa muihin ajopeleihin.

Eron huomaa kun on alkanut taas pelaamaan modattua Richard Burns Rallya, jossa ohjaaminen on jotenkin vaan luontevampaa. Pcars 2, Assetto Corsa ja Wreckfest myös ylivertaisia rattituntumaltaan Dirttiin...
 
Kuten sanoin niin DR1:ssä pidin siitä kuinka(oikeilla ffb-säädöillä) tosiaan tunsi renkaiden pidon ja tienpinnan(lähinnä soralla siis) todella hyvin, melkein niin että irtokivet tiellä tuntuu ratissa. Eli sama tuntu etupäähän kuin on monessa hyvässä asfalttisimussa. Tottakai DR1:ssä oli liioiteltu vauhti yms ongelmia, liikaa pitoa välillä etc.

Mutta DR2:ssa ärsyttää kun millään ei saa sellaista tarkkaa rattituntumaa, forceja saa paljon mutta ne ei silti tuo tuntumaa ja esim Fanatecin(CSW v2) ratti silloin saa hepulin aina niistä "ritilän" tms ylityksistä, ne täräyttää aivan järkyttävästi.
 
Fanatec elitellä ps4 montessa jää aiheuttaa kyllä ratin tunnottomuutta.
Ärsyttävää kun ohjaustuntuma menetetään täysin jäällä.
 
Rattiasetuksista kun taas puhetta, niin onko Monte Carlon jääosuudet täysin tunnottomia myös dd- ja muilla paremmilla rateilla...? g27 ja t300 ainakin itsellä on kuin olisi ratti kokonaan ilman forceja. Muutenkin on aika erillainen rattituntuma Dirtissä, kun vertaa muihin ajopeleihin.

Eron huomaa kun on alkanut taas pelaamaan modattua Richard Burns Rallya, jossa ohjaaminen on jotenkin vaan luontevampaa. Pcars 2, Assetto Corsa ja Wreckfest myös ylivertaisia rattituntumaltaan Dirttiin...

Kyllä se näin vaan on, minulla on Fanatecin DD2 ja DR2 jäällä ajaminen on kyllä täysin tunnotonta hommaa. Onhan se jää tietysti liukas alusta, mutta ei sitä kovin hyvin ole rattituntumaan mallinnettu.
 
Joo se monten jää osuus on aivan kamala ei mitää tunnetta menee kuin tyhjän päällä lumi osuus taas hiukan tuntuu Ruotsi hiukan tunnokas tärinän puolesta.Asfaltti montessa muutenkin jotenkin outo.Saksa jotenkin hiukan parempi.Suomi ja Australia tärisee kunnolla mutta Australian asfaltti osuudet kuin leijailis .
 
Viittiskö joku jeesiä T500Rs rattiin alkuperäiseen DIRT 1 semmoiset yleispätevät aloittelijän säädöt. Olen parempien rattien suhteen ihan aloittelija ostin tän ja pelin 3 vuotta sitten ja molemmat jäi hyllylle ja nyt vasta avasin. Sen verran oon netistä löytänyt että thrustmasterin control panelin kautta on yleensä porukalla gain settings 60-100-100- 0- 0 ja oon yrittänyt pelata rotation 540 mutta ei ees mopoautot pysy hanskassa joten peliin pitäis jotkut hyvät säädöt saada kanssa.. Tiedän että dirt1 on oma keskustelu mutta tätä lukee varmaan useampi :)
 
DR2 ei saa lähellekään sitä tuntumaa mitä DR1...itseasiassa koko peli, ff/tuntuma/ajettavuus/fiilis/grafiikka selvä downgrade DR1 jälkeen..ja tietysti puhtaasti vain oma mielipide/kokemus tästä pelistä.
 
Viittiskö joku jeesiä T500Rs rattiin alkuperäiseen DIRT 1 semmoiset yleispätevät aloittelijän säädöt. Olen parempien rattien suhteen ihan aloittelija ostin tän ja pelin 3 vuotta sitten ja molemmat jäi hyllylle ja nyt vasta avasin. Sen verran oon netistä löytänyt että thrustmasterin control panelin kautta on yleensä porukalla gain settings 60-100-100- 0- 0 ja oon yrittänyt pelata rotation 540 mutta ei ees mopoautot pysy hanskassa joten peliin pitäis jotkut hyvät säädöt saada kanssa.. Tiedän että dirt1 on oma keskustelu mutta tätä lukee varmaan useampi :)
Tässä jonkinlaiset mitä voisit kokeilla

control paneliin:
- asteet : esim. perus 540
- overall strength 95
- constant 95
- periodic 95
- dampers 95
- springs 95
- auto-center: OFF
- allow game to do changes: YES

Kalibroi ratti pelissä ohjeiden mukaan. Sitten tarkista Advanced Wheel Settings-menu jossa pitäisi olla Steering Saturation 100%, Steering Linearity 0, ei paljon deadzoneja polkimiin jos ne toimii kunnolla(max 5%), clutch saturation pienemmäksi jos ajat h-kaaviolla(esim. 50-70%) niin ei tule vaihtovirheitä liian usein. Soft Lock-asetus ei taida defaulttina olla päällä mutta tarkista silti että se on OFF:lla (ei tarvetta tälle jos asteet on 540 tai vähemmän tai haluat ajaa kaikkia autoja samalla astemäärällä ainakin aluksi).

peliin:
- self aligning torque 60
- wheel friction 50
- tire friction 60
- suspension 43
- dirt rally 1.0 Tire Slip ehkä 50-60
- collision 0 (tai hyvin pieni 5-10 koska yleensä haittaa/vaikeuttaa ajoa, suspension efektistä tulee kyllä tarpeeksi feedbackiä rattiin kun renkaat/kori osuu johonkin voimalla)

steering centre force 30 (tuo varmaan riittää, pitää myös asettaa ON jotta toimii). Tämä vain suoristaa ratin startissa tai takaisin tielle-resetin jälkeen jos et ole sitä itse tehnyt. Ei vaikutusta auton liikkuessa eli tämä ei ole mikään auto-center/centering spring asetus joka löytyy ratin control panelista.

Kunnolliset setupit autoissa (varsinkin takavetoisissa ja ylitehokkaissa) voi helpottaa ajoa melko paljon. Kaasunhallinta on tärkeää rwd:llä ja/tai ylitehoisilla ajaessa.

täältä löytyy mun säätöjä jos haluat kokeilla Dirt Rally 2.0, all personal best (karik134)
- valitse DR 2.0 lokaatio ja scrollaa sivua alaspäin ja sieltä ek:oiden alapuolelta niitä löytyy (ja siis nuo DR 2.0 säädöt voi toimia myös DR 1.0:ssä)
- newest car settings - välilehdeltä löytyy mun viimeisimmät setupit jotka olen tehnyt ja yleensä on melko hyvin testatut, mutta aina voi löytyä parannettavaa kun se testaaminen on niin aikaa vievää hommaa
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa Dirt Rally 2.0 voi ainakin PC:llä laittaa sieltä "vr comfort options" valikosta sen lukitun horisontin päälle niin se auttoi itseäni alkuun. Nyt pystyn ajamaan jo ilman sitäkin.

Olen Make73 koittanut psyykata VR maailmaan näissä simuissa sillä tiedän itse millainen olo voi tulla sillä olin itse myymässä Rift S heti ekan päivän jälkeen, kun makasin DR2.0 jälkeen sängyssä loppupäivän. Jossain vaiheessa vain totuin tuohon mikä ei tietysti tarkoita, että jokainen voisi tottua. Ajattelen vain, koska itselläni oli niin äärimmäisen huono olo alkuun niin toivoa on muillakin.

Jos asut Make73 pääkaupunkiseudulla niin tule joskus testaamaan laseja PC-ympäristössä.
Anteeksi off topic...

Ostin tosiaan hiljattain Valve Index lasit ja oikeastaan vain ekalla käyttökerralla tuli heikotusta, voi olla että johtui säädöistä.
Olin ihan varma että en pysty VR:ää käyttämään PSVR huonosta kokemuksesta jolla kyllä yritin siedättyä pitkään, mutta niin vaan kävi että nyt iRacing:ä pelannut jo useita tunteja lasien kanssa, eikä tule yhtään paha olo pidemmässäkään pelisessiossa.

DiRT Rallya en ole vielä ehtinyt kokeilla, mutta Elite Dangerous ja uutta Star Wars peliä kyllä ja nekin menee ongelmitta :)

Jos joku muu on lyönyt hanskat tiskiin PSVR:n takia, ni ei muuta kuin kunnon lasit kehiin PC:llä ja on mahdollista ettei tule lainkaan pahaa olo.
 
Mulla tuli pahaa oloa ja tuskanhikeä PSVR:llä pelistä riippumatta, mitään autopeliä en sillä kyennyt paria minuuttia pidempää ajamaan.
Astro Bot meni, mutta heikotusta tuli silläkin.
En suosittelisi kyseisiä laseja kenellekään.
PS4 Pro oli koneena.
 
Voi toki PS5:llä parantua kun vähintään lasien/tekniikan maksimiin pitäisi laitteiston pystyä suorituskyvyn puolesta, PS4/Pro ollut äärimmilleen rasitettu noissa.
 
Dirt Rally 2:sta VR:nä pelatessa pitää ottaa pois pari turhaa grafiikka-asetuksta. Yleisön pistäminen lowille tai poistaminen oli se kynnys joka minun GTX2080ti:llä oli. Loppu semmoset käsittämättömät mikrojumitukset. Tämän pelin saa toimimaan ilman mitään nikotteluita.

EDIT: frame rate on toki hyvä huonommillaki näyttiksillä, mutta tuo katsomo tai vastaava asetus vetää varmaan kaikki 3090 maihin.
 
Tuolla on listattu noita asetuksia mitkä vaikuttaa eniten.
Olen muistaakseni laittanut tähän topicciin linkin taulukosta jossa on tarkemmalla tasolla vaikutukset.
 
No harmi sitten ettei ole DR 2.0:n FFB:hen mallinettu aliohjaamista/etupyörien lukkiutumista, vaikka perän liikkeet sieltä ihan hyvin tuntee, ja muutenkin meno parempi kuin ykkösosassa, myös asfaltilla. Ykkösosassa edelleen pelintekijöillä kummallinen käsitys takavetoautosta ja märästä asfaltista, eikä ajamisessa pidonrajoilla oikeastaan minkäänlaista logiikkaa, sellaista kuten oikeassa elämässä niillä autoilla joita olen ajanut. Ehkä RBR:n takavetoautot ovat lähimpänä sitä mitä niiden kuuluisi olla, siis modi-autoja tarkoitan. Toisaalta eipä kovin monella simuajajalla taida olla kokemusta oikeassa elämässä ajamisesta tai mitenkä auton säätäminen ajoon vaikuttaa, esim. tasauspyörästö ja pyöränkulmat, joten kaikki "massan tuntumiset" ym. argumentit kai voi ohittaa pienellä yskäisyllä:hmm::D
 
DR 2.0 päätestajaalla toki on oikeata rallikokemusta ja on myös pelaaja, joten siinä oli ihan hyvä yhdistelmä. Toivottavasti palaa vielä DR 3.0 kehitykseen mukaan.

DR 2.0 oli loistava askel eteenpäin ykkösestä, varsinkin ffb päivityksen jälkeen. Etupyörien tuntumasta ja lukittumisen tuntuman puutteesta pääsin itse eroon tuon ffb päivityksen jälkeen. Toki se voisi silti olla parempi.

Ihan kamala ajaa, kun nyt palaa takaisin pelamaan DR1:stä. Niillä keveillä, joka nyppylästä kuuhun pomppaavilla autoilla ei pystynyt enää ajamaan. Vaikka silloin aikanaan DR1 iski todennäköisesti vielä kovemmin mitä DR 2.0.

Toivottavasti seuraava osa vie taas mallintamista eteenpäin lisää ja ennen kaikkea toisi ajamiseen enemmän rallia, eikä pelkkää hotlappia. Online Clubeissa nyt sentään saa edes vähän rallimeininkiä mukaan, mutta sekin aika rajatusti.
 
Onko vielä jotain aktiivista Suomi-sarjaa olemassa?
Olikos tässä mahdollista ajaa champpareita monessa luokassa yhdellä kertaa?
 
Moguzin sarjat aika hiljaisia viime aikoina ainakin. Itse olen ajanut viime aikoina Codemastersin Expert Dirt -clubia.
 
Rallicrossissa on sellainen hauska ominaisuus, että jos ostaa uuden auton, esim Fiesta Mk8 mallin eikä omista muita vastaavia autoluokan autoja, niin tietokone alkaa myös ajamaan samalla autolla. Nyt on kisoissa siis yksityyppiluokka, pelkkää Fiestaa kisassa.

Tätä Rallicrossia olen pelannut muutekin aika lailla, yksinpelirallin osalta vaikeustaso nousee niin nopeasti, että ei sitä jaksa kovin pitkään ajella, toki custom championship moodi auttaa, onlinessa taas kun konsolilla pelaa niin ei välttämättä löydy oikein hyviä kisoja ja clubit on todella surkeasti toteutettuja.

Harmi kun tähän ei ole kunnollista yksinpelimoodia, sellaista uramoodia jossa olisi oikeasti nähty vaivaakin, olisi hieno ajella menemään eikä nyt olisi mikään mahdoton toteuttaakaan, oletus on vaan että kaikki haluaa aina pelata onlinea, joka itseäni kiinnostaa aika vähän.
 
Juu, sitten kun Dirt Rally 3.0 joskus tulee, niin kaksi toivetta yli muiden: kunnon ura moodi sekä mahdollisuus ladata muiden käyttäjien setuppeja autoihin. Huippuajettavuus on niin itsestään selvää, että sitä en erikseen maininnut. Niin, ja oikeat dynaamiset säät saisi tulla kanssa.

Näinköhän seuraavaksi tulee sitten se WRC lisenssi peli 2023, vai onkohan mahdollista että välissä tulisi vielä Dirt Rally 3.0?
 
Niiin ja miten vaikuttaa codemastersin myynti Take twolle. TT:llä kun ei ole historiaan ajopelien suhteen, tai se vähintäänkin hyvin vähäistä. Eli miten ymmärtävät genreä, pakottavatko täyteen arcadeen vai miten. Sama toki sitten että miten F1-pelisarjan käy.
 
Tuli tätä pelattua eilen pitkästä aikaa ja hauskaa on VR:llä.
3080 kortilla saa laittaa grafiikka-asetukset miltei tappiin ja pyörii silti tasaisesti 90fps (Valve Index).
Kumma kyllä vaikka kytken horisontin lukituksenkin pois ei tule mitään oloja, PSVR ja DiRT Rally 1 oli minuutti ihan maksimi ja tuntui todella pahalta.
Kiitos niille jotka kannustivat kokeilemaan PC:n puolella VR:ää uudemman kerran :)
 
Mielenkiintoista. Itse olen yrittänyt Samsung Odyssey laseilla ajella, ja ei juuri mediumia korkeampia graffa-asetuksia voi laittaa 3080 näyttiksenkään kanssa, ilman että FPS alkaa droppailemaan 90 alle melko usein.
 
Grafiikka-asetuksia hakiessa käytin Indexin omaa GPU käppyränpiirtoa apuna ja fps pysyi tasaisena kun Afterburnerista pelaamisen jälkeen katsoi.
Renderöinti oli laseissa 130%.
Prossuna 9700k.
Voin katsoa DR2.0 asetukset kun pelaan sitä seuraavan kerran.
 
Ilman VR:ää ja Gsync:n kanssa (144hz Freesync-näytöllä) nuo fps:n dippailut myös häiritsevät asetuksilla kuin asetuksilla vaikka yleisönkin poistaisi kokonaan. Rtx 2070:llä lähtivät pois, kun Control panelista poisti vsyncin kokonaan DR2.0:n kohdalta. Muissa peleissä GSync + vsync toimii parhaiten. Tässä näköjään sekä pelin oma, että Control panelin vsync aiheuttaa epäsäännöllistä nykimistä.

Näyttönä 32:9 144hz Samsung C49hg90.
 
Hyvä rally peli varsinkin kun goty edition oli steam alessa 9,99€. Hyvin optimoitu, prossun käyttö alhainen ja näyttiksen käyttö korkea. Ihan hienon näköinenkin. Kiva rally elämys ihan vaan xbox controllerillakin. Ratti ja polkimet (+ vaihdekepp)i olis varmasti komee tässä pelissä.
Enää ei valitettavasti ole steam alessa, mutta löysin tuolta pelitarjoukset ketjusta tälläisen:


Ostamisen arvoinen peli varsinkin ale hintaan.
 
Huomio VR-pelaajat, auttakaa vanhaa hieman.
Lasit on HP Reverb G2.
kysymys kuuluu : miten saadaan Dirt 2.0 näkymään laseilla ?

En ole saanut näkymään muuta kuin Microsoftin Mixed Reality Portalin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 598
Viestejä
4 501 757
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom