Dirt Rally 2.0

Saako muuten tossa SM kisassa ajaa VR laseilla? Kotona ajeltuna varmaakin, mutta mitens siel loppukisassa?
Saa ilmeisesti finaalissakin, mutta järjestäjän toimesta ei ole laseja ja omien lasien säätäminen sinne valmiiseen setuppiin voi olla hankalaa. Täytyy selvitellä jos nyt sinne asti pääsee, näytöltä ajettuna tulisi annettua tasoitusta aika reilusti muille
 
Ok. Toivotaan että pääset finaaliin ja säädöt laseille kuntoon, ettei tarvitse sen takia tasotusta antaa.
 
Skotlanti ajeltu. Ilman sen kummempia virheitä leppoisassa 22 sekunnin johdossa tultiin viimeiselle pätkälle.
Lähes sokkona menee nämä yöpätkät omalla VR setupilla joten viimeisellä pätkällä 26 sekuntia turpaan ja voitto karkasi jälleen.
 
Skotlanti ajeltu. Ilman sen kummempia virheitä leppoisassa 22 sekunnin johdossa tultiin viimeiselle pätkälle.
Lähes sokkona menee nämä yöpätkät omalla VR setupilla joten viimeisellä pätkällä 26 sekuntia turpaan ja voitto karkasi jälleen.
Tuliko osumaa johonkin vikalla pätkällä vai pitikö vaan ajaa hiljaa? Mulla oli sen verran näkyvyyttä että mutkaisilla osuuksilla pärjää, mutta suorilla piti himmata.
 
tuo pimeällä ajo oli kyllä jännää ku pskan ajo ilman perälautaa :D
valve index pelaa kyllä hyvin pimeessä.
 
Toistaako nuo VR lasit jotenkin huonosti pimeitä kenttiä vai mikä niissä on? Voisi kyllä olla kiva ajaa VR, nyt tulee ajettua 42" töllöllä melko likeltä.
 
Tuliko osumaa johonkin vikalla pätkällä vai pitikö vaan ajaa hiljaa? Mulla oli sen verran näkyvyyttä että mutkaisilla osuuksilla pärjää, mutta suorilla piti himmata.
Ei tullut osumaa vaan älyttömän hiljaa ettei törmää mihinkään. Nuotitatkaan ei auta kun näkymä on about sokkona :cautious:
 
Toistaako nuo VR lasit jotenkin huonosti pimeitä kenttiä vai mikä niissä on? Voisi kyllä olla kiva ajaa VR, nyt tulee ajettua 42" töllöllä melko likeltä.
Varmaankin asetuksista/configista kiinni ja toki eri lasien näyttötyypeistä.
Testasin jälkeenpäin 34" uw näytöllä saman pätkän pimeällä ja kyllä se näkyvyys on huomattavasti parempi näytöllä ajettaessa.
 
Vaikuttaako "surface degradation" asfaltilla ajattaessa jotenkin? Sorapätkillä kaiketi tie urautuu enemmän ja auto voi pohjata helpommin?
 
Vaikuttaako "surface degradation" asfaltilla ajattaessa jotenkin? Sorapätkillä kaiketi tie urautuu enemmän ja auto voi pohjata helpommin?
En ole ihan satavarma mutta pidon määrä voi laskea tielle kertyvän irtosoran myötä. Tiehen kyllä jää enemmän kumia myös että paikoin pitoa voi olla enemmän. En tosiaan tiedä meneekö noin mutta voi olla ennen mutkia jarrualueilla voi olla vähän enemmän pitoa, mutta mutkissa/mutkien jälkeen sitten vähemmän.

Voi olla niin pieni ero ettei ole juuri merkitystä tai sitä ei erota.

Muistaakseni Espanjassa jos ajaa Custom ja valitsee full degr niin se degradation-indikaattori ei muutu yhtään vaan aina näyttää low-kohtaa oli lähtöpaikka mikä tahansa, ihan alussa tai viimeisimpiä. Saksassa se muuttuu mutta siellä voi leikatakin yleensä enemmän tai tie on huonokuntoisempaa niin se nyt voisi puhdistua ja likaantua enemmän.

Soran degradation menee niin että joo tie uriutuu mutta myös pito kasvaa sen myötä. (TT:ssä ei ole uria mutta silti maksimaalinen pito).
Jos kisassa on no/low degr niin silloin tiessä on myös vähemmän pitoa.
 
Viimeksi muokattu:
En ole ihan satavarma mutta pidon määrä voi laskea tielle kertyvän irtosoran myötä. Tiehen kyllä jää enemmän kumia myös että paikoin pitoa voi olla enemmän. En tosiaan tiedä meneekö noin mutta voi olla ennen mutkia jarrualueilla voi olla vähän enemmän pitoa, mutta mutkissa/mutkien jälkeen sitten vähemmän.

Voi olla niin pieni ero ettei ole juuri merkitystä tai sitä ei erota.

Muistaakseni Espanjassa jos ajaa Custom ja valitsee full degr niin se degradation ei muutu yhtään vaan aina näyttää low-kohtaa oli lähtöpaikka ai vastaan mikä tahansa. Saksassa se muuttuu mutta siellä voi leikatakin yleensä enemmän tai tie on huonokuntoisempaa.
Täytyy varmaan tehdä testiklubikisa ja kokeilla huomaako eroa. Hölmöä ettei pelissä voi esim. Time trialissa testailla näitä.
 
Täytyy varmaan tehdä testiklubikisa ja kokeilla huomaako eroa. Hölmöä ettei pelissä voi esim. Time trialissa testailla näitä.
Sä voit testata Customissa.
Valitse se full degr-optio ja lisää useampi ek ja huolto joka ek:n jälkeen ja AI joku heikko % jotta johdat varmasti kisaa aina joka ek:n jälkeen. Jos johdat niin tällöin ekan ek:n jälkeen ja jatkossa tulee aina high degr koska starttaat viimeisenä (ekan ek:n degr tulee ihan arvalla koska se riippuu lähtöpaikasta jonka saat sattumanvaraisesti). Tässä ei voi valita sitä degr mikä on huono testaamista varten, pitäisi hävitä aikaa tahallaan että saisi pitää jonkin medium degr lähtöpaikan jne että siinä mielessä itse club-kisa testi on myös hyvä koska voi asettaa sen kuluman.

Time Trial on TT, se ei ole virallinen testipaikka koska vararengas valintakin puuttuu jne.
 
Viimeksi muokattu:
Nopea testi samalla asfalttietapilla deg. off ja max, kuivalla ja sadekelillä: perstuntuma oli ehkä aavistuksen huonompi pito max deg. kuin off, mutta omilla ajotaidoilla hukkuu kohinaan niin että en saanut eroja aikaiseksi. Molemmissa keleissä meni ajat sekunnin sisälle hyvin samankaltaisella ajolla. Graafisesti tiessä näkyi kyllä kumia kuivalla kelillä ja ensin tuntui että onkin enemmän pitoa ja olin ihan varma että on selvästi nopeampi aika, mutta ihan samaan meni
 
Jostain syystä iskeny into hieroa tota Kakaristoa lisää, no on ajat parantuneet aika hyvinkin. Nyt ollaan aika kivasti jo alle 7min. Vieläkin olis vähän kyl mahdollista parantaa, jos ylimääränen sohlaaminen vähenis. :D
 
Kävin rykäisemässä Iotechin Suomipätkät heti alta pois. Tällä kertaa kokeilin ajaa lähempänä omia taitorajoja ja yli mentiinkin sitten pariin otteeseen :lol: nelospätkällä kovavauhtisesta hypystä penkan reunaan ja siitä katolleen pusikkoon. Ihmeen kaupalla en osunut lyhtypylvääseen vaan pääsin nilkuttamaan maaliin. Viimeisellä etapilla sitten yksi mutka puolivälissä leveäksi ja kovalla vauhdilla kiveen. Terminal damage oli varmaan lähellä, mutta pääsi siitä kuitenkin loppupätkän kävelyvauhdilla maaliin vaikka auto rämisi ja kolisi jo aika pahasti.
 
Kävin rykäisemässä Iotechin Suomipätkät heti alta pois. Tällä kertaa kokeilin ajaa lähempänä omia taitorajoja ja yli mentiinkin sitten pariin otteeseen :lol: nelospätkällä kovavauhtisesta hypystä penkan reunaan ja siitä katolleen pusikkoon. Ihmeen kaupalla en osunut lyhtypylvääseen vaan pääsin nilkuttamaan maaliin. Viimeisellä etapilla sitten yksi mutka puolivälissä leveäksi ja kovalla vauhdilla kiveen. Terminal damage oli varmaan lähellä, mutta pääsi siitä kuitenkin loppupätkän kävelyvauhdilla maaliin vaikka auto rämisi ja kolisi jo aika pahasti.
Tästä innostuneena meinasin että nyt vedän ihan täysii :D Eka hyppyri ja johonkin joko merkkiin tai näreeseen ja siitä metsään. Toka pätkällä kaks t-risteystä suoraan.
Pimeillä ja sateisilla pätkillä tulinkin sitten hissukseen. Viimeinen pätkä olikin kivaa kun oli hyvä keli. Omasta mielestä tuli hyvin (6.58) mutta enpä tiedä millaisia aikoja vedätte siellä.
Uskoisin ettei kukaan minuuttia nopeampi ole.
 
Tästä innostuneena meinasin että nyt vedän ihan täysii :D Eka hyppyri ja johonkin joko merkkiin tai näreeseen ja siitä metsään. Toka pätkällä kaks t-risteystä suoraan.
Pimeillä ja sateisilla pätkillä tulinkin sitten hissukseen. Viimeinen pätkä olikin kivaa kun oli hyvä keli. Omasta mielestä tuli hyvin (6.58) mutta enpä tiedä millaisia aikoja vedätte siellä.
Uskoisin ettei kukaan minuuttia nopeampi ole.
SM-sarjan kisassa kovin aika tuohon Hämelahden pätkään oli 6:07... itse jäin siitä ~25s
 
Viimeksi muokattu:
Ok. Toivotaan että pääset finaaliin ja säädöt laseille kuntoon, ettei tarvitse sen takia tasotusta antaa.
En usko että tarvii enää stressata finaaliin pääsystä, aika kova taso tuolla SM-sarjassa o_O. Ekan osakilpailun ajoi 63 kuskia, oma sijoitus 26. Mutta jos nyt vaikka vähän treenaisi enemmän seuraavia kisoja, on siellä muutama sija otettavissa :cool:
 
Jos asfalttikisassa huoltovälillä on sekä märkiä että kuivia etappeja niin milloin kannattaa käyttää sadekelin renkaita ja milloin valita softit? Jos on esim. 1 märkä ja 2 kuivaa, kumpi rengasvalinta on järkevämpi?
 
Arvelinkin että SM kisoissa on vähän kovempi taso, kuin näissä meidän piirikisoissa. Onko muuten heittää linkkiä noihin kisa tuloksiin(SM)?
Tohon rengas valintaan en osaa ottaa kantaa. Aika vähän on tullut ajettua märällä asvaltilla tässä pelissä.
 
Noobin ajatus tohon rengas hommaan. Kannattaa kattoa pätkien pituuksia, jos märkä pätkä on suht lyhyt ja kuivat pitkiä, niin valkkaisin kuivan tossun alle. Muistaa vaan että kuivan kelin tossut on pirun liukkaat sielä märällä.
 
Noobin ajatus tohon rengas hommaan. Kannattaa kattoa pätkien pituuksia, jos märkä pätkä on suht lyhyt ja kuivat pitkiä, niin valkkaisin kuivan tossun alle. Muistaa vaan että kuivan kelin tossut on pirun liukkaat sielä märällä.
Jotain tälläistä mietin mutta ehkä täytyy testata miten pysyy märällä tiellä softeilla ja paljonko vastaavasti häviää kuivalla kelillä wet renkailla ja sit kattoo ajoista kumpi olisi parempi.
 
Arvelinkin että SM kisoissa on vähän kovempi taso, kuin näissä meidän piirikisoissa. Onko muuten heittää linkkiä noihin kisa tuloksiin(SM)?
Tohon rengas valintaan en osaa ottaa kantaa. Aika vähän on tullut ajettua märällä asvaltilla tässä pelissä.
Tässä epäviralliset tulokset ekasta kisasta, virallisia tulee varmaan myöhemmin jonnekin näkyviin. Jotain maailmanmestareita ja oikeita rallikuskeja tuolla kärjessä näyttäisi olevan :)
 

Liitteet

  • Screenshot_20231016_000448_Chrome.jpg
    Screenshot_20231016_000448_Chrome.jpg
    324,8 KB · Luettu: 141
Jotain tälläistä mietin mutta ehkä täytyy testata miten pysyy märällä tiellä softeilla ja paljonko vastaavasti häviää kuivalla kelillä wet renkailla ja sit kattoo ajoista kumpi olisi parempi.
Ne softit on sitten tosi liukkaat märällä. Pito katoaa kun leikaten.
 
Noniin, rengastestit tyssäsi alkuunsa kun HP:n paskakikkare VR-lasit sanoi sopimuksensa irti. Nää kestikin vuoden verran kun edelliset vain 6kk... ei kellään olisi lainata vr-laseja pariksi päiväksi niin saisi kisan ajettua? :rolleyes: Varjo Aerot on jo matkalla mutta UPS hautoo niitä Eindhovenissa.

Edit: lainalasit löytyi ja HP myös lähettää uuden kaapelin jos sillä vika korjaantuisi, pääsee jatkamaan treenejä viimeistään huomenna :)
 
Viimeksi muokattu:
Suomi pätkät ajettu läpi. Ekalla pätkällä pari virhettä ja sitä myötä pari rengasrikkoa, joista ekaan vaihto ja toisen jälkeen nilkutin vaan maaliin perhana. 2-5 pätkät ajelin sitten hyvin varovasti, että välttyisin penalteilta ja viimeiselle tultiin sit vähän reippaammin, muttei liian jotta pysyis tiellä.
Näyttäs tulleen mukaan uusi kova kuski PETE94 ja kovaa näyttäs menevän huh:thumbsup: Odotellaan Vatazan iskua, että riittääkö nykyinen kärkiaika voittoon.
 
Kävin ajamassa Saksan pätkät pois kun ne oli SM-sarjan takia hyvin muistissa. Muuten meni ihan jees, mutta ekalla pätkällä yksi mutka hieman leveäksi ja ilmeisesti osuin katsojaan kun auto palautettiin tielle. Siinä taisi melkein 20 sekkaa hävitä, pieni tuomio taposta toki.
 
tuossa saksan ekassa pätkässä on kyllä pari turhan kovaa nuottia mutkaan nähden. se yksi alamäen oikea 4 ja lopussa oikea 5. tai sitten pitää osata leikata todella paljon
 
Jossain noista etapeista on kohta missä puuttuu nuotti kokonaan, 90 vasen mutka. Ekalla kerralla kun ajoin sen pitkästä aikaa meni pöpelikköön ja luulin että en vaan kuullut nuottia, mutta kyllä se puuttui ja piti vaan muistaa se kohta.
 
Jossain noista etapeista on kohta missä puuttuu nuotti kokonaan, 90 vasen mutka. Ekalla kerralla kun ajoin sen pitkästä aikaa meni pöpelikköön ja luulin että en vaan kuullut nuottia, mutta kyllä se puuttui ja piti vaan muistaa se kohta.
Onko tää se kun tullaan täysiä pienen nypyn yli ja sitten pitäisikin jo seisoa molemmin jaloin jarrulla, ettei vedä suoraan puomien läpi pitkäksi? Vituttanut monet kerrat ainakin toi kohta, jos ei ole lämmitellyt pätkää ennen kisavetoa.
 
Onko tää se kun tullaan täysiä pienen nypyn yli ja sitten pitäisikin jo seisoa molemmin jaloin jarrulla, ettei vedä suoraan puomien läpi pitkäksi? Vituttanut monet kerrat ainakin toi kohta, jos ei ole lämmitellyt pätkää ennen kisavetoa.
Ei ollut tuo mitä tarkoitin, mutta tiedän varmaan mitä kohtaa ajattelit :lol: Se mistä nuotti puuttui oli vähän ylämäkeen ja piilossa oleva mutka vasempaan siinä mäen päällä. Toiseen suuntaan ajettuna siinä taisi olla 1 oikea. En nyt millään muista missä pätkässä se oli.
 
Tässä epäviralliset tulokset SM-sarjan toisesta osakilpailusta. Kannatti harjoitella vähän etukäteen, tuli sieltä itselle muutamaa pykälää korkeampi sijoitus, mutta kyllä noi kärjen tyypit vetää hurjaa vauhtia!

Screenshot_20231023_083317_Chrome.jpg
 
Toi nypyn yli saksassa, niin siinä se kyllä sanoo sen nuotin(jos nyt vaan on se paikka mitä luulen), mutta se nyppy on niin veemäinen että tie vaikuttaa jatkuvan siitä nypyn jälkeen melkeen suoraan. Ei siis näy paalit/puomit kun lähestyy, vasta kun tuut ylitte siitä nypystä niin ne lävähtää näkösälle.
Tohon on monet saksan kisat jääneet.. :D
 
Mulla alkoi vahvasti mutta hyvin nopeasti alkoi tulla penaltyä niin paljon että hirvittää. Oma inhokkimutka on sen ison hyppyrin jälkeen (missä on kuumailmapallo mestoilla) ja sen jälkeen caution 5 right. Ekalla kerralla suoraan ilmalennolla ulos tieltä ja toisella kerralla mietin että olikohan tää se mutka ja ilmassa ollessa totesin että juuh olihan se.
 
Ei mulla olekaan näköjään Saksaa, niin jää io ralli ajamatta. Suomi on ainoa minkä ostin ja sekin oli sumunsa kanssa pettymys. Ylipäätään toi että maat oli dlc kamaa ärsytti ko pelissä. Yksi syy siihen että on tunnit jäänyt koko omistusaikana tosi vähiin. Noh, en ala sijoittamaan nyt. Seuraava wrc on jo ennakkotilattu.
 
Onpa vaikee tää Saksa. Kaiken lisäksi melkein kaikki oli joko sateella tai yöllä tai aurinko paistoi silmiin. Kun alkaa ikää olemaan niin ei tahdo nähdä :C
Koko ralli meni ikämiessarjalaisena ihan ok. En tuntenut ratoja niin ajoin aina ekana time trialin ja sitten vasta tämän. No toka pätkä piti ajaa niin ajoin time trialissa väärän pätkän.
 
Ainiin, VR-kuskeille tiedoksi: Jos vaihtaa shaderit low:lle niin sivuikkunoista näkee taas ulos sateella :smoke:
 
olisipa tuon tiennyt aiemmin :oops:
nythän ne on ihan naurettavat. no läpi tultiin kuitenkin sadepätkilläkin. 4lla pikku jarru moka ja jouduin peruuttelemaan ni karisi 11s etumatka sinne ja viimesellä eklla jouduin taipumaan puolen välin jälkeen.
 
Ainiin, VR-kuskeille tiedoksi: Jos vaihtaa shaderit low:lle niin sivuikkunoista näkee taas ulos sateella :smoke:
No enpä tiennyt minäkään tätä aiemmin... esim. Kreikassa tuota kannattaa sadekelillä hyödyntää kun on paljon neulansilmiä. Kävin nopsaan testaamassa ja oli siitä usein apua että näki sivulta ulos.
 
Ajelin itsekkin Saksan läpi. Neljä ekaa pätkää meni ihan hyvin, ei suurempia virheitä. 5 pätkällä vedin oikealle kääntyvän nopeen kurvi pitkäksi pellolle, jos tuhraantu 5-10 sekkaa. 6 pätkällä tuli sit kisan ainoa penalty 9 sekkaa ja pari pitkäksi mennyttä kurvia. Renkaat säästy sentään tällä kertaa, vaikka kerran takarengas kiveen osuikin. Omalta osalta Saksan ralli meni kuitenkin ihan jees, sillä ei tätä ole paljon tullut ajettua.
 
Saksa käyty klubilla ruopimassa Skodalla, yllättävän hyvään kyytiin pysty tällä kertaa. Renkaankin sain rikottua, mutta oli sen verran lähellä maalia, niin ei tullu kummosesti varmaan takkiin.

Ensi viikolla sitten WRC:n pariin, niin taitaa oma kurvailu olla dirtin parissa aika pitkälti siinä.
Tattis kisakumppaneille kurvailusta. :thumbsup:
 
Mullakin jää varmaan ajelut vähemmälle kunhan saa ton SM-sarjan pakettiin, jatketaan sitten WRC:n kanssa kunhan siihen tulee VR-tuki.
 
SM-sarjan kolmannen osakilpailun kärjen tulokset, kovin on tasaista :D Neljänneksi tullut hävisikin jo melkein minuutin näille herroille ja itse sijalla 15 joku 2,5min perässä. Alkaa sarjan ja varmaan mitalien puolesta olemaan selvää ketkä ne vie, mutta järjestys on vielä auki.

top3.JPG
 
Päättyi toi Iotechin lokakuun rallikin jo pari päivää sitten ja tulokset alla.:thumbsup:

Tulee varmaan itse siirryttyä tuohon EASportsWRC pariin niin jää tän pyörittäminen pois, lisäsin racenetin puolella noita oikeuksia useemmalle jos haluaa tähän vielä kisoja värkkäillä.


1699008596455.png
 
jessen sanoi:
Tulee varmaan itse siirryttyä tuohon EASportsWRC pariin niin jää tän pyörittäminen pois, lisäsin racenetin puolella noita oikeuksia useemmalle jos haluaa tähän vielä kisoja värkkäillä.

Pistätkö sinne IO tech rallit pystyyn?
 
Jatkan itse vielä Dirtin parissa kun ei VR tukea löydy wrcstä, oliko tuonne Clubiin ihan ns vapaa pääsy vai mitrn homma toimii? Olen tähä mennessä vaan hakannut pelkkää time trialia melkeimpä:D
 
Jatkan itse vielä Dirtin parissa kun ei VR tukea löydy wrcstä, oliko tuonne Clubiin ihan ns vapaa pääsy vai mitrn homma toimii? Olen tähä mennessä vaan hakannut pelkkää time trialia melkeimpä:D
Mun mielest oli iha vapaa pääsy et hakee vaa sen ja liittyy
 
Katsoppas, olikin liian helppoa kun tuolta pystyi etsimään vaan suoraan. Kerkesin jo täältä varmaan 15min etsiä jotain linkkejä/koodeja ja selailla vanhoja viestejä :D
Laitoin sullekki oikeudet nii sieltä vaa homma haltuu ja kisan tekoon. Aienmat ollu kuukauden pitusia ja sisäksi 4 kohdetta, yks kohde kesti aina viikon ja sisälsi 5 rataa. Hc vahingot oli päällä.
 
Tässä SM-karsintasarjan tulokset top 20 osalta, 15 parasta pääsee 18.11 ajettavaan finaaliin. Omalta kohdalta meni aika nappiin, ei yhtään rengasrikkoa ja vain kerran auto kävi katollaan yhdessä kisassa :p Varovaisesti ajamalla sijoitus 10. kun moni kovempi kuski mokasi jossain kisassa ja putosi finaalin ulkopuolelle.

1699339130346.png

Finaalikisojen etapit ja olosuhteet on julkistettu etukäteen niin on mahdollista treenailla, mutta mikä mahtaa olla tien kunto jos Surface asetus on "optimal"? Soralla varmaan jonkin verran kulumaa?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 545
Viestejä
4 499 606
Jäsenet
74 218
Uusin jäsen
Pena82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom