Dirt Rally 2.0

Hienon näköinen tämä peli kuin olla ja voi Ps5 konsolilla ja toimiikin moitteettomasti. Jotenkin jäänyt huomaamatta, että pelissä on historic-yksinpelikampania myös ja sitä olen nyt ajellut, vaikeustaso 85 joka on mulle just sopiva. Hienoa ajaa kaikenlaisella historiallisella kalustolla ja jopa osa takavedoistakin pysyy käsissä kun padilla pelaan, esim Fiat ja Opel olivat molemmat minulle sopivia, Escort taas aivan liian äkkinäinen. Datsun oli myös mieluinen auto, upeat äänet.
 
Onko tässä kunnon yksinpeliä??
On kyllä. Itsekin jokin viikko sitten vasta ostin pelin kun tuli ratti hommattua. Tällä hetkellä tulee väännettyä sekä perinteistä rallia 90-luvun Imprezalla että rallicrossia 4-veto Audi S1:lla.
Peli on näyttävä ja tarvittaessa myös raskas, jopa high end-raudalla.
Vaikeustaso on myös melko korkealla jos ei aiemmin ole ajellut ratilla.
 
On kyllä. Itsekin jokin viikko sitten vasta ostin pelin kun tuli ratti hommattua. Tällä hetkellä tulee väännettyä sekä perinteistä rallia 90-luvun Imprezalla että rallicrossia 4-veto Audi S1:lla.
Peli on näyttävä ja tarvittaessa myös raskas, jopa high end-raudalla.
Vaikeustaso on myös melko korkealla jos ei aiemmin ole ajellut ratilla.

En kyllä osta jos on korkee vaikeustaso..

Mutta mitä nyt kattonu videoita ja lukenu,niin vaikuttaa mielenkiintoiselta..

Toinen vaihtoehto on sit WRC-peli..
 
Mun mielestä Dirt Rallyn ongelma on juuri huono yksinpeli. Koko ura perustuu vaikeustason nousuun, jolloin jumitat luokassa x kun ei taidot riitä.
 
Mun mielestä Dirt Rallyn ongelma on juuri huono yksinpeli. Koko ura perustuu vaikeustason nousuun, jolloin jumitat luokassa x kun ei taidot riitä.
No sit lienee WRC parempi vaihtoehto?
Eikös silloin ole löytynyt juuri sopiva vaikeustaso kun ei voita leikiten joka kisaa.
Ja joka kauden päätteeksi saa päättää sarjan mitä ajaa.

Tosin noin muuten tuo ura on aika ontto. Rahan/autojen keräilyä ja autojen viritystä mitä voisi kutsua levelöinniksi ennemmin.

WRCstä ei kokemusta, mutta monen mielestä arcadempi vaihtoehto. Vaikkei tätäkään miksikään fysiikkasimuksi voi kehua.
 
Eikös silloin ole löytynyt juuri sopiva vaikeustaso kun ei voita leikiten joka kisaa.
Ja joka kauden päätteeksi saa päättää sarjan mitä ajaa.

Tosin noin muuten tuo ura on aika ontto. Rahan/autojen keräilyä ja autojen viritystä mitä voisi kutsua levelöinniksi ennemmin.

WRCstä ei kokemusta, mutta monen mielestä arcadempi vaihtoehto. Vaikkei tätäkään miksikään fysiikkasimuksi voi kehua.
Mitä tarkoitat että saa päättää mitä sarjaa ajaa? Mulla ainakin kauden jälkeen joko ylenee korkeampaan sarjaan eli vaikeustaso nousee tai joutuu jatkamaan nykyisessä joa ei sijoitu tarpeeksi ylös loppu pisteissä.
Toki ajoneuvoluokan saa valita.
 
Mitä tarkoitat että saa päättää mitä sarjaa ajaa? Mulla ainakin kauden jälkeen joko ylenee korkeampaan sarjaan eli vaikeustaso nousee tai joutuu jatkamaan nykyisessä joa ei sijoitu tarpeeksi ylös loppu pisteissä.
Toki ajoneuvoluokan saa valita.
Autoluokkaa meinasin niin.
Top3 kun sijoittuu niin nousee, mutta en tiedä monesko pitää olla, että putoaa...
 
Autoluokkaa meinasin niin.
Top3 kun sijoittuu niin nousee, mutta en tiedä monesko pitää olla, että putoaa...
Näin arvelinkin.
Itse vähän kaipailisin perinteisempää valikko-asetusta jolla säätää vaikeustasoa. Rattiamatöörinä jumahdin tuossa perus rallissa oliko nyt tasolle Pro. Ei vain paukut riitä vaikka miten koettaa tube-videoiden avulla autoa säätää. En ole padillä kokeillut pärjäisikö sen paremmin, epäilen.
 
Se on kyllä vähän rasittavaa, että ei voi sen uramoodin vaikeustasoa säätää. Onneksi voi itse tehdä oman championship kisan jossa on AI-mukana sekä pelata myös Historic kisoja, joissa niissäkin voi AI:tä säätää. Mutta ei luulisi olevan kovin vaikeaa tehdä jonkinlainen, kunnollinen uramoodi.
 
Tässä mennyt nyt hieman sekaisin, kun nappasin EA Playn testiin uuden bäfän betan takia ja huomasin steamissa Dirt Rallynkin tulevan mukana EA PLay paketissa pelattavaksi, mutta en minä sitä ainakaan miltään listoilta löydä. Hankin tuon Playn kylläkin EA:lta suoraan enkä Steamin kautta, mutta kait siellä pitäisi sama kirjasto olla käytettävissä?
 
Ei ole sama kirjasto. Ilmeisesti lisenssisyistä vain konsoleilla ja Steamin EA Playssä Dirtti, kuten myös F1-2020. Tai sit ei ole edes ole olemassa non-Steam -versiota?
 
Näin arvelinkin.
Itse vähän kaipailisin perinteisempää valikko-asetusta jolla säätää vaikeustasoa. Rattiamatöörinä jumahdin tuossa perus rallissa oliko nyt tasolle Pro. Ei vain paukut riitä vaikka miten koettaa tube-videoiden avulla autoa säätää. En ole padillä kokeillut pärjäisikö sen paremmin, epäilen.
Kokeile jotain toista autoluokkaa kun niissä voi olla eroja miten kovaa ai ajaa. Ja Pro tasolla sun autossa pitää olla täydet tehot (max engine mappingit ostettuna) heti koska ai:lla ne on aina kauden alusta alkaen vaikka sulta niitä puuttuisi (ero jos on level 1 vs level 4-6 engine mapping on joku 2s/km).

Joku hieman hitaampi luokka/auto (kenties H2 fwd tai R2 Ford) varmaan toimii paremmin kuin joku 2000cc Citroen, Ford -07, R5 fiesta MkII vaikka nuo nelivedot ovat ehkä helpompia hallita varsinkin hyvillä säädöillä.
Tarvittaessa vaikka ajaa H1 fwd Minillä/Fulvialla kautta ihan nähdäkseeen että pärjääkö paremmin niillä vaikka nuo on melko vaikeita ajaa myös. Muistaakseni joissain luokissa ai kyllä ajelee aika paljon nopeammin kuin toisissa ja lokaatio erojakin voi olla esim. Skotlannissa ajat voi olla turhan kovat tai muissakin maissa jos on pimeää/märkää.
Urassa kaikki ek:oita ei tarvitse voittaa eikä läheskään kaikkia kisoja jotta on kauden loppupisteissä top3:ssa. otat tavoitteeksi podium(top1-3) joka kisaan niin sen pitäisi riittää. Jos kisan alussa pärjäät suht varmallakin ajolla niin pidät sen attackin etkä yritä liikoja.
Itse suosittelen kyllä tekemään uraa vain R2 Fordilla tai R5 Ford Fiesta MkII:lla, tai sitten 2000cc: Ford -07 tai Citroen C4. Jokainen noista on hieman ylivoimainen luokassaan josta voi olla hyötyä.

Uratilassa käytä vain softeja (paitsi wet tires jos on märkää asvalttia Saksassa ja Espanjassa ja Monacossa winter) koska huollot on 2 ek:n välein niin renkaat ei kulu niin paljon että mediumeista hyötyy vaikka peli niitä suosittelee aina. Jos ei kanna yhtä vararengastakaan mukana niin siitä hyötyy n. 0.2s/km (Pro-tasolla hyöty n. 20s luokkaa 8ek:n aikana). Tuolla Pro-tasolla rengasrikko tai +30s vaihdostakin voi olla jo liikaa eli niitä ei kannata ottaa (käytä restart tällöin).

Millä astemäärällä ajat? Kokeile 360-470 jos on joku isompi käytössä nyt. Ja rattiin tottuminen vaatii aikansa, ehkä yhteensä jopa useamman sata tuntia ajoa erilaisilla autoilla jotta tottuu siihen.

Uran lisäksi voi ajella niitä daily, weekly, monthly juttuja oikeita ihmisiä vastaan, sieltä saa myös rahaa ja saa avattuja niitä engine mappingeja autoihin ja sen jälkeen vasta aloittaa uran kauden uudella autolla kun se on täysin upgradettu. Ja ennen uran kisaa ajelee tulevan lokaation pitkät pätkät(4kpl) läpi esim. custom menussa jossa voi myös asettaa itselle jonkinlaisen AI-vastustason (esim. 80-100%) jota vastaan ajaa, 100% ai ajelee ehkä kovempaa kuin uratilan vaikein Masters AI eli sitä voi käyttää vertailukohtana jos aikoo joskus voittaa uran Mastersin. Ja muutenkin siellä voi testailla että millä autolla on lähimpänä 100% ai:ta niin se voi olla ihan hyvä valinta kauteen.

Ja täältä löytyy mun setuppeja, vuoden 2021 puolella tehdyt toimii parhaiten, sitä vanhemmat säädöt voi olla mitä sattuu ja paljon löytyy myös testaamattomia joissa päiväys 2021 vuodelta.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeile jotain toista autoluokkaa kun niissä voi olla eroja miten kovaa ai ajaa. Ja Pro tasolla sun autossa pitää olla täydet tehot (max engine mappingit ostettuna) heti koska ai:lla ne on aina kauden alusta alkaen vaikka sulta niitä puuttuisi (ero jos on level 1 vs level 4-6 engine mapping on joku 2s/km).

Joku hieman hitaampi luokka/auto (kenties H2 fwd tai R2 Ford) varmaan toimii paremmin kuin joku 2000cc Citroen, Ford -07, R5 fiesta MkII vaikka nuo nelivedot ovat ehkä helpompia hallita varsinkin hyvillä säädöillä.
Tarvittaessa vaikka ajaa H1 fwd Minillä/Fulvialla kautta ihan nähdäkseeen että pärjääkö paremmin niillä vaikka nuo on melko vaikeita ajaa myös. Muistaakseni joissain luokissa ai kyllä ajelee aika paljon nopeammin kuin toisissa ja lokaatio erojakin voi olla esim. Skotlannissa ajat voi olla turhan kovat tai muissakin maissa jos on pimeää/märkää.
Urassa kaikki ek:oita ei tarvitse voittaa eikä läheskään kaikkia kisoja jotta on kauden loppupisteissä top3:ssa. otat tavoitteeksi podium(top1-3) joka kisaan niin sen pitäisi riittää. Jos kisan alussa pärjäät suht varmallakin ajolla niin pidät sen attackin etkä yritä liikoja.
Itse suosittelen kyllä tekemään uraa vain R2 Fordilla tai R5 Ford Fiesta MkII:lla, tai sitten 2000cc: Ford -07 tai Citroen C4. Jokainen noista on hieman ylivoimainen luokassaan josta voi olla hyötyä.

Uratilassa käytä vain softeja (paitsi wet tires jos on märkää asvalttia Saksassa ja Espanjassa ja Monacossa winter) koska huollot on 2 ek:n välein niin renkaat ei kulu niin paljon että mediumeista hyötyy vaikka peli niitä suosittelee aina. Jos ei kanna yhtä vararengastakaan mukana niin siitä hyötyy n. 0.2s/km (Pro-tasolla hyöty n. 20s luokkaa 8ek:n aikana). Tuolla Pro-tasolla rengasrikko tai +30s vaihdostakin voi olla jo liikaa eli niitä ei kannata ottaa (käytä restart tällöin).

Millä astemäärällä ajat? Kokeile 360-470 jos on joku isompi käytössä nyt. Ja rattiin tottuminen vaatii aikansa, ehkä yhteensä jopa useamman sata tuntia ajoa erilaisilla autoilla jotta tottuu siihen.

Uran lisäksi voi ajella niitä daily, weekly, monthly juttuja oikeita ihmisiä vastaan, sieltä saa myös rahaa ja saa avattuja niitä engine mappingeja autoihin ja sen jälkeen vasta aloittaa uran kauden uudella autolla kun se on täysin upgradettu. Ja ennen uran kisaa ajelee tulevan lokaation pitkät pätkät(4kpl) läpi esim. custom menussa jossa voi myös asettaa itselle jonkinlaisen AI-vastustason (esim. 80-100%) jota vastaan ajaa, 100% ai ajelee ehkä kovempaa kuin uratilan vaikein Masters AI eli sitä voi käyttää vertailukohtana jos aikoo joskus voittaa uran Mastersin. Ja muutenkin siellä voi testailla että millä autolla on lähimpänä 100% ai:ta niin se voi olla ihan hyvä valinta kauteen.

Ja täältä löytyy mun setuppeja, vuoden 2021 puolella tehdyt toimii parhaiten, sitä vanhemmat säädöt voi olla mitä sattuu ja paljon löytyy myös testaamattomia joissa päiväys 2021 vuodelta.
Kiitos paljon vinkeistä!
Mulla on ratti säädetty tämän mukaan: Best DiRT Rally 2.0 Wheel Settings for Logitech G29 / G920
Eli asteet on default 900 jolloin pelin kait pitäisi itse säätää autokohtaisesti asteet?
 
Kiitos paljon vinkeistä!
Mulla on ratti säädetty tämän mukaan: Best DiRT Rally 2.0 Wheel Settings for Logitech G29 / G920
Eli asteet on default 900 jolloin pelin kait pitäisi itse säätää autokohtaisesti asteet?
Tuo voi tehdä ajamisen vaikeammaksi varsinkin jos ei ole h-shifteria tai sekventiaalikeppiä ja jopa alimmalla 540 astemäärällä pelin ralliautoissa (tuo astemäärä löytyy useimmasta 2000cc autosta, kaikista R5:sta, R2:sta ja R-GT:sta) niin joskus niihin viiksiin ei tahdo yltää kunnolla esim. jos ehtii kääntää paljon vasemmalle kääntyviin mutkiin ja huomaa että on liian iso vaihde päällä niin ei ehkä sormet yllä enää. Oikeassa elämässä Neuvillella ehkä pienin kääntöaste 380astetta ja Sunisella oli Ford wrc:ssä tai ainakin R5:ssa 470 (ja yhdellä ruotsalaisella R5 kuskilla oli vain 330astetta).

Suosittelen kokeilemaan maksimissaan 540 astetta silloin jos on h-shifteri käytössä ja jos vaihdeviikset niin sitten 470 tai alle (ihan 360 asti). Myöhemmin kun on enemmän kokemusta niin alkaa ajamaan isommilla autenttisilla asteilla. Ratin ollessa Logitech niin isommilla asteilla ajokaan ei ehkä toimi parhaalla mahdolisella tavalla kun basen rattaat voi tehdä pyörimisnopeudesta liian hitaan, ei ehdi tehdä riittävää vastakäännöstä riittävän nopeasti tai takavetoisilla ratti ei oikein pyörähdä vastakäännökseen luonnollisen nopeasti. Itsekin kyllä ajoin Logitech G25:lla dirt rally 1.0 autoja autenttisilla asteilla (540-900) ja nyt jälkeenpäin ajatellen ei ehkä ollut hyvä idea mutta se toimi silloin omasta mielestä ihan ok varsinkin kun ei ollut paremmasta kokemusta, myöhemmin ostin Thrustmastersin T300 hihnavetoisen ratin ja nyt käytössä fanatec dd1 direct-drive ratti jotka pyörii nopeammin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo voi tehdä ajamisen vaikeammaksi varsinkin jos ei ole h-shifteria tai sekventiaalikeppiä ja jopa alimmalla 540 astemäärällä pelin ralliautoissa (tuo astemäärä löytyy useimmasta 2000cc autosta, kaikista R5:sta, R2:sta ja R-GT:sta) niin joskus niihin viiksiin ei tahdo yltää kunnolla esim. jos ehtii kääntää paljon vasemmalle kääntyviin mutkiin ja huomaa että on liian iso vaihde päällä niin ei ehkä sormet yllä enää. Oikeassa elämässä Neuvillella ehkä pienin kääntöaste 380astetta ja Sunisella oli Ford wrc:ssä tai ainakin R5:ssa 470 (ja yhdellä ruotsalaisella R5 kuskilla oli vain 330astetta).

Enpä tiennytkään että kuskeilla on noin paljon eroa kääntöasteissa. Joku 330 kuulostaa niin jännältä että pitää itsekkin joskus kokeilla.
Ja tuossahan G29/G920 vaihdeläpyskät pyörii ratin mukana niin ei pitäisi olla ongelmaa yltää niihin missää vaiheessa käännöstä.
 
Enpä tiennytkään että kuskeilla on noin paljon eroa kääntöasteissa. Joku 330 kuulostaa niin jännältä että pitää itsekkin joskus kokeilla.
Ja tuossahan G29/G920 vaihdeläpyskät pyörii ratin mukana niin ei pitäisi olla ongelmaa yltää niihin missää vaiheessa käännöstä.
Kyllä ainakin itsellä tulee ongelmia yltää fanan ratissakin vaikka ne viikset pyörii mukana kun on 540astetta käytössä. Tiukempiin vasempiin mutkiin kun kääntää 180astetta tai vähän tuon ylikin niin ei aina tahdo vasemman käden sormet yltää kunnolla siihen vaihde alaspäin viikseen ja monesti voi tulla tuplavaihtokin alaspäin ihan vahingossa, ei ole magneettiviikset vielä niin sekin voi vaikuttaa.
 
Tuo voi tehdä ajamisen vaikeammaksi varsinkin jos ei ole h-shifteria tai sekventiaalikeppiä ja jopa alimmalla 540 astemäärällä pelin ralliautoissa (tuo astemäärä löytyy useimmasta 2000cc autosta, kaikista R5:sta, R2:sta ja R-GT:sta) niin joskus niihin viiksiin ei tahdo yltää kunnolla esim. jos ehtii kääntää paljon vasemmalle kääntyviin mutkiin ja huomaa että on liian iso vaihde päällä niin ei ehkä sormet yllä enää. Oikeassa elämässä Neuvillella ehkä pienin kääntöaste 380astetta ja Sunisella oli Ford wrc:ssä tai ainakin R5:ssa 470 (ja yhdellä ruotsalaisella R5 kuskilla oli vain 330astetta).

Suosittelen kokeilemaan maksimissaan 540 astetta silloin jos on h-shifteri käytössä ja jos vaihdeviikset niin sitten 470 tai alle (ihan 360 asti). Myöhemmin kun on enemmän kokemusta niin alkaa ajamaan isommilla autenttisilla asteilla. Ratin ollessa Logitech niin isommilla asteilla ajokaan ei ehkä toimi parhaalla mahdolisella tavalla kun basen rattaat voi tehdä pyörimisnopeudesta liian hitaan, ei ehdi tehdä riittävää vastakäännöstä riittävän nopeasti tai takavetoisilla ratti ei oikein pyörähdä vastakäännökseen luonnollisen nopeasti. Itsekin kyllä ajoin Logitech G25:lla dirt rally 1.0 autoja autenttisilla asteilla (540-900) ja nyt jälkeenpäin ajatellen ei ehkä ollut hyvä idea mutta se toimi silloin omasta mielestä ihan ok varsinkin kun ei ollut paremmasta kokemusta, myöhemmin ostin Thrustmastersin T300 hihnavetoisen ratin ja nyt käytössä fanatec dd1 direct-drive ratti jotka pyörii nopeammin.
Samaa mieltä. Takavetoautot tosin ovat yleensä helpompia hallita suurella kääntösäteellä, jos sellaista on oikeasti joskus ajanut kovaa. Muuten on yleensä helpompi hallita pienemmillä asteilla.

Isommat asteet (720-1080) vaativat suuremman rattikehän, että on mieleistä ajaminen. Thrustmasterin TS-PC:n Ferrari 488 Challenge on itsellä nyt ja huomattavan paljon helpompi ajaa 900 asteella, kun Logitecheilla tai Thrustmaster T300RS:n vakioratilla.

Ei kannata tehdä ajamisesta liian vaikeaa sen vuoksi, että joku muu ajaa ”realistisilla” asetuksilla. Pääasia, että ajaminen on kivaa ja tuntuu luonnolliselta
 
Tähän peliin on mukava palata aina, kun päivittää PC:n kokoonpanoa. Vauhdin tuntu on hurja ja grafiikat rallipelien kärkeä.
 
Mitenkäs noiden avustuksien suhteen? Stability control, Traction control ja ABS; kaikki off?
 
Se on kyllä harmi että tähän ei tuu enää content updateja. Loistava peli, mutta 200h jälkeen alkaa vähän kyllästyttää eikä mitään uutta:D Ja tuo dirt 5 ei kyllä ihan nappaa. Pari vuotta niin saadaan codelta wrc peli, sitä odotellessa..
 
Meikälläkään ei nappaa yhtään ne pelkät Dirtit, ja sama homma niille Forzan kasuaalikaahailulle, vaikka muuten kiinnostais paljon enemmän ajella vapaasti. Dirt Rallyt on just hyviä ku voi ralli loppua ku seinään jos vetäsee puuhun. Tulee edes joku jännitys ja panostus ajamiseen. Uusin WRC ei tue VR:ää niin ei jaksa edes koittaa, ja ei se näytä olevan tarpeeksi kiinnostava.

Kumma ettei kukaan ole tehny remakea Richard Burns Rallysta. Varmana menis kaupaksi vieläkin armottomampi rallipeli. Siinähän on vähän idea(ainaki meikälle), että pääseekö kasuaali edes maaliin asti liian tehokkaalla autolla.

Toinen toivomus ois FS2020 tapainen peli jossa kartat/tiet generoitas google mapsien avulla. Kai niistä sais generoitua edes vähän kiinnostavaa teitä? Vois vedellä alle tunnin Oulu-Tornio nuuskanhakureissun, tai vaikka Pariisi-Dakarin.

EDIT: Dirt Rally 2 paras nykyaikainen rallipeli, varsinki VR:nä.
 
Viimeksi muokattu:
Kumma ettei kukaan ole tehny remakea Richard Burns Rallysta. Varmana menis kaupaksi vieläkin armottomampi rallipeli.
Sehän se just on, kun se ei menisi kaupaksi. Minä ostaisin ja sinä ostaisit ja ehkä joku 50 muutakin rallifania tältä foorumilta ja samassa mittasuhteessa muualta, mutta ne oikesti merkitsevät suuret massat toteaisivat että "aivan liian vaikea, outo ja erilainen" ja siirtyisivät padiensa kanssa seuraavaan Need for Speed -tuotokseen.
 
Kyllä ainakin itsellä tulee ongelmia yltää fanan ratissakin vaikka ne viikset pyörii mukana kun on 540astetta käytössä. Tiukempiin vasempiin mutkiin kun kääntää 180astetta tai vähän tuon ylikin niin ei aina tahdo vasemman käden sormet yltää kunnolla siihen vaihde alaspäin viikseen ja monesti voi tulla tuplavaihtokin alaspäin ihan vahingossa, ei ole magneettiviikset vielä niin sekin voi vaikuttaa.
Nyt on saatu parille pätkälle Uudessa-Seelannissa jo pohjat vedettyä sinun neuvoilla. Vielä kun saa varmuutta tuohon ajamiseen ja sellaiset helpot virheet karsittua pois niin paranee entisestään. Muutamista sekunneista on vielä turha edes haaveilla kun täysi työ että auton saa tuotua viivan yli suhteellisen ehjänä ja riittävän nopeasti.

G923 ratissa ei itsellä ongelmia yltään vaihdeläpysköille mutta ongelmia tahtoo tulla käsijarrun kanssa. Tällä hetkellä bindattuna X:n mutta tiukemmassa tilanteessa tai kurvissa meinaa olla hankala osua.

Avustuksia koitin hieman säädellä ja sellainen tuntuma jäi että rallicrossissa parempi olla stability control ja traction control pois kun taas normi rallissa jätin asentoihin 1-2 riippuen mielentilasta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on saatu parille pätkälle Uudessa-Seelannissa jo pohjat vedettyä sinun neuvoilla. Vielä kun saa varmuutta tuohon ajamiseen ja sellaiset helpot virheet karsittua pois niin paranee entisestään. Muutamista sekunneista on vielä turha edes haaveilla kun täysi työ että auton saa tuotua viivan yli suhteellisen ehjänä ja riittävän nopeasti.

G923 ratissa ei itsellä ongelmia yltään vaihdeläpysköille mutta ongelmia tahtoo tulla käsijarrun kanssa. Tällä hetkellä bindattuna X:n mutta tiukemmassa tilanteessa tai kurvissa meinaa olla hankala osua.

Avustuksia koitin hieman säädellä ja sellainen tuntuma jäi että rallicrossissa parempi olla stability control ja traction control pois kun taas normi rallissa jätin asentoihin 1-2 riippuen mielentilasta.
Mulla oli samaa ongelmaa havaittavissa käsijarrun kanssa ja tilasin kiinasta erillisen usb-käsijarrun. Hintaa tuli posteineen joku 50€ ja hyvin on pelannut. Meni senkin kanssa jonkun aikaa että alkoi tuntuma löytymään, mutta melko sujuvaa sen käyttö alkaa nykyään olemaan.

Itsellä on ollut kaikki avustukset pois heti alusta alkaen ja olihan se tiellä pysyminen alkuun melko hankalaa jos yritti vähänkin kovempaa ajaa. Kun pelikellossa oli joku 30-40h, alkoi vauhtia saada jo vähän lisää ja nyt tunteja on joku 130h niin pääsee viikko- ja kuukausikisoissa usein jo sadan parhaan ajan joukkoon jos ei tule isoja virheitä. Toki kärkiajat on kaukana, mutta pikku hiljaa on oma vauhti koko ajan kasvanut ja esim. Uuden-Seelannin etapit alkaa olemaan nelivetoautoilla ihan hauskoja kun saa sopivaa rytmiä auton heittelyyn peräkkäisiin mutkiin. Takavetoautoilla on tullut ajettua todella vähän, niillä mennään etanavauhtia verrattuna nelivetoisiin kun en vaan osaa.

Uramoodissa pääsin R5 luokan autolla Masters-tasolle asti, mutta siellä ei enää pärjää vauhdissa kärjelle.
 
Mulla oli samaa ongelmaa havaittavissa käsijarrun kanssa ja tilasin kiinasta erillisen usb-käsijarrun. Hintaa tuli posteineen joku 50€ ja hyvin on pelannut. Meni senkin kanssa jonkun aikaa että alkoi tuntuma löytymään, mutta melko sujuvaa sen käyttö alkaa nykyään olemaan
Noi ei vaa konsolilla toimi(?). Itsellä oli kytkimessä käkkäri* :D toimii, ku hetken totuttelee. Jos vaihdekeppiä käyttää, nii sit melko pöljä. Vaihdekepistä kuminauhan kera saa kans käkkärin, jos logitechin vehkeillä pelaa (ei käkkäriä ostettavissa konsolille)

*esim. B-nappi toimii vasemmalle kääntyessä, mut oikeelle lääntyessä ei. Kyseessä siis oikeen käden peukalo.
 
Viimeksi muokattu:
Vai että Logitech g sarjan rattaat tekee ratista hitaan haha jo on asiantuntija. Täällä omat g27 asetukset ja joutuu käyttämään wheelweightiä ettei pyöri luonnottoman nopeasti ratti. Itse pitkään testanneena käytän tätä asetusta muistuttaa todella hyvin IRL auton tuntumaa tosin ei voi suositella narukäsillä tätä täytyy tosissaan vääntää.Steam Community :: :: Setup for g27
 
Viimeksi muokattu:
Vai että Logitech g sarjan rattaat tekee ratista hitaan haha jo on asiantuntija. Täällä omat g27 asetukset ja joutuu käyttämään wheelweightiä ettei pyöri luonnottoman nopeasti ratti. Itse pitkään testanneena käytän tätä asetusta muistuttaa todella hyvin IRL auton tuntumaa tosin ei voi suositella narukäsillä tätä täytyy tosissaan vääntää.Steam Community :: :: Setup for g27

En tiedä kuinka narukäsillä ihminen pystyy elämästä suoriutumaan, mutta G27 ja G29 max voima on n. 2.5Nm niin se ei siitä valitettavasti millään asetuksilla kasva. Mulla on itellä G27 ja ratissa voimaa saisi kyllä olla enemmänkin. Ihan hyvä budjettiratti silti kuten G29kin. Seuraava pykälä olisi sitten DD ratti. Fanatecilta tuli juuri se hinnat alkaen malli, mikä pitäisi olla revikoiden mukaa. Ihan pätevä.

Mistäs tämän saisi edullisimmin steamiin?

Tää on pariin kertaan ollut Humblen bundlessa, myös G2A yms välillä halvalla ja joskus ihan Steam alessa. Kannattaa hetki katsella jos ei suoraan löydy omalle lompakolle sopivaa hintaa.
 
Onko tuon racenetin tili ihan omansa vai linkittyykö se jotenkin peruspelin tiliin? Haluaisin käyttää samaa nimimerkkiä racenetissä, mutta uuden tilin luonti ei onnistu kun sanoo nimimerkin olevan jo käytössä...
 
Onko tuon racenetin tili ihan omansa vai linkittyykö se jotenkin peruspelin tiliin? Haluaisin käyttää samaa nimimerkkiä racenetissä, mutta uuden tilin luonti ei onnistu kun sanoo nimimerkin olevan jo käytössä...
Sekä että. Ite kirjaudun aina vain Steam tilillä, linkitys siihen kun on tehtävä kuitenkin.
Mikähän alusta sulla olikaan?
 
Sekä että. Ite kirjaudun aina vain Steam tilillä, linkitys siihen kun on tehtävä kuitenkin.
Mikähän alusta sulla olikaan?
PC
Ja ei hajuakaan mistä sitä nykyistä pelissä näkyvää nimimerkkiä edes pystyy vaihtamaan kun en erikseen mitenkään kirjaudu (menee jotenkin automaattisesti?)
 
Tota g27 ja 25 voimaa on lähes 30nm miinus häviö mitä moottorit vääntää tosiaan vastaan. Mistä ton 2nm repäsit moottoreissa lähes 1nm kpl ja 16:1 välitys jos edes viittaisit kattoa ja kokeilla mun asetukset niin todella on enempi ku 2nm Dirtti vaan ei anna oletus arvoilla ku löysää tuntumaa jotka lisää voimaa haluaa niin kokeilee mun steam profiilissa olevaa asetusta niin huomaa että dd ratti on pelkkää hypetystä itse asiassa 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa kun g sarjalaisissa johtuen suoravedosta
 
Tota g27 ja 25 voimaa on lähes 30nm miinus häviö mitä moottorit vääntää tosiaan vastaan. Mistä ton 2nm repäsit moottoreissa lähes 1nm kpl ja 16:1 välitys jos edes viittaisit kattoa ja kokeilla mun asetukset niin todella on enempi ku 2nm Dirtti vaan ei anna oletus arvoilla ku löysää tuntumaa jotka lisää voimaa haluaa niin kokeilee mun steam profiilissa olevaa asetusta niin huomaa että dd ratti on pelkkää hypetystä itse asiassa 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa kun g sarjalaisissa johtuen suoravedosta
2 min googletuksen perusteella G25 rateissa on moottorit tyyppiä "Johnson Electric HC685LG-011" HC685LG-011 Low Voltage DC Motors - Johnson Electric
Niistä saa max vääntöä 0,062 Nm (Stall torque), eli yhteensä tuon 1:16 välityksen kanssa kahdesta moottorista n. 2 Nm.
Tämä täsmää muuhun infoon mitä seuraavan 1 min googletuksen aikana löysin.
 
2 min googletuksen perusteella G25 rateissa on moottorit tyyppiä "Johnson Electric HC685LG-011" https://www.yumpu.com/en/document/read/5412444/hc685lg-011-low-voltage-dc-motors-johnson-electric
Niistä saa max vääntöä 0,062 Nm (Stall torque), eli yhteensä tuon 1:16 välityksen kanssa kahdesta moottorista n. 2 Nm.
Tämä täsmää muuhun infoon mitä seuraavan 1 min googletuksen aikana löysin.
Höpö höpö johan ton verran irtoo vääntöä slot auton moottorista kun pääsen kotiin googletan oikeat moottorit on g25 irtonaisina
 
Olet väärässä, ihan naurettavaa väittää että g25/g27:ssa olisi enemmän vääntöä kuin jossain 20nm direct drive ratissa.
Lisäksi mitää järkeä logitechiä käyttää maksimivoimilla. Sehä on on/off feedbackit. Lisäksi ratas-ratit kilkuttaa ja kalkuttaa. Klik-klak.
 
Joo eipä enää löydy sitä sivustoa missä oli oikeat moottorit , moottorissa on merkintä sgstcl srs-555sh-14260-r/b1/100l aikasemmin netistä löytyi specsi sivu juurit tuolle moottorille missä nm oli 0.98nm. ja jokainen voi kokeilla noita mun asetuksia ja todeta että on siinä melkosesti vääntöä kun asetukset ovat oikein.
 
helppoa siellä on huudella ilman testejä , ei todellakaan ole mikään on/off force , tosin ite otan jousitus säädöt pois ei niillä tee mitään ei se oikea autokaan rattia heiluta jousien mukana ellei pyörän kulmat ole pahasti pielessä.liitän tähän nyt vielä oman dirt rally 2.0 setupin millä ajan.
itsehän siis säädän forcet autopelissä niin että se vastaa oikeaa autoa ,ja en kaipaa mitään muka hienoja forcefeedback pärinöitä koko ajan , vaan sen että forcet kertoo mitä autossa tapahtuu ja meneekö renkaat lukkoon jarrutuksessa , se on totta jos kaikkia efektejä pitää päällä saa ajaa todella pienillä forceilla ettei ratti rätise kokoajan.en tuomitse ketään jos silleen tykkää ajaa itellä vaan hakusessa ultimaattisen oikea ajotuntuma.
 

Liitteet

  • setup.png
    setup.png
    87,3 KB · Luettu: 62
Joo eipä enää löydy sitä sivustoa missä oli oikeat moottorit , moottorissa on merkintä sgstcl srs-555sh-14260-r/b1/100l aikasemmin netistä löytyi specsi sivu juurit tuolle moottorille missä nm oli 0.98nm. ja jokainen voi kokeilla noita mun asetuksia ja todeta että on siinä melkosesti vääntöä kun asetukset ovat oikein.
Mjoo o, melkoisesti on vääntöä, ei siinä. Mulla ollut G27 ja nyt on T500RS jossa on tuplamäärä vääntöä (tosin hihna vs ratas). Viime viikonloppuna menin testaamaan DD1 settiä ja jumankauta että se vääntää sitten taas vs mun base (ja paljon smoothimmin).
T500RS 4,4nm väännöllä tuntu ihan löysältä sen jälkeen. Ja siis kaveri jolla tuota testasin niin tarkkaili max torqueta mun ajon aikana ja se oli jossain 11nm kieppeillä.
 
helppoa siellä on huudella ilman testejä , ei todellakaan ole mikään on/off force , tosin ite otan jousitus säädöt pois ei niillä tee mitään ei se oikea autokaan rattia heiluta jousien mukana ellei pyörän kulmat ole pahasti pielessä.liitän tähän nyt vielä oman dirt rally 2.0 setupin millä ajan.
Et varmaan edes tiedä mitä clippaaminen on.
 
No kerroppa viisana mitäs se sitten on en todellakaan tiedä. menee kyllä jo chätin puolelle.
 
No kerroppa viisana mitäs se sitten on en todellakaan tiedä. menee kyllä jo chätin puolelle.
Tässä mielestäni hyvä selitys asiaan. Pahoittelut Engklunnista:

Clipping is lack of detail because of your motor maxing out. A simple example would be: Your wheel is using all its power in a curve. The curve then goes even tighter but it feels exactly the same because your motor is already maxed out. Or there is a bump on the road that would cause the wheel to move in the same direction as it already is moving. You wont feel it because it's already maxed out.
 
Joo , vaikea sanoa clippaako mun asetukset dr2.0 en tiedä , tiedän vain että ajaminen tuntuu realistiselta. tosin tolla mun settillä ei kyllä olla vielä tapissa forcen voimissa joten tapahtuuko tuota en tiedä, jos käännän pelistä self center 100 tai yli ja wheel fricitionnin 100 ei tota käännä hullukaan. en tosiaan hae mitään tappelua ja mun asetukset ei ehkä sovellu sille ultimaattiselle simu kisaajalle , itse vain haluan että ratti tuntuu oikealle. se riittää mulle ja siihen g27 tarjoaa oikeilla asetuksilla hyvät puittee , ei mun nopeus kyllä ratista kiinni jää. eli jos dirt rally 2.0 haluaa lisää voimaa testatkaa mun asetuksia , vaatii sinne yhden peli filun puukottamisen jotta dr2.0 force engine antaa tarpeeksi voimia g27lle oletuksenea se on löysä paska. Monesti huomee että moni simukuski puhuu juuri detailien puuttumisesta ratissa , oikeassa autossa rattiin ei juurikaan välity töyssyjä tms efektejä vaan oikean auton ohjaus varsinkin tehostetussa on aika minimaalinen. omassa ratissa kyllä huomaa jos hypystä tulee toiselle eturenkaalle alas ja ohjaus pyrkii heilahtamaan , tälläsiä efektejä oikeaan rattiin juurikin välittyy.
 
Vähän ehkä turhaa enempää vääntää asiasta mutta olisko kuitenkin ollut 0.98 mNm siinä spekkasivussa mitä löysit?
Esim. lähes samalla koodilla löytyy moottori, jossa on vääntöä siellä samoilla hehtaareilla (~84mNm) http://www.cz-sanjet.com/products/Micro-Motor/DC_Motor/pdf/06/555SH.pdf

G25/27/29 on hyvä kyllä tosi hyvä ratti hintaluokassaan ja sopivilla asetuksilla tuntuman saa hyväksi. Mutta eihän se nyt mitenkään pärjää DD rateille voiman ja tuntuman suhteen kun käytettävä vääntöalue on merkittävästi pienempi.

Lisäyksenä voin mainita että en ole vielä testannut mitään dd-rattia että ihan googlen ja YouTuben perusteella kommentoin. Mutta yksi melko paljon häiritsevä asia omassa G29 ratissa on tuo hammasrattaiden välyksistä aiheutuva rätinä/kolina (Dirt Rallyssa erittäin paha esim. Australiassa), sitä ei taida dd-rateilla tulla kun ei ole mitään välitystäkään ja tärinäefektit tullee tasaisempana.

Voin sitten kommentoida lisää kun oma CSL DD saapuu että onko vaan huijausta ja turhaa hypetystä :)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 593
Viestejä
4 501 530
Jäsenet
74 232
Uusin jäsen
asic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom