Dirt Rally 2.0

Hienoa, uusi ralli location myös! Arvasit oikein, skotlanti.

Ps. Year one pass(s1234) on tällä hetkellä vajaa 19e. Ei näytä näkyvän store sivulla mut näkyy vaihtoehtona esimerkiksi deluxe upgrade sivuilla. Save 50% on DiRT Rally 2.0 - Deluxe Upgrade Store Package (Season1+2) on Steam
Ilmeisesti tuo Year One Pass vaatii emopelin eli tuossa on vaan lisäosat? Eroaako jotenkin, jos ostaa suoraan Super Deluxe-version? Tuleeko siihen myöhempiä päivityksiä ilmaiseksi?

Nähtävästi Humble Bundlen kautta saisi Dirt 2.0:n reilulla kympillä (+ kaksi muuta peliä), joten ilmeisesti halvinta olisi ostaa emopeli sieltä ja Year One Pass Steamista.
 
Ilmeisesti tuo Year One Pass vaatii emopelin eli tuossa on vaan lisäosat? Eroaako jotenkin, jos ostaa suoraan Super Deluxe-version? Tuleeko siihen myöhempiä päivityksiä ilmaiseksi?

Nähtävästi Humble Bundlen kautta saisi Dirt 2.0:n reilulla kympillä (+ kaksi muuta peliä), joten ilmeisesti halvinta olisi ostaa emopeli sieltä ja Year One Pass Steamista.

Joo Year One Pass vaatii emopelin. Mitään eroa ei ole super deluxella tai emopeli + year one combolla tietääkseni.

Nyt on tullut näytöllä vain pelailtua peliä kun Rift S myin pois. Ihan vähän kehitystä tullut, mutta aika hankalalta tuntuu ajaminen vielä vr laseihin verrattuna, yli sekunti kilometrillä hitaampi vielä.
 
Johtuu tuosta Crowd-asetuksesta. Kauempana ovat katsojat rumempia, eivätkä liikuta käsiä/jalkoja tms. Ei vaan kehtaa silti "maksaa" siitä 20fps:ää.
Olikin lowlla valmiiksi crow asetus. Nostin tuon steamin asetuksen 120% on se kivan näköstä eikä mielestäni vaikuta fpssään ollenkaan. Vähän usassa nyki muutamassa kohtaa muttei haitakdi asti. Tie on ultralla muut vaihtelevasti low-high.
Ja siis index ja rtx2080ti ja ryzen 5 2600x
 
oliko joku ini mistä muokata asetuksia. meni kerran VRllä ajaessa näytöllä näkyvä kuva fullscreeniin jostain syystä. ctrl enterillä sitten window tilaan, no nyt sitä kokoa ei saa muutettua vaan vie sen melkein täyden ruudun. kai se tuokin tehoja syö kun pyörittää vielä näytöllä 3440x1440 resoa.
ilman VRää käynnistyy pienessä ikkunassa kuten on säädettykin.
 
oliko joku ini mistä muokata asetuksia. meni kerran VRllä ajaessa näytöllä näkyvä kuva fullscreeniin jostain syystä. ctrl enterillä sitten window tilaan, no nyt sitä kokoa ei saa muutettua vaan vie sen melkein täyden ruudun. kai se tuokin tehoja syö kun pyörittää vielä näytöllä 3440x1440 resoa.
ilman VRää käynnistyy pienessä ikkunassa kuten on säädettykin.
Documents/My Games/Dirt Rally 2.0. Sieltä löytyy.
 
Minkälaisilla FOV-asetuksilla Suomi4wd-sarjan kärkikuskit ajelevat?

Yritän itse ajaa 1:1 FOV:lla. Omalla kohdallani 49" 32:9-näytöllä ja 54cm katseluetäisyydellä laskennallinen vFOV n. 34,75° ja Dirt2.0:ssa yksi napsu vasemmalta on 35° (Dirt ykkösessä 34°) Lähde:FOV in Dirt Rally 2.0. Joku 37° olisi itsellä (ehkä) sweetspot, mutta tuo 40° (kaksi napsua) on jo liian kalansilmämeininkiä...

Yllätävän moni kärkikuski ajaa oletus fov:lla ja das camilla. Tietääkseni, esim Yekku, Moilanen, Mislam ajaa Pleikkarilla, missä ei ole ollenkaan fov-säätöä. Ittekkin ajan pleikkarilla ja 32” töllöllä uudempi Das cam tuo hyötyä, mutta 55” telkkarilla voi ajaa muillakin ohjaamo näkymillä ja siirtää kuskinpenkkiä vähän taemmaksi.

En pidä noiden fov laskimien logiikkaa vedenpitävänä. Ei tarvitse nähdä 1:1 oikean kokoisena kaikkea, että voi olla nopea. Ihan yhtä tärkeää on vauhdin tunne, että se menee luonnollisesti. Ennemmin jätän fov:n, esim Assetto Corsassa 56’ ja säädän istumapaikan sopivaan kohti. Dirt Rally 2 ei konsolilla voi sitä säätää, joten siinä haetaan vaan hyvä istumapaikka ja oletus fov on ok.
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo viimeaikoina oikein pysyny vehkeet hanskassa... siihen liittyen.

Onko jollain tietoa että jos esm jäähdyttäjä menee paskaksi niin onko auton "säästelystä" mitään hyötyä vai räjähtääkö palikat etäisyyden / ajan perusteella?
 
Ei oo viimeaikoina oikein pysyny vehkeet hanskassa... siihen liittyen.

Onko jollain tietoa että jos esm jäähdyttäjä menee paskaksi niin onko auton "säästelystä" mitään hyötyä vai räjähtääkö palikat etäisyyden / ajan perusteella?

Veikkaan, että törmäilyä pitää välttää, moottori ei tunnu muuten laukeavan. Tehoja vaa lähtee esim. kuvailemassasi tilanteessa.
 
Yllätävän moni kärkikuski ajaa oletus fov:lla ja das camilla. Tietääkseni, esim Yekku, Moilanen, Mislam ajaa Pleikkarilla, missä ei ole ollenkaan fov-säätöä. Ittekkin ajan pleikkarilla ja 32” töllöllä uudempi Das cam tuo hyötyä, mutta 55” telkkarilla voi ajaa muillakin ohjaamo näkymillä ja siirtää kuskinpenkkiä vähän taemmaksi.

En pidä noiden fov laskimien logiikkaa vedenpitävänä. Ei tarvitse nähdä 1:1 oikean kokoisena kaikkea, että voi olla nopea. Ihan yhtä tärkeää on vauhdin tunne, että se menee luonnollisesti. Ennemmin jätän fov:n, esim Assetto Corsassa 56’ ja säädän istumapaikan sopivaan kohti. Dirt Rally 2 ei konsolilla voi sitä säätää, joten siinä haetaan vaan hyvä istumapaikka ja oletus fov on ok.
Joo-o... Näinhän se on. Nyt on löytynyt hyvät säädöt. Näyttö kiinni naamaan vaan (46cm etäisyys kikkailtu) ja FOV n. 39. Penkin säädöt mahd eteen. Mittarit keskellä, kun tiedostosta 3x1 näyttötila. Nyt tuntuu ihan samalta ajaa, kun muita ajosimuja ja kaveritkin pysyy hyvin tiellä, ketkä on käyneet ajelemassa. Argentiinassa tulee paha olo ja kovassa vauhissa huippasee välillä. On tämä vaan aika mahti peli. Skotlantia odotellessa:)

PS. Kannattaa kokeilla isommilla näytöillä 3:1 asetuksilla vaihtoehtosia sisäkameroita, muuttuvat aika mielenkiintosesti. DirtRally 1.0:n tyylinen kamera menee ihan tuulilasiin kiinni ja näyttää konepellin. Alkuperäinen ei-säädettävä sisäkuvakamera menee lähes suoraan optimaaliselle kohdalle, mihin säätäisin sen muutenkin, kuitenkin hieman lähemmäs truulilasia, mitä maksimi penkin säädöt sallivat.
 
Ei oo viimeaikoina oikein pysyny vehkeet hanskassa... siihen liittyen.

Onko jollain tietoa että jos esm jäähdyttäjä menee paskaksi niin onko auton "säästelystä" mitään hyötyä vai räjähtääkö palikat etäisyyden / ajan perusteella?
Kyllä se säästely auttaa pitämään moottorin ehjänä, mutta kierrokset täytyy pitää jossain alle 4-5tonnin. Hypyissä+pompuissa pitää myös nostaa jalkaa kaasulta ettei kierrä liikaa
 
Viimeksi muokattu:
Mutua vai faktaa? Onko hajonnu ilman kosketusta?
Hajonnut ilman kosketusta? En ymmärrä mitä tarkoitat tällä.

Jos jäähdytin vauroituu ositttain tai täysin jossain kolaroinnissa niin moottori ei hajoa paljon jos kiekat pysyy alle 4-5 tonnin, tuolla säästävällä ajotavalla tulee kyllä melko paljon tappiota, ehkä väh. +3-5s/km. On jonkin verran kokemusta tuosta säästelystä.
 
Jos jäähdytin vauroituu ositttain tai täysin jossain kolaroinnissa niin moottori ei hajoa paljon jos kiekat pysyy alle 4-5 tonnin, tuolla säästävällä ajotavalla tulee kyllä melko paljon tappiota, ehkä väh. +3-5s/km. On jonkin verran kokemusta tuosta säästelystä.

Ok, täytynee ensi kerralla testata. Yleensä menee läskiksi koko setti tollasen jälkeen ja tykittelee lappu lattiassa vasurilla kun ohuesti harmittaa..

Käytännössä säästelyllä ei siis ole negatiivista vaikutusta kun tuon verran näyttää tulevan takkiin muutenkin :lol:
 
Kumma peli ku erikoiskokeitten välissä hajoilee autosta lasit.ruotsin rallia dirt world clubissa välissä kun käy pois pelistä on seuraavan ekn alussa kaikki lasit halki. Maalin tullessa ehjät
 
Kumma peli ku erikoiskokeitten välissä hajoilee autosta lasit.ruotsin rallia dirt world clubissa välissä kun käy pois pelistä on seuraavan ekn alussa kaikki lasit halki. Maalin tullessa ehjät
Tunteella ja taidolla, toivottaa Codemasters.

PS. En ole ite törmännyt vielä vastaavaan.
 
taidolla indeed. toki valleihin tulee törmättyä mutta ei ne siinä ajossa ole hajonneet. no eipä tuo tahtia haittaa...
 
Onko kellään kokemusta, että hajoaako moottori jossain vaiheessa kokonaan, jos jäähdyttäjä on hajonnut ja tarpeeksi pitkään jatkaa ajamista? DR world cupin Ruotsissa löytyi jotain kiinteää penkasta 3ek:n alussa ja täydestä laukasta etuperin voltit ja jäähdyttäjä p*skaks (ja aika paljon muutakin...). Tämän jälkeen loppu ek:n pihisi ja puhisi ja jossain määrin puutui 5 vaihteella. Seuraavalla ek:lla ei enää jaksanut 5:lla ollenkaan ja sitä seuraavalla alkoi pätkimään ja sammuilemaan hitaissa mutkissa ja ei oikein jaksanut 4:llakaan. Mutta vastoin odotuksia huoltoon asti päästiin kuitenkin.
 
Onko kellään kokemusta, että hajoaako moottori jossain vaiheessa kokonaan, jos jäähdyttäjä on hajonnut ja tarpeeksi pitkään jatkaa ajamista? DR world cupin Ruotsissa löytyi jotain kiinteää penkasta 3ek:n alussa ja täydestä laukasta etuperin voltit ja jäähdyttäjä p*skaks (ja aika paljon muutakin...). Tämän jälkeen loppu ek:n pihisi ja puhisi ja jossain määrin puutui 5 vaihteella. Seuraavalla ek:lla ei enää jaksanut 5:lla ollenkaan ja sitä seuraavalla alkoi pätkimään ja sammuilemaan hitaissa mutkissa ja ei oikein jaksanut 4:llakaan. Mutta vastoin odotuksia huoltoon asti päästiin kuitenkin.

Ihan pari viestiä aiemmin oli tuosta juttua.. Tänään tuli itsellekin kokemusta, että kyllä se ainaki huonommaksi menee, en tiiä saako konetta täysin rikki, mut kaipa seki on mahdollista. Muistaakseni @Moguzi lla levis kone kesken suoran jossain videolla?
Hajonnut ilman kosketusta? En ymmärrä mitä tarkoitat tällä.

Tarkoitin, että ilman lisäosumia/törmäilyjä.
 
ajelin joskus olikohan suomipätkää 4wd suomi sarjassa ja mettään puita päin tai kiveä.
lopulta kosla ei kulkenut enää kuin kakkosella ja kun oli vielä 2ekta matkaa seuraavaan huoltoon niin luovutin kun ei sitä köröttelyä jaksanut katella..
 
Kyllähä sitä kuvittelis, että autosta lähtis vaa tehot, niinku tän vuoden Montessa Fordeissa, ku jäähdytys ei lehtien vuoksi toiminut.
 
Kyllä mä joskus aikoja sitten kokeilin sinnitellä paskalla koneella ja lopulta se auto hyytyy eikä enää kulje, ei jaksa siis senttiäkään eteenpäin. Exitti tulee muistaakseni sitten kun tulee ilmoitus että pitää jatkaa matkaa tai muuten hylätään. (sama ku jos ajat väärään suuntaan)
 
Kyllä mä joskus aikoja sitten kokeilin sinnitellä paskalla koneella ja lopulta se auto hyytyy eikä enää kulje, ei jaksa siis senttiäkään eteenpäin. Exitti tulee muistaakseni sitten kun tulee ilmoitus että pitää jatkaa matkaa tai muuten hylätään. (sama ku jos ajat väärään suuntaan)

"Teminal damage", kun kone leviää.
 
Terminal damage tulee kyllä useasti kun painaa puuta päin time trialissa. Siis ku ei ajo suju ja ajaa tarkoituksella :D
 
Kumma peli ku erikoiskokeitten välissä hajoilee autosta lasit.ruotsin rallia dirt world clubissa välissä kun käy pois pelistä on seuraavan ekn alussa kaikki lasit halki. Maalin tullessa ehjät

Tämä bugi tuli, kun korjasivat rikkoutuneen tuulilasin ehjääntymisen pätkien välillä. Se särötty sitten seuraavalla pätkällä itsestään tai todella pienestä osumasta. Eli bugin korjaus, teki päinvastaisen bugin :D

Ihan pari viestiä aiemmin oli tuosta juttua.. Tänään tuli itsellekin kokemusta, että kyllä se ainaki huonommaksi menee, en tiiä saako konetta täysin rikki, mut kaipa seki on mahdollista. Muistaakseni @Moguzi lla levis kone kesken suoran jossain videolla?


Tarkoitin, että ilman lisäosumia/törmäilyjä.

Juu tullut 2 kertaa myöhemmin pätkällä ”terminal damage” ilman lisäosumaa, kun ensin hajottanut auton törmäyksessä. Tosin muistelen, että ainakin toisella kertaa hajosi alusta.

Toi Karikin vinkki onkin hyvä, että pitää jäähdytysvaurion jälkeen kierokset alle 4-5k, jos huoltoon pidempi matka.
 
GOTY Edition tulee myyntiin 27.3 sisältäen kaiken contentin + Colin McRae Flatout packin:



Hinta alle 30e niin ostetaan pois. Muussa tapauksessa odotellaan vielä.
 
Ihan kivat game ready ajurit, mm. ruudunpäivitys nousi 102-145fps lukemasta 145-198fps Dirt Rally 2.0 pelissä samoilla asetuksilla mitä 442.50 ajureiden kanssa.
Oikeasti? Tuohan on suuri parannus. Ilmeisesti ajelet ruudulla?
Mahtaako VR parantua myös :think:
 
Onkoha se tuo DR world cup kuopattu kun ei uutta eventtiä ole käynnistettu
 
Mahtaskos täältä löytyä mukavia asetuksia G920 ja Xbox one combolle? Tuntuu kaikki asetukset mitä löydän olevan vaan PC versiolle, jossa on enemmän säätöjä tai sitten jotain wanhan patchin säätöjä.
Ehkä en vaan osaa googlata... Yritin tätäkin ketjua lukea taaksepäin kovasti, mutta ei ottanut löytyäkseen muuta kuin tämä ja joku näissä on pielessä...
 
Mahtaskos täältä löytyä mukavia asetuksia G920 ja Xbox one combolle? Tuntuu kaikki asetukset mitä löydän olevan vaan PC versiolle, jossa on enemmän säätöjä tai sitten jotain wanhan patchin säätöjä.
Ehkä en vaan osaa googlata... Yritin tätäkin ketjua lukea taaksepäin kovasti, mutta ei ottanut löytyäkseen muuta kuin tämä ja joku näissä on pielessä...


Itse oon vaan kalibroinnin tehnyt ja steering saturation 60% eli 540 astetta. Soft-lock pois. Noi pitäis riittää. edit: ja sama kombo itsellä. Jatketaan yv:llä jos tarvetta.
 
Itse kun boxilla Fanatecia käytän(CSW v2) niin ei tässä 2:ssa ole millään yhtä reaktiivisen hyvää tuntumaa saanut kuin mitä ykköseen sai. Siinä tuntee eturenkaat, tässä ei oikein millään.
 
Mahtaskos täältä löytyä mukavia asetuksia G920 ja Xbox one combolle? Tuntuu kaikki asetukset mitä löydän olevan vaan PC versiolle, jossa on enemmän säätöjä tai sitten jotain wanhan patchin säätöjä.
Ehkä en vaan osaa googlata... Yritin tätäkin ketjua lukea taaksepäin kovasti, mutta ei ottanut löytyäkseen muuta kuin tämä ja joku näissä on pielessä...

Oliko konsoliversiossa mitä ffb säätöjä olemassa? Self aligning torque taitaa löytyä, ehkä suspension ja collision myös (wheel ja tire frictionit on poissa ainakin).

Kokeile näitä:
- kalibroi ratti pelissä

advanced wheel settings:
- steering saturation 60% = 540astetta
- samasta advanced settings valikosta tarkista että polkimiin ei ole asetettu isoja deadzoneja alkuun, laita ne 0% jos polkimissa ei ole häikkää
- clutch saturation 50-80% jos haluat välttää vaihtovirheitä jos käytät myös h-kaavion vaihtajaa

preferences:
- clutch override: ON (jotta voit tehdä esim. clutch-kickin sekventiaalivaihteilla ajaessa, mutta vaihtamiseen et sitä tarvitse)

vibration and feedback:
- SAT 60
- SUSP 45 (liian suurella %:lla ratti voi vispata liikaa puolelta toiselle pompuissa, valli-osumissa jne), tämä asetus tärisyttää myös rattia hieman jotta tunnet kontaktin tiehen
- COLL off (tai vain hyvin alhainen 5-10%, tästä ei ole kuin haittaa koska kevyetkin osumat valleihin tmv heilauttaa rattia paljon)
 
Oliko konsoliversiossa mitä ffb säätöjä olemassa? Self aligning torque taitaa löytyä, ehkä suspension ja collision myös (wheel ja tire frictionit on poissa ainakin).

Kokeile näitä:
- kalibroi ratti pelissä

advanced wheel settings:
- steering saturation 60% = 540astetta
- samasta advanced settings valikosta tarkista että polkimiin ei ole asetettu isoja deadzoneja alkuun, laita ne 0% jos polkimissa ei ole häikkää
- clutch saturation 50-80% jos haluat välttää vaihtovirheitä jos käytät myös h-kaavion vaihtajaa

preferences:
- clutch override: ON (jotta voit tehdä esim. clutch-kickin sekventiaalivaihteilla ajaessa, mutta vaihtamiseen et sitä tarvitse)

vibration and feedback:
- SAT 60
- SUSP 45 (liian suurella %:lla ratti voi vispata liikaa puolelta toiselle pompuissa, valli-osumissa jne), tämä asetus tärisyttää myös rattia hieman jotta tunnet kontaktin tiehen
- COLL off (tai vain hyvin alhainen 5-10%, tästä ei ole kuin haittaa koska kevyetkin osumat valleihin tmv heilauttaa rattia paljon)
Nuo kalibroinnit olikin jo hanskassa, mutta ffb säätöjä pitää kokeilla noita. Noiden lisäksi on vielä säädettävissä steering centre force.
Kiitoksia jo tässä vaiheessa näistä!
 
Nuo kalibroinnit olikin jo hanskassa, mutta ffb säätöjä pitää kokeilla noita. Noiden lisäksi on vielä säädettävissä steering centre force.
Kiitoksia jo tässä vaiheessa näistä!
steering centre force toimii vain silloin kun auto ei liiku, se vain keskittää ratin lähdössä tai resetin jälkeen jos et itse muista tehdä sitä (ei ole sama kuin centering spring-asetus)
ja tuo pitää erikseen laittaa päällekin (on /off asetus löytyy sille jostakin)
 
Onko muut huomannu samaa että nuo klubit toimii tosi huonosti. Tälläkään hetkellä klubiralliin ei pääse.
 
Onko muut huomannu samaa että nuo klubit toimii tosi huonosti. Tälläkään hetkellä klubiralliin ei pääse.

Aina silloin tällöin, vissin päivityksien yhteydessä kaikki alhaalla. Ongelmat korjataan virka-aikana. Näin kuulemma :D
 
Tiistaina tulee sitten viimeinen sisältö tälle pelille ja sen jälkeen vielä joku pieni korjauspaketti.

Satoja tunteja on tämän parissa tullut vietettyä, eikä varsinaista kyllästymistä ole tullut vieläkään, tosin pelaaminen on kyllä hiipunut lähinnä viikonloppuihin.

Toivotaan että Dirt Rally 3.0 olisi joskus tulossa ja vielä tätäkin parempana.

 
Näkemiin Rallimiähet! Tän ukon on nyt poistuttava tältä osastolta kun noi ranteet kipeytyy niin pirusti tosta ratin vääntämisestä. Forcet on nyt ollu jo niin pienellä että justjust jotain tuntumaa ja koitin ilman mitään forceja niin oli niin tyhmän tuntusta et siirryn suosiolla tonne lentokeppi puolelle, se ei vielä kipeytä niveliä. Ratti ja kaikki muutkin ajohärpäkkeet meni kaupaks pirun nopeesti ja meinaan sijoittaa ne rahat ultralight vaelluskamoihin ja sitten kymmeneks päiväks lappiin talsimaan heti kun koronahässäkkä helpottaa. Se on morjens!
 
Näkemiin Rallimiähet! Tän ukon on nyt poistuttava tältä osastolta kun noi ranteet kipeytyy niin pirusti tosta ratin vääntämisestä. Forcet on nyt ollu jo niin pienellä että justjust jotain tuntumaa ja koitin ilman mitään forceja niin oli niin tyhmän tuntusta et siirryn suosiolla tonne lentokeppi puolelle, se ei vielä kipeytä niveliä. Ratti ja kaikki muutkin ajohärpäkkeet meni kaupaks pirun nopeesti ja meinaan sijoittaa ne rahat ultralight vaelluskamoihin ja sitten kymmeneks päiväks lappiin talsimaan heti kun koronahässäkkä helpottaa. Se on morjens!
Harmin paikka. Aikansa kutakin. Mutta onnea ja menestystä uusien harrastusten pariin. :)
 
Tuli nyt itsekin sorruttua tähän kun sai Super Deluxe Editionin 15 eurolla CDKeysistä. :smoke:
Oletettavasti tuo sisältää nyt sitten kaiken tähän tulevan contentin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 161
Viestejä
4 862 899
Jäsenet
78 612
Uusin jäsen
Mauritze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom