Dirt Rally 2.0

Minkälaisilla FOV-asetuksilla Suomi4wd-sarjan kärkikuskit ajelevat?

Yritän itse ajaa 1:1 FOV:lla. Omalla kohdallani 49" 32:9-näytöllä ja 54cm katseluetäisyydellä laskennallinen vFOV n. 34,75° ja Dirt2.0:ssa yksi napsu vasemmalta on 35° (Dirt ykkösessä 34°) Lähde:FOV in Dirt Rally 2.0. Joku 37° olisi itsellä (ehkä) sweetspot, mutta tuo 40° (kaksi napsua) on jo liian kalansilmämeininkiä...
 
mikähä tonne Henkan spekiaali kisoihi on tullu ku piti alkaa 28.1. ?
GTFR – Henri Toivonen Special | GT Finland Racers

Jos oikein muistan, niin 4wd suomisarjassa oli jotain mainintaa tästä, facebook-ryhmässä siis? Näemmä puolaa ajetaan vielä reilu viikko, jos kyse on tästä DiRT Rally 2.0

edit: tässä on Mirolla viimeisimmässä kommentissa jotain, varmaan häneltä voi tiedustella (linkki toiminee vain ryhmään kuuluville): [facebook.com]/groups/1037602396578502/permalink/1049585902046818/
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaisilla FOV-asetuksilla Suomi4wd-sarjan kärkikuskit ajelevat?

Yritän itse ajaa 1:1 FOV:lla. Omalla kohdallani 49" 32:9-näytöllä ja 54cm katseluetäisyydellä laskennallinen vFOV n. 34,75° ja Dirt2.0:ssa yksi napsu vasemmalta on 35° (Dirt ykkösessä 34°) Lähde:FOV in Dirt Rally 2.0. Joku 37° olisi itsellä (ehkä) sweetspot, mutta tuo 40° (kaksi napsua) on jo liian kalansilmämeininkiä...

Sillä mitä xboxilla annetaan :( Kaipais ehkä hieman pienempää fovia..
 
Nojust. Harmi kun eivät päivittäneet tonne kisakalenterii. Jääpä se tuokin ajamatta.
 
Nojust. Harmi kun eivät päivittäneet tonne kisakalenterii. Jääpä se tuokin ajamatta.

Joo eli Puola ja Australia oli webbisivulla mennyt vahingossa väärinpäin. Aikataulu muuten oikein. Eikait sitä sen vuoksi ajamatta tarvi jättää vai täh? :) Itsellä on kirjanmerkit noihin clubisivustoihin suoraan, näkee nopeasti tuloksetki jne.
 
Oon kikkaillut viimeisen kuukauden noiden FOV-asetusten kanssa. Rata-autoiluissa matemaattisesti oikea FOV toimii hyvin, kun radat on leveitä ja ne osaa usein ulkoa.

Rallissa tuntuu, että oikealla FOV:lla saa parempia huippuaikoja, mutta toisaalta tulee tehtyä enemmän mokia jarrutusmatkojen kanssa. Sitten on katsellut YouTubesta kovien kuskien ajoa vastaavalla kokoonpanolla ja laidasta laitaan tuntuu löytyvän... Toisaalta siellä täällä kuulee, että rallissa helpottaa etenkin mutkaisella tiellä hieman matemaattista suurempi FOV-arvo...
 
Oon kikkaillut viimeisen kuukauden noiden FOV-asetusten kanssa. Rata-autoiluissa matemaattisesti oikea FOV toimii hyvin, kun radat on leveitä ja ne osaa usein ulkoa.

Rallissa tuntuu, että oikealla FOV:lla saa parempia huippuaikoja, mutta toisaalta tulee tehtyä enemmän mokia jarrutusmatkojen kanssa. Sitten on katsellut YouTubesta kovien kuskien ajoa vastaavalla kokoonpanolla ja laidasta laitaan tuntuu löytyvän... Toisaalta siellä täällä kuulee, että rallissa helpottaa etenkin mutkaisella tiellä hieman matemaattista suurempi FOV-arvo...
Itsellä 2pykälää oikealle fov-säätö sieltä täysin vasemmasta laidasta 49" superultra wide (32:9) näytön kanssa ja katseluetäisyys n. 50cm. Sen fov aste säädön pitäisi olla täysin sama kuin se oli Dr1.0 paitsi että nyt ei näe mitään numeroita (dr 1.0 luvut meni 0.0 -> 1.0, 0.1 välein) eli alkaa 30 asteesta ja menee 70asteeseen 4asteen välein. 30->34->38->42->46->50->54->58->62->66->70 (11 asetusta)

Omasta mielestä pelissä vauhdintunne on vähän huono, kun ajan n. 100km/h esim. Espanjassa niin se ei tunnu kuin joltain n.70-80km/h vauhdilta, mutta oikeaa autoa en ole ajanut n.9 vuoteen niin voi olla että muistan väärin sen. Jos vaihdan uuteen dash näkymään niin siinä vauhdintunne on jotenkin parempi/oikeampi (ja käsittääkseni tuossa kamerassa fov slideri on lukittuna puoliväliin eli 50asteen vfov), mutta pystyn kyllä ajamaan ihan hyvin nykyisellä asetuksillakin.
En tiedä sitten että vaikuttaako se puuttuva 80astetta horisontaalinäkymästä noin paljon(20-30%) vauhdin tunteeseen (tämä 49" 32:9 näyttö n. 50cm etäisyydellä niin hfov on n. 100astetta)

edit: kokeilin nyt fov säätö vain yhden pykälän oikealle (34astetta) ja ihan ok tuokin mutta se kaventaa näkymää entisestään(pystysuunnassa) niin voi olla että joissain sekventiaali autoissa ei enää näe vaihdenäyttöä kunnolla vaikka siirtää penkin ihan taakse, katsetta voi myös kyllä kallistaa alaspäin mutta jotenkin en tykkää tehdä sitä. Sitten tietenkin voisi käyttää Hud gaugea mutta sekin on vähän huono kun on ihan oikeassa reunassa, saisi edes siirrettyä 16:9 kohtaan niin voisi toimiakin
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä 2pykälää oikealle fov-säätö sieltä täysin vasemmasta laidasta 49" superultra wide (32:9) näytön kanssa ja katseluetäisyys n. 50cm. Sen fov aste säädön pitäisi olla täysin sama kuin se oli Dr1.0 paitsi että nyt ei näe mitään numeroita (dr 1.0 luvut meni 0.0 -> 1.0, 0.1 välein) eli alkaa 30 asteesta ja menee 70asteeseen 4asteen välein. 30->34->38->42->46->50->54->58->62->66->70 (11 asetusta)

Omasta mielestä pelissä vauhdintunne on vähän huono, kun ajan n. 100km/h esim. Espanjassa niin se ei tunnu kuin joltain n.70-80km/h vauhdilta, mutta oikeaa autoa en ole ajanut n.9 vuoteen niin voi olla että muistan väärin sen. Jos vaihdan uuteen dash näkymään niin siinä vauhdintunne on jotenkin parempi/oikeampi (ja käsittääkseni tuossa kamerassa fov slideri on lukittuna puoliväliin eli 50asteen vfov), mutta pystyn kyllä ajamaan ihan hyvin nykyisellä asetuksillakin.
En tiedä sitten että vaikuttaako se puuttuva 80astetta horisontaalinäkymästä noin paljon(20-30%) vauhdin tunteeseen (tämä 49" 32:9 näyttö n. 50cm etäisyydellä niin hfov on n. 100astetta)

edit: kokeilin nyt fov säätö vain yhden pykälän oikealle (34astetta) ja ihan ok tuokin mutta se kaventaa näkymää entisestään(pystysuunnassa) niin voi olla että joissain sekventiaali autoissa ei enää näe vaihdenäyttöä kunnolla vaikka siirtää penkin ihan taakse, katsetta voi myös kyllä kallistaa alaspäin mutta jotenkin en tykkää tehdä sitä. Sitten tietenkin voisi käyttää Hud gaugea mutta sekin on vähän huono kun on ihan oikeassa reunassa, saisi edes siirrettyä 16:9 kohtaan niin voisi toimiakin
Tuollakin Field of view calculator · andyf.me näyttäisi viiden välein pykällystä laskurissa. Alkaa 30°:sta.

Viimeisimpänä olen pitänyt tosiaan sitä penkin säätöä mahd. takana, joillakin uusilla autoilla (2000cc Citroen, Peugeot esim. hieman ylöspäin, mutta kulman säädöstä en minäkään pidä).

Virtuaalisen mittarin sain keskemmälle vaihtamalla tekstitiedostoon näytöt 3x1 vakioasetuksen sijaan, mutta lakkasi toimimasta jonkun päivityksen myötä, enkä ole saanut enää takaisin. Ehkä voisi vielä yrittää jotakin muita lukemia tuohon. Tuolla ykkösdirttiin ohjeet noihin säätöihin, osa toimii myös tässä. Project Immersion
 
Tuollakin Field of view calculator · andyf.me näyttäisi viiden välein pykällystä laskurissa. Alkaa 30°:sta.

Viimeisimpänä olen pitänyt tosiaan sitä penkin säätöä mahd. takana, joillakin uusilla autoilla (2000cc Citroen, Peugeot esim. hieman ylöspäin, mutta kulman säädöstä en minäkään pidä).

Virtuaalisen mittarin sain keskemmälle vaihtamalla tekstitiedostoon näytöt 3x1 vakioasetuksen sijaan, mutta lakkasi toimimasta jonkun päivityksen myötä, enkä ole saanut enää takaisin. Ehkä voisi vielä yrittää jotakin muita lukemia tuohon. Tuolla ykkösdirttiin ohjeet noihin säätöihin, osa toimii myös tässä. Project Immersion
Joo itekin kokeilin tuota 3x1 muokkausta tekstitiedostoon mutta se muutti myös fov:ta jotenkin. Itsellä fov näkymä ainakin muuttui hieman joten otin sen muokkauksen pois kun en ollut varma mitä muuta se teki.

Tuo 3x1 on triple näytöille tarkoitettu muokkaus joten niillä se voi toimia ilman että fov muuttuu tmv, mutta tämä 49" 32:9 on kaksi näyttöä rinnakkain niin siinä pitäisi ehkä käyttää toista suhdelukua 3x1:n sijasta (toimisiko sitten esim. 2x1 paremmin).
 
Viimeksi muokattu:
Joo itekin kokeilin tuota 3x1 muokkausta tekstitiedostoon mutta se muutti myös fov:ta jotenkin. Itsellä fov näkymä ainakin muuttui hieman joten otin sen muokkauksen pois kun en ollut varma mitä muuta se teki.

Tuo 3x1 on triple näytöille tarkoitettu muokkaus joten niillä se voi toimia ilman että fov muuttuu tmv, mutta tämä 49" 32:9 on kaksi näyttöä rinnakkain niin siinä pitäisi ehkä käyttää toista suhdelukua 3x1:n sijasta (toimisiko sitten esim. 2x1 paremmin).
2x1 pitää minulla HUD:n paikoillaan (sama kun ilmankin). Jätin myös arvon vakioksi (ei mitään) lopulta. Kokeilin ajaa Walesin 4WD-sarjasta sinun FOV-asetuksilla (38 tai 40 kumpi nyt onkaan sitten) Citroenilla, ja ihan hyvä veto tuli omasta mielestä. Vaihteita lyhyemmäksi + softit ja ilman varapyörää, muuten vakio. Muutaman vihreän sektorinkin sain, kun ei ollut vasta kun kymmenkunta kuskia.

Edit: Näyttää omaan silmään paremmalta, kun vähän ottaa penkkiä eteenpäin, niin kompensoituu suuremmat asteet hieman...
 
Tuli nyt palattua tämän pariin kun sai seasonit alennuksesta ja tuli vähän modattua ratti-telinettä mukavampaan suuntaan.
Kyllähän tämä on tainnut perffin osalta parantua kun nyt tuntuu pysyvän 90fps+ oikein hyvin. Asetukset Indexille optimoitu, low/off - high ja 120% resolla. Näyttääkin ihan hyvältä.
Perinteisesti aloitus takatuuppareilla, eka kausi Escort Mk2:lla ja tokan aloitin Stratoksella.
Rahasta ei tässä pelissä tule kyllä pulaa, ekan kauden jälkeen jo pamahti "olet tienannut miljoonan" -achievement. Ja delsujen kylkiäisinä tungetaan myös takaluukku täyteen rahaa.
 
Siis steamista 120% ja 90fps?
Ajan ite 100% 90fps ja sekalaiset säädöt dirtissä. Pääasiassa pysyy 90fps mutta esim espanjan kylissä tippuu välillä jopa 50fps hetkellisesti.
 
Siis steamista 120% ja 90fps?
Ajan ite 100% 90fps ja sekalaiset säädöt dirtissä. Pääasiassa pysyy 90fps mutta esim espanjan kylissä tippuu välillä jopa 50fps hetkellisesti.
Joo, juuri noin. Epsanja ei ole vielä tullut vastaan, muistaakseni se oli kaikista huonoiten optimoitu, että siellä voi kyllä tipahdella.
 
2x1 pitää minulla HUD:n paikoillaan (sama kun ilmankin). Jätin myös arvon vakioksi (ei mitään) lopulta. Kokeilin ajaa Walesin 4WD-sarjasta sinun FOV-asetuksilla (38 tai 40 kumpi nyt onkaan sitten) Citroenilla, ja ihan hyvä veto tuli omasta mielestä. Vaihteita lyhyemmäksi + softit ja ilman varapyörää, muuten vakio. Muutaman vihreän sektorinkin sain, kun ei ollut vasta kun kymmenkunta kuskia.

Edit: Näyttää omaan silmään paremmalta, kun vähän ottaa penkkiä eteenpäin, niin kompensoituu suuremmat asteet hieman...

Kikkailin sen ini.-tiedoston (D:\Users\…\Documents\My Games\DiRT Rally 2.0\hardwaresettingshardware_settings_config) kanssa ja huomasin, että saa HUD mittarin keskemmälle ruutua, kun muuttaa arvon <eyefinity force="" osd="" /> muotoon <eyefinity force="3x1" osd="" />. Pelin FOV säätö tosiaan muuttuu tämän seurauksena. Eilisen illan mittanauhan kanssa mittailin lähtöviivalla paikallaan olevan oranssin kartion etäisyyttä näytön reunasta, ja totesin, että keskimmäinen vFOV-arvo on 3x1-moodissa n. 37,5° ja säätö muuttuu n. 2,5° suuntaansa tästä eli minimiarvo on silloin n. 25° ja maksimi n. 50°.

Voin toki olla väärässäkin, mutta yksi napsu keskikohdasta oikealle vastasi horisontaalisesti mitattuna samaa, kuin vakioasetuksilla kaksi napsua vasemmasta reunasta (vFOV 40°) ja yksi keskikohdasta vasemmalle samaa kuin yksi napsu vasemmasta reunasta alunperin (35° vFOV).

Nämä kokemukset siis 49'' Super-ultrawidellä 32:9 kuvasuhteella. Jätin arvon keskelle n. 37,5° ja hyvältä tuntuu. Käytän muissa ajosimuissa 35-37 astetta tällä hetkellä. Tämä siis niille, jotka haluavat enemmän säätövaraa FOV-asetuksiin tai haluavat HUD-mittariston keskemmälle näyttöä. Ymmärtääkseni samaa keinoa on käytetty Tommi-TAG:n kameramodissa alkuperäiseen DiRT Rallyyn FOV-presettien luomiseen.

Modin kommenteissa tuoreimpana keskustelua aiheesta, mistä sain ajatuksen pienelle tutkimusmatkalleni (DiRT Rally - Enhanced Camera Control Mod)

Edit: 5x1 ym. säädöt muuttavat FOV presetin eri välille. Portaikon pieneneminen johtuu siitä, ettei koko kuva ikään kuin ole käytössä käytettäessä usean näytön asetuksia yhdellä monitorilla.

Vertailla voi omiin normi FOV asetuksiin vaikkapa lähdössä puiden tai muiden kiinteiden objektien avulla. Penkin säätövara kasvoi ainakin minulla eteen-taakse-suunnassa myös arvon muuttamisen myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Siis steamista 120% ja 90fps?
Ajan ite 100% 90fps ja sekalaiset säädöt dirtissä. Pääasiassa pysyy 90fps mutta esim espanjan kylissä tippuu välillä jopa 50fps hetkellisesti.
Tiputa Crowd (yleisö) low:lle asetuksista. Minulla ainakin poisti tuo Nvidian kortilla frame dropit Espanjan kylissä sekä Suomen Kakariston risteyksessä ja keltaisen talon hypyssä.
 
Taitaakin olla mediumilla.
Löysin jonkun viivaston missä on eri asetusten vaikutus pyörimiseen.laitan sen huomenna tänne.
Monten lähdössä siellä ylhäällä on huvittava se yksi toimitsija. Liukuu sivuttain kun siinä odottelet lähtöä :lol:
 
Taitaakin olla mediumilla.
Löysin jonkun viivaston missä on eri asetusten vaikutus pyörimiseen.laitan sen huomenna tänne.
Monten lähdössä siellä ylhäällä on huvittava se yksi toimitsija. Liukuu sivuttain kun siinä odottelet lähtöä :lol:
Johtuu tuosta Crowd-asetuksesta. Kauempana ovat katsojat rumempia, eivätkä liikuta käsiä/jalkoja tms. Ei vaan kehtaa silti "maksaa" siitä 20fps:ää.
 
Hienoa, uusi ralli location myös! Arvasit oikein, skotlanti.

Ps. Year one pass(s1234) on tällä hetkellä vajaa 19e. Ei näytä näkyvän store sivulla mut näkyy vaihtoehtona esimerkiksi deluxe upgrade sivuilla. Save 50% on DiRT Rally 2.0 - Deluxe Upgrade Store Package (Season1+2) on Steam
Ilmeisesti tuo Year One Pass vaatii emopelin eli tuossa on vaan lisäosat? Eroaako jotenkin, jos ostaa suoraan Super Deluxe-version? Tuleeko siihen myöhempiä päivityksiä ilmaiseksi?

Nähtävästi Humble Bundlen kautta saisi Dirt 2.0:n reilulla kympillä (+ kaksi muuta peliä), joten ilmeisesti halvinta olisi ostaa emopeli sieltä ja Year One Pass Steamista.
 
Ilmeisesti tuo Year One Pass vaatii emopelin eli tuossa on vaan lisäosat? Eroaako jotenkin, jos ostaa suoraan Super Deluxe-version? Tuleeko siihen myöhempiä päivityksiä ilmaiseksi?

Nähtävästi Humble Bundlen kautta saisi Dirt 2.0:n reilulla kympillä (+ kaksi muuta peliä), joten ilmeisesti halvinta olisi ostaa emopeli sieltä ja Year One Pass Steamista.

Joo Year One Pass vaatii emopelin. Mitään eroa ei ole super deluxella tai emopeli + year one combolla tietääkseni.

Nyt on tullut näytöllä vain pelailtua peliä kun Rift S myin pois. Ihan vähän kehitystä tullut, mutta aika hankalalta tuntuu ajaminen vielä vr laseihin verrattuna, yli sekunti kilometrillä hitaampi vielä.
 
Johtuu tuosta Crowd-asetuksesta. Kauempana ovat katsojat rumempia, eivätkä liikuta käsiä/jalkoja tms. Ei vaan kehtaa silti "maksaa" siitä 20fps:ää.
Olikin lowlla valmiiksi crow asetus. Nostin tuon steamin asetuksen 120% on se kivan näköstä eikä mielestäni vaikuta fpssään ollenkaan. Vähän usassa nyki muutamassa kohtaa muttei haitakdi asti. Tie on ultralla muut vaihtelevasti low-high.
Ja siis index ja rtx2080ti ja ryzen 5 2600x
 
oliko joku ini mistä muokata asetuksia. meni kerran VRllä ajaessa näytöllä näkyvä kuva fullscreeniin jostain syystä. ctrl enterillä sitten window tilaan, no nyt sitä kokoa ei saa muutettua vaan vie sen melkein täyden ruudun. kai se tuokin tehoja syö kun pyörittää vielä näytöllä 3440x1440 resoa.
ilman VRää käynnistyy pienessä ikkunassa kuten on säädettykin.
 
oliko joku ini mistä muokata asetuksia. meni kerran VRllä ajaessa näytöllä näkyvä kuva fullscreeniin jostain syystä. ctrl enterillä sitten window tilaan, no nyt sitä kokoa ei saa muutettua vaan vie sen melkein täyden ruudun. kai se tuokin tehoja syö kun pyörittää vielä näytöllä 3440x1440 resoa.
ilman VRää käynnistyy pienessä ikkunassa kuten on säädettykin.
Documents/My Games/Dirt Rally 2.0. Sieltä löytyy.
 
Minkälaisilla FOV-asetuksilla Suomi4wd-sarjan kärkikuskit ajelevat?

Yritän itse ajaa 1:1 FOV:lla. Omalla kohdallani 49" 32:9-näytöllä ja 54cm katseluetäisyydellä laskennallinen vFOV n. 34,75° ja Dirt2.0:ssa yksi napsu vasemmalta on 35° (Dirt ykkösessä 34°) Lähde:FOV in Dirt Rally 2.0. Joku 37° olisi itsellä (ehkä) sweetspot, mutta tuo 40° (kaksi napsua) on jo liian kalansilmämeininkiä...

Yllätävän moni kärkikuski ajaa oletus fov:lla ja das camilla. Tietääkseni, esim Yekku, Moilanen, Mislam ajaa Pleikkarilla, missä ei ole ollenkaan fov-säätöä. Ittekkin ajan pleikkarilla ja 32” töllöllä uudempi Das cam tuo hyötyä, mutta 55” telkkarilla voi ajaa muillakin ohjaamo näkymillä ja siirtää kuskinpenkkiä vähän taemmaksi.

En pidä noiden fov laskimien logiikkaa vedenpitävänä. Ei tarvitse nähdä 1:1 oikean kokoisena kaikkea, että voi olla nopea. Ihan yhtä tärkeää on vauhdin tunne, että se menee luonnollisesti. Ennemmin jätän fov:n, esim Assetto Corsassa 56’ ja säädän istumapaikan sopivaan kohti. Dirt Rally 2 ei konsolilla voi sitä säätää, joten siinä haetaan vaan hyvä istumapaikka ja oletus fov on ok.
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo viimeaikoina oikein pysyny vehkeet hanskassa... siihen liittyen.

Onko jollain tietoa että jos esm jäähdyttäjä menee paskaksi niin onko auton "säästelystä" mitään hyötyä vai räjähtääkö palikat etäisyyden / ajan perusteella?
 
Ei oo viimeaikoina oikein pysyny vehkeet hanskassa... siihen liittyen.

Onko jollain tietoa että jos esm jäähdyttäjä menee paskaksi niin onko auton "säästelystä" mitään hyötyä vai räjähtääkö palikat etäisyyden / ajan perusteella?

Veikkaan, että törmäilyä pitää välttää, moottori ei tunnu muuten laukeavan. Tehoja vaa lähtee esim. kuvailemassasi tilanteessa.
 
Yllätävän moni kärkikuski ajaa oletus fov:lla ja das camilla. Tietääkseni, esim Yekku, Moilanen, Mislam ajaa Pleikkarilla, missä ei ole ollenkaan fov-säätöä. Ittekkin ajan pleikkarilla ja 32” töllöllä uudempi Das cam tuo hyötyä, mutta 55” telkkarilla voi ajaa muillakin ohjaamo näkymillä ja siirtää kuskinpenkkiä vähän taemmaksi.

En pidä noiden fov laskimien logiikkaa vedenpitävänä. Ei tarvitse nähdä 1:1 oikean kokoisena kaikkea, että voi olla nopea. Ihan yhtä tärkeää on vauhdin tunne, että se menee luonnollisesti. Ennemmin jätän fov:n, esim Assetto Corsassa 56’ ja säädän istumapaikan sopivaan kohti. Dirt Rally 2 ei konsolilla voi sitä säätää, joten siinä haetaan vaan hyvä istumapaikka ja oletus fov on ok.
Joo-o... Näinhän se on. Nyt on löytynyt hyvät säädöt. Näyttö kiinni naamaan vaan (46cm etäisyys kikkailtu) ja FOV n. 39. Penkin säädöt mahd eteen. Mittarit keskellä, kun tiedostosta 3x1 näyttötila. Nyt tuntuu ihan samalta ajaa, kun muita ajosimuja ja kaveritkin pysyy hyvin tiellä, ketkä on käyneet ajelemassa. Argentiinassa tulee paha olo ja kovassa vauhissa huippasee välillä. On tämä vaan aika mahti peli. Skotlantia odotellessa:)

PS. Kannattaa kokeilla isommilla näytöillä 3:1 asetuksilla vaihtoehtosia sisäkameroita, muuttuvat aika mielenkiintosesti. DirtRally 1.0:n tyylinen kamera menee ihan tuulilasiin kiinni ja näyttää konepellin. Alkuperäinen ei-säädettävä sisäkuvakamera menee lähes suoraan optimaaliselle kohdalle, mihin säätäisin sen muutenkin, kuitenkin hieman lähemmäs truulilasia, mitä maksimi penkin säädöt sallivat.
 
Ei oo viimeaikoina oikein pysyny vehkeet hanskassa... siihen liittyen.

Onko jollain tietoa että jos esm jäähdyttäjä menee paskaksi niin onko auton "säästelystä" mitään hyötyä vai räjähtääkö palikat etäisyyden / ajan perusteella?
Kyllä se säästely auttaa pitämään moottorin ehjänä, mutta kierrokset täytyy pitää jossain alle 4-5tonnin. Hypyissä+pompuissa pitää myös nostaa jalkaa kaasulta ettei kierrä liikaa
 
Viimeksi muokattu:
Mutua vai faktaa? Onko hajonnu ilman kosketusta?
Hajonnut ilman kosketusta? En ymmärrä mitä tarkoitat tällä.

Jos jäähdytin vauroituu ositttain tai täysin jossain kolaroinnissa niin moottori ei hajoa paljon jos kiekat pysyy alle 4-5 tonnin, tuolla säästävällä ajotavalla tulee kyllä melko paljon tappiota, ehkä väh. +3-5s/km. On jonkin verran kokemusta tuosta säästelystä.
 
Jos jäähdytin vauroituu ositttain tai täysin jossain kolaroinnissa niin moottori ei hajoa paljon jos kiekat pysyy alle 4-5 tonnin, tuolla säästävällä ajotavalla tulee kyllä melko paljon tappiota, ehkä väh. +3-5s/km. On jonkin verran kokemusta tuosta säästelystä.

Ok, täytynee ensi kerralla testata. Yleensä menee läskiksi koko setti tollasen jälkeen ja tykittelee lappu lattiassa vasurilla kun ohuesti harmittaa..

Käytännössä säästelyllä ei siis ole negatiivista vaikutusta kun tuon verran näyttää tulevan takkiin muutenkin :lol:
 
Kumma peli ku erikoiskokeitten välissä hajoilee autosta lasit.ruotsin rallia dirt world clubissa välissä kun käy pois pelistä on seuraavan ekn alussa kaikki lasit halki. Maalin tullessa ehjät
 
Kumma peli ku erikoiskokeitten välissä hajoilee autosta lasit.ruotsin rallia dirt world clubissa välissä kun käy pois pelistä on seuraavan ekn alussa kaikki lasit halki. Maalin tullessa ehjät
Tunteella ja taidolla, toivottaa Codemasters.

PS. En ole ite törmännyt vielä vastaavaan.
 
taidolla indeed. toki valleihin tulee törmättyä mutta ei ne siinä ajossa ole hajonneet. no eipä tuo tahtia haittaa...
 
Onko kellään kokemusta, että hajoaako moottori jossain vaiheessa kokonaan, jos jäähdyttäjä on hajonnut ja tarpeeksi pitkään jatkaa ajamista? DR world cupin Ruotsissa löytyi jotain kiinteää penkasta 3ek:n alussa ja täydestä laukasta etuperin voltit ja jäähdyttäjä p*skaks (ja aika paljon muutakin...). Tämän jälkeen loppu ek:n pihisi ja puhisi ja jossain määrin puutui 5 vaihteella. Seuraavalla ek:lla ei enää jaksanut 5:lla ollenkaan ja sitä seuraavalla alkoi pätkimään ja sammuilemaan hitaissa mutkissa ja ei oikein jaksanut 4:llakaan. Mutta vastoin odotuksia huoltoon asti päästiin kuitenkin.
 
Onko kellään kokemusta, että hajoaako moottori jossain vaiheessa kokonaan, jos jäähdyttäjä on hajonnut ja tarpeeksi pitkään jatkaa ajamista? DR world cupin Ruotsissa löytyi jotain kiinteää penkasta 3ek:n alussa ja täydestä laukasta etuperin voltit ja jäähdyttäjä p*skaks (ja aika paljon muutakin...). Tämän jälkeen loppu ek:n pihisi ja puhisi ja jossain määrin puutui 5 vaihteella. Seuraavalla ek:lla ei enää jaksanut 5:lla ollenkaan ja sitä seuraavalla alkoi pätkimään ja sammuilemaan hitaissa mutkissa ja ei oikein jaksanut 4:llakaan. Mutta vastoin odotuksia huoltoon asti päästiin kuitenkin.

Ihan pari viestiä aiemmin oli tuosta juttua.. Tänään tuli itsellekin kokemusta, että kyllä se ainaki huonommaksi menee, en tiiä saako konetta täysin rikki, mut kaipa seki on mahdollista. Muistaakseni @Moguzi lla levis kone kesken suoran jossain videolla?
Hajonnut ilman kosketusta? En ymmärrä mitä tarkoitat tällä.

Tarkoitin, että ilman lisäosumia/törmäilyjä.
 
ajelin joskus olikohan suomipätkää 4wd suomi sarjassa ja mettään puita päin tai kiveä.
lopulta kosla ei kulkenut enää kuin kakkosella ja kun oli vielä 2ekta matkaa seuraavaan huoltoon niin luovutin kun ei sitä köröttelyä jaksanut katella..
 
Kyllähä sitä kuvittelis, että autosta lähtis vaa tehot, niinku tän vuoden Montessa Fordeissa, ku jäähdytys ei lehtien vuoksi toiminut.
 
Kyllä mä joskus aikoja sitten kokeilin sinnitellä paskalla koneella ja lopulta se auto hyytyy eikä enää kulje, ei jaksa siis senttiäkään eteenpäin. Exitti tulee muistaakseni sitten kun tulee ilmoitus että pitää jatkaa matkaa tai muuten hylätään. (sama ku jos ajat väärään suuntaan)
 
Kyllä mä joskus aikoja sitten kokeilin sinnitellä paskalla koneella ja lopulta se auto hyytyy eikä enää kulje, ei jaksa siis senttiäkään eteenpäin. Exitti tulee muistaakseni sitten kun tulee ilmoitus että pitää jatkaa matkaa tai muuten hylätään. (sama ku jos ajat väärään suuntaan)

"Teminal damage", kun kone leviää.
 
Terminal damage tulee kyllä useasti kun painaa puuta päin time trialissa. Siis ku ei ajo suju ja ajaa tarkoituksella :D
 
Kumma peli ku erikoiskokeitten välissä hajoilee autosta lasit.ruotsin rallia dirt world clubissa välissä kun käy pois pelistä on seuraavan ekn alussa kaikki lasit halki. Maalin tullessa ehjät

Tämä bugi tuli, kun korjasivat rikkoutuneen tuulilasin ehjääntymisen pätkien välillä. Se särötty sitten seuraavalla pätkällä itsestään tai todella pienestä osumasta. Eli bugin korjaus, teki päinvastaisen bugin :D

Ihan pari viestiä aiemmin oli tuosta juttua.. Tänään tuli itsellekin kokemusta, että kyllä se ainaki huonommaksi menee, en tiiä saako konetta täysin rikki, mut kaipa seki on mahdollista. Muistaakseni @Moguzi lla levis kone kesken suoran jossain videolla?


Tarkoitin, että ilman lisäosumia/törmäilyjä.

Juu tullut 2 kertaa myöhemmin pätkällä ”terminal damage” ilman lisäosumaa, kun ensin hajottanut auton törmäyksessä. Tosin muistelen, että ainakin toisella kertaa hajosi alusta.

Toi Karikin vinkki onkin hyvä, että pitää jäähdytysvaurion jälkeen kierokset alle 4-5k, jos huoltoon pidempi matka.
 
GOTY Edition tulee myyntiin 27.3 sisältäen kaiken contentin + Colin McRae Flatout packin:



Hinta alle 30e niin ostetaan pois. Muussa tapauksessa odotellaan vielä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 600
Viestejä
4 501 817
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom