Itsellä yleensä moderneissa nelivedoissa driving lock edessä 24-36% ja taakse maksimilukot(36-50%).Lukkojen säädöstä tuli mieleen, että laitetaanko yleensä kaikki (etu, keski, taka) samaan arvoon vai millä tavalla vaikuttaa ajoon, jos esimerkiksi nelivetoisessa on edessä enemmän lukkoa, kuin takana?
Braking lockeilla voi halutessaan saada lisää kääntymistä mutkiin riippuen miten ne laittaa esim. iso ero 24% ja 48% niin kääntyy huomattavasti paremmin mutkiin jarrulla kuin jos ne arvot on 32% ja 44%. Keskilukko on vähän hakusessa mutta jos se on liian voimakas niin se aiheuttaa aliohjaamista joten se kannattaa laittaa ehkä kuten etulukot tai vain hieman kovemmalle. Preloadit lisää moottorijarrutusta ja antaa kenties throttle lift-off oversteeria riippuen suhde-erosta edessä/takana.
Gr B 4wd autoissa laitan driving lockit eteen ja taakse lähes samoihin ja näyttää helpottavan ajamista niillä esim. Lancia Delta S4:ssa tähän tapaan etulukot: driving 32-36%, braking 32% preload 35.00 / keskilukko: 14-20kgf-m(nopeisiin maihin ja asfaltille ehkä isompaa arvoa) ja tq bias 50% / takalukko: driving 36%, braking 32-36%, preload 35.00
Viimeksi muokattu: