Dirt Rally 2.0

Mites noilla b-ryhmäläisillä pitäis ajaa? Pikkaisen päässy jo kärryille ja pääsee jopa maaliin asti "ok" ajalla, mut se on sellaista kaasun pumppailua. Siellä täällä uskaltaa vähä perää heittää ja kaasulla mennä mutkat, mut tosi tosi tosi helposti pyörähtää ympäri. Sama ongelma taka- ja nelivedolla. Koittanu löysätä kallistuksenvakainta takaa (ja nelivedoilla siirtää vetoa eturenkaille), mut ne on jo defaulttinaki löysiä.

Ongelma on yleensä mutkaan sisään mennessä, kiepsahtaa ympäri, varsinki nopeammissa mutkissa.
 
Tulihan kaivettua tämäkin naftaliinista puolen vuoden tauon jälkeen. Eilen tuli kokeiltua tuota suomisarjaa ja uutta skotlantia, mutta en ajanut loppuun asti. Nyt sama sarja R5 autoilla ja ajoin ekaa kertaa loppuun asti nuo skotlannin pätkät ja P3 näyttäisi olevan tällä hetkellä:smile:2 rengasrikkoa matkalla ja yksi valuma neulansilmästä rinnettä alas, mutta muutoin puoli ok varovaisella ajolla.
 
Tulihan kaivettua tämäkin naftaliinista puolen vuoden tauon jälkeen. Eilen tuli kokeiltua tuota suomisarjaa ja uutta skotlantia, mutta en ajanut loppuun asti. Nyt sama sarja R5 autoilla ja ajoin ekaa kertaa loppuun asti nuo skotlannin pätkät ja P3 näyttäisi olevan tällä hetkellä:smile:2 rengasrikkoa matkalla ja yksi valuma neulansilmästä rinnettä alas, mutta muutoin puoli ok varovaisella ajolla.

Onnittelut! Toivottavasti Moguzi pistää uutta kautta tulille ja aloittaen skotlannista, nii saadaan edes yhteen kisaan hieman vaihtelua kärjen osalta :D Tällähetkellä näyttää, että varovaisesti ajamalla pääsee helposti top10, ku maaliintulijoitaki on vain 12. Missään kisassa ei tuollaisia keskeytysmääriä ole nähty, toki itsellä kokemusta vain viimekauden sprinteistä. Tulihan sitä esim. argentiinassa ja montessa keskeytyksiä aika paljon..

b-ryhmäläiset vois olla hauskaa, kunhan ei tuollaisia 5 etapin välejä huolloissa. Renkaanvaihtoja se 3, mut huoltoja tiuhemmin. Ei oo kellää kivaa, jos 80% porukasta keskeyttää.
 
Onnittelut! Toivottavasti Moguzi pistää uutta kautta tulille ja aloittaen skotlannista, nii saadaan edes yhteen kisaan hieman vaihtelua kärjen osalta :D Tällähetkellä näyttää, että varovaisesti ajamalla pääsee helposti top10, ku maaliintulijoitaki on vain 12. Missään kisassa ei tuollaisia keskeytysmääriä ole nähty, toki itsellä kokemusta vain viimekauden sprinteistä. Tulihan sitä esim. argentiinassa ja montessa keskeytyksiä aika paljon..

b-ryhmäläiset vois olla hauskaa, kunhan ei tuollaisia 5 etapin välejä huolloissa. Renkaanvaihtoja se 3, mut huoltoja tiuhemmin. Ei oo kellää kivaa, jos 80% porukasta keskeyttää.

Hyvä idea, toivotaan että maanantaina vielä tilanne näin. Ajattelin ajella tämän viikon vielä näitä höntsäilyjä, eri luokilla. Ainakin joku takatuuppari ja B-ryhmä kiinostelee testata. Porukka halusi, myös kisan Kit Carilla, niin semmonenkin.
 
Itseäni ei b ryhmäläiset napostele, ainoastaan nuo tuoreemmat nelikko autot R5 ja up to 2000cc.:btooth:

Tuota Skotlantia oli nyt hauska ajaa, koska itselläni ei ole koskaan ollut aikaa/kiinnostusta hoonata ja opetella pätkiä ulkoa. Tykkään ajaa täysin nuotista ja nyt huomaa tässä vissiin ihmisillä virheiden määrän kun ei voi vetää ulkomuistista? Tottakai kun paljon ajaa niin pätkät muistuu mieleen, mutta näiden rallisimujen syöpä on ulkoa opettelu.
 
Itseäni ei b ryhmäläiset napostele, ainoastaan nuo tuoreemmat nelikko autot R5 ja up to 2000cc.:btooth:

Tuota Skotlantia oli nyt hauska ajaa, koska itselläni ei ole koskaan ollut aikaa/kiinnostusta hoonata ja opetella pätkiä ulkoa. Tykkään ajaa täysin nuotista ja nyt huomaa tässä vissiin ihmisillä virheiden määrän kun ei voi vetää ulkomuistista? Tottakai kun paljon ajaa niin pätkät muistuu mieleen, mutta näiden rallisimujen syöpä on ulkoa opettelu.

Itellä napostelee, ku onnistuminen noilla niin kivaa. Lähtee ku hauki rannasta, mut ajotyyli jotenki jotain iha muuta kuin noilla nyky-nelivedoilla.

edit: mut silti kaipaan vinkkejä ajamiseen/säätöihin tuossa pari viestiä aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Tasauspyörästön säädöllä lähtisin liikkeelle niin takavetoisten harjoittelussa kuin myös B-ryhmäläisissä.
Liukusäätimiä reilusti vasemmalle ja kun kaasunhallinta alkaa olla hanskassa niin säätimiä hiljalleen oikealle.
 
Tasauspyörästön säädöllä lähtisin liikkeelle niin takavetoisten harjoittelussa kuin myös B-ryhmäläisissä.
Liukusäätimiä reilusti vasemmalle ja kun kaasunhallinta alkaa olla hanskassa niin säätimiä hiljalleen oikealle.

Perä lähtee, ku kääntää mutkaan (kaasulla saa oikaistua, jos on nopea). Etujousitusta oon kiristäny, takaa kallistustenvakaimia löysänny, eestä kiristäny.. voimaa vieny eteen jne.. Pystyn kyl ajaan, mut millä tyylillä noita pitäis viedä? Ottaa vaan se perä kiinni rattia vispaamalla? Oon liian hidas vaa? Oon nyt vähä oppinu, että kaasua kokoajan ja jarrulla pietään ojien välissä.
 
Viemisestä en tiedä, ei ainakaan onnistu rennosti luu ulkona ;)
Tasauspyörästön lukkoja säätämällä löysemmäksi ja anti-roll bar:ia etenkin takaata reilusti vasemmalle, niin perän vikurointia saa hillittyä.
Rallycrossin puolella ei meinaa B-ryhmäläiset oikein pysyä hanskassa tai pysyy mutta melko seesteistä on meno mutkissa.
Kiva noita on kuitenki ajella, vääntö kun ei tunnu loppuvan oli tilanne mikä tahansa.
 
Perä lähtee, ku kääntää mutkaan (kaasulla saa oikaistua, jos on nopea). Etujousitusta oon kiristäny, takaa kallistustenvakaimia löysänny, eestä kiristäny.. voimaa vieny eteen jne.. Pystyn kyl ajaan, mut millä tyylillä noita pitäis viedä? Ottaa vaan se perä kiinni rattia vispaamalla? Oon liian hidas vaa? Oon nyt vähä oppinu, että kaasua kokoajan ja jarrulla pietään ojien välissä.

Jos perä lähtee mutkaan kääntäessä, niin löysää takaa braking lockia. Itse ajanut aika paljon Lancia S4:lla ja pelkästään tuolla säädöllä ja torque bias -säädöllä saa helpotettua auton hallintaa aika paljon. Varsinkin nopeissa ralleissa torque biasia voi säätää eteen esim. 52-54%, niin myös kaasulla saa oikaistua heitot helpommin. Nuo B-ryhmäläiset on muutenkin riittävän nopeita, niin oma filosofia on vain yrittää tehdä niistä mahdollisimman helppoja ajettavia. Ja rauhallisia kaasupedaalin liikkeitä ja jarrulla sidotaan samalla.
 
Jos perä lähtee mutkaan kääntäessä, niin löysää takaa braking lockia. Itse ajanut aika paljon Lancia S4:lla ja pelkästään tuolla säädöllä ja torque bias -säädöllä saa helpotettua auton hallintaa aika paljon. Varsinkin nopeissa ralleissa torque biasia voi säätää eteen esim. 52-54%, niin myös kaasulla saa oikaistua heitot helpommin. Nuo B-ryhmäläiset on muutenkin riittävän nopeita, niin oma filosofia on vain yrittää tehdä niistä mahdollisimman helppoja ajettavia. Ja rauhallisia kaasupedaalin liikkeitä ja jarrulla sidotaan samalla.

Kiitti, pitääpä kokeilla.
 
Kiitti, pitääpä kokeilla.
Ja sitten vielä, että jos et jo ole aikaisemmin vakoillut GTR Technicalin säätöjä Yuotubesta, niin kannattaa hyödyntää niitä. Itsekin käytän niitä pohjasäätöinä, joista yleensä saa pienillä muutoksilla omaan hanskaan sopivia. Monet niistä ovat omaan makuun hieman liian yliohjaavia, mutta pienillä lukkomuutoksilla ovat olleet hyviä.
 
Ja sitten vielä, että jos et jo ole aikaisemmin vakoillut GTR Technicalin säätöjä Yuotubesta, niin kannattaa hyödyntää niitä. Itsekin käytän niitä pohjasäätöinä, joista yleensä saa pienillä muutoksilla omaan hanskaan sopivia. Monet niistä ovat omaan makuun hieman liian yliohjaavia, mutta pienillä lukkomuutoksilla ovat olleet hyviä.

Joo oon vakoillu useinki :D
 
4WD Suomi-Sarja: Tänään takatuuppareilla 12EK:oon höntsy-kisa. Ajoaika klo.12-24.

Eiliseen ralliin osallistui 65 kuskia ja maaliin selvisi ajamalla 15. Voiton nappasi Reinfeldtz.

5FE8F1F0-50F3-449B-86A5-27ED762B62F0.jpeg
 
Todella hienoa tietä tuo Skotlanti, helposti upeimpia pätkiä mitä olen rallipeleissä ajanut.

Silti ohjaimella ajaessa tämä on niin tylsän helppoa hommaa, että ei koukuta yhtään. Tuntuu että jotakin apuja on päällä, vaikka kaikki olen laittanut pois.
 
Todella hienoa tietä tuo Skotlanti, helposti upeimpia pätkiä mitä olen rallipeleissä ajanut.

Silti ohjaimella ajaessa tämä on niin tylsän helppoa hommaa, että ei koukuta yhtään. Tuntuu että jotakin apuja on päällä, vaikka kaikki olen laittanut pois.

Jos on tylsän helppoa, et aja äärirajoilla. Kun pelimekaniikat on iskostunut takaraivoon, pitäisi ajaminen olla helppoa, ja haaste tulla siitä kuinka paljon uskaltaa/pystyy viilata niitä sekunteja pois. Ihan sama kuinka hyvä kuski olet, kun ajat niin nopeaa kuin pystyt niin haastetta pitäisi löytyä.

Mitä mieltä muut on skotlannin kartturista? Tuntuu että siinä on todella huonot nuotit, ja ihan liian myöhään tulee useasti. Ja oudosti pätkii Phillin ääni joissakin kohdissa.
 
Jos on tylsän helppoa, et aja äärirajoilla. Kun pelimekaniikat on iskostunut takaraivoon, pitäisi ajaminen olla helppoa, ja haaste tulla siitä kuinka paljon uskaltaa/pystyy viilata niitä sekunteja pois. Ihan sama kuinka hyvä kuski olet, kun ajat niin nopeaa kuin pystyt niin haastetta pitäisi löytyä.

Mitä mieltä muut on skotlannin kartturista? Tuntuu että siinä on todella huonot nuotit, ja ihan liian myöhään tulee useasti. Ja oudosti pätkii Phillin ääni joissakin kohdissa.

Koko pelissä kuten myös skotlannissa osa mutkien jyrkkyydestä merkattu päin honkia, tulee turhan paljon otettua monesti pois vaikka vois hyvin vaan vähän sitoa tai kiskoo täyskaasulla :mad:
 
4wd Suomi-sarja: Ford Sierra

Karsean huono näkyvyys oli sillä ainoalla yö-ek:lla, näkyvyys pitkillä(valot oli täysin ehjät) varmaan jotain 50metrin luokkaa. Varmaan bugittaa valaistus tuolla kun se on nyt mahdotonta ajaa kovin paljon yli 100km/h vaikka osaa ne ek:t melko hyvin.

Parillla pitkällä ek:lla jäähy meni mäsäksi, esim. vika ek:n alussa CM:n erikoinen "tukki pientareella" josta kartturi ei mainitse mitään ja täyttä vauhtia pahki siihen vaikka tiesin että se on siellä mutta oli vähän väärä linja yli sen nypyn. Toinen iso mälli tuli näkymättömään osaa tukkikasaa, kun ajoin hyvin läheltä sitä. Sitten ajettiinkin max 5000rpm ja n.40s tuli takkiin pari kertaa.

Tukki pientareella kuva:
T23P9Be.jpg

näkymätön osa tukkikasaa kuva:
CL0ynmB.jpg

Sitten tuolla Skotlannissa pitää olla tarkkana niiden 1-1,5metrin puuntaimien kanssa ettei leikkaa joissain paikoissa liikaa ja osu sellaiseen(vaikeita erottaa muun ruohon ym. kasvuston seasta) kun se vastaa ajamista suurinpiirtein liikennemerkki tolppaan tmv
 
Viimeksi muokattu:
Karsean huono näkyvyys oli sillä ainoalla yö-ek:lla, näkyvyys pitkillä(valot oli täysin ehjät) varmaan jotain 50metrin luokkaa. Varmaan bugittaa valaistus tuolla kun se on nyt mahdotonta ajaa kovin paljon yli 100km/h vaikka osaa ne ek:t melko hyvin.

Joo tosta ollukkin puhetta. Lieköhän toteutus jotenki raskas ja jouduttu lyhentään valojen matkaa? Polkupyörän lamppuki valaisee paremmin :D
 
Joo tosta ollukkin puhetta. Lieköhän toteutus jotenki raskas ja jouduttu lyhentään valojen matkaa? Polkupyörän lamppuki valaisee paremmin :D
Omituista mutta juuri ajoin H2 rwd Ford Escortilla USA yö-ek:n niin paljon paremmin valaisi pitkät siellä ainakin, joku 100m tai enemmän ja tuo on vanhempi autokin niin valojen voisi olettaa olevan huonommat kuin Sierrassa kenties. Eikä pitkien valojen valaistus ole edes Puolassakaan noin huono mitä Skotlannissa.
 
Samaa mieltä nuoteista, turhan myöhässä tai tiukkoja. Muuten alan lämmetä Skotlannille vaikka monesti huomaa että veri vetää enemmän tukkijätkäksi kuin rallikuskiksi. Lisäksi nuo colin challenget on ihan mukavaa yksinpelisisältöä kun tulee yleensä vain 2 dailya ajettua niin voi paria noistakin kokeilla.
 
Jos on tylsän helppoa, et aja äärirajoilla. Kun pelimekaniikat on iskostunut takaraivoon, pitäisi ajaminen olla helppoa, ja haaste tulla siitä kuinka paljon uskaltaa/pystyy viilata niitä sekunteja pois. Ihan sama kuinka hyvä kuski olet, kun ajat niin nopeaa kuin pystyt niin haastetta pitäisi löytyä.

Mitä mieltä muut on skotlannin kartturista? Tuntuu että siinä on todella huonot nuotit, ja ihan liian myöhään tulee useasti. Ja oudosti pätkii Phillin ääni joissakin kohdissa.
Mulla sama juttu. Kaksi rallia mennyt pilalle, kun ajanut täysiä ulos sekunnin päästä neulansilmänuotista, johon ei ehtinyt reagoida. Lisäksi on se yksi paha "kolmos-shikaani", mikä muodostuu kahdesta kivikasasta. Juuri aiemmin on ainakin toisesta suunnasta tullut kolmosmutkaa, johon voi ajaa kaasu pohjassa isommalla vaihteella jarrulla sitoen. Auttoi nuottien säätäminen niin aikaiseen, kuin voi.

Mutta hieno ralli on kaiken kaikkiaan tämä Skotlanti.
 
Onkos vielä mitää videota Skotlannista, jossa joku vetelee b-ryhmäläisellä "flatout"? Voi olla aika hurjaa kyytiä
 
4WD Suomi-Sarja: Tänään takatuuppareilla 12EK:oon höntsy-kisa. Ajoaika klo.12-24.

Eiliseen ralliin osallistui 65 kuskia ja maaliin selvisi ajamalla 15. Voiton nappasi Reinfeldtz.

5FE8F1F0-50F3-449B-86A5-27ED762B62F0.jpeg
Hieman pidemmällä aikataululla kun olisi nuo kisat, niin kerkeäisi perheellisetkin osallistumaan;)
 
Hieman pidemmällä aikataululla kun olisi nuo kisat, niin kerkeäisi perheellisetkin osallistumaan;)

taitaa olla vaa tuota Skotlanti-kiimaa nyt. Lyhyitä nopeita kisoja eri autoilla. Eiköhän sieltä oikeaakin kisaa/kautta ole tulollaan. Moguzi tais mainitakkin, että tää viikko ainaki tällaista.

edit:
Hyvä idea, toivotaan että maanantaina vielä tilanne näin. Ajattelin ajella tämän viikon vielä näitä höntsäilyjä, eri luokilla. Ainakin joku takatuuppari ja B-ryhmä kiinostelee testata. Porukka halusi, myös kisan Kit Carilla, niin semmonenkin.
 
Jos on tylsän helppoa, et aja äärirajoilla. Kun pelimekaniikat on iskostunut takaraivoon, pitäisi ajaminen olla helppoa, ja haaste tulla siitä kuinka paljon uskaltaa/pystyy viilata niitä sekunteja pois. Ihan sama kuinka hyvä kuski olet, kun ajat niin nopeaa kuin pystyt niin haastetta pitäisi löytyä.

Tarkoitan että tuota ajomallia on helpotettu pädille, kun ratilla taas auto käyttäytyy eri tavalla. Ohjaimella tuntuu että on jotakin apuja päällä koko ajan, takavedoilla voi lähteä kaasu pohjassa mutkista jne. Tuntuma pädillä on tylsä ainakin omaan makuun.
 
Ite pelaan pelkästään pcllä ja VRllä. Mutta ehkä tämä on "varastoitava" PS4llekin kun tulee psplus pelinä huhtikuussa
Taas pari pätkää ehti ajamaan skottia ja on se kyllä vaan hyvä lisä
 
Tarkoitan että tuota ajomallia on helpotettu pädille, kun ratilla taas auto käyttäytyy eri tavalla. Ohjaimella tuntuu että on jotakin apuja päällä koko ajan, takavedoilla voi lähteä kaasu pohjassa mutkista jne. Tuntuma pädillä on tylsä ainakin omaan makuun.

Höpöhöpö. Miksi padilla ees pelaat, jos rattiki on? Jos on liian helppoa, ajat liian helposti. Aika sen totuuden kertoo. edit: riippuu myös autoista, wrc:llä ja r5:lla on tosi helppo ajaa, mut edelleenki hyvän ajan tekeminen on iha eri asia.

edit2: höpöhöpö siis sen suhteen, että padilla olisi mukamas jotain apuja käytössä.
 
Höpöhöpö. Miksi padilla ees pelaat, jos rattiki on? Jos on liian helppoa, ajat liian helposti. Aika sen totuuden kertoo.

Ei ole enää rattia, moni muukin on sanonut että peliä on pädille helpotettu.

Jos pystyt mutkasta lähtemään B-ryhmän takavedolla kaasu pohjassa, eikä ole lähelläkään edes spinnata niin onhan se nyt aika helppoa. Muutenkin pitoa liikaa, autot lentää hypyistä liian kauan, massan tunnetta saisi olla enemmän.

Youtubestakin löytyy monta videota missä ajaminen on ihan yliluonnollista, pitoa aivan tajuttomasti ja autoja voi paiskoa miten sattuu. Ei siinä, ihan hyvä peli, mutta ei mikään simulaattori kuten jotkut koittaa väittää.
 
No jopas sitten pädillä ajettaessa ajaminen saa julmetun määrän helpotuksia koska ratilla ajaminen ei todellakaan ole tollasta. :confused:
 
No jopas sitten pädillä ajettaessa ajaminen saa julmetun määrän helpotuksia koska ratilla ajaminen ei todellakaan ole tollasta. :confused:

Edelleenkin ihan paskapuheita. Ko. kaveri nätisti sivuuttanut ajoista puhumisen. Jos on helpompaa, nii aikoja (ja ajoja) näytille. edit: lähden yllä ratilla mutkasta kaasu pohjassa ihan hyvin. Joskus on liian ahne ja kostautuu. Padilla oli sama.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota virttä on veisattu viime kesästä lähtien, kukaan Codemastersin foorumilla ei yhtynyt tuohon väitteeseen, sielläkin pyydettiin aikoja ja videoita ajosta.
Itsekin ajoin tätä hetken pädillä kun peli julkaistiin, mutta tämän takia oli pakko taas ostaa rattivermeet.
Jos autopeleistä tykkää, niin hommaa sen ratin ja puhuu sitten miltä auton ajaminen tuntuu.

Simulaattoriksi en ole tätä nähnyt juurikaan väitettävän.
Pirun hauska on ja paras rallipeli omasta mielestä.
 
Turha tästä on jauhaa, ja ne ajat ei vaikuta vitun vertaa siihen onko pelin ajomalli helppo pädille.
Itse pelaan nykyään pääosin padilla kun en jaksa rattia aina raahata koneelle. Padilla ihan ok ajella career ja dailyt ym. mutta kyllä ratti kaivetaan esiin aina kun vähänkin totisemmin pitää ajaa. Omalla kohdalla ratti o n. 5-10s nopeampi noilla pitkillä pätkillä, takavetoisilla ero korostuu ratin ja polkimien hyväksi.
En ole kyllä huomannut että padiohjaus olisi jotenkin helpompi kuin dr1 tai muut ajopelit yleensä (ellei ohjaustuntumaa padille ole täysin ryssitty jostain syystä).
 
Itse pelaan nykyään pääosin padilla kun en jaksa rattia aina raahata koneelle. Padilla ihan ok ajella career ja dailyt ym. mutta kyllä ratti kaivetaan esiin aina kun vähänkin totisemmin pitää ajaa. Omalla kohdalla ratti o n. 5-10s nopeampi noilla pitkillä pätkillä, takavetoisilla ero korostuu ratin ja polkimien hyväksi.
En ole kyllä huomannut että padiohjaus olisi jotenkin helpompi kuin dr1 tai muut ajopelit yleensä (ellei ohjaustuntumaa padille ole täysin ryssitty jostain syystä).

Pädin säädöt toki vaikuttaa paljon tuohon tuntumaan. Jos vertaa ajamista vaikka ykkösen Ruotsiin, niin se oli huomattavasti vaikeampi ja haastavampi.
 
Pädin säädöt toki vaikuttaa paljon tuohon tuntumaan. Jos vertaa ajamista vaikka ykkösen Ruotsiin, niin se oli huomattavasti vaikeampi ja haastavampi.
Vakioasetuksilla ajelen. Ruotsi on tässä kyllä huomattamasti helpompi kuin ykkösessä myös ratilla, tuntuu että tiet olisivat leveämmät ja penkkoihin voi nojailla enemmän :)
 
Ruotsi helpompi joo kakkosessa, mutta ykkösessä nuo penkat heitti auton miltei aina ympäri.
Realismi varmaan jotain tältä väliltä, tykkään enemmän kakkosen Ruotsista.

Jos DR3 tulee, niin toivotaan että olisi sama tiimi tekemässä ja jatkavat siitä mihin jäätiin, eikä taas tee samoja lapsuksia alusta asti joihin odotellaan vuosi päivityksiä.
Ajotuntumaa on myös tästä hyvä kehitellä vielä vähän eteenpäin.
Grafiikat uusille pelikonsolisukupolville, hienolta näyttää jo nyt PS4 Pro ja HDR.
 
Todella hienoa tietä tuo Skotlanti, helposti upeimpia pätkiä mitä olen rallipeleissä ajanut.

Silti ohjaimella ajaessa tämä on niin tylsän helppoa hommaa, että ei koukuta yhtään. Tuntuu että jotakin apuja on päällä, vaikka kaikki olen laittanut pois.

Olethan muistanut laittaa todella pitkän listan asetuksia OFF:lle? Ja vaihteet manuaaliksi (2000-lukua vanhemmat autot mieluiten kytkimellä), sekä ajat sisäkuvakulmasta, realistisemmat vauriot päällä. Tervetuloa ajamaan ”4WD Suomi-Sarja” klubi-kisoja. Padilla ajamisen helppoudesta en tiedä, ainakin meidän kisojen tatseja seuraamalla padikuskit keskeyttää todennäköisemmin. Ja kyllä, autolla ajamisen kuuluukin olla helppoa sopivalla vauhdilla, tuolla liikenteessä ajetaan jatkuvasti, ilman ulosajoja. Vasta limiitillä ajaminen muuttaa sen vaikeaksi, elikkä vauhti todellakin ratkaisee :)

4WD Suomi-Sarja |Skotlanti |H3
Eiliseen takavetoisten höntsäily-kisaan starttasi 61 kuskia ja maaliin asti ajamalla selvisi 17. Voiton nappasi toistamiseen REINFELDTZ

Tarkemmat tulokset täällä: DiRT Rally 2.0

Tänään Skotlannin rallissa luokkana etuvetoiset, Kit Car.
25571564-5354-40A0-9D96-2E018C11AFA3.jpeg

Hieman pidemmällä aikataululla kun olisi nuo kisat, niin kerkeäisi perheellisetkin osallistumaan;)
Tämä viikko ajetaan joka päivä höntsyt, vähän rennompi meininki. Ensi viikolla alkaa uusi kausi ja siinä joka kisassa useampi päivä ajoaikaa.
 
Viimeksi muokattu:
@Moguzi Sen takia 4WD sarjassa pädi kuskit keskeyttää usein,kun pitää yrittää ajaa niin pirun kovaa. Kiitos teidän ruorimiesten. :D Ainakin ittelle on kivasti haastetta,kun on ajoavut pois,paitsi automaattikytkin. :)
 
Niin, mitäs ajoapuja sillä @Arrowsilla olikaan päällä..? :think:

Kaikki on pois päältä. Kuvakulmana dashcam ja vaihteet manuaalilla, kytkintä en käytä, koska ajan pääosin uudemmalla kalustolla. Eikä siinä kytkimessä olisi pädillä mitään järkeä muutenkaan.

Kaipaan oikeastaan autoihin enemmän massan tuntua. Silloin hypyt, jarrutusmatkat ja mutkien ajaminen olisi realistisempaa.

Vauriomallinnushan pelissä on luokkaa naurettava.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki on pois päältä. Kuvakulmana dashcam ja vaihteet manuaalilla, kytkintä en käytä, koska ajan pääosin uudemmalla kalustolla. Eikä siinä kytkimessä olisi pädillä mitään järkeä muutenkaan.

Kaipaan oikeastaan autoihin enemmän massan tuntua. Silloin hypyt, jarrutusmatkat ja mutkien ajaminen olisi realistisempaa.

Vauriomallinnushan pelissä on luokkaa naurettava.

Tervetuloa ajamaan ”4WD Suomi-Sarja” klubi-kisoja. Padilla ajamisen helppoudesta en tiedä, ainakin meidän kisojen tatseja seuraamalla padikuskit keskeyttää todennäköisemmin.

Ja kyllä, autolla ajamisen kuuluukin olla helppoa, sopivalla vauhdilla. Tuolla liikenteessä ajetaan jatkuvasti, ilman ulosajoja. Vasta limiitillä ajaminen muuttaa sen vaikeaksi, elikkä vauhti todellakin ratkaisee kaiken :)

Omastamielestä tässä varsin hyvä massan tuntu autoissa. Auto luistaa soralla mukavasti, jarrutusmatkat on riittävän pitkiä ja soran pakkautununen luisussa on saatu tehtyä todella hyvin.

Lisää vauhtia, lisää haastetta. Vauhti on kaiken A ja O ajamisen haastavuudessa.

4WD Suomi-Sarja: Tänään ajetaan viides höntsy-ralli Skotlannissa Ajoaikana klo.12-24 ja luokkana KitCar, etuvetoiset. Pituus: 12 EK, Huoltoja (45min) alussa enemmän ja lopussa 6EK ilman huoltoja, joten muista valita oikeat renkaat. Vähän märkää, yksi pätkä sateella, ei yötä. Tervetuloa.
4664FA26-0E67-4230-B320-37EF17E49E38.jpeg7832B656-A6A3-4537-B89F-594D9DE5D5DF.jpeg38F017B6-1643-4C2F-9C71-16A94A237DC2.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 603
Viestejä
4 501 847
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom