Dirt Rally 2.0

Niin, oliko sitten auton valinta rajattu vain tuohon yhteen malliin eli Asconaan...? Kun se ei suoranaisesti selviä säännöistä. Muutenhan tuolla Asconalla olisi itsekin voinut ajaa, mutta ratti väärällä puolella...
 
Pienenä vinkkinä muille vr kuskeille, jos vesi / lumisateessa on järkyttävän huono näkyvyys. Shader detail on käytönnössä ainoa grafiikka-asetus jolla se paranee. Jos on high asetuksella, laske low:lle. Vertailin vähän näytön ja vr lasien kanssa ja paljon heikompi oli laseilla vesisateilla näkyvyys. Ruotsi oli mulle pahin paikka lumisateilla kun ei tahtonu viittä metriä nähdä eteenpäin, ajatkin tippui yli minuutin verrattuna tekoälyn aikoihin. Pelasin just ruotsin 12 ek:ta careerissa taas läpi ja pidin nyt shader detailia low asetuksella, kyllä se vauhti hieman vielä hidastui huonoilla säillä, niinkuin pitääkin, harmi ettei AI toimi samoin. Mutta kuitenkin nyt sentään pystyy kärkisijoista taisteleen toisinkuin aikasemmin jolloin poikkeuksetta viimesen 10 joukossa.

Ruotsi on muuten helpompi kuin ykkösessä. Penkat ei ime enään sisään. Tuntuu myös että AI ajaa ruotsissa hitaampaa kuin muissa maissa. Helppo voitto tulee jopa mastersissa sieltä aina. Alottelin tässä toiseen kertaan masterin career ajoja, vaihdoin r4 luokasta r5 luokkaan ja kolmen maan jälkeen fiilis et AI ajoi nopeampaa r4 luokassa. Aloitin sillä suoraan päivitetyllä autolla ja jäinköhän kahdeksanneksi. Nyt alotin virittämättömällä Mitsubishi Space Starilla jolla pystyin kamppaileen paremmin jo alkumetreillä ilman virityksiä. Tuossa kyl oli tullut välissä pätsi, en tiiä sitten et pätsättiinkö AI:ta hitaammaksi.
 
Flyingfinn clubi kisan kävin nykäsemässä pari ekta oli semmosta puuroa että huhhuh..
tämä vinkki olisi ollut hyvä ennen sitä, mutta kiitos laitan kokeiluun.
 
Onkos niin että DR2ssa autot on keksittyjä ja sit WRC8ssa niitä oikeita? Ainakin tiimit ja teemat.
 
Onkos niin että DR2ssa autot on keksittyjä ja sit WRC8ssa niitä oikeita? Ainakin tiimit ja teemat.

DR2 uramodissa kuskit ja tiimit (olisko niitä edes?) on keksittyjä, autojen liveryt osa todellisia ja osa peliä varten kehitettyjä ja kaikki autot todellisia eri aikakausilta.

WRC8 on kauden 2019 WRC autot, kuskit ja tiimit ja sitten jotain samoja klassikkoautoja kuin DR2
 
Joku DR2 ajaja jolla kokemusta myös WRC8, kumpi on realistisempi ja parempi? DR2 ei ihan yltä RBR ajotuntumaan mutta aika lähelle...
 
Joku DR2 ajaja jolla kokemusta myös WRC8, kumpi on realistisempi ja parempi? DR2 ei ihan yltä RBR ajotuntumaan mutta aika lähelle...
Mulla oli WRC8 yhden illan enkä voinut sietää sitä, joten myin heti pois.
Joidenkin hehkutuksen perusteella odotin ehkä liikaa.
Pelkkä lisenssi käyttää oikeita nimiä (DR2:ssa RX puolella) ei tee huippupeliä ja itse en tykännyt edes siitä WRC8:n uramoodista.

Pelejä on tullut pelailtua sen 40 vuotta ja kyllä tämä DR2.0 on ainakin itselle rallipelien kuningas.

Tilausta tuntuu kuitenkin olevan molemmille peleille, että ehkä kannattaa kokeilla.
Nythän molempia saa jo aika edukkaasti.
 
Joo no ittekin otin ton WRC:n pleikalle vaan sen takia että siinä on split screen.
 
4WD Suomi-Sarja aloittaa uuden kauden heti vuoden vaihduttua, ke 1.1.2020 klo.00. Tervetuloa ajamaan 12 kisaa, uudistetttua rallisprinttiä :)

 
Dirt Rally 2.0 käsissä (PS4), ilman DLC:tä. Radat varmaan pitää kaikki hommata mutta autoilla ei suurempaa väliä..


Year One Pass 49.95 ensimmäisen vuoden dlc
Super Deluxe 34.95, peli + ensimmäisen vuoden dlc

Onkohan nuiden season passien hintaan mitään oletettavia muutoksia / tarjouksia tulossa? Taitaa olla sama laittaa levy myyntiin ja ostaa super deluxe?
 
Dirt Rally 2.0 käsissä (PS4), ilman DLC:tä. Radat varmaan pitää kaikki hommata mutta autoilla ei suurempaa väliä..


Year One Pass 49.95 ensimmäisen vuoden dlc
Super Deluxe 34.95, peli + ensimmäisen vuoden dlc

Onkohan nuiden season passien hintaan mitään oletettavia muutoksia / tarjouksia tulossa? Taitaa olla sama laittaa levy myyntiin ja ostaa super deluxe?

Välillä on tarjouksia, voi olla nytkin ps storessa ”tammiale”. Juu yks Up to 2000cc luokan auto riittää koko sarjaan. Suosituimmat on Citroen ja se uudempi Fordi.
 
Ugh, oli muutaman kysely tullut suljetusta keskustelyryhmästä, niin avasin vihdoin ja viimeinen, Dirt Rally 2.0 Suomi fb-sivun kylkiäiseksi sellaisen ryhmän, jossa sarjasta kiinnostunut porukka voi jutella vapaammin ja jakaa vaikka videoita ajamisistaan. Julkaisut ei näy kuin ryhmään liittyneille, joten omat tutut välttyy ylimääräiseltä spämmäykseltä, tervetuloa sinnekkin siis!
Jatkan edelleen tulosten tänne laittamista, joten ryhmään ei ole mikään pakko liittyä.

DR2 SUOMI KESKUSTELURYHMÄ 01 (pieni).jpg


Dirt Rally 2.0 Suomi Keskusteluryhmä
https://www.facebook.com/groups/1037602396578502/
 
IMG-20200104-WA0000.jpg
Ylen urheilustudiossa ajelivat tänään Dirt Rally 2.0:aa talviurheilun lomassa. Piti postata, kun tuli tuommonen samanlainen näyttökin itselle hommattua (Karik ilmeisesti myös tuommoisella ajelee edelleen).
 
Jooh, huomaa että tätä pitää pelata koko ajan. On ollut 1-2 viikon taukoa, ja pari rataa illassa niin vituiksi menee. Häviää tatchi eikä osaa mitään enää. Sit ne kolarit on niin kohtalokkaita kun joutuu korjaa ja tippuu hännälle. Ehkä pidän vielä pidemmän tauon. Hyvä että noista custom championshipeistä saa jo tarpeeksi eikä tarvii stressaa sijoituspaikkoja.
 
millä ihmeen asetuksilla painatte tuolla 4wd Uuden Seelannin kisassa ? gtr tech kanavan focus07 tai c4 ni jää vaan puolta minuuttia testi ajossa.. virheistä ehkä 10s saa pois mutta muuten lappulattiassa.

edit:taitaa olla vaa välitykset huonot, vaihdoin puolan setuppii ni jo alkaa kulkemaan
 
Viimeksi muokattu:
millä ihmeen asetuksilla painatte tuolla 4wd Uuden Seelannin kisassa ? gtr tech kanavan focus07 tai c4 ni jää vaan puolta minuuttia testi ajossa.. virheistä ehkä 10s saa pois mutta muuten lappulattiassa.

edit:taitaa olla vaa välitykset huonot, vaihdoin puolan setuppii ni jo alkaa kulkemaan

Tänään pääsin testaa U-Seelantia ja lähdin säätää GTR Tech asetuksia omaan tyyliin sopivammaksi, kun toi on aliohjaava ja välitykset persillään.

Tietysti ajotyylistäkin kiinni, mutta vinkkinä: kokeile laittaa eteen haritusta, lukot semi-löysälle/löysälle, itte tykkään tiputtaa eniten preloadia, niin kääntyy paremmin ilman kaasua. Iskareille ei tarttee tehdä oikeastaan mitään. Vähän lisää maavaraa, ettei joka reunan ylityksestä kolise ja jousitus/vakain edestä vähän löysemmälle. Sitten taittuu mutkiin paremmin, mutta tietysti joutuu olemaan tarkempi, ettei mene liikaa kahva edellä. Vaihteet pitää tietysti säätää, mutta siinä ei kauan nokka tuhise.

En lähde antamaan tarkkoja säätöjä, kun ajotyyli/auto vaikuttaa asiaan. DR2:ssa suhkot helposti omaksuttavat säädöt ja pienellä treenailulla alkaa esim GRT Tech pohjasäädöistä saamaan ajettavia, 15min testailulla, kun ajaa aina vaan ekaan väliaikaan ja tekee sit näppituntumalla pieniä muutoksia. Aika samanlaiset säädöt tuntui olevan, myös kärjen videossa.
 
Viimeksi muokattu:
Pc2ssa alkaa olemaan joku haisu säätöjen teossa. Rallissakin vähän..
Ai nekö muiden säädöt näkee jostain?
 
Pc2ssa alkaa olemaan joku haisu säätöjen teossa. Rallissakin vähän..
Ai nekö muiden säädöt näkee jostain?

Juu siis, JiiVeen ja Misalm tube-videoilla sattuu näkymään tällä kertaa niiden säädöt, kun molemmat käy niitä fixaamassa nopeesti ennen starttia. Ei niitä muuten nää :D ja videothan löytyy vaikkapa tuolta klubin fb-sivun kautta: Dirt Rally 2.0 Suomi
 
Ite oon kans vasta aloittanut opiskelemaan säätöjä. Uuteen Seelantiin laitoin vain välityksiä pidemmäksi. Aika hyvin on selitetty eri säätöjen vaikutukset siellä valikossa kuvien kera... Lukot, jarrut (parempi kääntyvyys ja vauhdin ylläpito mutkissa) ja välitykset (huippunopeus, kiihtyvyys) olleet sellaisia, mitä olen muuttanut...

Jälkimmäisellä pätkällä olisi pitänyt ottaa lukkoja pois jälkikäteen ajateltuna, kun joutui loppupuolella metsikössä käsijarrua kiskomaan.
 
Moro miten saisi säädettyä t300rs forceja paremmaksi, kun ratti ohjaa vastaan liikaa. Jos säätää pienemmäksi niin ei ole mitään tuntumaa ja isolla forcella ei pysy suorallakaan kun heittelee mihin sattuu. Monen näköisiä säätöjä kokeillu, saako siitä control paneelista säädettyä ja miten siihen pääsee ps4?
 
Moro miten saisi säädettyä t300rs forceja paremmaksi, kun ratti ohjaa vastaan liikaa. Jos säätää pienemmäksi niin ei ole mitään tuntumaa ja isolla forcella ei pysy suorallakaan kun heittelee mihin sattuu. Monen näköisiä säätöjä kokeillu, saako siitä control paneelista säädettyä ja miten siihen pääsee ps4?
Nämä oli omat säädöt T300 kanssa

Control Panel
overall strength 95
periodic 95
constant 95
dampers 95
springs 95
auto-center OFF (aka centering spring)
allow game to do changes: YES

In Game
self aligning torque 42
wheel friction 42
tire friction 42
suspension 30
collision 0

kokeile eri autoja, joissain voi olla vähän kevyt ratti+tunnoton ffb ja toisissa voi olla ihan ok
 
meinasin alkaa harmittamaan 4wd suomi saksan osakilpailssa ja romut lähellä lentää ikkunasta :)
ekan pätkän lopulla pitkä suora jonka jälkeen neulansilmä oikeelle. pitkäksi ja minuutin sakko. miksiköhän kun yleensä se on sekuntteja.
pitänee alkaa säätämään etemmäs nuotteja...
 
meinasin alkaa harmittamaan 4wd suomi saksan osakilpailssa ja romut lähellä lentää ikkunasta :)
ekan pätkän lopulla pitkä suora jonka jälkeen neulansilmä oikeelle. pitkäksi ja minuutin sakko. miksiköhän kun yleensä se on sekuntteja.
pitänee alkaa säätämään etemmäs nuotteja...

Se on vähän randomi, mutta paikka kohtainen. Luulen tietäväni paikan :D Saksassa meinaa tulla aina mutkat silmille, muuten ihan hauskaa, insinöörin kulmikasta menoa.

Pistetään perään, edellisen kisan tulokset. 4WD Suomi-Sarja | Rallisprint 2020 | #3 Puolan rallin tulokset:

 
Mitenköhän tuota Puolan rallia pitäs oikein ajella, kun Argentiinassa Pösö R2 autolla ajan jossain top5 joukossa helposti ja Puolassa taas sijat on 25-30, toiseksi vaikein vaikeustaso. Ehkä hitaat rallit sopii mulle paremmin, mutta tuntuu jotenkin kummalliselta, että ero on noin suuri rallien välillä.
 
Mitenköhän tuota Puolan rallia pitäs oikein ajella, kun Argentiinassa Pösö R2 autolla ajan jossain top5 joukossa helposti ja Puolassa taas sijat on 25-30, toiseksi vaikein vaikeustaso. Ehkä hitaat rallit sopii mulle paremmin, mutta tuntuu jotenkin kummalliselta, että ero on noin suuri rallien välillä.
Jos tarkoitat eroa AI kuskeihin niin niissä voi olla eroja riippuen siitä ovatko fiksanneet AI ajat kyseisessä maassa, ehkä niitä on hieman korjattu Argentiinaan mutta Puolassa ei vielä. Joissain maissa ja joissain luokissa vaikein ai Masters-taso ajelee leaderboardin top10 sijoille tai jopa kärkeen kun laittoivat jonkin peliä esitestanneen tyypin hotlapatun ajan siihen.

Oletko säätänyt autoa yhtään. Vakiona välitykset R2 autoissa on n. 170km/h huiput ja se pitää laittaa Puolassa suuremmaksi (esim. 190km/h) tai muuten häviät aika paljon jo tuon takia.

tässä mun setuppia Puolaan Ford R2:een

Ford Fiesta R2 (Poland)
- Alignment: Front: toe 0.00, camber -1.30 / Rear: toe 0.00, camber -1.30
- Brakes: 2,430.00Nm, bias 66%
- Differential: driving 50%, braking 15%, preload 10.00Nm
- Gears: noin 0.390 ~68km/h / noin 0.525 ~91km/h / noin 0.690 ~120km/h / noin 0.885 ~154km/h / noin 1.090 ~190km/h / FD 0.192 (teoreettinen huippunopeus 190km/h, mutta 180km/h kulkee helposti suorilla ja jos myös alamäkeä niin yli tuon)
- Damping: Front: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00 / Rear: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00
- Springs: Front: rh 60.00mm, spr 51.50, arb 11.25 / Rear: rh 60.00mm, spr 41.00, arb 10.00

springsit ehkä jäykemmäksi jos siltä tuntuu ja ehkä myös arb:t
 
Viimeksi muokattu:
Jos tarkoitat eroa AI kuskeihin niin niissä voi olla eroja riippuen siitä ovatko fiksanneet AI ajat kyseisessä maassa, ehkä niitä on hieman korjattu Argentiinaan mutta Puolassa ei vielä. Joissain maissa ja joissain luokissa vaikein ai Masters-taso ajelee leaderboardin top10 sijoille tai jopa kärkeen kun laittoivat jonkin peliä esitestanneen tyypin hotlapatun ajan siihen.

Oletko säätänyt autoa yhtään. Vakiona välitykset R2 autoissa on n. 170km/h huiput ja se pitää laittaa Puolassa suuremmaksi (esim. 190km/h) tai muuten häviät aika paljon jo tuon takia.

tässä mun setuppia Puolaan Ford R2:een

Ford Fiesta R2 (Poland)
- Alignment: Front: toe 0.00, camber -1.30 / Rear: toe 0.00, camber -1.30
- Brakes: 2,430.00Nm, bias 66%
- Differential: driving 50%, braking 15%, preload 10.00Nm
- Gears: noin 0.390 ~68km/h / noin 0.525 ~91km/h / noin 0.690 ~120km/h / noin 0.885 ~154km/h / noin 1.090 ~190km/h / FD 0.192 (teoreettinen huippunopeus 190km/h, mutta 180km/h kulkee helposti suorilla ja jos myös alamäkeä niin yli tuon)
- Damping: Front: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00 / Rear: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00
- Springs: Front: rh 60.00mm, spr 51.50, arb 11.25 / Rear: rh 60.00mm, spr 41.00, arb 10.00

springsit ehkä jäykemmäksi jos siltä tuntuu ja ehkä myös arb:t
Lukkojen säädöstä tuli mieleen, että laitetaanko yleensä kaikki (etu, keski, taka) samaan arvoon vai millä tavalla vaikuttaa ajoon, jos esimerkiksi nelivetoisessa on edessä enemmän lukkoa, kuin takana?
 
Juu, ehkä se johtuu osittain noista AI vauhtien muokkauksista, välitykset on pösössä vitosvaihde 1.249 ja kokovälitys on 0.175, joten kai tuolla pitäisi aika samoihin yltää. Netistä löysin youtubesta näitä säätöjä: ja sieltä kopion, mielestäni säädöt on ihan osuneet itselle kohdalleen mutta isoja on silti erot kisojen välissä. Saksassa olisin voinut ajaa ehkä jopa kolmanneksi, mutta rengasrikko tuli, sitten seuraavana Espanja jossa ajoin kuten Puolassa sijoista 25-30, sitten Argentiinassa taisin olla 5-7 joukossa kisassa.
 
Lukkojen säädöstä tuli mieleen, että laitetaanko yleensä kaikki (etu, keski, taka) samaan arvoon vai millä tavalla vaikuttaa ajoon, jos esimerkiksi nelivetoisessa on edessä enemmän lukkoa, kuin takana?
Itsellä yleensä moderneissa nelivedoissa driving lock edessä 24-36% ja taakse maksimilukot(36-50%).

Braking lockeilla voi halutessaan saada lisää kääntymistä mutkiin riippuen miten ne laittaa esim. iso ero 24% ja 48% niin kääntyy huomattavasti paremmin mutkiin jarrulla kuin jos ne arvot on 32% ja 44%. Keskilukko on vähän hakusessa mutta jos se on liian voimakas niin se aiheuttaa aliohjaamista joten se kannattaa laittaa ehkä kuten etulukot tai vain hieman kovemmalle. Preloadit lisää moottorijarrutusta ja antaa kenties throttle lift-off oversteeria riippuen suhde-erosta edessä/takana.

Gr B 4wd autoissa laitan driving lockit eteen ja taakse lähes samoihin ja näyttää helpottavan ajamista niillä esim. Lancia Delta S4:ssa tähän tapaan etulukot: driving 32-36%, braking 32% preload 35.00 / keskilukko: 14-20kgf-m(nopeisiin maihin ja asfaltille ehkä isompaa arvoa) ja tq bias 50% / takalukko: driving 36%, braking 32-36%, preload 35.00
 
Viimeksi muokattu:
Ajelin testiksi Puolaa R2 Fordilla customissa ja tällaisia eroja tuli 100% tekoälyyn joka on sama kuin Masters AI ura puolella

(asetuksia: hc damage, 720asteella, sekventiaali tikkuvaihde, ohjaamonäkymä, en nostanut pelin brightnes/gamma asetusta yö+rankkasade ek:lla, en käyttänyt niitä massiivisia oikaisupaikkoja).

Auton säädöt
Ford Fiesta R2 (Jan 12th 2020), Poland
- Alignment: Front: toe 0.00, camber -1.20 / Rear: toe 0.00, camber -1.35
- Brakes: 2,430.00Nm, bias 66%
- Differential: Front: driving 50%, braking 15%, 10.00Nm
- Gears: 0.384 / 0.534 / 0.700 / 0.884 / 1.076 / FD 0.192 (top speed 190km/h or 118mph)
- Damping: Front: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00 / Rear: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00
- Springs: Front: rh 60.00mm, spr 61.41, arb 12.50 / Rear: rh 60.00mm, spr 45.63, arb 11.25
- notes: feels quite soft and might roll too easily (try with damping all +2, F+R springs 1click firmer)

tuntuu aika pehmeälle ja voi kaatua liian herkästi (kannattaa kokeilla dampingissa kaikki 2.00 mutta jätä bump zonet 0.48 tai laske nämäkin 0.36, etu ja taka spring 1pykälä jäykemmäksi)

ek aikoja:

- Zienki 13,42km day, dry, soft renkaat, 1vararengas, low degradation
oma aika: 6:14,3 (tätä ennen yksi veto time trialissa läpi tämän ek:n)

paras AI: 6:18

- Zarobka 16,46km day, dry, soft renkaat, 1vararengas, high degradation
oma aika: 7:54,8 (yksi restartti tälle ek:lle 25% ajon jälkeen kun lähti käsistä)
paras AI: 7:49 (leaderboadilla oikeuttaa 30. sijaan kun itse olin 42:s)

- Jezioro Rotcze 13,42km night, wet+heavy rain, soft renkaat, 1vararengas, medium degradation
oma aika: 6:47,6
paras AI: 6:30 (leaderboardilla oikeuttaa 10. sijaan kun itse olin 55:s (märän kelin yö+päivä sateella tai ilman ajat menee samalle leaderboadille joten siksi jäin itse noin paljon, päivä+märkä kelillä pystyn ajamaan nopeammin kun näkyvyys on hyvä)

Eli AI ajat voivat olla joillain ek:lla liian nopeat kuivalla kelilläkin(katso Zarobka ek), mutta erityisesti yö ja/tai märkä(+mahd sade) olosuhteet ei paljon vaikuta hidastavasti niiden aikoihin(katso Jezioro Rotcze ek).
 
Viimeksi muokattu:
Mistä tämä dirt2 kannattaa hankkia tällä hetkellä?
Get DiRT Rally 2.0 Deluxe Edition PC cheaper | cd key Instant download | CDKeys.com Tuolta (perusversio + season 1 & 2) + ostaa lisäksi Steamista Super Deluxe -päivitys (Season 3 + 4) 29,90e tai erikseen Super Deluxen radat ja muutama auto yksitellen, niin että on kaikki radat ja jokaisesta autoluokasta vähintään yksi auto.

PS. Ja muuten erittäin jännät finaalit oli. Hieman rytinääkin Argentiinassa ja viimeisellä vedolla Australiassa. Melkein tuli itelläkin tippa linssiin, kun näki suomalaisen inttipojan siellä vetistelevän mestaruuden selvitessä. Mahtaa maistua metässä tarpominen ihan eri tavalla tuon jälkeen... Ei ollut ressukka edes päässyt kahteen viikkoon harjoittelemaan ginesin takia;)
 
Viimeksi muokattu:
PS. Ja muuten erittäin jännät finaalit oli. Hieman rytinääkin Argentiinassa ja viimeisellä vedolla Australiassa. Melkein tuli itelläkin tippa linssiin, kun näki suomalaisen inttipojan siellä vetistelevän mestaruuden selvitessä. Mahtaa maistua metässä tarpominen ihan eri tavalla tuon jälkeen... Ei ollut ressukka edes päässyt kahteen viikkoon harjoittelemaan ginesin takia;)

Mihin aikaan ne veti Argentiinan? Sitä ei vissii näytetty? Youtubesta sais kyl about sekunnin tarkkuudella. Argentiina on kyl paha ja seuraavaksi 4wd suomisarjassaki vuorossa. Ei ilman vararengasta uskalla lähteä tykittään, ku kerran 10:stä saa kohtalaisen puhtaasti ehjänä ajettua :D

edit: oma enkka jotain 6:28 ja rapiat citikan wrc:llä.

edit2: argentiinassa lähtivät ~32.58 ja maalissa ~38.01 eli reiluun kuuteen minuuttiin kisatilanteessa? huhuh.

edit3: ja mikäli tahtoo ensin kokeilla dirt rally 2:sta, nii gamepassia taitanee edelleenki saada eurolla 3kk. Jos ei nappaa, nii ei kyl häviä yhtää mitää, muitaki pelejä riittää ähkyyn asti.
 
Viimeksi muokattu:
Mihin aikaan ne veti Argentiinan? Sitä ei vissii näytetty? Youtubesta sais kyl about sekunnin tarkkuudella. Argentiina on kyl paha ja seuraavaksi 4wd suomisarjassaki vuorossa. Ei ilman vararengasta uskalla lähteä tykittään, ku kerran 10:stä saa kohtalaisen puhtaasti ehjänä ajettua :D

edit: oma enkka jotain 6:28 ja rapiat citikan wrc:llä.

edit2: argentiinassa lähtivät ~32.58 ja maalissa ~38.01 eli reiluun kuuteen minuuttiin kisatilanteessa? huhuh.

edit3: ja mikäli tahtoo ensin kokeilla dirt rally 2:sta, nii gamepassia taitanee edelleenki saada eurolla 3kk. Jos ei nappaa, nii ei kyl häviä yhtää mitää, muitaki pelejä riittää ähkyyn asti.

Argentiinaan laitoin vain sen tasaisemman pitkän pätkän, jossa puolet on varsin nopeaa osuutta. Se ajetaan sitten molempiin suuntiin kerran. Se toinen pitkä ek on ohjaamosta ajettuna ihan ajokelvoton, imo.
 
Argentiinaan laitoin vain sen tasaisemman pitkän pätkän, jossa puolet on varsin nopeaa osuutta. Se ajetaan sitten molempiin suuntiin kerran. Se toinen pitkä ek on ohjaamosta ajettuna ihan ajokelvoton, imo.

Joo, siinä ekassa pitkässä on ainaki muutama todella pomppuinen kohta, että hyvä ettei televisio tipu lattialle, ku nii pomppii :p

edit: jos tuo keskustelu facebook-ryhmässä lähtee repeileen muihin juttuihin, nii pitäkää tunkkinne. En kaipaa lisää hassuja videoita feediini :D
 
Viimeksi muokattu:
Humblen choicesta saa tällä hetkellä reilusti parhaaseen hintaan. Humble Choice (Formerly Humble Monthly) | Humble Bundle

Kalliiksi on humble bundlekin nykyää mennyt.. ei vissii "maksa mitä haluat" lopulta toiminutkaan :/ myöhemmin lisäsivät 1 dollarin rajan, että saa steam keyn, mutta onko se nykyää tilauspalvelu? En silti "reilusti parhaaseen" hintaan väittäis ylläolevien tarjousten (cdkeys & gamepass) jälkeen.

edit: jaa, on siellä se "maksa mitä haluat" edelleen. Bundlejen määrä vaa kasvaa ja entistä sekavemmat sivut.
 
Viimeksi muokattu:
hitaileeko muilla racenet ?
uskaltaako clubi kisasta painaa mainmenu vai hukkaako se ajetun pätkän ?
Capture.PNG
edit: aika ainakin tallentui tuonne pätkälle
 
Viimeksi muokattu:
Joo, siinä ekassa pitkässä on ainaki muutama todella pomppuinen kohta, että hyvä ettei televisio tipu lattialle, ku nii pomppii :p

edit: jos tuo keskustelu facebook-ryhmässä lähtee repeileen muihin juttuihin, nii pitäkää tunkkinne. En kaipaa lisää hassuja videoita feediini :D

En hirveesti moderoi tuota ryhmää, kun varsinaisella sarjan fb-sivulla vedän tiukkaa linjaa, joten riippuu porukasta, mistä tykkäävät jutella tuolla ryhmässä. Voin tietysti tehdä yhden "pääpostauksen", mihin sitten saa heittää offtopickia ja muuten jutellaan vain aiheesta. Muistaakseni fb:ssä, tietyn postauksen voi mykistää, joten halukkaat saa pidettyä oman feedin puhtaampana.

hitaileeko muilla racenet ?
uskaltaako clubi kisasta painaa mainmenu vai hukkaako se ajetun pätkän ?
Capture.PNG
edit: aika ainakin tallentui tuonne pätkälle

Juu, eilen taisi tulla päivitys ja tuntui olevan taas yhteysongelmaan Racenetissä.

Tässä vielä tulokset edellisestä kisasta.
4WD SS | Rallisprintti 2020 | 4 Kisa, Saksa | Lopputulokset:

 
Tulipahan vahingossa ajettua Argentiina mediumeilla:facepalm: Mietitytti ihan jonkun verran, että miten tuntuu säädöt niin erilaisilta, kun testatessa. Pistin harjoitusvetoja kuluneemman tienpinnan piikkiin...
 
Miten nuo renkaat sitten kannattaisi valita, kun tuntuu että ainoa oikea vaihtoehto on soft, erehdyin Kreikan kisassa kokeilemaan Medium renkaita ja pieleen meni heti. Yleensä ajan 2 pätkää softeilla ja vaihdan sitten uudet renkaat alle, mutta onko tämä paras tapa, en ole ihan varma.
 
Miten nuo renkaat sitten kannattaisi valita, kun tuntuu että ainoa oikea vaihtoehto on soft, erehdyin Kreikan kisassa kokeilemaan Medium renkaita ja pieleen meni heti. Yleensä ajan 2 pätkää softeilla ja vaihdan sitten uudet renkaat alle, mutta onko tämä paras tapa, en ole ihan varma.
Soralla aina softit kun on alle 25km ajettavaa, tuon km-määrän yli olevat ajot niin mediumit voivat olla kilpailukykyiset (n. 40km matkalla mediumit on nopeammat) ja sekin riippuu siitä miten hyvin osaa ajaa hieman kuluneilla softeilla (tekeekö paljon virheitä niillä).
 
Viimeksi muokattu:
4WD SS | Rallisprintti 2020 | 4/12 | Sarjapisteet:


Miten nuo renkaat sitten kannattaisi valita, kun tuntuu että ainoa oikea vaihtoehto on soft, erehdyin Kreikan kisassa kokeilemaan Medium renkaita ja pieleen meni heti. Yleensä ajan 2 pätkää softeilla ja vaihdan sitten uudet renkaat alle, mutta onko tämä paras tapa, en ole ihan varma.

Tein joskus tälläisen "Soft vs. Medium" rengastestin, Kreikassa, A-ryhmän Lancialla. 27km kohdalla molempien aika oli sekunnilleen sama. Ennen sitä softi nopeampi ja sen jälkeen medium. Renkaan kuluminen vaihtelee maittain ja autoluokittain, joten ei päde suoraan muualle, mutta antaa suuntaa.



 
Ajelin testiksi Puolaa R2 Fordilla customissa ja tällaisia eroja tuli 100% tekoälyyn joka on sama kuin Masters AI ura puolella
.

Ajan siis Elite tasolla, Ps4 konsolilla ja ohjaimella. Kokeilin noita säätöjä ja Kopinan pätkällä olin 25, Jagodnossa 26. Sitten vaihdoin noihin nettisäätöihin, mitä yleensä käytän:
ja olin seuraavilla pätkillä 10 ja 18.

Aika pehmeä oli auto noilla sinun säädöillä, ehkä sopii paremmin jämäkämpi auto minulle. Se mikä on vähän huvittavaa, että olen voittanut nyt Elitellä sekä Uuden Seelannin että Suomen rallit ja nyt taas ajellaan sijoista 20. Älyttömästi vaihtelee sijoitukset koko ajan, mutta jos Puolan kisasta nyt pisteitä sais, niin sitten voisi mestaruuskin ratketa siinä.

Edit: Kolmanneksi jäin Elite tasolla, Puolan ralli loppui pomppuun, josta suoraan puuhun @ 137km/h ja terminal damage. Nyt olisi masters, mutta en tiedä jaksanko edes lähteä pelaamaan enää, kun kuulemma vaikeustaso on niin älytön jo mastersilla.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 143
Viestejä
4 862 213
Jäsenet
78 612
Uusin jäsen
Mauritze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom