Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olis mulla Xboxilla ykkös versio padillä, mutta en mä siihen edes rattia saa. Onko kakkosessa paljonkin parannuksia? Mistä tämä kannattaa ostaa halvimmalla?
Mistä tämä kannattaa ostaa halvimmalla?
Kyl mä PC:tä ajattelin. Eilen Xboxilla pelasin DR1 ja ainoa ero Richard Burns Rallyyn on se, että tää DR antaa enemmän anteeksi jos vedät ojaan tai sivuun. RBRssä sai olla tarkkana että ei eksy ojaan, ja siinä oikeasti pelotti ajaa yli 120km![]()
Tuo juttu jossa peli kysyy haluatko jatkaa huoltopisteelle(aikasakkojen kera) saat vain jos upgraidaat co-driveria.Monte Carlo on kyllä rasittava ajaa kun pitää himmailla koko ajan tai vaaralliset seinämät murskaavat autosi. Juuri tuolla meni aivan mönkään pikataival, joten lopussa ajoin huvikseni auton sököksi, niin tuli vaihtoehto ruutuun että haluatko jatkaa huoltopisteelle vaiko et? Laitoin että haluan ja sen jälkeen tajusin ettei voi aloittaa pätkää uudestaan, jotenka näin voi vahingossa kosauttaa koko kisan. Onneksi oli aivan ensimmäinen pätkä eliittisarjassa, mihin jälleen kerran pääsin yhden pisteen erolla toiseen sijaan. En ymmärrä miten tuo on mahdollista vaiko tuuria vain? Järjesteleeköhän peli "tiukkoja tilanteita" että pelaaja saadaan innostumaan? Sellainen tietokone kuin P. Farash oli lähes aina ensimmäinen, mutta yhdessä maassa kosautti pahasti ja toisessa ei tullut ainakaan kolmen parhaan joukkoon, jolloin hajasijoitukseni nipin napin riittivät. Muilla samaa?
PS. Vieläkään ei grafiikka-asetukset tallennu pelissä näytönohjaimen vaihdon jäljiltä.
Voisiko joku lähettää minulle heidän .xml-tiedostonsa joka löytyy polusta Tiedostot/My Games/Dirt Rally 2.0/hardwaresettings? Minulla ei näet tuolla kansiossa ole mitään eikä siinä toisessakaan, eikä Steamin avulla sinne saa luotua uusia tiedostoja mitenkään.
Clutch override toimii vain sekventiaali vaihteiston(keppi tai viikset) tai H-kaavio ilman kytkintä(dogbox) asetusten kanssa jotta voi käyttää kytkintä ek-startissa, neulansilmissä ja clutch-kickiin jos autossa on turbolagia, tuohon sitä käytetään vielä nyky WRC+R5 autoissakin paitsi eipä juuri clutch-kickiin.Olis oikeastaan pari probleemia tässä;
1. Jos Clutch Overide on päällä, niin kytkintä ei ole pakko käyttää, mutta jos sen painaa pohjaan niin kaasusta auto ei kiihdy (kuten pitääkin). Jos Clutch overiden ottaa pois päältä, kytkimen voi painaa pohjaan ja samalla kaasu jolloin auto liikkuu. Molemmissa asennoissa kytkintä ei ole pakko käyttää, vaihteet vaihtuu ilmankin.
2. G27:n näppäimet reagoi muuhunkin kuin pitäisi, mulla eräs nappi on baindattu handbreakiin mutta siitä tuleekin MENU valinta esille. Päällekkäisyyksiä ei ole.
Joo pitää kattoo asetukset, tänks
Muuten, mulla on DR1 Xbox One:lla, 55" telkkari ja sit DR2 PC:llä, 27" näytöllä. DR2 näytää 100 kertaa kaunniimmalta ja esim. radan pinnat on tosi paljon yksilöity. Onko niin järkyttävä ero grafiikassa DR1 vs DR2, vai johtuuko siitä että ykkönen on Xbox?
GTR Technical youtube sivulla on G27.lle säätöohjevideo ja hyviä autojen setup ohjeita.Oi oi oi, vittu tää on hyvä! En oo nauttinut RBRliin sitten 2006 vuoden jälkeen .. onks G27:lle hyvii vinkkejä mitä kannattaa säätää pois oletuksista? 520 asteissa mennään.
Oi oi oi, vittu tää on hyvä! En oo nauttinut RBRliin sitten 2006 vuoden jälkeen .. onks G27:lle hyvii vinkkejä mitä kannattaa säätää pois oletuksista? 520 asteissa mennään.
GTR Technical youtube sivulla on G27.lle säätöohjevideo ja hyviä autojen setup ohjeita.
Joo toi on ihan asiaa mitä kirjoitat koska samaa ongelmaa on niin simu- kuin oikeassa ralli maailmassa kun osa junnuista vieläkin yrittää vetää ns. Vatasen tyylillä mutta kun se vaan ei sovi noille uudemmille autoille eikä vanhemmillekkaan mitkä on "alustettu" uudemmilla alusta osilla ja renkailla.Mielenkiintoisesti ajoin Saksan kisaa, joka oli mun suosikki Dirt 1:sessä. Ajan nyt Elite luokassa, R2 Pösö etuveto. Ajot meni surkeasti, olin jossain 20-25 paikkeilla. No sitten otin mallia Loebista ja mietin, miten se ajaa Saksassa ja ajoin ajamaan samalla lailla. 10 sekunnin pohja-aika tuli sitten pidemmällä pätkällä ja Elite-tasolla kuitenkin AI osaa jo ajaa. Sellaista suoraviivaista ajoa, mutkaan yksi jarrutus, kääntö mutkaan ja menoksi, ei mitään ylimääräistä reuhaamista eikä käsijarrua ellei ole ihan pakko. Siinä se ajamisen resepti oikeastaan oli ja niinhän ne ajaa oikeastikin, mahdollisimman vähän kahva edellä. Näyttää tylsältä, mutta kello tykkää.
Nyt testattu ja ihan hyviltä tuntu nää asetukset mitkä oot itelles laittanu. Steering centre forcea oon vähän hieronu mut taitaa asettua 90 kohille.Vaikka en mikään expertti aiheesta ole itse kumminkin tykkäsin enemmän DiRT Rally 2.0 Wheel Settings • Codec Moments asetuksista. Molempia on tullut kokeiltua, nykyään ajan hieman molempien sekoituksella. Kumminkin nuo codemomentsin 1.4.1 pätsin jälkeen päivitetyt force&feedback asetukset huomattavasti paremmat omasta mielestä. Itse tiputin steering centre forcen 75, muuten samat asetukset. Wheel advanced asetuksissa sitten taas käytän enemmänkin GTR technicalin asetuksia, tosin ghubista olen laittanut sensitivity 100 kun GTRT ajelee sensitivity 40. Nuo itse autojen setupit ihan hyviä kyllä, mutta valitettavan monta rataa/autoa sieltä uupuu. Olen yrittänyt paikkailla vähän karik setupeilla mutta eipä sielläkään kaikkia ole. Vaikka jonkun verran ehkä alustasta ja välityksistä ymmärränkin niin ei noita jaksa alkaa itse hieromaan kun mielummin vaan ajelee kisoja vaikka sitten "stock" säädöillä.
Tästä tulikin mieleen hyvänä esimerkkinä ensimmäistä kertaa saksan rata ja sitten viellä yöllä sateessa e30 bemarilla stocki säädöillä kun ei löytynyt setuppeja. Olihan tuo ihan pyllystä, jälkeenpäin vasta tajusin että olisin voinut soveltaa epsanjan asetuksia tähän..
Oi oi oi, vittu tää on hyvä! En oo nauttinut RBRliin sitten 2006 vuoden jälkeen .. onks G27:lle hyvii vinkkejä mitä kannattaa säätää pois oletuksista? 520 asteissa mennään.
Tässä lienee jotain syytä mainittunakinkanssamatkustaja pitää turpansa kiinni. Olenko vaan niin huono?
Steering centre force ei tee mitään kun auto liikkuu. Se vain keskittää ratin startissa(kun nykäiset käsijarrusta) tai recoveryn/resetin jälkeen jos ratti ei ole suorassa.Nyt testattu ja ihan hyviltä tuntu nää asetukset mitkä oot itelles laittanu. Steering centre forcea oon vähän hieronu mut taitaa asettua 90 kohille.
Milläs nimellä sit on asetus millä säädetään ratin palautusvoimaa eli etupyöristä rattiin päin tulevaa forcea. Etuvetoisissa esim. vetovaiheen vääntöjä ja takatuuppareissa mm. perän liikkeistä etupyöriin nähden. Näissä hankaloittaa pirusti meikäläisellä toi huono kielitaito kun näissä ei aina auta Google kääntäjäkään.Steering centre force ei tee mitään kun auto liikkuu. Se vain keskittää ratin startissa(kun nykäiset käsijarrusta) tai recoveryn/resetin jälkeen jos ratti ei ole suorassa.
Self aligning torqueMilläs nimellä sit on asetus millä säädetään ratin palautusvoimaa eli etupyöristä rattiin päin tulevaa forcea. Etuvetoisissa esim. vetovaiheen vääntöjä ja takatuuppareissa mm. perän liikkeistä etupyöriin nähden. Näissä hankaloittaa pirusti meikäläisellä toi huono kielitaito kun näissä ei aina auta Google kääntäjäkään.
Kiitos! Löytyyköhän mistään suomenkielistä infoa noista Dirtin asetuksista?Self aligning torque
Kiitos! Löytyyköhän mistään suomenkielistä infoa noista Dirtin asetuksista?
GTR Technical youtube sivulla on G27.lle säätöohjevideo ja hyviä autojen setup ohjeita.
Tätä varmaan meinasit?
Nyt on pakko laittaa vähän kysymystä säätöjen vaikutuksesta auton vauhtiin.
Olen tässä sahannu pari kertaa Jämsän Kailajärveä ja omin avuin päässy noin ~5sec pohjista vauhtiin, kalustona C4. Ite siis säätäny mieleiseksi jne.
Nyt sitten kun ei hinkkaamalla tuntunu paranevan niin ajattelin että otetaan joku ghosti vertailuun ja katotaan että mikä mutka menee reisille. Otin siis ykkösenä olleen niiberi:n (tai sinne päin) ghostiksi ja rupesin jahtaamaan. Yllätys oli suuri kun totesin että osa mutkista menee reippaamalla vaudilla itellä mutta jään tuolle ghostilla tasaisesti kokoajan, siis jään lähinnä suorilla ja talla pohjassa ajettavissa mutka osuuksilla.
Alussa tämän huomasi radikaalisti siitä että pätkän ekaan varsinaiseeen "mutkaan" (jossa siis pitää vähän jo koskea jarruun) tultaessa oltiin jo jääty vaikka tuo vedetään talla pohjasta lähdöstä.
Nyt sitten kun tuli turpaan jo ennen ekaa mutkaa niin tiputtelin välityksiä reilusti että rupesi edes sinne pysymään kyydissä, mutta silti ei pysty seuraamaan ja tuntuu että jos tiputtelee lisää niin huipparit tippuu liikaa. En nyt ole siis kummemmin järkytykseltä hinkannu mutta tämmöstä kyselyä että miksi tässä tulee näin pataan. Ymmärrän toki että mutkasta ulostulo vaikuttaa radikaalisti suoranopeuksiin mutta linjat tai jarrut ei ole niin persiillään ja tuntuu että jotkut mutkat ajoin nopeammin kun aina välillä sai kii. Tuntuu että joko auto ei kulje suoralla yhtä iloisesti tai sitten asetukset ovat sellaiset että vaikka kuinka yrittää ajaa niin mutkasta ei ammuta ulos yhtä lujaa. Auton säädöt on tyyliin lukot kii, mutta millä tuota mid corneria / exitiä voi parantaa kun puhutaan tilanteesta jossa ajetaan nilkka suorana?
Tuntuu siis siltä että toisella on vaan 50 heppaa enemmän kaakkeja ja vaikka mitä tekee ni ei ehdi. Tottakai voi olla että olen vaan paska, mutta onko kellään mietteitä?
Tässä mun setuppi Suomeen, testaa sillä. Oma ennätys Kailajärvessä 3:08,1 (1vararengas mukana joka hidastaa noin 1,5s verran) tuolla autolla ja setupilla.
Citroen C4 WRC
Alignment: Front: toe 0.00, camber -1.00 / Rear: toe 0.00, camber -1.30
Brakes: 2,830.00Nm, bias 66%
Differential: Front: driv 36%, brak 24%, 30.00 / Centre: driv 28%, brak 20%, 20.00 / Rear: driv 50%, brak 40%, 43.75
Gears: 0.353 / 0.462 / 0.574 / 0.703 / 0.853 / 1.000 / FD 0.230 (209km/h top speed)
Damping: Front: -1.00, 0.00, 0.60mps, -1.00 / Rear: 0.00, 0.00, 0.60mps, 0.00
Springs: Front: rh 4.00mm, spr 91.54, arb 12.50 / Rear: rh 4.00mm, spr 65.96, arb 11.25
Voit kokeilla tehdä pieniä muutoksia josko auto nopeutuu esim. camberit eteen -1.20 ja taakse -1.50, differential preload eteen 1pykälä alaspäin(20.00?), ehkä hivenen pidemmät välitykset (6-vaihde 3-5pykälää lisää).
Tämä setuppi voi toimia melko hyvin myös Puolassa.
Jarruttelet mahdollisimman vähän, mutkat joissa hyppää pitää vain vetää riskillä jos hinkkaa yhtä ek:ta ja antaa auton lentää huonossa asennossa ja pyrkiä ottamaan kontrolliin alastulossa (joissain weekly, monthly, club eventeissä pitää ehkä hieman varmistella jos haluaa ajaa virheittä). Nopeimmat tyypit ajavat yleensä konepelti näkymästä mistä pystyy näkemään ajolinjat selkeimmin (ottamaan mutkat hyvin sisältä), tieten onnistuu se ohjaamo näkymästäkin tai dashista mutta se vain vaatii vähän enemmän treeniä ja muistamista.
Hieman omituista että menee linjat leveäksi kun vähän isommilla camber arvoilla (yli -1.00, mutta ehkä alle -1.50 soralla) pitäisi saada enemmän pitoa ainakin 3-4:n mutkiin kuin sun -0.50 arvoilla . Sitten kokonaisjarrutehon lisääminen ei ehkä auta kun pitäisi jarruttaa muutenkin vähemmän, mutta en tiedä tarkemmin. Differentiaalin suuremmilla driving lockeilla pitäisi saada parempi kiihtyvyys jos vain on pitoa ja nuo modernit 4wd:t ei paljon sudittele kun niissä on tehoa juuri sopivasti. Sitten preloadit taitaa aiheuttaa moottorijarrutusta että ei ehkä kannata laittaa kovin suuria arvoja, mutta tästäkään mulla ei ole tarkkaa tietoa että miten paljon ne vaikuttaa.Jeps, tuli kokeiltua enkä sun setupilla ole ainakaan nopeampi
Eli omilla säädöillä oon veivannu tuollaisen 03:06:3 alkuisen ajan ja sanotaan että jos nyt vetäisin ihan täydellisesti niin ehkä siinä on joku 1-1,5 sekkaa ilmaa mutta ei varmaan millään enempää. Pystyn toistamaan suht helposti tuollaisia 03:06 (no ehkä lähemmäs 03:07) alkuisia aikoja jos ei lipee linjalta.
Kokeilin sitten noilla sun säädöillä ja niillä pääsin pienellä sahaamisella tuollaiseen 03:08:9.
Jos vertaisin näitä setuppeja niin omaan ajoon noilla sun säädöillä on jotenkin vaikea pysyä linjalla / luistelee ja tuntuu että leveeksi menee helposti, lisäksi keltaisen talon hyppysuoralla on todella hankala pitää alastuloissa auto lapasessa.
Laitan tähän nyt huvikseni omatkin säädöt, vaihteissa säädän yleensä aina vaan fd jos se riittää, joskus harvoin saatan käpelöidä muita suhteita.
Citroen C4 WRC
Alignment: Front: toe 0.20, camber -0.50 / Rear: toe 0.20, camber -0.50
Brakes: 3,679.00Nm, bias 74%
Differential: Front: driv 28%, brak 20%, 70.00 / Centre: driv 28%, brak 24%, 70.00 / Rear: driv 40%, brak 28%, 87.50
Gears: 0.362 / 0.524 / 0.693 / 0.860 / 1.029 / 1.195 / FD 0.213
Damping: Front: +1.00, +4.00, 0.72mps, 0.00 / Rear: +1.00, +4.00, 0.72mps, 0.00
Springs: Front: rh 6.00mm, spr 119.56, arb 17.50 / Rear: rh 6.00mm, spr 86.63, arb 15.00
Tänään tuli sitten viimeinen RX rata.
Onkohan näissä mitään moninpelimeininkiä foorumeilla?
Noi ralliklubit kun ei enää oikein iske, sama ajaa haasteita joissa on koko muu maailma.
Ite tykkään kyllä tuosta rallycrossistakin, olis kiva kokeilla muita vastaan.
Muutaman kerran jonotellut moninpeliin, mutta ei ole päässyt.
Onkohan nämä vain samalla alustalla vai voiko pelata ristiin, PS:lla vaatii +jäsenyyden.