Dirt Rally 2.0

Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
192
Höh, olipahan hölmöilyä nyt tämä viimeisin Jämsän kisa Polo R5:lla. 1 ja 2 EK:t meni aivan mukavasti, mutta 3:lle vaihdoin medium-renkaat ja ne hieman yllättivät: eräässä mutkassa perä vain liukui vähän liian pitkälle ja aivan kevyesti kopsahti kallioleikkaukseen, seurauksena kuitenkin kaato ja rengas puhki. 4 EK:lla taas yksi kunnon spinni ja auto tietenkin pysähtyi keula väärään suuntaan ja aikaa taas paloi. 7 EK:lle vaihdoin hard-renkaat ja yllättäen:facepalm: ne taas yllättivät kuskin aivan samalla tavalla ja seurauksella kuin mediumit 3 EK:lla. Eipä siinä nyt sen jälkeen ollut enää kovin hyvä keskittyminen ajamiseen, mutta selvisin kuitenkin 10 EK:lle, jossa hyppy ennen maalia liian läheltä sähkötolppaa ja auto niin romuksi, että eipä sillä nyt enää viitsinyt nilkuttaa pitemmälle.
 
Liittynyt
05.10.2019
Viestejä
9
Hoi! Kai ton voi jättää kesken quit to main menun kautta ja jatkaa huomenna? :D tulee kiire töihin.

G4:lla töppäsin yhellä eekoollla ja varmistin sen pakittamalla syvemmälle mettään.
Nyt R5:lla menee kohtuuella. Vaikea sanoa kannattiko vaihtaa mediumia 3:lle. Tästä jatketaan huomenna jos antaa..
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Höh, olipahan hölmöilyä nyt tämä viimeisin Jämsän kisa Polo R5:lla. 1 ja 2 EK:t meni aivan mukavasti, mutta 3:lle vaihdoin medium-renkaat ja ne hieman yllättivät: eräässä mutkassa perä vain liukui vähän liian pitkälle ja aivan kevyesti kopsahti kallioleikkaukseen, seurauksena kuitenkin kaato ja rengas puhki. 4 EK:lla taas yksi kunnon spinni ja auto tietenkin pysähtyi keula väärään suuntaan ja aikaa taas paloi. 7 EK:lle vaihdoin hard-renkaat ja yllättäen:facepalm: ne taas yllättivät kuskin aivan samalla tavalla ja seurauksella kuin mediumit 3 EK:lla. Eipä siinä nyt sen jälkeen ollut enää kovin hyvä keskittyminen ajamiseen, mutta selvisin kuitenkin 10 EK:lle, jossa hyppy ennen maalia liian läheltä sähkötolppaa ja auto niin romuksi, että eipä sillä nyt enää viitsinyt nilkuttaa pitemmälle.
Jumaleisson! Vanhus kerrankin kisan kärkipaikalla 12 ek.n jälkeen! Saas nährä vaan kuinka monta minuuttia? Tuli ryypästyä kerta istumalta läpi kun jossain mainittiin että on maratoon kisa tää viimone osakilpailu.
Nyt tuleekin varmaan vähän taukoo näihin kisoihin kun toi oikee auto vaatis vähän paneutumista et sais pidettyy sen kulkukunnossa työkulkimena tolle kuka tässä huushollissa töissä käy.:cigar2::vihellys:
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
192
Hoi! Kai ton voi jättää kesken quit to main menun kautta ja jatkaa huomenna? :D tulee kiire töihin.

G4:lla töppäsin yhellä eekoollla ja varmistin sen pakittamalla syvemmälle mettään.
Nyt R5:lla menee kohtuuella. Vaikea sanoa kannattiko vaihtaa mediumia 3:lle. Tästä jatketaan huomenna jos antaa..
Joo, voi jättää kesken ja jatkaa myöhemmin. Itselläkin oli tarkoitus ajaa vain 2 EK:ta tänään, mutta niiden jälkeen tuntui, että vielä kerta kiellon päälle. Näin jälkikäteen ajateltuna, en ehkä ois laittanut mediumeja alle 3:lle.
 
Liittynyt
21.03.2017
Viestejä
65
Juu ei vaan hanskaa tuota sisäkuvakulmaa kanssa... "Varovasti" liikkeelle ja silti ekalla pätkällä terminal damage kun linja on pielessä... ;)
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
279
Juu ei vaan hanskaa tuota sisäkuvakulmaa kanssa... "Varovasti" liikkeelle ja silti ekalla pätkällä terminal damage kun linja on pielessä... ;)
Onneks se on kaikille sama. Kuvakulmaa en vapauta tässä sarjassa, sillä sitten joutuisi itsekkin ajamaan konepelliltä. Se on hitusen nopeempi ja varmempi ajaa, kuin ohjaamosta. Näkyvyys paranee, voi vetää vähän tarkemmin ja sade on vielä 100 kertaa helpompi ulkoa, kuin ohjaamosta. Täällä tosiaan ajetaan Pleikkari, TV kompolla, joten näkyvyys ei ainakaan kellään huonompi :D
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 304
voi saakeli, niin hyvin alkanu vika kisa ja nelosella hipasu kiveen rengas puhki, korjaus. toinen hitti ja rengaspuhki. sillä ei 3 ekta enää ajeta... taidan pari oluta ottaa tähän harmitukseen...

kokeiltava jatkoa tuolla GTFR Henry Toivonen Spekiaalissa
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
16
Nelosen alun nyppy vasen pääsi yllättämään, vaikka olevinaan otin pois "reilusti" :rofl:. Perä koivuun ja siitä kimmokkeella keula edellä toiseen. No, eiku uutta black round pirelliä alle ja varoitusvalojen välkkyessä nilkuteltiin EK 6:n jälkeiseen huoltoon. Huollossa quick fixillä auto kasaan ja loput pätkät meni suht kivasti, vikalla pätkällä piti vielä yleisölle yhdet donitsit pyöräyttää.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
279
4WD Suomi-Sarja, kauden vika kisa, koko oma ajo, ratin kanssa ja testiksi omat puheet ja penkin natinat tällä kertaa mukana. Kannattaa katsoa ainakin vika pätkä. Olis varmaan pitänyt laittaa mediumit alle :D


upload_2019-11-23_20-6-39.gif
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 304
meinasin tuota expertdirtin montea ajaa mutta onpahan vaikea valita renkaat alotukseen. periaatteessa pärjäisi softilla mutta ne pätkien loput on kyllä törkeen liukasta.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
279
meinasin tuota expertdirtin montea ajaa mutta onpahan vaikea valita renkaat alotukseen. periaatteessa pärjäisi softilla mutta ne pätkien loput on kyllä törkeen liukasta.
Niin joo Monte, se on paha :D Jos saat pidettyä sisällä ja haettua pitoja, niin ehkä. Itte ajanut aina vaan winterillä ne pätkä, joissa liukasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 304
Jep.siitä palkista ei voi oikein päätellä esim jään osuutta pätkällä. No riskillä vaan sitte
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
192
meinasin tuota expertdirtin montea ajaa mutta onpahan vaikea valita renkaat alotukseen. periaatteessa pärjäisi softilla mutta ne pätkien loput on kyllä törkeen liukasta.
Joo, kokeilin itsekin ajaa aika kylmiltään tuon expert dirtin Monten ja laitoin riskillä softit alle. Eka EK meni hyvin, tokalla muuten hyvin mutta 1 spinni ja kolmannen loppupuolisko oli aika taistelua. Vaikka tuolla kolmannella olin alkuosan jälkeen yli 10s edellä, niin lopussa tuli takkiin korkojen kera. Eli ehkä talvikumit ois loppupelissä ollut parempi valinta. Loput EK:t ajoinkin talvikumeilla. Mutta olipahan joka tapauksessa melkoista taiteilua, kun ei ole tuota Montea tullut juuri ajettua DR2:ssa ja se on kyllä täysin erilainen ajettava kuin DR1:ssä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 304
Nojoo. Kolme ekaa pätkää takana. Winterillä lähdin ne ehtiniyllä jo sulamaan enne 3. lumia että liekö hyötyä ollut.
Yksi spinni 3. Pätkällä (asfaltilla)verotti aikaa, silti 8. tällä hetkellä. Voi olla tyytyväinen siihen nähden etten montea ole ajanut kun seon niin vaikea..

Gtr sivun ice säädöillä mistä kirrasin vähän diffiä asfaltin suuntaan.
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
192
Nojoo. Kolme ekaa pätkää takana. Winterillä lähdin ne ehtiniyllä jo sulamaan enne 3. lumia että liekö hyötyä ollut.
Yksi spinni 3. Pätkällä (asfaltilla)verotti aikaa, silti 8. tällä hetkellä. Voi olla tyytyväinen siihen nähden etten montea ole ajanut kun seon niin vaikea..

Gtr sivun ice säädöillä mistä kirrasin vähän diffiä asfaltin suuntaan.
No joo, saattaahan se olla, että nuo talvikumit sitten sulaa nopeasti asfaltilla. Itse ajoin muuten GTR:n asfalttisäädöillä, mutta laitoin Torque biasin 54%:iin, jotta ei tarjoa niin helposti perää ja muutenkin menisi enemmän keula edellä. Taktiikkana itsellä oli maximum attack puhtaalla asfaltilla ja muut osuudet piti vain selvitä kieli keskellä suuta pintakaasulla. Ainoastaan 2 ja 12 EK:lla tuli spinnaukset, joten siinä mielessä meni paljon paremmin kuin etukäteen odotin.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Olis mulla Xboxilla ykkös versio padillä, mutta en mä siihen edes rattia saa. Onko kakkosessa paljonkin parannuksia? Mistä tämä kannattaa ostaa halvimmalla?
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Otin kuvakaappaukset (PS4 Pro) Kakariston risteyksessä eri keliolosuhteilla.
Näyttäs että märkä keli iltahämärässä on paras näkyvyys, pellon takana ylösnouseva tie näkyy parhaiten.
Crossroads of Kakaristo DiRT Rally 2_0.jpg
Hauskaa se silti on kelistä ja näkyvyydestä huolimatta :tup:
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
279
Olis mulla Xboxilla ykkös versio padillä, mutta en mä siihen edes rattia saa. Onko kakkosessa paljonkin parannuksia? Mistä tämä kannattaa ostaa halvimmalla?
Ajettavuus ja auton massa on parantunut, ainakin ratilla ejettaessa. Tänään just testasin DR1 Suomen rallia, yhden pätkän, R5 VW Pololla, PSVR:nä ja on tässä kakkosessa auton käyttäytyminen, sekä massan tuntu paljon parempi. Tienpinta on myös kehittyneenpi ja hypyt menee järkevämmin. Niin iso ero, että ennemmin ajan DR2:sta ruudulta, kuin DR1:stä VR:nä (Pleikkarilla, kakkosessa ei ole VR-tukea).

Toinen plussa, DR2:ssa online Clubit ja Eventit on vielä voimissaan, hauskempi ajaa ihmisiä vastaan, kuin botteja. Klubi kisat toimii cross platform, joten pelaajia riittää laitteesta riippumatta.

Jos haluaa kuitenkin ajaa Ai:ta vastaan, niin uudessa urassa ehkä enemmän mielenkiintoa, kun romutetut autot joutuu korjaamaan kisojen välissäkin, pelin rahalla. Uraa en ole itse ehtinyt ajaa juurikaan.

Ja onhan tässä uudet rallitkin ja vanhat saa, kunhan ostaa 1-3 seasonit. Nyt Black Fridayna saa todennäköisesti järkihintaan kaiken kattavan paketin.

Rallicross on myös laajentunut ja taitaa sisältää 2019 vuoden viralliset MM-radat ja paljon autoja. Tätä puolta en ole, myöskään ehtinyt ajamaan juurikaan.

Mille laitteelle oot hommaamassa? XBOX:lla sisältyy tällä hetkellä kuulemma Game Passiin, joten sillä saa halvimmalla testattua perus versiota, mutta tosiaan viimeistään ensi pe on varmaan alennuksessa, kaikissa isoissa digi-kauppapaikoissa ja fyysiset perus Verkkis/Gigantti sektorilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Kyl mä PC:tä ajattelin. Eilen Xboxilla pelasin DR1 ja ainoa ero Richard Burns Rallyyn on se, että tää DR antaa enemmän anteeksi jos vedät ojaan tai sivuun. RBRssä sai olla tarkkana että ei eksy ojaan, ja siinä oikeasti pelotti ajaa yli 120km :D
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
PC:llä kokeilin ykköstä aikoinaan ja totesin arcadeksi. Ei saanut kaikkia asetuksia säädettyä, esim. nytkään en löydä pyykkijöille turn offia.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 304
Huhhuh tuota montea, qikqmoista pumppaamista kaasulla. Vähä kun tuntuu että nyt sujuu ja nostaa vauhtia ni johonki tökkäsee ja pyörähdys tai vähintää poikittain tielle. Koko kisassa joku 4-5 tällaista.
Mutta maaliin ehjänä ja kuudes tällä hetkellä, taidanpa ottaa oluen sen kunniaksi :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
26
Kyl mä PC:tä ajattelin. Eilen Xboxilla pelasin DR1 ja ainoa ero Richard Burns Rallyyn on se, että tää DR antaa enemmän anteeksi jos vedät ojaan tai sivuun. RBRssä sai olla tarkkana että ei eksy ojaan, ja siinä oikeasti pelotti ajaa yli 120km :D
On DR2 parantunut ykkösosasta jonkin verran. Ihan hauska peli, tosin kolmososaan toivoisi jotain käyttöä myös jarrupolkimelle... :D
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Joo onhan toi DR2 aika paljonkin kehittyneempi ja enemmän valintoja yms. Onko toi "Day One" se halvin? Myydäänkö fyysisenä kopioina ylipäätänsä mitä versioita?
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Monte Carlo on kyllä rasittava ajaa kun pitää himmailla koko ajan tai vaaralliset seinämät murskaavat autosi. Juuri tuolla meni aivan mönkään pikataival, joten lopussa ajoin huvikseni auton sököksi, niin tuli vaihtoehto ruutuun että haluatko jatkaa huoltopisteelle vaiko et? Laitoin että haluan ja sen jälkeen tajusin ettei voi aloittaa pätkää uudestaan, jotenka näin voi vahingossa kosauttaa koko kisan. Onneksi oli aivan ensimmäinen pätkä eliittisarjassa, mihin jälleen kerran pääsin yhden pisteen erolla toiseen sijaan. En ymmärrä miten tuo on mahdollista vaiko tuuria vain? Järjesteleeköhän peli "tiukkoja tilanteita" että pelaaja saadaan innostumaan? Sellainen tietokone kuin P. Farash oli lähes aina ensimmäinen, mutta yhdessä maassa kosautti pahasti ja toisessa ei tullut ainakaan kolmen parhaan joukkoon, jolloin hajasijoitukseni nipin napin riittivät. Muilla samaa?

PS. Vieläkään ei grafiikka-asetukset tallennu pelissä näytönohjaimen vaihdon jäljiltä. :mad:
Voisiko joku lähettää minulle heidän .xml-tiedostonsa joka löytyy polusta Tiedostot/My Games/Dirt Rally 2.0/hardwaresettings? Minulla ei näet tuolla kansiossa ole mitään eikä siinä toisessakaan, eikä Steamin avulla sinne saa luotua uusia tiedostoja mitenkään.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 101
Monte Carlo on kyllä rasittava ajaa kun pitää himmailla koko ajan tai vaaralliset seinämät murskaavat autosi. Juuri tuolla meni aivan mönkään pikataival, joten lopussa ajoin huvikseni auton sököksi, niin tuli vaihtoehto ruutuun että haluatko jatkaa huoltopisteelle vaiko et? Laitoin että haluan ja sen jälkeen tajusin ettei voi aloittaa pätkää uudestaan, jotenka näin voi vahingossa kosauttaa koko kisan. Onneksi oli aivan ensimmäinen pätkä eliittisarjassa, mihin jälleen kerran pääsin yhden pisteen erolla toiseen sijaan. En ymmärrä miten tuo on mahdollista vaiko tuuria vain? Järjesteleeköhän peli "tiukkoja tilanteita" että pelaaja saadaan innostumaan? Sellainen tietokone kuin P. Farash oli lähes aina ensimmäinen, mutta yhdessä maassa kosautti pahasti ja toisessa ei tullut ainakaan kolmen parhaan joukkoon, jolloin hajasijoitukseni nipin napin riittivät. Muilla samaa?

PS. Vieläkään ei grafiikka-asetukset tallennu pelissä näytönohjaimen vaihdon jäljiltä. :mad:
Voisiko joku lähettää minulle heidän .xml-tiedostonsa joka löytyy polusta Tiedostot/My Games/Dirt Rally 2.0/hardwaresettings? Minulla ei näet tuolla kansiossa ole mitään eikä siinä toisessakaan, eikä Steamin avulla sinne saa luotua uusia tiedostoja mitenkään.
Tuo juttu jossa peli kysyy haluatko jatkaa huoltopisteelle(aikasakkojen kera) saat vain jos upgraidaat co-driveria.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Huomasin muuten, että vaikka ajelee manual clutchilla niin sitä ei oo valitettavasti pakko käyttää. Vaihteet vaihtuu ilmankin kytkimen käyttöä :(
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Olis oikeastaan pari probleemia tässä;
1. Jos Clutch Overide on päällä, niin kytkintä ei ole pakko käyttää, mutta jos sen painaa pohjaan niin kaasusta auto ei kiihdy (kuten pitääkin). Jos Clutch overiden ottaa pois päältä, kytkimen voi painaa pohjaan ja samalla kaasu jolloin auto liikkuu. Molemmissa asennoissa kytkintä ei ole pakko käyttää, vaihteet vaihtuu ilmankin.
2. G27:n näppäimet reagoi muuhunkin kuin pitäisi, mulla eräs nappi on baindattu handbreakiin mutta siitä tuleekin MENU valinta esille. Päällekkäisyyksiä ei ole.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 101
Olis oikeastaan pari probleemia tässä;
1. Jos Clutch Overide on päällä, niin kytkintä ei ole pakko käyttää, mutta jos sen painaa pohjaan niin kaasusta auto ei kiihdy (kuten pitääkin). Jos Clutch overiden ottaa pois päältä, kytkimen voi painaa pohjaan ja samalla kaasu jolloin auto liikkuu. Molemmissa asennoissa kytkintä ei ole pakko käyttää, vaihteet vaihtuu ilmankin.
2. G27:n näppäimet reagoi muuhunkin kuin pitäisi, mulla eräs nappi on baindattu handbreakiin mutta siitä tuleekin MENU valinta esille. Päällekkäisyyksiä ei ole.
Clutch override toimii vain sekventiaali vaihteiston(keppi tai viikset) tai H-kaavio ilman kytkintä(dogbox) asetusten kanssa jotta voi käyttää kytkintä ek-startissa, neulansilmissä ja clutch-kickiin jos autossa on turbolagia, tuohon sitä käytetään vielä nyky WRC+R5 autoissakin paitsi eipä juuri clutch-kickiin.

Jos ajat kaikkia autoja H-kaavio+kytkin asetuksella niin silloin tarvitset aina kytkintä vaihtamiseen. Jos käytät sitä "H-pattern with clutch or sequential" asetusta niin sitten peli valitsee "oikean" vaihtotavan auton mukaan ja riippuen sitten autosta niin tarvitset kytkintä vaihtamiseen.

Peli ei osaa vaihtaa viiksivaihteiden tai sekventiaali kepin välillä automaattisesti tai ei erittele mitkä autot on dogboxilla. Tästä mun spreadsheetista löydät infot autoista ja setuppeja myös https://docs.google.com/spreadsheets/d/1B0MNyHmtHrl0PN2R18tQ4mBkaqnouWR_dm6MPHu3qhE/pubhtml
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Joo pitää kattoo asetukset, tänks :)

Muuten, mulla on DR1 Xbox One:lla, 55" telkkari ja sit DR2 PC:llä, 27" näytöllä. DR2 näytää 100 kertaa kaunniimmalta ja esim. radan pinnat on tosi paljon yksilöity. Onko niin järkyttävä ero grafiikassa DR1 vs DR2, vai johtuuko siitä että ykkönen on Xbox?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Onkohan ne päivityksessä jotenkin pienentäneet tuota Pro-Elite eroa, kun netissä valitettiin että voittajasta muuttuu viimeiseksi, kun vaikeustaso muuttuu. Mutta ainakin itse olen Elitessäkin pärjännyt kohtalaisen hyvin eikä eroa ollut niin paljon mitä väitetään. Tai sitten tämä riiippuu täysin autoluokasta, mikä on käytössä. No joka tapauksessa yllättävän hauskaa ollut ajella tietokonetta vastaan, esim Espanjassa olin kolmantena EK:n lopussa, 0,2 sekuntia pohjista:).
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Jos ajatte ilman mitään apuja, kytkin ja H shifteri pakollisessa käytössä niin millä % teil on AI vaikeustaso? Versus sit se että on täys tai puol automatiikka autossa :)
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Oi oi oi, vittu tää on hyvä! En oo nauttinut RBRliin sitten 2006 vuoden jälkeen .. onks G27:lle hyvii vinkkejä mitä kannattaa säätää pois oletuksista? 520 asteissa mennään.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Joo pitää kattoo asetukset, tänks :)

Muuten, mulla on DR1 Xbox One:lla, 55" telkkari ja sit DR2 PC:llä, 27" näytöllä. DR2 näytää 100 kertaa kaunniimmalta ja esim. radan pinnat on tosi paljon yksilöity. Onko niin järkyttävä ero grafiikassa DR1 vs DR2, vai johtuuko siitä että ykkönen on Xbox?
Kokeilematta voin sanoa ainakin, että DR2 tulee näyttämään Xbox One X:llä reippaasti ykköstä paremmalta, koska 2 on X:llä 4K-enhanced. Ykkönen tehtiin alkuperäiselle Xbox Onelle ja sen resoluutio on max 1080p. 2:ssa toki muutenkin todnäk paremmat tekstuurit ym.

Jos taas käytössä on alkuperäinen Xbox One tai Xbox One S, niin se nyt on teknisesti aika aneeminen laitos eikä ihmeisiin pysty. Pelit näyttää sillä monesti aika rujolta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Oi oi oi, vittu tää on hyvä! En oo nauttinut RBRliin sitten 2006 vuoden jälkeen .. onks G27:lle hyvii vinkkejä mitä kannattaa säätää pois oletuksista? 520 asteissa mennään.
GTR Technical youtube sivulla on G27.lle säätöohjevideo ja hyviä autojen setup ohjeita.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Oi oi oi, vittu tää on hyvä! En oo nauttinut RBRliin sitten 2006 vuoden jälkeen .. onks G27:lle hyvii vinkkejä mitä kannattaa säätää pois oletuksista? 520 asteissa mennään.
GTR Technical youtube sivulla on G27.lle säätöohjevideo ja hyviä autojen setup ohjeita.
Vaikka en mikään expertti aiheesta ole itse kumminkin tykkäsin enemmän DiRT Rally 2.0 Wheel Settings • Codec Moments asetuksista. Molempia on tullut kokeiltua, nykyään ajan hieman molempien sekoituksella. Kumminkin nuo codemomentsin 1.4.1 pätsin jälkeen päivitetyt force&feedback asetukset huomattavasti paremmat omasta mielestä. Itse tiputin steering centre forcen 75, muuten samat asetukset. Wheel advanced asetuksissa sitten taas käytän enemmänkin GTR technicalin asetuksia, tosin ghubista olen laittanut sensitivity 100 kun GTRT ajelee sensitivity 40. Nuo itse autojen setupit ihan hyviä kyllä, mutta valitettavan monta rataa/autoa sieltä uupuu. Olen yrittänyt paikkailla vähän karik setupeilla mutta eipä sielläkään kaikkia ole. Vaikka jonkun verran ehkä alustasta ja välityksistä ymmärränkin niin ei noita jaksa alkaa itse hieromaan kun mielummin vaan ajelee kisoja vaikka sitten "stock" säädöillä.

Tästä tulikin mieleen hyvänä esimerkkinä ensimmäistä kertaa saksan rata ja sitten viellä yöllä sateessa e30 bemarilla stocki säädöillä kun ei löytynyt setuppeja. Olihan tuo ihan pyllystä, jälkeenpäin vasta tajusin että olisin voinut soveltaa epsanjan asetuksia tähän..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Mielenkiintoisesti ajoin Saksan kisaa, joka oli mun suosikki Dirt 1:sessä. Ajan nyt Elite luokassa, R2 Pösö etuveto. Ajot meni surkeasti, olin jossain 20-25 paikkeilla. No sitten otin mallia Loebista ja mietin, miten se ajaa Saksassa ja ajoin ajamaan samalla lailla. 10 sekunnin pohja-aika tuli sitten pidemmällä pätkällä ja Elite-tasolla kuitenkin AI osaa jo ajaa. Sellaista suoraviivaista ajoa, mutkaan yksi jarrutus, kääntö mutkaan ja menoksi, ei mitään ylimääräistä reuhaamista eikä käsijarrua ellei ole ihan pakko. Siinä se ajamisen resepti oikeastaan oli ja niinhän ne ajaa oikeastikin, mahdollisimman vähän kahva edellä. Näyttää tylsältä, mutta kello tykkää.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Mielenkiintoisesti ajoin Saksan kisaa, joka oli mun suosikki Dirt 1:sessä. Ajan nyt Elite luokassa, R2 Pösö etuveto. Ajot meni surkeasti, olin jossain 20-25 paikkeilla. No sitten otin mallia Loebista ja mietin, miten se ajaa Saksassa ja ajoin ajamaan samalla lailla. 10 sekunnin pohja-aika tuli sitten pidemmällä pätkällä ja Elite-tasolla kuitenkin AI osaa jo ajaa. Sellaista suoraviivaista ajoa, mutkaan yksi jarrutus, kääntö mutkaan ja menoksi, ei mitään ylimääräistä reuhaamista eikä käsijarrua ellei ole ihan pakko. Siinä se ajamisen resepti oikeastaan oli ja niinhän ne ajaa oikeastikin, mahdollisimman vähän kahva edellä. Näyttää tylsältä, mutta kello tykkää.
Joo toi on ihan asiaa mitä kirjoitat koska samaa ongelmaa on niin simu- kuin oikeassa ralli maailmassa kun osa junnuista vieläkin yrittää vetää ns. Vatasen tyylillä mutta kun se vaan ei sovi noille uudemmille autoille eikä vanhemmillekkaan mitkä on "alustettu" uudemmilla alusta osilla ja renkailla.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Vaikka en mikään expertti aiheesta ole itse kumminkin tykkäsin enemmän DiRT Rally 2.0 Wheel Settings • Codec Moments asetuksista. Molempia on tullut kokeiltua, nykyään ajan hieman molempien sekoituksella. Kumminkin nuo codemomentsin 1.4.1 pätsin jälkeen päivitetyt force&feedback asetukset huomattavasti paremmat omasta mielestä. Itse tiputin steering centre forcen 75, muuten samat asetukset. Wheel advanced asetuksissa sitten taas käytän enemmänkin GTR technicalin asetuksia, tosin ghubista olen laittanut sensitivity 100 kun GTRT ajelee sensitivity 40. Nuo itse autojen setupit ihan hyviä kyllä, mutta valitettavan monta rataa/autoa sieltä uupuu. Olen yrittänyt paikkailla vähän karik setupeilla mutta eipä sielläkään kaikkia ole. Vaikka jonkun verran ehkä alustasta ja välityksistä ymmärränkin niin ei noita jaksa alkaa itse hieromaan kun mielummin vaan ajelee kisoja vaikka sitten "stock" säädöillä.

Tästä tulikin mieleen hyvänä esimerkkinä ensimmäistä kertaa saksan rata ja sitten viellä yöllä sateessa e30 bemarilla stocki säädöillä kun ei löytynyt setuppeja. Olihan tuo ihan pyllystä, jälkeenpäin vasta tajusin että olisin voinut soveltaa epsanjan asetuksia tähän..
Nyt testattu ja ihan hyviltä tuntu nää asetukset mitkä oot itelles laittanu. Steering centre forcea oon vähän hieronu mut taitaa asettua 90 kohille.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
279
Tässä vielä, 4WD Suomi-Sarja |"SM"| Viitos kauden lopputulokset:
HUOM! Sarjassa pidetään nyt 2 viikon tauko ja palataan sitten taas kisailemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 101
Oi oi oi, vittu tää on hyvä! En oo nauttinut RBRliin sitten 2006 vuoden jälkeen .. onks G27:lle hyvii vinkkejä mitä kannattaa säätää pois oletuksista? 520 asteissa mennään.
Logitechin gaming softwareen:
- asteet 900
- overall strength 100%
- damper ja spring 100%
- centering spring off
- ruksi anna pelin säätää asetuksia kohtaan

#

peliin:
- steering saturation: etu- ja neliveto autoissa 450-540astetta (50-60%), takavedoissa ehkä 720-900astetta (80-100%) voi tehdä niistä helpompia ajaa (ei kannata ajaa yli 540asteella viiksivaihteiden kanssa koska se ei ole enää luontevaa).

pelin ffb:
- self aligning torque 70
- wheel friction 50
- tire 50
- suspension 50
- collision 0-10 (vain haittaa ajaessa)
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
AI 50% ja olen aina 18/20. Ei mitään apuja, kytkinkin käytössä ja kanssamatkustaja pitää turpansa kiinni. Olenko vaan niin huono? :D
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
kanssamatkustaja pitää turpansa kiinni. Olenko vaan niin huono?
Tässä lienee jotain syytä mainittunakin :)
Pakkohan sitä on kuunnella jos haluaa vetää kovaa (tai osata ulkoa).
Mä vaan ajanut kautta niin ei mitään hajua miten vertautuu kauteen tuo 50%. Aika paskoja ne on ekalla kaudella, vähän penailemallakin saa pohjia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Kyllä paras tapa nostaa vauhtia, on kuunnella sitä kartturia. Itselläni ainakin ajaminen parantui todella paljon, kun otin ne graafiset nuotit pois ja oikeasti kuuntelin, mitä se ukko vieressä höpöttää. Itse pelaan nyt Elite tasolla kautta ja tosissaan saa vetää. Varsinkin jossain Espanjassa, kun kartturi sanoo että cut niin sitten myös kannattaa leikata, ilman kartturin kuuntelemista menee veikkailuksi, että onko siellä nyt kivi sisällä vai ei.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Saas nähdä miten ukon ja moottorin kuunteleminen onnistuu samaan aikaan :D

Nyt kun tää Ralli alkoi oikeasti kiinnostaa lajina niin pitihän se katsoa miten tää Suomessa oikeasti tapahtuu;




Itselleni oli jopa yllätyksenä että jengi oikeasti ajelee vanhoilla autoilla :p
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 521
Viestejä
4 165 243
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom