Dirt Rally 2.0

No, siinä meni mun motivaatio koko peliin. Yksikin virhe ja päädyt listan loppuun, ja koska championshipissä vaatimuksena tulla 3.ksi niin no chance. Ainoa vaihtoehto on tyyliin laskea AI skillsit nollaan ja ajella rauhassa radat läpi. Vittu.
 
Ei kannata luovuttaa, kehitystä varmaan tapahtuu koko ajan kunhan jaksaa tahkoa.
Itse suosin aluksi varmempaa ajotapaa sen sijaan että ottaa taidoilleen liian suuria riskejä, eikä kovin usein pääse maaliin ajaen puhtaasti koko EK:n / kisan.

Championship ei myöskään ole menetetty jos yhdessä tai kahdessakin mokaa.
Masters tasolla rallycrossissa keskeytin kahdessa kisassa, toisessa tosin olin 7. mutta toisessa jäin ilman pisteitä. Lopputulos oli 2. sija jääden vain pisteen ekasta.
 
No mä tajusin nyt, että pystyn Customiin rakentaa mimmosen championshipin tahansa ja vaikeustasolla mitä huvittaa. Ei sekään oo hauskaa että on aina ykkösenä, mutta jos ei kolmanneksi tule niin haluaa kyl jatkaa viel eteenpäin. Eiköhän tää riitä mulle.
 
Onks tähän tullu joku päivitys mikä sotkee rattiasetukset? Viikkoon en ole ajanu ja nyt ei pysy mikään auto mitenkään käsissä, tuntuu aivan järkyttävältä.
Käytössä G29 ja PC. Lisäks ilmestynyt "tyhjä keskialue". Jakaisko joku asetuksiansa :rolleyes:
 
IMG-20191220-WA0007.jpg
Tulipa hommattua vr-lasien korvike. Lisää muuten ajonautintoa tämäkin. Fov 30 ja silti näkee sivuikkunasta ulos ja koko tuulilasin:happy:
 
Viimeksi muokattu:
Huh huh, olipas hikistä vääntöä tuo Expert Dirt -sarjan Argentiinan 12 EK:ta putkeen ajettuna.:ssweat:Aivan kohtuullisesti meni siihen nähden, että aika vähän tuota Argentiinaa muuten viitsii ajella: ainoa isompi tohelointi oli 2. EK:n spinni niin ahtaaseen rakoon, että ei millään meinannut saada autoa vekslattua pois ja samalla rengas tyhjäksi, joten tuossa episodissa menikin sitten jotain 20s hukkaan. No, kun kerran oli kämmenet jo valmiiksi hiessä, niin tämän perään saman tien vielä Flying Finn -sarjan Wales B-ryhmän RWD -autoilla, joten ratin kieputus sai jatkua vähintäänkin yhtä raivokkaasti. Mutta tämä kisa jäikin sitten kesken, kun 6 EK:n jälkeen meni yhteydet poikki ja tuomioksi tuli DNF.
 
kovaa olet ajanu!
ite en pysty koko rallia ajamaan putkeen 3 pätkää on aika maksimit tuossa argentiin rynkytyksessä VRllä..
 
Mulla ei onneksi ole missään vaiheessa tullut vr-pahoinvointia. Ehkä tuo tosielämän kisaaminen (ei 4- vaan 2-pyöräisillä) on kiusannut sen verran tasapainoelimiä, että vr ei saa niitä enää sekaisin. Sinänsä tykkään ajaa nuo pitemmät kisatkin yhteen putkeen, niin saa sellaista oikean kisaamisen tuntua kun pitää yrittää säilyttää keskittyminen alusta loppuun.
 
Ei tuo dirtti tee muualla kuin tää argentiina alko vähä tökkimään. en oo sitä ajanut kun en tykännyt aiemmin. Takana kuitenkin VRnä 97h dirt2 ja n. 300h pc2. Muita ajosimuja sekalainen määrä tunteja..
Lentosimuja ei pysty kyl pelaamaan.
Semmone erikoisuus oli kun yritin ajaa suomipätkiä näytöllä (3kpl) ni siinä alkoi vähän pala nousemaan kurkkuun.
 
Ei tuo dirtti tee muualla kuin tää argentiina alko vähä tökkimään. en oo sitä ajanut kun en tykännyt aiemmin. Takana kuitenkin VRnä 97h dirt2 ja n. 300h pc2. Muita ajosimuja sekalainen määrä tunteja..
Lentosimuja ei pysty kyl pelaamaan.
Semmone erikoisuus oli kun yritin ajaa suomipätkiä näytöllä (3kpl) ni siinä alkoi vähän pala nousemaan kurkkuun.
Ei muuta, timop, kun helikopteria vaan peliin ja Alppien huippuja kierteleen niin siinä kunnon siedätystä! Vaatii tietysti muutaman glögin huiviin.:vihellys:
 
jännä kyllä ettei esim suomiralli tai edes rallikrossi tee pahaa oloa. vaikka tuo rallikrossin otin nyt vasta "työn alle" eli ehkä 10 eventtiä ajettuna, en toki pärjää mutta alkaa ratoja tulemaan tutuksi.
eikä tää argentiina nyt semmosta kuin VRllä aloittaessa. voi vetää monta tuntia putkeen. toki PC2 on lukittu horisontti, dirtissä on se camera shake puoli välissä.
offtopiccina, ostin kyllä IL2 battle of stalingradin aiemman oculuksen myötä ja dcs on myös asennettuna. koitan aina välillä siedättää. nyt on pitempi aika taas ettei ole tullut kokeiltua..
 
olikos tuo Kreikka se toinen? olin siinä yhdeksäs mutta silti vain 2 pistettä...
 
Niin, oliko sitten auton valinta rajattu vain tuohon yhteen malliin eli Asconaan...? Kun se ei suoranaisesti selviä säännöistä. Muutenhan tuolla Asconalla olisi itsekin voinut ajaa, mutta ratti väärällä puolella...
 
Pienenä vinkkinä muille vr kuskeille, jos vesi / lumisateessa on järkyttävän huono näkyvyys. Shader detail on käytönnössä ainoa grafiikka-asetus jolla se paranee. Jos on high asetuksella, laske low:lle. Vertailin vähän näytön ja vr lasien kanssa ja paljon heikompi oli laseilla vesisateilla näkyvyys. Ruotsi oli mulle pahin paikka lumisateilla kun ei tahtonu viittä metriä nähdä eteenpäin, ajatkin tippui yli minuutin verrattuna tekoälyn aikoihin. Pelasin just ruotsin 12 ek:ta careerissa taas läpi ja pidin nyt shader detailia low asetuksella, kyllä se vauhti hieman vielä hidastui huonoilla säillä, niinkuin pitääkin, harmi ettei AI toimi samoin. Mutta kuitenkin nyt sentään pystyy kärkisijoista taisteleen toisinkuin aikasemmin jolloin poikkeuksetta viimesen 10 joukossa.

Ruotsi on muuten helpompi kuin ykkösessä. Penkat ei ime enään sisään. Tuntuu myös että AI ajaa ruotsissa hitaampaa kuin muissa maissa. Helppo voitto tulee jopa mastersissa sieltä aina. Alottelin tässä toiseen kertaan masterin career ajoja, vaihdoin r4 luokasta r5 luokkaan ja kolmen maan jälkeen fiilis et AI ajoi nopeampaa r4 luokassa. Aloitin sillä suoraan päivitetyllä autolla ja jäinköhän kahdeksanneksi. Nyt alotin virittämättömällä Mitsubishi Space Starilla jolla pystyin kamppaileen paremmin jo alkumetreillä ilman virityksiä. Tuossa kyl oli tullut välissä pätsi, en tiiä sitten et pätsättiinkö AI:ta hitaammaksi.
 
Flyingfinn clubi kisan kävin nykäsemässä pari ekta oli semmosta puuroa että huhhuh..
tämä vinkki olisi ollut hyvä ennen sitä, mutta kiitos laitan kokeiluun.
 
Onkos niin että DR2ssa autot on keksittyjä ja sit WRC8ssa niitä oikeita? Ainakin tiimit ja teemat.
 
Onkos niin että DR2ssa autot on keksittyjä ja sit WRC8ssa niitä oikeita? Ainakin tiimit ja teemat.

DR2 uramodissa kuskit ja tiimit (olisko niitä edes?) on keksittyjä, autojen liveryt osa todellisia ja osa peliä varten kehitettyjä ja kaikki autot todellisia eri aikakausilta.

WRC8 on kauden 2019 WRC autot, kuskit ja tiimit ja sitten jotain samoja klassikkoautoja kuin DR2
 
Joku DR2 ajaja jolla kokemusta myös WRC8, kumpi on realistisempi ja parempi? DR2 ei ihan yltä RBR ajotuntumaan mutta aika lähelle...
 
Joku DR2 ajaja jolla kokemusta myös WRC8, kumpi on realistisempi ja parempi? DR2 ei ihan yltä RBR ajotuntumaan mutta aika lähelle...
Mulla oli WRC8 yhden illan enkä voinut sietää sitä, joten myin heti pois.
Joidenkin hehkutuksen perusteella odotin ehkä liikaa.
Pelkkä lisenssi käyttää oikeita nimiä (DR2:ssa RX puolella) ei tee huippupeliä ja itse en tykännyt edes siitä WRC8:n uramoodista.

Pelejä on tullut pelailtua sen 40 vuotta ja kyllä tämä DR2.0 on ainakin itselle rallipelien kuningas.

Tilausta tuntuu kuitenkin olevan molemmille peleille, että ehkä kannattaa kokeilla.
Nythän molempia saa jo aika edukkaasti.
 
Joo no ittekin otin ton WRC:n pleikalle vaan sen takia että siinä on split screen.
 
4WD Suomi-Sarja aloittaa uuden kauden heti vuoden vaihduttua, ke 1.1.2020 klo.00. Tervetuloa ajamaan 12 kisaa, uudistetttua rallisprinttiä :)

 
Dirt Rally 2.0 käsissä (PS4), ilman DLC:tä. Radat varmaan pitää kaikki hommata mutta autoilla ei suurempaa väliä..


Year One Pass 49.95 ensimmäisen vuoden dlc
Super Deluxe 34.95, peli + ensimmäisen vuoden dlc

Onkohan nuiden season passien hintaan mitään oletettavia muutoksia / tarjouksia tulossa? Taitaa olla sama laittaa levy myyntiin ja ostaa super deluxe?
 
Dirt Rally 2.0 käsissä (PS4), ilman DLC:tä. Radat varmaan pitää kaikki hommata mutta autoilla ei suurempaa väliä..


Year One Pass 49.95 ensimmäisen vuoden dlc
Super Deluxe 34.95, peli + ensimmäisen vuoden dlc

Onkohan nuiden season passien hintaan mitään oletettavia muutoksia / tarjouksia tulossa? Taitaa olla sama laittaa levy myyntiin ja ostaa super deluxe?

Välillä on tarjouksia, voi olla nytkin ps storessa ”tammiale”. Juu yks Up to 2000cc luokan auto riittää koko sarjaan. Suosituimmat on Citroen ja se uudempi Fordi.
 
Ugh, oli muutaman kysely tullut suljetusta keskustelyryhmästä, niin avasin vihdoin ja viimeinen, Dirt Rally 2.0 Suomi fb-sivun kylkiäiseksi sellaisen ryhmän, jossa sarjasta kiinnostunut porukka voi jutella vapaammin ja jakaa vaikka videoita ajamisistaan. Julkaisut ei näy kuin ryhmään liittyneille, joten omat tutut välttyy ylimääräiseltä spämmäykseltä, tervetuloa sinnekkin siis!
Jatkan edelleen tulosten tänne laittamista, joten ryhmään ei ole mikään pakko liittyä.

DR2 SUOMI KESKUSTELURYHMÄ 01 (pieni).jpg


Dirt Rally 2.0 Suomi Keskusteluryhmä
https://www.facebook.com/groups/1037602396578502/
 
IMG-20200104-WA0000.jpg
Ylen urheilustudiossa ajelivat tänään Dirt Rally 2.0:aa talviurheilun lomassa. Piti postata, kun tuli tuommonen samanlainen näyttökin itselle hommattua (Karik ilmeisesti myös tuommoisella ajelee edelleen).
 
Jooh, huomaa että tätä pitää pelata koko ajan. On ollut 1-2 viikon taukoa, ja pari rataa illassa niin vituiksi menee. Häviää tatchi eikä osaa mitään enää. Sit ne kolarit on niin kohtalokkaita kun joutuu korjaa ja tippuu hännälle. Ehkä pidän vielä pidemmän tauon. Hyvä että noista custom championshipeistä saa jo tarpeeksi eikä tarvii stressaa sijoituspaikkoja.
 
millä ihmeen asetuksilla painatte tuolla 4wd Uuden Seelannin kisassa ? gtr tech kanavan focus07 tai c4 ni jää vaan puolta minuuttia testi ajossa.. virheistä ehkä 10s saa pois mutta muuten lappulattiassa.

edit:taitaa olla vaa välitykset huonot, vaihdoin puolan setuppii ni jo alkaa kulkemaan
 
Viimeksi muokattu:
millä ihmeen asetuksilla painatte tuolla 4wd Uuden Seelannin kisassa ? gtr tech kanavan focus07 tai c4 ni jää vaan puolta minuuttia testi ajossa.. virheistä ehkä 10s saa pois mutta muuten lappulattiassa.

edit:taitaa olla vaa välitykset huonot, vaihdoin puolan setuppii ni jo alkaa kulkemaan

Tänään pääsin testaa U-Seelantia ja lähdin säätää GTR Tech asetuksia omaan tyyliin sopivammaksi, kun toi on aliohjaava ja välitykset persillään.

Tietysti ajotyylistäkin kiinni, mutta vinkkinä: kokeile laittaa eteen haritusta, lukot semi-löysälle/löysälle, itte tykkään tiputtaa eniten preloadia, niin kääntyy paremmin ilman kaasua. Iskareille ei tarttee tehdä oikeastaan mitään. Vähän lisää maavaraa, ettei joka reunan ylityksestä kolise ja jousitus/vakain edestä vähän löysemmälle. Sitten taittuu mutkiin paremmin, mutta tietysti joutuu olemaan tarkempi, ettei mene liikaa kahva edellä. Vaihteet pitää tietysti säätää, mutta siinä ei kauan nokka tuhise.

En lähde antamaan tarkkoja säätöjä, kun ajotyyli/auto vaikuttaa asiaan. DR2:ssa suhkot helposti omaksuttavat säädöt ja pienellä treenailulla alkaa esim GRT Tech pohjasäädöistä saamaan ajettavia, 15min testailulla, kun ajaa aina vaan ekaan väliaikaan ja tekee sit näppituntumalla pieniä muutoksia. Aika samanlaiset säädöt tuntui olevan, myös kärjen videossa.
 
Viimeksi muokattu:
Pc2ssa alkaa olemaan joku haisu säätöjen teossa. Rallissakin vähän..
Ai nekö muiden säädöt näkee jostain?
 
Pc2ssa alkaa olemaan joku haisu säätöjen teossa. Rallissakin vähän..
Ai nekö muiden säädöt näkee jostain?

Juu siis, JiiVeen ja Misalm tube-videoilla sattuu näkymään tällä kertaa niiden säädöt, kun molemmat käy niitä fixaamassa nopeesti ennen starttia. Ei niitä muuten nää :D ja videothan löytyy vaikkapa tuolta klubin fb-sivun kautta: Dirt Rally 2.0 Suomi
 
Ite oon kans vasta aloittanut opiskelemaan säätöjä. Uuteen Seelantiin laitoin vain välityksiä pidemmäksi. Aika hyvin on selitetty eri säätöjen vaikutukset siellä valikossa kuvien kera... Lukot, jarrut (parempi kääntyvyys ja vauhdin ylläpito mutkissa) ja välitykset (huippunopeus, kiihtyvyys) olleet sellaisia, mitä olen muuttanut...

Jälkimmäisellä pätkällä olisi pitänyt ottaa lukkoja pois jälkikäteen ajateltuna, kun joutui loppupuolella metsikössä käsijarrua kiskomaan.
 
Moro miten saisi säädettyä t300rs forceja paremmaksi, kun ratti ohjaa vastaan liikaa. Jos säätää pienemmäksi niin ei ole mitään tuntumaa ja isolla forcella ei pysy suorallakaan kun heittelee mihin sattuu. Monen näköisiä säätöjä kokeillu, saako siitä control paneelista säädettyä ja miten siihen pääsee ps4?
 
Moro miten saisi säädettyä t300rs forceja paremmaksi, kun ratti ohjaa vastaan liikaa. Jos säätää pienemmäksi niin ei ole mitään tuntumaa ja isolla forcella ei pysy suorallakaan kun heittelee mihin sattuu. Monen näköisiä säätöjä kokeillu, saako siitä control paneelista säädettyä ja miten siihen pääsee ps4?
Nämä oli omat säädöt T300 kanssa

Control Panel
overall strength 95
periodic 95
constant 95
dampers 95
springs 95
auto-center OFF (aka centering spring)
allow game to do changes: YES

In Game
self aligning torque 42
wheel friction 42
tire friction 42
suspension 30
collision 0

kokeile eri autoja, joissain voi olla vähän kevyt ratti+tunnoton ffb ja toisissa voi olla ihan ok
 
meinasin alkaa harmittamaan 4wd suomi saksan osakilpailssa ja romut lähellä lentää ikkunasta :)
ekan pätkän lopulla pitkä suora jonka jälkeen neulansilmä oikeelle. pitkäksi ja minuutin sakko. miksiköhän kun yleensä se on sekuntteja.
pitänee alkaa säätämään etemmäs nuotteja...
 
meinasin alkaa harmittamaan 4wd suomi saksan osakilpailssa ja romut lähellä lentää ikkunasta :)
ekan pätkän lopulla pitkä suora jonka jälkeen neulansilmä oikeelle. pitkäksi ja minuutin sakko. miksiköhän kun yleensä se on sekuntteja.
pitänee alkaa säätämään etemmäs nuotteja...

Se on vähän randomi, mutta paikka kohtainen. Luulen tietäväni paikan :D Saksassa meinaa tulla aina mutkat silmille, muuten ihan hauskaa, insinöörin kulmikasta menoa.

Pistetään perään, edellisen kisan tulokset. 4WD Suomi-Sarja | Rallisprint 2020 | #3 Puolan rallin tulokset:

 
Mitenköhän tuota Puolan rallia pitäs oikein ajella, kun Argentiinassa Pösö R2 autolla ajan jossain top5 joukossa helposti ja Puolassa taas sijat on 25-30, toiseksi vaikein vaikeustaso. Ehkä hitaat rallit sopii mulle paremmin, mutta tuntuu jotenkin kummalliselta, että ero on noin suuri rallien välillä.
 
Mitenköhän tuota Puolan rallia pitäs oikein ajella, kun Argentiinassa Pösö R2 autolla ajan jossain top5 joukossa helposti ja Puolassa taas sijat on 25-30, toiseksi vaikein vaikeustaso. Ehkä hitaat rallit sopii mulle paremmin, mutta tuntuu jotenkin kummalliselta, että ero on noin suuri rallien välillä.
Jos tarkoitat eroa AI kuskeihin niin niissä voi olla eroja riippuen siitä ovatko fiksanneet AI ajat kyseisessä maassa, ehkä niitä on hieman korjattu Argentiinaan mutta Puolassa ei vielä. Joissain maissa ja joissain luokissa vaikein ai Masters-taso ajelee leaderboardin top10 sijoille tai jopa kärkeen kun laittoivat jonkin peliä esitestanneen tyypin hotlapatun ajan siihen.

Oletko säätänyt autoa yhtään. Vakiona välitykset R2 autoissa on n. 170km/h huiput ja se pitää laittaa Puolassa suuremmaksi (esim. 190km/h) tai muuten häviät aika paljon jo tuon takia.

tässä mun setuppia Puolaan Ford R2:een

Ford Fiesta R2 (Poland)
- Alignment: Front: toe 0.00, camber -1.30 / Rear: toe 0.00, camber -1.30
- Brakes: 2,430.00Nm, bias 66%
- Differential: driving 50%, braking 15%, preload 10.00Nm
- Gears: noin 0.390 ~68km/h / noin 0.525 ~91km/h / noin 0.690 ~120km/h / noin 0.885 ~154km/h / noin 1.090 ~190km/h / FD 0.192 (teoreettinen huippunopeus 190km/h, mutta 180km/h kulkee helposti suorilla ja jos myös alamäkeä niin yli tuon)
- Damping: Front: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00 / Rear: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00
- Springs: Front: rh 60.00mm, spr 51.50, arb 11.25 / Rear: rh 60.00mm, spr 41.00, arb 10.00

springsit ehkä jäykemmäksi jos siltä tuntuu ja ehkä myös arb:t
 
Viimeksi muokattu:
Jos tarkoitat eroa AI kuskeihin niin niissä voi olla eroja riippuen siitä ovatko fiksanneet AI ajat kyseisessä maassa, ehkä niitä on hieman korjattu Argentiinaan mutta Puolassa ei vielä. Joissain maissa ja joissain luokissa vaikein ai Masters-taso ajelee leaderboardin top10 sijoille tai jopa kärkeen kun laittoivat jonkin peliä esitestanneen tyypin hotlapatun ajan siihen.

Oletko säätänyt autoa yhtään. Vakiona välitykset R2 autoissa on n. 170km/h huiput ja se pitää laittaa Puolassa suuremmaksi (esim. 190km/h) tai muuten häviät aika paljon jo tuon takia.

tässä mun setuppia Puolaan Ford R2:een

Ford Fiesta R2 (Poland)
- Alignment: Front: toe 0.00, camber -1.30 / Rear: toe 0.00, camber -1.30
- Brakes: 2,430.00Nm, bias 66%
- Differential: driving 50%, braking 15%, preload 10.00Nm
- Gears: noin 0.390 ~68km/h / noin 0.525 ~91km/h / noin 0.690 ~120km/h / noin 0.885 ~154km/h / noin 1.090 ~190km/h / FD 0.192 (teoreettinen huippunopeus 190km/h, mutta 180km/h kulkee helposti suorilla ja jos myös alamäkeä niin yli tuon)
- Damping: Front: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00 / Rear: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00
- Springs: Front: rh 60.00mm, spr 51.50, arb 11.25 / Rear: rh 60.00mm, spr 41.00, arb 10.00

springsit ehkä jäykemmäksi jos siltä tuntuu ja ehkä myös arb:t
Lukkojen säädöstä tuli mieleen, että laitetaanko yleensä kaikki (etu, keski, taka) samaan arvoon vai millä tavalla vaikuttaa ajoon, jos esimerkiksi nelivetoisessa on edessä enemmän lukkoa, kuin takana?
 
Juu, ehkä se johtuu osittain noista AI vauhtien muokkauksista, välitykset on pösössä vitosvaihde 1.249 ja kokovälitys on 0.175, joten kai tuolla pitäisi aika samoihin yltää. Netistä löysin youtubesta näitä säätöjä: ja sieltä kopion, mielestäni säädöt on ihan osuneet itselle kohdalleen mutta isoja on silti erot kisojen välissä. Saksassa olisin voinut ajaa ehkä jopa kolmanneksi, mutta rengasrikko tuli, sitten seuraavana Espanja jossa ajoin kuten Puolassa sijoista 25-30, sitten Argentiinassa taisin olla 5-7 joukossa kisassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 598
Viestejä
4 501 757
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom