Dirt Rally 2.0

olipahan ohjelmaa group b 4wd hc espanjan rallissa, puoleen väliin tiukkaa taistoa kunnes väärä rengasvalinta (medium) mokasi 2 kuivaa ja 3. märänkeli yhden välin.
mukava auto ajaa tuo S4 lanccia, kun löytyy itelle sopivat säädöt. gträä lainattu siitä auto tonttiin (-26mm) ja veto eteen 53% sekä jarrua voimakkaammaksi (33nn N-m).
on tuo dirt2 asfaltti tuntuma jotenki hanurista, voisi yhdellä sormella ajaa...
 
Nyt testattu ja ihan hyviltä tuntu nää asetukset mitkä oot itelles laittanu. Steering centre forcea oon vähän hieronu mut taitaa asettua 90 kohille.
Steering centre force ei tee mitään kun auto liikkuu. Se vain keskittää ratin startissa(kun nykäiset käsijarrusta) tai recoveryn/resetin jälkeen jos ratti ei ole suorassa.
 
Steering centre force ei tee mitään kun auto liikkuu. Se vain keskittää ratin startissa(kun nykäiset käsijarrusta) tai recoveryn/resetin jälkeen jos ratti ei ole suorassa.
Milläs nimellä sit on asetus millä säädetään ratin palautusvoimaa eli etupyöristä rattiin päin tulevaa forcea. Etuvetoisissa esim. vetovaiheen vääntöjä ja takatuuppareissa mm. perän liikkeistä etupyöriin nähden. Näissä hankaloittaa pirusti meikäläisellä toi huono kielitaito kun näissä ei aina auta Google kääntäjäkään.
 
Milläs nimellä sit on asetus millä säädetään ratin palautusvoimaa eli etupyöristä rattiin päin tulevaa forcea. Etuvetoisissa esim. vetovaiheen vääntöjä ja takatuuppareissa mm. perän liikkeistä etupyöriin nähden. Näissä hankaloittaa pirusti meikäläisellä toi huono kielitaito kun näissä ei aina auta Google kääntäjäkään.
Self aligning torque
 
Tossa Historical Championshipissä ottaa päähän että pitää olla vähintään 3. jotta pääsee eteenpäin. Saisiko noi kaikki jotenkin auki hakkeroimalla niitä profiilitiedostoja?
 
Onkohan nuo Festive challenget ajettavissa vain ostetulla R5:llä? Hommasin pelin vasta eilen enkä viittis vielä laittaa puolta omaisuutta autoon, jonka varmasti mällään. DR1 olen ajanut enemmänkin, mutta tässä tuntuma ei ole samanlainen ja radat vieraita.
 
Olipahan kisa expert dirt clubin Ruotsin rallissa.
Muutamat spinnit auto kuitenkin ehjänä maaliin.
 
Nyt on pakko laittaa vähän kysymystä säätöjen vaikutuksesta auton vauhtiin.

Olen tässä sahannu pari kertaa Jämsän Kailajärveä ja omin avuin päässy noin ~5sec pohjista vauhtiin, kalustona C4. Ite siis säätäny mieleiseksi jne.

Nyt sitten kun ei hinkkaamalla tuntunu paranevan niin ajattelin että otetaan joku ghosti vertailuun ja katotaan että mikä mutka menee reisille. Otin siis ykkösenä olleen niiberi:n (tai sinne päin) ghostiksi ja rupesin jahtaamaan. Yllätys oli suuri kun totesin että osa mutkista menee reippaamalla vaudilla itellä mutta jään tuolle ghostilla tasaisesti kokoajan, siis jään lähinnä suorilla ja talla pohjassa ajettavissa mutka osuuksilla.

Alussa tämän huomasi radikaalisti siitä että pätkän ekaan varsinaiseeen "mutkaan" (jossa siis pitää vähän jo koskea jarruun) tultaessa oltiin jo jääty vaikka tuo vedetään talla pohjasta lähdöstä.

Nyt sitten kun tuli turpaan jo ennen ekaa mutkaa niin tiputtelin välityksiä reilusti että rupesi edes sinne pysymään kyydissä, mutta silti ei pysty seuraamaan ja tuntuu että jos tiputtelee lisää niin huipparit tippuu liikaa. En nyt ole siis kummemmin järkytykseltä hinkannu mutta tämmöstä kyselyä että miksi tässä tulee näin pataan. Ymmärrän toki että mutkasta ulostulo vaikuttaa radikaalisti suoranopeuksiin mutta linjat tai jarrut ei ole niin persiillään ja tuntuu että jotkut mutkat ajoin nopeammin kun aina välillä sai kii. Tuntuu että joko auto ei kulje suoralla yhtä iloisesti tai sitten asetukset ovat sellaiset että vaikka kuinka yrittää ajaa niin mutkasta ei ammuta ulos yhtä lujaa. Auton säädöt on tyyliin lukot kii, mutta millä tuota mid corneria / exitiä voi parantaa kun puhutaan tilanteesta jossa ajetaan nilkka suorana?

Tuntuu siis siltä että toisella on vaan 50 heppaa enemmän kaakkeja ja vaikka mitä tekee ni ei ehdi. Tottakai voi olla että olen vaan paska, mutta onko kellään mietteitä?
 
Tänään tuli sitten viimeinen RX rata.
Onkohan näissä mitään moninpelimeininkiä foorumeilla?
Noi ralliklubit kun ei enää oikein iske, sama ajaa haasteita joissa on koko muu maailma.
Ite tykkään kyllä tuosta rallycrossistakin, olis kiva kokeilla muita vastaan.
Muutaman kerran jonotellut moninpeliin, mutta ei ole päässyt.
Onkohan nämä vain samalla alustalla vai voiko pelata ristiin, PS:lla vaatii +jäsenyyden.
 
Nyt on pakko laittaa vähän kysymystä säätöjen vaikutuksesta auton vauhtiin.

Olen tässä sahannu pari kertaa Jämsän Kailajärveä ja omin avuin päässy noin ~5sec pohjista vauhtiin, kalustona C4. Ite siis säätäny mieleiseksi jne.

Nyt sitten kun ei hinkkaamalla tuntunu paranevan niin ajattelin että otetaan joku ghosti vertailuun ja katotaan että mikä mutka menee reisille. Otin siis ykkösenä olleen niiberi:n (tai sinne päin) ghostiksi ja rupesin jahtaamaan. Yllätys oli suuri kun totesin että osa mutkista menee reippaamalla vaudilla itellä mutta jään tuolle ghostilla tasaisesti kokoajan, siis jään lähinnä suorilla ja talla pohjassa ajettavissa mutka osuuksilla.

Alussa tämän huomasi radikaalisti siitä että pätkän ekaan varsinaiseeen "mutkaan" (jossa siis pitää vähän jo koskea jarruun) tultaessa oltiin jo jääty vaikka tuo vedetään talla pohjasta lähdöstä.

Nyt sitten kun tuli turpaan jo ennen ekaa mutkaa niin tiputtelin välityksiä reilusti että rupesi edes sinne pysymään kyydissä, mutta silti ei pysty seuraamaan ja tuntuu että jos tiputtelee lisää niin huipparit tippuu liikaa. En nyt ole siis kummemmin järkytykseltä hinkannu mutta tämmöstä kyselyä että miksi tässä tulee näin pataan. Ymmärrän toki että mutkasta ulostulo vaikuttaa radikaalisti suoranopeuksiin mutta linjat tai jarrut ei ole niin persiillään ja tuntuu että jotkut mutkat ajoin nopeammin kun aina välillä sai kii. Tuntuu että joko auto ei kulje suoralla yhtä iloisesti tai sitten asetukset ovat sellaiset että vaikka kuinka yrittää ajaa niin mutkasta ei ammuta ulos yhtä lujaa. Auton säädöt on tyyliin lukot kii, mutta millä tuota mid corneria / exitiä voi parantaa kun puhutaan tilanteesta jossa ajetaan nilkka suorana?

Tuntuu siis siltä että toisella on vaan 50 heppaa enemmän kaakkeja ja vaikka mitä tekee ni ei ehdi. Tottakai voi olla että olen vaan paska, mutta onko kellään mietteitä?

Tässä mun setuppi Suomeen, testaa sillä. Oma ennätys Kailajärvessä 3:08,1 (1vararengas mukana joka hidastaa noin 1,5s verran) tuolla autolla ja setupilla.

Citroen C4 WRC
Alignment: Front: toe 0.00, camber -1.00 / Rear: toe 0.00, camber -1.30
Brakes: 2,830.00Nm, bias 66%
Differential: Front: driv 36%, brak 24%, 30.00 / Centre: driv 28%, brak 20%, 20.00 / Rear: driv 50%, brak 40%, 43.75
Gears: 0.353 / 0.462 / 0.574 / 0.703 / 0.853 / 1.000 / FD 0.230 (209km/h top speed)
Damping: Front: -1.00, 0.00, 0.60mps, -1.00 / Rear: 0.00, 0.00, 0.60mps, 0.00
Springs: Front: rh 4.00mm, spr 91.54, arb 12.50 / Rear: rh 4.00mm, spr 65.96, arb 11.25

Voit kokeilla tehdä pieniä muutoksia josko auto nopeutuu esim. camberit eteen -1.20 ja taakse -1.50, differential preload eteen 1pykälä alaspäin(20.00?), ehkä hivenen pidemmät välitykset (6-vaihde 3-5pykälää lisää).
Tämä setuppi voi toimia melko hyvin myös Puolassa.

Jarruttelet mahdollisimman vähän, mutkat joissa hyppää pitää vain vetää riskillä jos hinkkaa yhtä ek:ta ja antaa auton lentää huonossa asennossa ja pyrkiä ottamaan kontrolliin alastulossa (joissain weekly, monthly, club eventeissä pitää ehkä hieman varmistella jos haluaa ajaa virheittä). Nopeimmat tyypit ajavat yleensä konepelti näkymästä mistä pystyy näkemään ajolinjat selkeimmin (ottamaan mutkat hyvin sisältä), tieten onnistuu se ohjaamo näkymästäkin tai dashista mutta se vain vaatii vähän enemmän treeniä ja muistamista.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä mun setuppi Suomeen, testaa sillä. Oma ennätys Kailajärvessä 3:08,1 (1vararengas mukana joka hidastaa noin 1,5s verran) tuolla autolla ja setupilla.

Citroen C4 WRC
Alignment: Front: toe 0.00, camber -1.00 / Rear: toe 0.00, camber -1.30
Brakes: 2,830.00Nm, bias 66%
Differential: Front: driv 36%, brak 24%, 30.00 / Centre: driv 28%, brak 20%, 20.00 / Rear: driv 50%, brak 40%, 43.75
Gears: 0.353 / 0.462 / 0.574 / 0.703 / 0.853 / 1.000 / FD 0.230 (209km/h top speed)
Damping: Front: -1.00, 0.00, 0.60mps, -1.00 / Rear: 0.00, 0.00, 0.60mps, 0.00
Springs: Front: rh 4.00mm, spr 91.54, arb 12.50 / Rear: rh 4.00mm, spr 65.96, arb 11.25

Voit kokeilla tehdä pieniä muutoksia josko auto nopeutuu esim. camberit eteen -1.20 ja taakse -1.50, differential preload eteen 1pykälä alaspäin(20.00?), ehkä hivenen pidemmät välitykset (6-vaihde 3-5pykälää lisää).
Tämä setuppi voi toimia melko hyvin myös Puolassa.

Jarruttelet mahdollisimman vähän, mutkat joissa hyppää pitää vain vetää riskillä jos hinkkaa yhtä ek:ta ja antaa auton lentää huonossa asennossa ja pyrkiä ottamaan kontrolliin alastulossa (joissain weekly, monthly, club eventeissä pitää ehkä hieman varmistella jos haluaa ajaa virheittä). Nopeimmat tyypit ajavat yleensä konepelti näkymästä mistä pystyy näkemään ajolinjat selkeimmin (ottamaan mutkat hyvin sisältä), tieten onnistuu se ohjaamo näkymästäkin tai dashista mutta se vain vaatii vähän enemmän treeniä ja muistamista.

Jeps, tuli kokeiltua enkä sun setupilla ole ainakaan nopeampi :)

Eli omilla säädöillä oon veivannu tuollaisen 03:06:3 alkuisen ajan ja sanotaan että jos nyt vetäisin ihan täydellisesti niin ehkä siinä on joku 1-1,5 sekkaa ilmaa mutta ei varmaan millään enempää. Pystyn toistamaan suht helposti tuollaisia 03:06 (no ehkä lähemmäs 03:07) alkuisia aikoja jos ei lipee linjalta.

Kokeilin sitten noilla sun säädöillä ja niillä pääsin pienellä sahaamisella tuollaiseen 03:08:9.

Jos vertaisin näitä setuppeja niin omaan ajoon noilla sun säädöillä on jotenkin vaikea pysyä linjalla / luistelee ja tuntuu että leveeksi menee helposti, lisäksi keltaisen talon hyppysuoralla on todella hankala pitää alastuloissa auto lapasessa.

Laitan tähän nyt huvikseni omatkin säädöt, vaihteissa säädän yleensä aina vaan fd jos se riittää, joskus harvoin saatan käpelöidä muita suhteita.

Citroen C4 WRC

Alignment: Front: toe 0.20, camber -0.50 / Rear: toe 0.20, camber -0.50
Brakes: 3,679.00Nm, bias 74%
Differential: Front: driv 28%, brak 20%, 70.00 / Centre: driv 28%, brak 24%, 70.00 / Rear: driv 40%, brak 28%, 87.50
Gears: 0.362 / 0.524 / 0.693 / 0.860 / 1.029 / 1.195 / FD 0.213
Damping: Front: +1.00, +4.00, 0.72mps, 0.00 / Rear: +1.00, +4.00, 0.72mps, 0.00
Springs: Front: rh 6.00mm, spr 119.56, arb 17.50 / Rear: rh 6.00mm, spr 86.63, arb 15.00
 
Jeps, tuli kokeiltua enkä sun setupilla ole ainakaan nopeampi :)

Eli omilla säädöillä oon veivannu tuollaisen 03:06:3 alkuisen ajan ja sanotaan että jos nyt vetäisin ihan täydellisesti niin ehkä siinä on joku 1-1,5 sekkaa ilmaa mutta ei varmaan millään enempää. Pystyn toistamaan suht helposti tuollaisia 03:06 (no ehkä lähemmäs 03:07) alkuisia aikoja jos ei lipee linjalta.

Kokeilin sitten noilla sun säädöillä ja niillä pääsin pienellä sahaamisella tuollaiseen 03:08:9.

Jos vertaisin näitä setuppeja niin omaan ajoon noilla sun säädöillä on jotenkin vaikea pysyä linjalla / luistelee ja tuntuu että leveeksi menee helposti, lisäksi keltaisen talon hyppysuoralla on todella hankala pitää alastuloissa auto lapasessa.

Laitan tähän nyt huvikseni omatkin säädöt, vaihteissa säädän yleensä aina vaan fd jos se riittää, joskus harvoin saatan käpelöidä muita suhteita.

Citroen C4 WRC

Alignment: Front: toe 0.20, camber -0.50 / Rear: toe 0.20, camber -0.50
Brakes: 3,679.00Nm, bias 74%
Differential: Front: driv 28%, brak 20%, 70.00 / Centre: driv 28%, brak 24%, 70.00 / Rear: driv 40%, brak 28%, 87.50
Gears: 0.362 / 0.524 / 0.693 / 0.860 / 1.029 / 1.195 / FD 0.213
Damping: Front: +1.00, +4.00, 0.72mps, 0.00 / Rear: +1.00, +4.00, 0.72mps, 0.00
Springs: Front: rh 6.00mm, spr 119.56, arb 17.50 / Rear: rh 6.00mm, spr 86.63, arb 15.00
Hieman omituista että menee linjat leveäksi kun vähän isommilla camber arvoilla (yli -1.00, mutta ehkä alle -1.50 soralla) pitäisi saada enemmän pitoa ainakin 3-4:n mutkiin kuin sun -0.50 arvoilla . Sitten kokonaisjarrutehon lisääminen ei ehkä auta kun pitäisi jarruttaa muutenkin vähemmän, mutta en tiedä tarkemmin. Differentiaalin suuremmilla driving lockeilla pitäisi saada parempi kiihtyvyys jos vain on pitoa ja nuo modernit 4wd:t ei paljon sudittele kun niissä on tehoa juuri sopivasti. Sitten preloadit taitaa aiheuttaa moottorijarrutusta että ei ehkä kannata laittaa kovin suuria arvoja, mutta tästäkään mulla ei ole tarkkaa tietoa että miten paljon ne vaikuttaa.

Tuossa minun setupissa driving lockit on 36 ja 50 ja auton ei pitäisi aliohjata kaasulla, jos aliohjaa niin laskee front driving lockia 30-32%. Sitten braking lockit on laitettu 24% ja 40% (voisi olla myös 28% ja 44%) eli jarrulla mutkaan tultaessa sen pitäisi hieman yliohjata ja voi auttaa kääntymistä mutkiin, preloaditkin on myös laitettu niin että niidenkin avulla auton pitäisi kääntyä mutkiin paremmin(30.00 ja 43.75), ehkä front preload arvoa voisi laskea pykälän. Mun vaihdevälitykset taitaa olla hieman liian lyhyet tuolle Kailajärvelle ja sille hyvin pitkälle suoralle mutta yleensä en tee setuppia vain yhdelle ek:lle vaan sen pitää sopia koko ralliin paremmin.

edit:
Tulipa itsekin hinkattua tuota Kailajärveä Citroen C4:lla.
Paras aika 3:05.309 (splitit 51.215 / 46.295 / 49.621 / 38.176) ja 10.sija mutta edelleen 4,2s nopeimmasta ajasta (n. 0,5s/km kai se on mahdollista jotenkin?)

Tällä setupilla
Citroen C4 WRC
Alignment: Front: toe 0.00, camber -1.50 / Rear: toe 0.00, camber -1.50
Brakes: 2,830.00Nm, bias 66%
Differential: Front: driv 32%, brak 24%, 10.00 / Centre: driv 28%, brak 20%, 20.00 / Rear: driv 50%, brak 44%, 35.00
Gears: 0.353 / 0.471 / 0.598 / 0.737 / 0.886 / 1.029 / FD 0.230 (top speed 215km/h teoreettinen, mutta vähintään 205km/h kyllä kulkee)
Damping: Front: 0.00, 0.00, 0.60mps, 0.00 / Rear: 0.00, 0.00, 0.60mps, 0.00
Springs: Front: rh 4.00mm, spr 82.20, arb 12.50 / Rear: rh 4.00mm, spr 62.43, arb 11.25

videota tuosta ajosta
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tuli sitten viimeinen RX rata.
Onkohan näissä mitään moninpelimeininkiä foorumeilla?
Noi ralliklubit kun ei enää oikein iske, sama ajaa haasteita joissa on koko muu maailma.
Ite tykkään kyllä tuosta rallycrossistakin, olis kiva kokeilla muita vastaan.
Muutaman kerran jonotellut moninpeliin, mutta ei ole päässyt.
Onkohan nämä vain samalla alustalla vai voiko pelata ristiin, PS:lla vaatii +jäsenyyden.

Rallia ajanut pari kertaa lobbyssa ja samalla alustalla piti olla kaikkien, luultavasti menee näin myös rallycrossissa.
 
Onko olemassa jotain VR-asetusta, jolla tuolla Ruotsin rallin lumisateessa näkisi konepeltiä edemmäs? Kun on tuo Ruotsi itselle muutenkin inhokki, mutta tuo lumisade on toteutettu VR:nä vielä niin kökösti, että ei näe yhtään mitään. Parhaimmillaan näkee ehkä 10-20 metriä eteenpäin, mutta suurimmaksi osaksi ei näe kuin oman konepellin ja vaikea erottaa edes, että onko auto tiellä vai ei. Nytkin Expert Dirt -clubin kisassa oli kyllä semmoista sokkona ajoa, että ei mitään rajaa, mm. eräällä EK:lla pyörin pitkään jonkin talon pihassa, kun ei vaan pystynyt näkemään, että missä suunnassa tie on. No jos ei muuta, niin oli ainakin tapahtumarikas kisa: 3 kertaa katon kautta ympäri, kerran kumi puhki, valot pimeänä viimeinen EK ja lukemattomia kertoja hangen kyntämistä.
 
En ole itse ainakaan keksinyt näkyvyysongelmaan lääkettä. Kyllä tuo on bugiksi luokiteltava ongelma HDR-efektissä jonka saisivat korjata pikaisesti.
 
Eihän se ole edes paha :)
Käykäähän kokeilemassa expert dirt clubin ruotsin ralli b ryhmäläisellä. Sen lumisateen lisäksi aurinko paistaa ei nähnyt eteen yhtään!
Ajoin 2/3 pätkästä körötellen ku alkoi harmittamaan niin paljo että tiputin grafiikka asetusista pois god rays. Parani näkymä sille normi lumisateen tasolle.
 
Melkosta vauhtia masters tasolla careerissa vetää AI. En muista et näin nopea ekassa olisi ollut. Elitestäkin vähän tuurilla pääsin ekalla kun tuli pari dr1 maata(suomi, wales) ja nuo staget oppinut niin ulkoa et käytännössä vain niissä on toistaiseksi mahdollisuus ykköseksi päästä.

Kaatosateilla varsinkin AI vetää hirveitä aikoja. R4 WRX STi NR4 ajelen nyt, vähän tympiä uusilla autoilla aina alussa ajaa kun tarvii kilometrejä ennen kuin voi moottoria päivitellä. Ajaako AI aina tappiin viritetyllä autolla vaikka itellä ei olis?
 
Viimeksi muokattu:
Melkosta vauhtia masters tasolla careerissa vetää AI. En muista et näin nopea ekassa olisi ollut. Elitestäkin vähän tuurilla pääsin ekalla kun tuli pari dr1 maata(suomi, wales) ja nuo staget oppinut niin ulkoa et käytännössä vain niissä on toistaiseksi mahdollisuus ykköseksi päästä.

Kaatosateilla varsinkin AI vetää hirveitä aikoja. R4 WRX STi NR4 ajelen nyt, vähän tympiä uusilla autoilla aina alussa ajaa kun tarvii kilometrejä ennen kuin voi moottoria päivitellä. Ajaako AI aina tappiin viritetyllä autolla vaikka itellä ei olis?
Masters AI on ehkä nopeamapi kuin dr1.0 ainakin joissain luokissa. Eri autoluokkien ja maiden välillä voi olla eroja miten kovaa ajavat. Tuon voi testata custom puolen yhdellä ek:lla ja laittaa ai-tason 100% ja sulla on siellä alla auto maksimitehoilla. Itsellä ne on kyllä monesti ajaneet Top10 sakkiin leaderboardilla joka on kyllä aika vaikea voittaa jos ei osaa pätkiä ulkoa tai jos ajaa vanhempia autoja isoilla kääntöasteilla(900 ja yli) niin sitten ei ole välttämättä mitään jakoa.

Yö ja sadekeli/märkä pinta olosuhteet voi olla epäreilut jos niiden vaikutus tekoälyn aikoihin on asetettu liian pieneksi. Ja niillä on käytössä urapuolella maksimitehot autoissa heti alusta joten ei kannata lähteä elite tai masters kauteen ellei alla ole autoa jossa on maksimi engine mappingit(tehot), professional kauteen ehkä voi lähteä ilman upgradeja jonkin luokan autoilla, mutta sitä pitää ugreidata matkalla jos haluaa voittaa tai sijoittua 3:n sakkiin kauden lopussa. Jos autossa ei ole lainkaan engine upgradeja ja toisessa on maksimit niin sen vaikutus aikoihin on noin 2s/km luokkaa.

Tee weekly, monthly, daily kisoja jotta saat päivitettyä auton kokonaan ja vasta sitten aloita masters kausi. Mikään ei estä käyttämästä jokaisella uratasolla aikaisempaa autoa joka on jo tappiin viritetty, periaatteessa voit ajaa vaikka H1 Miniä/Fulviaa beginnerista mastersiin.
 
Viimeksi muokattu:
Oletkos Kari läpäissyt Mastersia?

Itellä ei ole siinä saumoja vaikka vähän kehitystä tässä kuukausien mittaan on tullutkin, niin kärkikuskeille häviän edelleen sen 30 sekuntia pitkillä pätkillä.
Mastersissa AI:ta vastaan sijoitus rallissa 5-10 paikkeilla.

Takavetoisia inhosin aluksi kun en osannut yhtään niillä ajaa, vaikka pelejä on tullut pelattua sen 40 vuotta niin takavetoiset on jäänyt opettelematta, eikä IRL ole ollut koskaan takatuupparia.
Nyt kun niitä on pelissä opetellut, niin on jotain jo iskostunut takaraivoonkin ja usein ei tule ensimmäistäkään spinniä pätkän aikana ja mukavia hallittuja sladeja.
Niillä ajaminen on opettelun arvoista :tup:

Dailyssakin vielä 4. sijalla (johan se 2,5 tuntia on ollut auki ;) ), vaikka välitykset oli Jämsän teille:
Daily RWD H3.jpg

edit:
Piti ajaa WRX urassa yksi kisa että sai Festival Challengea varten Relluun ekan virityksen ja näemmä Canadassa tuli voitto Masters tasolla ilman mitään moottorivirityksiä ja 2. sija oli finaalissa 10 sekuntia perässä.
Liekö päivityksien myötä AI tasoa madallettu, tosin se taitaa heitellä edelleen aika paljon riippuen missä maassa ajetaan.
Taidanpa aloittaa uran WRX:ssä jos siinä kerran on jotain mahdollisuuksia sijoittua TOP3 joukkoon, rallin puolella ei omilla taidoilla ole.

edit2:
No juu, aloitin WRX uran Masters tasolla uudestaan ja haastetta tuntuu Latviassa riittävän ihan eri tavalla (Rellu, 2. moottorin viritystaso):


edit3:
Vetäsin sit samantien maratoonina koko WRX Championshipin Masters tasolla (hartiat huutaa hoosiannaa...:beye:) ja yhdellä pisteellä jäin ykköselle.
WRX Masters level 2nd place MJV1973.jpg
Ei tullut ilotulitusta ja fanfaareja, tuon jälkeen "Masters No Change".
Credittejä normi 500 000cr.
Kahdessa kisassa tuli Terminal Damage ja siten keskeytys.
AI:n tasossa on edelleen suuria eroja.
Sateella tuntuu olevan naurettavan helppo voittaa.
Mettet Belgia edelleen vaikein.
 
Viimeksi muokattu:
Oletkos Kari läpäissyt Mastersia?

Itellä ei ole siinä saumoja vaikka vähän kehitystä tässä kuukausien mittaan on tullutkin, niin kärkikuskeille häviän edelleen sen 30 sekuntia pitkillä pätkillä.
Mastersissa AI:ta vastaan sijoitus rallissa 5-10 paikkeilla.

Takavetoisia inhosin aluksi kun en osannut yhtään niillä ajaa, vaikka pelejä on tullut pelattua sen 40 vuotta niin takavetoiset on jäänyt opettelematta, eikä IRL ole ollut koskaan takatuupparia.
Nyt kun niitä on pelissä opetellut, niin on jotain jo iskostunut takaraivoonkin ja usein ei tule ensimmäistäkään spinniä pätkän aikana ja mukavia hallittuja sladeja.
Niillä ajaminen on opettelun arvoista :tup:

Dailyssakin vielä 4. sijalla (johan se 2,5 tuntia on ollut auki ;) ), vaikka välitykset oli Jämsän teille:
Daily RWD H3.jpg

edit:
Piti ajaa WRX urassa yksi kisa että sai Festival Challengea varten Relluun ekan virityksen ja näemmä Canadassa tuli voitto Masters tasolla ilman mitään moottorivirityksiä ja 2. sija oli finaalissa 10 sekuntia perässä.
Liekö päivityksien myötä AI tasoa madallettu, tosin se taitaa heitellä edelleen aika paljon riippuen missä maassa ajetaan.
Taidanpa aloittaa uran WRX:ssä jos siinä kerran on jotain mahdollisuuksia sijoittua TOP3 joukkoon, rallin puolella ei omilla taidoilla ole.

edit2:
No juu, aloitin WRX uran Masters tasolla uudestaan ja haastetta tuntuu Latviassa riittävän ihan eri tavalla (Rellu, 2. moottorin viritystaso):


edit3:
Vetäsin sit samantien maratoonina koko WRX Championshipin Masters tasolla (hartiat huutaa hoosiannaa...:beye:) ja yhdellä pisteellä jäin ykköselle.
WRX Masters level 2nd place MJV1973.jpg
Ei tullut ilotulitusta ja fanfaareja, tuon jälkeen "Masters No Change".
Credittejä normi 500 000cr.
Kahdessa kisassa tuli Terminal Damage ja siten keskeytys.
AI:n tasossa on edelleen suuria eroja.
Sateella tuntuu olevan naurettavan helppo voittaa.
Mettet Belgia edelleen vaikein.


En ole vielä Mastersissa. Eliten kauden viimeinen kisa R5:lla on jäljellä ja olen pisteissä 2. nyt mutta pari kisaa päättyi keskeytykseen. Tuolle kaudella laitoin säännön/rajoituksen että vain yksi auton huolto ja renkaiden vaihto(jotka piti tehdä saman huoltotauon aikana) koko kisan aikana mutta ihan mukavasti olen pärjännyt elite ai:ta vastaan vaikka joskus piti ottaa jo medium renkaat alle jos tein 10:ek:n kisan aikana huollon+renkaanvaihdon jo toisen ek:n jälkeen koska rikoin autoa pahemmin niin oli pakko ottaa huolto heti ensimmäisen tilaisuuden tullessa.
edit: viimeisessä kisassa Espanjassa sijoituin neljänneksi ja pidin toisen sijan kokonaispisteissä ja nousin Mastersiin.

Mastersissa varmaan pitää sallia itselle se 2-3 huoltotaukoa+renkaanvaihtoa kisaan että pärjää.
 
Viimeksi muokattu:
Olen pelannut DR1:stä PS4:lla ja siinä pystyi nimeämään ja tallentamaan autojen set-uppeja.
Onko tällainen toiminto DR2:ssa ?
Autoa pystyy kyllä säätämään, mutta tallennusnappulaa en ole vielä löytänyt.
 
Olen pelannut DR1:stä PS4:lla ja siinä pystyi nimeämään ja tallentamaan autojen set-uppeja.
Onko tällainen toiminto DR2:ssa ?
Autoa pystyy kyllä säätämään, mutta tallennusnappulaa en ole vielä löytänyt.
PC:llä ainakin on sielä auton säätö valikossa(oikeella alhaalla) joku näppäin mistä aukee valikko missä on save/load/reset setup. Niin luulis että pleikallakin on samalainen.
 
Lisää maksullista DLC-sisältöä? :darra:
Vaikea arvata, en tiedä miksi edes laittavat tuollaisen videon kertomatta yhtään sen tarkemmin mitä on luvassa.
Uusia ralleja tai erikoiskokeita kun tulisi, niin ainakin täältä irtoaa rahat.
 
Oliko joku hankkinut tämän tuolta Xbox Game Passin kautta PC:lle? Kävi ilmi eilen että ilmeisesti tuossa versiossa ei olisikaan VR-tukea muille kuin WMR-laitteille, pitääkö tämä todella paikkansa? :confused:

EDIT: löysinkin tietoa heti postauksen jälkeen, Game Pass versio ei tosiaan sisällä VR-tukea. Vittu mitä paskaa, pitäkööt taas paskansa. :D
 
Onko tästä löytynyt mitään benchmark-kisaa + autoa mikä on porukan suosikki? Sellaista vastaan olisi mukava reenata ilman tarvetta kuunnella nuotteja, kunhan on pari kertaa vääntänyt. :D
 
Onko tästä löytynyt mitään benchmark-kisaa + autoa mikä on porukan suosikki? Sellaista vastaan olisi mukava reenata ilman tarvetta kuunnella nuotteja, kunhan on pari kertaa vääntänyt. :D

Meillä tuolla Elite Discossa tuli vähän kuin vahingossa kauheat väännöt Kailajärvellä, eli "Hannussa" näin tuttavallisemmin.
Jengi jauho sitä ihan urakalla, ajat parani koko ajan ja itekin starttasin pätkälle varmaan sen sata kertaa.. :D
Tämä toki DR1 mutta ymmärtääkseni Hannu löytyy myös tästä kakkosesta.
 
Onko näistä joku leaderboardi tallella?

Me ajettiin näitä aikoja siis DR1:ssä, kuten mainitsin eikä kakkosen ajat taida olla vertailukelpoisia.
Mutta tuo Hannu lähinnä oma vaihtoehto sellaiseksi "hankausradaksi" jos sellasta nyt ettii.
 
Onko tästä löytynyt mitään benchmark-kisaa + autoa mikä on porukan suosikki? Sellaista vastaan olisi mukava reenata ilman tarvetta kuunnella nuotteja, kunhan on pari kertaa vääntänyt. :D

Karik134:n kanssa hierottiin kanssa Kailajärveä kun ihmeteltiin säätöjä, jostain syystä tykkään siitä.

Karik Paras aika 3:05.309 (splitit 51.215 / 46.295 / 49.621 / 38.176)

itellä se sekka tuohon päälle 03:06:3, ei ole ehtinyt nyt vähään aikaan veivaamaan.

@karik134:
Sen verta kokeilin että sun säädöt tuntu oudolta kun jousitus on niin paljon lepsumpi, pistin omat jousi setupit + sun säädöt niin tuntu ihan ok, en oo ehtiny vielä hieroo.
 
Karik134:n kanssa hierottiin kanssa Kailajärveä kun ihmeteltiin säätöjä, jostain syystä tykkään siitä.

Karik Paras aika 3:05.309 (splitit 51.215 / 46.295 / 49.621 / 38.176)

itellä se sekka tuohon päälle 03:06:3, ei ole ehtinyt nyt vähään aikaan veivaamaan.

@karik134:
Sen verta kokeilin että sun säädöt tuntu oudolta kun jousitus on niin paljon lepsumpi, pistin omat jousi setupit + sun säädöt niin tuntu ihan ok, en oo ehtiny vielä hieroo.

Kailajärveä tuli hierottua jo dr1 aika huolella, siinä paras oli Pololla 3:03.975.

Nyt tuntuu ettei pääse millään alle 3:10, karik:n säädöillä vähän parani ja sai muutaman sekunnin pois. Citikalla paras nyt jotain 3:10.xxx
 
Onko tästä löytynyt mitään benchmark-kisaa + autoa mikä on porukan suosikki? Sellaista vastaan olisi mukava reenata ilman tarvetta kuunnella nuotteja, kunhan on pari kertaa vääntänyt. :D

Naarajärveä ja Bidno Moordlandia on tullu hierottua jonkin verran a-ryhmän Lancialla :D

Jospa sieltä tulis uutta rallia pelattavaksi. Aivan sama mitä maksaa, ostan silti. Jännä ajatus instan puolella, että pitäisi ilmaiseksi saada. Tuskin meistä kukaan tekee töitä ilmaiseksi.
 
On tuokin sinnepäin mallinnettu, ehkä tien korkoerot kyllä heittää vähän liikaa mutta kuten aiemmin todettu, ihan tunnistettava. Tuossa Ouninpohja 2015, alkaa siis tuolla Dirtin Kailajärvi pätkällä. On se namu.



ouninpohja4.png
 
Pidin viikon tauon, nyt pitää kaikki aloittaa alusta, en osaa ajaa yhtään. Doh, AI nyt 30%...
 
taitaa tauko tulla kans koko dirttii, meinas alkaa harmittamaa expert clubin ajoissa usa, ek4 jälkee 5.. vitos pätkällä vähä karkas koska mediumit alla kiveen, eikä vararengasta tietenkään.
toisessa mutkassa toiseen kiveen ja toine rengas. ei auttanu ottaa ku keskeytys.. 1,5 ekta ilman takarenkaita turhan kova setti
 
Minusta todelliset DR2.0 maailmanmestaruuskisat tulisi silti ajaa 4WD Suomi-sarjan tyyliin, eikä tuommosina ulkoaopeteltuina pikapyrähdyksinä:cool:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 593
Viestejä
4 501 530
Jäsenet
74 232
Uusin jäsen
asic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom