Dirt Rally 2.0

joo sillä kulki toisiks parhaiten enkat sain nyt walesin säädöillä 3:12.nn paiskottua. vähän noita välityksiä ehkä voisi säädellä kun kutosta ei juurikaan ehdi käyttää tossa pätkällä. toki se "loppusuora" menee rajottimella kutosellakin.

tässä oma setuppi 2000cc Citroenille jolla sain Kailajärveen 3:08.192 customissa (soft renkaat, 1vararengas mukana), 3. nopein aika sinne ja 0,9s pohjista (pohja-aika siellä 3:07.2 citroenilla), kolme vetoa tein ja ne oli välillä 3:08,1-3:10,4

- alignment: front toe 0.00, camber -1.00 / rear toe 0.00, camber -1.30
- brakes: 2830, bias 66%
- differential: front driving 36%, braking 24%, preload 30.00 / centre driv 28%, brak 20%, prel 20.00 / rear driv 50%, brak 40%, prel 43.75
- gears: 0.353 / 0.462 / 0.574 / 0.703 / 0.853 / 1.000 / FD 0.230 (huiput 209km/h)
- damping: front -1.00, 0.00, 0.60mps, -1.00 / rear 0.00, 0.00, 0.60mps, 0.00
- springs: front rh 4.00mm, spr 91.54, arb 12.50 / rear rh 4.00mm, spr 65.96, arb 11.25
 
Fabiassa ainakin toimi Puolan säädöt sellaisenaan. Tai no, en muuta kokeillutkaan. Kisan jälkeen kokeilin vielä kerran Kailajärveä ja jos en muista väärin, niin meni 3:08.jotain.
 
On ja ei löydy normaalia kirkasta säätä, sumua on aina. Eikä saa edes vesisadetta, vittu mitä paskaa.

Alkanut vituttamaan tuo tyyli millä peliä on tehty. Vanhoista ralleista pitää maksaa ja ne on vielä joiltakin osin huonommin tehty.

Joo..on kyllä paskan näköstä mitä videolta tuota katoin,siis ihme usvaa kokoajan..jos tuo nyt kenestä niin hienoa...kai tähän vielä korjauspäivitys tulee.. ihmetouhua kun kai muuten peli hyvässä kuosissa alkaa olla ja Dr1 grafiikka oli jo
kunnossa tuolta osin.
 
Viimeksi muokattu:
4,00mm ? matalalla ajat :)
kävin ekan pätkän surauttamassa, medium renkailla kisaan ja pikku moka siinä ekassa kolmosen mutkassa 3.16.
Eikö se ole vakiona ihan 0,00mm joten olen nostanut 2 pykälää? Ei huvita hirveästi nostaa maavaraa kun ne alkaa sitten nousemaan kahdelle renkaalle mutkissa.

Oma kisa meni pilalle 3. ek:lla. Soft renkaat oli jo vähän menettäneet pitoa ja ajoin n. 3km ennen maalia yhteen mutkaan hieman liian kovaa, linja valui leveäksi ja puu ja/tai penkka osuman kautta auto katolleen ja rengas vasen takarengas puhkesi. Resetistä varmaan +10s ja yritin ajaa vanteella loppumatkan mutta ehkä 50s hävisin siinäkin aikaa joten olisi ollut melkeinpä sama vaihtaa rengas. Sijoitus oli tuon jälkeen 10. ja +1:11 perässä kärkeä, jatkoin täysillä ajoa loppu ek:t ja sain noustua 6:nneksi ja eroa kärkeen jäi 49 sekuntia.

Tässä viimeinen ek
 
Viimeksi muokattu:
Eikai se nollissa ole. No tosiaan makuasioita tuokin. Tuo usva alkaa kyllä nyppimään laseilla (index) ajaesskin loimottaa välillä niin ettei tietä erota. Kirkkauden tiputin jo 0.7 tasoon
 
Jumankekka mutta olihan liukasta tuolla Suomi sarjan viimesellä pitkällä pätkällä kun alla kuusi kuivan kelin pätkää ja sit olikin oikein kunnolla märkä keli. Kaks kertaa liuku pitkäks ja hipomalla puun ja kiven kylkee pitkin ojan yli takas tielle, oli kyllä oikeen huh huh tilanteet ku yleensä vetelen autoa säästäen varmanpäälle tyylillä kun kärjen tuntumaan ei oo kumminkaan mitään mahiksia.
 
Eikai se nollissa ole. No tosiaan makuasioita tuokin. Tuo usva alkaa kyllä nyppimään laseilla (index) ajaesskin loimottaa välillä niin ettei tietä erota. Kirkkauden tiputin jo 0.7 tasoon

Se ei meinaa, että auton varsinainen maavara on 0mm. Default on suhteellinen nollakohta ja siitä sit aletaan säätämään, voi laittaa miinuksellekkin. Vähän arcade tyyliset nämä DR2:sen auton säädöt, jotkut asiat ilmoitetaan vain suhteellisena defaulttiin, eikä esim ole telemetria-tietoja. Toisaalta, näppituntumalla saa säädettyä ihan hyvin. Itte jätin Fordilla korkeuden nyt Suomessa defaultille, eli nollaan.

Oma kisa meni ihan hyvin, kunnes vikalla pätkällä tupla hypyssä ajovirhe, nopee oikee leveeksi ja ajot oli siinä sitten, dam!


Tuossa vielä edellisen kisan tulokset, 4WD Suomi-Sarja /"SUOMENMESTARI", Ralli 2 Tulokset:
 
Viimeksi muokattu:
Vaihtui tässä näytönohjain niin nyt peli ei tallenna grafiikka-asetuksia ollenkaan. Aina pitää joka käynnistyksen jälkeen laittaa asetukset uudelleen. Mitä tehdä? Poistin jo 'My Games' kansiosta 'hardwaresettings' kansion kertaalleen. Radeon on koneessa ja Windows 10.
 
Tuli verisiä kyyneleitä eilen ajaessa Citikalla. Naarajärvellä näytti kello jo vihreää toisella(?) splitillä, niin eiköhän pitäny nykästä johonkin kiveen aivan turhanpäiten.
Siitä sitten viimeselle eekoolle lievässä harmituksessa ja DR:ssä tämän pomppu sarjan jälkeen tulee "bank(?) on exit" nuottiin jossa on semmonen makea kiviröykkiö. No sieltähän sitä mentiin joku sata kertaa katon kautta ympäri ja infernaalinen vitutus oli valmis, ei vaan sipuli kestä ajaa kovaa riskillä.
No, onhan nuita kisoja vielä tulossa :lol:
 
Tuli verisiä kyyneleitä eilen ajaessa Citikalla. Naarajärvellä näytti kello jo vihreää toisella(?) splitillä, niin eiköhän pitäny nykästä johonkin kiveen aivan turhanpäiten.
Siitä sitten viimeselle eekoolle lievässä harmituksessa ja DR:ssä tämän pomppu sarjan jälkeen tulee "bank(?) on exit" nuottiin jossa on semmonen makea kiviröykkiö. No sieltähän sitä mentiin joku sata kertaa katon kautta ympäri ja infernaalinen vitutus oli valmis, ei vaan sipuli kestä ajaa kovaa riskillä.
No, onhan nuita kisoja vielä tulossa :lol:
Ite vejin sitikalla myös liian kovaa ja yhen hypyn jälkeen "hipaisin" puuta ja hajotin samalla jäähdyttimen ja vasemman etupyörän. Meni nuotti jotenkin ohi ja luulin, että jatkuu suorana hypyn jälkeen.. Meni 45s hukkaan nilkuttaessa n. 100km/h vauhdilla maaliin kolme splittiä..
 
Onko @karik134 lla mikä näyttö? Sori offtopic.
Lasit on iteläni ensisijainen näyttölaite ja nyt on 3kpl 25" 1440p näyttöjä mutta koska enempi laseilla ni olen alkanu miettiä jos jonkun laajiksen hommais. Veisi vähempi tilaa ja sillä pystyy kuitenkin ajamaa näitä dr2, pc2, acc ja varmaan iracinki
 
Ite olen ajellut yhdellä 35" UltraWide näytöllä ja pakko myöntää, että VR-lasit pesee monitorit mennen tullen. Ajomukavuus on selvästi parempi. Jos vaan pää kestää VR:ää, niin suosittelen ehdottomasti sitä monitorien sijaan.
 
Niinpä. Itelläni kävi kyllä päinvastoin.
Tässä ykspäivä testasin näytöillä pelata Jämsän pätkiä. Alkoi se rynkytys tekemään pahaaoloa vaikka camera shake oli nollissa. Laseilla ei mitään ongelmaa, dr2 ajettuna kuitenkin 62h ja pelkästään laseilla tätä kokeilua lukuunottamatta.
 
Onko @karik134 lla mikä näyttö? Sori offtopic.
Lasit on iteläni ensisijainen näyttölaite ja nyt on 3kpl 25" 1440p näyttöjä mutta koska enempi laseilla ni olen alkanu miettiä jos jonkun laajiksen hommais. Veisi vähempi tilaa ja sillä pystyy kuitenkin ajamaa näitä dr2, pc2, acc ja varmaan iracinki
Näyttö on Samsung 49" CHG90 super ultrawide 32:9 3840x1080p 144Hz (900€ maksoi tarjouksesta viime tammikuussa Jimm's:llä).

Tästä löytyy uudempi 1440p versio joka max 120Hz joka on ehkä parempi kun pikselit on pienempiä ja tätä nyt pitää katsoa aika läheltä jotta saa täyden hyödyn (itsellä 50cm katseluetäisyys ja silloin saan 100 asteen hfov:n, vfov on 38 astetta).

Niinpä. Itelläni kävi kyllä päinvastoin.
Tässä ykspäivä testasin näytöillä pelata Jämsän pätkiä. Alkoi se rynkytys tekemään pahaaoloa vaikka camera shake oli nollissa. Laseilla ei mitään ongelmaa, dr2 ajettuna kuitenkin 62h ja pelkästään laseilla tätä kokeilua lukuunottamatta.

Oletko kokeillut camera shake maksimissa? Se ei sattumanvaraista kameran heilumista nimestään huolimatta vaan toimii samaan tapaan kuin muiden pelien "lock eyes to horizon" asetus. Tässä pelissä se ei oikein toimi kovin hyvin koska sen astemäärät on rajoitettu hyvin pieneksi jolloin silmät on lukittuna horisonttiin ja auto+kuskin kroppa kallistelee kaulan alapuolelta(pää pyrkii olemaan suorassa), mutta jos auto kallistuu (keula ylös/alas) yli tietyn pisteen niin kamera/pää lähtee seuraamaan taas auton liikettä ylös/alas. Vr-laseilla tuo toimii paremmin koska sitä ei ole rajoitettu niillä niin pieneksi, mutta jos esim. kaataa auton niin silloin vr-laseillakin "pää" taitaa lukittua auton keulaan mutta ihan varma en ole tästä.

Kyllä itselläkin on pahoja vaikeuksia nähdä teitä kunnolla jossain Argentiinassa ja ehkä joissain muissa maissakin jos on kovin pomppuista.
 
Viimeksi muokattu:
kokeilin shaken asetusta, ehkä se vähä parempi on, mutta fovin kanssa rattinäkymässä ei oikein saa mieleistä ja se voimistaa tärinää rippuen fovista.
se näkymä missä näkyy vähän mittaria oli ehkä vähän parempi..
kyllä pysyttelen noissa VR laseissa jatkossakin dirt2ssa :cool:
tatsi ja fiilis on niin paljon parempi niitten kanssa.
 
On kyllä hankala säädettävä tuo 206 pösö. Pieniä haasteita saada sen perää rauhottumaan jarrutuksissa ja pompuissa. Ainakin Ruotsissa pärjääminen Elite tasolla oli kyllä erittäin haastavaa sillä.
 
huikeen hienoo lasketella noilla b ryhmäläisllä !
tuli mokattu huollossa ja unohtui vaihtaa renkaat ekan pätkän mediumilla ja vielä vararengas painona. sen seurauksena pari spinniä.
pitänee alkaa jättämään se edes pois jatkossa.
 
Huh huh, olihan taisteluvoitto Jämsän teillä Delta S4:llä:nb: Tai siis voitto itsestä, tuskin tällä kisan voitto irtoaa. EK1 meni yllättävän rauhallisesti, muutamissa vaaranpaikoissa varmistelua (esim. pomppusuora), mutta ajaksi kuitenkin 6:07.5 eli jäi vain n. 2s parhaasta treenivedostani. Mutta EK2:lla olikin riittävästi ohjelmaa pomppusuoralla: kaksi kertaa lähti poikittain pomppimaan ja puita hipoen sain molemmat jakamiset kiinni, mutta vaihde piti pudottaa jo 3:lle asti ennen kuin rauhoittui. No, tästä uuteen alkuun ja loppuosa menikin aika mukavasti, aikana 6:11.1. Enpä tuota ollut treenivedoillakaan päässyt kuin 6:10, joten nyt osui varsinkin loppuosa paremmin kohdalleen.
 
Tässä setuppia H2 rwd Opeliin Suomeen jos joku halua kokeilla sitä siellä.

Opel Kadett C GT/E (Finland):
- Alignment: Front: toe 0.00, camber -0.67 / Rear: no adjustment available
- Brakes: 1,960.00Nm, bias 66%
- Differential: driving 72%, braking 40%, preload 50.00
- Gears: 0.415 / 0.544 / 0.692 / 0.865 / 1.040 / FD 0.180 (top speed 187km/h or 116mph)
- Damping: Front: -1.00, -1.00 / Rear: 0.00, 0.00
- Springs: Front: rh 20.00mm, spr 59.24, arb 9.00 / Rear: rh 20.00mm, spr 37.83
 
Tässä setuppia H2 rwd Opeliin Suomeen jos joku halua kokeilla sitä siellä.

Opel Kadett C GT/E (Finland):
- Alignment: Front: toe 0.00, camber -0.67 / Rear: no adjustment available
- Brakes: 1,960.00Nm, bias 66%
- Differential: driving 72%, braking 40%, preload 50.00
- Gears: 0.415 / 0.544 / 0.692 / 0.865 / 1.040 / FD 0.180 (top speed 187km/h or 116mph)
- Damping: Front: -1.00, -1.00 / Rear: 0.00, 0.00
- Springs: Front: rh 20.00mm, spr 59.24, arb 9.00 / Rear: rh 20.00mm, spr 37.83

Kiitoksia, pitääpä laittaa kokeiluun. Eilisen Flying Finn -kisan olisinkin mieluummin ajanut Opelilla kuin Fiatilla, mutta siihen ei löytynyt mistään valmiita säätöjä ja ei ollut aikaa alkaa niitä hakemaan. Olikin aika tapahtumarikas kisa, muutamat kunnon spinnit ja kerran katolleen metsän siimekseen...
 
Tuon pakollisen sisäkuvakulma -säännön sais ottaa pois , tullu mittää muuta taas kun keskeytys kun ei osannu RS200sta ajaa sisältä :(
 
Kiitoksia, pitääpä laittaa kokeiluun. Eilisen Flying Finn -kisan olisinkin mieluummin ajanut Opelilla kuin Fiatilla, mutta siihen ei löytynyt mistään valmiita säätöjä ja ei ollut aikaa alkaa niitä hakemaan. Olikin aika tapahtumarikas kisa, muutamat kunnon spinnit ja kerran katolleen metsän siimekseen...
Mitä he...tiä! Mulla näyttäny kokoajan että No active championship!
Onko mut blokattu ulos Flying Finns clubista vai mistä johtuu???
 
Loin tämmöisen R2-kauden, tervetuloa ajeleen hauskoilla pikkukikottimilla! Keskittyy siis vain ja ainoastaan R2:siin.

Tätä en pidä yllä yhtä hyvin ja hienosti kuin Moguzi Suomi-sarjaa, eli en pidä aktiivisesti listaa sarjataulukosta tai mainosta kisoja, koska en vain kerkiä.

Linkki klubille: DiRT Rally 2.0

Oheinen kuva kertoo lisää :lol:

r2.JPG
 
Loin tämmöisen R2-kauden, tervetuloa ajeleen hauskoilla pikkukikottimilla! Keskittyy siis vain ja ainoastaan R2:siin.

Tätä en pidä yllä yhtä hyvin ja hienosti kuin Moguzi Suomi-sarjaa, eli en pidä aktiivisesti listaa sarjataulukosta tai mainosta kisoja, koska en vain kerkiä.

Linkki klubille: DiRT Rally 2.0

Oheinen kuva kertoo lisää :lol:

r2.JPG

Joutuuko tuossakin vaihteet itse vaihtamaan?
 
Joutuuko tuossakin vaihteet itse vaihtamaan?

Joo, joutuu. Oon aatellu että näissä pystyy ajeleen kaikenlaisilla vaihteenvaihtotavoilla mutta ei näköjään. Johtunee tuosta assistant offista.
En tuommosta ole edes hoksannu ajatella, kun itte ajelee vain manuaalilla. :shifty:
 
Tuli eilen ajettua Suomi-Sarjan B-Ryhmäläisten karkelot ja olihan menoa..
Tuosta EK2 menoa 205 T16 ohjaamosta.


Vissiin oli geforcen nauhotus asetuksissa jotain häikkää,kun on vähän sumea klippi. 1080p/60fps on valittuna,mutta mitä pitäis olla siirtonopeuden kohdalla? Tuossa nauhotuksessa se oli 15Mbps.
 
Onko tähän tulossa vielä lisää maita/ratoja? Nyt kun tuo Suomi tuli niin näyttää kaikki maat dr1:stä olevan siellä.
 
Suomi oli viimeinen rallin lisäsisältö, kaudella 4 joka alkoi tänään tulee kaksi RX-rataa ja rallicrossin autoja, 28. tammikuuta viimeiset.
Jatkosta ei ole mainittu sanallakaan, veikkaan että sitä ei tule.
 
Joo veikkaan, että siellä tehdään jo dirt rally 5 tai muuta enemmän arcadehenkistä tuotosta.
Seuraavaa osaa saadaan odotella taas muutama vuosi.
 
Joo veikkaan, että siellä tehdään jo dirt rally 5 tai muuta enemmän arcadehenkistä tuotosta.
Seuraavaa osaa saadaan odotella taas muutama vuosi.

Omasta mielestä tuo on jo nyt aika hieno peli, 12 maata ja reilusti ajettavaa + rallicross radat + autot. Ei ihan heti tule vastaavaa peliä vastaan.
RBR on oma lukunsa.
 
Omasta mielestä tuo on jo nyt aika hieno peli, 12 maata ja reilusti ajettavaa + rallicross radat + autot. Ei ihan heti tule vastaavaa peliä vastaan.
RBR on oma lukunsa.

Onhan se. Mielestäni paras tähän mennessä julkaistu rallipeli. Sen takia kyselinkin, mielelläni olisin lisää sisältöä ralliin ottanut. Mut eiköhän nykyinen sisältö riitä myös pitkälle.
 
Jos näihin mestaruustaistoihin pyrkisi mukaan, mitä lisäosia olisi syytä hankkia? Vai kaikki? Nyt kun on 2070s pellin alla niin voisi pyörähdellä VR- laseilla riittävästi.
 
Jos näihin mestaruustaistoihin pyrkisi mukaan, mitä lisäosia olisi syytä hankkia? Vai kaikki? Nyt kun on 2070s pellin alla niin voisi pyörähdellä VR- laseilla riittävästi.

Kaikki vanhan pelin kentät (Suomi, Britannia, Saksa, Ruotsi ja Monte) + autoja oman maun mukaan. Kannattaa olla ainakin yksi KitCar ja up to 2000cm3 auto.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 579
Viestejä
4 501 006
Jäsenet
74 226
Uusin jäsen
Tober

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom