Dirt Rally 2.0

En ole itse ainakaan keksinyt näkyvyysongelmaan lääkettä. Kyllä tuo on bugiksi luokiteltava ongelma HDR-efektissä jonka saisivat korjata pikaisesti.
 
Eihän se ole edes paha :)
Käykäähän kokeilemassa expert dirt clubin ruotsin ralli b ryhmäläisellä. Sen lumisateen lisäksi aurinko paistaa ei nähnyt eteen yhtään!
Ajoin 2/3 pätkästä körötellen ku alkoi harmittamaan niin paljo että tiputin grafiikka asetusista pois god rays. Parani näkymä sille normi lumisateen tasolle.
 
Melkosta vauhtia masters tasolla careerissa vetää AI. En muista et näin nopea ekassa olisi ollut. Elitestäkin vähän tuurilla pääsin ekalla kun tuli pari dr1 maata(suomi, wales) ja nuo staget oppinut niin ulkoa et käytännössä vain niissä on toistaiseksi mahdollisuus ykköseksi päästä.

Kaatosateilla varsinkin AI vetää hirveitä aikoja. R4 WRX STi NR4 ajelen nyt, vähän tympiä uusilla autoilla aina alussa ajaa kun tarvii kilometrejä ennen kuin voi moottoria päivitellä. Ajaako AI aina tappiin viritetyllä autolla vaikka itellä ei olis?
 
Viimeksi muokattu:
Melkosta vauhtia masters tasolla careerissa vetää AI. En muista et näin nopea ekassa olisi ollut. Elitestäkin vähän tuurilla pääsin ekalla kun tuli pari dr1 maata(suomi, wales) ja nuo staget oppinut niin ulkoa et käytännössä vain niissä on toistaiseksi mahdollisuus ykköseksi päästä.

Kaatosateilla varsinkin AI vetää hirveitä aikoja. R4 WRX STi NR4 ajelen nyt, vähän tympiä uusilla autoilla aina alussa ajaa kun tarvii kilometrejä ennen kuin voi moottoria päivitellä. Ajaako AI aina tappiin viritetyllä autolla vaikka itellä ei olis?
Masters AI on ehkä nopeamapi kuin dr1.0 ainakin joissain luokissa. Eri autoluokkien ja maiden välillä voi olla eroja miten kovaa ajavat. Tuon voi testata custom puolen yhdellä ek:lla ja laittaa ai-tason 100% ja sulla on siellä alla auto maksimitehoilla. Itsellä ne on kyllä monesti ajaneet Top10 sakkiin leaderboardilla joka on kyllä aika vaikea voittaa jos ei osaa pätkiä ulkoa tai jos ajaa vanhempia autoja isoilla kääntöasteilla(900 ja yli) niin sitten ei ole välttämättä mitään jakoa.

Yö ja sadekeli/märkä pinta olosuhteet voi olla epäreilut jos niiden vaikutus tekoälyn aikoihin on asetettu liian pieneksi. Ja niillä on käytössä urapuolella maksimitehot autoissa heti alusta joten ei kannata lähteä elite tai masters kauteen ellei alla ole autoa jossa on maksimi engine mappingit(tehot), professional kauteen ehkä voi lähteä ilman upgradeja jonkin luokan autoilla, mutta sitä pitää ugreidata matkalla jos haluaa voittaa tai sijoittua 3:n sakkiin kauden lopussa. Jos autossa ei ole lainkaan engine upgradeja ja toisessa on maksimit niin sen vaikutus aikoihin on noin 2s/km luokkaa.

Tee weekly, monthly, daily kisoja jotta saat päivitettyä auton kokonaan ja vasta sitten aloita masters kausi. Mikään ei estä käyttämästä jokaisella uratasolla aikaisempaa autoa joka on jo tappiin viritetty, periaatteessa voit ajaa vaikka H1 Miniä/Fulviaa beginnerista mastersiin.
 
Viimeksi muokattu:
Oletkos Kari läpäissyt Mastersia?

Itellä ei ole siinä saumoja vaikka vähän kehitystä tässä kuukausien mittaan on tullutkin, niin kärkikuskeille häviän edelleen sen 30 sekuntia pitkillä pätkillä.
Mastersissa AI:ta vastaan sijoitus rallissa 5-10 paikkeilla.

Takavetoisia inhosin aluksi kun en osannut yhtään niillä ajaa, vaikka pelejä on tullut pelattua sen 40 vuotta niin takavetoiset on jäänyt opettelematta, eikä IRL ole ollut koskaan takatuupparia.
Nyt kun niitä on pelissä opetellut, niin on jotain jo iskostunut takaraivoonkin ja usein ei tule ensimmäistäkään spinniä pätkän aikana ja mukavia hallittuja sladeja.
Niillä ajaminen on opettelun arvoista :tup:

Dailyssakin vielä 4. sijalla (johan se 2,5 tuntia on ollut auki ;) ), vaikka välitykset oli Jämsän teille:
Daily RWD H3.jpg

edit:
Piti ajaa WRX urassa yksi kisa että sai Festival Challengea varten Relluun ekan virityksen ja näemmä Canadassa tuli voitto Masters tasolla ilman mitään moottorivirityksiä ja 2. sija oli finaalissa 10 sekuntia perässä.
Liekö päivityksien myötä AI tasoa madallettu, tosin se taitaa heitellä edelleen aika paljon riippuen missä maassa ajetaan.
Taidanpa aloittaa uran WRX:ssä jos siinä kerran on jotain mahdollisuuksia sijoittua TOP3 joukkoon, rallin puolella ei omilla taidoilla ole.

edit2:
No juu, aloitin WRX uran Masters tasolla uudestaan ja haastetta tuntuu Latviassa riittävän ihan eri tavalla (Rellu, 2. moottorin viritystaso):


edit3:
Vetäsin sit samantien maratoonina koko WRX Championshipin Masters tasolla (hartiat huutaa hoosiannaa...:beye:) ja yhdellä pisteellä jäin ykköselle.
WRX Masters level 2nd place MJV1973.jpg
Ei tullut ilotulitusta ja fanfaareja, tuon jälkeen "Masters No Change".
Credittejä normi 500 000cr.
Kahdessa kisassa tuli Terminal Damage ja siten keskeytys.
AI:n tasossa on edelleen suuria eroja.
Sateella tuntuu olevan naurettavan helppo voittaa.
Mettet Belgia edelleen vaikein.
 
Viimeksi muokattu:
Oletkos Kari läpäissyt Mastersia?

Itellä ei ole siinä saumoja vaikka vähän kehitystä tässä kuukausien mittaan on tullutkin, niin kärkikuskeille häviän edelleen sen 30 sekuntia pitkillä pätkillä.
Mastersissa AI:ta vastaan sijoitus rallissa 5-10 paikkeilla.

Takavetoisia inhosin aluksi kun en osannut yhtään niillä ajaa, vaikka pelejä on tullut pelattua sen 40 vuotta niin takavetoiset on jäänyt opettelematta, eikä IRL ole ollut koskaan takatuupparia.
Nyt kun niitä on pelissä opetellut, niin on jotain jo iskostunut takaraivoonkin ja usein ei tule ensimmäistäkään spinniä pätkän aikana ja mukavia hallittuja sladeja.
Niillä ajaminen on opettelun arvoista :tup:

Dailyssakin vielä 4. sijalla (johan se 2,5 tuntia on ollut auki ;) ), vaikka välitykset oli Jämsän teille:
Daily RWD H3.jpg

edit:
Piti ajaa WRX urassa yksi kisa että sai Festival Challengea varten Relluun ekan virityksen ja näemmä Canadassa tuli voitto Masters tasolla ilman mitään moottorivirityksiä ja 2. sija oli finaalissa 10 sekuntia perässä.
Liekö päivityksien myötä AI tasoa madallettu, tosin se taitaa heitellä edelleen aika paljon riippuen missä maassa ajetaan.
Taidanpa aloittaa uran WRX:ssä jos siinä kerran on jotain mahdollisuuksia sijoittua TOP3 joukkoon, rallin puolella ei omilla taidoilla ole.

edit2:
No juu, aloitin WRX uran Masters tasolla uudestaan ja haastetta tuntuu Latviassa riittävän ihan eri tavalla (Rellu, 2. moottorin viritystaso):


edit3:
Vetäsin sit samantien maratoonina koko WRX Championshipin Masters tasolla (hartiat huutaa hoosiannaa...:beye:) ja yhdellä pisteellä jäin ykköselle.
WRX Masters level 2nd place MJV1973.jpg
Ei tullut ilotulitusta ja fanfaareja, tuon jälkeen "Masters No Change".
Credittejä normi 500 000cr.
Kahdessa kisassa tuli Terminal Damage ja siten keskeytys.
AI:n tasossa on edelleen suuria eroja.
Sateella tuntuu olevan naurettavan helppo voittaa.
Mettet Belgia edelleen vaikein.


En ole vielä Mastersissa. Eliten kauden viimeinen kisa R5:lla on jäljellä ja olen pisteissä 2. nyt mutta pari kisaa päättyi keskeytykseen. Tuolle kaudella laitoin säännön/rajoituksen että vain yksi auton huolto ja renkaiden vaihto(jotka piti tehdä saman huoltotauon aikana) koko kisan aikana mutta ihan mukavasti olen pärjännyt elite ai:ta vastaan vaikka joskus piti ottaa jo medium renkaat alle jos tein 10:ek:n kisan aikana huollon+renkaanvaihdon jo toisen ek:n jälkeen koska rikoin autoa pahemmin niin oli pakko ottaa huolto heti ensimmäisen tilaisuuden tullessa.
edit: viimeisessä kisassa Espanjassa sijoituin neljänneksi ja pidin toisen sijan kokonaispisteissä ja nousin Mastersiin.

Mastersissa varmaan pitää sallia itselle se 2-3 huoltotaukoa+renkaanvaihtoa kisaan että pärjää.
 
Viimeksi muokattu:
Olen pelannut DR1:stä PS4:lla ja siinä pystyi nimeämään ja tallentamaan autojen set-uppeja.
Onko tällainen toiminto DR2:ssa ?
Autoa pystyy kyllä säätämään, mutta tallennusnappulaa en ole vielä löytänyt.
 
Olen pelannut DR1:stä PS4:lla ja siinä pystyi nimeämään ja tallentamaan autojen set-uppeja.
Onko tällainen toiminto DR2:ssa ?
Autoa pystyy kyllä säätämään, mutta tallennusnappulaa en ole vielä löytänyt.
PC:llä ainakin on sielä auton säätö valikossa(oikeella alhaalla) joku näppäin mistä aukee valikko missä on save/load/reset setup. Niin luulis että pleikallakin on samalainen.
 
Lisää maksullista DLC-sisältöä? :darra:
Vaikea arvata, en tiedä miksi edes laittavat tuollaisen videon kertomatta yhtään sen tarkemmin mitä on luvassa.
Uusia ralleja tai erikoiskokeita kun tulisi, niin ainakin täältä irtoaa rahat.
 
Oliko joku hankkinut tämän tuolta Xbox Game Passin kautta PC:lle? Kävi ilmi eilen että ilmeisesti tuossa versiossa ei olisikaan VR-tukea muille kuin WMR-laitteille, pitääkö tämä todella paikkansa? :confused:

EDIT: löysinkin tietoa heti postauksen jälkeen, Game Pass versio ei tosiaan sisällä VR-tukea. Vittu mitä paskaa, pitäkööt taas paskansa. :D
 
Onko tästä löytynyt mitään benchmark-kisaa + autoa mikä on porukan suosikki? Sellaista vastaan olisi mukava reenata ilman tarvetta kuunnella nuotteja, kunhan on pari kertaa vääntänyt. :D
 
Onko tästä löytynyt mitään benchmark-kisaa + autoa mikä on porukan suosikki? Sellaista vastaan olisi mukava reenata ilman tarvetta kuunnella nuotteja, kunhan on pari kertaa vääntänyt. :D

Meillä tuolla Elite Discossa tuli vähän kuin vahingossa kauheat väännöt Kailajärvellä, eli "Hannussa" näin tuttavallisemmin.
Jengi jauho sitä ihan urakalla, ajat parani koko ajan ja itekin starttasin pätkälle varmaan sen sata kertaa.. :D
Tämä toki DR1 mutta ymmärtääkseni Hannu löytyy myös tästä kakkosesta.
 
Onko näistä joku leaderboardi tallella?

Me ajettiin näitä aikoja siis DR1:ssä, kuten mainitsin eikä kakkosen ajat taida olla vertailukelpoisia.
Mutta tuo Hannu lähinnä oma vaihtoehto sellaiseksi "hankausradaksi" jos sellasta nyt ettii.
 
Onko tästä löytynyt mitään benchmark-kisaa + autoa mikä on porukan suosikki? Sellaista vastaan olisi mukava reenata ilman tarvetta kuunnella nuotteja, kunhan on pari kertaa vääntänyt. :D

Karik134:n kanssa hierottiin kanssa Kailajärveä kun ihmeteltiin säätöjä, jostain syystä tykkään siitä.

Karik Paras aika 3:05.309 (splitit 51.215 / 46.295 / 49.621 / 38.176)

itellä se sekka tuohon päälle 03:06:3, ei ole ehtinyt nyt vähään aikaan veivaamaan.

@karik134:
Sen verta kokeilin että sun säädöt tuntu oudolta kun jousitus on niin paljon lepsumpi, pistin omat jousi setupit + sun säädöt niin tuntu ihan ok, en oo ehtiny vielä hieroo.
 
Karik134:n kanssa hierottiin kanssa Kailajärveä kun ihmeteltiin säätöjä, jostain syystä tykkään siitä.

Karik Paras aika 3:05.309 (splitit 51.215 / 46.295 / 49.621 / 38.176)

itellä se sekka tuohon päälle 03:06:3, ei ole ehtinyt nyt vähään aikaan veivaamaan.

@karik134:
Sen verta kokeilin että sun säädöt tuntu oudolta kun jousitus on niin paljon lepsumpi, pistin omat jousi setupit + sun säädöt niin tuntu ihan ok, en oo ehtiny vielä hieroo.

Kailajärveä tuli hierottua jo dr1 aika huolella, siinä paras oli Pololla 3:03.975.

Nyt tuntuu ettei pääse millään alle 3:10, karik:n säädöillä vähän parani ja sai muutaman sekunnin pois. Citikalla paras nyt jotain 3:10.xxx
 
Onko tästä löytynyt mitään benchmark-kisaa + autoa mikä on porukan suosikki? Sellaista vastaan olisi mukava reenata ilman tarvetta kuunnella nuotteja, kunhan on pari kertaa vääntänyt. :D

Naarajärveä ja Bidno Moordlandia on tullu hierottua jonkin verran a-ryhmän Lancialla :D

Jospa sieltä tulis uutta rallia pelattavaksi. Aivan sama mitä maksaa, ostan silti. Jännä ajatus instan puolella, että pitäisi ilmaiseksi saada. Tuskin meistä kukaan tekee töitä ilmaiseksi.
 
On tuokin sinnepäin mallinnettu, ehkä tien korkoerot kyllä heittää vähän liikaa mutta kuten aiemmin todettu, ihan tunnistettava. Tuossa Ouninpohja 2015, alkaa siis tuolla Dirtin Kailajärvi pätkällä. On se namu.



ouninpohja4.png
 
Pidin viikon tauon, nyt pitää kaikki aloittaa alusta, en osaa ajaa yhtään. Doh, AI nyt 30%...
 
taitaa tauko tulla kans koko dirttii, meinas alkaa harmittamaa expert clubin ajoissa usa, ek4 jälkee 5.. vitos pätkällä vähä karkas koska mediumit alla kiveen, eikä vararengasta tietenkään.
toisessa mutkassa toiseen kiveen ja toine rengas. ei auttanu ottaa ku keskeytys.. 1,5 ekta ilman takarenkaita turhan kova setti
 
Minusta todelliset DR2.0 maailmanmestaruuskisat tulisi silti ajaa 4WD Suomi-sarjan tyyliin, eikä tuommosina ulkoaopeteltuina pikapyrähdyksinä:cool:
 
No, siinä meni mun motivaatio koko peliin. Yksikin virhe ja päädyt listan loppuun, ja koska championshipissä vaatimuksena tulla 3.ksi niin no chance. Ainoa vaihtoehto on tyyliin laskea AI skillsit nollaan ja ajella rauhassa radat läpi. Vittu.
 
Ei kannata luovuttaa, kehitystä varmaan tapahtuu koko ajan kunhan jaksaa tahkoa.
Itse suosin aluksi varmempaa ajotapaa sen sijaan että ottaa taidoilleen liian suuria riskejä, eikä kovin usein pääse maaliin ajaen puhtaasti koko EK:n / kisan.

Championship ei myöskään ole menetetty jos yhdessä tai kahdessakin mokaa.
Masters tasolla rallycrossissa keskeytin kahdessa kisassa, toisessa tosin olin 7. mutta toisessa jäin ilman pisteitä. Lopputulos oli 2. sija jääden vain pisteen ekasta.
 
No mä tajusin nyt, että pystyn Customiin rakentaa mimmosen championshipin tahansa ja vaikeustasolla mitä huvittaa. Ei sekään oo hauskaa että on aina ykkösenä, mutta jos ei kolmanneksi tule niin haluaa kyl jatkaa viel eteenpäin. Eiköhän tää riitä mulle.
 
Onks tähän tullu joku päivitys mikä sotkee rattiasetukset? Viikkoon en ole ajanu ja nyt ei pysy mikään auto mitenkään käsissä, tuntuu aivan järkyttävältä.
Käytössä G29 ja PC. Lisäks ilmestynyt "tyhjä keskialue". Jakaisko joku asetuksiansa :rolleyes:
 
Huh huh, olipas hikistä vääntöä tuo Expert Dirt -sarjan Argentiinan 12 EK:ta putkeen ajettuna.:ssweat:Aivan kohtuullisesti meni siihen nähden, että aika vähän tuota Argentiinaa muuten viitsii ajella: ainoa isompi tohelointi oli 2. EK:n spinni niin ahtaaseen rakoon, että ei millään meinannut saada autoa vekslattua pois ja samalla rengas tyhjäksi, joten tuossa episodissa menikin sitten jotain 20s hukkaan. No, kun kerran oli kämmenet jo valmiiksi hiessä, niin tämän perään saman tien vielä Flying Finn -sarjan Wales B-ryhmän RWD -autoilla, joten ratin kieputus sai jatkua vähintäänkin yhtä raivokkaasti. Mutta tämä kisa jäikin sitten kesken, kun 6 EK:n jälkeen meni yhteydet poikki ja tuomioksi tuli DNF.
 
kovaa olet ajanu!
ite en pysty koko rallia ajamaan putkeen 3 pätkää on aika maksimit tuossa argentiin rynkytyksessä VRllä..
 
Mulla ei onneksi ole missään vaiheessa tullut vr-pahoinvointia. Ehkä tuo tosielämän kisaaminen (ei 4- vaan 2-pyöräisillä) on kiusannut sen verran tasapainoelimiä, että vr ei saa niitä enää sekaisin. Sinänsä tykkään ajaa nuo pitemmät kisatkin yhteen putkeen, niin saa sellaista oikean kisaamisen tuntua kun pitää yrittää säilyttää keskittyminen alusta loppuun.
 
Ei tuo dirtti tee muualla kuin tää argentiina alko vähä tökkimään. en oo sitä ajanut kun en tykännyt aiemmin. Takana kuitenkin VRnä 97h dirt2 ja n. 300h pc2. Muita ajosimuja sekalainen määrä tunteja..
Lentosimuja ei pysty kyl pelaamaan.
Semmone erikoisuus oli kun yritin ajaa suomipätkiä näytöllä (3kpl) ni siinä alkoi vähän pala nousemaan kurkkuun.
 
Ei tuo dirtti tee muualla kuin tää argentiina alko vähä tökkimään. en oo sitä ajanut kun en tykännyt aiemmin. Takana kuitenkin VRnä 97h dirt2 ja n. 300h pc2. Muita ajosimuja sekalainen määrä tunteja..
Lentosimuja ei pysty kyl pelaamaan.
Semmone erikoisuus oli kun yritin ajaa suomipätkiä näytöllä (3kpl) ni siinä alkoi vähän pala nousemaan kurkkuun.
Ei muuta, timop, kun helikopteria vaan peliin ja Alppien huippuja kierteleen niin siinä kunnon siedätystä! Vaatii tietysti muutaman glögin huiviin.:vihellys:
 
jännä kyllä ettei esim suomiralli tai edes rallikrossi tee pahaa oloa. vaikka tuo rallikrossin otin nyt vasta "työn alle" eli ehkä 10 eventtiä ajettuna, en toki pärjää mutta alkaa ratoja tulemaan tutuksi.
eikä tää argentiina nyt semmosta kuin VRllä aloittaessa. voi vetää monta tuntia putkeen. toki PC2 on lukittu horisontti, dirtissä on se camera shake puoli välissä.
offtopiccina, ostin kyllä IL2 battle of stalingradin aiemman oculuksen myötä ja dcs on myös asennettuna. koitan aina välillä siedättää. nyt on pitempi aika taas ettei ole tullut kokeiltua..
 
olikos tuo Kreikka se toinen? olin siinä yhdeksäs mutta silti vain 2 pistettä...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 164
Viestejä
4 862 949
Jäsenet
78 612
Uusin jäsen
Mauritze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom