Yläpeukku FWD-autojen lisäämiselle sarjaan. Nyt kun oli ensimmäistä kertaa alla hanskaan sopiva auto, niin ajokin kulki aivan ok lukuunottamatta parin viimeisen pätkän jatkuvaa pumppailua, kun paras rentous katosi. No mutta, ensimmäisen kerran maaliin autoa tai renkaita hajottamatta ja ilman kovin isoja kämmejä. Jos saa esittää toivomuksia sarjaan, niin useammin FWD, R5 ja jos on pakko olla RWD, niin sitten välillä voisi olla H2-luokkaakin. Seuraavaksi taitaakin olla taas H3 RWD eli itselleni paluu ynnä muut sijoille... Ei vaan ymmärrä, että miten noita tehokkaita RWD-pelejä pitäisi ajaa, että kello tykkäisi.
BMW on ehkä nopein auto tuosta luokasta joten sitä kannattaa käyttää. Stratos, Sierra, Renault voivat päästä melko lähelle ek:sta riippuen, mutta ne ovat myös vähän vaikeampia ajaa.
Itse ajan tuota BMW:tä 720 asteella(pelin soft lock astemäärä tuolle autolle) joka on 80% saturaatio 900asteen ratissa ellet voi asettaa astemäärää suoraan control paneliin. Jos käytät vaihdeviiksiä vaihtamiseen niin pysy 540asteessa tai alle (tai 60% saturaatio 900asteen ratissa).
Laske ainakin wheel friction, suspension (+collision) ffb arvoja niin ratin pyörittäminen kevenee, esim. jos self aligining torque on 75 niin laita wheel friction 50 (+tire friction 50), susp 50 ja collision 0 tai vain hyvin pieni arvo 5-10 kun tästä ei ole juuri hyötyä ajon aikana, oikeastaan vain haittaa koska se vai aiheuttaa hallinnan menetyksen jos osut kevyestikin johonkin tienreunan valliin, samaan tapaan liian suuri suspension efekti voi olla haitaksi.
Tässä mun setup H3 rwd BMW M3:lle Suomeen, tein sillä juuri pohja-ajan custom: Hämelahti ek day+dry 6:47.1 (soft renkaat, 1 vararengas mukana).
- alignment: front toe 0.00, camber -0.75 / rear toe 0.00, camber -1.45
- brakes: 2380, bias 63%
- differential: driving 48%, braking 18%, preload 20.00 (jos kaasunhallinta on vaikeaa niin laita aluksi driving 30%, braking 6%, preload 10.00 ja nosta arvoja kun siltä tuntuu, yritä pitää säädöissä braking lock arvo n. 20-30% alempana kuin driving lock, preload arvo menee max 100.00 niin silloin 10.00 on 10% ja 20.00 on 20% niin koita pitää tämäkin n. 20% alempana kuin driving lock %)
- gears: 0.272 / 0.397 / 0.523 / 0.677 / 0.831 / 0.985 / FD 0.182 (huiput 195km/h) liian pitkä välitys voi tehdä autosta vaikeammin ajettavan
- damping: front -1.00, -1.00 / rear 0.00, 0.00
- springs: front rh 2.00mm, spr 54.03, arb 11.25 / rear rh 2.00mm, spr 44.16, arb 8.00