Dirt Rally 2.0

Pitihän se suomi ostaa,niin kaipa se pitää tulla esittelemään omaa (surkeeta) vauhtia.. :D
 
Pitihän se suomi ostaa,niin kaipa se pitää tulla esittelemään omaa (surkeeta) vauhtia.. :D

Nonni, se on melkoista loikittamista :lol: Huom, eka kisa on Kit Careilla, joten joudut vielä sellasekin ostaa, jos tuut mukaan tuohon, 4WD Suomi-Sarjan kauden avaukseen.
 
No nyt tuli vihdoin se pitkään odotettu "kiinan kässäri" ja hyvin tuntuu toimivan.
Yllättävän vankkaa tekoa ja vahvasti samankaltainen kun oikeisiin autoihin myytävä kisakahva. Työsylinteri vaan puuttuu ja tilalle laitettu USP / analogia himmelit.
Jos halvalla haluaa kelvollisen analogisen kässärin niin voin suositella.
14Bit PC USB Handbrake SIM For Racing Game G27/G29 T500 FANATECOSW DIRT RALONCH | eBay

ps. tällä on hyvä huomenna spinnauttaa kitcar ylimääräsiin kierroksiin Kakariston takapiikissä!;)
 
Suomi on kyllä kova ja paras kaikista maista tässä pelissä. Eikä auto musta mitenkään oudosti loiki, se tuntuu siellä autossa oikeastikin hurjemmalta kuin miltä se sitten ulos näyttää. (kokemusta on) Ei Jyskälä toki ihan noin lennokas ole mutta eipä tietä muutenkaan ole 100% mallinnettu. Mutta ihan on tunnistettava pätkä esm Ouni.

Ja ruohon poistaminen on kyllä aikamoista huijaamista mutta kyllähän ne kivet ja leveemmät linjat löytyy sitten muutenkin, pelihän tää vaan on.

Pakko myöntää että RBR rupee tomuttumaan...
 
Päästelin ekaa kertaa Kit Carilla ja vakiosetupilla Suomi-sarjaan. Alkuun tuntui aivan hirveältä autolta ajaa ja kun hokasin laittaa pehmeät renkaat alle, ajosta alkoi jo vähän nauttimaankin.
Mutta ei mun makuun nuo etuvetoiset ole yhtään.
 
Sama. Vähän jotain säätöä muttei huomaa vaikutusta.
Käkkärillä vai kääntää "yli" mutkiin ei oikein selvää kumpi nopeempaa.
Toistaiseksi käkkäri ratin napista ni siksi sitä vierastaa
 
Kiskoin menemään Golffilla nii maa perhanasti ja matka katkesi vikalla pätkällä justihi pari splittiä ennen maalia hyppäämällä pikkasen väärällä linjalla keula eellä lyhtypylvääseen aiheuttaen "terminal damage"n :facepalm::itku: Muuten kyllä oli ihan kivaa! :rofl:
 
Ylipäätään minulla on kyllä huomattavia hankaluuksia oppia ajamaan noilla etuvetoisilla autoilla. Mitä liukkaampi tie, niin sitä enemmän eroa kärkeen kertyy. Monte Carlo etenkin tuntuu olevan aivan ylitsepääsemätön. Mutta ehkä se on vain harjoituksen puutetta. Pitäisi joskus ottaa sellainen viikon mittainen etuvetotehokuuri, jos niilläkin vielä oppisi joskus ajamaan. Ehkä oikeilla etuvetoautoilla on vain tottunut leikkimään niin paljon, ettei osaa ajaa niillä nopeasti. :)
 
Montakos päivää tähän ekaan "Suomi" kisaan oli aikaa kun toi pr...leen Racenetti on taas ripulilla!!
Ei vanhan miehen hermo kestä tämmöstä pelleilyä ku just on saanu pedattua systeemit et saa rauhassa vetää kisaa niin sit taas Racenetti kuralla!
Voipi olla että jää Clubi kisojen ajelut vähemmälle jos eivät saa tota Racenetin palvelinta kuntoon.
 
Onkohan siellä joku päivitys. Eilen oli illalla se kirjautumis sivu iha oudon näköinen.
/Cstä joka tapauksessa kun jatkuvaa pätkintää. Pelin käynnistyksessäkin välillä miettii tosi pitkään.
 
No nyt tuli vihdoin se pitkään odotettu "kiinan kässäri" ja hyvin tuntuu toimivan.
Yllättävän vankkaa tekoa ja vahvasti samankaltainen kun oikeisiin autoihin myytävä kisakahva. Työsylinteri vaan puuttuu ja tilalle laitettu USP / analogia himmelit.
Jos halvalla haluaa kelvollisen analogisen kässärin niin voin suositella.
14Bit PC USB Handbrake SIM For Racing Game G27/G29 T500 FANATECOSW DIRT RALONCH | eBay

ps. tällä on hyvä huomenna spinnauttaa kitcar ylimääräsiin kierroksiin Kakariston takapiikissä!;)

Miten tuossa käkkärissä vaste on tehty ja onko kuinka pitkä se liike?
 
Onkohan siellä joku päivitys. Eilen oli illalla se kirjautumis sivu iha oudon näköinen.
/Cstä joka tapauksessa kun jatkuvaa pätkintää. Pelin käynnistyksessäkin välillä miettii tosi pitkään.
Laiteinfran parannus hommista näköjään kyse, toivottavasti auttaa! Kävi vaan niin että ootellessa meni illaks tarkotetut saunakaljat ja nyt joutu vetäseen ton etuvetokisan päissään, hel...ti. No pääsin kumminki maaliin!
 
Miten tuossa käkkärissä vaste on tehty ja onko kuinka pitkä se liike?
Jousella on vaste tehty ja noilla mekaanisilla säädöillä pystyy aika paljon muokkaamaan suuntaan ja toiseen.
Itte säätelin niin että 100% asentoon liike on noin 10cm, mutta pystyy kyllä muuttelemaan aika paljo.
Ja vaste on oikeen hyvän tuntunen.
 
Tuo oma rakennelma on vajaa 10cm ja tuntuu jotenkin pitkälle. En ole tosin vr laseilla kokeillut.
Vaste on jousella tai kahdella Sisäkkäisellä mutta jotenkin kaipaisi jäykemmäksi.
 
tulipa kokeiltu jämsässä ajoa 3näytöltä, ei tuu mitään VRn jälkeen. camera shake nolliin ni ei tuosta saa kuin pään kipeäksi :wtf:
eikä pysy kyllä tiellä yhtään.
 
Yläpeukku FWD-autojen lisäämiselle sarjaan. Nyt kun oli ensimmäistä kertaa alla hanskaan sopiva auto, niin ajokin kulki aivan ok lukuunottamatta parin viimeisen pätkän jatkuvaa pumppailua, kun paras rentous katosi. No mutta, ensimmäisen kerran maaliin autoa tai renkaita hajottamatta ja ilman kovin isoja kämmejä. Jos saa esittää toivomuksia sarjaan, niin useammin FWD, R5 ja jos on pakko olla RWD, niin sitten välillä voisi olla H2-luokkaakin. Seuraavaksi taitaakin olla taas H3 RWD eli itselleni paluu ynnä muut sijoille... Ei vaan ymmärrä, että miten noita tehokkaita RWD-pelejä pitäisi ajaa, että kello tykkäisi.
 
Yläpeukku FWD-autojen lisäämiselle sarjaan. Nyt kun oli ensimmäistä kertaa alla hanskaan sopiva auto, niin ajokin kulki aivan ok lukuunottamatta parin viimeisen pätkän jatkuvaa pumppailua, kun paras rentous katosi. No mutta, ensimmäisen kerran maaliin autoa tai renkaita hajottamatta ja ilman kovin isoja kämmejä. Jos saa esittää toivomuksia sarjaan, niin useammin FWD, R5 ja jos on pakko olla RWD, niin sitten välillä voisi olla H2-luokkaakin. Seuraavaksi taitaakin olla taas H3 RWD eli itselleni paluu ynnä muut sijoille... Ei vaan ymmärrä, että miten noita tehokkaita RWD-pelejä pitäisi ajaa, että kello tykkäisi.
Millä ohjaimella ajat ja ohjaimen asetukset?
 
Yläpeukku FWD-autojen lisäämiselle sarjaan. Nyt kun oli ensimmäistä kertaa alla hanskaan sopiva auto, niin ajokin kulki aivan ok lukuunottamatta parin viimeisen pätkän jatkuvaa pumppailua, kun paras rentous katosi. No mutta, ensimmäisen kerran maaliin autoa tai renkaita hajottamatta ja ilman kovin isoja kämmejä. Jos saa esittää toivomuksia sarjaan, niin useammin FWD, R5 ja jos on pakko olla RWD, niin sitten välillä voisi olla H2-luokkaakin. Seuraavaksi taitaakin olla taas H3 RWD eli itselleni paluu ynnä muut sijoille... Ei vaan ymmärrä, että miten noita tehokkaita RWD-pelejä pitäisi ajaa, että kello tykkäisi.

Minä olen ajanut pääasiassa takavetoisilla. Niiden kanssa auton valinnalla on eniten merkitystä. Esimerkiksi se BMW E30 M3 on todella kiikkerä peli, ei saa mutkissa antaa kaasua nimeksikään taikka auton kulma pitää olla juuri oikea. Takavetoisen perä on se mikä heittelehtii, joten kaasua annetaan aina perän asennon mukaisesti, että minkä päällä ne takarenkaat ovat. Parhaassa tapauksessa takavetoisilla saa hyvä vauhdit mutkan aikana, eli luisuu hienosti sen sopivan kaasun siivittämänä kiihdyttäen suoraan heti, kun etuvetoisten kanssa tuntuu tarvitsevan käsijarrua tiukimmissa käännöksissä, tosin joku pro varmaan toimii toisin?
Pieni jarrun näpäytys jos auto meinaa alkaa heittelehtimään on aina paikallaan, mikä hillitsee auton suoraksi. Jarrun painoitus eteen tai taakse ratkaisee vakaudessa paljon. Se oikea kaasun määrä on oleellinen mutkissa tai vaihtoehtoisesti voi kääntyä täysin ilman kaasua - kun ei pakolti tarvitse kässäriä niin ei vauhtikaan tipu yhtä paljon. Olen huomannut myös että auton tuunailu on tärkeää takavetoisten kanssa, kun taas etuvetoisilla ei ole niin justiinsa. Ne vakioasetukset eivät ole todellakaan parhaat vaan yleishyvät, joten kannattaa säätää omaan makuunsa auto paremmaksi. Oma lempparini on noista H2 RWD autoista Fiat 131 Abarth, mutta sekin on jäykähkö kääntää ennen kuin säätää.
 
Millä ohjaimella ajat ja ohjaimen asetukset?

Ihan perus G920:llä ajelen ja tähän hätään en muista tarkempia säätöjä. Jonkun toisen suosittelemat säädöt kopioin, kun peliä aloin pari kuukautta sitten pelaamaan ja niitä säätöjä muutin vain steering saturationin osalta, jotta ohjausta sai vähän nopeammaksi. Muuten tuntui, että korjausliikkeiden osalta oli aina myöhässä, kun tilanne oli päällä. Mutta pitäisi varmaan jaksaa testailla säätöjä lisää, koska varsinkin RWD-autoilla tuntuu, että ratti vastustaa ehkä vähän liikaa nopeita ratin liikkeitä.
 
Yläpeukku FWD-autojen lisäämiselle sarjaan. Nyt kun oli ensimmäistä kertaa alla hanskaan sopiva auto, niin ajokin kulki aivan ok lukuunottamatta parin viimeisen pätkän jatkuvaa pumppailua, kun paras rentous katosi. No mutta, ensimmäisen kerran maaliin autoa tai renkaita hajottamatta ja ilman kovin isoja kämmejä. Jos saa esittää toivomuksia sarjaan, niin useammin FWD, R5 ja jos on pakko olla RWD, niin sitten välillä voisi olla H2-luokkaakin. Seuraavaksi taitaakin olla taas H3 RWD eli itselleni paluu ynnä muut sijoille... Ei vaan ymmärrä, että miten noita tehokkaita RWD-pelejä pitäisi ajaa, että kello tykkäisi.

BMW on ehkä nopein auto tuosta luokasta joten sitä kannattaa käyttää. Stratos, Sierra, Renault voivat päästä melko lähelle ek:sta riippuen, mutta ne ovat myös vähän vaikeampia ajaa.
Itse ajan tuota BMW:tä 720 asteella(pelin soft lock astemäärä tuolle autolle) joka on 80% saturaatio 900asteen ratissa ellet voi asettaa astemäärää suoraan control paneliin. Jos käytät vaihdeviiksiä vaihtamiseen niin pysy 540asteessa tai alle (tai 60% saturaatio 900asteen ratissa).

Laske ainakin wheel friction, suspension (+collision) ffb arvoja niin ratin pyörittäminen kevenee, esim. jos self aligining torque on 75 niin laita wheel friction 50 (+tire friction 50), susp 50 ja collision 0 tai vain hyvin pieni arvo 5-10 kun tästä ei ole juuri hyötyä ajon aikana, oikeastaan vain haittaa koska se vai aiheuttaa hallinnan menetyksen jos osut kevyestikin johonkin tienreunan valliin, samaan tapaan liian suuri suspension efekti voi olla haitaksi.

Tässä mun setup H3 rwd BMW M3:lle Suomeen, tein sillä juuri pohja-ajan custom: Hämelahti ek day+dry 6:47.1 (soft renkaat, 1 vararengas mukana).

- alignment: front toe 0.00, camber -0.75 / rear toe 0.00, camber -1.45
- brakes: 2380, bias 63%
- differential: driving 48%, braking 18%, preload 20.00 (jos kaasunhallinta on vaikeaa niin laita aluksi driving 30%, braking 6%, preload 10.00 ja nosta arvoja kun siltä tuntuu, yritä pitää säädöissä braking lock arvo n. 20-30% alempana kuin driving lock, preload arvo menee max 100.00 niin silloin 10.00 on 10% ja 20.00 on 20% niin koita pitää tämäkin n. 20% alempana kuin driving lock %)
- gears: 0.272 / 0.397 / 0.523 / 0.677 / 0.831 / 0.985 / FD 0.182 (huiput 195km/h) liian pitkä välitys voi tehdä autosta vaikeammin ajettavan
- damping: front -1.00, -1.00 / rear 0.00, 0.00
- springs: front rh 2.00mm, spr 54.03, arb 11.25 / rear rh 2.00mm, spr 44.16, arb 8.00
 
Viimeksi muokattu:
Tässä mun setup H3 rwd BMW M3:lle Suomeen, tein sillä juuri pohja-ajan custom: Hämelahti ek day+dry 6:47.1 (soft renkaat, 1 vararengas mukana). BMW on ehkä nopein auto tuosta luokasta joten sitä kannattaa käyttää. Stratos, Sierra, Renault voivat päästä melko lähelle ek:sta riippuen, mutta ne ovat myös vähän vaikeampia ajaa.

Itse ajan tuota BMW:tä 720 asteella joka on 80% saturaatio 900asteen ratissa ellet voi asettaa astemäärää suoraan control paneliin.
Laske ainakin wheel friction, suspension (+collision) ffb arvoja niin ratin pyörittäminen kevenee, esim. jos sat 75 niin laita wheel friction 50, susp 50, collision 0 (tai 5-10)

- alignment: front toe 0.00, camber -0,75 / rear toe 0.00, camber -1.45
- brakes: 2380, bias 63%
- differential: driving 48%, braking 18%, preload 20.00 (jos kaasunhallinta on vaikeaa niin laita aluksi driving 30%, braking 6%, preload 10.00 ja nosta arvoja kun siltä tuntuu, yritä pitää säädöissä braking lock arvo n. 20-30% alempana kuin driving lock ja samoin preload)
- gears: 0.272 / 0.397 / 0.523 / 0.677 / 0.831 / 0.985 / FD 0.182 (huiput 195km/h) liian pitkä välitys voi tehdä autosta vaikeammin ajettavan
- damping: front -1.00, -1.00 / rear 0.00, 0.00
- springs: front rh 2.00mm, spr 54.03, arb 11.25 / rear rh 2.00mm, spr 44.16, arb 8.00

:tup:Pitääpä koittaa näitä ja harjoitella kaasuttelua. Kaasun käyttö se taitaa itsellä olla isoin ongelma RWD:n kanssa, koska koko ajan tuntuu, että ruopii niin maan perhanasti, mutta auto ei etene. Kun sitten taas vastaavasti FWD auto palkitsee aggressiivisesta kaasun käytöstä, kun kaasu on suuren osan ajasta 100% ja jarrulla sidotaan ja hallitaan luistoa.
 
:tup:Pitääpä koittaa näitä ja harjoitella kaasuttelua. Kaasun käyttö se taitaa itsellä olla isoin ongelma RWD:n kanssa, koska koko ajan tuntuu, että ruopii niin maan perhanasti, mutta auto ei etene. Kun sitten taas vastaavasti FWD auto palkitsee aggressiivisesta kaasun käytöstä, kun kaasu on suuren osan ajasta 100% ja jarrulla sidotaan ja hallitaan luistoa.
Jos haluaa antaa pelin asettaa autokohtaiset kääntösäteet tai- asteet niin pelin asetuksista Soft lock päälle ja ratin kalibrointi pelissä.
 
BMW on ehkä nopein auto tuosta luokasta joten sitä kannattaa käyttää. Stratos, Sierra, Renault voivat päästä melko lähelle ek:sta riippuen, mutta ne ovat myös vähän vaikeampia ajaa.
Itse ajan tuota BMW:tä 720 asteella joka on 80% saturaatio 900asteen ratissa ellet voi asettaa astemäärää suoraan control paneliin. Jos käytät vaihdeviiksiä vaihtamiseen niin pysy 540asteessa tai alle (tai 60% saturaatio 900asteen ratissa).

Laske ainakin wheel friction, suspension (+collision) ffb arvoja niin ratin pyörittäminen kevenee, esim. jos sat 75 niin laita wheel friction 50, susp 50, collision 0 (tai 5-10)

Tässä mun setup H3 rwd BMW M3:lle Suomeen, tein sillä juuri pohja-ajan custom: Hämelahti ek day+dry 6:47.1 (soft renkaat, 1 vararengas mukana).

- alignment: front toe 0.00, camber -0.75 / rear toe 0.00, camber -1.45
- brakes: 2380, bias 63%
- differential: driving 48%, braking 18%, preload 20.00 (jos kaasunhallinta on vaikeaa niin laita aluksi driving 30%, braking 6%, preload 10.00 ja nosta arvoja kun siltä tuntuu, yritä pitää säädöissä braking lock arvo n. 20-30% alempana kuin driving lock, preload arvo menee max 100.00 niin silloin 10.00 on 10% ja 20.00 on 20% niin koita pitää tämäkin n. 20% alempana kuin driving lock %)
- gears: 0.272 / 0.397 / 0.523 / 0.677 / 0.831 / 0.985 / FD 0.182 (huiput 195km/h) liian pitkä välitys voi tehdä autosta vaikeammin ajettavan
- damping: front -1.00, -1.00 / rear 0.00, 0.00
- springs: front rh 2.00mm, spr 54.03, arb 11.25 / rear rh 2.00mm, spr 44.16, arb 8.00
On se karik134 vaan aika seppä näitten säätöjen kanssa! Olin säätäny ja hinkannu niin he..sti ja olin luulossa että paremmaks ei enää saa mutta kun pistin nää karikin säädöt alle ni rupes bemmi tuntuun paljon tasapainosemmalta.
Kiitos karik kun julkaiset näitä niin pääsee muutkin nauttimaan hyvin säädetyllä autolla ajamisesta.
Säädöthän on tietty ajotavastakin ja monesta muustakin muuttujasta kiinni mutta mulle ainakin nää sopii tosi hyvin. Vielä kerran kiitos!
 
BMW on ehkä nopein auto tuosta luokasta joten sitä kannattaa käyttää. Stratos, Sierra, Renault voivat päästä melko lähelle ek:sta riippuen, mutta ne ovat myös vähän vaikeampia ajaa.
Itse ajan tuota BMW:tä 720 asteella joka on 80% saturaatio 900asteen ratissa ellet voi asettaa astemäärää suoraan control paneliin. Jos käytät vaihdeviiksiä vaihtamiseen niin pysy 540asteessa tai alle (tai 60% saturaatio 900asteen ratissa).

Laske ainakin wheel friction, suspension (+collision) ffb arvoja niin ratin pyörittäminen kevenee, esim. jos sat 75 niin laita wheel friction 50, susp 50, collision 0 (tai 5-10)

Tässä mun setup H3 rwd BMW M3:lle Suomeen, tein sillä juuri pohja-ajan custom: Hämelahti ek day+dry 6:47.1 (soft renkaat, 1 vararengas mukana).

- alignment: front toe 0.00, camber -0.75 / rear toe 0.00, camber -1.45
- brakes: 2380, bias 63%
- differential: driving 48%, braking 18%, preload 20.00 (jos kaasunhallinta on vaikeaa niin laita aluksi driving 30%, braking 6%, preload 10.00 ja nosta arvoja kun siltä tuntuu, yritä pitää säädöissä braking lock arvo n. 20-30% alempana kuin driving lock, preload arvo menee max 100.00 niin silloin 10.00 on 10% ja 20.00 on 20% niin koita pitää tämäkin n. 20% alempana kuin driving lock %)
- gears: 0.272 / 0.397 / 0.523 / 0.677 / 0.831 / 0.985 / FD 0.182 (huiput 195km/h) liian pitkä välitys voi tehdä autosta vaikeammin ajettavan
- damping: front -1.00, -1.00 / rear 0.00, 0.00
- springs: front rh 2.00mm, spr 54.03, arb 11.25 / rear rh 2.00mm, spr 44.16, arb 8.00

No, pidin nyt parin tunnin H3 RWD -treenisession tuolla Bemarilla, että jos sitä löytäisi sen pienen ikkunan, jonka sisällä tuollainen auto pitää pysyä. Lopputuloksena se, että kyllä näköjään noilla säädöillä pääsee tuohon 6:47 aikaan (custom Hämelahti ek day+dry, soft renkaat, 1 vararengas mukana). Tarkemmin ottaen 6:47.2, kovempaa ei päässyt parilla extrayritykselläkään...:D Mutta se onkin sitten ihan toinen kysymys, että pysyykö kisassa tiellä tuolla vauhdilla. Kai noilla RWD autoillakin ajelee kun tottuu, mutta aina on tullut syrjittyä niitä pelissä kuin pelissä, jos neliveto tai FWD on vaihtoehto. Tämä olikin varmasti pisin sessio tuollaisella autolla DR1 mukaan lukien.
 
No, pidin nyt parin tunnin H3 RWD -treenisession tuolla Bemarilla, että jos sitä löytäisi sen pienen ikkunan, jonka sisällä tuollainen auto pitää pysyä. Lopputuloksena se, että kyllä näköjään noilla säädöillä pääsee tuohon 6:47 aikaan (custom Hämelahti ek day+dry, soft renkaat, 1 vararengas mukana). Tarkemmin ottaen 6:47.2, kovempaa ei päässyt parilla extrayritykselläkään...:D Mutta se onkin sitten ihan toinen kysymys, että pysyykö kisassa tiellä tuolla vauhdilla. Kai noilla RWD autoillakin ajelee kun tottuu, mutta aina on tullut syrjittyä niitä pelissä kuin pelissä, jos neliveto tai FWD on vaihtoehto. Tämä olikin varmasti pisin sessio tuollaisella autolla DR1 mukaan lukien.
Itsekään en pääse paljon tuon kovempaa enää koska tuo 6:47 on tehty n.98-99% riskitason ajolla (vaikka se oli ensiyritys) eli joku 6:40 parin tunnin hotlappaamisella olisi ehkä mahdollista.
Oliko sulla driving lock 30% kun teit tuon ajan koska tuo vaikuttaa kiihtyvyyteen ja ek aikoihin? Mitä enemmän tasauspyörästö on lukossa sitä parempi kiihtyvyys mutta pitää olla myös varovaisempi kaasun kanssa.

Ajele kaikki pitkät ek:t läpi (Kontinjärvi+Kakaristo, Pitkäjärvi+Hämelahti) jotta löydät pahimmat paikat missä pitää ehkä olla tarkempi. Siellä on muutamia mutkia missä on pahoja pomppuja ja ne voi heittää auton yllättäen poikittain ja silloin ei voi oikein mitään, se road degradation(medium ja high) voi myös vaikuttaa kuinka paljon auto pohjaa tietyissä paikoissa aiheuttaen ohjelmaa(voi joutua nostamaan ride heightia nykyisestä). Ei sun tarvitse välttämättä varmistella kuin se 0,5s/km jotta pääset ilman isompia aikamenetyksiä maaliin eli Hämelahti n.6:55 aikaan ja tuollainen vauhti voi riittää melko korkealle.
 
Itsekään en pääse paljon tuon kovempaa enää koska tuo 6:47 on tehty n.98-99% riskitason ajolla (vaikka se oli ensiyritys) eli joku 6:40 parin tunnin hotlappaamisella olisi ehkä mahdollista.
Oliko sulla driving lock 30% kun teit tuon ajan koska tuo vaikuttaa kiihtyvyyteen ja ek aikoihin? Mitä enemmän tasauspyörästö on lukossa sitä parempi kiihtyvyys mutta pitää olla myös varovaisempi kaasun kanssa.

Ajele kaikki pitkät ek:t läpi (Kontinjärvi+Kakaristo, Pitkäjärvi+Hämelahti) jotta löydät pahimmat paikat missä pitää ehkä olla tarkempi. Siellä on muutamia mutkia missä on pahoja pomppuja ja ne voi heittää auton yllättäen poikittain ja silloin ei voi oikein mitään, se road degradation(medium ja high) voi myös vaikuttaa kuinka paljon auto pohjaa tietyissä paikoissa aiheuttaen ohjelmaa(voi joutua nostamaan ride heightia nykyisestä). Ei sun tarvitse välttämättä varmistella kuin se 0,5s/km jotta pääset ilman isompia aikamenetyksiä maaliin eli Hämelahti n.6:55 aikaan ja tuollainen vauhti voi riittää melko korkealle.

Asetuksina oli driving 48%, braking 18%, preload 20.00. Aluksi noilla asetuksilla meinasi perä lähteä helposti alta, mutta sitten kun oppi keventämään kaasua aina, jos perä vähänkin keveni kummun tai pompun kohdalla, niin ei ollut ongelmia. Joo, varmasti tuollakin EK:lla olisi vielä sekunteja pöydällä, mutta parilla extravedolla alkoi olla jo haastavaa saada kaikkia osuuksia osumaan. Viimeisellä olisi ehkä hitusen parantunut, mutta maaliintulo kontti edellä ei taida olla se nopein tapa:D
 
Harmi kun sarjassa ei voi automaatilla ajaa, erityisesti muutamaan oluen jälkeen olisi suuri apu :beye: mutta kyllä se siitä, en tullut viimeisenä, se riittää mulle :joy:
 
Tuli eilen testailtua Bemmiä suomen maalla @karik134 säädöillä ja pädillä. Oli muuten hyvä ajaa ja kaipa sillä suht kovaakin pääsi. Pitää vielä varmaan vähän ton lukon säätöä kattella, 48/18 pre 20 oli vähän turhan tiukka ehkä omaan käpälään ja 30/6 pre 10 sitte oli taas turhan löysän tuntunen. No täytyy hakea tuosta väliltä säätö,niin eiköhän se siitä. :)
 
Ajoinpa tässä aamusesta yhtä soittoa tämän tuoreimman Jämsän kisan. Vaikka tarkoitus oli, että ajaisi vain hitusen pienemmällä riskillä, niin aika paljon vauhti hidastui treeniajoista, n. suurin piirtein 1s/km:confused:. No, tuli varmaan otettua sitten liian varman päälle, kun ei autoa tarvinnut edes korjailla huollossa...eikä edes kertaakaan käyty ojan pohjalla.
 
Mitä pitäisi säätää ettei auto pompi ku kenguru pallo Jämsässä? kokeilin Karik134 säätöjä
 
Mitä pitäisi säätää ettei auto pompi ku kenguru pallo Jämsässä? kokeilin Karik134 säätöjä
Ihan pikku jarru just ennen hyppyrin nokkaa hillitsee loikkaa aika hyvin. :tup: Vähän ehkä vaikuttaa aikaan mutta pysyy väylällä ja pysyy auto sekä renkaat ehjänä.
Nythän ajellaan Historiceilla ja niitä pitää käsitellä yhtä hellästi kuin kipeetä pi.....iä.:rolleyes:
 
joo se jarru homma on kyllä ollu mukana mutta tuppaa unohtumaan. nostin nyt 2->4mm ja niitä spring rateja yhden pykälän ylös, ehkä vähä hellempi alastulossa tai sitten kuvittelen. ei ainakaa yhtä kovaa rämise auton sisällä.
jotenkin ei vaan vauhti riitä on siellä 10 tienoilla (pumo)
Toki pieniä virheitä, perä käy ojassa välillä jne. nyt nelos etapilla tuli vielä spinni.
 
Ihan pikku jarru just ennen hyppyrin nokkaa hillitsee loikkaa aika hyvin. :tup: Vähän ehkä vaikuttaa aikaan mutta pysyy väylällä ja pysyy auto sekä renkaat ehjänä.
Nythän ajellaan Historiceilla ja niitä pitää käsitellä yhtä hellästi kuin kipeetä pi.....iä.:rolleyes:

Ja on se muutenkin mukavampaa ja realistisempaa sitoa jarrulla vähän ennen hyppyä. Kuin se että hypitään 50m loikkia ja ollaan tunti ilmassa :D

Aikaanhan se toki vähän vaikuttaa, itsellä ei haittaa kun omaksi iloksi ajelen ja fiilistelen.
 
.
Juu mutkiin on pakko sito jarrulla.joku noissa takapotkuissa viehättää kivoja ajaa

Jep, todella hauskaa päästellä menemään. Enemmän kaasun ja jarrun kanssa leikkimistä, verrattuna etu- ja nelivetoihin.

Alustasta, itte laitoin Bemariin iskareiden sisäänvaimennuksen, eteen 2, taakse 1 ja ulosvaimennukset -2. Tosin ei tuolla ulosvaimennuksella ole Jämsässä niin väliä, perusasetuskin menee, mutta vähän tiukempi sisäänvaimennus ottaa isommat alastulot paremmin vastaan. Jousia laitoin edestä, myös pari napsua jäykemmäksi ja vakaimet samaksi, kuin Karik134:lla. Tosin turhaan jaan tipsejä, hävisin sulle 8s, perskules :lol:
 
Tein pieniä muutoksia H3 BMW:n setuppiin ennen clubi kisaa ja vielä kisan välihuollossa, nyt se näyttää tältä

- alignment: front toe 0.00, camber -0.75 / rear toe 0.00, camber -1.42
- brakes: 2380, bias 63%
- differential: driving 48%, braking 24%, preload 30.00 (jos kaasunhallinta on vaikeaa niin laita aluksi driving 30%, braking 6%, preload 10.00 ja nosta arvoja kun siltä tuntuu, yritä pitää säädöissä braking lock arvo n. 20-30% alempana kuin driving lock, preload arvo menee max 100.00 niin silloin 10.00 arvo on 10% ja 20.00 on 20% niin koita pitää tämäkin n. 20% alempana kuin driving lock %)
- gears: 0.272 / 0.382 / 0.513 / 0.667 / 0.826 / 0.985 / FD 0.182 (huiput 195km/h) liian pitkä välitys voi tehdä autosta vaikeammin ajettavan
- damping: front -1.00, -1.00 / rear 0.00, 0.00
- springs: front rh 2.00mm, spr 54.03, arb 11.25 / rear rh 2.00mm, spr 46.86, arb 8.80

Tästä katsottavissa koko eventti
 
Viimeksi muokattu:
seuraavaa kisaa odotellessa, olen koittanu C4lle ettiä säätöjä mutta ei riitä vauhti australian setillä vaikka kuinka raivolla vetää virheittä. esim kailajärvi jää kärjestä +11s
ideoita?
 
Oliko niin että tässä ei ole enää Steam Workshopia kuten oli DiRT Rallyssa (siis heille joilla on Steamin kautta ostettu peli) ?
 
Siis onko tuo Finland tosiaan noin foggy and glarey all the time? Eli kai löytyy valikosta ihan normi midday sun ?
 
joo sillä kulki toisiks parhaiten enkat sain nyt walesin säädöillä 3:12.nn paiskottua. vähän noita välityksiä ehkä voisi säädellä kun kutosta ei juurikaan ehdi käyttää tossa pätkällä. toki se "loppusuora" menee rajottimella kutosellakin.
 
Rälläsin saman tien tuoreimman Jämsän kisan yhtä soittoa alusta loppuun. Alkulämmöksi kerran 1. EK ja sitten kisaan. Tällä kertaa paljon mieleisempi auto alla kuin viimeksi, mutta kylläpä taas kerran lähti niin jäykästi liikenteeseen: ensimmäisen muutaman mutkan aikana vähintään muutama sekunti pataan, kun ei vaan jäykillä hartioilla osunut sisäpuolen ojiin ja sitten kynnettiinkin joka mutkassa toisen puolen ojaa. No, sain sitten hieman käsiä vetreämmäksi parin kilsan jälkeen ja loppuosalla sai tilannetta hieman pelastettua. Seuraavilla pätkillä saikin sitten suurimmaksi osaksi juonesta kiinni, mutta aina välillä meni väkisin vääntämiseksi ja siitä ei kello tykkää. Muistilappu otsaan: pehmeät kädet, pehmeät kädet...:D Vitosen maali oli ainoa isompi tilanne, kun kolasin täydestä laukasta maalipömpelin, mutta ihme kyllä jäähdyttäjä ei tällä kertaa ottanut itseensä. Toisenlaisestakin lopputuloksesta on kokemusta...:dead: Viimeinen EK olikin aika mielenkiintoinen, kun ei ole juuri märällä kelillä tullut Suomessa ajettua DR2:ssa. Ensimmäiset mutkat tuntuivat harvinaisen liukkailta, joten vähän piti alkaa hölläilemään ja tunnustelemaan pitoa. Loppupätkä tuli sillä ajatuksella, että arveluttavissa paikoissa reilusti vauhtia pois. Taisi tulla vähän liikaa nosteltua...:(
 
Siis onko tuo Finland tosiaan noin foggy and glarey all the time? Eli kai löytyy valikosta ihan normi midday sun ?
On ja ei löydy normaalia kirkasta säätä, sumua on aina. Eikä saa edes vesisadetta, vittu mitä paskaa.

Alkanut vituttamaan tuo tyyli millä peliä on tehty. Vanhoista ralleista pitää maksaa ja ne on vielä joiltakin osin huonommin tehty.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 579
Viestejä
4 501 006
Jäsenet
74 226
Uusin jäsen
Tober

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom