Alkuperäisenä ongelmana tässä oli se muotoilujen häviäminen. Muotoilut häviävät juuri siksi, että käytetään muokkausformaatteja. Jostain syystä nyt kuitenkaan ratkaisuksi ei käy, että käytettäisiin julkaisu- eikä muokkausformaatteja, vaan (Microsoftin) muokkausformaattien käytölle keksitään väkisin vängäten jotain typeriä tekosyitä. Ja sitten se alkuperäinen ongelma, eli muotoilujen häviäminen, jää korjaamatta, samalla kun pakotetaan kaikki käyttämään Microsoftin tuotteita täysin järjettömästä ja perusteettomasta syystä.
Tässä nyt vähän vaikuttaa siltä, että puolella keskustelijoista ei taaskaan ole edes käsitystä asiasta mistä keskustellaan, tai sitten taas (kuten monta kertaa aiemminkin) ihan vain periaatteesta vängätään vastaan ja laitetaan sanoja minun suuhun siirtäen samalla keskustelun fokusta epäolennaisuuksiin. Minä en ole missään vaiheessa kirjoittanut, että se LibreOfficen muokkausformaatin käyttäminen palautuksissa olisi yhtään sen parempi - päinvastoin edellisessä viestissäni juuri kirjoitin, ettei sitäkään ole sellaiseen käyttöön tarkoitettu. Siinähän on sama ongelma kuin muissakin muokkausformaateissa, eli se muotoilujen häviäminen.
Missä koulussa ja millä kurssilla ei kelpaa PDF palautuksessa?
Mä kirjoittelin lähes kaikki harjoitustyöni libreofficella ja palautin PDF muodossa. Paitsi ne, jotka kirjoitin Latexilla ja palautin PDF muodossa. Ei ongelmia.
Ja jos sitä DOC muotoa nyt pyydetään tai mitään muutakaan Microsoftin pasketta käytetään niin syyhän on se että 99% oikean maailman ja työelämän koneista on varustettu sillä. Kyllä sinä sen tiedät ja ideologia ei muuta sitä miksikään.
Ja tästä saattaapi tulla panaania, mutta kysyn nyt kuitenkin, että onko sinulla joskus todettu Asperger-oireyhtymää tai jotain vastaavaa? Kysyn koska mulla itselläni on ollut paljon samanlaisia ajatuksia kuin sinulla, on edelleenkin, ja tunnistan myös itsestäni jotain aspergerin piirteitä tai sen tapaisia. Vaikka ei minultakaan sitä ole tutkittu. Olen kuitenkin ymmärtänyt sen että atk-maailma toimii miten toimii ja sen kanssa on joskus elettävä. Tavan kansalaiselle et pysty opettamaan mitään mistään avoimista formaateista ja standardeista ja lähdekoodeista koska hän ei 1) ymmärrä 2) ole kiinnostunut.
Ja sitten käytännön vinkkinä, jos koulussa pitää käyttää jotain oman arvomaailman vastaisia tuotteita kuten Windows, MS OFfice, Zoom, niin hanki vaikka tuolta myyntialueelta joku paskaläppäri jossa on valmiina Windows ja siihen halvin lisenssi Officesta (saat varmaan koulun kautta) ja kaikki Zoompaskeet ja mitä sitten tarvitsetkaan. Muutamalla satasella saat koneen. Koulutehtäviin käytät sitä läppäriä ja sitä läppäriä käytät koulutehtäviin etkä mihinkään muuhun.
Kannettavat tietokoneet
Sama juttu jos tarvitset puhelimeen jotain mikä on sinun aatteita vastaan niin tuolta puhelin:
Älypuhelimet, taulutietokoneet & älykellot
ja R kioskilta prepaidliittymä siihen ja tällä puhelimella hoidat kaikki ne koulun asiat etkä muuta.
Kotona voit sitten harrastella atk:ta missä on vaikka OS/2 ja NetBSD rinnakkain eikä ole mikään pakko koskea Microsoftin paskeisiin pitkällä tikullakaan.
Sitten kun siirryt työelämän puolelle niin työnantajan velvollisuus on kai toimittaa työvälineet, eli aina työasioihin työkone ja työpuhelin ja omiin asioihin omat laitteet eikä näitä sekoiteta keskenään. Tai jos käy niin että joudut käyttämään omia laitteita, en tiedä kaikkia käytäntöjä ja pykäliä, niin sama homma kuin edellä eli ostoksille ja tällä kertaa sitten hankintakulut taisivat olla verovähennykseen kelpaavia.