Eli sinulla voi se sähköposti ohjelman avata ja käydä kopsaamassa koodin ja palata s-mobiilin, ja pasteta sen sinne (tai muistista naputella), nimenomaan tuolla versiolla ?
Silloin kun mulla s-mobiili toimi niin ei siitä pystynyt vaihtaa pois mihinkään toiseen sovellukseen, ilman että sisäänkirjautuminen meni vanhaksi. Sama juttu mobilepay. Ei tarvinnut kuin pariksi sekunniksi poistua niin joutuu uudestaan kirjautumaan. Ja se nimenomaan tapahtui vain näillä kahdella sovelluksella joilla voi liikutella rahaa, niin olettaisin että se on ihan tarkoituksella. Jännä että jollain se sitten ei tee tuota.
Sinänsä, saisi se nyt sentään minuutin verran pysyä sisällä just jos haluaa kaivaa jotain jostain toisesta sovelluksesta.
Nyt kun kokeilin niin mobilepay pysyi sisällä ainakin hetken verran. Silti noissa sovelluksissa on käyttökokemuksessa parantamisen varaa. Olen melko hiljattain yrittänyt syöttää etukäteen mobilepayhin maksua, no se vanhenee ja pyyhkiytyy pois jos tiedot vaan syöttää etukäteen maksamatta. Sitten yritin kopioida myyjän puhelinnumeron torista jossa sen voisi nopeasti syöttää siihen mobilepayhin maksaessa. Sekään ei toimi koska tietyn ajan jälkeen myös leikepöytä pyyhkiytyy.
Sitäkin olen vähän miettinyt miksi kännykässä leikepöydältä tiedon liittäminen aina tyhjentää sen leikepöydän, muutamaan kertaan olisin tarvinnut liittää saman asian moneen kertaan. Sen sijaan sitä joutuu kaivaa edestakaisin.
S-pankilla/kaupalla on näitäkin ongelmia, että ostat kaupasta jotain, niin nettipankissa voit ihastella kaupan nimessä lokkiskandeja. Unicoden kehityshän aloitettiin jo 40 vuotta sitten.
Mä katsoin kerran sattumalta katevarauksia. Siellä oli kohteena SIPOO-SODERKULLA. En ole välttämättä koskaan käynyt koko Sipoossa. Ihmettelin tuota jonkin aikaa. Lopulta oivalsin että kyse oli kuitenkin Turun keskustan Lidlistä. Kun se maksu oli toteutettu, se oli oikein. Varmasti jos noita katselisi enemmän niin näkisi tuollaista enemmän.
Noi kaupan nimet ovat vähän mitä sattuu. Sama keskustan Lidl useimmiten esiintyy kahdella eri nimellä. Siinä voi olla variaationa yhteenkirjoitettuna tai ei, ääkkösillä tai ei(ei tuo mutta muut kaupat), tai jotain numeroita. Ja vuosien myötä se koko ajan vaihtuu. Sama pätee muihinkin kauppoihin, sen näkee parhaiten kun käy samoissa kaupoissa usein. Mä tykkään käyttää sitä verkkopankista löytyvää kulujenseurantaa ja jossain vaiheessa opin että noi voi kaikki yhdistää. Tällöin ne eri variaatiot saa samaan läjään.
Mä olettaisin että noi nimet kuitenkin tulee siitä maksun vastaanottajan päässä olevasta systeemistä, ei maksajan pankin systeemeistä. Toki niiden täytyy myös kommunikoida keskenään oikein. Kuitenkin tosiaan jos niitä katsoo tarpeeksi niin ne ovat sinnepäin ja ajan myötä voivat hieman muuttua.
Koska mulla on ääkkösiä nimessä niin mä olen milloin missäkin törmännyt niiden rikkoutumiseen. Toisinaan hyvin omituisesti, ei kunnolla pysty päättelemään miten tarkalleen ne on menneet rikki. Toisinaan hyvin tavanomaiset koodaus X näytetään koodauksen Y mukaisesti. Esim. Åbo Akademin kirjastossa olen varauksessa nähnyt sotkua mun nimessäni. Tuollaisessa paikassa luulisi ääkkösten olevan luonnostaan kunnossa. Ulkomailta tulevat postilähetykset usein ovat osoitettu miten sattuu.
Mä vähän odotan että joku kerta mä saan uuden ajokortin, passin tai muun tälläisen vähän tärkeän jutun käteeni, ja siinä on mun nimeni väärin. UTF on sinänsä ihan kiva keksintö, mutta kun ehkä puolet järjestelmistä ei ole UTF niin eiköhän nämä ongelmat jatku vielä muutaman vuosikymmenen vähintään.