Noiden ladattavien hybridien ongelma on tekniikan älytön hinta. Vasta yli 60000e autoissa saavutettava verohyöty on sellainen, että lataushybridi on järkevä hankinta. Pienemmissä autoluokissa tekniikka on liian kallis eikä mitenkään taloudellisessa mielessä perusteltavissa.
Jotain kevyempää ratkaisua noihin hybrideihin tarvittaisiin. En tiedä onko tulevista 48V kevythybrideistä sitten siihen.
Aivan totta. Perus hybridi tekniikkakin nostaa hintaa vähän, mutta hinta on vielä perusteltavissa. Aika tehokkaan Golf hybrid mallin saisi 39 400 € ja ionic sähköauton 37 000 €. Vielä ei tiedä mitä maksaa ioniqin ladattava hybridi?
Jos hybrid golfia vertaa e-Golf malliin, niin hinta ei ole aivan älytön, vaikka kova onkin? GTI bensa malli on vain 1000 € halvempi. Säästöä tulee myös käyttokuluissa ja veroissa.
hyundai ioniq hybrid 27 600
ioniq ladattava hybrid ? €
ioniq sähkö 37 000
VW golf ladattava hybrid, GTE 204 hv, 39 400 €
VW e-Golf, sähkö 136 hv, 40 800 €
VW Golf, bensa, GTI 2,0 TSI 169 kW (230 hv) DSG-automaatti 38 400 €
Löytyi myös diesel malli: GTD 2,0 TDI 135 kW (184 hv) DSG-automaatti 36 200 €
Ilmeisesti 48V kevythybridiä ei voi ladata ollenkaan?
Esim Toyota Yaris hybrid näyttää maksavan 19 900 €.