Trafi on tehnyt uuden tulkinnan dieselin mittauksesta katsastuksessa.
Raja-arvot on ennallaan, paitsi jos:
Huom. mikäli auton valmistaja on ilmoittanut yleisistä rajaarvoista
poikkeavan (suurempi tai pienempi) absorptio eli
k-kertoimen, käytetään arvostelussa tätä raja-arvoa.
Eli jos tyyppikilvessä on vaikka 0.50 arvo, niin auton pitää alittaa se eikä aikaisempi arvo, joka EU4 koneella on 1.5.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1480...b28e841a95abd7ed/23196-Dieselmittaus_2016.pdf
Tarkoittaa, että jos DPF on poistettu, niin auton saaminen läpi voi olla täysin mahdotonta.
Raja-arvot on ennallaan, paitsi jos:
Huom. mikäli auton valmistaja on ilmoittanut yleisistä rajaarvoista
poikkeavan (suurempi tai pienempi) absorptio eli
k-kertoimen, käytetään arvostelussa tätä raja-arvoa.
Eli jos tyyppikilvessä on vaikka 0.50 arvo, niin auton pitää alittaa se eikä aikaisempi arvo, joka EU4 koneella on 1.5.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1480...b28e841a95abd7ed/23196-Dieselmittaus_2016.pdf
Tarkoittaa, että jos DPF on poistettu, niin auton saaminen läpi voi olla täysin mahdotonta.