Diablo 4

lvl 90 baballa meni nyt yli t60 nm dungeon läpi, aika kovaa tulee dmg. Nuo jotkut affixit tekee aika kipeää, tää oli t61 ja lighting storm joka oneshottas jos ei ollu suojaavassa bubblessa, muuten meni ihan jees, butcher kuoli kans kimpassa. XP ja loottien takia ei kyllä kannata liian isoja tehä. Tuon paragorn puun resettaus ja uudelleen asettelu on huonosti tehty, mutta se on edessä mikäli himottaa isompia nm tier dunkkuja tehä.
 
Itse en ole löytänyt viellä yhtään set-itemiä
Tarkoitinkin että niitä ei ole onneksi vielä tuotu peliin ja toivottavasti ei tulekaan, ainakaan siinä muodossa mitä ne oli D3:ssa, eli ainoa endgame vaihtoehto.

lvl 90 baballa meni nyt yli t60 nm dungeon läpi, aika kovaa tulee dmg. Nuo jotkut affixit tekee aika kipeää, tää oli t61 ja lighting storm joka oneshottas jos ei ollu suojaavassa bubblessa, muuten meni ihan jees, butcher kuoli kans kimpassa. XP ja loottien takia ei kyllä kannata liian isoja tehä. Tuon paragorn puun resettaus ja uudelleen asettelu on huonosti tehty, mutta se on edessä mikäli himottaa isompia nm tier dunkkuja tehä.
Mielenkiinnosta mitä buildia pelaat? Tässä ei taida olla D3:n kaltaista mahdollisuutta tarkkailla käyttäjän hahmoja/buildeja pelin ulkopuolella?
 
XP ja loottien takia ei kyllä kannata liian isoja tehä
Liian isoja ei toki, mutta glyph xp:n takia kiva rullaa niin korkeaa kuin menee vielä suhteellisen smoothisti.
Jos joku ei huomannut glyph xp:ssä ei ole vastaavaa ylärajaa suhteessa pelaajaan leveliin. Se on aina tier x 2 ja 2 pojoo päälle. Eli T50 = glyph xp.

Itsellä max pelaajan xp riittäisi T36, mutta nyt 87 sorcilla menee varsin kivasti vielä jotkut ~45 niin kyllä se +18xp glyphiin on ihan jees.
EDIT: Tai no, onhan se kai niin että monsterien base xp nousee aina, ei vaan saa lisäkerrointa jos mennään yli +3.

Tarkoitinkin että niitä ei ole onneksi vielä tuotu peliin ja toivottavasti ei tulekaan, ainakaan siinä muodossa mitä ne oli D3:ssa, eli ainoa endgame vaihtoehto.
Tästähän löytyy ihan kehittäjiltä juttua, että setit on tulossa mutta niistä ei haluta sellaisia kuin D3.
Tuosta voisi ehkä kuvitella, että setit on jotain 2-3 itemin kokonaisuuksia kun tulevat.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitinkin että niitä ei ole onneksi vielä tuotu peliin ja toivottavasti ei tulekaan, ainakaan siinä muodossa mitä ne oli D3:ssa, eli ainoa endgame vaihtoehto.


Mielenkiinnosta mitä buildia pelaat? Tässä ei taida olla D3:n kaltaista mahdollisuutta tarkkailla käyttäjän hahmoja/buildeja pelin ulkopuolella?
Periaatteessa hota endgame build maxroll.gg sivulta. 4 huutoa, ihan pikkasen erit skillit. Erilainen Paragon valinta. Esim every 75 Fury spend add fortify 12% lifestä ja muuta. Joka gearissa on ainaki 3 parasta substattia, ei parhailla rolleills kuitenkaan. Temerity housut. Dunkussa 900 armor elixir. Resource generation on tärkeä, oikeat aspectit kans, ei ihan samat kuin maxroll, ne on noin 90% parhaista ainakin.
 
Keksin mite ei tarvii uutta konetta tai konsolia ostaa tätä varte, hommasin boosteroid pilvipceen ja pyörii yllättävän hyvin. Ainoa mikä ärsyttää on lootin keräämine, onkoha tämä vaa cloudpc ongelma vai pelissä mutta älyttömän tarkkaa pitää painaa kohille että lootin saa matkaa, hiton ärsyttävää pysähtä koittaa klikka oikeaa paikkaa että ottaa muka. Sama homma ovissa ja luukuissa.

Itse interface kyllä D3 verrattuna aikalailla huonompi, tuntuu että paikoin liian pelkistetty ja toisaalla jossai kohissa liikaa vipataakkelia.
 
Keksin mite ei tarvii uutta konetta tai konsolia ostaa tätä varte, hommasin boosteroid pilvipceen ja pyörii yllättävän hyvin. Ainoa mikä ärsyttää on lootin keräämine, onkoha tämä vaa cloudpc ongelma vai pelissä mutta älyttömän tarkkaa pitää painaa kohille että lootin saa matkaa, hiton ärsyttävää pysähtä koittaa klikka oikeaa paikkaa että ottaa muka. Sama homma ovissa ja luukuissa.

Itse interface kyllä D3 verrattuna aikalailla huonompi, tuntuu että paikoin liian pelkistetty ja toisaalla jossai kohissa liikaa vipataakkelia.
Voitko pelata tätä jollaintavalla controllerilla tuota käyttäen, silloin oletettavasti itemien kerääminen voisi kuvitella olevan saumattomampaa
 
Voitko pelata tätä jollaintavalla controllerilla tuota käyttäen, silloin oletettavasti itemien kerääminen voisi kuvitella olevan saumattomampaa
Vissii pitäs toimia, on steam controlleri pöytälaatikon perukoilla tai switchin semmone yhen palan ohjain. Pitää varmaa kokeilla jos sillä parempi
 
Jonkun matkaa edennyt Torment 4 vaikeusastetta, yksi asia kummastuttaa, aivan kuin mosien level ei vaikuta lootin power leveliin ? Saan saman tasoista kamaa 73 mosilta kuin 85 vai liekkö jotain mitä en tajunnut.
 
Jonkun matkaa edennyt Torment 4 vaikeusastetta, yksi asia kummastuttaa, aivan kuin mosien level ei vaikuta lootin power leveliin ? Saan saman tasoista kamaa 73 mosilta kuin 85 vai liekkö jotain mitä en tajunnut.
Harvassa itemissä toi power level on merkittävä tekijä. Kunhan se on T4 tasolla Ancestral itemi. Kannattaa katsoa mielummin mitä se itemi itsessään tuo.
 
Slay The Overseer and collect the Cultist Key...

Cultist Refuge - Slay The Overseer.png

No missä piilossa se on?
 
Jos joku joskus miettinyt World Bossien ilmestymisaikoja niin tuossa kätevästi listattu (UTC+8), eli 5h taaksepäin niin on suomen aika. Tuon voi myös kopioida omaan Google-tiliin (File -> Make a copy) ja muuttaa sitten yläkulmasta +8 -> +3 niin ajat on suoraan oikein.

 
Jos joku joskus miettinyt World Bossien ilmestymisaikoja niin tuossa kätevästi listattu (UTC+8), eli 5h taaksepäin niin on suomen aika. Tuon voi myös kopioida omaan Google-tiliin (File -> Make a copy) ja muuttaa sitten yläkulmasta +8 -> +3 niin ajat on suoraan oikein.

Jaa joko on saatu selville kaava ja tiedetään varmuudella spawnit?
Siinähän oli jotain 50/60 ainakin aiemmin.

Tuota katselen itse: Diablo 4 Helltide Event Tracker and Chest Locations
Siinä toi countdown world bosseille, vaikka lähinnä käytän sivustoa niiden helltide mystery chest lokaatioihin.
 
Voiko joku auttaa?

Miten saan pelin Fullscreen Exclusiveen? On ainoastaan windowed ja fullscreen windowedissa ei toimi HDR.
betassa oli exclussive ja kaikki toimi hyvin. Jos jollain komentorivillä sen saisi pakotettua?

/hdr toimiikin koko näytössä nyt. on korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa joko on saatu selville kaava ja tiedetään varmuudella spawnit?
Siinähän oli jotain 50/60 ainakin aiemmin.

Tuota katselen itse: Diablo 4 Helltide Event Tracker and Chest Locations
Siinä toi countdown world bosseille, vaikka lähinnä käytän sivustoa niiden helltide mystery chest lokaatioihin.
Tuota sivustoa itsekkin käytän, on näppärä. Tuo mystery chestin spawni mekaniikka on kyllä todella typerästi suunniteltu - saisi olla joko 100% random jota ei voi mistään luntata tai sitten karttaan saisi jäädä leima kun sen kertaalleen löytänyt, nykyisellään turhaa alt-tabbailua (toki moni lokaatio jo muistissa, mutta silti).
 
Mikä on tuollainen keltainen lentävä esine joka leijailee hahmon päällä ja castaa välillä bubblen? Miten se yhtäkki tuli minun päälle suojelemaan dungeonissa?
 
Mikä on tuollainen keltainen lentävä esine joka leijailee hahmon päällä ja castaa välillä bubblen? Miten se yhtäkki tuli minun päälle suojelemaan dungeonissa?

Nightmare dungeon? Ettei olisi sigilissä ollut Lightning Storm affixi? Eli: Lightning gathers above the player. Get into the protection dome to avoid severe outcomes.
Kannattaa mennä siihen kuplaan aina kun tuo ilmestyy, muuten saattaa sattua.
 
Voiko joku auttaa?

Miten saan pelin Fullscreen Exclusiveen? On ainoastaan windowed ja fullscreen windowedissa ei toimi HDR.
betassa oli exclussive ja kaikki toimi hyvin. Jos jollain komentorivillä sen saisi pakotettua?
Etpä taida saada tällä hetkellä mitenkään. Se tosiaan poistettiin jossakin betassa bugin takia ja devit sanoivat, että tuovat fullscreenin joskus takaisin.
 
Etpä taida saada tällä hetkellä mitenkään. Se tosiaan poistettiin jossakin betassa bugin takia ja devit sanoivat, että tuovat fullscreenin joskus takaisin.

Aiheuttaa tuo windowed myös pari bugia, mutta jos full screenin kanssa oli kriittistä, niin korjaavat sitten joskus. Windowed aiheuttaa mm. sitä skippibugia eli ei voi skipata keskusteluja/välikohtauksia ja pitää alt-tabata, niin toimii taas. Ja karttaa joutuu yleensä avaamaan kaksi kertaa, ennenkuin voi käyttää toimintoja siinä.
 
Miksi käyttää windowed-tilaa yleensäkään? D3:ssa se oli pakollista jos halusi Ultrawiden toimimaan, mutta D4:ssä tuskin sillekään tarvetta.

Edit: Siis eikö PC:llä ole perus fullscreen-tilaa ollenkaan? T: PS5 pelaaja
 
Käy vähän tylsäksi kun 62lvl rogue ja levuttaminen on ihan hiton tylsää kun pullaa hirveen lauman ja saa ne tapettua ihan helposti. Eliasta kun ei vielä saa alas mutta ennen bossia ne lvl70 mobit on kyllä turhankin helppoja.
 
Käy vähän tylsäksi kun 62lvl rogue ja levuttaminen on ihan hiton tylsää kun pullaa hirveen lauman ja saa ne tapettua ihan helposti. Eliasta kun ei vielä saa alas mutta ennen bossia ne lvl70 mobit on kyllä turhankin helppoja.
Kaveri auttamaan Eliakselle niin WT4:llä peli vasta alkaa kunnolla. Nightmare dungeonsit jne. tuo kyllä haastetta.
 
Huomasi kyllä ukon kehityksen, level 68, WT4 ja tuli Butcher taas vastaan, tällä kertaa riitti 3 iskua Hotalla eli noin 2 sekuntia ja ukko oli maassa. Tekee kyllä kovaa lämää tuo Hota, alkaa olla jo tylsää kun lähes kaikki vihut kaatuu 1-2 iskulla, mutta kaippa se tuosta vaikeutuu taas kun levelit nousee, nyt jo aseet 2.5k damagella eikä tuosta hirveästi nouse vaikka levelit nousee.
 
Tässä pelissä on ehkä paskin systeemi ikinä löytää jotain pelaajaa auttamaan jos tarvitsee apua :D
Täytyy vain avata Social, sieltä local-lista auki. Rohkeasti vain kirjoittaa tuntemattomalle ihmiselle privaattiviesti: "hi, can you play with me?"
 
Huomasi kyllä ukon kehityksen, level 68, WT4 ja tuli Butcher taas vastaan, tällä kertaa riitti 3 iskua Hotalla eli noin 2 sekuntia ja ukko oli maassa. Tekee kyllä kovaa lämää tuo Hota, alkaa olla jo tylsää kun lähes kaikki vihut kaatuu 1-2 iskulla, mutta kaippa se tuosta vaikeutuu taas kun levelit nousee, nyt jo aseet 2.5k damagella eikä tuosta hirveästi nouse vaikka levelit nousee.
Sitten taas itse en saa sitä enää alas lainkaan sorcilla ~105 levelin dunkuissa.
 
Huomasi kyllä ukon kehityksen, level 68, WT4 ja tuli Butcher taas vastaan, tällä kertaa riitti 3 iskua Hotalla eli noin 2 sekuntia ja ukko oli maassa. Tekee kyllä kovaa lämää tuo Hota, alkaa olla jo tylsää kun lähes kaikki vihut kaatuu 1-2 iskulla, mutta kaippa se tuosta vaikeutuu taas kun levelit nousee, nyt jo aseet 2.5k damagella eikä tuosta hirveästi nouse vaikka levelit nousee.

Itellä tuli roguella vaikeuksia, kun lvl77 ukolla tuli lvl96 butcher vastaan. Kyllä sen voitin, mut ei ollut enää ihan yhtä helppoa kuin ennen. Ei ehkä järkevää vetää enää noin korkeita NM-dungeoneita, mutta tulipahan vedettyä. 87 (tier 33 vissiin) menee nopsaan ja saa myös sen mahiksen niihin super-harvinaisiin droppeihin.
 
Kampanja pelattu, olipa aika kömpelö tarina jopa huonompi ku edellisen tarina sanosin ja tuntu että välibossit vaikeempia tai sanotaanko hitaampia kuin viimene loppuvastus, WT2 tasolla tuli vedettyä koko homma roguella. Sit pitäs miettii jaksaako enempää sykkiä vai odottaako seasoniä?
 
Kampanja pelattu, olipa aika kömpelö tarina jopa huonompi ku edellisen tarina sanosin ja tuntu että välibossit vaikeempia tai sanotaanko hitaampia kuin viimene loppuvastus, WT2 tasolla tuli vedettyä koko homma roguella. Sit pitäs miettii jaksaako enempää sykkiä vai odottaako seasoniä?

Miten ihmeessä mukaan voi olla sitä mieltä, että D3:n tarina on parempi. Se oli ihan kuraa D4 verrattuna. Tässä sentään oli edes jotain syvyyttä.
 
Vähän on tahti tässä lomilla hidastunut, no nyt sateiden myötä karhu saavutti 61 levelin. Jokohan tuota capstonea uskaltaisi koittaa kunnolla? Miten hankala se loppubossi on?

En oikein niin välitä tästä levelöinnistä, kun saa ensin kasata jäätävän lauman monsuja kasaan ja hakkaa ne sitten hetkessä pulverizella nurin. WT3 tuntuu jo liian helpolta ja Nightmare dunkutkin menee kuolematta.

Kokeilin kerran lvl57 ja pääsin bossiin asti mutta oli aika tuskaista eteneminen joten jätin sikseen. Nyt on aspekteja vedetty uusiksi sekä flawless gemit, ja paragon boardia katseltu hieman uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Jotkut nightmare dungeonit on hyviä ja haastavia mutta liikaa tulee arpakoneesta lähinnä ärsyttäviä affixeja jotka tappaa peli-ilon. Viiveellä seuraava kupla jonka alle pitää juosta tai tulee salamasta päähän tai sitten joku leijuva kyrpäkivi seuraa ja räjäyttelee jos on vähääkään paikallaan. Kerran piikkejä ampuva cold enchanted-siili tappoi parilla nopealla shotilla vaikka kaikki muut cold enchanted-elitet meni nurin tuosta vaan ilman suurempaa damagea. Muitakin peli-ilon tappajia on mitä netistä tuli luettua, pitänee alkaa pistää salvageen kaikki sellaiset sigilit suosiolla. Jotenkin tuli D3:n ärsyttävät fast-molten-invulnerable minions-mobit mieleen. Jospa nuo ajan saatossa balansoidaan kuntoon mutta helltide+puu tuo enemmän iloa seasonia odotellessa. World boss… no lähinnä massahyökkäys jossa itse tuntee olevansa turha companion +10 leveliläisten jaloissa. Vaan saapahan hyvää loottia suht ilmaiseksi
 
Tässä pelissä ei taida olla suurempaa todennäköisyyttä hahmon mainstatin saamiseen itemeihin? 99% itemeistä menee pilalle koska niihin napsahtaa väärää stat, tympäsee ankarasti, mutta sehän vaan pakottaa grindaamaan..
 
Vähän on tahti tässä lomilla hidastunut, no nyt sateiden myötä karhu saavutti 61 levelin. Jokohan tuota capstonea uskaltaisi koittaa kunnolla? Miten hankala se loppubossi on?

En oikein niin välitä tästä levelöinnistä, kun saa ensin kasata jäätävän lauman monsuja kasaan ja hakkaa ne sitten hetkessä pulverizella nurin. WT3 tuntuu jo liian helpolta ja Nightmare dunkutkin menee kuolematta.

Kokeilin kerran lvl57 ja pääsin bossiin asti mutta oli aika tuskaista eteneminen joten jätin sikseen. Nyt on aspekteja vedetty uusiksi sekä flawless gemit, ja paragon boardia katseltu hieman uusiksi.
Äkkiäkös testaat miltä capstone nyt tuntuu, mulla oli tuskaista lvl62 ja jo lvl64 muuttui läpijuoksuksi (keräsin kaikki Altar of Lilithit ja lisäilin gemejä varusteisiin tuossa välissä). Oma rogue teki niin kovaa damagea lvl64, että paikallaan seisoin ja loppubossi meni alas niin nopeaa, että phaseja ei edes kerennyt huomata. Jos vielä tökkii niin keräisin renownit täyteen paragon pojojen vuoksi ja sitten taas uus yritys.
Mitäs muita hyviä diablomiasia pelejä on?Path of Exile lienee yks..
Lost Ark ilmaisena Steamissa - ite tykkäsin tarinasta välivideoineen todella paljon ja uskallan suositella kunhan ei tavoitteena päästä huipulle, korea grindausta eli aikaa se vie aivan liikaa. 200h ite upotin peliin ja tuone asti peli eteni nopeaa ja oli todella hauskaa.
 
Nyt kun jonkin verran on tullut pelattua niin pelin itemisaatio tuntuu hitosti sekavammalta kuin mitä D3:ssa tai vanhemmissa. Nyt ei hitto ole mitään käryä että mitä noita eri damagebonuksia pitäisi oikein alkaa stackkaamaan ja missä järjestyksessä.
 
Sitten taas itse en saa sitä enää alas lainkaan sorcilla ~105 levelin dunkuissa.

Sorcci heikoin tällä hetkellä, selkeästi huonoin selviytymään, ja dmg liiaksi riippuvainen vulnerablesta. Elemental resistance ei toimin niinkuin pitäisi ja heikoin panssari. Ja paragonista saa lähinnä elemental resistanceja, joista ei ole hyötyä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Nyt kun jonkin verran on tullut pelattua niin pelin itemisaatio tuntuu hitosti sekavammalta kuin mitä D3:ssa tai vanhemmissa. Nyt ei hitto ole mitään käryä että mitä noita eri damagebonuksia pitäisi oikein alkaa stackkaamaan ja missä järjestyksessä.
Samaa mieltä, sorcererilla miettinyt esimerkiksi; +X chain lightning skill vs +X% ligtning damage vs +X% shock damage. :hmm:
 
Samaa mieltä, sorcererilla miettinyt esimerkiksi; +X chain lightning skill vs +X% ligtning damage vs +X% shock damage. :hmm:

Kaikki salama hyökkäykset kuuluu tuohon shockiin ilmeisesti. Siellä loitsussa lukee mihin luokkiin se kuuluu (tooltip). Tosin salama pohjainen sorcci taitaa olla yksi heikoimmista buildeista tällä hetkellä. Toimii hyvin sinne tasoon 50 asti ja vähän yli, mutta WT4 todella tuskainen pelattava. Ball lightning saattaisi olla kohtuullinen, mutta vaatii sopivat setit ja riippuvainen proceista. Ice shard buildeja taitaa pääasiassa nähdä korkeammilla tasoilla, joka sekin vaatii aika optimaaliset varusteet.
 
Jotkut nightmare dungeonit on hyviä ja haastavia mutta liikaa tulee arpakoneesta lähinnä ärsyttäviä affixeja jotka tappaa peli-ilon. Viiveellä seuraava kupla jonka alle pitää juosta tai tulee salamasta päähän tai sitten joku leijuva kyrpäkivi seuraa ja räjäyttelee jos on vähääkään paikallaan. Kerran piikkejä ampuva cold enchanted-siili tappoi parilla nopealla shotilla vaikka kaikki muut cold enchanted-elitet meni nurin tuosta vaan ilman suurempaa damagea. Muitakin peli-ilon tappajia on mitä netistä tuli luettua, pitänee alkaa pistää salvageen kaikki sellaiset sigilit suosiolla. Jotenkin tuli D3:n ärsyttävät fast-molten-invulnerable minions-mobit mieleen. Jospa nuo ajan saatossa balansoidaan kuntoon mutta helltide+puu tuo enemmän iloa seasonia odotellessa. World boss… no lähinnä massahyökkäys jossa itse tuntee olevansa turha companion +10 leveliläisten jaloissa. Vaan saapahan hyvää loottia suht ilmaiseksi
Tuo seuraileva kivi (Stormbane's Wrath) on kyllä melko ikävä melee buildille. Ainoa affixi jonka nimi on tullut opeteltua jotta voi laittaa kaikki salvageen. Hetkeäkään ei saa olla paikallaan ja pitää jättää porukkaa elossa selustaan.
Kaikkein ärsyttävintä on kuitenkin buildin vaihdon vaikeus. Nyt levelillä 79 huomaa ettei oma buildi ole enää kovin hyvä jollei saa ihan täydellisiä itemeitä. Vois vaihtaa johonkin muuhun, paitsi että siihen menisi varmaan päivän verran aikaa.. eikä nykyistä buildia voi tietenkään tallentaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 342
Viestejä
4 899 442
Jäsenet
78 964
Uusin jäsen
Salesson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom