Days Gone (2019)

Pelasinko mä sit ton niin myöhään ns. pleikkarin final-versiona, ei ollu mitään ongelmaa bensan riittävyyden suhteen / joka nurkaltahan sitä aina löytyi... Oisko konsolipuolelle lisätty patcheissa? Aina ihmetellyt, että mitä jengi tuosta oikein valitteli. Toki täydellisestihän tuo piti pelata kaikki puskat ja sivujuonet koluten pikku hiljaa.
 
Pelasinko mä sit ton niin myöhään ns. pleikkarin final-versiona, ei ollu mitään ongelmaa bensan riittävyyden suhteen / joka nurkaltahan sitä aina löytyi... Oisko konsolipuolelle lisätty patcheissa? Aina ihmetellyt, että mitä jengi tuosta oikein valitteli. Toki täydellisestihän tuo piti pelata kaikki puskat ja sivujuonet koluten pikku hiljaa.
Itse pelasin aikalailla julkkarissa eikä ensimmäisten tankkipäivitysten jälkeen ollut mitään ongelmaa. Pelin lopulla ei edes tarvinnut päätä raapia kun jokakerta leirissä käydessä tuli aina korjattua ja tankattua prätkä.

Loistava peli kyllä, ainut jonka on platinalle pleikkarilla pelannut.
 
Niitä bensakanistereitahan oli jokaisessa ns. point-of-interest paikassa ja lisäksi kaikissa hinausautoissa oli aina perässä kanisteri. Nuita hinausautoja oli tiellä tasaisin väliajoin. Ja ne kanisterit spawnasi aina takaisin kun tallensi ja quittasi ja latasi tilanteen takaisin niin ne oli taas niissä samoissa paikoissa täysinäisenä. Kerran loppui bensa minulla kun alotin peliä enkä ymmärtänyt että bensaa piti itse tankata. Sen jälkeen ei koskaan päässyt loppumaan vaikka hurvitteli ihan base tason mopolla.
 
Alkuunhan se pyörän tankin kapasiteetti olikin surkuhupaisa mutta otin silkkana motivaationa edetä saadakseni päivitettyä suurempaan, pyörän muiden ominaisuuksien ohessa.

Pari kertaa oikein pelasin pelin läpi. Peli miellyttää jotenkin oudosti. Se on tyhjä ja staattinen kun sitä oikein tuijottaa. Varsinkin RDR 2:n verrattuna eläinlajien määrä luonnossa on surkea, ympäristö ei reagoi taisteluihin, paitsi harvat ansat friikeille.
Kuitenkin pelissä on jotain vetovoimaa. Musiikit on hyvät, päähahmo on makuasiana mieleeni ja ajaahan grafiikat asiansa.

Vaikeimmalla pelatessa sai olla aina vähän keskittynyt tekemiseensä. Days Gonesta jäi tapa muihinkin peleihin jättää mahdollinen ajoneuvo aina valmiiksi osoittamaan pakosuuntaan.

Loppupuolella, kun kaikki vihollismallit oli saatu juonessa mukaan luontoon tallustamaan, sattui yllättäviä yhteenottoja, kun vihut kävivät toistensa kimppuun.

Jatko-osan taru ei välttämättä ole vielä luettu, jos fanitusta yhä riittää mediassa.

SPOILER:

Tahdon nähdä Boozer sedän Deaconin ja Sarahin jälkikasvulle.

Peli onnistui yllättämään juonenkäänteessään, kun Deacon vihdoin löysi vaimonsa. Tuo on itsestään selvä ja ennalta-arvattava mutta pelitunteja ehti jo kertyä niin paljon juoneen, että oletin vaimon kohtalon olevan sinetöity.
Juoni onnistui iskemään tunteisiin. Joskus on hyvä olla tyhmä.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuunhan se pyörän tankin kapasiteetti olikin surkuhupaisa mutta otin silkkana motivaationa edetä saadakseni päivitettyä suurempaan, pyörän muiden ominaisuuksien ohessa.

Pari kertaa oikein pelasin pelin läpi. Peli miellyttää jotenkin oudosti. Se on tyhjä ja staattinen kun sitä oikein tuijottaa. Varsinkin RDR 2:n verrattuna eläinlajien määrä luonnossa on surkea, ympäristö ei reagoi taisteluihin, paitsi harvat ansat friikeille.
Kuitenkin pelissä on jotain vetovoimaa. Musiikit on hyvät, päähahmo on makuasiana mieleeni ja ajaahan grafiikat asiansa.

Vaikeimmalla pelatessa sai olla aina vähän keskittynyt tekemiseensä. Days Gonesta jäi tapa muihinkin peleihin jättää mahdollinen ajoneuvo aina valmiiksi osoittamaan pakosuuntaan.

Loppupuolella, kun kaikki vihollismallit oli saatu juonessa mukaan luontoon tallustamaan, sattui yllättäviä yhteenottoja, kun vihut kävivät toistensa kimppuun.

Jatko-osan taru ei välttämättä ole vielä luettu, jos fanitusta yhä riittää mediassa.

SPOILER:

Tahdon nähdä Boozer sedän Deaconin ja Sarahin jälkikasvulle.

Peli onnistui yllättämään juonenkäänteessään, kun Deacon vihdoin löysi vaimonsa. Tuo on itsestään selvä ja ennalta-arvattava mutta pelitunteja ehti jo kertyä niin paljon juoneen, että oletin vaimon kohtalon olevan sinetöity.
Juoni onnistui iskemään tunteisiin. Joskus on hyvä olla tyhmä.
En usko että Deaconille & Sarahille tulisi jälkikasvua.
Jossakin vaiheessahan Deacon totesi, että oli hyvä että heillä ei ollut lapsia.
Virushan kiertää edelleen ja mutatoi noita NEROn agenttejakin, ja lapsethan olivat viruksille vielä alttiinpia kuin aikuiset (kuten O'Brian kertoi What It Takes To Survive -tehtävässä).
Missään leireilläkään ei näy lapsia, vaikka keskusteluista päätellen henkilöiden välisiä romansseja varmasti on.
Tosin, jos Sarah löytäisi rokotteen / lääkkeen / hoitokeinon virukselle, niin lapsetkin voisivat tulla kyseeseen.
 
Äh.... olisivat mieluummin laittaneet resursseja jatko-osaan, plus tarvitseeko PS4 pelejä remasteroida PS5:lle muka, ainakin PC versio on ihan kurantti vielä.
 
Äh.... olisivat mieluummin laittaneet resursseja jatko-osaan, plus tarvitseeko PS4 pelejä remasteroida PS5:lle muka, ainakin PC versio on ihan kurantti vielä.
Bend Studio on kohta kuudetta vuotta tehnyt jotain mistä kukaan ei tiedä mitään. Veikkaan että pikaisesti tehty remake tulee (jos tulee) sen vuoksi että saadaan jotain kassavirtaa sisään että saadaan jatkettua tuota kuuden vuoden hiljaiseloa mitä ikinä tekevätkään.
 
Mä tykkäsin Days Gonesta tosi paljon jo julkkarissa, bugeineen kaikkineen. Tykkäsin niin paljon, että pelasin PS5 päivityksellä ja pelasin vielä PC-versionkin läpi. Täytyy kyllä sanoa, että en näe ihan hirveää kysyntää tälle, ellei kyseessä ole sitten isompi remasterointi Dead Risingin Deluxe Remasterin tyyliin. Horizonin remasterin nyt ehkä ymmärtää, vaikka se ei mikään ruma peli ikinä ollutkaan. Kuvittelisin, että siinä on vähän samaa Last of Us ykkösen ja kakkosen kanssa, että tuodaan pelejä lähemmäksi toisiaan.

Harmittaa vain, että Days Gonen jatko-osa ilmeisesti jäi kesken melko aikaisessa vaiheessa, ei sillä, että sen yhden kehittäjä jäbän öyhötys ainakaan auttaa asiaa yhtään.
 
Pääsin vihdoin aloittamaan tämän (Steam). Mitäs pitää puukottaa kun vuorosanat eivät kuulu kuin osittain puheesta?
 
Pääsin vihdoin aloittamaan tämän (Steam). Mitäs pitää puukottaa kun vuorosanat eivät kuulu kuin osittain puheesta?
Skippaako se ne kokonaan, vai onko se vain miksattu tosi matalalle? Siinä muistaakseni oli jotain ongelmia, kannattaa varmaan räplätä output asetukset ja säätää volumer ihan ensteks.
 
Jos jotakin tähän peliin (ja kokemukseni mukaan kaikkiin muihinkin peleihin) haluaisi parannusta, niin
- Isommat kylät - enemmän taloja (varsinaisia 'kaupunkejahan tässä pelissä ei ole)
- Taloihin enemmän vaihtelua. Nyt sama arkkitehtuuri (10+ erilaista taloa) toistuu läpi pelin
- Enemmän ja erilaisia autoja / polkupyöriä (ja jos niillä pyörillä pääsisi vähän ajelemaankin...)
- Enemmän ja erilaista tavaraa/roskaa/jne. taloihin ja maastoon (pulloja, tölkkejä, roskaa, kodinkoneita, vaatteita, kaappeihin tavaraa, kirjoja, leluja, yms.).
- Ja eri tavalla brändättyä tavaraa. Nyt samat romppeet toistuvat läpi pelin.
- ja sen tavaran tulisi olla vähän parempiresoluutioista

Nyt on jotenkin koomista, kun eri leirit tekevät tavaroiden noutoretkiä, mutta mistä ne tavaraa kaapivat kun pelimaailma on aika lailla tyhjä normaalista arkielämän käyttötavarasta. Pommien ym. rakennusaineksia jonkin verran kyllä on.

Jos se tekoäly nyt astuisi tässä (ja peleissä yleensäkin) kuvioihin, ja generoisi lukemattoman määrät arkielämän tavaraa joko aidoilla brändeillä tai sitten vähän muokatuilla. Samoin voitaisiin generoida rakennuskantaa, autoja, teitäkin, talojen pihoja yms. vähän nykyistä kattavammin.
Karttapohjiakin voitaisiin generoida vaikka google yms. karttojen pohjalta, ja talojen & pihojen ulkonäköä generoida streetviewin pohjalta tms.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 892
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom