- Liittynyt
- 05.01.2020
- Viestejä
- 321
Itse olen saanut sellaisen käsityksen ettei saa jatkoa. Ei vissiin menestynyt tarpeeksi hyvin tai jotain.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pakko sanoa, että minunkin mielestäni Deacon oli paikoitellen täysi mulkku Aina kun tykästyit hahmoon, käyttäytyi idioottimaisesti henkilöä X kohti, joka yritti vain auttaa Deaconia.Pelihän myi kohtalaisesti(8-10m) mutta ei kuitenkaan niin paljoa mitä Sonyn muut isot yksinoikeudet ja eikä saanut MC pisteitä tarpeeksi(71) kaiken lisäksi tämähän pelinkehitys ollut todella ongelmallista, monia lykkäyksiä ja pääpahahmoja muutettiin kesken pelin(tästä on jäänteitä kuitenkin Deaconin dialogissa mitkä ei natsaa) koska pelitestaajat eivät tykäneet pelaajahahmosta koska liian mulkku(?)
Tässähän varmaan on juuri tuosta vanhan version Deaconista jäänteitä kun ajelet rauhassa prätkällä ja yks kaks joudut väijytykseen ja sniper vielä kosauttaa sun mopon paskaksi, sitten henki hieverissä menet kiven taakse piiloon ja panos pussit huutaa tyhjyttään koska et jaksanut käydä täyttämässä panoksia ja sitten kun olet siellä kiven takana niin Deacon aloittaa "uhoamisen" = tulkaa tänne vin vi*un kusipäät täältä saatte napin otsaanne!Pakko sanoa, että minunkin mielestäni Deacon oli paikoitellen täysi mulkku Aina kun tykästyit hahmoon, käyttäytyi idioottimaisesti henkilöä X kohti, joka yritti vain auttaa Deaconia.
Komppaan kunhan tulee myös PC:lle. Pistäkää paremmaksi!Oujeah, maksan vaikka satkun superversion ennakkovarauksesta jos tiedän ton tulevan PS5
Youtubessa kiertää nyt kovasti videoita jotka antaa valonpilkahdusta jatko-osasta eli pientä toivoa on. Otsikoissa on toki yltiö-positiivisuutta mutta kuitenkin. Yllätyksekseni taidettiin mainita että ensimmäinen myi lopulta 9 miljoonaa kappaletta, eli mistään myyntiflopista ei voida puhua. Jatko-osa käsittääkseni kuopattiin aika aikaisin vaikka hahmotelma oli, tekniset ongelmat alussa painoi pisteitä alas (mikä hassua nyt ajatella sillä lopulta Steam-käännös pyöri kuin unelma 4k:llakin) ja myynti parani varmaan senkin takia hitaasti. Sonyn pallilla ei aikailtu päätöksissä...mutta taitaa olla pientä toivoa nyt ilmassa. Tämä peli oli itselläni eniten koskaan yllättäneistä, kun pelasin läpi, että kuinka hemmetin hyvä se oli.
Eiköhän se NEROn päämaja ja ylin johtaja voisi olla todennäköisimpänä kohteena.Kyllähän tää oli yks parhaista tuon tyyppisistä peleistä ikinä, ja tarina oli loistava.. Mielelläni maksaisin vaikka 100e kakkososasta.
Mutta tiedä sitten miten se tarinallisesti saadaan toteutettua niin että tulee yhtä hyvä kuin ykkösestä.
Pelihän ei ole tietenkään täydellinen (mikä olisikaan?), esimerkiksi luutatessa taloja huomasi äkkiä että rakennukset on aika staattisia ja parin tunnin jälkeen kaikki esineet oli nähty, eläimistö luonnossa aika vähäistä (mikä toisaalta voisi selittyä sillä että ovat piilossa zombeilta, haha).
Itse vuosi sitten kirjoitin että enpä taida survivalia ja keräilyjuttuja tässä jaksaa tehdä.. noh tässä vuoden aikana jostain syystä aina halusi takaisin mopoilemaan ja nyt on kaikki muut saavutukset saatuna paitsi ne challenge trophyt. Joka paikka on koluttu ja survival2 moodissa pelattu vaikeimmalla tasolla...
Joku tässä pelissä on vain niin hyvää! Noh mutta nuita challengeja en kyllä pelaa... varmana...
2 vuotta sitten ton läpäisin, niin eilen illalla nukkumaan mennessäkin tuli mieleen, että prkl kun pitäis se new game+ aloittaa. Tässä nyt vähän samaa suuntaa pelailtu, Metro Exodus tuli vedettyä just läpi ja nyt ollaan Dying Light 1:n kimpussa. Dying Light 1:n alussa jo ekan varsinaisen ulkoilmatehtävän jälkimainingeissa tuli vähän samanlainen creepy-fiilis ku Days Gonessa ja sen salalopussa (tosin ei nyt niin vahva, mutta silti). On kyl kaunis ja tunnelmallinen tuo Dying Light 1:kin, liekö myös aliarvostettuja mestariteoksia sekin.
On kyl kaunis ja tunnelmallinen tuo Dying Light 1:kin, liekö myös aliarvostettuja mestariteoksia sekin.
Olisiko tarkoitettu Dying Light aliarvostuksella sitä että kriitikot eivät tykänneet. 7/10 peli metan mukaan.Dying Light 1 on kyllä nimenomaan tunnelmallinen mestariteos. Ei kuitenkaan aliarvostettu, vaikka itsekin niin aikanaan ajattelin. Peliä myytiin 7 kuukaudessa 5 miljoonaa, ja kaiken kaikkiaan myyty 20 miljoonaa. Harmi että kakkososa perseiltiin geneeriseksi hötöksi.
Dying Lightin, Last of Usin ja Days Gonen kaikkien perusjuonen läpipelanneena sanoisin, että kaikki kolme parasta ”elävien kuolleiden” videopeliantia. Vaikkei Days Gone ja DL pääsekään käsikirjoituksessa tai ääninäyttelyssä lähellekkään LoUta niin pelimekaanisesti molemmat on viihdyttäviä.
Näitä olisi kiva saada lisää, mutta ei ainakaan DL2 taida olla ykkösen tasoa. Vielä on LoU pt. 2 pelaamatta, eli onneksi jotain vielä
Dying Lightin, Last of Usin ja Days Gonen kaikkien perusjuonen läpipelanneena sanoisin, että kaikki kolme parasta ”elävien kuolleiden” videopeliantia. Vaikkei Days Gone ja DL pääsekään käsikirjoituksessa tai ääninäyttelyssä lähellekkään LoUta niin pelimekaanisesti molemmat on viihdyttäviä.
Näitä olisi kiva saada lisää, mutta ei ainakaan DL2 taida olla ykkösen tasoa. Vielä on LoU pt. 2 pelaamatta, eli onneksi jotain vielä
No itse en jaksanut pelata DL1:sitä kovin kauaa. Liian HC yöt omaan makuun ja lähempänä survival genreä, kun nuo muut luettelmasi pelit.
DL1:ssä niitä öitä ei juuri tarvinnut pelata, en itsekään kovin paljoa pelannut. DL1 on hieno peli, DL2 keskinkertainen räpellys.
Jep. DL1:n yöt oli oikeasti kammottavia. Kun aurinko alkoi laskemaan, niin piti alkaa etsimään ajoissa turvapaikkaa. Sitten jos pimeys iski päälle ja alkoi kuulumaan kuumottavia huutoja, sai jo tosissaan juosta jännäkakat housussa turvaa kohti. DL2:n yö oli tuon jälkeen vähän pettymys. Ei ollut yhtä vaikeaa ja lisäksi yöt eivät olleet kovin pimeitäOmat muistikuvat on kyllä semmoiset, että koko ajan sai olla kyttäämässä "kelloa", että pääsisi ajoissa suojaan. Näissä kun tulee yö parissa minuutissa, niin vituttaa kun ei voi rauhassa tehdä mitään, kun koko ajan pitää stressata siitä ajasta. Jos pelissä olisi ollut hitaampi ajan juoksu, niin sitten ei olisi varmaan itsekään niin paljoa häirinnyt.
Itse testailin vajaan parin tunnin verran, mutta palautin vielä kun odotukset 40€ hintaisenakin on aika kovat. Ehkä eniten jäi harmittamaan se, että peli on tavallaan avoin maailma jossa pelaajan tekemät valinnat ratkaisevat, mutta toisaalta sitten peli on täynnä QTE ja muita etukäteen skriptattuja kohtauksia, esim. heti pelin alussa Leon ammutaan riippumatta siitä, mitä pelaaja haluaisi tehdä.
Ehkä ostan alesta tai sitten katson jonkun muun läpipeluun YouTubesta.
Juu, ilmeisesti TloU2 on jakanu paljon mielipiteitä ja kaverit sanonu suoraan, että DL1:sen basegame oli parempi ku DL2. Varmaan silti molemmat tulee jossain kohtaa ostettua jos hyvä ale tulee vastaan. Dead Island ensimmäinen ei oikeen lähteny ja vaikutti puutteelliselta kun oli pelannu DL1:stä ennen sen kokeilemista. Eikä siksi Dead Island 2 myöskään innosta. Dying Lightin parkour ja yöt oli sen vetovoima.
Edit: tuo RDR vertaus on varmaan aika hyvä Days Gonen kohdalla vaikka noita länkkäreitä ei ole tullut itse pelattua: paljon tyhjää tilaa ja vähän sitä puuhastelua. Diggailin siitä, että se maailma oli aika autio ja kolkko johon ne laumat sitten toi mukavan pikantin lisämausteen ja äärimmäisen vastakohdan yleiselle tunnelmalle.
Jep. DL1:n yöt oli oikeasti kammottavia. Kun aurinko alkoi laskemaan, niin piti alkaa etsimään ajoissa turvapaikkaa. Sitten jos pimeys iski päälle ja alkoi kuulumaan kuumottavia huutoja, sai jo tosissaan juosta jännäkakat housussa turvaa kohti. DL2:n yö oli tuon jälkeen vähän pettymys. Ei ollut yhtä vaikeaa ja lisäksi yöt eivät olleet kovin pimeitä
No itse en jaksanut pelata DL1:sitä kovin kauaa. Liian HC yöt omaan makuun ja lähempänä survival genreä, kun nuo muut luettelmasi pelit.
DL2 on lähempänä days gonea siinä suhteessa kyllä, että helpommin lähestyttävä. Itsehän pelasin melkein putkeen. DL2:n, Days Gonen ja TLoU:n ja vähän myöhemmin vielä Dead Island 2:n. Kaikki omasta mielestä pirun hyviä pelejä. Toki en osaa sanoa kuinka paljonntrsinoiden taso eroaa DL1 ja 2 välillä, mutta kyllä tuo 2 oli senkin osalta omasta mielestä ihan ok ainakin.
DL 1 yöt oli tarkoituksella hardcorea, niiden ei (alussa) ollut tarkoituskaan olla kovin helposti selviydyttäviä eli toimensa piti suunnitella sen mukaan.
Pelin slogan ei ollut "good night, good luck" suotta
Muistan kuinka katsoin karttaa ja tehtävälokia aamulla, mietin että ok voisin tuon sivutehtävän tehdä matkalla tuonne päätehtävään ja sitten siitä vähän matkan päässä on turvatalo, jonne ehtinen ennen yötä.
Sitten kun tajusi olevansa vielä kaukana turvatalosta kun kello piippaa auringonlaskua alkoi oikeasti hiipiä paniikki puseroon.
Kerran jouduin vaan hyväksymään sen, etten ehdi ja menin turvallisimmalta vaikuttavaan paikkaan piiloon vaan odottamaan aamua ja toivomaan, ettei yksikään volatiili tule nuuskimaan...
Harva peli onnistui tuossa noin hyvin.
Days Gonessa oli samaa, mutta kunhan motskarissa piti löpöä niin karkuun pääsi yleensä.
Tiedän toki, että on tarkoituksellisesti noin. Eihän siitä ole kyse. Minusta se ei ole vaan semmoinen mekaniikka, mistä tykkäisin varsinkaan noin nopella ajankululla höystettynä. Se on enemmänkin ärsyttävä rasite/rajoite, kun "alkuviehätys/jännitys" katoaa. Jos aika rullaisi vaikka 3 kertaa hitaammin, niin olisi jo paljon järkevämpi ja mielekkäämpi mekaniikka omastakin mielestä. Sittenkin voi miettiä, onko mielekästä gameplaytä lähteä pakotetusti vaan etsimään turvataloa, kun voisi sen yöajan pyhittää erilaiselle, mutta mielekkäälle gameplaylle, kuten 2 osassa onkin tehty.
Ei Days Gonessa yöllä nyt mitään kovin kummoista ollut. Toki hordet vaelteli ja enemmän oli zombeja, mutta ei mitään semmoista, mikä olisi miltei kokonaan estänyt yöllä liikkumisen, kuten DL1:ssä.
Jotta ei ihan offtopiciksi niin Days Gone vielä tänäkin päivä yksi parhaista peleistä mitä pelannut. Harmittaa suuresti kun ei jatkoa ole näköpiirissä, jäi vielä mielenkiintoiseen kohtaan.
Pitääkin ottaa taas yksi läpipeluu lähiaikoina.
Noin mäkin ajattelen melkein päivittäin. Ei pääse vaan yli tosta pelistä, vaikka tavallaan sen vois joku arvostella hyvin keskinkertaiseksikin. Ehkä se vaan tuli just oikeeseen aikaan ja paikkaan. Helldivers 2 (Nerfdivers 2, mikä meni kyllä täysin pilalle kesän nurkilla, potentiaalia olis ollut vaikka ja mihin) on ainoa modernin ajan peli, missä tunteja selvästi enempi ku Days Gonessa.
Voin kuvitella! Harmi ku Pleikkarilla ei tämmöstä mahdollisuutta ole. Tästä tuli mieleen, et ärsyttää, ettei nykyään pelin läpäistyään saa muuta ku kenties New game plussan. Vanhaan kunnon aikaan useissa peleissä pelin läpäistyä sai just jotain loputtomat ammukset yms. Sitä kaipaisi nyky peleihinkin - etenkin näin konsolipelaajana.Days Gone alkoi maistumaan kun laittoi huijaukset kehiin
Rajaton stamina, melee-aseet eivät hajoa, rajattomat ammukset, prätkä ei hajoa eikä tarvitse olla tankkaamassa eli bensa rajaton.
Nyt voi vetää enemmän GTA-tyylisesti eikä niin survival hardcorea, grindaus lähti siis pois ja voi keskittyä hauskanpitoon.
Days Gone alkoi maistumaan kun laittoi huijaukset kehiin
Rajaton stamina, melee-aseet eivät hajoa, rajattomat ammukset, prätkä ei hajoa eikä tarvitse olla tankkaamassa eli bensa rajaton.
Nyt voi vetää enemmän GTA-tyylisesti eikä niin survival hardcorea, grindaus lähti siis pois ja voi keskittyä hauskanpitoon.