Days Gone (2019)

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja Ventura, 15.05.2018.

  1. Ventura

    Ventura

    Viestejä:
    162
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Days Gone
    SIE Bend Studio. Avoimen maailman selviytymispeli. Tulossa keväällä 2019 PS4:lle.

    [​IMG]

    E3-videot eivät saaneet oikein vakuuttamaan minua ja ne saivat Days Gonen näyttämään suoraansanottuna tylsältä zombimätöltä, sillä en ole kovin suuri zombien ystävä. Ajattelin kuitenkin tehdä tästä pelistä ketjun, sillä aloin kiinnostumaan pelimekaniikoista ja maailmasta nyt kun niistä tiedetään enemmän.

    Luetun ja nähdyn perusteella pelissä on ajateltava viittä seuraavaa minuuttia pidemmälle. Kun lähdet suorittamaan tehtävää, motskaria ei voi tuoda liian lähelle tai paljastut vihollisille äänen vuoksi. Toisaalta jos jätät sen liian kauas, voi tulla tukalat paikat juosta sinne asti takaisin, jos 500-päinen zombilauma eksyy paikalle ja jahtaa perässä. Ympäristön tekijät on otettava huomioon - sää vaikeuttaa motskarilla ajoa. Täytyy miettiä, mistä asioista kantautuu ääntä ja pystyisikö metakalta jotenkin välttymään.

    Tekijät lupaavat paljon haasteellisuutta eikä vaikeustasoa voi vaihtaa. Jos motskarin kadotat, niin se jää sitten sinne ja tarkoittaa todennäköisesti kuolemaa aika pian. Se on ainut kulkuneuvo, joka on tarjolla ja siitä on pidettävä huolta ja toki myös upgradettava. Mietyttää kyllä silti, miten käytännössä toteuttavat sen, että jos motskari sattuu uppoamaan veteen, niin mitäs sitten? Zombilaumoja on ilmeisesti erittäin vaikeaa lahdata loppuun asti alussa, eli tarkoitus lienee vain selvitä ja paeta niitä. Pelin lopussa alkaa olla Deaconilla skillejä lahdata niitä.

    Pelille on luvattu kestoa 30+ tuntia, kun seuraa päätarinan polkua, joka koostuu kolmesta eri juonentyngästä. Pyrkivät saamaan kokemuksesta sellaisen, että peli tuntuu koherentilta kokonaisuudelta ilman, että se on liian lineaarinen mutta ei myöskään hairahda liikaa merkityksettömiin asioihin (kun seurataan päätarinaa). Sivutöistä on tehty sellaisia, että niillä on jokin oikea tarkoitus - peuran metsästämistä leirien ihmisten syötäväksi; maantierosvojen lahtaamista, jotta ne eivät hyökkää muiden ihmisten kimppuun. Jotain random-ihmisten antamia "hae minulle horsma" -tyyppisiä tehtäviä ei ilmeisesti ole luvassa, joka kuulostaa hyvältä. Näin ainakin ymmärsin pelintekijän puheista.

    Mielenkiinnolla odotetaan onnistuuko Bend lunastamaan tämän kaiken. Olen varovaisen odottavainen nyt pelin suhteen, kun aluksi en ollut juurikaan kiinnostunut. Tekijätiimin koko on kuitenkin vain päälle sata ja tuo peli kuulostaa aika massiiviselta. Peli ei myöskään tässä vaiheessa näytä laadullisesti sellaiselta, joita Sonylta on viime aikoina nähty, joten toivottavasti saavat hiotumman näköiseksi julkaisuun mennessä. Jos nämä ominaisuudet kyetään pukemaan tasapainoiseksi peliksi, niin saattaapa peli päätyä ostoskoriin keväällä. Monet ihmiset ovat sanoneet, että peli näyttää vieläkin geneeriseltä, kuten aiemmin itsekin ajattelin, mutta en oikeastaan ymmärrä tätä argumenttia enää.

    Tässä videolla näkyy, miten muutama "freaker" (eh, mikä nimitys) saa Deaconin jo kuoleman partaalle, joten laumojen alle ei kannata jäädä samoilemaan. :D Selviytymisvaistosta en oikein välitä peleissä, koska se kertoo mielestäni lähinnä pelisuunnittelun puutteista, mutta kai sen kanssa pystyy elämään.



    Five Ways Days Gone Differs From Other Open-world Games
     
    Viimeksi muokattu: 15.05.2018
  2. mikkelson

    mikkelson Tukijäsen

    Viestejä:
    931
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tekstistä musta väri pois niin paranee luettavuus mustalla teemalla :tup:

    teksti.JPG
     
    Ventura ja The Oath tykkäävät tästä.
  3. renebauman

    renebauman

    Viestejä:
    44
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Eiköhän kesäkuun E3 paljastu jo julkaisu päivä tälle..Ainskin niin toivon..On kiinnostanut tämä aivan alusta asti kovasti..
     
  4. Ventura

    Ventura

    Viestejä:
    162
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kehittäjät vihjailivat, ettei E3:lla nähtäisi tätä peliä. Eli varmaan Paris Games Week syksyllä tai Playstation Experience loppusyksystä, kun seuraavan kerran isommin esillä.

    Näköjään itselläni ei toiminut tekstivärin poistaminen klikkaamalla "Ei" noista värivalinnoista, mutta sain nyt sentään muutettua tekemällä copy+paste as plain text. :tup:
     
    Viimeksi muokattu: 15.05.2018