- Liittynyt
- 27.06.2018
- Viestejä
- 631
Pelkästään luureilla.Olikos sulla mitään kajarisysteemeitä kotona, ootko niillä koittanu tuota Aresia? Vai pelkillä luureilla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pelkästään luureilla.Olikos sulla mitään kajarisysteemeitä kotona, ootko niillä koittanu tuota Aresia? Vai pelkillä luureilla?
Pelkästään luureilla.
En mä sitä yhtään epäile etteikö se ARES II kuulostaisi paremmalta kuin joku 30 euron dongle, jotain rajaa tohon olettamiseen.Tuon ARES II kanssa kun kokeilee esim jotain kannettavaa 30€ DAC donglea ero on jo naurettava. Eli kyllä siellä on tavaraa sisällä mikä ei vain sovi mihinkään tulitikkuaskiin ja hintaa tulee jo pelkästään osista. Tässä voisi vähän verrata autoja. Vaikka lada on saman kokoinen kuin esim ferrari ja 4 rengasta, on siinä vaan hinnalla/laadulla väliä. Kummallakin pääsee liikkeelle mutta vain toisella pärjää radalla kisassa. Tai tietokoneen prossuja, samaa kokoa mutta ryzen 16 core 5950X on vain nopeampi kuin joku 4 ydin inteli. Ei se hinta aina ratkaise mutta kumminkin 98% kerroista se pitää paikkansa, siinä mielessä tuo on niin kulunut lausahdus kuin olla ja taitaa
Pitäiskö tähän laittaa rinnalle joku vielä painavempi laite, jos kerran massa on kriittinen juttu DAC toteutuksia vertailtaessa?Eli jos nyt vertaa näitä kahta DAC:ia, ei tietenkää voi tulla sama soundi ulos. Toinen on kynnen kokoinen ja toinen painaa 6 kiloa. Jotainhan siellä on varmasti mikä merkitsee ja paljon.
Noista NOS voi luoda 'helpostikkin' kuultavia häiriöitä ääneen, jos lähteenä on redbook audio (tai pienenmpi sample rate) ja et sitä ohjelmallisesti oversamplaa ennen DACille työntämistä. Jos tuota käyttää, niin sinne analogipuolelle pitäisi lisätä kapasitanssia tmv. jotta noi sahalaidat tasottuisivat.Laitan tähän ny vaikka esimerkin oman RME ADI-2 DAC:n manuaalista, DAC:ssa siis viis vaihettavaa filtteriä jotka vaikuttaa ääneen. Vihersauhukepäissään kuulin eron, tai ainaki luulen niin, ku huomasin yhtäkkiä rumpuja kuunnellessa että joku noista asetuksista, mikä oli silloin päällä, jätti lautaset soimaan vähän liian pitkäksi aikaa, liikaa "splashia" niinkö isot pojat sanoo.
Heti ku huomasin tuon, tuli nuo filtterit mieleen, avasin manuaalin ja luin noista, vaihoin filtterin slow:lle ja ainaki kuvittelin asian parantuneen. Selvinpäin en kuule muissa eroa ku NOS vs. neljä muuta, ja silloinki HYVIN HYVIN PIENI ero.
Tiiä sitten, hyvä että on ainaki vaihtoehtoja? ¯\_(ツ)_/¯
Ja erot siis luureilla havaittu, kajareilla ei mitään eroa kuullu koskaan.
Noista NOS voi luoda 'helpostikkin' kuultavia häiriöitä ääneen, jos lähteenä on redbook audio ja et sitä ohjelmallisesti oversamplaa ennen DACille työntämistä. Jos tuota käyttää, niin sinne analogipuolelle pitäisi lisätä kapasitanssia tmv. jotta noi sahalaidat tasottuisivat.
Pk seudullahan minä. Nyt on muutama viikko kiinni muissa jutuissa, mutta jos joku kuuntelusessio olisi keväällä korteissa, niin olisin todella kiinnostunut! Pitää joku ADC vehkeen laina saada vielä musiikkialan kavereiden kanssa sovittua sit samaan syssyyn.Missä päin POMK asuu? Itse sijaitsen stadissa niin jos olet liki niin voishan tuota ARES II pariksi päiväksi lainata.
Nyt kun on käytössä TV pc:n kanssa, tarvis dac/amp tuohon siten että saisin äänet sen kautta käytin kumpaa tahansa lähteenä ja eq pitäisi kanssa löytyä suoraan laitteesta. Kuulokkeina toimii hd800s.
Suosituksia? Kiitos etukäteen.
RME ADI 2 DAC on varmasti pätevä laite tuohon käyttöön.
Muuten jees, mutta budjetti n.500€. Täytyy kanssa katsella käytettyjä, jos löytisi budjettiin sopiva.
Nyt kun on käytössä TV pc:n kanssa, tarvis dac/amp tuohon siten että saisin äänet sen kautta käytin kumpaa tahansa lähteenä ja eq pitäisi kanssa löytyä suoraan laitteesta. Kuulokkeina toimii hd800s.
Suosituksia? Kiitos etukäteen.
Onko siis tarkoitus equttaa myös TV:stä tulevaa ääntä? Muutoinhan PC:llä EQ:n voisi hoitaa myös ohjelmiston avulla. Todella vähän taitaa olla olemassa sellaisia laitteita, joissa on sisäänrakennettu EQ. Mainitut RME ja Monolith THX taitavat olla pitkälti ainoat. Yksi mahdollisuus olisi toki hankkia Schiit Audion Loki Mini+ -boksi, jolla voi tehdä analogista taajuuskorjaamista. Tuo maksaa kuitenkin varsin paljon siihen nähden, mitä se tekee.
Toppingilta on tulossa ihan mielenkiintoinen pieni DAC&-combo
Topping DX5
![]()
![]()
Alustavia mittauksia prototyyppilaitteesta: Measurements of Topping DX5 USBDAC/HeadphoneAMP(Prototype) - L7Audiolab
Ai että... tuon kanssa säästyisi johtosotkuilta ja ei tarvitsisi sietää tän L30:n AC adapteria (jossa on liian lyhyt johto).Toppingilta on tulossa ihan mielenkiintoinen pieni DAC&-combo
Topping DX5
![]()
![]()
Alustavia mittauksia prototyyppilaitteesta: Measurements of Topping DX5 USBDAC/HeadphoneAMP(Prototype) - L7Audiolab
Noniin, vaihdoin sitten hifiman anandat (ehkä vähän halvalla) DT1990 PRO:hin. Tuo tube vahvari "little dot MK III" johon ostin ehkä liian kalliit putket (vajaat 200€) ei oikein istunut planareiden kanssa yhteen.
Sai vääntää potikan 10 ja silti tuntui että jää vajaaksi.
Mistähän johtuu?, kuulemman normi driverilla olevat toimii paremmin.
Onko kenelläkään täällä kokemusta Burson Conductor 3R / 3P malleista, soveltuuko tuo 3P paremmin herkille kuulokkeille? Ilmeisesti ainakin 3R mallin kanssa on kuultavissa pohjakohinaa herkillä ja matalan impedanssin kuulokkeilla. Ja onko noiden välillä mitään äänellisiä eroja, hintaeroa kuitenkin on se ~800e.
Ei ole Conductor-malleista kokemusta, mutta @escalibur taisi omistaa 3XP-mallin.
Vertailuja luettuani laitoin Conductor 3 Performancen tilaukseen Audiophonicsilta, huomenna pitäisi olla perillä. Aika jännä että ennen julkaisua annetuissa tiedoissa Burson Conductor 3 Performance & Conductor 3X Performance on annettu tuolle 3P-mallille 4W @ 16ohm teholukema, mutta tällä sivulla Conductor 3XP / 3P - Burson Audio taas on mainittu 3P:n SE-ulostulon tehoksi 6W, eli sama kuin tuossa 3XP mallin balansoidussa liitännässä. Audiophonicsillakin oli tiedoissa tuo 4W.Ei ole Conductor-malleista kokemusta, mutta @escalibur taisi omistaa 3XP-mallin.
Kommentoin itse kohinaa Soloist 3XP -vahvistimen pohjalta. Low gain ei kohise herkilläkään kuulokkeilla, mutta medium-gain jo hieman kohisee, mikäli kuulokkeiden herkkyys on lähellä 100 dB / mW. Impedanssilla ei tuntuisi olevan suurempaa vaikutusta kohinan määrään, vaan kuulokkeiden herkkyys on suurempi tekijä.
Vertailuja luettuani laitoin Conductor 3 Performancen tilaukseen Audiophonicsilta, huomenna pitäisi olla perillä. Aika jännä että alkuperäisissä tiedoissa Burson Conductor 3 Performance & Conductor 3X Performance on annettu tuolle 3P-mallille 4W @ 16ohm teholukema, mutta tällä sivulla Conductor 3XP / 3P - Burson Audio taas on mainittu 3P:n SE-ulostulon tehoksi 6W, eli sama kuin tuossa 3XP mallin balansoidussa liitännässä. Audiophonicsillakin oli tiedoissa tuo 4W.
No oli miten oli, en jaksa enää kikkailla balansoitujen kaapelien kanssa kun kaikkiin luureihin ei niitä helposti saa, joten mukavampi mennä tuollaisella laitteella jossa huipputehon saa suoraan se-liitännästä. Mitään äänenlaadullisia etujahan tuo balansoitu liitäntä ei itsessään edes tarjoa kuulokekäytössä, tai ainakaan itse en ole sellaisia huomannut. Aikaisemmin ollut käytössä Toppingia, Aunea, SMSL yms kiinalaisia, niin THX kuin Class-A vehkeitä satasen ja tonnin väliltä, ja mielenkiinnolla odotan onko tuo Burson nyt se "end-game" laite. Tuossa on kun on tullut noita erilaisia laitteita testailtua niin suurin osa on kuulostanut normaaleilla volyymeillä aika samalta kuin kännykän oma kuulokeliitäntä, tietty eroja tulee sitten kun volumea ruuvaa enemmän ja luurista loppuu tehot kesken. THX-laitteet ei ainakaan säväyttäneet hypen veroisesti, mutta ei ne huonoltakaan kuulostaneet. Topping DX7 Pro taas oli täysi poikkeus sillä, se kuulosti niin tylsältä ja alapäästä jotenkin "ponnettomalta", että en jaksanut kuunnella sillä musiikkia juuri yhtään, vaan mieluummin kuuntelin vaikka kännykästä. En tiedä oliko johtuiko tuo siitä monien mainostamasta "täydellisestä neutraaliudesta", mutta jokin siinä teki musiikista niin latteaa ettei vastaavaa efektiä saanut millään muulla laitteella aikaiseksi. En tiedä onko kaikki toppingit samanlaisia, en ole tuon jälkeen sitä merkkiä enää kokeillut. Tähän mennessä äänellisesti miellyttävimmät laitteet on olleet Aunen S6 Pro ja Singxer SA-1 / SMSL SU-9 kombo, jonka laitoin nyt myyntiin tuon Bursonin tieltä.
Päääsääntöisesti olen käyttänyt Sennheiserin HD58X ja Focalin Eleareja. Elearit tosin hommasin Senkkujen jälkeen, joten niillä ei ole ihan kaikkia vahvareita tullut kokeiltua. Siinä missä Senkut tuntuu toimivan melkein kaikkien laitteiden kanssa, Focalit taas tuntuvat olevan enemmän riippuvaisia siitä mitä vahvistinta käyttää. Molempia on tullut käytettyä sekä balansoiduilla että SE-kaapeleilla. Muut luurit on vaihtuneet sen verran tiheään ettei ole päässyt tekemään samanlaista vertailua eri vahvistimien kanssa, Beyerdynamicilta on ollut melkein kaikki mallit kokeilussa, sekä jonkin verran Audezeja, Shureja ja Hifimaneja.Millä kuulokkeilla pääsääntöisesti kuuntelet?
Itsellä on tämä pelkästään USB-portissa: iFi Zen DAC V2Mitä vaihtoehtoja nykyään löytyy suoraan yhdestä USB-portista virtansa sekä datan ottaviksi dac/amp komboiksi? Esimerkkinä löysin Fiio K3 jossa myös moderni USB-C. Vanhempana Ifi Nano iDSD Black Label jossa hassusti USB-A naaraspiuha sisääntulona.
Läppärin kaveriksi etsiskelen. Tuo K3 ei ainakaan hinnalla liiaksi pilattu.
Mulla on 2kpl noita Fiion K3:sia eikä pahaa sanottavaa. Toki ajelen niillä pelkästään nappikuulokkeita niin en pysty kommentoimaan miten toimivat isompien kuulokkeiden kanssa, ihan älyttömästi tehoa tästä ei löydy. Nappien kanssa erinomaiset, ei kohise ollenkaan. Tykkään myös että potikka on digitaalinen.Mitä vaihtoehtoja nykyään löytyy suoraan yhdestä USB-portista virtansa sekä datan ottaviksi dac/amp komboiksi? Esimerkkinä löysin Fiio K3 jossa myös moderni USB-C. Vanhempana Ifi Nano iDSD Black Label jossa hassusti USB-A naaraspiuha sisääntulona.
Läppärin kaveriksi etsiskelen. Tuo K3 ei ainakaan hinnalla liiaksi pilattu.
Itsekin suosittelisin ZEN DAC V2:sta jos koko ei ole rajoite vrt esim. FiiO:oon. FiiO K3:ssa on imo aivan liian vähän tehoa mm. Sennheiser HD 600 (300 Ohm) kuulokkeisiin. Tein molemmista laitteista arvostelun josta FiiO:n löytyy täältä ja ZEN DAC V2 videon muodossa signun linkin takaa.Itsellä on tämä pelkästään USB-portissa: iFi Zen DAC V2
Mulla on 2kpl noita Fiion K3:sia eikä pahaa sanottavaa. Toki ajelen niillä pelkästään nappikuulokkeita niin en pysty kommentoimaan miten toimivat isompien kuulokkeiden kanssa, ihan älyttömästi tehoa tästä ei löydy. Nappien kanssa erinomaiset, ei kohise ollenkaan. Tykkään myös että potikka on digitaalinen.
Itsekin suosittelisin ZEN DAC V2:sta jos koko ei ole rajoite vrt esim. FiiO:oon. FiiO K3:ssa on imo aivan liian vähän tehoa mm. Sennheiser HD 600 (300 Ohm) kuulokkeisiin. Tein molemmista laitteista arvostelun josta FiiO:n löytyy täältä ja ZEN DAC V2 videon muodossa signun linkin takaa.
Mulla on ongelmana se, että koneiden ääni 3.5mm kuulokeliitännästä on liian kovalla vaikka volat on lähes minimissä. Tämä tekee volan säätämisestä hankalaa. Kuulokkeina Beyerdynamic DT 900 X, joku 48 ohmia. Normitaso on tällä hetlellä Windowsissa noin 10/100 ja macissä minimit. Ei hyvä.
(Liian kova volume Windowsissa!).
Olisiko ulkoinen DAC+AMP ratkaisu tähän ongelmaan? Haluaisin saada säädettyä volan sellaiselle tasolla, että äänisäätö oikeasti toimii kumpaankin suuntaan riittävän pienin askelin. Haluaisin siis niin, että voin asettaa DACin volan järkevälle tasolle, jonka jälkeen tietokoneen volanuppi toimii kunnolla ja sen voisi asettaa ainakin puoliväliin maksimista. Toimivatko noi DACit niin, että tuo olisi mahdollista?
Windows 10/11 ja macOS käytössä. USB-C olisi liitäntä.
On tullut tehtyä vuosien saatossa. Vaihto ei välttämättä tarkoita parempaa soundia tai suorituskykyä. Helpoin tapa varmistaa asiaa on toki tehdä testit itse. Burson Audio Fun (2w pc Class A Headphone Amp)Olettekos op-ampeja vaihdelleet? Joissakin laitteissa pystyy helposti vaihtamaan, vanha lähtee vetämällä irti ja uuden voi laittaa työntämällä paikoilleen. Joissakin joutuu kolvailemaan.
Ajattelin ottaa yhden M-Audion interfacen projektiksi... op-amppina NMJ3414A, niin ajattelin vaihtaa sen esim. OPA2132/2134, kustantaisi noin 10 €. Olen nähnyt noita käytettävän 500 € laitteissa.
Tosin tuo nykyinenkin jaksaa pyörittää 600-Ohmisia kuulokkeita, mutta äänenvoimakkuutta joutuu pitämään aikalailla tapissa.
Eli sitten voisi saada ehkä vain parempaa äänenlaatua ulos jos jaksaisi op-ampin vaihtaa tuohon yhteen laitteeseen kun se vaatisi kolvaamista.Eihän äänenvoimakkuus muutu opareita vaihtamalla, niiden vahvistus on määritelty kytkennän oheiskomponenteilla (vastuksilla)
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.