Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olikos se kesällä vai vähän ennen kun jossain osavuosikatsauksessa mainittiin että kehitysporukkaa on jo siirretty seuraavaan "AAA"-luokan pelin kehitykseen?
Eli pahimmillaan 50% alkuperäisestä porukasta enää tätä työstää.
Olikos se kesällä vai vähän ennen kun jossain osavuosikatsauksessa mainittiin että kehitysporukkaa on jo siirretty seuraavaan "AAA"-luokan pelin kehitykseen?
Eli pahimmillaan 50% alkuperäisestä porukasta enää tätä työstää.
Aika hitaasti bugeja saavat korjattua joka todennäköisesti johtuu (voi rivien välistä lukea) huonosta pelinrakenteesta. Puuttuvia featureita tuskin nähdään sillä niistä on mainittu, ettei niiden rakentaminen ole välttämättä edes mahdollista. Taloudellisesti taas on arveluttavaa, että nyt CDPR investoisi suuresti sellaiseen sisällölliseen alueeseen, joka ei toisi ns. uutta pelattavaa. Näinollen voi olla, että näemme jonkun DLCn ja pienen laajennuksen, mutta en itse pidättelisi henkeä noiden DLCden suhteen. Witcher 3 tasoa tuskin nähdään ja mietittäväksi jää, että miten paljon peli nykyisessä asussaan voi laajentua. Ilmeisesti vanhemman sukupolven konsolit rajoittavat suuresti pelin kehitystä sekä parantamista.Vähän alan epäillä että "täysin korjattua" tästä ei koskaan tule. Toki voihan tässä käydä niin, että 20 vuoden kuluttua julkaistaan täysin uudelleenrakennettu remake-versio.
CDPR ihan avoimesti on kertonut, että viime vuoden launchin jälkeen he siirsivät seuraavaan suureen tuotantoon suurimman osan porukasta. Minä muistelen, että noin 100 henkeä jäi CP2077 kehittämään ja korjaamaan alkuvuodesta, joka on karkeasti noin 20% alkuperäisestä (päätuotantovaiheen) kokoonpanosta. Oletan, että kevään aikana on vähentynyt tuo henkilöiden määrä vielä lisää, joten heillä on todennäköisesti muutaman kymmenen hengen tiimi työstämässä korjauksia sekä uutta kontenttia.
This week, CDPR revealed that it still had 300 people working on Cyberpunk 2077, six months later, even with many people departing after the original game was released and they got their bonuses. That needs some context, so it’s pretty significant, given that Cyberpunk had 400 people working on it in 2019, and that was later upped to 500 people in 2020. So in short, at least 60% of the total development team working on the game ahead of release is still working on the game now.
Ainakin kesäkuussa vielä sanoivat että suurin osa edelleen Cyberpunkin parissa. Seuraavat isot projektit oli tarkoitus aloittaa kunnolla vasta 2022.
![]()
‘Cyberpunk 2077’ Still Has 60% Of The Development Team Still Working On The Game
The majority of CDPR's Cyberpunk 2077 team is still working on the game, six months after launch.www.forbes.com
Joo, 1.3 hajotti pelin sen verran pahasti, että sitä ei ole hauska pelata tällä hetkellä:
Mosat näkevät nyt seinistä ja kokonaisista taloistakin läpi ja huomaavat ruumiit ja V:n todella helposti. Lisäksi ne spämmäävät "Reveal Location" häkkiä jota ei voi estää (tämä siis tapauksissakin joissa mosilla ei ole hakkereita). Toisin sanoen kaikki hiiviskelyyn perustuvat buildit ovat rikki tällä hetkellä. Aggro toimii lisäksi oudosti: se ei resetoidu. Tapa muutama mosa jostain jengistä ja kaikki saman jengin jäsenet ympäri kaupungin yrittävät tappaa sinut heti nähdessään. Sama pätee ilmeisesti poliisiin. Ei niillä jengiläisillä niin väliä ole, mutta jos poliisi aggroaa pysyvästi, niin peli on aika lailla siinä
Hotfixiä odotellessa
Se on huono merkki kun Tyger Clawsit aggroavat sadan metrin päästä talon läpi kun ajat autolla kaupungillaPoliisin kanssa huomasin tuon että aggroavat heti uudestaan. Lisäksi joku Tyger Claw jengi teki samoin tosin sitten taas ei kaikki vaan aggrosivat normaalisti jos seisoit riittävän kauan vieressä. Tuo spawnaavien poliisien aggro on kyllä todella iso ongelma aika äkkiä täytyisi hotfix tulla.
Se on huono merkki kun Tyger Clawsit aggroavat sadan metrin päästä talon läpi kun ajat autolla kaupungilla
Mosa tai tässä tapauksessa jengiläinen muuttuu aggressiiviseksi ja tulee konepistooli laulaen päälleMitä on aggroaminen?
Mosa tai tässä tapauksessa jengiläinen muuttuu aggressiiviseksi ja tulee konepistooli laulaen päälle
Alotin pelin vasta 1.3:n jälkeen, joten luulin noiden kuuluvan asiaan. Ehkä sittenkin voi koittaa hiiviskelyä myöhemmin, jos tosiaan tossa on jotain bugeja tällä hetkellä.Joo, 1.3 hajotti pelin sen verran pahasti, että sitä ei ole hauska pelata tällä hetkellä:
Mosat näkevät nyt seinistä ja kokonaisista taloistakin läpi ja huomaavat ruumiit ja V:n todella helposti. Lisäksi ne spämmäävät "Reveal Location" häkkiä jota ei voi estää (tämä siis tapauksissakin joissa mosilla ei ole hakkereita). Toisin sanoen kaikki hiiviskelyyn perustuvat buildit ovat rikki tällä hetkellä. Aggro toimii lisäksi oudosti: se ei resetoidu. Tapa muutama mosa jostain jengistä ja kaikki saman jengin jäsenet ympäri kaupungin yrittävät tappaa sinut heti nähdessään. Sama pätee ilmeisesti poliisiin. Ei niillä jengiläisillä niin väliä ole, mutta jos poliisi aggroaa pysyvästi, niin peli on aika lailla siinä
Hotfixiä odotellessa
Se alkuperäinen heijastus oli ihan luonnoton. Samanlaisen saa aikaan vain jos tie on oikeasti umpijäässä ja tuolla sitä ei taatusti tapahdu. Tuo uusi on itse asiassa minusta paljon luonnollisempiHuvittavaa kun porukka itkee redditissä, että heijastuksia on down gradettu uudessa 1.3 pätsissä, kun kadut ei ole yöllä aina läpimärkiä ja kiiltäviä. Itseä nimenomaan ärsytti se, että yöllä kadut oli ihan märkiä, satoi tai ei. Nyt ne on märkiä vaan asteella, kuten kuuluukin.
Joko olet lotonnut GTA:ssa pääpotin, tai sitten aika kultaa muistot. Heinä-elokuussa pelailin GTA:ta noin 40h, siis kohta kymmenettä ikävuotta lähestyvää peliä, ja:Nyt on sama ihmettelyvaihe/kuherruskuukausi meneillään kun aikoinaan GTA Vn kanssa ja kyllähän kaupunki tekee melkein yhtä ison vaikutuksen. RT ja yksityiskohtien määrä kyllä kova. Hyvä keino tutustumiseen on ollut karanneiden taksien metsästys kävellen.
Vieläkin on helppo löytää ongelmia: porukka käppäilee pientä luuppia, tekstuurit välkkyy ja rakoilee ja itse juuttuu kiinni outoihin paikkoihin ja pakko ladata edellinen save. Tällaisia ei ollut GTAssa.
Joko olet lotonnut GTA:ssa pääpotin, tai sitten aika kultaa muistot. Heinä-elokuussa pelailin GTA:ta noin 40h, siis kohta kymmenettä ikävuotta lähestyvää peliä, ja:
- 2 krt putosin mapin alle, ainut keksimäni ratkaisu oli käynnistää peli uudelleen.
- 2 krt juutuin "kiinni" johonkin, ainut tapa oli käynnistää peli uudelleen.
- Tekstuurit välkkyivät jossain oikein erityistilanteessa - tällä kyllä mielestäni ei ole mitään merkitystä, jos ei ole laajamittainen ongelma, kun uudet näytönohjaimet yms. tuovat jatkuvasti lisähaasteita.
- Peli ei missään tilanteessa sammu oikein, vaan aina taustalle syömään CPU -tehoa ja muistia ikuisuuksiin asti.
- Onlinesta en kehtaa edes sanoa suurinta osaa ongelmista. Päällimmäisenä tuntumana miljuunia latausruutuja, ja kiitokseksi venailusta kymmeniä ja kymmeniä disconnecteja ja uusia latausruutuja. On aivan tyypillistä, että pelin latausruutu kestää mitä vain välillä 30s - 15 min - siis kellosta katottuna tuo 15 minuuttia. Selvästi peliä ei ole suunniteltu millään muotoa moninpeliksi.
Ja nämä siis tuossa lyhyehkössä pelailussa. Discordiporukan perusteella oikeinkin normaalia ja tuttua toimintaa. Oma tuntumani on, että hyvälläkin visiolla ja budjetilla nämä superisot pelit tahtovat vain olla haastavia. Bugeja riittää ja näköjään niistä on aika vaikea päästä eroon, jos pelimoottori on yhtään kunnianhimoisempi.
Peli oli ja on edelleen erinomainen, niin kuin se oli Xbox 360:llä ja PS4:lläkin. RDR1 ja RDR2 olivat varsin samankaltaisia bugisuudeltaan, ja ainakin RDR2:ssa noita vaikutti olevan edelleen. Nuo bugit joutuu vain hyväksymään monipuolisen ja kohtuullisesti toimivan maailman hinnaksi, näköjään. Ja näköjään näin tulee käymään myös CP:n kanssa, vaikka tämä näkemys osaltani onkin vielä kuulopuhetasolla. Aiemmista peleistä viisastuneena totesin heti releasessa, että pari-kolme vuotta releasesta lienee hyvä hetki lähteä mukaan.
Tutulle sattui lentävä auto.
Ja yllättyneitä ovat:Ketkä odottelleet uuden sukupolven käännöstä niin joutuneen odottamaan lisää:
...
Mielummin odotetaan kuin saadaan pötkäle versio. Jälleen kerran tosin virhe luvata tälle vuodelle. Miksi kertoa julkaisuvuotta/ajankohtaa ennenkuin käännös on niin valmis, että sen voi oikeasti julkaista.Ja yllättyneitä ovat:
Nytten voisi olla tsäänsi että CDPR tekisi EA:t kuten DAI kohdalla että silloin last genille (PS3/X360) ei tullut noita DLC:tä ollenkaan tai uusinta.Olisipa lisäosa jota tähän väsäävät iso overhaul koko pelille. Tosin peli pelattu läpi ja oli ihan OK kokemus, joten en nyt mitään maata mullistavaa sieltä odota, niin ei tarvitse ainakaan pettyä
Mielummin odotetaan kuin saadaan pötkäle versio.
Olen aina olettanut, että tuon vilkkumisen on ollut tarkoitus emuloida rappiota, koska noita välkkyviä tauluja tuntuu olevan eniten kaikkein kämäisimmillä alueilla.Onkos kuinka monella muulla tuota mainosten vilkkumisongelmaa.
![]()
Flickering Billboards
Hi there, I have an issue with those flickering billboards you can see in both of my videos: I recently upgraded my graphics card from a gtx 1080 to a rtx 3090. Of course I used "display driver uninstaller" before installing the new drivers. Repairing/validating the game files dindn't help...forums.cdprojektred.com
Tämä alkoi omalla kohdalla jonkun pätsin jälkeen keväällä. Sitä ennen joskus satunnaisesti saattoi joku mainostanut vilkkua, mutta sen jonkun pätsin jälkeen suuri osa tauluista vilkkuu ja on aika hemmetin häiritsevää.
Sekin on jännä, että tuo tosiaan alkaa noin 5 minuutin pelaamisen jälkeen vasta. Olen koittanut laskea kelloja niin näyttiksestä, muisteista ja CPU:stä, mutta ei niillä ole tuohon mitään vaikutusta. Samoin olen uninstalloinut koko pelin ja asentanut uudelleen, sekä vetänyt näyttiksen ajurit sileäksi DDU:llä, mutta mikään ei auta
Sinänsä ei niin harmita, kun olin jo pelannut pelin läpi ja tehny suurimman osan gigeistä ym. jo., mutta olisihan se kiva saada tuo flickeröinti pois, jos ja kun haluaisi palata pelin pariin lisäsisällön myötä. No jospa se korjaantuisi, kun hommaa uuden prossun, emon ja muistit, ja vetää winukan uusiksi.
Olen aina olettanut, että tuon vilkkumisen on ollut tarkoitus emuloida rappiota, koska noita välkkyviä tauluja tuntuu olevan eniten kaikkein kämäisimmillä alueilla.
Olen aina olettanut, että tuon vilkkumisen on ollut tarkoitus emuloida rappiota, koska noita välkkyviä tauluja tuntuu olevan eniten kaikkein kämäisimmillä alueilla.
Pelissä on toki myös tarkoituksella vilkkuvia ja sekoilevia mainoskylttejä, mutta nuo bugittavat erottaa siitä, että ne eivät vilku, jos pysyy paikallaan eikä kääntele näkymääkään.
Testaa ilman DLSS
Aloitin pitkästä aikaa uudelleenpeluun ja tuli ärsyttävä ongelma. FPS tippuu noin 60:stä johonkin 2-4:een hetken pelailun jälkeen. Ihan kuin VRAM loppuisi ja alkaa kauhea stutterointi.
Ei tätä tapahtunut ennen uusinta pätsiä. 3070:ssä 8 gigaa muistia ja sen verran se näyttää haukkaavankin 1440p resolla.
Kyllä se alkoi jo heti ekasta tehtävästä, jossa haetaan se naikkonen kylppäristä. Lopetin melkein heti sen jälkeen, kun pelaamisesta ei oikein tullut mitään. Joku 5-10 min ehtii pelaamaan ja droppaa.Tekeekö aina samalla alueella? Mulla teki tuota samaa jo talvella aina kun yksi tietty jengiläinen tuli piirtoetäisyyden sisään, ilmeisesti hahmo tai joku sen itemeistä bugasi.
Ja mulla taas iski ekaa kertaa ikinä kesken tappotehtävän poliisit päälle, kiva kun spämmäät contagionia ja overheattia talossa jossa ei ole kuin kriminaaleja niin yhtäkkiä teetkin muka jotain laitonta ja on tähti niskassa. Sitten kun poistut alueelta niin mission failed.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.