Cyberpunk 2077

Tuohon tuli korjausta eli näillä näkymin tätä ''suurinta päivitystä tähän mennessä'' ei ole tulossa. Odottelu jatkukoon ainakin omalta osalta..

CD Projekt RED issued an official statement about this promotional video. As the team noted, this video was for Patch 1.2 (which came out in March 2021).
''“It was a short promotional campaign to remind you of the 1.2 update and the availability of Cyberpunk 2077 in digital stores on PC, PlayStation and Xbox.”
 
Nettihuhujen mukaan CD Projektilla olisi jo seuraava 38 gigan patchi testauksessa.
 
Main story läpi ja tuntui kyllä jotenkin väsyneeltä. Mun ukko oli varmaan level15 ja olin pelkkiä quick hack perkkejä levelaillu ja viimeiseen neljään leveliin en edes jaksanut laittaa skill/perk pointseja mihinkään kun mikään ei tuntunut järkevältä. Silti äijä oli niin kuin joku jumala alussa saadun sniperin kanssa jolla tapoin kaikki niin lähi kuin kaukoetäisyydeltä. Loppu oli jotenkin hohhoijaa ja naputtelin skip skip skip vain dialogin kun tuntui jaarittelut niin turhalta. Johnny narratiivi väsyi väsymistään kohti loppua.

Oishan tässä sivutehtäviä mutta eipä taida jaksaa, kun tuota samaa sniper murhaamista se olisi kuitenkin. Jotenkin vammaista että äijä jolla ei ole ensimmäistäkään sniper liittyvää skilliä tuhoaa kaiken eteen tulevan. Jopa sen megaluokan terminaattorin kunhan jaksoi aikansa juosta sivuttain ja ampua päähän.
 
Miksi käytätte sniperia ja valitatte sniperin käytöstä? :confused:
Paska peli vaan kun on niin huonosti tasapainotettu. se että peliä pelatessa joutuu vaikeustasoa luomaan karsimalla asioita pelistä ei ole hyvää pelisuunnittelua.

Hyvin suunnitellussa pelissä peli vaikeutuisi vaikeustasoa nostamalla asioista luopumisen sijaan.
 
Paska peli vaan kun on niin huonosti tasapainotettu. se että peliä pelatessa joutuu vaikeustasoa luomaan karsimalla asioita pelistä ei ole hyvää pelisuunnittelua.

Hyvin suunnitellussa pelissä peli vaikeutuisi vaikeustasoa nostamalla asioista luopumisen sijaan.
Joka ainoa buildi on ylivoimainen tuossa Cyberpunkissa jos siihen vaan keskittyy kunnolla, joten ei taida olla tasapainosta kyse. Tee vaikka loppuunviritetty hakkeri, niin sinun ei tarvitse edes mennä sisään rakennukseen tappaaksesi kaikki sen sisällä. Sandevistan ja vauhtia, niin mosat kuolevat meleessä ennenkuin saavat sen pistoolinsa esiin. Ja kerrankin pelissä on munakas sniper kivääri. Minusta mosan kuin mosan pitäisikin tippua jos .50 cal kiväärillä päähän ampuu. Nyt ei kuitenkaan puhuta mistään norsusta tms. jolla on hirveä määrä luuta päässä.
 
Paska peli vaan kun on niin huonosti tasapainotettu. se että peliä pelatessa joutuu vaikeustasoa luomaan karsimalla asioita pelistä ei ole hyvää pelisuunnittelua.

Hyvin suunnitellussa pelissä peli vaikeutuisi vaikeustasoa nostamalla asioista luopumisen sijaan.

Tuosta voi olla montaa mieltä. Minusta tuntuisi aivan järejttömältä jos jengi ei kuolisi välittömästi johonkin suuri kaliperisen kiväärin osumaan vaikka kupoli olisikin vahvistettu titaanilla komposiittimateriaaleilla.

Toisin sanoen kivääri joka ei tapa headshotilla laakista on paskaa pelisuunnitelua etenkin yksinpelissä
(smasher nyt voisi olla poikkeus).
Asia joka itseä häiritsi jo Witchereissä on juuri se että aseiden tappavuus on liikaakin käyttäjän statseihin sidottu. Lataus nopeus ym. voi olla mutta jos aseen damage on eri samasta osumasta samalla aseella ei ole minun mieleeni sopiva.
 
Paska peli vaan kun on niin huonosti tasapainotettu. se että peliä pelatessa joutuu vaikeustasoa luomaan karsimalla asioita pelistä ei ole hyvää pelisuunnittelua.

Hyvin suunnitellussa pelissä peli vaikeutuisi vaikeustasoa nostamalla asioista luopumisen sijaan.

Tuo lienee vähän makuasiakin. Minulla aika positiiviset muistot Neverwinter Nightsista, pariin kertaan pelattuna, vaikka pelihahmoni olivat (ainakin alun jälkeen) jokseenkin ylivoimaisia.

Jos pelaa jotain minmax-hahmoa, niin se on monesti ylivoimainen, jolloin kiksit on syytä saada joko dialogista, tapahtumista, omasta ylivoimaisuudesta, tai ylivoimaisen hahmon roolipelaamisesta. Tietty jotain haastetta on hyvä olla, mutta snipun kai pitäisikin olla 'hukassa' vastaanottavassa päässä, jos asiat sujuu niin kuin pitäisi.
 
Toisin sanoen kivääri joka ei tapa headshotilla laakista on paskaa pelisuunnitelua etenkin yksinpelissä
Täysin samaa mieltä. Missä on ne viholliset noilla pyssyillä? Miksi kukaan ei pyydä apua kun alat snipulla puuhailemaan? On absurdia että saat rauhassa putsata koko erämaan elämästä snipulla ilman että telotuksen kohteet tilaisivat tilanteeseen sopivasti varustettuja apujoukkoja tasapainottamaan tilannetta.

Joka ainoa buildi on ylivoimainen tuossa Cyberpunkissa jos siihen vaan keskittyy kunnolla, joten ei taida olla tasapainosta kyse. Tee vaikka loppuunviritetty hakkeri, niin sinun ei tarvitse edes mennä sisään rakennukseen tappaaksesi kaikki sen sisällä. Sandevistan ja vauhtia, niin mosat kuolevat meleessä ennenkuin saavat sen pistoolinsa esiin. Ja kerrankin pelissä on munakas sniper kivääri. Minusta mosan kuin mosan pitäisikin tippua jos .50 cal kiväärillä päähän ampuu. Nyt ei kuitenkaan puhuta mistään norsusta tms. jolla on hirveä määrä luuta päässä.
Just näin. Missä on ne vihollishakkerit jotka nappia painamalla tappaa sut ilman näköyhteyttä? Entä missä on rakettikengillä hyppivät teräsmieskyborgit jotka one shottaa sut ilman että ehdit tilanteeseen reagoida?

On älytöntä että sulla tuntuu olevan pelaajana ihan eri työkalupakki käytössäsi kuin kellään muulla kys. maailmassa. Maailman uskottavuus särkyy jne.
 
Täysin samaa mieltä. Missä on ne viholliset noilla pyssyillä? Miksi kukaan ei pyydä apua kun alat snipulla puuhailemaan? On absurdia että saat rauhassa putsata koko erämaan elämästä snipulla ilman että telotuksen kohteet tilaisivat tilanteeseen sopivasti varustettuja apujoukkoja tasapainottamaan tilannetta.


Just näin. Missä on ne vihollishakkerit jotka nappia painamalla tappaa sut ilman näköyhteyttä? Entä missä on rakettikengillä hyppivät teräsmieskyborgit jotka one shottaa sut ilman että ehdit tilanteeseen reagoida?

On älytöntä että sulla tuntuu olevan pelaajana ihan eri työkalupakki käytössäsi kuin kellään muulla kys. maailmassa. Maailman uskottavuus särkyy jne.

Noilla säännöillä 90% pelaajista valittaisi että peli on liian vaikea.
 
Noilla säännöillä 90% pelaajista valittaisi että peli on liian vaikea.
Mutta ilman noita sääntöjä peli on typerän helppo vaikeusasteesta riippumatta, sen lisäksi että immersio on täysin olematonta.

Vaikeusastetta laskemalla noita pelimekaniikkoja voitaisiin karsia, tehdä pelaajan löytymisestä epätodennäköisempää, pelaajan vastaanottamaa vahingon määrää skaalata alaspäin ja niin edelleen. Hyvästäkin pelistä saa helpon useimmiten muutamalla säädöllä. Typerän helposta pelistä taas ei saa monipuolisesti haastavaa peliä millään.
 
On älytöntä että sulla tuntuu olevan pelaajana ihan eri työkalupakki käytössäsi kuin kellään muulla kys. maailmassa. Maailman uskottavuus särkyy jne.
Se uskottavuus on kyllä särkynyt jo paljon aiemminkin. Kun pari jalankulkijaa kävelee ohitsesi pari metriä ilmassa ja jokainen kääntyvä auto rouhii saman betoniporsaan muruiksi, niin uskottavuudesta ei tarvitse hirveästi puhua. Pääasia lienee, että on hauskaa.
 
Hoi. Tätä ketjua kun olen seurannut, niin pakko tuoda ilmi seikka johon olen törmännyt star citizen ketjussa. Meinaan sen että erehdyppä haukkumaan kyseistä tuotosta. Lopputulos on sama kun iskisit paljaat pakarat muurahaiskekoon.

Sillä poikkeuksella että Star Citizen ei ole edes julkaistu. Itse ainakin "puolustan" siitä syystä että moni vertaa peliä omiin odotuksiinsa ja siihen hypeen jonka markkinointi saa aikaan. Ainoat objektiivisesti katsottuna paskat asiat Cyberpunkissa ovat ne, että CDPR mainosti peliä täysinäisenä RPG:nä johon ei sitten aika riittänyt +keanu kuviot ja se että peli julkaistiin aivan liian aikaisin ja bugeja oli tolkuton määrä.

Pelihän on muuten aikalailla lähellä witcher tasoa ilman latausruutuja siirtyessä paikasta toiseen. Grafiikoiltaan toki parempi
 
Jaa. Luulin että witcher oli kuningas peli. Ilmeisesti näin ei ollutkaan.
Lähinnä tässä langassa hehkuttamisen vuoksi pelasin Witcher kolmosen läpi. Ja onhan se hyvä peli, mutta kyllähän siinä nyt ikä näkyy. Eikä se mikään bugittomuuden multihuipentuma todellakaan ole. Hyvää ajanvietettä toki. Ihan siinä missä Cyberpunk 2077. W3 kaikkien DLC'ien kanssa toki jätti pelikelloon reilusti enemmän (93 vs 60) tunteja, mutta mulle ihan vastinetta rahalle kummastakin.
 
Kaunis idea, Blade Runner meininki ja Open World mutta itse toteutus jättänee kylmäksi. Pari tuntia ehdin tätä ihmetellä, niin joku tässä sit tökkii, vai johtuuko siitä että moni muu on haukkunut.
 
Kaunis idea, Blade Runner meininki ja Open World mutta itse toteutus jättänee kylmäksi. Pari tuntia ehdin tätä ihmetellä, niin joku tässä sit tökkii, vai johtuuko siitä että moni muu on haukkunut.
Omalla kohdalla peli toimi hyvin ilman isompia bugeja suoraan julkasussa ja maailmakin jakso kiinnostaa.. sen pari kymmentä tuntia.
Tässä ei ole suoraan sanoen tehty mitään erittäin huonosti, mutta ei toisaalta mitenkään erittäin hyvinkään.
Pirun nätti maailma joka tuntuu juonen ja muiden tehtävien ohella niin vitun tyhjältä mutta silti niin vitun kaunis.
Jos tekee pelkästään tehtäviä eikä keskity maailman liialliseen tutkimiseen, niin melko ison numeron saa kymppimittarilla.
Jotkut toki tälle antaa pari pointsia pienemmän tolla kymppimittarilla ihan sen takia kun joitain ominaisuuksia kaiketi tiputettiin ennen julkasua ja joillekkin jäi siitä paha mieli.
 
Hieman ot, mutta on harmi, että jengi antaa noinkin paljon vaikuttaa omaan mielipiteisiinsä asiasta kuin asiasta mitä muut ovat mieltä.

Omasta mielestä cp on erinomainen, mutta itse pelaan pieniä pätkiä aika ajoin, en kuten ehkä kovaäänisimmät kommentoijat miten se ja se on perseestä tässä(kin) pelissä.

Ah, ehkä se on tämä ikä kun sitä tulee niin osaa nauttia eikä pahoittaa mieltään joka pikkuseikasta.
 
Hieman ot, mutta on harmi, että jengi antaa noinkin paljon vaikuttaa omaan mielipiteisiinsä asiasta kuin asiasta mitä muut ovat mieltä.

Omasta mielestä cp on erinomainen, mutta itse pelaan pieniä pätkiä aika ajoin, en kuten ehkä kovaäänisimmät kommentoijat miten se ja se on perseestä tässä(kin) pelissä.

Ah, ehkä se on tämä ikä kun sitä tulee niin osaa nauttia eikä pahoittaa mieltään joka pikkuseikasta.
Samaa kirjoittelin edellä. Jokainen peli voidaan lynkata syystä x, y tai z. Vanhemmiten on oppinut nauttimaan hyvistä asioista, eikä siihen että näkee ongelmia. Pätee muuhunkin elämään.

Omasta mielestä tässä on ollut omintakeisia tehtäviä ja perinteisestä poikkeavaa juonta. Nautin.
 
Samaa kirjoittelin edellä. Jokainen peli voidaan lynkata syystä x, y tai z. Vanhemmiten on oppinut nauttimaan hyvistä asioista, eikä siihen että näkee ongelmia. Pätee muuhunkin elämään.

Omasta mielestä tässä on ollut omintakeisia tehtäviä ja perinteisestä poikkeavaa juonta. Nautin.

Ite taas "pelasin" kovasti cyberpunkkia 90-luvulla ja sen takia odotukset oli katossa. Pelissä tarina ok, mutta muuten tehtävät ja tappelu aika kehnoa. Vieläkään en ole saanut motivoitua itseäni pelaamaan loppuun. Kahden edellisen päivityksen jälkeen olen aina kerran saanut pelin käyntiin, mutta ei oikein jaksa.
 
Ite en seurannut kehitystä ollenkaan ja hyppäsin kelkkaan vasta 1.23 patchin myötä. Ekasta pelikerrasta tuli joku 80 tuntia ja tykkäsin aika pärkeleesti kyl. Nätti, hyvät musat ja ihan OK tarina. Pelimekaanikatkin ihan viihdyttävää grindaamista.

Aloitin toisen pelin hakkerina (eka meni pyssysankarina) ja tää on 10:ssä tunnissa jo niin OP ettei ole enää mitään haastetta. Tarinankaan suhteen ei ole mitään valintoja millä olisi mitään merkitystä sen suhteen miten se etenee niin ei oikein enää nappaa jatkaa kun kaikki on jo nähty. Toivon mukaan DLC:t tuo jotain uutta.
 
Viimeksi muokattu:
Hieman ot, mutta on harmi, että jengi antaa noinkin paljon vaikuttaa omaan mielipiteisiinsä asiasta kuin asiasta mitä muut ovat mieltä.

Omasta mielestä cp on erinomainen, mutta itse pelaan pieniä pätkiä aika ajoin, en kuten ehkä kovaäänisimmät kommentoijat miten se ja se on perseestä tässä(kin) pelissä.

Ah, ehkä se on tämä ikä kun sitä tulee niin osaa nauttia eikä pahoittaa mieltään joka pikkuseikasta.
Cyberpunkissa ehkä eniten kaivelee, että siinä näkyy paikka paikoin se erinomainen peli, jota trailereissa myytiin. Tästä erinomaisesta ehdittiin kuitenkin toteuttaa ikään kuin vain osademoja ja kaikki muu jäi hädin tuskin toimivaan muotoon.

Itse en mitään hiekkalaatikkoa niinkään kaipaa, mutta ihan ydinnarratiivi ja moni tärkeä sivutehtäväkin on irrallinen ja keskeneräinen. Esim. nuo uudemmat Deus Exit, vaikka eivät mitään unohtumattomia mestariteoksia olekaan, olivat pelimaailmoina jotenkin koherentimpia ja tasalaatuisempia, ehkä pienemmän mittakaavankin vuoksi. Cyberpunk on hieno visio, joka ei koskaan tullut valmiiksi.
 
Omalla kohdalla peli toimi hyvin ilman isompia bugeja suoraan julkasussa ja maailmakin jakso kiinnostaa.. sen pari kymmentä tuntia.
Tässä ei ole suoraan sanoen tehty mitään erittäin huonosti, mutta ei toisaalta mitenkään erittäin hyvinkään.
Pirun nätti maailma joka tuntuu juonen ja muiden tehtävien ohella niin vitun tyhjältä mutta silti niin vitun kaunis.
Jos tekee pelkästään tehtäviä eikä keskity maailman liialliseen tutkimiseen, niin melko ison numeron saa kymppimittarilla.
Jotkut toki tälle antaa pari pointsia pienemmän tolla kymppimittarilla ihan sen takia kun joitain ominaisuuksia kaiketi tiputettiin ennen julkasua ja joillekkin jäi siitä paha mieli.
Tän pelin suurin ongelma on siinä että että maailma on aika staattinen ja sieluton eikä reagoi juuri ollenkaan siihen mitä pelaaja tekee.

- Kytät seisoo rikospaikalla höpisemässä skeidaa, ja mä tästä vaan nappaan kyttäauton ja lähden ajamaan ilman että ketään kiinnostaa.
- Samaiset kytät spawnaa kameran taakse ampumaan sua jos teet kepposia
- Jos törmäät autolla johonkin, ihmisiä ei juuri kiinnosta. Olettais että kiinnostaa jos parinsadantonnin arvoauto on lunastuskunnossa.

Tulee mieleen se Rick & Mortyn jakso missä alienit pisti maapallosimulaattorin toimimaan 5% teholla. :lol:

Peli olisi luultavasti ollut tarinankerronnaltaan ja rytmitykseltään parempi jos toi open worldi ja suurin osa fillerisivutehtävistä oltais heitetty kylmästi roskiin, koska mielestäni nimenomaan hahmot, niiden omat storylinet ja itse päätarina oli tän pelin vahvuuksia. Ihan solid 8/10, mutta rahkeita olis ollu niin paljon parempaan.
 
Milläs nuo implantit muuten toimivat? Meinaan, että nykyäänkin on tekosydämiä, mutta sen virtalähde vaatii repun mukana kulkeakseen. Vaikka tekniikka kehittyisi, niin ei se nappiparistolla silti toimi. Samanlaisia implantteja on pelissä paljon muitakin. Onko tuolla Night Cityssä jokaisella akku perseessä ja langaton lataus patjassa kun mikään ei pysähdy virran puuteeseen?
 
Milläs nuo implantit muuten toimivat? Meinaan, että nykyäänkin on tekosydämiä, mutta sen virtalähde vaatii repun mukana kulkeakseen. Vaikka tekniikka kehittyisi, niin ei se nappiparistolla silti toimi. Samanlaisia implantteja on pelissä paljon muitakin. Onko tuolla Night Cityssä jokaisella akku perseessä ja langaton lataus patjassa kun mikään ei pysähdy virran puuteeseen?

Redditistä poimittu

I recall somewhere in 4E that the powersources for cyberware were some sort of really spiffy fuel-cell that ran off of blood sugars, a tiny tap placed in a vein when installed or something. Not sure if that actually checks out, but it is something.

4E, Augmentation, page 33, sidebar "A Note on Power"
"Many implants simply use the body's own natural neural bioelectricity... . Other implants use micropower technologies such as thermoelectric generators that rely on the temperature difference between the body and it's environment and nanoscale generators that convert power from the mechanical energy of movement."
 
En muista oliko tämä jo linkattu tänne, mutta tämä erään Reddit -käyttäjän koostama decision tree on aika kätevä (spoilereita).
kkxem1q9hby61.png
 
Minusta pelin pahin bugi on tällä hetkellä se, että osa mosista muuttuu satunnaisesti ilman syytä kuolemattomiksi. Kun haxaus ja päähän pistoolilla ammuttu luotikaan eivät tee mitään mosan hipareille, niin siinä ei enää ole paljon tehtävissä (ja kyllä, mosa oli tapa kärpäslätkällä tasoa)
 
Löysinpähän lopultakin keinon millä athleticsin saa nousemaan kohtuu järkevässä ajassa:
1. Osta berserk käyttis
2. Etsi joku paikka missä et vahingossa vedä ketään turpaan
3. Nyrkkeile sen verran, että stamina tippuu jonnekin puolen välin paikkeille
4. Berserk päälle kun stamina on vielä vajaa ja kiireella hakkaamaan nyrkeillä ilmaa niin pitkään kun bersek on päällä

Yhdestä kerrasta tulee 1000-2000 pojoa kokemusta eli athletics nousee aivan toista tahtia kuin ympäri kaupunkia juoksemalla.

Ja kyllä, temppu toimii 1.23 versiolla
 
Yritin just ottaa jonkun pikkujengin pois päiviltä kun poliisilta tuli vinkki, mutta aseiden lippaat tyhjeni ekaan jäseneen jonka health putosi puoleen. Headshotteja tuli viitisen kappaletta. Mikähän tässä mättää?
 
Yritin just ottaa jonkun pikkujengin pois päiviltä kun poliisilta tuli vinkki, mutta aseiden lippaat tyhjeni ekaan jäseneen jonka health putosi puoleen. Headshotteja tuli viitisen kappaletta. Mikähän tässä mättää?
Sinun tasosi ei ollut tarpeeksi korkealla ja kykypuussa ei ollut taitoja tietylle aseelle?
Tämähän on kuitenkin "roolipeli" tuossa mielessä että sinun DPS vs vastustajan leveli.

Jos nyt oikein muistan niin noilla alueiden jengeilläkin on eri tasoja että ettet voi varsinkaan alussa mennä vain tappamaan mitä tahansa jengiä ja riippuu toki vaikeusasteesta myös.
 
Sinun tasosi ei ollut tarpeeksi korkealla ja kykypuussa ei ollut taitoja tietylle aseelle?
Tämähän on kuitenkin "roolipeli" tuossa mielessä että sinun DPS vs vastustajan leveli.

Jos nyt oikein muistan niin noilla alueiden jengeilläkin on eri tasoja että ettet voi varsinkaan alussa mennä vain tappamaan mitä tahansa jengiä ja riippuu toki vaikeusasteesta myös.
Juu, helpointa tuo tasoero on huomata northside alueella kun itse on vielä matalalla tasolla. Vaikka useimmat Maelstromit kaatuisivat helposti, niin siellä on joukossa sellaisia joihin ei tunnu saavan vahinkoa edes kiväärillä päähän ampumalla. Ja kun saat vähän tasoja ne tippuvat jo helposti. Jos mosan kuvauksessa on pääkallo, niin kannattaa vähän varoa. Ne eivät tipu kovinkaan helposti jos tippuvat ollenkaan.

OFFTOPIC:
Kuinka moni on onnistunut saamaa headshotin käsikranaatilla? Sen nimittäin pystyy tekemään
Heitä sticky kranaatti mosan naamaan...
 
Sinun tasosi ei ollut tarpeeksi korkealla ja kykypuussa ei ollut taitoja tietylle aseelle?
Tämähän on kuitenkin "roolipeli" tuossa mielessä että sinun DPS vs vastustajan leveli.

Jos nyt oikein muistan niin noilla alueiden jengeilläkin on eri tasoja että ettet voi varsinkaan alussa mennä vain tappamaan mitä tahansa jengiä ja riippuu toki vaikeusasteesta myös.

Tällaisessa pelissä isot tasoerot kyllä hämää. Eri asia jossain Witcherissä jos hirviöillä on eri stateja ja monellako päähänosumalla kuolee, mutta tällaisessa "realistisessa" pelissä jossa kaikki ihmisiä... Vai selitetäänkö noita sitten cyberpunkilla missä porukka korjailee itseään mekaanisesti. Selkeämmin voisi olla myös merkittynä ja poliisit voisivat jättää soittelut myöhemmälle jos taso ei vielä riitä.
 
Olihan se vähän huvittavaa pelin alussa mennä ns väärälle alueelle gängstoja listimään. 200 kranua sai heittää ja ei muuta kuin vähän niillä persausta kutitti. Pelin lopussa se ihan sama kranu sit listi koko possen kerralla.
 
Siitä voi olla kai aika varma, että tämä peli ei tule koskaan täyttämään monien odotuksia, eteenkään nyt kun julkaisu oli mitä oli. Mutta tästä varmaan voi tulla ainakin joillekin meistä tärkeä peli, mikäli tekijät saavat korjattua noita ongelmia. Tällä foorumilla varmaan joku osaa kertoa, onko tommosia perustavanlaatuisia ongelmia, kuten tekoäly, kaupungin toimivuus jne. mahdollista edes patchata paremmaksi rakentamatta koko pelin ydintä tms. uudelleen? Ajattelin odotella loppuvuoteen asti ehkä. Ja julkaisussa tykkäsin kyllä joistain jutuista, mutta piti antaa periksi koneen myymisen ja uuden myöhästymisen takia, sekä tietty keskeneräisyyden vuoksi.

Noi pelimediat voisi esitellä pelistä muutakin kuin bugeja, vaikka ne ehkä kerääkin katsojia. Käsittääkseni tätä voi pelata nykyään ainakin joitain aikoja ilman järkyttäviä bugeja ja juonihan on paikoitellen hyvä ellei erinomainen.
 
Siitä voi olla kai aika varma, että tämä peli ei tule koskaan täyttämään monien odotuksia, eteenkään nyt kun julkaisu oli mitä oli. Mutta tästä varmaan voi tulla ainakin joillekin meistä tärkeä peli, mikäli tekijät saavat korjattua noita ongelmia. Tällä foorumilla varmaan joku osaa kertoa, onko tommosia perustavanlaatuisia ongelmia, kuten tekoäly, kaupungin toimivuus jne. mahdollista edes patchata paremmaksi rakentamatta koko pelin ydintä tms. uudelleen? Ajattelin odotella loppuvuoteen asti ehkä. Ja julkaisussa tykkäsin kyllä joistain jutuista, mutta piti antaa periksi koneen myymisen ja uuden myöhästymisen takia, sekä tietty keskeneräisyyden vuoksi.

Noi pelimediat voisi esitellä pelistä muutakin kuin bugeja, vaikka ne ehkä kerääkin katsojia. Käsittääkseni tätä voi pelata nykyään ainakin joitain aikoja ilman järkyttäviä bugeja ja juonihan on paikoitellen hyvä ellei erinomainen.
Osan voinee korjailla joillain modeilla. Osaa ei. Esimerkiksi autojen ja jalankulkijoiden logiikkaa voi melko varmasti parannella modaamalla, koska kyse on ilmeisesti tekoäly scriptasta. Toisaalta taas esim ilmassa liikkuvia jalankulkijoita ei, koska alue jolla ne voivat liikkua on selvästi määritelty väärin. Ja hommaa ei helpota se, että collision detection ei toimi pelissä oikein. Esim kuolleet mosat kaatuvat pöytien yms. läpi. Pelissä on kyllä huvittavia paikkoja joissa esim tekoälyttömät jalankulkijat kävelevät betoniporsaasta yli jonossa kuin Lemmings pelissä ikään.
 
Aikoja sitten kyselin, että toimiiko tämä PS4 kanssa miten ja sain silloin vastaukseksi, että ei kannata hankkia.
AIkaa on kulunut ja nykyään löytyy PS5, joten miten se tuossa konsolissa toimii?
 
Aikoja sitten kyselin, että toimiiko tämä PS4 kanssa miten ja sain silloin vastaukseksi, että ei kannata hankkia.
AIkaa on kulunut ja nykyään löytyy PS5, joten miten se tuossa konsolissa toimii?

Tää video varmaa kertoo parhaiten, virallista current gen versiotahan ei edelleenkään ole
:
 
PS5 versio perustuu pitkälti kokonaan PS4 versioon kuin Xboxilla Series konsolit ovat saaneet jonkun hienosäädön mm NPC hahmoja on paljon enemmän kuin PS5 versiossa mutta vastapainona PS5 pysyy paremmin lukitussa 60fps.
 
Hakemalla saa hakea eroja max RT ja off välillä. Heijastukset ja ruudunpäivityksen täysi dyykkaaminen on sitten niitä huomattavampia eroja. Sanoisin että ei todellakaan vaivan arvoinen.
 
Rt on hienovarainen. Mutta sillä aidommalta valaistuksella on jännä vaikutus, tuntui vähän kuin olisi pelannut animaatioelokuvaa
 
1.3 pätsi tulossa pian. Ainakin saadaan parempi gps/kartta vihdoin.




Näppärää. Kun menet autoon, minimapin keskipiste muuttuu alemmas eli näet pidemmälle eteenpäin ja se myös taitaa skaalata hiukan edellistä pienemmäksi. Tuon kuvittelisi vähentävän käännöksien missaamista. Olisivat nyt samalla vauhdilla kupanneet sen modin joka skaalasi minimappiä ajonopeuden mukaan.

EDIT: Tuosta patchistähän kiersi muuten väite, että kokoa olisi se 38 gigaa eli lataamista tullee riittämään.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
267 977
Viestejä
4 634 410
Jäsenet
76 136
Uusin jäsen
ToivoTheTruce

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom