Cyberpunk 2077

Viime viikolla ainakin sai useammasta paikasta pelin levyversiota noin 10 € hintaan. Jos sillä hintaa vielä löytyy, niin eihän tuo suuri sijoitus ole ostaa hyllyyn odottamaan päivitystä. Tulee sitten kun tulee, jos tulee.
 
Pelistä on vain old-gen versio ja ovat lupailleet, että new gen versio olisi tulossa. Joskin uusimmassa roadmapissä sen ajankohta menee hieman avoimeksi. Alunperin sen piti olla valmis tämän vuoden loppuun mennessä, mutta jää nähtäväksi, että pitääkö aikataulu. Jos peli kiinnostaa niin suosittelen sen jostain alesta ostettavan sillä 60€ on kallis hinta tästä pelistä.
Okei odottelen sitten vielä. Multa siis jo löytyy peli mutta en ole pitkälle prolla pelannut.
 
Viime viikolla ainakin sai useammasta paikasta pelin levyversiota noin 10 € hintaan. Jos sillä hintaa vielä löytyy, niin eihän tuo suuri sijoitus ole ostaa hyllyyn odottamaan päivitystä. Tulee sitten kun tulee, jos tulee.

Kärkkäiseltä loppui varasto, oli 10€. Mutta vk.com löytyy 13€ hintaan vielä.

Eihän tuo ole hinta eikä mikään pelistä. Ja huomion arvoista on se että marketplacessa ja Torissa jengi yrittää käytetystä nyhtää 20€+ edelleen :D
 
Tein sen virheen että ennakkotilasin ja tuli oppirahat maksettua. Enää en ennakkotilaa mitään.

Olen pelannut kikkareen läpi, eikä se omasta mielestä ole todellakaan hyvä millään osa-alueella. Paikoin kyllä ihan nätin näköinen, mutta siihen loppuukin positiiviset asiat.

Tätähän mainostettiin rpg:nä vielä ennakkotilauksen aikaan, nyt maininnat rpg:stä on poistettu. Eli periaatteessa valehtelivat tuossakin asiassa ihan suoraan.

En jaksa luetella mitä kaikkea pelissä on vikana, niistä löytyy lukemattomia YouTube videoita.
Jaksoit pelata läpi pelin "joka ei todellakaan ole hyvä millään osa-alueella"? Ihanko tosissasi väität, ettei ole mitään parempaa tekemistä, kuin pelata peliä josta et pidä lainkaan?

Onhan tämä ihan päivänselvä RPG. Ja mistä ihmeen mainintojen poistamisesta puhut?

Kertoo kaiken oleellisen, että väität pelin olevan kaikilta osin pelkkää paskaa, mutta et tarkenna väitteitä yhtään, vaan heität jotain ympäripyöreää paskaa tubevideoista. Ohhoijaa.
 
Jaksoit pelata läpi pelin "joka ei todellakaan ole hyvä millään osa-alueella"? Ihanko tosissasi väität, ettei ole mitään parempaa tekemistä, kuin pelata peliä josta et pidä lainkaan?

Onhan tämä ihan päivänselvä RPG. Ja mistä ihmeen mainintojen poistamisesta puhut?

Kertoo kaiken oleellisen, että väität pelin olevan kaikilta osin pelkkää paskaa, mutta et tarkenna väitteitä yhtään, vaan heität jotain ympäripyöreää paskaa tubevideoista. Ohhoijaa.

Ok, kiitos tiedosta!
Mitähän rpg elementtejä tässä on? Dialogi valinnat millä on käytännössä olematon tai hyvin pieni vaikutus juonen kulkuun. Kykypuu rikkinäisine skilleineen.

Miksi en käyttäisi aikaa myös huonojen pelien pelaamiseen? Katsonhan myös huonoja elokuvia.

Missähän kiven alla oot asunut jos et ole törmännyt listoihin asioista mitkä puuttuu tai on vialliset tässä pelissä? Googlella niitä löytyy ja ovat ihan fakta pohjaisia, ei mitään mielipiteitä.

Ja edelleen tätä markkinoitiin rpg:nä aikasemmin, sittemmin kehittäjät vaihtoivat genren action adventure peliksi. Tämä on fakta
 
Viimeksi muokattu:
gmi7o135cm561.png
 
Ei pidä paikkaansa. Tästä on ihan useampiakin lähteitä CDPR puolelta, jossa ovat kertoneet, että KRn rooli muuttui E3 esiintymisen myötä. Johnny Silverhan oli toki aina tarinassa mukana, mutta alunperin hän olis sivutarina. E3 esiintymisen jälkeen KR rooli muutti tarinaa ja sitä uudelleen kirjoitettiin, että JS tuli päähenkilö. Tähän myös ajoittuu se, että pelistä muokattiin story driven action adventure game eikä RPG. Nämä nyt eivät ole mitään spekulaatioita vaan ihan julkisesti löydettäviä tietoja, joita edes CDPR ei kiistä. Se taas , että mitä ihan yksittäin tuolla tapahtui ei varmaan ole tiedossa, mutta jos katsot mitä työntekijät sanovat tästä pelin luovasta prosessista niin aika ad-hoc maisesti sitä on viety eteenpäin.

Tässä nyt yksi lähde: Keanu Reeves doubled his presence in Cyberpunk 2077 because he enjoyed it so much

Toinen lähde: Was Keanu Reeves the catalyst that brought Cyberpunk 2077 down? - GameRevolution

Jos muistini pelaa oikein niin jossain CDPR esityksessä (NC wire tai jotain) oli haastattelu, jossa joko KR tai story lead mainitsi myös tästä tapahtumasta kertomatta sinällään muita yksityiskohtia kuin, että halusivat laajentaa KR esiintymistä.
Öhh. Keanu Reeves tekee tämän pelin. Makuja on monia, mutta Keanuja on yksi.
 
No ei kyllä ole, ei edes pelin julkaisijan mielestä.
Kai tämänkin asian voi nähdä eri tavoin, kun RPG ei terminä tarkoita kaikille samaa. Vähintään puoli-RPG tämä on, sillä puhtaasti mikään räiskintä tai seikkailukaan tämä ei ole, vaan selkeitä ja oleellisia RPG-elementtejä pelissä on mukana.

Ja mistä käy ilmi, että CDPR:n mukaan tämä ei ole RPG?
 
Ok, kiitos tiedosta!
Mitähän rpg elementtejä tässä on? Dialogi valinnat millä on käytännössä olematon tai hyvin pieni vaikutus juonen kulkuun. Kykypuu rikkinäisine skilleineen.

Miksi en käyttäisi aikaa myös huonojen pelien pelaamiseen? Katsonhan myös huonoja elokuvia.

Missähän kiven alla oot asunut jos et ole törmännyt listoihin asioista mitkä puuttuu tai on vialliset tässä pelissä? Googlella niitä löytyy ja ovat ihan fakta pohjaisia, ei mitään mielipiteitä.

Ja edelleen tätä markkinoitiin rpg:nä aikasemmin, sittemmin kehittäjät vaihtoivat genren action adventure peliksi. Tämä on fakta
Se varmaan riippuu mitkä asiat kukin yhdistää RPG-elementeiksi. Hahmonkehitys itsessään on jo sellaisella tasolla, että peli on sitä kautta vähintäänkin osittain RPG.

Mahtaa sulla olla helvetin paska elämä, jos käytät jatkuvasti vapaa-aikaasi asioihin, mistä et pidä. Ja ihan vapaaehtoisesti. Huonot leffat ymmärtää vielä, kun niihin ei kauheasti mene aikaa, vaikka loppuun katsoisikin. Tämän mittaluokan pelit sen sijaan on jo täysin eri asia.

Tottakai olen törmännyt listoihin mitkä asiat pelissä mättävät ja itsekin olen sitä mieltä, että pelissä olisi paljon parantamisen varaa. En kuitenkaan perustele omia mielipiteitäni sillä mitä on määrittelemättömillä videoilla sanottu, koska minulta löytyy järkeä päästä.

Edelleen tämä vaikuttaa vahvasti siltä, että et ole peliä pelannut. Tai jos olet, niin hyvin vähän. Ymmärrän myös paremin alkuperäisen kommenttisi siitä, että muut kehuvat peliä vain koska ovat käyttäneet siihen rahaa. Sinun kohdallasi taisi käydä juuri päinvastoin, jonka vuoksi koko asia edes tuli mieleen. Odotit pelin olevan jotain ihan muuta kuin mitä sen on tarkoitus olla ja ostit sen täyteen hintaan, joka nyt sitten vituttaa.
 
Kylläpä nyt menee taas tunteisiin. Pettymyshän tämä on vaikkei nyt mikään kaikkien osa-alueiden fail. Suurin ongelma on tyhjänpäiväisyys, unohdettavuus ja harvinaisen kulissimainen maailma. Juoni ja hahmot jaksoi kerran viihdyttää. Toiminta ja loottaus, craftaus yms. peruskauraa.

Kaikissa peleissä on nykyisin "RPG-elementtejä" tasohyppelyistä 3D-räiskintään. Jos termeistä halutaan pitää kiinni, pitäisi RPG:n tarkoittaa vähän enemmän kuin skillipuu ja dialogivalintoja.
 
Mitähän rpg elementtejä tässä on? Dialogi valinnat millä on käytännössä olematon tai hyvin pieni vaikutus juonen kulkuun. Kykypuu rikkinäisine skilleineen.

No tuolla logiikalla yksikään final fantasy ei ole sitten roolipeli.
Kykypuussa on kyllä rikkinäisiä skillejä, mutta niistäkin on iso osa korjattu ja varmasti korjataan loputkin.
Jos tätä vertaa vaikka witcher 3:een jota jaksetaan aina ylistää niin tässä on monipuolisempi hahmon kehitys ja taistelu. Keskusteluihin voi vaikuttaa enemmän hahmon skilleillä ja myös tehtävät voi läpäistä monella eri tavalla.
Toki witcherissa muutamat päätökset vaikuttaa aika paljonkin ja yleisesti se on laadukkaampi, mutta jos witcher 3 on roolipeli niin silloin on tämäkin.
 
Ei juuri kiinnosta täyttääkö tämä klassisen roolipelin tunnusmerkit. Deus Ex HR ja MD ovat samantyyppisiä "roolipelejä" mutta suppeammassa ympäristössä ja ovat silti hyviä pelejä, HR jopa loistava paikka paikoin. Ymmärrän kyllä jos joku odotti täysiveristä roolipeliä ja pettyi pahasti.
 
No tuolla logiikalla yksikään final fantasy ei ole sitten roolipeli.
Kykypuussa on kyllä rikkinäisiä skillejä, mutta niistäkin on iso osa korjattu ja varmasti korjataan loputkin.
Jos tätä vertaa vaikka witcher 3:een jota jaksetaan aina ylistää niin tässä on monipuolisempi hahmon kehitys ja taistelu. Keskusteluihin voi vaikuttaa enemmän hahmon skilleillä ja myös tehtävät voi läpäistä monella eri tavalla.
Toki witcherissa muutamat päätökset vaikuttaa aika paljonkin ja yleisesti se on laadukkaampi, mutta jos witcher 3 on roolipeli niin silloin on tämäkin.

Varmasti mielipiteitä on monia, mutta kehittäjän ihan itsensä mukaan tämä ei ole RPG. Minusta heidän nostama action adventure game on paremmin osuva termi. Joskin varmaankin se pettymys tämän RPGn ympärillä ei liittynyt semantiikkaan vaan ihan siihen, että lupasivat syvällistä RPG kokemusta ja tuli päälleliimattuja rikkinäisiä sekä huonosti optimoituja valintoja, joita viljellään paljon ei RPG peleissä.

Witcherissä on paljon tehtäviä, jotka voi läpäistä useammalla eri tavalla sekä joissa valinnat vaikuttavat tehtävä ketjussa. Witcher 3 on siis huomattavasti pidemmällä tässä kuin CP2077. Ainut pidemmälle vaikuttava valinta tässä on Johnnyn "salainen" loppu. Muuten tehtävä valinta kestää yhden tehtävän sekä sellaisia tehtäviä ei taida paria enempää olla.

Mitä tulee monipuoliseen hahmon kehittämiseen niin Witcher 3ssa on 4 skill puuta ja noin 70 skilliä versus CP2077 5 skillsiä jotka jakautuvat 400 perkkiin. Määrällisesti siis enemmän, mutta sisällöllisesti en olisi niin varma. Suurin osa näistä perkeistä on vain prosentuaalisia upgradeja ja hyvin suuresta osasta ei juurikaan ole hyötyä niiden huonon balanssoinnin vuoksi.
Muutenkin kun vertaa näitä pelejä niin toinen on pitkälle mietitty yhtenäinen kokonaisuus (Witcher 3) ja toinen on keräilty ideoita yhteen ja hieman puolivillaisesti toteutettu jos on jaksettu. Ainakin itsestä tuntuu uskomattomalle, että sama firma on tehnyt nämä pelit. Joskin voihan se olla, että ovat menettäneet suurimman osan Witcher 3 talentista muualle.

Taistelu tässä on varmaankin monipuolisempi. Tässä olen samaa mieltä, mutta jos taas verrataan sisällöllisesti niin Witcher 3ssa oli huomattavasti paremmat taistelut erilaisten vihollisten sekä monipuolisen ympäristön vuoksi.
 
Ei juuri kiinnosta täyttääkö tämä klassisen roolipelin tunnusmerkit. Deus Ex HR ja MD ovat samantyyppisiä "roolipelejä" mutta suppeammassa ympäristössä ja ovat silti hyviä pelejä, HR jopa loistava paikka paikoin. Ymmärrän kyllä jos joku odotti täysiveristä roolipeliä ja pettyi pahasti.

En minä ainakaan odottanut mitään Divinityn tasoista roolipeliä, mutta kyllähän tässä hieman epätoivo iskee kun Ubisoftin Farcryssa on parempi skill tree kuin tässä pelissä. Toki heidän itsenstä mukaan tässä pelissä olisi pitänyt olla deep RPG mekaniikka...
 
Hahmonkehitys itsessään on jo sellaisella tasolla, että peli on sitä kautta vähintäänkin osittain RPG.
Se hahmonkehitys mitä tässä on ei vaan vaikuta itse peliin juuri ollenkaan. Saat jonkun oven avattua jossain ja se siitä. Lisäksi sun damage kasvaa välillä parilla prosentilla, mutta en moista miksikään roolipelielementiksi laskisi.

Tässä pelissä pelaat aina sarkastista edgelord hahmoa ja siihen et voi mitenkään vaikuttaa. Roolisi on valittu niin vahvasti etukäteen, että en muista missään muussa ”roolipelissä” yhtä yksipuoleista ilmaisua. Lisäksi ainoat ”valinnat” mitä pelissä teet on aina mallia tapatko jonkun vai et, ja valinta ei vaikuta yhtään mihinkään valinnan tekemisen jälkeen, n. kahta tehtävää lukuunottamatta.
 
Tuohon tuli korjausta eli näillä näkymin tätä ''suurinta päivitystä tähän mennessä'' ei ole tulossa. Odottelu jatkukoon ainakin omalta osalta..

CD Projekt RED issued an official statement about this promotional video. As the team noted, this video was for Patch 1.2 (which came out in March 2021).
''“It was a short promotional campaign to remind you of the 1.2 update and the availability of Cyberpunk 2077 in digital stores on PC, PlayStation and Xbox.”
 
Nettihuhujen mukaan CD Projektilla olisi jo seuraava 38 gigan patchi testauksessa.
 
Main story läpi ja tuntui kyllä jotenkin väsyneeltä. Mun ukko oli varmaan level15 ja olin pelkkiä quick hack perkkejä levelaillu ja viimeiseen neljään leveliin en edes jaksanut laittaa skill/perk pointseja mihinkään kun mikään ei tuntunut järkevältä. Silti äijä oli niin kuin joku jumala alussa saadun sniperin kanssa jolla tapoin kaikki niin lähi kuin kaukoetäisyydeltä. Loppu oli jotenkin hohhoijaa ja naputtelin skip skip skip vain dialogin kun tuntui jaarittelut niin turhalta. Johnny narratiivi väsyi väsymistään kohti loppua.

Oishan tässä sivutehtäviä mutta eipä taida jaksaa, kun tuota samaa sniper murhaamista se olisi kuitenkin. Jotenkin vammaista että äijä jolla ei ole ensimmäistäkään sniper liittyvää skilliä tuhoaa kaiken eteen tulevan. Jopa sen megaluokan terminaattorin kunhan jaksoi aikansa juosta sivuttain ja ampua päähän.
 
Miksi käytätte sniperia ja valitatte sniperin käytöstä? :confused:
Paska peli vaan kun on niin huonosti tasapainotettu. se että peliä pelatessa joutuu vaikeustasoa luomaan karsimalla asioita pelistä ei ole hyvää pelisuunnittelua.

Hyvin suunnitellussa pelissä peli vaikeutuisi vaikeustasoa nostamalla asioista luopumisen sijaan.
 
Paska peli vaan kun on niin huonosti tasapainotettu. se että peliä pelatessa joutuu vaikeustasoa luomaan karsimalla asioita pelistä ei ole hyvää pelisuunnittelua.

Hyvin suunnitellussa pelissä peli vaikeutuisi vaikeustasoa nostamalla asioista luopumisen sijaan.
Joka ainoa buildi on ylivoimainen tuossa Cyberpunkissa jos siihen vaan keskittyy kunnolla, joten ei taida olla tasapainosta kyse. Tee vaikka loppuunviritetty hakkeri, niin sinun ei tarvitse edes mennä sisään rakennukseen tappaaksesi kaikki sen sisällä. Sandevistan ja vauhtia, niin mosat kuolevat meleessä ennenkuin saavat sen pistoolinsa esiin. Ja kerrankin pelissä on munakas sniper kivääri. Minusta mosan kuin mosan pitäisikin tippua jos .50 cal kiväärillä päähän ampuu. Nyt ei kuitenkaan puhuta mistään norsusta tms. jolla on hirveä määrä luuta päässä.
 
Paska peli vaan kun on niin huonosti tasapainotettu. se että peliä pelatessa joutuu vaikeustasoa luomaan karsimalla asioita pelistä ei ole hyvää pelisuunnittelua.

Hyvin suunnitellussa pelissä peli vaikeutuisi vaikeustasoa nostamalla asioista luopumisen sijaan.

Tuosta voi olla montaa mieltä. Minusta tuntuisi aivan järejttömältä jos jengi ei kuolisi välittömästi johonkin suuri kaliperisen kiväärin osumaan vaikka kupoli olisikin vahvistettu titaanilla komposiittimateriaaleilla.

Toisin sanoen kivääri joka ei tapa headshotilla laakista on paskaa pelisuunnitelua etenkin yksinpelissä
(smasher nyt voisi olla poikkeus).
Asia joka itseä häiritsi jo Witchereissä on juuri se että aseiden tappavuus on liikaakin käyttäjän statseihin sidottu. Lataus nopeus ym. voi olla mutta jos aseen damage on eri samasta osumasta samalla aseella ei ole minun mieleeni sopiva.
 
Paska peli vaan kun on niin huonosti tasapainotettu. se että peliä pelatessa joutuu vaikeustasoa luomaan karsimalla asioita pelistä ei ole hyvää pelisuunnittelua.

Hyvin suunnitellussa pelissä peli vaikeutuisi vaikeustasoa nostamalla asioista luopumisen sijaan.

Tuo lienee vähän makuasiakin. Minulla aika positiiviset muistot Neverwinter Nightsista, pariin kertaan pelattuna, vaikka pelihahmoni olivat (ainakin alun jälkeen) jokseenkin ylivoimaisia.

Jos pelaa jotain minmax-hahmoa, niin se on monesti ylivoimainen, jolloin kiksit on syytä saada joko dialogista, tapahtumista, omasta ylivoimaisuudesta, tai ylivoimaisen hahmon roolipelaamisesta. Tietty jotain haastetta on hyvä olla, mutta snipun kai pitäisikin olla 'hukassa' vastaanottavassa päässä, jos asiat sujuu niin kuin pitäisi.
 
Toisin sanoen kivääri joka ei tapa headshotilla laakista on paskaa pelisuunnitelua etenkin yksinpelissä
Täysin samaa mieltä. Missä on ne viholliset noilla pyssyillä? Miksi kukaan ei pyydä apua kun alat snipulla puuhailemaan? On absurdia että saat rauhassa putsata koko erämaan elämästä snipulla ilman että telotuksen kohteet tilaisivat tilanteeseen sopivasti varustettuja apujoukkoja tasapainottamaan tilannetta.

Joka ainoa buildi on ylivoimainen tuossa Cyberpunkissa jos siihen vaan keskittyy kunnolla, joten ei taida olla tasapainosta kyse. Tee vaikka loppuunviritetty hakkeri, niin sinun ei tarvitse edes mennä sisään rakennukseen tappaaksesi kaikki sen sisällä. Sandevistan ja vauhtia, niin mosat kuolevat meleessä ennenkuin saavat sen pistoolinsa esiin. Ja kerrankin pelissä on munakas sniper kivääri. Minusta mosan kuin mosan pitäisikin tippua jos .50 cal kiväärillä päähän ampuu. Nyt ei kuitenkaan puhuta mistään norsusta tms. jolla on hirveä määrä luuta päässä.
Just näin. Missä on ne vihollishakkerit jotka nappia painamalla tappaa sut ilman näköyhteyttä? Entä missä on rakettikengillä hyppivät teräsmieskyborgit jotka one shottaa sut ilman että ehdit tilanteeseen reagoida?

On älytöntä että sulla tuntuu olevan pelaajana ihan eri työkalupakki käytössäsi kuin kellään muulla kys. maailmassa. Maailman uskottavuus särkyy jne.
 
Täysin samaa mieltä. Missä on ne viholliset noilla pyssyillä? Miksi kukaan ei pyydä apua kun alat snipulla puuhailemaan? On absurdia että saat rauhassa putsata koko erämaan elämästä snipulla ilman että telotuksen kohteet tilaisivat tilanteeseen sopivasti varustettuja apujoukkoja tasapainottamaan tilannetta.


Just näin. Missä on ne vihollishakkerit jotka nappia painamalla tappaa sut ilman näköyhteyttä? Entä missä on rakettikengillä hyppivät teräsmieskyborgit jotka one shottaa sut ilman että ehdit tilanteeseen reagoida?

On älytöntä että sulla tuntuu olevan pelaajana ihan eri työkalupakki käytössäsi kuin kellään muulla kys. maailmassa. Maailman uskottavuus särkyy jne.

Noilla säännöillä 90% pelaajista valittaisi että peli on liian vaikea.
 
Noilla säännöillä 90% pelaajista valittaisi että peli on liian vaikea.
Mutta ilman noita sääntöjä peli on typerän helppo vaikeusasteesta riippumatta, sen lisäksi että immersio on täysin olematonta.

Vaikeusastetta laskemalla noita pelimekaniikkoja voitaisiin karsia, tehdä pelaajan löytymisestä epätodennäköisempää, pelaajan vastaanottamaa vahingon määrää skaalata alaspäin ja niin edelleen. Hyvästäkin pelistä saa helpon useimmiten muutamalla säädöllä. Typerän helposta pelistä taas ei saa monipuolisesti haastavaa peliä millään.
 
On älytöntä että sulla tuntuu olevan pelaajana ihan eri työkalupakki käytössäsi kuin kellään muulla kys. maailmassa. Maailman uskottavuus särkyy jne.
Se uskottavuus on kyllä särkynyt jo paljon aiemminkin. Kun pari jalankulkijaa kävelee ohitsesi pari metriä ilmassa ja jokainen kääntyvä auto rouhii saman betoniporsaan muruiksi, niin uskottavuudesta ei tarvitse hirveästi puhua. Pääasia lienee, että on hauskaa.
 
Hoi. Tätä ketjua kun olen seurannut, niin pakko tuoda ilmi seikka johon olen törmännyt star citizen ketjussa. Meinaan sen että erehdyppä haukkumaan kyseistä tuotosta. Lopputulos on sama kun iskisit paljaat pakarat muurahaiskekoon.

Sillä poikkeuksella että Star Citizen ei ole edes julkaistu. Itse ainakin "puolustan" siitä syystä että moni vertaa peliä omiin odotuksiinsa ja siihen hypeen jonka markkinointi saa aikaan. Ainoat objektiivisesti katsottuna paskat asiat Cyberpunkissa ovat ne, että CDPR mainosti peliä täysinäisenä RPG:nä johon ei sitten aika riittänyt +keanu kuviot ja se että peli julkaistiin aivan liian aikaisin ja bugeja oli tolkuton määrä.

Pelihän on muuten aikalailla lähellä witcher tasoa ilman latausruutuja siirtyessä paikasta toiseen. Grafiikoiltaan toki parempi
 
Jaa. Luulin että witcher oli kuningas peli. Ilmeisesti näin ei ollutkaan.
Lähinnä tässä langassa hehkuttamisen vuoksi pelasin Witcher kolmosen läpi. Ja onhan se hyvä peli, mutta kyllähän siinä nyt ikä näkyy. Eikä se mikään bugittomuuden multihuipentuma todellakaan ole. Hyvää ajanvietettä toki. Ihan siinä missä Cyberpunk 2077. W3 kaikkien DLC'ien kanssa toki jätti pelikelloon reilusti enemmän (93 vs 60) tunteja, mutta mulle ihan vastinetta rahalle kummastakin.
 
Kaunis idea, Blade Runner meininki ja Open World mutta itse toteutus jättänee kylmäksi. Pari tuntia ehdin tätä ihmetellä, niin joku tässä sit tökkii, vai johtuuko siitä että moni muu on haukkunut.
 
Kaunis idea, Blade Runner meininki ja Open World mutta itse toteutus jättänee kylmäksi. Pari tuntia ehdin tätä ihmetellä, niin joku tässä sit tökkii, vai johtuuko siitä että moni muu on haukkunut.
Omalla kohdalla peli toimi hyvin ilman isompia bugeja suoraan julkasussa ja maailmakin jakso kiinnostaa.. sen pari kymmentä tuntia.
Tässä ei ole suoraan sanoen tehty mitään erittäin huonosti, mutta ei toisaalta mitenkään erittäin hyvinkään.
Pirun nätti maailma joka tuntuu juonen ja muiden tehtävien ohella niin vitun tyhjältä mutta silti niin vitun kaunis.
Jos tekee pelkästään tehtäviä eikä keskity maailman liialliseen tutkimiseen, niin melko ison numeron saa kymppimittarilla.
Jotkut toki tälle antaa pari pointsia pienemmän tolla kymppimittarilla ihan sen takia kun joitain ominaisuuksia kaiketi tiputettiin ennen julkasua ja joillekkin jäi siitä paha mieli.
 
Hieman ot, mutta on harmi, että jengi antaa noinkin paljon vaikuttaa omaan mielipiteisiinsä asiasta kuin asiasta mitä muut ovat mieltä.

Omasta mielestä cp on erinomainen, mutta itse pelaan pieniä pätkiä aika ajoin, en kuten ehkä kovaäänisimmät kommentoijat miten se ja se on perseestä tässä(kin) pelissä.

Ah, ehkä se on tämä ikä kun sitä tulee niin osaa nauttia eikä pahoittaa mieltään joka pikkuseikasta.
 
Hieman ot, mutta on harmi, että jengi antaa noinkin paljon vaikuttaa omaan mielipiteisiinsä asiasta kuin asiasta mitä muut ovat mieltä.

Omasta mielestä cp on erinomainen, mutta itse pelaan pieniä pätkiä aika ajoin, en kuten ehkä kovaäänisimmät kommentoijat miten se ja se on perseestä tässä(kin) pelissä.

Ah, ehkä se on tämä ikä kun sitä tulee niin osaa nauttia eikä pahoittaa mieltään joka pikkuseikasta.
Samaa kirjoittelin edellä. Jokainen peli voidaan lynkata syystä x, y tai z. Vanhemmiten on oppinut nauttimaan hyvistä asioista, eikä siihen että näkee ongelmia. Pätee muuhunkin elämään.

Omasta mielestä tässä on ollut omintakeisia tehtäviä ja perinteisestä poikkeavaa juonta. Nautin.
 
Samaa kirjoittelin edellä. Jokainen peli voidaan lynkata syystä x, y tai z. Vanhemmiten on oppinut nauttimaan hyvistä asioista, eikä siihen että näkee ongelmia. Pätee muuhunkin elämään.

Omasta mielestä tässä on ollut omintakeisia tehtäviä ja perinteisestä poikkeavaa juonta. Nautin.

Ite taas "pelasin" kovasti cyberpunkkia 90-luvulla ja sen takia odotukset oli katossa. Pelissä tarina ok, mutta muuten tehtävät ja tappelu aika kehnoa. Vieläkään en ole saanut motivoitua itseäni pelaamaan loppuun. Kahden edellisen päivityksen jälkeen olen aina kerran saanut pelin käyntiin, mutta ei oikein jaksa.
 
Ite en seurannut kehitystä ollenkaan ja hyppäsin kelkkaan vasta 1.23 patchin myötä. Ekasta pelikerrasta tuli joku 80 tuntia ja tykkäsin aika pärkeleesti kyl. Nätti, hyvät musat ja ihan OK tarina. Pelimekaanikatkin ihan viihdyttävää grindaamista.

Aloitin toisen pelin hakkerina (eka meni pyssysankarina) ja tää on 10:ssä tunnissa jo niin OP ettei ole enää mitään haastetta. Tarinankaan suhteen ei ole mitään valintoja millä olisi mitään merkitystä sen suhteen miten se etenee niin ei oikein enää nappaa jatkaa kun kaikki on jo nähty. Toivon mukaan DLC:t tuo jotain uutta.
 
Viimeksi muokattu:
Hieman ot, mutta on harmi, että jengi antaa noinkin paljon vaikuttaa omaan mielipiteisiinsä asiasta kuin asiasta mitä muut ovat mieltä.

Omasta mielestä cp on erinomainen, mutta itse pelaan pieniä pätkiä aika ajoin, en kuten ehkä kovaäänisimmät kommentoijat miten se ja se on perseestä tässä(kin) pelissä.

Ah, ehkä se on tämä ikä kun sitä tulee niin osaa nauttia eikä pahoittaa mieltään joka pikkuseikasta.
Cyberpunkissa ehkä eniten kaivelee, että siinä näkyy paikka paikoin se erinomainen peli, jota trailereissa myytiin. Tästä erinomaisesta ehdittiin kuitenkin toteuttaa ikään kuin vain osademoja ja kaikki muu jäi hädin tuskin toimivaan muotoon.

Itse en mitään hiekkalaatikkoa niinkään kaipaa, mutta ihan ydinnarratiivi ja moni tärkeä sivutehtäväkin on irrallinen ja keskeneräinen. Esim. nuo uudemmat Deus Exit, vaikka eivät mitään unohtumattomia mestariteoksia olekaan, olivat pelimaailmoina jotenkin koherentimpia ja tasalaatuisempia, ehkä pienemmän mittakaavankin vuoksi. Cyberpunk on hieno visio, joka ei koskaan tullut valmiiksi.
 
Omalla kohdalla peli toimi hyvin ilman isompia bugeja suoraan julkasussa ja maailmakin jakso kiinnostaa.. sen pari kymmentä tuntia.
Tässä ei ole suoraan sanoen tehty mitään erittäin huonosti, mutta ei toisaalta mitenkään erittäin hyvinkään.
Pirun nätti maailma joka tuntuu juonen ja muiden tehtävien ohella niin vitun tyhjältä mutta silti niin vitun kaunis.
Jos tekee pelkästään tehtäviä eikä keskity maailman liialliseen tutkimiseen, niin melko ison numeron saa kymppimittarilla.
Jotkut toki tälle antaa pari pointsia pienemmän tolla kymppimittarilla ihan sen takia kun joitain ominaisuuksia kaiketi tiputettiin ennen julkasua ja joillekkin jäi siitä paha mieli.
Tän pelin suurin ongelma on siinä että että maailma on aika staattinen ja sieluton eikä reagoi juuri ollenkaan siihen mitä pelaaja tekee.

- Kytät seisoo rikospaikalla höpisemässä skeidaa, ja mä tästä vaan nappaan kyttäauton ja lähden ajamaan ilman että ketään kiinnostaa.
- Samaiset kytät spawnaa kameran taakse ampumaan sua jos teet kepposia
- Jos törmäät autolla johonkin, ihmisiä ei juuri kiinnosta. Olettais että kiinnostaa jos parinsadantonnin arvoauto on lunastuskunnossa.

Tulee mieleen se Rick & Mortyn jakso missä alienit pisti maapallosimulaattorin toimimaan 5% teholla. :lol:

Peli olisi luultavasti ollut tarinankerronnaltaan ja rytmitykseltään parempi jos toi open worldi ja suurin osa fillerisivutehtävistä oltais heitetty kylmästi roskiin, koska mielestäni nimenomaan hahmot, niiden omat storylinet ja itse päätarina oli tän pelin vahvuuksia. Ihan solid 8/10, mutta rahkeita olis ollu niin paljon parempaan.
 
Milläs nuo implantit muuten toimivat? Meinaan, että nykyäänkin on tekosydämiä, mutta sen virtalähde vaatii repun mukana kulkeakseen. Vaikka tekniikka kehittyisi, niin ei se nappiparistolla silti toimi. Samanlaisia implantteja on pelissä paljon muitakin. Onko tuolla Night Cityssä jokaisella akku perseessä ja langaton lataus patjassa kun mikään ei pysähdy virran puuteeseen?
 
Milläs nuo implantit muuten toimivat? Meinaan, että nykyäänkin on tekosydämiä, mutta sen virtalähde vaatii repun mukana kulkeakseen. Vaikka tekniikka kehittyisi, niin ei se nappiparistolla silti toimi. Samanlaisia implantteja on pelissä paljon muitakin. Onko tuolla Night Cityssä jokaisella akku perseessä ja langaton lataus patjassa kun mikään ei pysähdy virran puuteeseen?

Redditistä poimittu

I recall somewhere in 4E that the powersources for cyberware were some sort of really spiffy fuel-cell that ran off of blood sugars, a tiny tap placed in a vein when installed or something. Not sure if that actually checks out, but it is something.

4E, Augmentation, page 33, sidebar "A Note on Power"
"Many implants simply use the body's own natural neural bioelectricity... . Other implants use micropower technologies such as thermoelectric generators that rely on the temperature difference between the body and it's environment and nanoscale generators that convert power from the mechanical energy of movement."
 
En muista oliko tämä jo linkattu tänne, mutta tämä erään Reddit -käyttäjän koostama decision tree on aika kätevä (spoilereita).
kkxem1q9hby61.png
 
Minusta pelin pahin bugi on tällä hetkellä se, että osa mosista muuttuu satunnaisesti ilman syytä kuolemattomiksi. Kun haxaus ja päähän pistoolilla ammuttu luotikaan eivät tee mitään mosan hipareille, niin siinä ei enää ole paljon tehtävissä (ja kyllä, mosa oli tapa kärpäslätkällä tasoa)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 311
Viestejä
4 490 714
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom