Cyberpunk 2077

Joo, 1.3 hajotti pelin sen verran pahasti, että sitä ei ole hauska pelata tällä hetkellä:

Mosat näkevät nyt seinistä ja kokonaisista taloistakin läpi ja huomaavat ruumiit ja V:n todella helposti. Lisäksi ne spämmäävät "Reveal Location" häkkiä jota ei voi estää (tämä siis tapauksissakin joissa mosilla ei ole hakkereita). Toisin sanoen kaikki hiiviskelyyn perustuvat buildit ovat rikki tällä hetkellä. Aggro toimii lisäksi oudosti: se ei resetoidu. Tapa muutama mosa jostain jengistä ja kaikki saman jengin jäsenet ympäri kaupungin yrittävät tappaa sinut heti nähdessään. Sama pätee ilmeisesti poliisiin. Ei niillä jengiläisillä niin väliä ole, mutta jos poliisi aggroaa pysyvästi, niin peli on aika lailla siinä

Hotfixiä odotellessa
 
Olen odotellut rauhassa, että peli saadaan pikkuhiljaa kuosiin. Yllä olevan kommentin perusteella pitää varmaan miettiä tämän pelin hankintaa vasta ensi vuoden puolella...
 
Joo, 1.3 hajotti pelin sen verran pahasti, että sitä ei ole hauska pelata tällä hetkellä:

Mosat näkevät nyt seinistä ja kokonaisista taloistakin läpi ja huomaavat ruumiit ja V:n todella helposti. Lisäksi ne spämmäävät "Reveal Location" häkkiä jota ei voi estää (tämä siis tapauksissakin joissa mosilla ei ole hakkereita). Toisin sanoen kaikki hiiviskelyyn perustuvat buildit ovat rikki tällä hetkellä. Aggro toimii lisäksi oudosti: se ei resetoidu. Tapa muutama mosa jostain jengistä ja kaikki saman jengin jäsenet ympäri kaupungin yrittävät tappaa sinut heti nähdessään. Sama pätee ilmeisesti poliisiin. Ei niillä jengiläisillä niin väliä ole, mutta jos poliisi aggroaa pysyvästi, niin peli on aika lailla siinä

Hotfixiä odotellessa

Poliisin kanssa huomasin tuon että aggroavat heti uudestaan. Lisäksi joku Tyger Claw jengi teki samoin tosin sitten taas ei kaikki vaan aggrosivat normaalisti jos seisoit riittävän kauan vieressä. Tuo spawnaavien poliisien aggro on kyllä todella iso ongelma aika äkkiä täytyisi hotfix tulla.
 
Poliisin kanssa huomasin tuon että aggroavat heti uudestaan. Lisäksi joku Tyger Claw jengi teki samoin tosin sitten taas ei kaikki vaan aggrosivat normaalisti jos seisoit riittävän kauan vieressä. Tuo spawnaavien poliisien aggro on kyllä todella iso ongelma aika äkkiä täytyisi hotfix tulla.
Se on huono merkki kun Tyger Clawsit aggroavat sadan metrin päästä talon läpi kun ajat autolla kaupungilla
 
Nyt on sama ihmettelyvaihe/kuherruskuukausi meneillään kun aikoinaan GTA Vn kanssa ja kyllähän kaupunki tekee melkein yhtä ison vaikutuksen. RT ja yksityiskohtien määrä kyllä kova. Hyvä keino tutustumiseen on ollut karanneiden taksien metsästys kävellen.

Vieläkin on helppo löytää ongelmia: porukka käppäilee pientä luuppia, tekstuurit välkkyy ja rakoilee ja itse juuttuu kiinni outoihin paikkoihin ja pakko ladata edellinen save. Tällaisia ei ollut GTAssa.
 
Kaupungista kyllä edelleen löytyy paljon tutkittavaa. Hyvä keino on jättää auto parkkiin ja lähteä kävellen tutkimaan pienempiä syrjäkujia, joihin ei autoilla pääse. Tunnelmaa on noissa yöaikaan aivan älyttömästi, mihin toki säteenseuranta ja upeat grafiikat vaikuttavat myös. Koko karttaa on kyllä vaikea tutkia läpi jokaista kolkkaa myöten.

Edelleen näköjään vaivaa bugi, että kaikki NPC-hahmot saattavat hävitä yhtäkkiä. Arasaka-aukiolla oli valtava määrä ihmisiä päiväsaikaan ja pysäköin reunalle auton. Ajoin melko läheltä yhtä ihmistä, joka ilmeisesti säikähti sitä ja lähti juoksemaan huutaen. Ketjureaktiona myös kaikki muutkin lähtivät juoksemaan ja kun käänsi kerran kameraa ympäri, koko massiivinen aukio olikin aivan tyhjä ja autio. Tuo on tehokas tapa tappaa immersio kerrasta :think:

Uusimman patchin myötä peli tuntuu skaalautuvan paremmin prosessorin 12 säikeelle. Aiemmin prossun käyttöaste ei millään noussut yli 90%:n ja näyttiksen käyttöaste laski ruuhkaisissa tilanteissa. Nyt kovaa väkijoukon ohi ajaessa prossun käyttöaste kävi 99 prosentissa ja muutenkin huiteli selvästi korkeammalla kuin ennen, mutta näyttiksen käyttöaste oli tasaista viivaa 99%:ssä. Juuri ja juuri jaksaa i5 11400 puskea +60FPS väkijoukon seassa kun crowd density on korkealla.
 
Joo, 1.3 hajotti pelin sen verran pahasti, että sitä ei ole hauska pelata tällä hetkellä:

Mosat näkevät nyt seinistä ja kokonaisista taloistakin läpi ja huomaavat ruumiit ja V:n todella helposti. Lisäksi ne spämmäävät "Reveal Location" häkkiä jota ei voi estää (tämä siis tapauksissakin joissa mosilla ei ole hakkereita). Toisin sanoen kaikki hiiviskelyyn perustuvat buildit ovat rikki tällä hetkellä. Aggro toimii lisäksi oudosti: se ei resetoidu. Tapa muutama mosa jostain jengistä ja kaikki saman jengin jäsenet ympäri kaupungin yrittävät tappaa sinut heti nähdessään. Sama pätee ilmeisesti poliisiin. Ei niillä jengiläisillä niin väliä ole, mutta jos poliisi aggroaa pysyvästi, niin peli on aika lailla siinä

Hotfixiä odotellessa
Alotin pelin vasta 1.3:n jälkeen, joten luulin noiden kuuluvan asiaan. Ehkä sittenkin voi koittaa hiiviskelyä myöhemmin, jos tosiaan tossa on jotain bugeja tällä hetkellä.

Aika usein hahmojen äänet jäävät paikalleen, jos lähdetään vaikka autolla liikkeelle. Harmittavaa lukea pelkästään teksteistä hetken aikaa.
 
Tuli vähän heiluttua ja kiipesin siihen linkkimastoon. Erikoinen silta tms. tuolla todella kaukana pelialueen ulkopuolella.
CP2077bridge.png
photomode_27082021_131933.png
photomode_27082021_133137.png
photomode_27082021_133403.png
 
Huvittavaa kun porukka itkee redditissä, että heijastuksia on down gradettu uudessa 1.3 pätsissä, kun kadut ei ole yöllä aina läpimärkiä ja kiiltäviä. Itseä nimenomaan ärsytti se, että yöllä kadut oli ihan märkiä, satoi tai ei. Nyt ne on märkiä vaan asteella, kuten kuuluukin.
 
Huvittavaa kun porukka itkee redditissä, että heijastuksia on down gradettu uudessa 1.3 pätsissä, kun kadut ei ole yöllä aina läpimärkiä ja kiiltäviä. Itseä nimenomaan ärsytti se, että yöllä kadut oli ihan märkiä, satoi tai ei. Nyt ne on märkiä vaan asteella, kuten kuuluukin.
Se alkuperäinen heijastus oli ihan luonnoton. Samanlaisen saa aikaan vain jos tie on oikeasti umpijäässä ja tuolla sitä ei taatusti tapahdu. Tuo uusi on itse asiassa minusta paljon luonnollisempi
 
Tulipa viimein pelattua. Noin 40 tuntia meni pelin läpäisyyn ja kaiken haukkumisen ja nerdragen jälkeen yllätti positiivisesti: Hieno peli! Hyvä tarina, kiinnostavat hahmot ja Night Cityssä tuli ajeltua huvikseen naapurustoa ihaillessa, vaikka matkat olisi voinut skipatakin. Pelimekaniikaltaan kuitenkin melko keskinkertainen, hahmon statsien rakentelu aivan kevyttä kamaa ja taistelu "ihan jees" -tasoa. Oli toki myös hemmetin hienon näköinen ja kiva olla edes yksi peli, jolla uusi rauta huutaa hoosiannaa ja tuulettimet hurraa. Bugeja ihan helvetisti edelleen, mutta suurin osa pientä glitch-tasoa tai omituista Ai-käytöstä. Ehkä kolme kertaa jouduin lataamaan tallennuksesta, kun tuli joku pelin etenemistä haittaava bugi. Enimmäkseen ihan pelattavassa ja nautittavassa kunnossa siis. Suosittelen pelaajille, jotka haluavat "kokemusta" ja tarinaa, en niinkään suorittajille.
 
Nyt on sama ihmettelyvaihe/kuherruskuukausi meneillään kun aikoinaan GTA Vn kanssa ja kyllähän kaupunki tekee melkein yhtä ison vaikutuksen. RT ja yksityiskohtien määrä kyllä kova. Hyvä keino tutustumiseen on ollut karanneiden taksien metsästys kävellen.

Vieläkin on helppo löytää ongelmia: porukka käppäilee pientä luuppia, tekstuurit välkkyy ja rakoilee ja itse juuttuu kiinni outoihin paikkoihin ja pakko ladata edellinen save. Tällaisia ei ollut GTAssa.
Joko olet lotonnut GTA:ssa pääpotin, tai sitten aika kultaa muistot. Heinä-elokuussa pelailin GTA:ta noin 40h, siis kohta kymmenettä ikävuotta lähestyvää peliä, ja:
- 2 krt putosin mapin alle, ainut keksimäni ratkaisu oli käynnistää peli uudelleen.
- 2 krt juutuin "kiinni" johonkin, ainut tapa oli käynnistää peli uudelleen.
- Tekstuurit välkkyivät jossain oikein erityistilanteessa - tällä kyllä mielestäni ei ole mitään merkitystä, jos ei ole laajamittainen ongelma, kun uudet näytönohjaimet yms. tuovat jatkuvasti lisähaasteita.
- Peli ei missään tilanteessa sammu oikein, vaan aina taustalle syömään CPU -tehoa ja muistia ikuisuuksiin asti.
- Onlinesta en kehtaa edes sanoa suurinta osaa ongelmista. Päällimmäisenä tuntumana miljuunia latausruutuja, ja kiitokseksi venailusta kymmeniä ja kymmeniä disconnecteja ja uusia latausruutuja. On aivan tyypillistä, että pelin latausruutu kestää mitä vain välillä 30s - 15 min - siis kellosta katottuna tuo 15 minuuttia. Selvästi peliä ei ole suunniteltu millään muotoa moninpeliksi.

Ja nämä siis tuossa lyhyehkössä pelailussa. Discordiporukan perusteella oikeinkin normaalia ja tuttua toimintaa. Oma tuntumani on, että hyvälläkin visiolla ja budjetilla nämä superisot pelit tahtovat vain olla haastavia. Bugeja riittää ja näköjään niistä on aika vaikea päästä eroon, jos pelimoottori on yhtään kunnianhimoisempi.

Peli oli ja on edelleen erinomainen, niin kuin se oli Xbox 360:llä ja PS4:lläkin. RDR1 ja RDR2 olivat varsin samankaltaisia bugisuudeltaan, ja ainakin RDR2:ssa noita vaikutti olevan edelleen. Nuo bugit joutuu vain hyväksymään monipuolisen ja kohtuullisesti toimivan maailman hinnaksi, näköjään. Ja näköjään näin tulee käymään myös CP:n kanssa, vaikka tämä näkemys osaltani onkin vielä kuulopuhetasolla. Aiemmista peleistä viisastuneena totesin heti releasessa, että pari-kolme vuotta releasesta lienee hyvä hetki lähteä mukaan.
 
Eilen illalla tuli vastaan pätsin 1.3 tuoma ihanuus. Aseiden lataus tapahtuu hidastettuna. Onko muut törmänneet ja onko tähän toimivaa fiksiä olemassa?
 
Joko olet lotonnut GTA:ssa pääpotin, tai sitten aika kultaa muistot. Heinä-elokuussa pelailin GTA:ta noin 40h, siis kohta kymmenettä ikävuotta lähestyvää peliä, ja:
- 2 krt putosin mapin alle, ainut keksimäni ratkaisu oli käynnistää peli uudelleen.
- 2 krt juutuin "kiinni" johonkin, ainut tapa oli käynnistää peli uudelleen.
- Tekstuurit välkkyivät jossain oikein erityistilanteessa - tällä kyllä mielestäni ei ole mitään merkitystä, jos ei ole laajamittainen ongelma, kun uudet näytönohjaimet yms. tuovat jatkuvasti lisähaasteita.
- Peli ei missään tilanteessa sammu oikein, vaan aina taustalle syömään CPU -tehoa ja muistia ikuisuuksiin asti.
- Onlinesta en kehtaa edes sanoa suurinta osaa ongelmista. Päällimmäisenä tuntumana miljuunia latausruutuja, ja kiitokseksi venailusta kymmeniä ja kymmeniä disconnecteja ja uusia latausruutuja. On aivan tyypillistä, että pelin latausruutu kestää mitä vain välillä 30s - 15 min - siis kellosta katottuna tuo 15 minuuttia. Selvästi peliä ei ole suunniteltu millään muotoa moninpeliksi.

Ja nämä siis tuossa lyhyehkössä pelailussa. Discordiporukan perusteella oikeinkin normaalia ja tuttua toimintaa. Oma tuntumani on, että hyvälläkin visiolla ja budjetilla nämä superisot pelit tahtovat vain olla haastavia. Bugeja riittää ja näköjään niistä on aika vaikea päästä eroon, jos pelimoottori on yhtään kunnianhimoisempi.

Peli oli ja on edelleen erinomainen, niin kuin se oli Xbox 360:llä ja PS4:lläkin. RDR1 ja RDR2 olivat varsin samankaltaisia bugisuudeltaan, ja ainakin RDR2:ssa noita vaikutti olevan edelleen. Nuo bugit joutuu vain hyväksymään monipuolisen ja kohtuullisesti toimivan maailman hinnaksi, näköjään. Ja näköjään näin tulee käymään myös CP:n kanssa, vaikka tämä näkemys osaltani onkin vielä kuulopuhetasolla. Aiemmista peleistä viisastuneena totesin heti releasessa, että pari-kolme vuotta releasesta lienee hyvä hetki lähteä mukaan.

Kyllä GTAn saari-heistiä on tullut tahottua taas pienen tauon jälkeen. Kaveri kyllä putosi just jonnekin tyhjyyteen sukeltaessa mutta mulla ei ole ollut mitään ongelmia. Sen verran olen kultasilmä että olisi jäänyt aiemminkin mieleen jos olisi häirinnyt peliä. CP:ssä nuo bugit hieman vähentää immersiota.
 
Tutulle sattui lentävä auto.

Viimeksi eilen nähty. Vetäisin pari quickhackkiä mosaan, joka kuoli ja ilmeisesti kaatui kuorma-autoa vasten. Koko kuorma-auto lensi korkealle rakennuksen sisäkattoon, että paukahti ja tippui ylösalaisin takaisin maahan. Fysiikassa on pahoja aukkoja tuossa pelissä. Hitboxit ovat omituisia, se ei laske massaa esineille ja hommaa pahentaa se, että collision detection ei useinkaan toimi eli se mosa kaatuu esim kuormaauton alle suoraan sen kuorma-auton läpi, mikä saa fysiikkamoottorin sekoilemaan
 
Pelailin eilen pitkästä aikaa tätä. En kesällä jaksanut pelata, kun oli muuta tekemistä, ja odottelin pätsejä. Ihan hyvinhän tämä taas maistuu, ei valittamista. Rahan arvoinen peli ollut kauan sitten jo, ja edelleen tarjoaa.

Oikeastaan ainoa asia mikä hämää on se, että 8700K on liian laiska tälle. Näyttis idlaa jatkuvasti jossain 200-250W tehoissa, kun cpu usage on 90-100%. Ja etenkin autolla ajaessa peli tukehtuu välillä aika pahasti, kun prossussa ei riitä vääntö. Ehkä pitäis laittaa peli uudestaan tauolle kunnes saa sen 3D cache 6900X:n tms. josko sitten näyttiksellekin olisi töitä tässä pelissä.
 
Ketkä odottelleet uuden sukupolven käännöstä niin joutuneen odottamaan lisää:


"
CD Projekt on joutunut laittamaan jäitä hattuihin loppuvuoden julkaisujaan odottaville pelaajille.

Studio kertoi aikaisemmin julkaisevansa sekä Cyberpunk 2077:n että The Witcher 3:n uuden konsolisukupolven versiot vielä tämän vuoden puolella. Nyt yhtiö on kertonut sijoittajilleen, ettei se voi varmuudella luvata kummankaan pelin ilmestyvän vielä tämän vuoden puolella. Studion mukaan se tavoittelee edelleen Cyberpunk 2077:n ja The Witcher 3:n PS5- ja Xbox Series X/S -versioiden julkaisua vuoden 2021 aikana, mutta kertoo suhtautuvansa julkaisuaikatauluihin varauksella viime vuoden opeista viisastuneena.

Puolalaistudion maine sai viime vuonna huomattavan kolauksen sen julkaistua odotetun Cyberpunk 2077:n keskeneräisenä pc:lle, PS4:lle ja Xbox Onelle. Yhtiön johtoa syytettiin tuolloin useaan otteeseen viivästyneen pelin kiirehtimisestä markkinoille, vaikka studion sisällä pelin tiedettiinkin olevan varsin heikossa jamassa etenkin konsoleilla.

Studio kertoi kesäkuussa olevansa tyytyväinen Cyberpunk 2077:n suorituskykyyn useiden päivitysten jälkeen, mutta työ pelin parissa jatkuu edelleen. CD Projektin mukaan yli kolmannes yhtiön työntekijöistä työskentelee tällä hetkellä pelin uuden konsolisukupolven version kehityksen ja alkuperäisen version tuen parissa. Loput työntekijöistä kehittävät pelin ensimmäistä laajennusta, Gwentiä sekä muita vahvistamattomia peliprojekteja.

Lähde: VGC

"

Oliskohan niin että uuden sukupolven pätsi osuisi yksi yhteen tulevan lisäosan kanssa.
 
Olisipa lisäosa jota tähän väsäävät iso overhaul koko pelille. Tosin peli pelattu läpi ja oli ihan OK kokemus, joten en nyt mitään maata mullistavaa sieltä odota, niin ei tarvitse ainakaan pettyä
 
Olisipa lisäosa jota tähän väsäävät iso overhaul koko pelille. Tosin peli pelattu läpi ja oli ihan OK kokemus, joten en nyt mitään maata mullistavaa sieltä odota, niin ei tarvitse ainakaan pettyä
Nytten voisi olla tsäänsi että CDPR tekisi EA:t kuten DAI kohdalla että silloin last genille (PS3/X360) ei tullut noita DLC:tä ollenkaan tai uusinta.

""All future Dragon Age: Inquisition DLC will be available on PC, PlayStation 4 and Xbox One only," BioWare said. Three extensions have been released so far, Jaws of Hakkon, Dragonslayer (free) and Spoils of the Avvar, the latter coming June 9. "

Ja nytten CDPR voisi tehdä jossain lisäosassa sen että PC ja uudelle genille tulisi sitten noi poistetut ominaisuudet mitä ei taas ollut mahdollista toteuttaa viime sukupolven konsolien kanssa.

Mutta olishan se taas kova PR tappio mutta uskoisin että pelaajat voisivat sen jotenkin ymmärtää koska näkivät miten tiukilla konsolit olivat jo nykyisen version kanssa.

Luonnollisesti sitten tälle overhaulle pistettäisin sitten kovempi hinta sen lisäosan kanssa.
 
Onkos kuinka monella muulla tuota mainosten vilkkumisongelmaa.


Tämä alkoi omalla kohdalla jonkun pätsin jälkeen keväällä. Sitä ennen joskus satunnaisesti saattoi joku mainostanut vilkkua, mutta sen jonkun pätsin jälkeen suuri osa tauluista vilkkuu ja on aika hemmetin häiritsevää.

Sekin on jännä, että tuo tosiaan alkaa noin 5 minuutin pelaamisen jälkeen vasta. Olen koittanut laskea kelloja niin näyttiksestä, muisteista ja CPU:stä, mutta ei niillä ole tuohon mitään vaikutusta. Samoin olen uninstalloinut koko pelin ja asentanut uudelleen, sekä vetänyt näyttiksen ajurit sileäksi DDU:llä, mutta mikään ei auta

Sinänsä ei niin harmita, kun olin jo pelannut pelin läpi ja tehny suurimman osan gigeistä ym. jo., mutta olisihan se kiva saada tuo flickeröinti pois, jos ja kun haluaisi palata pelin pariin lisäsisällön myötä. No jospa se korjaantuisi, kun hommaa uuden prossun, emon ja muistit, ja vetää winukan uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa pitää ostaa parempi PC kun ei pyöri suositetuilla spekseillä kuin 30fps ja vähän päälle, ja silti joutuu joitain höttöjä karsimaan pois. Olisi pitänyt olla kai ostamatta, ja ostaa sitten 5 vuoden päästä alelaarista. Kehtaa maksaa 600 Euroa pelkästään näytönohjaimesta että pääsee tätä peliä pelaamaan kunnon ruudunpäivityksellä.
 
Onkos kuinka monella muulla tuota mainosten vilkkumisongelmaa.


Tämä alkoi omalla kohdalla jonkun pätsin jälkeen keväällä. Sitä ennen joskus satunnaisesti saattoi joku mainostanut vilkkua, mutta sen jonkun pätsin jälkeen suuri osa tauluista vilkkuu ja on aika hemmetin häiritsevää.

Sekin on jännä, että tuo tosiaan alkaa noin 5 minuutin pelaamisen jälkeen vasta. Olen koittanut laskea kelloja niin näyttiksestä, muisteista ja CPU:stä, mutta ei niillä ole tuohon mitään vaikutusta. Samoin olen uninstalloinut koko pelin ja asentanut uudelleen, sekä vetänyt näyttiksen ajurit sileäksi DDU:llä, mutta mikään ei auta

Sinänsä ei niin harmita, kun olin jo pelannut pelin läpi ja tehny suurimman osan gigeistä ym. jo., mutta olisihan se kiva saada tuo flickeröinti pois, jos ja kun haluaisi palata pelin pariin lisäsisällön myötä. No jospa se korjaantuisi, kun hommaa uuden prossun, emon ja muistit, ja vetää winukan uusiksi.
Olen aina olettanut, että tuon vilkkumisen on ollut tarkoitus emuloida rappiota, koska noita välkkyviä tauluja tuntuu olevan eniten kaikkein kämäisimmillä alueilla.
 
DLSS aiheuttaa ainakin jotain vilkkumisia tekstuureissa tietyllä etäisyydellä ja katselukulmalla. Itsellä oli mennyt ohi tuo että mipmap lodbias kannattaa laittaa nvidia control panelista -3 jos dlss käytössä. Terävöittää tekstuureja, en tiedä onko vaikutusta tuohon vilkkumiseen pitää koittaa kun kerkeää.
 
Olen aina olettanut, että tuon vilkkumisen on ollut tarkoitus emuloida rappiota, koska noita välkkyviä tauluja tuntuu olevan eniten kaikkein kämäisimmillä alueilla.

Pelissä on toki myös tarkoituksella vilkkuvia ja sekoilevia mainoskylttejä, mutta nuo bugittavat erottaa siitä, että ne eivät vilku, jos pysyy paikallaan eikä kääntele näkymääkään.
 
Aloitin pitkästä aikaa uudelleenpeluun ja tuli ärsyttävä ongelma. FPS tippuu noin 60:stä johonkin 2-4:een hetken pelailun jälkeen. Ihan kuin VRAM loppuisi ja alkaa kauhea stutterointi.

Ei tätä tapahtunut ennen uusinta pätsiä. 3070:ssä 8 gigaa muistia ja sen verran se näyttää haukkaavankin 1440p resolla.
 
Pakko kai tämä on läpi pelata vaikka pyörii kuin peruna, ja antaa liikaa GTA filliksiä. Paskaan aikaan hommasin, olisi pitänyt odottaa siihen asti kun taas saa näytönohjaimia ilman munuaisen myymistä. Villi veikkaus on että eivät tule saamaan tätä ikinä pyörimään kunnolla vanhemmilla korteilla.
 
Aloitin pitkästä aikaa uudelleenpeluun ja tuli ärsyttävä ongelma. FPS tippuu noin 60:stä johonkin 2-4:een hetken pelailun jälkeen. Ihan kuin VRAM loppuisi ja alkaa kauhea stutterointi.

Ei tätä tapahtunut ennen uusinta pätsiä. 3070:ssä 8 gigaa muistia ja sen verran se näyttää haukkaavankin 1440p resolla.

Tekeekö aina samalla alueella? Mulla teki tuota samaa jo talvella aina kun yksi tietty jengiläinen tuli piirtoetäisyyden sisään, ilmeisesti hahmo tai joku sen itemeistä bugasi.



Ja mulla taas iski ekaa kertaa ikinä kesken tappotehtävän poliisit päälle, kiva kun spämmäät contagionia ja overheattia talossa jossa ei ole kuin kriminaaleja niin yhtäkkiä teetkin muka jotain laitonta ja on tähti niskassa. Sitten kun poistut alueelta niin mission failed.
 
Tekeekö aina samalla alueella? Mulla teki tuota samaa jo talvella aina kun yksi tietty jengiläinen tuli piirtoetäisyyden sisään, ilmeisesti hahmo tai joku sen itemeistä bugasi.



Ja mulla taas iski ekaa kertaa ikinä kesken tappotehtävän poliisit päälle, kiva kun spämmäät contagionia ja overheattia talossa jossa ei ole kuin kriminaaleja niin yhtäkkiä teetkin muka jotain laitonta ja on tähti niskassa. Sitten kun poistut alueelta niin mission failed.
Kyllä se alkoi jo heti ekasta tehtävästä, jossa haetaan se naikkonen kylppäristä. Lopetin melkein heti sen jälkeen, kun pelaamisesta ei oikein tullut mitään. Joku 5-10 min ehtii pelaamaan ja droppaa.

Lämmöt raudassa on ok ja kaikki vakiokelloilla, joten ei siitäkään pitäisi olla kiinni. Kuitenkin toiminut aiemmin hyvin ennen pätsiä samalla setupilla.
 
Pakko kai tämä on läpi pelata vaikka pyörii kuin peruna, ja antaa liikaa GTA filliksiä. Paskaan aikaan hommasin, olisi pitänyt odottaa siihen asti kun taas saa näytönohjaimia ilman munuaisen myymistä. Villi veikkaus on että eivät tule saamaan tätä ikinä pyörimään kunnolla vanhemmilla korteilla.
Kuinka vanhoilla meinaat?
Ite aloitin viikonloppuna vegalla ja ei mitään mainittavia ongelmia.
Hienosti pyörii mediumilla plus pari muuta setuppia vähän mediumista ylöspäin.
9600k ei myöskään hakkaa päätä kattoon tällä kortilla.
 
Kuinka vanhoilla meinaat?
Ite aloitin viikonloppuna vegalla ja ei mitään mainittavia ongelmia.
Hienosti pyörii mediumilla plus pari muuta setuppia vähän mediumista ylöspäin.
9600k ei myöskään hakkaa päätä kattoon tällä kortilla.
1060 6Gb, Xeon 1231v3 ja 16 Gigaa muistia. Pitää varmaan säädellä vielä enemmän, nyt pyörii high asetuksilla sen 30+ fps jotkut turhakkeet pois päältä.
 
1060 6Gb, Xeon 1231v3 ja 16 Gigaa muistia. Pitää varmaan säädellä vielä enemmän, nyt pyörii high asetuksilla sen 30+ fps jotkut turhakkeet pois päältä.
Ahaa. No tuolla kortilla varmaan vähän tekee tiukkaa.
1440p näyttö on muuten itellä ja tuolla mediumilla saa sen ~60fps sen ihmeemmin säätelemättä.
Kait sitä vois jonkun oppaan tuohon säätelyyn lukea, koska mulle ei ainakaan tullut grafiikoiden suhteen mitään vau tunnetta pelatessa.
 
1060 6Gb, Xeon 1231v3 ja 16 Gigaa muistia. Pitää varmaan säädellä vielä enemmän, nyt pyörii high asetuksilla sen 30+ fps jotkut turhakkeet pois päältä.
En elättelisi toiveita. 3900x + 1080gtx serrillä sai 1440p pyörimään 50-60fps, pelin näyttäessä perunalta.
 
En elättelisi toiveita. 3900x + 1080gtx serrillä sai 1440p pyörimään 50-60fps, pelin näyttäessä perunalta.
En elättelekään pyörii näillä asetuksilla 30+ ja siihen on tyydyttävä. Passaa sitä joskus pelata "konsolillakin". Kokeilin justiinsa niin ei paljon meno parane vaikka kuinka säätää.
 
Mikähän tässä pelissä nyt on rikki, kun kellotettu RTX 3060 Ti saa ilman säteenseurantaa medium-presetillä ja 1440p-resoluutiolla non 45FPS? Näytönohjain boostaa 2Ghz ja käyttöaste jatkuvasti 99%, mutta FPS ei nouse, vaikka mitä yrittää. DLSS Qualitylläkin +60FPS jää haaveeksi. Säteenseurannan kytkeminen takaisin päälle laskee FPS:ää ehkä muutamalla ja sillä ruudunpäivitysnopeus tuntuu olevan kunnossa. Benchmarkkeja katsonut, niin tuolla medium-presetillä kuitenkin pitäisi tulla keskimäärin melkein 80fps.

Oma tallennus on kyllä väkisin jotenkin rikki, kun bugeja ja jäätymisiä on julkaisusta saakka ollut niin pirusti, eikä mikään patch, koneen kaikkien osien vaihtaminen ja Windowsin asennus uudelleen niitä korjaa. Jos peli joskus tulee kuntoon, niin voi aloittaa uuden saven puhtaalta pöydältä. Tuollaiseen yleiseen kaupungilla hortoiluun ja fiilistelyyn voisi melkein kokeilla jonkun toisen pelaajan 100% savea.
 
Mikähän tässä pelissä nyt on rikki, kun kellotettu RTX 3060 Ti saa ilman säteenseurantaa medium-presetillä ja 1440p-resoluutiolla non 45FPS? Näytönohjain boostaa 2Ghz ja käyttöaste jatkuvasti 99%, mutta FPS ei nouse, vaikka mitä yrittää. DLSS Qualitylläkin +60FPS jää haaveeksi. Säteenseurannan kytkeminen takaisin päälle laskee FPS:ää ehkä muutamalla ja sillä ruudunpäivitysnopeus tuntuu olevan kunnossa. Benchmarkkeja katsonut, niin tuolla medium-presetillä kuitenkin pitäisi tulla keskimäärin melkein 80fps.

Oma tallennus on kyllä väkisin jotenkin rikki, kun bugeja ja jäätymisiä on julkaisusta saakka ollut niin pirusti, eikä mikään patch, koneen kaikkien osien vaihtaminen ja Windowsin asennus uudelleen niitä korjaa. Jos peli joskus tulee kuntoon, niin voi aloittaa uuden saven puhtaalta pöydältä. Tuollaiseen yleiseen kaupungilla hortoiluun ja fiilistelyyn voisi melkein kokeilla jonkun toisen pelaajan 100% savea.
Mitenkäs CPU usage? Mikä prossu?
 
Mitenkäs CPU usage? Mikä prossu?
Prossuna i5 11400 ja käyttöaste jäi alle 60%:n. FPS (ja prossun käyttöaste) kyllä nousee, mitä enemmän DLSS:ää lyö tiskiin, eli ei jää prossusta kiinni. Säteenseurannan kytkeminen pois päältä tuntui rikkoneen tuon pelin.
 
Oliskohan kellotukset epävakaat. Tai sitten joko näytönohjainajurit tai pelin omat tiedostot solmussa. Ajaisin ainakin eka repairin peliin ja asentaisin näytönohjain ajurit uudelleen vaikka sitten DDU:ta käyttäen. Kannattaa myös koittaa ennen tuota tekeekö samaa muissakin peleissä.

Kannattaa huomioda että GOG puolella tuolla on 2 eri versiota 1.3 patchissa AVX ja non-AVX. Kannattaa koittaa non-AVX jos mikään muu ei auta.
 
Viimeksi muokattu:
Oliskohan kellotukset epävakaat. Tai sitten joko näytönohjainajurit tai pelin omat tiedostot solmussa. Ajaisin ainakin eka repairin peliin ja asentaisin näytönohjain ajurit uudelleen vaikka sitten DDU:ta käyttäen. Kannattaa myös koittaa ennen tuota tekeekö samaa muissakin peleissä.

Kannattaa huomioda että GOG puolella tuolla on 2 eri versiota 1.3 patchissa AVX ja non-AVX. Kannattaa koittaa non-AVX jos mikään muu ei auta.
Mulla on varmaan 13 1.23 - 1.30 patchia tuolla, ja niistä ei ota mitään selvää mikä on mikä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 328
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom