Entä Johnny Silverhand?Jos V:n nimi olisikin John Matrix tai Kratos, niin tää supersankarius olisi paljon helpommin ohitettu typeryys.

Mutta kieltämättä omaankin makuun peli muuttui vähän turhankin helpoksi loppua kohden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Entä Johnny Silverhand?Jos V:n nimi olisikin John Matrix tai Kratos, niin tää supersankarius olisi paljon helpommin ohitettu typeryys.
Sehän ei nimenomaan ollut mikään supersankari, vaan kaatui aika helposti kun otti 1v1 jonkun vähän enemmän treenanneen kyborgin kanssa. Aiemmat operaatiot oli selvästi onnistuineita huolellisen suunnittelun takia, eikä niinkään siksi että se olisi joku puolijumala supersankari josta luodit kimpoaa.Entä Johnny Silverhand?
Mutta kieltämättä omaankin makuun peli muuttui vähän turhankin helpoksi loppua kohden.
Konsoliversioiden ongelmia.Osaisko joku valaista mikä noita tekstuureja vaivaa tässä pelissä? Onko tässä vain kyse edelleen pelkästään keskeneräisyydestä? En muista, että kovin monissa peleissä olisi tälläistä vastaavaa, jossa esim. npc hahmot ilmestyvät eteen tyhjästä tai tekstuurit muuttuvat lennosta sekä piirtoetäisyys on melko heikolla tasolla toisinaan. Ostin pelin julkaisussa mutta päätin että en pelaa sitä ennenkuin peli on valmis. No liekö ikinä sitä tasoa mitä lupasivat. jää nähtäväksi.
No meitä on toki moneen junaan.
Oma mielipide on että harmi että sai niin paljon paskaa niskaan koska pelihän on aivan loistava ja vähät bugitkin on lähinnä jotain graafisia eikä peliä varsinaisesti rikkovia.
Alotin tätä lopulta ja vaikka olen tähän asti tykännyt niin ei vielä ainakaan ole varsinaisesti koukuttanut.
Mutta semmosena sandbox / immersive sim / rpg yhdistelmänä vaikuttaisi toimivan.
En tiedä mitä ihmiset oikein odottavat, koska ne suurimmat pelin ongelmat ovat kuitenkin ihan pelin ytimeen, tarinaan ja kaikkeen siihen miten nämä sointuvat yhteen niin pahasti kytköksissä, ettei sellasia asioita millään patchilla pystytä muuttamaan, koska koko peli pitäisi tehdä monilta osin uusiksi, eikä vain jotain murusia putsata ympäriltä: Pelissä ei ole takaa-ajoja. Jos siihen nyt laitetaan takaa-ajot, niin ne ei voi mitenkään järkevästi fuusioitua enää olemassaolevien main ja sidequestien kanssa.josko tästä pelistä tulee koskaan mitään?
Jos tästä alkaa väittelemään niin on kyllä loputon suo joten edelleen omasta mielestä hyvä peli jossa oli kuitenkin ongelmansa. Itseä ei jaksa kiinnostaa pois jätetyt ominaisuudet kun en juurikaan pelin kehitystä seuraillut mutta ymmärrän että menee tunteisiin jos ja kun siellä ilmeisesti sellaisia on.Varmaan on moneksi, mutta jos katsoo sitä mitä pelistä kerrottiin ja markkinoitiin niin tämähän on täysi huijaus. Nyt kun pelistä on päästy purkamaan suurin osa niin näkee miten keskeneräinen koko peli on. Se muistuttaa lähinnä alfaa tai betaa parhaimmillaankin. Avoin maailma on täysi vitsi ja jos ajattelee, että tuolla haluaisi seikkailla. Muutenkin pelissä on ihan järjetön määrä keskeneräisiä ominaisuuksia. Craftays sekä RPG ominaisuudet ovat rikki tai aivan älyttömiä. Listaa voi jatkaa loputtomiin ja itse edelleen en usko, että tätä tekelettä voi korjata sillä bugit ovat se pienen sen pelin ongelma.
Toiseksi kertoo aika paljon, että viimeisen 6 kk aikana CDPR ei ole juuri saanut peliä oikeasti korjattua. Sen taso on kuitenkin edelleen aika huono ja modaajat ovat paljon pidemmällä kuin suurehko pelinkehitys firma. Tämä antaa viitteitä, että ovat siirtyneet jonnekin seuraavaan asiaan. Edelleen niitä DLCtä odotellessa voi sitten haaveilla, josko tästä pelistä tulee koskaan mitään?
Peli on niin average kuin olla ja voi siltä corelta joka toimii sekä ihan huomattavasti jäljessä heidän 6 vuotta vanhaa peliään. Ei pysty millään muulla syyllä keksimään, että miksi menivät liveen tämän kanssa kuin se, että heiltä oli rahat loppu. Mitään hienoa itse pääjuonen ja muutaman tehtävän ympärillä ei juurikaan ole... jos joku miettii pelin ostamista niin en missään nimessä suosittele. Jos haluaa firmalta hyvän pelin niin kannattaa pelata se Witcher 3 vaikka uudestaan. Tämä on kyllä varsin suuri pettymys sillä pelissä ei juuri ole mitään mielenkiintoista.
Jos tästä alkaa väittelemään niin on kyllä loputon suo joten edelleen omasta mielestä hyvä peli jossa oli kuitenkin ongelmansa. Itseä ei jaksa kiinnostaa pois jätetyt ominaisuudet kun en juurikaan pelin kehitystä seuraillut mutta ymmärrän että menee tunteisiin jos ja kun siellä ilmeisesti sellaisia on.
Itseä ärsyttävimmät asiat oli poliisien käyttäytyminen sekä se että pelistä tuli tosiaan melko helppo loppua kohden.
Nautin tarinasta ja yksityiskohtaisesta kaupungista paljon ja delsut tulee ostettua välittömästi kun saavat valmiiksi.
Pelaan tosiaan pc:llä joten omaa kokemusta vaikea verrata johonkin bugisiin ps4 versioihin mitkä olisi tosiaan pitänyt jättää tekemättä.
Sehän tässä harmittaa että markkinoivat tätä alunperin RPG pelinä, vaikka käytännössä muutamaa hassua rpg elementtiä lukuunottamatta tämä on täysin puhdas 1st person räiskintä peli.
Ehkä se vuodetun tekijän sana vuodesta 2022 ei ollutkaan ihan täyttä paskapuhetta.Tämä on yksi esimerkki monista, jonka vuoksi Cyberpunkin kokonaisuutta katsoessa on huomattavissa useita mutkat suoriksi -kehitystyön tuloksia, johtuen kiirehditystä julkaisuaikataulustaan.
Ehkä se vuodetun tekijän sana vuodesta 2022 ei ollutkaan ihan täyttä paskapuhetta.
Tämä asiahan muutettiin kiirehdityn julkaisuaikataulun vuoksi. Sen takia koko inventory ja skill systeemi, sekä niiden valikot, ovat monikerroksisia, suorastaan erilaisia kehityksen keskeneräisiä tuotepareja, joista on huomattavissa ettei lopullisen tuotteen ajatus koko systeemistä ollut kauhean järkevä ja myöskin huonosti sulautettu yhdeksi kokonaisuudeksi. Juuri viitaten isoon osaan taitoja jotka ovat suorastaan turhia, sekä näiden progression täysi hiomattomuus. Unohtamatta käyttöliittymien erilliset UI-sivut, sivut joissa on erilaisia layoutteja ja ulkoasueroja toisiinsa nähden. Nämä irtosivut ovat yhdistetty toisiinsa vanhan kunnon aloitussivulla, koska kallisarvoista aikaa ei riittänyt enää fiksuun nidontaan intuitiivisellä valikkoratkaisulla varustettuna. Eri kehitysasteiden suunnitelmaerot ja huonosta koordinoinnista johtuva kommunnikoinnin puute pelin kehittäjien osastojen välillä tuotti näemmä toisinaan heikosti toisiinsa sopivia palasia projektiin.
Aikaistettu deadline kun oli väkisin jyrätty läpi, julkaistuun peliin laitettiin se mitä ehdittiin, mutta valitettavasti tämän vuoksi välillä pelatessa huomaa jonkun pelisisällön hyödyttömyyden tai toisista riippumattomuuden.
Esimerkkinä hacking ideana ja sen funktio pelaajan läpipeluussa on selkeästi tuttu konsepti Fallout/Deus-Ex/ym pelien vastaavista, joka oli kieltämättä Cyberpunkissa fiksun oloinen ja näköinen pelimekaniikka. Valitettavasti se kaikki aika ja vaiva sen eteen oli lopulta jokseenkin turhaa, koska koko hacking on pelin alun jälkeen todella merkityksetön, eikä sillä ole tarjota tarpeellisia ominaisuuksia pelaajalle läpipeluunsa aikana, syvennystä questeihin tai vaikka auttaa epic lootin saamisessa. Sen pääasiallinen tarkoitus on enää häiritä pelihistorian helpoimpia vihollisia vaikeustasoon suhteutettuna, jotka muuttuvat pelin kaikilla aseilla jauhelihaksi ilman hakkerointiakin varsin helposti. Hakkeroinnille oli varmasti suunniteltu merkittävä rooli alkuperäisessä "RPG versiossa", pelkästään sen hienosta ja hiotusta toteutuksestakin voimme näin päätellä, mutta pelin muututtua kiireellä tehdyksi action-adventureksi, se jäi vain mekaniikaksi millä ei ollut enää pelissä omaa paikkaa, mutta heitettiin peliin silti mukaan koska sellainen löyty jo valmiina.. Tätäkään asiaa ei voi mitenkään patchata vanilla Cyberpunkkiin jälkeenpäin, tekemättä puolta peliä uusiksi. DLC? Tämän kohdalla miksipä ei.
![]()
Tämä on yksi esimerkki monista, jonka vuoksi Cyberpunkin kokonaisuutta katsoessa on huomattavissa useita mutkat suoriksi -kehitystyön tuloksia, johtuen kiirehditystä julkaisuaikataulustaan.
vaihtoehtoisesti voit lisätä skillinä stealthia kun olet veden alla
En vältellyt vettä vaikka siksi ettei se kiinnostanut, vaan vedessä ei ole mitään pelaajalle.
Ehkä se jumalpelien jumalpeli tulee sit seuraavaks!
Täältä näkee näitä alueita, joita on rakenneltu valmiiksi ja sitten blokkailtu. Koko Night City on täynnä tätä. Joihinkin pääsee ilman hackia ja joihinkin tarvitsee apuja. Tämä keskeneräisyys on vain niin massiivista, että peliä on leikkailtu todella rankalla kädellä. Muutenhan ei olisi edes järkevää tehdä näitä alueita tähän kuntoon. Myöskin kun ollaan analysoitu noita rakennuksia niin siellä on indikaatioita, että alkuperäisesti olisi paljon suuremmat alueet ollut haaveena sillä sinne on rakennettu suuret määrät tilaa, jotka voi sisustaa. Tämä viittaisi siihen, että näiden megabuildingien kokoja on pienennetty vielä siitäkin mitä pystyy näkemään demoista. NCssähän on myös vankila, jonne ei pääse, mutta jos sinne menee hackilla niin ihmiset siellä keskustelevat omia dialogejaan. Samoin teollisuus alueella on paljon teollisuus rakennuksia ja kortteleita, jotka on tavalla tai toisella blokattu, mutta oudosti sieltä löytyy vaikka mitä tavaraa. Todennäköisesti poistettuja tehtäviä yms. Tuo Ncar (skytrain) sekä metro poistot ovat myös jättäneet kaupunkiin suuria määriä aaverakennuksia / rakennelmia, joista viitteitä löytyy esim. nimistöstä, seikkailtavista paikoista, jotka ovat vaillinaisia tai sitten parkouraamalla tai hackilla kun menee katselemaan mitä on ollut. Pacificassa löytyy valmis asekauppa ampumaratoineen. Monia asuntoja myös löytyy ja varsinkin kaupungin korkeissa taloissa sekä hienostoalueilla tuntuu olevan paljon puolivalmiiksi tehtyjä alueita, jotka on jätetty sitten käyttämättä.
Cyberpunk 2077 Hackers Got What They Wanted
https://www.youtube.com/user/pablo397/videos
Tässä pelissä se NPC ei pääse tekemään edes sitä rinkiä, sillä se joutuu despawnatuksi heti kun näköyhteys katkeaa..NPC:t seisoo paikallaan kaupungeissa tai kiertävät rinkiä.
Mutta eivät osaa tehdä yhtään mitään muuta. Esim. snipulla on huvittavan helppo putsailla mikä vaan tehtäväalue, sillä vihut eivät osaa pysyä piilossa tai hakeutua sellaiseen paikkaan jossa olisivat oikeasti turvassa, eivätkä kykene poistumaan dedikoidulta tehtäväalueeltaan jotta voisivat sinua vastaan taistella. Eivät myöskään pyydä apua jengikavereiltaan, soita poliisia paikalle, palkkaa äkkiä toista fikseriä suojaamaan itseään, hae snipua kaapista ja ammu takaisin, tai oikein mitään muutakaan, vaan saat kaikessa rauhassa napittaa niitä yksitellen. Samaa huonoa AI designia on toki monissa muissakin peleissä, tässä vaan toivoi että joku kaupunginosan omistava jengi kykenisi yhden ihmisen kivääreineen hoitelemaan tavalla tai toisella.AI rikki? Hmm, no ei se mun silmissä ollut. Käyttivät suojia, kiersivät sivustaan ja tekivät hack-hyökkäyksiä.
Hyvä ja perusteltu kommentti! Kiitos siitä.Tässä pelissä se NPC ei pääse tekemään edes sitä rinkiä, sillä se joutuu despawnatuksi heti kun näköyhteys katkeaa..
Eipähän tarvitse huolehtia siitä että ne tekisivät mitään fiksua kuin pari minuuttia generoinnista eteenpäin.
Mutta eivät osaa tehdä yhtään mitään muuta. Esim. snipulla on huvittavan helppo putsailla mikä vaan tehtäväalue, sillä vihut eivät osaa pysyä piilossa tai hakeutua sellaiseen paikkaan jossa olisivat oikeasti turvassa, eivätkä kykene poistumaan dedikoidulta tehtäväalueeltaan jotta voisivat sinua vastaan taistella. Eivät myöskään pyydä apua jengikavereiltaan, soita poliisia paikalle, palkkaa äkkiä toista fikseriä suojaamaan itseään, hae snipua kaapista ja ammu takaisin, tai oikein mitään muutakaan, vaan saat kaikessa rauhassa napittaa niitä yksitellen. Samaa huonoa AI designia on toki monissa muissakin peleissä, tässä vaan toivoi että joku kaupunginosan omistava jengi kykenisi yhden ihmisen kivääreineen hoitelemaan tavalla tai toisella.
Hyppykengillä pääsee kans usein sellaisiin paikkoihin tehtäväalueella, jossa on hyvä näkösuoja ja ei tikkaita paikalle ja vihollisporukka on taas ihan kujalla siitä mitä tapahtuu, oletettavasti koska eivät osaa määrittää mitään reittiä paikalle. Istuvat vaan paikoillaan paskat housussa ja odottavat vaikka aamuun asti sitä kun suot heidät ampua.
Jos peliä pelaa kuin uusita doomia, niin ai on varmasti ihan riittävän hyvä, ja pesarilla on hauska välillä joku nuijata kanveesiin.Hyvä ja perusteltu kommentti! Kiitos siitä.
Aika monessa pelissä snipu on op just samoista syistä. MgsV oli ain suhteen mainio.
Tyyli ennen tarkoitusta ja pesari käteen![]()
Joo, jokaisella on eri odotuksia ja preferenssejä, ja aniharvoin (jos koskaan) kaikki on kunnossa. Ehkä tässä peliharrastuksessa tulee keskittyä pelien vahvuuksiin, ja siihen mitä uutta ne antavat. Toki selkeät bugit ovat no-no.Jos peliä pelaa kuin uusita doomia, niin ai on varmasti ihan riittävän hyvä, ja pesarilla on hauska välillä joku nuijata kanveesiin.![]()
Pakko nostaa käyttäjälle zaku kyl hattua valtavasta duunista viime kuukausien aikana tuodakseen ilmi kuinka huono peli CP2077 onkaan, hienoo paneutumista! Kyl siel totuutta on mut itse oon silti kauheen tyytyväinen siihen et pystyin nauttii pelistä täysin siemauksin vaikka seurasin kehitystä ja hypeä myös muutaman vuoden. Heittämällä parhaita pelikokemuksia mun peliurallani enkä tuntenu oloani petetyksi. Oppia ikä kaikki silti tämäkin kokemus varmasti koko peliteollisuudelle, ennen kaikkea polskeille. Ehkä se jumalpelien jumalpeli tulee sit seuraavaks!
Jospa nuo käyttämättömät paikat tulis jossain väleissä käyttöön lisäosissa kuten pitkään on jo uumoiltu tai ainakin toivottu.
Kiva, että voi olla avuksi.
Minusta on hyvä nostaa keskusteluun tämä viime vuosien trendi, että AAA firmat tuottavat aivan ala-arvoisia julkaisuita. Samalla olisi ihan hyvä paneutua niihin syihin, mistä tämä johtuu.
Tässä nyt pari hyvää koostetta CP2077, jota varmaan ollutkin täällä. Jos nyt kuitenkin on peliä ostamassa niin saattaa olla hyvä tsekata ensin. Pelissä todellakaan ei ole hyvää AIta.
Mitä taas tulee tämän pelin korjaamiseen niin olen aika varovainen tässä vaiheessa arvioimaan mihin päädytään. Vaikka toki CDPR on paljon erilaisia korjauksia tuonut niin uusia ongelmia on syntynyt aika paljon lisää. Todennäköisesti tämä uusi engine vain on niin alkuvaiheessa, että siinä on paljon korjattavaa. Toiseksi sisällöllisesti mitään suurempaa parannusta ei ole saatu aikaan yli 6kk.
Jännäksi tekee sen, että toisin kuin Witcher 3, joka toi rahaa sisään ei tämä peli tee juuri ollenkaan enää rahaa. Minkä verran aikovat oikeasti sijoittaa DLC sisältöön? Toiseksi on myös mielenkiintoista nähdä, että miten sen DLCn saa tähän tarinaan pultattua?
Mennäänkö siis vain sillä, että Vn kiirettä korjata tai poistaa siru siirretään yhä pidemmälle? Tuleeko uusia loppuja? Vai pelataanko kokonaan toisella hahmolla. Noita keskeneräisiä paikkoja on ainakin niin paljon, ettei materiaalista ole pulaa. Epäilen myös, että valmiita hahmoja on paljon varastossakin, että uuden tarinan rakentamiseen on paljon aineksia.
Itseää hämmästyttää se, että jos oli tällainen kiire julkaista niin miksi ei luovuttu kokonaan tuosta Open World konseptista? Olisivat tehneet samankaltaisen kuin Witcher 2sta. Pieniä hubeja sekä hiottu tarina. RPG mekaniikka kokonaan pois ja suurin osa kohdista vain pelkkää scriptiä niin AIta kaan ei olisi tarvinnut. Olisi myös voinut keskittää vain hiomaan ne tarina kohdat mahdollisimman hyviksi.
Itse otan kriittisellä silmällä pelin sisältöä, kun tulee vastaan. Hypeä en seurannut, koska se on yleensä lähtökohtaisesti hypeä. Ja spoilaa ehkä sitä pelimaailman uutuusarvoa. Otan pelin siis niin, kuten se on, enkä niin miten sanottiin/mainostettiin.
Ihan referenssinä, millä alustalla/raudalla olet pelannut? Millä ajanjaksolla?
Muuten olen sitä mieltä, että kaikki ennakkotilaajat ja julkkarilataajat tekevät karhunpalveluksen pelialalle. Kannattaa odottaa arvosteluja, eikä mennä hypeen kuin "pässi narussa". Muuten kaikki pelit tulevat ulos alpha/beta -tasoisina. Ja kuten edellä totesin, paljon varmasti pilattiin, kun peli tehtiin myös "antiikkiraudalle" (PS4 ja Xbox one)
Kiva, että voi olla avuksi.
Minusta on hyvä nostaa keskusteluun tämä viime vuosien trendi, että AAA firmat tuottavat aivan ala-arvoisia julkaisuita. Samalla olisi ihan hyvä paneutua niihin syihin, mistä tämä johtuu.
Yleisesti: Tässä nyt pari hyvää koostetta CP2077, jota varmaan ollutkin täällä. Jos nyt kuitenkin on peliä ostamassa niin saattaa olla hyvä tsekata ensin. Pelissä todellakaan ei ole hyvää AIta.
Mitä taas tulee tämän pelin korjaamiseen niin olen aika varovainen tässä vaiheessa arvioimaan mihin päädytään. Vaikka toki CDPR on paljon erilaisia korjauksia tuonut niin uusia ongelmia on syntynyt aika paljon lisää. Todennäköisesti tämä uusi engine vain on niin alkuvaiheessa, että siinä on paljon korjattavaa. Toiseksi sisällöllisesti mitään suurempaa parannusta ei ole saatu aikaan yli 6kk.
Jännäksi tekee sen, että toisin kuin Witcher 3, joka toi rahaa sisään ei tämä peli tee juuri ollenkaan enää rahaa. Minkä verran aikovat oikeasti sijoittaa DLC sisältöön? Toiseksi on myös mielenkiintoista nähdä, että miten sen DLCn saa tähän tarinaan pultattua?
Mennäänkö siis vain sillä, että Vn kiirettä korjata tai poistaa siru siirretään yhä pidemmälle? Tuleeko uusia loppuja? Vai pelataanko kokonaan toisella hahmolla. Noita keskeneräisiä paikkoja on ainakin niin paljon, ettei materiaalista ole pulaa. Epäilen myös, että valmiita hahmoja on paljon varastossakin, että uuden tarinan rakentamiseen on paljon aineksia.
Itseää hämmästyttää se, että jos oli tällainen kiire julkaista niin miksi ei luovuttu kokonaan tuosta Open World konseptista? Olisivat tehneet samankaltaisen kuin Witcher 2sta. Pieniä hubeja sekä hiottu tarina. RPG mekaniikka kokonaan pois ja suurin osa kohdista vain pelkkää scriptiä niin AIta kaan ei olisi tarvinnut. Olisi myös voinut keskittää vain hiomaan ne tarina kohdat mahdollisimman hyviksi.
En toki ole aivan varma, mutta käsitin, että noin 13 miljoonan myydyn kohdalla olisivat olleet jotakuinkin omillaan (ottaen huomioon myös markkinoinnit sekä muut (ei pelintekemisen suorat kulut)). Voin toki olla väärässäkin. Tänä vuonna vaan myynnit ovat romahtaneet ja saattaa olla hankala päästä samanlaiseen tilanteeseen kuin Witcher 3 pelin kanssa, joka toi yllättävän pitkään ja paljon heille rahaa.Pelihän toi voittoa kun oli myyty se 7 miljoonaa ja nyt taitaa olla myynnit 15 miljoonassa
Surprisingly, the studio made it clear that Cyberpunk 2077 was part of the problem, though they went about confirming that information in a strange way. While Cyberpunk 2077 reportedly accounted for 60% of CDPR’s first-quarter product sales, a CDPR representative stated that “lower than usual net profitability is mainly due to continuing depreciation of Cyberpunk 2077 development expenditures.” In other words, CD Project Red continues to spend money fixing Cyberpunk 2077 and promoting the game but apparently hasn’t been able to cover those expenses with Cyberpunk 2077 sales alone. What’s worse is that they used the phrase “continuing depreciation,” which suggests that they anticipate this will be an ongoing issue.
Studio on kans kasvanut valtavasti viime vuosina ja juoksevat kulut siinä samalla.Todennäköisesti Witcher 3 tuotoilla sekä muilla tuloilla rahoittavat CP2077 puolta tällä hetkellä. Miten pitkään voivat jatkaa tällä tavalla ja mitä tämä tarkoittaa pitkällä aikavälillä CP2077lle on aika merkittävää.
Ei kannata mennä halpaan jonkun miljardeja tienaavan Bobby Kotickin jutuista. Tästä sen näkee, että lähes katastrofivastaanotollakin tehtiin vielä voittoa ilman mikromaksuja tai 80€-hintalappua. Muilla on tekosyyt aika vähissä jatkossa ja saa olla melko hölmöläinen, jos enää nielee mitään juttuja EA:lta, Ubisoftilta tai Activisionilta.Studio on kans kasvanut valtavasti viime vuosina ja juoksevat kulut siinä samalla.
Esim bonuksia maksettiin aika kovasti niin pomoille kun ihan työntekijöille myös ja varmaan jos ei olisi tullu voittoa näin ei olisi tehtyEn toki ole aivan varma, mutta käsitin, että noin 13 miljoonan myydyn kohdalla olisivat olleet jotakuinkin omillaan (ottaen huomioon myös markkinoinnit sekä muut (ei pelintekemisen suorat kulut)). Voin toki olla väärässäkin. Tänä vuonna vaan myynnit ovat romahtaneet ja saattaa olla hankala päästä samanlaiseen tilanteeseen kuin Witcher 3 pelin kanssa, joka toi yllättävän pitkään ja paljon heille rahaa.
Täältähän tätä voi lukea:
Cyberpunk 2077 Sales Figures Help Explain CDPR's Falling Stock - Den of Geek
Minkä verran tulevat sitten voittoa pitemmässä juoksussa tekemään jää nähtäväksi. Kuitenkin aika mielenkiintoinen tilanne.
Todennäköisesti Witcher 3 tuotoilla sekä muilla tuloilla rahoittavat CP2077 puolta tällä hetkellä. Miten pitkään voivat jatkaa tällä tavalla ja mitä tämä tarkoittaa pitkällä aikavälillä CP2077lle on aika merkittävää.
Minä en lähtisi firman pomojen bonusten perusteella ennustamaan tuotteen elinkaaren voittoa tai yleensäkään firman tulosta sillä bonus mekanismit voivat olla moninaisia. Firmojen johtajat voivat tienata suuriakin bonuksia vaikka yritys tekee tappiota.Esim bonuksia maksettiin aika kovasti niin pomoille kun ihan työntekijöille myös ja varmaan jos ei olisi tullu voittoa näin ei olisi tehty
....
Miten tämä eroaa muiden yksinpelien suhteen vai luuletko että ne myyvät miljoonia joka kuukausiMinä en lähtisi firman pomojen bonusten perusteella ennustamaan tuotteen elinkaaren voittoa tai yleensäkään firman tulosta sillä bonus mekanismit voivat olla moninaisia. Firmojen johtajat voivat tienata suuriakin bonuksia vaikka yritys tekee tappiota.
Enkä minä ole väittänyt , että CP2077 tekisikään tappiota... sen vaan, että sen tuotot ovat romahtaneet ja se näkyy yrityksen talousluvuista. Tällä taas on merkittäviä vaikutuksia niin tuotteeseen kuin yritykseen pidemmällä aikavälillä.
Tätä varmaan verrataan Witcher 3sen myyntiin, joka on ollut poikkeuksellisen hyvä pitkään. Toisaalta, voisi kuvitella, että CDPR olisi laskenut kyseisen pelin tuottavan pidempään joskaan en tosin tunne heidän arvioita. Sijoittajat nyt ainakin ovat pettyneitä ja se varmaan näkyy siinä, että kurssi on romahtanut, yritys on haastettu sijoittajien harhaan johtamisesta. Nämä nyt eivät kai ole keskiverto AAA pelin julkaisun jälkeen tapahtuvia asioita.Miten tämä eroaa muiden yksinpelien suhteen vai luuletko että ne myyvät miljoonia joka kuukausi
Verrataanko nyt paljonko Witcher 3 myi samalla aikavälillä vai verrataanko 7 vuoden ja 7 kuukauden myyntiä toisiinsaTätä varmaan verrataan Witcher 3sen myyntiin, joka on ollut poikkeuksellisen hyvä pitkään. Toisaalta, voisi kuvitella, että CDPR olisi laskenut kyseisen pelin tuottavan pidempään joskaan en tosin tunne heidän arvioita. Sijoittajat nyt ainakin ovat pettyneitä ja se varmaan näkyy siinä, että kurssi on romahtanut, yritys on haastettu sijoittajien harhaan johtamisesta. Nämä nyt eivät kai ole keskiverto AAA pelin julkaisun jälkeen tapahtuvia asioita.
Missä kohtaa olen mennyt halpaan, kun totean että ison studion kulut on isommat kuin pienen studion? Kuka Bobby?Ei kannata mennä halpaan jonkun miljardeja tienaavan Bobby Kotickin jutuista. Tästä sen näkee, että lähes katastrofivastaanotollakin tehtiin vielä voittoa ilman mikromaksuja tai 80€-hintalappua. Muilla on tekosyyt aika vähissä jatkossa ja saa olla melko hölmöläinen, jos enää nielee mitään juttuja EA:lta, Ubisoftilta tai Activisionilta.
Miljardööri joka latelee lauseesi omaista tekstiä selitellessään massairtisanomisia ennätysvuosina. Jotenkin oletin ettei samanlaista pahasti vääristynyttä käsitystä voi muualta saada.Missä kohtaa olen mennyt halpaan, kun totean että ison studion kulut on isommat kuin pienen studion? Kuka Bobby?
Jaa. CDPR voi yrittää rahastaa dlc:llä, irtisanoa porukkaa tai kehittää seuraavan ison projektinsa lainarahalla. Katsotaan että miten käy. Nykyiset myynnit eivät riitä nykyisen studion ylläpitokuluihin jos tarkoituksena on tehdä vastaava ”megaeepos” ja pitää lupaukset siitä että eivät jatkossa kerää rahaa hypellä ja ennakkotilauksilla.Miljardööri joka latelee lauseesi omaista tekstiä selitellessään massairtisanomisia ennätysvuosina. Jotenkin oletin ettei samanlaista pahasti vääristynyttä käsitystä voi muualta saada.
Varmaan siihen, että miten hyvin CDPR voi jatkossa kehittää tätä ja muita pelejä CP2077 tuotoilla. Viimeisimmän tulosjulkistuksen valossa ne joutuvat käyttämään muiden pelien tai lähteiden tuottoja rahoittamaan tätä peliä. Peli on kuitenkin julkaistu noin puolivuotta sitten niin eihän se kauhean hyvälle kuullosta.Verrataanko nyt paljonko Witcher 3 myi samalla aikavälillä vai verrataanko 7 vuoden ja 7 kuukauden myyntiä toisiinsa
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.