Cyberpunk 2077

Saa nähdä, että tuleeko Ps Storeen vasta kuin Ps5 upgrade on käsillä. Digital Foundryn analyysi uusimman pätsin jälkeen näyttää, että perus Ps4 pyörittää edelleen päin persettä.
 
aloitin CP2077 PC:lla samaan aikaan ku uusin päivitys (1.2) tuli ulos.
ei ole kertaakaan kaatunut viellä 10h ja act 1 mätkimäs NCPD tehtäviä pois alta.
RTX3070 tuf oc + i9-10850k 16gt ddr4.
vakio kellot 1440p RT+DLSS.

mikä versio ajureista ja onko myös geforce experience asennettuna?
 
Piirisarjan ajurit, virransäästöasetukset (kannattaan ehkä vaihtaa ja kokeilla toisella performance/balanced)

Piirisarjan ajurit ajan tasalla, päivityksellä ei ollut vaikutusta. Ryzen Power Plania voisin vielä kokeilla vaihtaa.

Itsellä 8700k, 3070 ja saa kevyesti pyörimään 3440x1440 60fps asetuksia säätämällä. Jopa RT päällä pyörii ihan kivasti performance DLSS:llä.
Mutta onhan siellä koneessa jotain vikaa jos näyttis ei käy täysillä ja fps on huono. Prossua tää rasittaa toki mutta vaan tietyissä paikoissa.
Prossuhan siellä vastaan potkii. 6700k@4.6ghz ei antanu millään yli 60fps ja usein pyöri siellä 30-50 ja välillä kävi alle 20 oli asetukset mitä tahansa.

Useiden benchmarkien mukaan pitäisi päästä n. 57 average fps:ään Ultra-asetuksilla + RT reflections only + DLSS Quality. Noh, noilla samoilla asetuksilla saan n. 35 fps keskimäärin. Jos laitan RT:n Ultralle, niin fps on jotain 30 luokkaa vaikka DLSS:n laittaisi mihin.

Task Managerin tiedot ei tunnu muutenkaan pitävän paikkaansa tämän pelin kohdalla, koska Afterburnerilla mitattuna GPU:n käyttö on kyllä koko ajan 97-99%. CPU-käyttö sen sijaan on n. 30%, joskus 40% tai karvan yli. Ei siis vaikuta siltä, että prossu potkisi vastaan.

Jotain omituista tässä kuitenkin on, kun ei pyöri. Ilman RT:tä fps on kyllä yli 60, kunhan DLSS on päällä.
 
1.2 jälkeen tuli aloitettua uusi yritys. Onhan tämä nyt paljon paremmassa kunnossa. Tosin I walk the line missionissa tuli nyt vastaan bugi, ei pääse cinemaan (ovi kiinni). Liekkö vaikutti että veti stealthilla tuonne asti. Googlailemalla ei löydy muuta kuin talleta ja lataa uusiksi. Lievästi vittumaista alkaa vetämään uusiksi tuota stealthia tuon takia. Eli game breaking bugeja löytyy edelleen tarinasta...

e: ilmeisesti tuo reitti voikin olla eri. Kartta kyllä näyttää väärin siitä huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:
se on hienoa jos tykkää, tykkään itsekkin. mutta realisti ei hypee turhasta tai siitä että joku muu hypee. vasta komppaan ylilennot omaan silmiin.

"Night City on aivan sairaan hieno paikka ja väenpaljous kaduilla, kahviloissa, baareissa,"
- mikä ihmeen väenpaljous?. millähän mittarilla? youtubesta toki näkee mitä se on ja mitä se on muissa.
sä et voi tehdä baarissa mitään, siis mitään muuta, kun tilata "kataloogista" tuotteen ja vetää sen nassuu tai olla vetämättä ja pitää se varastossasi. sä et voi elää mitää baari/ kuppila elämää. Sää et voi edes syödä katuravintoloissa! jos voit niin se on kataloogin kautta. Joka ei kyllä ole mitään kokemusta.
Et edes tanssia tai kommunigoida randomeille. Ei mitään uutta sitten mass effectin baari elämään tai gta v. Mä pidin mass effectin baari kokemuksia "hienoina kokemuksina varsinkin se ensimmäinen kerta" Kaippa sen voi kokee sairaan upeena ja ainutlaatuisena nytkin.

"tuo mieletöntä elävän kaupungin fiilistä. Ei tällaista ole muissa peleissä nähtykään. "
tää menee jo.. listalle. joo jumala peli joo. korjataan minkä keritään ja fanit riemusta repeää.. sama kuin, joku olisi fiiliksissä jostain possujunasta ja kommentoi maailman paras possujuna kokemus. miks kukaan ei tajuu mistä mä tykkään.
 
se on hienoa jos tykkää, tykkään itsekkin. mutta realisti ei hypee turhasta tai siitä että joku muu hypee. vasta komppaan ylilennot omaan silmiin.

"Night City on aivan sairaan hieno paikka ja väenpaljous kaduilla, kahviloissa, baareissa,"
- mikä ihmeen väenpaljous?. millähän mittarilla? youtubesta toki näkee mitä se on ja mitä se on muissa.
sä et voi tehdä baarissa mitään, siis mitään muuta, kun tilata "kataloogista" tuotteen ja vetää sen nassuu tai olla vetämättä ja pitää se varastossasi. sä et voi elää mitää baari/ kuppila elämää. Sää et voi edes syödä katuravintoloissa! jos voit niin se on kataloogin kautta. Joka ei kyllä ole mitään kokemusta.
Et edes tanssia tai kommunigoida randomeille. Ei mitään uutta sitten mass effectin baari elämään tai gta v. Mä pidin mass effectin baari kokemuksia "hienoina kokemuksina varsinkin se ensimmäinen kerta" Kaippa sen voi kokee sairaan upeena ja ainutlaatuisena nytkin.

"tuo mieletöntä elävän kaupungin fiilistä. Ei tällaista ole muissa peleissä nähtykään. "
tää menee jo.. listalle. joo jumala peli joo. korjataan minkä keritään ja fanit riemusta repeää.. sama kuin, joku olisi fiiliksissä jostain possujunasta ja kommentoi maailman paras possujuna kokemus. miks kukaan ei tajuu mistä mä tykkään.

Voi tanssia kyllä noissa yökerhoissa. Eipä noista mitään kiksejä saa missään pelissä kuitenkaan, eli siinä mielessä turhaa itkeä jostain "baaritiskianimaatioden" puutteesta. Sitten jos siellä baarissa voisi oikeasti esim. iskeä naisia tai miehiä, tai olisi muita syvällisempää interaktiota hahmojen kanssa, niin vois saadakin edes jotain irti noista baareista ja yökerhoista.

Onhan tuolla nyt suht paljon tota jengiä, vaikka ei toki vastaa esim. jonkun Tokion tai New Yorkin popula määrää. Ei nää nykykoneet/konsolit vaan pysty hirveästi parempaan. Toki jossain Hitmanissa on isompia ihmisjoukkoja, mutta ne onkin pienempiä ja suljetumpia kenttiä.

Tähän peliin ovat eniten pettyneitä juuri ne pahasti hypettyneet, ketkä odotti tästä suunnillleen jotain elämä simulaattoria, jossa pääsee joka taloon sisään ja maailmaa toimii realistisesti. Onhan tässä puutteita/bugeja, ja moni asia on jäänyt keskeneräiseksi, mutta niistä huolimatta kyseessä on todella hyvä peli.

Sitä on kyllä turha koittaa kiistää, etteikö Night City ole upein peli kaupunki, mitä on tähän asti nähty. Ei pääse mikään kyllä lähelle yksityiskohtien määrässä. Kulissi se toki on, niin kun kaikki muutkin pelien kaupungit. GTA:ssa on tietyiltä osin vähän parempi kulissi, mutta loppujen lopuksi sillä ei ole juuri merkitystä, kun ei sitä "realismia" ole kun 1 askel ehkä enemmän tietyissä tilanteissa. Kerran on kiva kattoa kun ambulanssimiehistä tulee "onnettomuus"paikalle, mutta se on sitten nähty ja ei se ambulanssimiehistö sitä kaveria oikeasti minnekään sairaalaan vie kuitenkaan.

Poliisien AI, on ainoa asia, mikä itseä on CP2077:ssa jonkin verran häirinnyt, mutta muuten en ole kyllä kaivannut edes GTA tason NPC ai:ta, kun ei se kuitenkaan tarjoa juuri mitään pelillistä lisäarvoa. En voi käsittää, kuka jaksaa nykyisten pelien maailmoissa seurailla jotain NPC hahmojen tekemisiä... Ollaan niin helvetin kaukana siitä, että peleissä olisi oikeasti niin realistinen ai ja NPC-hahmit, että niiden tekemisiä kiinnostaisi mitenkään sen kummemmin seurailla.
 
Voi tanssia kyllä noissa yökerhoissa. Eipä noista mitään kiksejä saa missään pelissä kuitenkaan, eli siinä mielessä turhaa itkeä jostain "baaritiskianimaatioden" puutteesta. Sitten jos siellä baarissa voisi oikeasti esim. iskeä naisia tai miehiä, tai olisi muita syvällisempää interaktiota hahmojen kanssa, niin vois saadakin edes jotain irti noista baareista ja yökerhoista.

Onhan tuolla nyt suht paljon tota jengiä, vaikka ei toki vastaa esim. jonkun Tokion tai New Yorkin popula määrää. Ei nää nykykoneet/konsolit vaan pysty hirveästi parempaan. Toki jossain Hitmanissa on isompia ihmisjoukkoja, mutta ne onkin pienempiä ja suljetumpia kenttiä.

Tähän peliin ovat eniten pettyneitä juuri ne pahasti hypettyneet, ketkä odotti tästä suunnillleen jotain elämä simulaattoria, jossa pääsee joka taloon sisään ja maailmaa toimii realistisesti. Onhan tässä puutteita/bugeja, ja moni asia on jäänyt keskeneräiseksi, mutta niistä huolimatta kyseessä on todella hyvä peli.

Sitä on kyllä turha koittaa kiistää, etteikö Night City ole upein peli kaupunki, mitä on tähän asti nähty. Ei pääse mikään kyllä lähelle yksityiskohtien määrässä. Kulissi se toki on, niin kun kaikki muutkin pelien kaupungit. GTA:ssa on tietyiltä osin vähän parempi kulissi, mutta loppujen lopuksi sillä ei ole juuri merkitystä, kun ei sitä "realismia" ole kun 1 askel ehkä enemmän tietyissä tilanteissa. Kerran on kiva kattoa kun ambulanssimiehistä tulee "onnettomuus"paikalle, mutta se on sitten nähty ja ei se ambulanssimiehistö sitä kaveria oikeasti minnekään sairaalaan vie kuitenkaan.

Poliisien AI, on ainoa asia, mikä itseä on CP2077:ssa jonkin verran häirinnyt, mutta muuten en ole kyllä kaivannut edes GTA tason NPC ai:ta, kun ei se kuitenkaan tarjoa juuri mitään pelillistä lisäarvoa. En voi käsittää, kuka jaksaa nykyisten pelien maailmoissa seurailla jotain NPC hahmojen tekemisiä... Ollaan niin helvetin kaukana siitä, että peleissä olisi oikeasti niin realistinen ai ja NPC-hahmit, että niiden tekemisiä kiinnostaisi mitenkään sen kummemmin seurailla.

Juuri näin. Ei lisättävää.
 
Night City oli PS5:lla aika pitkälti samanlainen täysin autio pelimaailma, missä vihollisia on vaan lätätty tiettyyn kohtiin karttaa kuin Arkham Knightin Gotham City. Siinäkin vertailuissa Cyberpunk 2077 häviää aika pahasti. Varsinkin, kun tietyissä asioissa yrittää enemmän, mutta ei missään onnistu.

PC:llä varmasti väenpaljous, ray-tracing ja parempi immersio sekä suorituskyky nostaa pelimaailman tasoa jo merkittävästi. Alkaa ne yksityiskohdat varmasti jotain merkitäkin toisin kuin konsoleilla. Muut puutteet tai yksinkertaisuudet eivät silloin niin haittaa, kun voi sentään jostain asioista nauttia tai jopa ihastella (ray-tracing).

Night City oli itselleni yksi heikompia pelimaailmoja mitä tullut vastaan. Jopa copy-paste Ubisoftin maailmat muodostavat ehjemmän kokonaisuuden, vaikka niissä laatu ei korkea olekkaan. Ja itselleni taas pelimaailma on tärkeä asia, kun pelailen rauhassa fiilistelen eteenpäin ja en vain juokse tarinaa läpi.
 
En voi käsittää, kuka jaksaa nykyisten pelien maailmoissa seurailla jotain NPC hahmojen tekemisiä... Ollaan niin helvetin kaukana siitä, että peleissä olisi oikeasti niin realistinen ai ja NPC-hahmit, että niiden tekemisiä kiinnostaisi mitenkään sen kummemmin seurailla.
Muuten allekirjoitan mutta tästä olen erimieltä, mielestäni olisi suotavaa kuitenkin odottaa isolta AAA peliltä jotain npc AI toimintaa jos jo 2005 hommat tehtiin paremmin ja eikä minuakaan kiinnosta jäädä rupattelee nakkikiska myyjän kanssa mistään elämää tärkeimmistä asioista mutta muut pelit luovat sentään sen illusion että maailma olisi elävä eikä vain AI ohjaama, Cyberpunk suoriutuu kyllä tässä saralla huonosti vs muut open world pelit.

AI:ta tuskin voidaan kehittää paremmaksi vissinkään koska poliisin spawnaus paikkaaakin oli vain pidenetty ei paranettu(?)

Minulta katkes tämän pelin kanssa viimeinen nikama siihen kun rosvot pumpum jossain torilla ja poliisit menevät vierestä reagoimatta mitenkään ja sitten minun harha luoti osuu johonkin npc hahmoon ja sitten oli pollarit ja rosvot kimpussa mutta jos tuota AI käytöstä voidaan parantaa tulevissa päivityksissä niin sitten annan pelille uuden mahdollisuuden/jatkan.

Nigh City on todella hieno paikka pintapuolisesti ja osa hahmoista ja tarinoista mielenkiintoisia mutta ne eivät vain omalla osaltani jaksaneet kantaa pelin loppuun saakka, alkuun pelasinkin innostuksen voimalla mutta sitten jossain välissä tuo AI kyvyttömyys alkoi sen verran sieppaa että oli latiettava paussille peli odottaa päivityksiä.
 
Onhan tässä puutteita/bugeja, ja moni asia on jäänyt keskeneräiseksi, mutta niistä huolimatta kyseessä on todella hyvä peli.
Jos peliä arvioidaan pelkän ulkoasun perusteella niin joo, onhan tuo varmaan parhaimman näköinen peli mitä tullut pelattua (raytracing päällä). Se nyt vaan ei pelasta siltä että pelisisältö ja pelimekaniikat on aika keskinkertaista ja erityisesti keskeneräistä.
 
Riippuu ihan siitä miten peliä haluaa pelata. Jos haluat jonkun elämäsimulaattorin niin tulet pettymään. Jos taas pelaat perus juoni edellä ja hahmoa levelöiden niin peli ei todellakaan ole huono.
 
Riippuu ihan siitä miten peliä haluaa pelata. Jos haluat jonkun elämäsimulaattorin niin tulet pettymään. Jos taas pelaat perus juoni edellä ja hahmoa levelöiden niin peli ei todellakaan ole huono.
Jep, putkijuoksu avoimessa pelimaailmassa joka on täysin tyhjä kulissi. Peli voi silti olla hyvä, itse en tykännyt.

Katsotaan sitten uudestaan, kun on saanut sisältöä ja parannuksia. Cyberpunkin tarinan kokeminen kiehtoo, kunhan peli tarjoaa laatua muillakin osa-alueilla. Free DLC huhut kuulostaa ihan mielenkiintoisilta.
 
Jep, putkijuoksu avoimessa pelimaailmassa joka on täysin tyhjä kulissi. Peli voi silti olla hyvä, itse en tykännyt.

Katsotaan sitten uudestaan, kun on saanut sisältöä ja parannuksia. Cyberpunkin tarinan kokeminen kiehtoo, kunhan peli tarjoaa laatua muillakin osa-alueilla. Free DLC huhut kuulostaa ihan mielenkiintoisilta.
Jos tässä on maailma tyhjä kulissi niin missä pelissä se on sitten päinvastainen
 
Riippuu ihan siitä miten peliä haluaa pelata. Jos haluat jonkun elämäsimulaattorin niin tulet pettymään. Jos taas pelaat perus juoni edellä ja hahmoa levelöiden niin peli ei todellakaan ole huono.
Elämäsimulaattorilla ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Kuten sanoin niin pelin mekaniikat on keskeneräisiä ja tylsiä. Esimerkkinä nyt niillä leveleillä, craftaamisella jne. ei ole käytännössä mitään merkitystä ellet halua varta vasten leikkiä jotain edward saksikättä tms.
 
Jos tässä on maailma tyhjä kulissi niin missä pelissä se on sitten päinvastainen
Melkeinpä kaikki muut isot tai suostitut pelit, lista on lähes loputon. Oli avoinmaailma, pieniä alueita tai pelialue pelkkä putki. Kyse on siitä miten se pelimaailma rakennetaan, miten se toimii ja millaisen immersio se tarjoaa. Harvat Cyberpunkista mitään elämäsimulaattoria hakee, kun sitä lähinnä tarjoaa jotkut Simsit.

Deus Exit, Witcherit, Mass Effectit, Bethesdan pelit, Rockstarin pelit, jopa Ubisoftin pelit. Jne. Jne. Lista on tosiaan lähes loputon. Hyviä pelimaailmoja kyllä pelialalla riittää, vaikka osassa puutteita olisikin.

Toki onhan niitä muitakin tyhjiäkin maailmoja kuin Cyberpunk, mutta niissä on onnistuttu mitä yritetty, kuten vaikka Shadow of Mordor, Arkham Knight ja kenties se paras esimerkki näistä eli Spiderman. Aivan loistavasti tehty kulissi.

Saa olla erimieltä ja itse ymmärrän sen, että potentiaalia tuossa pelimaailmassa on ja omaa kokemusta rajoitti melkein käyttökelvoton "PS5-versio".
 
Elämäsimulaattorilla ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Kuten sanoin niin pelin mekaniikat on keskeneräisiä ja tylsiä. Esimerkkinä nyt niillä leveleillä, craftaamisella jne. ei ole käytännössä mitään merkitystä ellet halua varta vasten leikkiä jotain edward saksikättä tms.

Miten niin ei ole käytännön merkitystä? Mitä käytännön merkitystä niillä pitäisi olla lisää.
 
No pelaa vaikka firman aiempi peli witcher 3 alkuun. Vertaa siihen. Tämä peli on täysin juostenkustu muuten kuin grafiikoiltaan, ja sitäkin voi kritisoida optimoinnin ja bugien osalta.

Tämä peli on päässyt aika helpolla kun kaikki on vaan kritisoineet bugisuutta. Itse peli on tosiaan myös niiltä toimiviltakin mekaaniikoilta enintään keskinkertainen.
 
No pelaa vaikka firman aiempi peli witcher 3 alkuun. Vertaa siihen. Tämä peli on täysin juostenkustu muuten kuin grafiikoiltaan, ja sitäkin voi kritisoida optimoinnin ja bugien osalta.

Olen pelannut Witcher 2 ja 3 kaikine lisäreineen ja väitän että niissä kaupungin npc ei ole mitään eroa esimerkiksi cyberpunkin norminpc käyttäytymiseen. Lisäksi vartijoissa(poliisit) ei ole kauheasti eroa muuta kuin että niitä on paljon vähemmän,. Witcherin vartijat ovat jopa paskempia jossain suhteessa kun ovat ihan helvetin yli levelisiä ja vetävät sua turpaan samantien jos aggroat ja sattuvat osumaan.. TÄSSÄ TULEE NYT SE ERO miksi cp se TUNTUU että se on erilainen ja huonompi

1. NPC on aivan järjettömästi enemmän joten niiden perseily näkyy heti. ,

2. Narratiivi ei toimi asian hyväksi niin kuin se toimii witcherissä (lähes kaikki epäilevät noitureita joten ei ole paljon syytä jutella random tyypeille).

3. CP kaikki tapahtuu kaupungissa jolloin npc interaktio on jatkuvaa, witcherissä siellä metsässä kulkiessa ei nille hirviönpc paljon jutella questien ulkopuolella.

Sitä ei voi kieltää etää CP2077 ei olisi keskeneräinen mutta se että väittää että ne mekanismit olisi jotenkin erikoisen ihmeellisiä saman firman witcherissä on kyllä joutunut hyvin huijatuksi narratiivilla jonka pelimaailma luo.

Se toki on Witcherin vahvuus että sen heikkoudet peittyy tarinan kerrontaan. Missä Cp2077 ei onnistu vaikka päätarina on ihan helvetisti edellä Witcherin vastaavaa on se että kaikki bugit ym.kohdistavat pelaajan huomiota muualle.
 
Olen pelannut Witcher 2 ja 3 kaikine lisäreineen ja väitän että niissä kaupungin npc ei ole mitään eroa esimerkiksi cyberpunkin norminpc käyttäytymiseen.
En nyt tiedä miten enemmän rautalangasta voin vääntää että en kommentoinut tuota pelimaailman suunnittelua, vaan pelin mekaniikkoja ja sisältöä. Se siitä kerta ei mene perille.

Lisäksi vartijoissa(poliisit) ei ole kauheasti eroa muuta kuin että niitä on paljon vähemmän,.
Itse pelannut lähinnä tarinaa joten ei kiinnosta tuo poliisi AI juurikaan, vaikka se täysin umpisurkea onkin.

Sitä ei voi kieltää etää CP2077 ei olisi keskeneräinen mutta se että väittää että ne mekanismit olisi jotenkin erikoisen ihmeellisiä saman firman witcherissä on kyllä joutunut hyvin huijatuksi narratiivilla jonka pelimaailma luo.
En tiedä millä vaikeustasolla pelasit. Witcherissä on useita taisteluita joissa käytännössä vaaditaan että tiedät mitä potioneita käytät. Tämän pelin pääset läpi koskematta inventoryyn gun and run ramboilulla, sneakkaamalla, helvetti, vaikka juoksemalla vaan vihujen ohi kun AI on niin typerää.
 
En nyt tiedä miten enemmän rautalangasta voin vääntää että en kommentoinut tuota pelimaailman suunnittelua, vaan pelin mekaniikkoja ja sisältöä. Se siitä kerta ei mene perille.


Itse pelannut lähinnä tarinaa joten ei kiinnosta tuo poliisi AI juurikaan, vaikka se täysin umpisurkea onkin.


En tiedä millä vaikeustasolla pelasit. Witcherissä on useita taisteluita joissa käytännössä vaaditaan että tiedät mitä potioneita käytät. Tämän pelin pääset läpi koskematta inventoryyn gun and run ramboilulla, sneakkaamalla, helvetti, vaikka juoksemalla vaan vihujen ohi kun AI on niin typerää.

Kyllä 3 valitettiin että on liian helppo verrattuna 2 witcheriin ja 1 jossa täytyi taisteluihin valmistautua paljon paremmin. Itse pelasin 3 toiseksi vaikeimmalla koska vaikeustason heittelyt alkoi vituttamaan lopussa enkä nähnyt syytä pelata vaikeimmalla.

Cyberpunkia olen vetänyt very hardilla ja streetrawler ukko legendary gorilla armssilla ja perkeillä on kyllä aika koomisen op kun bossit tippuu alle 5 sekunnin. Itseä tuo ei juuri haittaa mutta täytyy myöntää että bossi taisteluihin olisi voinut vaikeustasoa hieman nostaa en vaan oikein tiedä miten sen toteuttaisi koska pelkkä hitpointtien lisääminen tekee taistelusta vaan pidemmän. Ekalla peli kerralla tavalliset streetjampat tuntui liiankin vaikeilta välillä kun headshottia napsui mutta tuo oli jollain 1.04 patchilla jossa mm. ei ole tuota revolveri npc daman nerffaamista. Täytyisi koitaa vielä uudestaan jollain ak ukolla.
 
Ei siihen edes tarvi tech-kiväärejä, tavallisella sniper riflelläkin menee seinien läpi. Pitääköhän näistäkin aseista luopua? Vähä ärsyttävää kun pitää itse keksiä jotain mielivaltaisia sääntöjä jolla yrittää tehdä tästä pelistä vaikeamman.

Huomasin muuten eilen että tämä bugi on korjattu 1.2 versiossa. Tavallisella sniper riflellä ei enää voi ampua seinien läpi (ja en tarkoita mitään ohuita seiniä, vaan ne meni ihan kaikkien seinien läpi aikaisemmin). Hyvä juttu.
 
Onko tämä jo siinä kunnossa, että tällainen kasuaali pelaaja, joka haluaa nauttia pelaamisesta voisi palata pelin pariin? Ei haluaisi käyttää kallista aikaa vitutukseen...
 
Onko tämä jo siinä kunnossa, että tällainen kasuaali pelaaja, joka haluaa nauttia pelaamisesta voisi palata pelin pariin? Ei haluaisi käyttää kallista aikaa vitutukseen...

En tiedä pelin kunnosta mitään, sillä itse aion ostaa tuon vasta kun tulee joku ulitimate versio ulos kaikilla lisäreillä sun muilla, ehkä parin vuoden päästä.

Mutta mielipiteenä.
Miksi vaivautua selkeästi rikkinäisen pelin pariin, sillä vaikka maailmassa on puutetta monesta, niin hyvistä peleistä ei. Hyvää pelattavaa on vain niin paljon, että ei tässä muutenkaan päivät riitä. Eli sanoisin jotta hautaa se säkin pohjalle ja ravistele esiin sitten joskus, turha kiusata itseään.
 
Onko tämä jo siinä kunnossa, että tällainen kasuaali pelaaja, joka haluaa nauttia pelaamisesta voisi palata pelin pariin? Ei haluaisi käyttää kallista aikaa vitutukseen...
Itsellä takana 30h ja yhtään gamebreaker-bugia ei ole tullut vastaan. 1 monessa youtube-videossa nähty bugi on ollut. 3060ti + i8400 + 16Gb kombolla 1440p pyörii 40-70fps riippuen paikasta ja on todella näyttävä. Teko"äly" on ihan järkyttävän huono :rofl: DLSS lisää hyvin suorituskykyä.
Peli tuntuu muuten "epätasaiselta". Osa tehtävistä on tosi mielenkiintoisia, osa tosi tuubaa. Tarinaa en ole vetänyt hirveän pitkälle mutta maistuu tähän mennessä. Itse mennyt räiskimällä joka sopii omaan tyyliin.
Jos etsii elämää suurempaa ropea pelaisin ehkä witcheriä. Jos räiskintää hienoilla graffoilla ja välillä toimivalla juonella niin sit CP2077.

edit: sanoja, typoja
 
Voi tanssia kyllä noissa yökerhoissa. Eipä noista mitään kiksejä saa missään pelissä kuitenkaan, eli siinä mielessä turhaa itkeä jostain "baaritiskianimaatioden" puutteesta. Sitten jos siellä baarissa voisi oikeasti esim. iskeä naisia tai miehiä, tai olisi muita syvällisempää interaktiota hahmojen kanssa, niin vois saadakin edes jotain irti noista baareista ja yökerhoista.

Poliisien AI, on ainoa asia, mikä itseä on CP2077:ssa jonkin verran häirinnyt, mutta muuten en ole kyllä kaivannut edes GTA tason NPC ai:ta, kun ei se kuitenkaan tarjoa juuri mitään pelillistä lisäarvoa. En voi käsittää, kuka jaksaa nykyisten pelien maailmoissa seurailla jotain NPC hahmojen tekemisiä... Ollaan niin helvetin kaukana siitä, että peleissä olisi oikeasti niin realistinen ai ja NPC-hahmit, että niiden tekemisiä kiinnostaisi mitenkään sen kummemmin seurailla.
Itse saan kyllä noista kiicksejä. Yakuza 0:ssa on helposti 10x interaktiivisempi kaupunkimaailma täynnä käytettäviä esineitä, ihmisiä, ruokia mitä pitää olla, deittailuja, minipelejä ja paikkoja joissa kaikissa tehtävää. Olisi edes 1/5 tästä Cyberpunkissa niin olisin tyytyväisempi.

Poliisien tekoäly taas ei häiritse itseäni. Koska pelissä ei ole mitään rikollista mitä voisi tehdä, ei poliiseilla ole pelissä ylipäätään virkaa muuta kuin kulissina (kuten kaikki muukin pelissä on), niin ei niiden tyhmyydellä ole väliä.

Interaktiiviset NPCt lisäävät paaaaaaljon maailmaan. Kingdom Come Deliveranceen kun vaikka vertaa, missä ihmiset syövät, nukkuvat, käyvät töissä omilla ajoillaan (ja halutessaan voit tappaa ne vaikka sänkyihinsä tai varastaa niiden vaatteet niiden vaatekaapista) niin on se maailma todella paljon immersiivisempi. Tosin tätäkään ei tarvitsisi kuin sen 1/5 Cyberpunkkiin, jo se että kaupat vaikka välillä vaihtaisivat myyjävuoroja jne (joiden aikana murtautua) olisi jotain ja cyberlääkärit ei istuis töissä 24/7 ja yöllä ja päivällä olisi muutakin eroa kuin valaistus.
 
Itse saan kyllä noista kiicksejä. Yakuza 0:ssa on helposti 10x interaktiivisempi kaupunkimaailma täynnä käytettäviä esineitä, ihmisiä, ruokia mitä pitää olla, deittailuja, minipelejä ja paikkoja joissa kaikissa tehtävää. Olisi edes 1/5 tästä Cyberpunkissa niin olisin tyytyväisempi.

Poliisien tekoäly taas ei häiritse itseäni. Koska pelissä ei ole mitään rikollista mitä voisi tehdä, ei poliiseilla ole pelissä ylipäätään virkaa muuta kuin kulissina (kuten kaikki muukin pelissä on), niin ei niiden tyhmyydellä ole väliä.

Interaktiiviset NPCt lisäävät paaaaaaljon maailmaan. Kingdom Come Deliveranceen kun vaikka vertaa, missä ihmiset syövät, nukkuvat, käyvät töissä omilla ajoillaan (ja halutessaan voit tappaa ne vaikka sänkyihinsä tai varastaa niiden vaatteet niiden vaatekaapista) niin on se maailma todella paljon immersiivisempi. Tosin tätäkään ei tarvitsisi kuin sen 1/5 Cyberpunkkiin, jo se että kaupat vaikka välillä vaihtaisivat myyjävuoroja jne (joiden aikana murtautua) olisi jotain ja cyberlääkärit ei istuis töissä 24/7 ja yöllä ja päivällä olisi muutakin eroa kuin valaistus.

Osa näistä asioista olisi toki kiva saada peliin, mutta itselleni ne jäisivät kertaluontoisiksi testauksiksi. Kuten GTA:ssa voi pelata tennistä-golfia jne, mutta ne jäi kyllä ihan pelaamatta, kun ei ne siellä kiinnostaneet ollenkaan. KCD:ssa pystyin joo puhumaan ja seuraamaan ihmisiä jotka tekivät rutiineja, mutta siinäkään sillä ei loppupeleissä ollut väliä ja keskityin vain main storyyn. Moni tälläisistä varmasi olisi luokkaa "ihan kiva", mutta lopulta toivoisin että ne kaikki paukut laitettaisi maailmaan(graafiseen ilmeeseen)+pelattavuuteen+tarinaan
 
Osa näistä asioista olisi toki kiva saada peliin, mutta itselleni ne jäisivät kertaluontoisiksi testauksiksi. Kuten GTA:ssa voi pelata tennistä-golfia jne, mutta ne jäi kyllä ihan pelaamatta, kun ei ne siellä kiinnostaneet ollenkaan. KCD:ssa pystyin joo puhumaan ja seuraamaan ihmisiä jotka tekivät rutiineja, mutta siinäkään sillä ei loppupeleissä ollut väliä ja keskityin vain main storyyn. Moni tälläisistä varmasi olisi luokkaa "ihan kiva", mutta lopulta toivoisin että ne kaikki paukut laitettaisi maailmaan(graafiseen ilmeeseen)+pelattavuuteen+tarinaan
Suuri osa varmaan kokee samoin kuin sinä, ja siksi peli onkin ottanut mallia Ubisoftin peleistä eikä roolipeleistä.
Ssen svutavaran ei tarvitse olla muuta kuin ihan kiva. Se että jotain kokeilee kerran tai kaksi, on ihan tarpeeksi. Se tuo vaihtelua kun muuten peli on vaan ammuskelua (ja kävelyä kaupungissa). Kun sitä pikkutavaraa mitä vähän kokeillaan välissä on pari kymmentä, niistä tuleekin koko pelin ajalle maustetta sopivasti, vaikkeivät pääosassa olekaan. Ilman tätä on peli vähän kuin lihakeitto jossa ei ole mitään kasviksia eikä mausteita, vaan lihaa ja perunaa. Aksenteilla muuta mukana kokonaisuudesta tulee parempi, vaikkei ne muut kokonaisuutta viekään.
 
Suuri osa varmaan kokee samoin kuin sinä, ja siksi peli onkin ottanut mallia Ubisoftin peleistä eikä roolipeleistä.
Ssen svutavaran ei tarvitse olla muuta kuin ihan kiva. Se että jotain kokeilee kerran tai kaksi, on ihan tarpeeksi. Se tuo vaihtelua kun muuten peli on vaan ammuskelua (ja kävelyä kaupungissa). Kun sitä pikkutavaraa mitä vähän kokeillaan välissä on pari kymmentä, niistä tuleekin koko pelin ajalle maustetta sopivasti, vaikkeivät pääosassa olekaan. Ilman tätä on peli vähän kuin lihakeitto jossa ei ole mitään kasviksia eikä mausteita, vaan lihaa ja perunaa. Aksenteilla muuta mukana kokonaisuudesta tulee parempi, vaikkei ne muut kokonaisuutta viekään.

Varmasti jotkut haluaakin jotain tälläistä peliinsä että kokevat sen mausteena, itselleni taas RDR2:ssa kukkien keräilyt jne oli lähinnä pakkopullaa. Ainut mitä jäin Cyberpunkissa kaipaamaan oli Gwentin tapainen "extra peli" pelin sisään. Gwent on varmaan ainut sivuaktiviteetti joka side ja main missioneiden välillä on kiinnostanut
 
Onkos muilta hävinnyt pelistä tallennus? Peli ollut pari kuukautta käynnistämättä pc:llä ja nyt parin päivityksen jälkeen ajattelin käydä kokeilemassa olisiko jotain uutta mullistavaa tullut mutta tallennusta ei löydy mistään. Peliä ei ole poistettu koneelta tuon parin kuukauden aikana, sinne meni 75 tuntia peliaikaa.:rolleyes:
 
Onkos muilta hävinnyt pelistä tallennus? Peli ollut pari kuukautta käynnistämättä pc:llä ja nyt parin päivityksen jälkeen ajattelin käydä kokeilemassa olisiko jotain uutta mullistavaa tullut mutta tallennusta ei löydy mistään. Peliä ei ole poistettu koneelta tuon parin kuukauden aikana, sinne meni 75 tuntia peliaikaa.:rolleyes:
Eikös sen pitäisi löyty Gog:n tai steamin pilvitallenuksesta?
 
Eikös sen pitäisi löyty Gog:n tai steamin pilvitallenuksesta?
Steamin pilvestä löytyy kyllä pitkä litangi
cp2077.JPG
mutta ei peli enää tajua niitä sieltä ladata. Koitin myös että latasin listasta nuo kolme ylimmäistä tiedostoa steamin pilvestä ja laitoin ne manuaalisesti tuonne kansioon mutta ei silti pelissä näy. Mitäs sitä voisi seuraavaksi yrittää? :confused:

edit: kokeiltu myös asentaa peli kokonaan uudestaan, kaikki vanhat videoasetukset jne kyllä palautuu mutta pelin progressio hävinnyt kuin pieru saharaan...
 
Viimeksi muokattu:
Steamin pilvestä löytyy kyllä pitkä litangi
cp2077.JPG
mutta ei peli enää tajua niitä sieltä ladata. Koitin myös että latasin listasta nuo kolme ylimmäistä tiedostoa steamin pilvestä ja laitoin ne manuaalisesti tuonne kansioon mutta ei silti pelissä näy. Mitäs sitä voisi seuraavaksi yrittää? :confused:

edit: kokeiltu myös asentaa peli kokonaan uudestaan, kaikki vanhat videoasetukset jne kyllä palautuu mutta pelin progressio hävinnyt kuin pieru saharaan...
Ethän ole käyttänyt mitään traineria tai modeja jos peli sen takia vieroksuu niitä tai oletko yrittänyt downgradeta peliä sille versiolle millä noi on tallenettu?
 
Ethän ole käyttänyt mitään traineria tai modeja jos peli sen takia vieroksuu niitä tai oletko yrittänyt downgradeta peliä sille versiolle millä noi on tallenettu?
Ei ole käytetty modeja yms. Downgradea en ole vielä kokeillut. Tuntuu toki tyhmälle jos noin lähteekin toimimaan ja pitäisi vanhalla versiolla pelailla. :rolleyes:
 
Jos peli ei näe niitä tallennuksia niin silloin ne on väärässä paikassa tai niiden nimi on jotenkin väärin. Steam versiosta en tiedä mutta gog versiossa löytyy saved games alta ja jokaisella tallennuksella oli muistaakseni oma kansio tyyliin 0-autosave.jnejne. tuo 0 on aina se tuorein tallennus vissiin.
 
Jos peli ei näe niitä tallennuksia niin silloin ne on väärässä paikassa tai niiden nimi on jotenkin väärin. Steam versiosta en tiedä mutta gog versiossa löytyy saved games alta ja jokaisella tallennuksella oli muistaakseni oma kansio tyyliin 0-autosave.jnejne. tuo 0 on aina se tuorein tallennus vissiin.
Steam version tallennukset pitäisi ymmärtääkseni tallentua samallalailla tuonne saved games- kansioon. Voitko laittaa kuvan mimmoinen siulla se kansio on? Nyt ongelman alettua miulla ei ollut siellä kun yksi 1kb tiedosto. En kyllä edes tiedä mimmoinen se on ennen ollut kun ongelmaa ei ole ollut tuon launchin läpipeluun aikana. Parin viime patchin aikana ilmeisesti tapahtunut jotain mutta mitä...
 
Steam version tallennukset pitäisi ymmärtääkseni tallentua samallalailla tuonne saved games- kansioon. Voitko laittaa kuvan mimmoinen siulla se kansio on? Nyt ongelman alettua miulla ei ollut siellä kun yksi 1kb tiedosto. En kyllä edes tiedä mimmoinen se on ennen ollut kun ongelmaa ei ole ollut tuon launchin läpipeluun aikana. Parin viime patchin aikana ilmeisesti tapahtunut jotain mutta mitä...

Nyt juuri en pysty mutta ehkä joku muu voi laittaa
 
Steam version tallennukset pitäisi ymmärtääkseni tallentua samallalailla tuonne saved games- kansioon. Voitko laittaa kuvan mimmoinen siulla se kansio on? Nyt ongelman alettua miulla ei ollut siellä kun yksi 1kb tiedosto. En kyllä edes tiedä mimmoinen se on ennen ollut kun ongelmaa ei ole ollut tuon launchin läpipeluun aikana. Parin viime patchin aikana ilmeisesti tapahtunut jotain mutta mitä...
Ettet ole pelannut eri Windows käyttäjällä aikasemmin?

CyberpunkSave.jpg
CyberpunkSave2.jpg
 
@jansko Sinähän voit uploadata ne savet jonnekin ja antaa tänne linkin joku ystävällinen voisi lienee kokeilla josko saisi omalla koneella toimimaan.

Tietääkseni saveja ei olla mihinkään tiliin sidottu, en osaa muuta sanoa.
Toki voisit yrittää kysyä steamin kesksutelu foorumilta tai sitten yrittää hakea googlen kautta mutta omallani haulla vain löysin aiheita missä sanottiin missä savet sijaitsevat, kukaan ei ainakaan kuvaillut että olisi ollut samanlaisia ongelmia kuin sinulla.

Ellei sitten siinä joku kömmähdys käynyt CDPR pätsissä kun ne korjasivat sen invetory vuodon tai mikä se olikaan jos sinulla oli liikaa tavaraa hahmolla niin pystyi rikkomaan tallenuksen mutta silloin tuli kyllä ilmoitus viottuneesta tallenuksesta.

Tämä omalta osaltani vahvaa mutuilua vain.

Edit: Kokeillaps muute huvikseen että aloitat uuden pelin ja tallenat kerran, katsoo että mitä vanhoille tallenuksille tapahtuu ja vertaile nimiä yms.
 
Milläs tuossa Cyberpunkissa nykyään saa tehtyä kunnolla rahaa? Aiemmin tölkkejä hajottamalla sai rahaa kasaan helposti, mutta nyt se ei enää toimi.
 

"CD Projekt on esitellyt yhtiön liikevaihtoa vuodelta 2020 hieman suunniteltua aiemmin. Luvut ovatkin yhtiölle todella positiivista luettavaa, sillä peliyhtiö saavutti uuden tulosennätyksensä, joka on noin kolme kertaa enemmän kuin yhtiön edellinen ennätys.

CD Projektin liikevaihto viime vuodelta on noin 470 miljoona euroa, kun taas liikevoittoa yhtiölle on kertynyt huimat 252 miljoonaa euroa. Cyberpunk 2077 -pelin ongelmista huolimatta julkaisu nosti yhtiön tuloksen täysin uudelle tasolle, sillä verrattaen esimerkiksi The Wither 3 -pelin julkaisussa yhtiölle kertyi voittoa noin 75 miljoonaa euroa"




Paljohan olisi tullut jos kaikki olisi mennyt kuin elokuvissa.
 
Voi olla että CP-feili näkyy enemmän seuraavan julkaisun ennakkomyynnissä
 
Eipä tuolla rikkinäisyydellä ja puutteilla näköjään paljoa väliä, kunhan on taitava markkinointitiimi joka vuosien varrella luo pelille valmiiksi aivan valtavan hypen. Toki tuo Witcher 3 menestys varmasti auttoi.

Tuskin haittaa seuraavan pelinkään ennakkotilauksia. Ihmisillä on lyhyt muisti ja sen julkaisua varten on jo uusi jonnesukupolvi asiakkaina, joille CP2077 varoitukset ovat vain vanhojen patujen suunhelinää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 348
Viestejä
4 492 360
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom