Cyberpunk 2077

Tai sitten vaan rahat loppu ja sijoittajat sanoneet, että pitää alkaa tuottamaan. En ole tarkistanut miten CDPR taloudellisesti on mennyt, mutta en ihmettelisi, että kun major julkaisusta on aika pitkä aika sekä tämän kehittäminen tuskin mikään ihan halpa ole ollut niin ovat rahat käyneet vähiin ja on pitänyt alkaa tekemään paniikki ratkaisuita. Olisiko niin, että maailma on liian suuri sekä aivan liian kunnianhimoinen tavoite ainakin sille mitä ovat alkuperäisesti kaavailleet. Nyt varmaan tästä syntyy varoittava esimerkki miten ei kannattaisi toimia. Joka tapauksessa on varsin erikoinen käänne ja on hankala tietää mikä on saanut johdon tämän pelin julkaisemaan.

Ei siinä, etteikö peli olisi kiinnostava ja hyvä, mutta siinä olisi ollut niin paljon potentiaalia paremmaksi. Se jopa näkyy siinä pelissä... CohhCarnage minusta hyvin sanoi, että noin 80% valmis peli... Nopeasti vaan 2020 kasattu mahdollisimman julkaistavaan kuntoon. Se mikä sitten ajoi tuohon ratkaisuun onkin jännä tarina... monesti se taitaa kuitenkin olla jotenkin rahaan liittyvä.
Näinhän siinä softaprojektissa monesti käy. Mikäli projekti vaan venyy ja vanuu, eikä meinaa tulla julkaisu kuntoon, niin se on pakko vaan puskea pihalle. Sitä ei voida ikuisesti hieroa ilman sisään tulevaa rahaa.

Näyttäisi myös projektin johtamisessa olevan ollut ongelmia, mikäli luetut jutut pitävät paikkansa. Esim. Keanu Reeves lisättiin varsin myöhäisessä vaiheessa. Tämä voisi viitata siihen, että maalitolppa liikkui pelinkehityksen aikana. Yleensä näissä projekteissa missä aletaan muuttamaan alkuperäistä visiota, niin saattaa juuri johtaa tämmöiseen rämpimiseen.
 
Tämä voisi viitata siihen, että maalitolppa liikkui pelinkehityksen aikana. Yleensä näissä projekteissa missä aletaan muuttamaan alkuperäistä visiota, niin saattaa juuri johtaa tämmöiseen rämpimiseen.
Tämä käsittääkseni tapahtui kuin Witcher 3 menestyi odotettua paremmin ja pelintekijöillä alkoi visiot laukkaa ylikierroksilla ja sitten huomattiikin ettei tätä kaikkea keretä tekemään kohtuulisessa ajassa ja alettiin karsimaan ominaisuuksia ja siltikään ei keretty.

Tämä varmaan kuvastaa hyvin:
"New York Timesille luottamuksellisesti puhuneet työntekijät kuvasivat CD Projektin johtajia taitaviksi markkinoijiksi, tarinankertojiksi ja taiteellisiksi visionääreiksi, joiden innostus peleihin kulkee teknisen osaamisen edellä."
 
Tämä käsittääkseni tapahtui kuin Witcher 3 menestyi odotettua paremmin ja pelintekijöillä alkoi visiot laukkaa ylikierroksilla ja sitten huomattiikin ettei tätä kaikkea keretä tekemään kohtuulisessa ajassa ja alettiin karsimaan ominaisuuksia ja siltikään ei keretty.

Tämä varmaan kuvastaa hyvin:
"New York Timesille luottamuksellisesti puhuneet työntekijät kuvasivat CD Projektin johtajia taitaviksi markkinoijiksi, tarinankertojiksi ja taiteellisiksi visionääreiksi, joiden innostus peleihin kulkee teknisen osaamisen edellä."
Keskeneräinen buginen raakilehan tää, jos ois tän tienny etukäteen ja en ois hypänny hypejunaan, tämä ois jäänyt ostamatta. Taitavasti on markkinoitu kieltämättä. CD Projektin omistajilla raha kiilunut silmissä selvästi. Rahat loppu ja toivottu, että paikataan tappioita huimalla osakkeennousulla pelin julkaisun jälkeen.

Törmänny taas todella ärsyttäviin bugeihin, pelannu uutta pelikertaa ja se tehtävä jossa se muija haetaan sieltä pornotehtaasta? en saanu poimittua kaikkia aseita maasta, no palasin sinne ja paikan itemit oli osa respawnanny no uudestaan poimimaan sitten.

V:n omassa asunnossa on sellainen vaatekaappi heti ovesta sisään tultaessa, sinne ilmeisesti tulee joitain guest rewardeja. Sinne oli tullu jonkinlainen item duplication Glitch ja avasin sen ja siellä oli varmaan satoja paitoja, housuja, otin ne sieltä omaan inventoryyn ja peli jumitti. otin uuden saven ja sinne oli ne sadat vaatteet tuplaantunut, huoh. nyt pelaillu noin vartin, ja ui näyttää koko ajan, että new item received niistä vaatteista, eli kun loottaa niin tavara tulee 1 kerrallaan siihen ui ruutuun ja jos loottaat esim 100kpl itemejä, varaudu odottelemaan minuutteja, kunnes niitä ei näy enää ui ruudulla sotkemassa.
 
Näinhän siinä softaprojektissa monesti käy. Mikäli projekti vaan venyy ja vanuu, eikä meinaa tulla julkaisu kuntoon, niin se on pakko vaan puskea pihalle. Sitä ei voida ikuisesti hieroa ilman sisään tulevaa rahaa.

Näyttäisi myös projektin johtamisessa olevan ollut ongelmia, mikäli luetut jutut pitävät paikkansa. Esim. Keanu Reeves lisättiin varsin myöhäisessä vaiheessa. Tämä voisi viitata siihen, että maalitolppa liikkui pelinkehityksen aikana. Yleensä näissä projekteissa missä aletaan muuttamaan alkuperäistä visiota, niin saattaa juuri johtaa tämmöiseen rämpimiseen.
Sen ymmärtää, että peli pusketaan vaan sitten jossain vaiheessa väkisin ulos. Voisi vaan olla aika paljon avoimempi asioiden suhteen, eikä yrittää tahallaan pimittää eri tahoja. Varsinkin, kun yhtiö on aikaisemmin ollut pro-consumer jo pidemmän aikaa.

Mielenkiintoista nähdä miten tässä vielä käy CDPR:lle, kun kyse on laajemmista asioista kuin pelkästään Cyberpunkin teknisestä puolesta.

Toivottavasti Saber Interactive ei ryssi Witcher 3 next-gen versiota, kävisi jo liian rankaksi.
 
Tässä on kyllä todella huonosti toteutetut äänitehosteet, ei tarvi kuin vähän testailla niin huomaa kyllä. Kun hahmo tekee tiettyjä asioita mistä pitäis kuulua tietty ääni niin monesti ei kuulu mitään, jos kävelet eri alustoilla niin osasta ei kuulu mitään ääntä ja pensaikot ei rahise, tuommoisia pikku juttuja löytyy todella paljon.

Peleihin tehdään äänet samalla tyylillä kuin elokuviin ja vaikkapa Rock Star Games on siinä hommassa loistava, tässä tuo on toteutettu paskasti.
En tiedä sitten että onko peli oikeasti niin keskeneräinen että iso osa äänitehosteista on vielä laittamatta.

Sitten kun ottaa vielä huomioon AI paskuuden niin nuo kaikki asiat nakertaa immersiota, ei sitä kyllä lopulta paljoa jää tässä tapauksessa jäljelle.
 
Viimeksi muokattu:
Maailmasta löytyy lippulappusia, joita ei pysty kerämään. Onko nämä kerättäväissä jonkun vaiheen jälkeen?
 

Liitteet

  • Lippulappunen.png
    Lippulappunen.png
    5,8 MB · Luettu: 253
Tai sitten vaan rahat loppu ja sijoittajat sanoneet, että pitää alkaa tuottamaan. En ole tarkistanut miten CDPR taloudellisesti on mennyt, mutta en ihmettelisi, että kun major julkaisusta on aika pitkä aika sekä tämän kehittäminen tuskin mikään ihan halpa ole ollut niin ovat rahat käyneet vähiin ja on pitänyt alkaa tekemään paniikki ratkaisuita.
Euroopan arvokkain pelifirma. Kertonee jotain että taakse jää jopa ubisoft. 2019 voittoa lähemmäs 200 miljoonaa. Ei sieltä rahat ole loppu, haluttiin vaan lisää äkkiä. Ei tuosta edellisestä julkaisusta myöskään niin pitkä aika ole. Vertaa rockstar. Harvoin, mutta suuria ja paljon tuottavia pelejä.

Mikäli projekti vaan venyy ja vanuu, eikä meinaa tulla julkaisu kuntoon, niin se on pakko vaan puskea pihalle. Sitä ei voida ikuisesti hieroa ilman sisään tulevaa rahaa.
Tätä argumenttia on nähnyt netissä vähän joka puolella cyberpunkin osalta. Kannattaa nyt muistaa että se edellinen peli julkaistiin vasta 5 vuotta sitten ja sen laajat lisärit 2016. Ei tätä peliä ole kehitetty kuin se noin 4v täydellä teholla. Sitä ennen on toki ollut pienet protot olemassa ja pienempi tiimi valmistelemassa kehitystä. Tuo neljäkään vuotta ei ole tämän mittakaavan pelille aika eikä mikään, kyseessä ei siis ole mikään ikuisuusprojekti. Oikeasti olisi tarvinnut vielä sen vähintään vuoden lisää kehitysaikaa. Mutta minkäs teet kun markkinointiosasto on runnonut julkaisupäivät läpi vuosia liian aikaisin. Ehkä tästä voisi nyt ottaa opiksi ja pelien julkaisupäivää ei ilmoiteta ennenkuin sen featuret on oikeasti valmiita.
 
Maailmasta löytyy lippulappusia, joita ei pysty kerämään. Onko nämä kerättäväissä jonkun vaiheen jälkeen?

Eiköhän se vaan bugi oli. Onhan siellä ihan perus loottiakin mitä ei välillä saa kerättyä.

Itse olen saanut kerättyä kaiken lootin, välillä vaan ollut tarkka missä kohti hahmo on suhteessa esineeseen ja katsooko esinettä. Jos ei tule optiota keräämiselle, niin vaihtaa vähän paikkaa, yleensä lähemmäksi ja muistaa pitää katseen esineessä.

Jos esineet puoliksi maan alla, niin voi tulla ongelmaa, itsellä ei onneksi ole sitä bugia näkynyt, vaikka leijjuvia tavaroita on näkynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Yleensä sitä itsekin on sen verta sissi, että vartoo läpi paskan ja kusen, mutta nyt alkaa nyppimään PS5:lla pelaaminen. Peli kaatuu jatkuvasti, kun ajaa jollakin ajoneuvolla.

Pelata tekisi mieli, mutta takaraivossa jyskyttää kokoajan ajatus, että peli vain kaatuu ja ei tee mieli pelata ollenkaan.
 
HDR-moodissa pelatessa on havaittu varsin haaleita tumman sävyjä. Tähän on mahdollisesti tullut korjaus ajuri-hotfixin myötä:

 
Ei ole korjattu, hdr on edelleen rikki. Mustan taso on liian korkea ja sitä kautta se myös haalistaa kaikki muut värit.
No pahus. Täytyy siis odotella että pelin tekijät korjaavat vuorostaan omassa päässään jotakin.
 
Itse olen saanut kerättyä kaiken lootin, välillä vaan ollut tarkka missä kohti hahmo on suhteessa esineeseen ja katsooko esinettä. Jos ei tule optiota keräämiselle, niin vaihtaa vähän paikkaa, yleensä lähemmäksi ja muistaa pitää katseen esineessä.

Jos esineet puoliksi maan alla, niin voi tulla ongelmaa, itsellä ei onneksi ole sitä bugia näkynyt, vaikka leijjuvia tavaroita on näkynyt.
(Boxilla pelatessa) on tullut vastaan muutama valkoinen lootittava esine jota ei tunnu saavan mitenkään valituksi ja kerättäväksi. Osa sellaisia että on joutunut vetämään kunnon sadetanssit että oikea pikseli on löytynyt - yleensä nämä ovat jossain seinän vieressä. Joissain paikoissa NPC on taas liian lähellä ettei esim. tietokonetta pääse käyttämään kun sen korvaa NPC dialogiin vastaaminen...

Yhtään noita luettavia lokeja ei ole tullut vastaan joita ei ole jäänyt keräämättä.
 
Siirretty
Ei se mitenkään pahasti ole rikki. Bugit ovat lähinnä visuaalisia. Omalla koneella olen pelannut 50h tuntia eikä peli ole kertaakaan kaatunut. Yhdessä sivutehtävässä piti ottaa savesta uudestaan kun eräs eventti ei triggeröitynyt. Eli ei minusta ei ole mitenkään erikoisesti bugeja kun verrataan muiden samankaltaisten pelien launcheihin (Skyrim, Fallout, Kingdom Come: Deliverance ja Witcher 3). Peli pyörii paremmin kuin Ubisoftin viimeiset tekeleet (Watchdog Legion) ja näyttää valovuosia paremmalta pc:llä.
Ei se mitenkään pahasti ole rikki sinulla. Tuota CP2077 ketjua kun selaa, niin monella on tullut paljon ei-visuaalisia bugeja vastaan; questejä rikkovia bugeja sekä jatkuvia kaatumisia vastaan, ääniongelmia yms.

Hienoa jos peli toimii sinulla, mutta en nyt lähtisi peliä myymään sitä pelaamattomalle ihmiselle sanomalla ettei se ole "pahasti rikki", sillä hänen pelikokemuksensa voi erota täysin siitä mitä sinulla on.
 
Juu, ei todellakaan. 65 tuntia takana, pääjuonet aivan alussa ja tekeminen loppuu kesken.... /s
Onko sulla ongelmia luetun ymmärtämisessä? Kerroin jo, että juoni ja sivutehtävät on pelattuna jo, ja että sen jälkeen ei mitään tekemistä ole. Tajuatko? Hyvä jos sulla on tehtävät kesken, mutta mulla ei ole.
 
Onko sulla ongelmia luetun ymmärtämisessä? Kerroin jo, että juoni ja sivutehtävät on pelattuna jo, ja että sen jälkeen ei mitään tekemistä ole. Tajuatko? Hyvä jos sulla on tehtävät kesken, mutta mulla ei ole.
Kyllä mulle ainakin tuo 65h peliaikaa on ihan riittävä 60€ hintaan. Sitten, jos sen nettipelin vielä saa ilmaiseksi tähän päälle plus ilmaisia DLC.
 
Onko sulla ongelmia luetun ymmärtämisessä? Kerroin jo, että juoni ja sivutehtävät on pelattuna jo, ja että sen jälkeen ei mitään tekemistä ole. Tajuatko? Hyvä jos sulla on tehtävät kesken, mutta mulla ei ole.

Kannattaa hyväksyä vaan että se peli loppuu joskus. itsellä 100h+ ja pääjuoni tehty usealla eri lopulla sivuquestejä ym. on kuitenkin tekemättä kauhea läjä.
 
Reilu 60 tuntia takana ja jos bugeja ei oteta huomioon niin 5/5 peli. Hienot hahmot, erinomainen ääninäyttely vaikka Keanu ehkä heikoin päänäyttelijöistä, mielenkiintoiset ja vaihtelevat tehtävät, maailma, taide, mainokset ja kyborgit sun muut hienosti tehty ja loistavat musiikit. Ainoat miinukset sitten bugeista jotka itsellä olleet onneksi vähäisiä ja suurimmaksi osaksi visuaalisia. En tiedä mikä tässä pelissä joidenkin mielestä on niin huonoa jos bugeja ei lasketa

No random ihmisten tekoäly ja pathfinding ei ehkä ole paras mahdollinen, kun välillä törmäilevät toisiinsa joten se on totta, muuten en ymmärrä sitä "ihan paska peli" ajattelua :confused:
 
Viimeksi muokattu:
muuten en ymmärrä sitä "ihan paska peli" ajattelua

Silloin ei varmaankaan ole lukenut vaikka viimistä viittä sivua täältä, niin että sen olisi sisäistänyt. Asenteille ja mielipiteille kun ei voi kuin itse jotain, ne eivät ole kuitenkaan koskaan argumentteja.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa hyväksyä vaan että se peli loppuu joskus. itsellä 100h+ ja pääjuoni tehty usealla eri lopulla sivuquestejä ym. on kuitenkin tekemättä kauhea läjä.
Tottakai hyväksyn sen. On vaan mun mielestä outoa, ettei hahmoa saanut tarinan ja sivutehtävien aikana maksimi levulle. Nyt on skillejä, muttei mitään mihin käyttää niitä. Niinkuin kerroin aiemmin, niin muutamia ajoneuvoja on vielä ostamatta. Miten sitten fiksusti rahaa niihin, kun tosiaan muuta tekemistä ei ole, ja löytyvät vihut ovat muutaman porukoissa. Save filu on jossain 6,5Mb hujakoilla, joten en kauheasti uskaltaisi craftailla ylimääräisiä. Ja edelleen... kaikki on tehtynä lukuunottamatta muutaman auton ostoa. Ja kolmea eri vaihtoehtoista loppua kokeiltu.
Siinä ne asiat mitkä tässä harmittaa.
 
Tottakai hyväksyn sen. On vaan mun mielestä outoa, ettei hahmoa saanut tarinan ja sivutehtävien aikana maksimi levulle. Nyt on skillejä, muttei mitään mihin käyttää niitä. Niinkuin kerroin aiemmin, niin muutamia ajoneuvoja on vielä ostamatta. Miten sitten fiksusti rahaa niihin, kun tosiaan muuta tekemistä ei ole, ja löytyvät vihut ovat muutaman porukoissa. Save filu on jossain 6,5Mb hujakoilla, joten en kauheasti uskaltaisi craftailla ylimääräisiä. Ja edelleen... kaikki on tehtynä lukuunottamatta muutaman auton ostoa. Ja kolmea eri vaihtoehtoista loppua kokeiltu.
Siinä ne asiat mitkä tässä harmittaa.

Juu, ei ole tässä ainakaan vielä loputonta end gamea :D Tosin en ainakaan itse kaipaa pelin kaikkien tehtävien jälkeen, mitään loputtomasti putsattavia tukikohtia yms. Sellaiset, kuten skaalautuvat vihut on omissa kirjoissa miinuksia.

Tuossa vaiheessa on hyvä laittaa peli tauolle ja palata uudelle kierokselle korjausten jälkeen, lisäksi eiköhän dlc:eet ja online-puoli korjaa tämän puutteen tulevaisuudessa.
 
Onko sulla ongelmia luetun ymmärtämisessä? Kerroin jo, että juoni ja sivutehtävät on pelattuna jo, ja että sen jälkeen ei mitään tekemistä ole. Tajuatko? Hyvä jos sulla on tehtävät kesken, mutta mulla ei ole.

Ilmeisesti on, en ymmärrä mitä haet takaa. Useimmilla yksinpeleillä on määrätty kestonsa. Odotitko loputtomiin generoitua sisältöä? Eikö sellainen käy puuduttavaksi pidemmän päälle?
 
Turha tästä on vängätä. Olisin edes halunnut suorittaa pelin tarjoamat tehtävät loppuun fiksusti. Ja uudelleen spawnaavat vihut joissain tukikohdissa olisi itselle maistunut. Aina kun tykkää etsiä parempaa loottia. Jossain verrattiin Borderlandsiin, ja ehkä odotin enemmän sen kaltaista lähestymistä tämän yksinpelissä.
 
Turha tästä on vängätä. Olisin edes halunnut suorittaa pelin tarjoamat tehtävät loppuun fiksusti. Ja uudelleen spawnaavat vihut joissain tukikohdissa olisi itselle maistunut. Aina kun tykkää etsiä parempaa loottia. Jossain verrattiin Borderlandsiin, ja ehkä odotin enemmän sen kaltaista lähestymistä tämän yksinpelissä.

CDPR tekee ns. vanhan koulukunnan ropeja, hyvässä ja pahassa. Peliä kannattaa verrata ensisijaisesti W3:een.

Vanha sanonta, ei makeaa mahan täydeltä. Hyvän pelin merkki, kun jää vielä nälkä jatkaa, vaikka läpäisty läpikotaisin.
 
Hiukan ihmetyttää tuo että miksi tuohon on tarvinnut vääntää ainakin 6+ erilaista loppua. Ehkä 3 tai 4 olisi riittänyt jos ne olisi vaan yhtä hyvin johdettu loppuun kuin osa noista on. Osa lopuista vielä haarautuu vissiin ainakin kahteen osaan (ainakin siltä vaikuttaa). Hyvä tietysti että on pelaajalla mistä valita mutta kukaan tuskin roolipelaa jokaista loppua erikseen alusta asti joten tuntuu melko turhalta työltä. Lisäksi tuo yksi loppu path of glory on myös sellainen jota ei pohjusteta mitenkään ja jää vain sellainen olo että joo o mitähän tässä nyt sitten tapahtuu, ehkä joku side quest jäi tekemättä joka selventäisi asiaa. Where is my mind on myös aika turhan pitkään venytetty ja oltaisiin joko voitu lyhentää tai poistaa kokonaan.
 
Silläkin uhalla, että joku tästä mielensä pahoittaa, tai kokee aiheelliseksi lähteä aiheesta väittelemään, niin raportoin nyt, että tuo 06->08 hex-edit poisti iteltä FPS dropit 5800X+3080+RT+DLSS-setillä @1440p, kuten teki aiempikin 1.04 patchilla. :thumbsup:
Kaikilla versioilla launchin jälkeen pudotteli vähän väliä frameja 55 FPS paikkeille, selvän tuntuvan nykäisyn saattelemana, mutta sekä 1.04, että 1.05 patcheilla noi hex-editit poisti sekä nykäsyt, että alle 60 FPS dropit. Testattu tuoreilla booteilla ja usean tunnin pelailuilla sekä ilman, että hex-editin kanssa.

En tästä lähde enempiä väittelemään, mutta jos jollain on samaa vikaa kyseisen prossun kanssa, niin kannattaa tuota ainakin kokeilla. :)
 
Jahas, pitänee pistää peli tauolle. 1.05 päivityksen jälkeen peli kaatuu aina kun sen yrittää käynnistää. CDPR:n logo näkyy ja crash.

No, olihan tässä muitakin pelejä pelaamatta, ja joulualet menossa...
 
Jahas, pitänee pistää peli tauolle. 1.05 päivityksen jälkeen peli kaatuu aina kun sen yrittää käynnistää. CDPR:n logo näkyy ja crash.

No, olihan tässä muitakin pelejä pelaamatta, ja joulualet menossa...
Oletko kokeilut eheyttää peliä, jollain oli mennyt päivityksesn jälkeen bitit solmuun asennus kansiossa ja kaatuilut sen jälkeen, tämä oli kyllä 1.03->1.04 kohdalla.
 
Oletko kokeilut eheyttää peliä, jollain oli mennyt päivityksesn jälkeen bitit solmuun asennus kansiossa ja kaatuilut sen jälkeen, tämä oli kyllä 1.03->1.04 kohdalla.
Poistin koko pelin ja asensin uudestaan. No cigar.

Edit: uusien näytönohjaimen ajurien asennus korjasi.
 
Viimeksi muokattu:
Oletko kokeilut eheyttää peliä, jollain oli mennyt päivityksesn jälkeen bitit solmuun asennus kansiossa ja kaatuilut sen jälkeen, tämä oli kyllä 1.03->1.04 kohdalla.

Itellä hajos vähän samalla tavalla peli tuossa muutama päivä sitten, ennen 1.05 pätsiä. En tiiä mikä tuli ei vaan lähteny enää käyntiin. Koitin kaikkia jippoja mitä internetistä löysin vaan ei lähteny käyntiin. Odotin uuden pätsin--> ei auttanut.
Noh Winukka sileäksi ja sitten uusi yritys nyt toimii taas. Ei oo helppoo välillä. :D
 
Itellä hajos vähän samalla tavalla peli tuossa muutama päivä sitten, ennen 1.05 pätsiä. En tiiä mikä tuli ei vaan lähteny enää käyntiin. Koitin kaikkia jippoja mitä internetistä löysin vaan ei lähteny käyntiin. Odotin uuden pätsin--> ei auttanut.
Noh Winukka sileäksi ja sitten uusi yritys nyt toimii taas. Ei oo helppoo välillä. :D
Minulla joskus oli ongelmana Witcher 3 kanssa Microsoft Visualit mutta se johtui siitä kun olin pelaamisen välissä poistelanut manualisesti niitä, en vain muistanut silloin kun peli kertojen välilä oli aikaa.

Tuntuu että ongelma olisi jossain Windowsin ja softien välillä.

Eli "Cyberpunk 2077\_CommonRedist\vcredist\2019" ja voi kokeilla visualaiden uudestaan asennusta jos auttaisi, tuo taitaa olla ainoa mitä itselläni tulee mieleeni kun saman firman peleistä puhe.
 
Silläkin uhalla, että joku tästä mielensä pahoittaa, tai kokee aiheelliseksi lähteä aiheesta väittelemään, niin raportoin nyt, että tuo 06->08 hex-edit poisti iteltä FPS dropit 5800X+3080+RT+DLSS-setillä @1440p, kuten teki aiempikin 1.04 patchilla. :thumbsup:
Kaikilla versioilla launchin jälkeen pudotteli vähän väliä frameja 55 FPS paikkeille, selvän tuntuvan nykäisyn saattelemana, mutta sekä 1.04, että 1.05 patcheilla noi hex-editit poisti sekä nykäsyt, että alle 60 FPS dropit. Testattu tuoreilla booteilla ja usean tunnin pelailuilla sekä ilman, että hex-editin kanssa.

En tästä lähde enempiä väittelemään, mutta jos jollain on samaa vikaa kyseisen prossun kanssa, niin kannattaa tuota ainakin kokeilla. :)

5800X tuskin liittyy edelleenkään noihin sun ongelmiisi mitenkään. ;)
 
5800X tuskin liittyy edelleenkään noihin sun ongelmiisi mitenkään. ;)
Ihan mahdollista, mutta hex-edit sen korjasi ja halusin tehdä selväksi millä CPUlla+GPUlla+asetuksilla tuon tuloksen sain, ettei joku keksi taas vääristellä sanomisiani ja väittää esim. että tarjoaisin tuota korjaukseksi kaikille kokoonpanoille. ;)

Mutta sinä kun selvästi tiedät mistä tuo johtuu, niin ole hyvä ja jaa se muunkin foorumin kanssa, tai kerro ihmeessa ihan CDPR:llekin, niin voivat sen korjata kaikille!
 
Ihan mahdollista, mutta hex-edit sen korjasi ja halusin tehdä selväksi millä CPUlla+GPUlla+asetuksilla tuon tuloksen sain, ettei joku keksi taas vääristellä sanomisiani ja väittää esim. että tarjoaisin tuota korjaukseksi kaikille kokoonpanoille. ;)

Mutta sinä kun selvästi tiedät mistä tuo johtuu, niin ole hyvä ja jaa se muunkin foorumin kanssa, tai kerro ihmeessa ihan CDPR:llekin, niin voivat sen korjata kaikille!

En tiedä mistä tuo johtuu mutta tiedän mistä se ei ainakaan johdu. ;)
 
Täällä ihmiset puhunu että kuinka lyhyt peli on. 60 euroa ja 60 tuntia? tällä logiikalla euro per tunti, mun kolmen pelin olisi pitäny maksaa yhteensä 5000 euroa, mutta todellisuudessa ne maksoi yhteensä 140 euroa..

toki nykyäänhän ei yksinpelejä kannata ostaa, kun netistähän näkee läpipeluuvideon ja istua sohvalla ja sitä katella. Moninpelit ja sellaiset interaktiiviset on sitten asia erikseen joita pitää ite pelata.
 
Puutteistaan huolimatta Cyberpunk 2077 on ainakin mielenkiintoa herättävä aihe. Tämä ketju näyttäisi olevan foorumin aktiivisin ja luetuin yksinpeliä koskeva ketju. Kaikista peleistä edellä on vain Battlefield 5 ja PUBG.
 
Hiukan ihmetyttää tuo että miksi tuohon on tarvinnut vääntää ainakin 6+ erilaista loppua. Ehkä 3 tai 4 olisi riittänyt jos ne olisi vaan yhtä hyvin johdettu loppuun kuin osa noista on. Osa lopuista vielä haarautuu vissiin ainakin kahteen osaan (ainakin siltä vaikuttaa). Hyvä tietysti että on pelaajalla mistä valita mutta kukaan tuskin roolipelaa jokaista loppua erikseen alusta asti joten tuntuu melko turhalta työltä.
Jos haluat pelata pelin kerran läpi, niin se loppu mikä sulle tulee, on sun loppu. Muilla ei ole väliä.

Jos haluat pelata toisen kerran uudella hahmolla, voit pelata eri tavalla ja saada eri lopun. Uudelleenpeluulle tulee tällöin isompi arvo.

Jos eri loput kiinnostaa, voit ladata pelin ennen valintakohtaa ja valita eri tavalla. Tai jos et jaksa pelata, voit vaan lukea netistä mitä näissä tapahtuu. Ei mene montaa minuuttia tällä tavalla.

----

Olin itsekin yllättynyt, että tämä voi päättyä näinkin monella tapaa, mutta itselle tässä on ihan hyvä porkkana vetää peli uusiksi läpi sitten aikanaan, kunhan peli on korjattu/tuodaan lisäsisältöä peliin. Jätin sivutehtäviäkin vinon pinon tekemättä juuri tästä syystä, ettei pelkkää samaa sisältöä tarvitse hinkata.
 
Jos haluat pelata pelin kerran läpi, niin se loppu mikä sulle tulee, on sun loppu. Muilla ei ole väliä.

Jos haluat pelata toisen kerran uudella hahmolla, voit pelata eri tavalla ja saada eri lopun. Uudelleenpeluulle tulee tällöin isompi arvo.

Jos eri loput kiinnostaa, voit ladata pelin ennen valintakohtaa ja valita eri tavalla. Tai jos et jaksa pelata, voit vaan lukea netistä mitä näissä tapahtuu. Ei mene montaa minuuttia tällä tavalla.

----

Olin itsekin yllättynyt, että tämä voi päättyä näinkin monella tapaa, mutta itselle tässä on ihan hyvä porkkana vetää peli uusiksi läpi sitten aikanaan, kunhan peli on korjattu/tuodaan lisäsisältöä peliin. Jätin sivutehtäviäkin vinon pinon tekemättä juuri tästä syystä, ettei pelkkää samaa sisältöä tarvitse hinkata.

En oikein edes ymmärrä miksi ne kaikki loput olisi nähtävä ja varsinkaan saman pelikerran aikana. Se hyppääminen johonkin aiempaan tallennukseen vie tavallaan koko pointin valinnoilta ja niiden seurauksilta. Vaikka en osaakaan oikein roolipelata ja eläytyä täysillä hahmon valintoihin, niin ainakin pelikerrasta tulee yksi tarina, jonka loppu on vain ja ainoastaan omien valintojen tulos. Vaihtoehtoiset tavat pelata tehtäviä ja tarinaa tuovat lisäarvoa sitten seuraavaan kertaan erilaisella hahmolla, jos mielenkiintoa vielä riittää. Jokainen tietty omalla tavallaan...
 
En oikein edes ymmärrä miksi ne kaikki loput olisi nähtävä ja varsinkaan saman pelikerran aikana. Se hyppääminen johonkin aiempaan tallennukseen vie tavallaan koko pointin valinnoilta ja niiden seurauksilta.
Onhan meitä, jotka haluaa nähdä kaiken, mitä pelillä on tarjota, mutta ei aikaa ja/tai mielenkiintoa pelata sama peli 6+ kertaa läpi alusta asti. Eka loppu on aina sen hahmon "virallinen" lopetus, kaikki sen jälkeen koettu on vain extraa.
 
En oikein edes ymmärrä miksi ne kaikki loput olisi nähtävä ja varsinkaan saman pelikerran aikana. Se hyppääminen johonkin aiempaan tallennukseen vie tavallaan koko pointin valinnoilta ja niiden seurauksilta. Vaikka en osaakaan oikein roolipelata ja eläytyä täysillä hahmon valintoihin, niin ainakin pelikerrasta tulee yksi tarina, jonka loppu on vain ja ainoastaan omien valintojen tulos. Vaihtoehtoiset tavat pelata tehtäviä ja tarinaa tuovat lisäarvoa sitten seuraavaan kertaan erilaisella hahmolla, jos mielenkiintoa vielä riittää. Jokainen tietty omalla tavallaan...

No kysymys onkin se, että miksi kukaan pelaisi tätä läpi montaa kertaa? Tässä pelissä on aika järkyttävä määrä keskustelua ja kaikkea ei voi ees skipata, niin se tulee olemaan aika tylsä kokemus. Varsinkin, kun valintaa pelistä ei nimenomaan juuri löydy. Jossain taisin nähdä oikein aiheen, että 98% (en muista tarkkaa prosenttilukua, mutta oli yli 90%) valinnoista tehdään viimeisen tehtävän aikana.

Toki joissain tehtävissä on jotain valintaa, mutta ei mitään, jolla olisi oikeasti välillä. Käytännössä vain tyyliin "tein näin jo, niin ei tartte tehdä nyt".
 
No kysymys onkin se, että miksi kukaan pelaisi tätä läpi montaa kertaa? Tässä pelissä on aika järkyttävä määrä keskustelua ja kaikkea ei voi ees skipata, niin se tulee olemaan aika tylsä kokemus. Varsinkin, kun valintaa pelistä ei nimenomaan juuri löydy. Jossain taisin nähdä oikein aiheen, että 98% (en muista tarkkaa prosenttilukua, mutta oli yli 90%) valinnoista tehdään viimeisen tehtävän aikana.

Toki joissain tehtävissä on jotain valintaa, mutta ei mitään, jolla olisi oikeasti välillä. Käytännössä vain tyyliin "tein näin jo, niin ei tartte tehdä nyt".

Tässä pelissä on vaikea nähdä kaikkea yhdellä pelinerralla. Esim useammassa kohdassa voi välttää koko taistelun puhumalla, tai maksamalla. Jotain tehtäviä avautuu myös omilla valinnoilla. En tiedä vielä voiko esim estää jonkun hahmon kuolemakin omilla tekemisillään. Harvoin näkee näin monisäikeistä tarinaa edes roolipeleissä.

Tarina tuntuu päätarinassa aina haarautuvan tehtävän aikana useampaan suuntaan ja sen lopussa palataan osittain samaan lankaan. Jotkut valinnat seuraa pidempään mukana. Lopussa sitten tulee viimeinen haarautuminen, eikä palata enää samaan lankaan. Aika monimutkainehan tuo on ja harvemmin nähdään peleissä.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä hajos vähän samalla tavalla peli tuossa muutama päivä sitten, ennen 1.05 pätsiä. En tiiä mikä tuli ei vaan lähteny enää käyntiin. Koitin kaikkia jippoja mitä internetistä löysin vaan ei lähteny käyntiin. Odotin uuden pätsin--> ei auttanut.
Noh Winukka sileäksi ja sitten uusi yritys nyt toimii taas. Ei oo helppoo välillä. :D

Itse olen havainnut vastaavaa oiretta 1.0.5 versiossa. Kun pelistä poistuu (lopettaa normaalisti tai se kaatuu), niin peliä ei pysty käynnistämään. Peli on ostettu gog.comin kautta.

Itsellä käy tuolloin niin, että vaikka sovellus on ns. "pois päältä" niin cyberpunk.exe prosessi on edelleen ajossa. Sen kun lopettaa manuaalisesti (tehtävien hallinta > lisätiedot > cyberpunk.exe > delete (tai hiiren oikeaa > lopeta tehtävä)), niin gog.com synkkaa tallennukset ja sen jälkeen pelin voi käynnistää uudelleen.

Toki sulla taisi olla astetta rajumpi ongelma, jos pelin päivitys (ja koneen boottaus?) eivät vaikuttaneet asiaan.
 
No kysymys onkin se, että miksi kukaan pelaisi tätä läpi montaa kertaa? Tässä pelissä on aika järkyttävä määrä keskustelua ja kaikkea ei voi ees skipata, niin se tulee olemaan aika tylsä kokemus. Varsinkin, kun valintaa pelistä ei nimenomaan juuri löydy. Jossain taisin nähdä oikein aiheen, että 98% (en muista tarkkaa prosenttilukua, mutta oli yli 90%) valinnoista tehdään viimeisen tehtävän aikana.

Toki joissain tehtävissä on jotain valintaa, mutta ei mitään, jolla olisi oikeasti välillä. Käytännössä vain tyyliin "tein näin jo, niin ei tartte tehdä nyt".

Minä ainakin aion pelata toisenkin rundin erilaisella hahmolla ja vähän erilaisia valintoja tehden, ellei tämä nyt sitten käy loppua kohti jotenkin tylsäksi. Tuleehan tähän myös DLC:t vielä myöhemmin.Tosin ilman erilaisia hahmobuildeja en varmaan jaksaisi pelkän erilaisen tarinan takia vaivautua. Mun mielestä keskusteluja voisi olla esim. joissain sivutehtävissä vähän enemmänkin, niin tulisi vaihtelua räiskintään ja actioniin. Makuasioitahan nämä on.
 
Tarina tuntuu päätarinassa aina haarautuvan tehtävän aikana useampaan suuntaan ja sen lopussa palataan osittain samaan lankaan. Jotkut valinnat seuraa pidempään mukana. Lopussa sitten tulee viimeinen haarautuminen, eikä palata enää samaan lankaan. Aika monimutkainehan tuo on ja harvemmin nähdään peleissä.

Näin Redditissä ohimennen kuvan vuokaaviosta, jossa oli ilmeisesti pelin kaikki tarinatehtävät vaihtoehtoisine haaroineen. En katsonut sen tarkemmin, ettei tule spoilattua mitään, mutta oli kyllä melkoinen pöheikkö. Tosiaan joitain tehtäviä jää myös kokonaan tulematta joillain valinnoilla. Kuva saattoi olla siitä kirjana julkaistusta strategy guidesta, jos joku on kiinnostunut tonkimaan tarkemmin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 038
Viestejä
4 924 143
Jäsenet
79 294
Uusin jäsen
Kimbou

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom