Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, firman osakehan ei olekkaan enää kuin 10x sitä mitä se oli esim. 2016 ja puolet nykyisestä pudotuksesta voi laittaa suoraan yliladattun osakearvon piikkiin jonka jokainen jolla on silmät päässä tajusi putoavan ainakin sen 10 pinnaa julkkarin jälkeen kun ei ole enää mitä odottaa. Pelifirmojen osakkeissa käy käytännössä 50/50 tuo arvon putoaminen suuren pelijulkkarin jälkeen, eli huonoin paikka osakkeen ostolle on juuri ennen julkaisua ja hyvä (ei tosin tässä tapauksessa) hieman sen jälkeen.Paskamyrsky senkuin jatkuu.
Sijoittajat harkitsevat CD Projekt Redin haastamista oikeuteen harhaanjohtavan Cyberpunk 2077 -tiedon vuoksi - Pelaaja.fi
Sijoittajat harkitsevat CD Projekt Redin haastamista oikeuteen Cyberpunk 2077:n tiimoilta. New York Timesin mukaan puolalainen lakitoimisto suunnittelee CD Projektin viemistä oikeuteen harhaanjohtavan tiedon esittämisestä taloudellisen hyödyn saamiseksi. Viime viikon lopulla julkaistun...pelaaja.fi
Minkäslaisia fps-lukemia porukka saa 1080TI:llä?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun juuri aloittelen peliä ja etsin sopivia asetuksia ja näyttäisi siltä, että Mediumilla mennään.
Framet seilaa siinä ~50-85 nurkilla, tosin aloitin Nomadilla eli aavikolta ja varmaan dippailee lukemat kun pääsee kaupunkiin.
TAA otettu pois päältä config-filulla ja ReShade / FXAA laitettu tilalle.
Oliko nuo Tom's Hardwaren korjatut tulokset vai ennen julkaisua denuvo-gimpatulla versiolla saadut tulokset?
Redditin massapsykooseille ei myöskään kannata antaa hirveästi painoarvoa. Hex-editointi sentään toki vaikuttaa johonkin, mutta sen todellinen merkitys suorituskykyyn on vielä aukottomasti todistamatta.
8Mt taisi tuo raja olla ja itellä vajaalla 70 tunnilla savella kokoa 4.57Mt. Craftattukin on joitain satoja itemeitä, toisaalta en ole säästänyt kuin iconic aseet ja muutamat vaatteet..Onkos joku onnistunut rikkomaan tallennuksen kun tällästä jostain luin että liian suuri tallennustiedosto voi rikkoa sen kokonaan?
Itsellä jäi tämän pelaaminen johonkin alle 10 tuntiin. Sen jälkeen kun alkoinnostus hiipui niin hiipui myös kiinnostus pelata täysin keskeneräistä kikkareitta. Tarinaputkijuoksunakaan tuo ei oikein toimi kun jatkuvasti tuli immersiota syöviä bugeja. Tarinaan aika vaikea keskittyä kun naaman edessä/taustalla tapahtuu vähän väliä jotain koomista häröilyä.
Ite juoksentelin liikaa tekemässä noita turhia eventtejä sun muita rahan perässä, niin nyt tuntuu olevan vaikea enää jaksaa puskea tarinaa loppuun saakka. Toi taistelu tässä on kuitenkin aika uskomattoman tylsää hetken pelailun jälkeen. Mitä enemmän tätä peliä pelaa, sitä enemmän kaikki nää huonot puolet tulee esiin.
Jep, voisihan tuo taistelu/hiippailu olla ihan mukavaa jos sekään olisi tehty loppuun asti kunnolla. Vihut pyörii kuin päättömät kanat ja "hakkerointi" on tylsää, lähinnä virtuaalipippelin vertailua onko tarpeeksi pisteitä tietyssä taidossa. Minigameja tuohon liittyen taitaa olla tasan yksi, tuo numerovalikointi? Taitanut tuonkin osalta käydä melkoinen leikkuri siitä mitä on ollut suunnitelmissa.Ite juoksentelin liikaa tekemässä noita turhia eventtejä sun muita rahan perässä, niin nyt tuntuu olevan vaikea enää jaksaa puskea tarinaa loppuun saakka. Toi taistelu tässä on kuitenkin aika uskomattoman tylsää hetken pelailun jälkeen. Mitä enemmän tätä peliä pelaa, sitä enemmän kaikki nää huonot puolet tulee esiin.
En ole juuri craftaillut ja 40h pelaamisen jälkeen saven koko yli 5Mt (oon tehny gigejä ja sivutehtäviä paljon ja purkanut ison läjän aseita). Jos vetäisin craftingin täyteen, niin aika varmasti korruptoituisi save. Vähän epäilen, että en pääse peliä läpi ennen kuin tuo 8Mt raja tulee vastaan.8Mt taisi tuo raja olla ja itellä vajaalla 70 tunnilla savella kokoa 4.57Mt. Craftattukin on joitain satoja itemeitä, toisaalta en ole säästänyt kuin iconic aseet ja muutamat vaatteet..
99h itsellä mittarissa, ja tallennuksen koko 6,4Mb. Nyt tuli vaan vähän seinä vastaan... Tarina pelattu läpi kolmella vaihtoehtoisella lopulla. Sivutehtävät ja "gigit" kaikki suoritettuna autonostoja lukuunottamatta. Kartta koko hyvin siis koluttuna, eikä ole enää oikeastaan mitään tekemistä. Nuo loput autot voisi ostaa, jos saisi fiksusti rahaa kasaan jostain. Jengejä saa etsimällä etsiä, ja tuntuu ettei ne skaalaa ollenkaan sinun levelin ja taitojen mukaan. Pitkään aikaan ei ole ukkoja näkynyt, joilla olisi se kallo- symboli pään päällä. Missään ei loppua kohden ollut enää haastetta. Pomot ja jengit tippuivat ihan vasurilla huitaisten. Ajatuksen kanssa laitettu taito- ja perkkipisteet, mutta pitäisikö vaan heitellä miten sattuu, jotta olisi enemmän vastusta pelistä?
Se jännä juttu on se, että tilauksessa on Rtx 3080 pääosin tämän pelin takia. Nyt jauhoin sen läpi vanhalla 1080ti:llä, ja tuli ajatus pitää tämä kortti .
Oliko tähän tulossa lisää sisältöä, ja jos niin onko tietoa koska?
Itellä on crafting lvl 11, olen act II alussa ja juuri pyörähti 70h mittariin. Myöskin keskittynyt gigien, sivutehtävien ja poliisikontrahtien siivoamiseen kartalta. 4.88Mt savella kokoa, eli ei tuo nyt mahottomasti paisunut ole.En ole juuri craftaillut ja 40h pelaamisen jälkeen saven koko yli 5Mt (oon tehny gigejä ja sivutehtäviä paljon ja purkanut ison läjän aseita). Jos vetäisin craftingin täyteen, niin aika varmasti korruptoituisi save. Vähän epäilen, että en pääse peliä läpi ennen kuin tuo 8Mt raja tulee vastaan.
Tämäkin on merkki siitä, ettei tätä peliä ole testattu juuri ollenkaan ennen julkaisua. Varmaan äkkiä juoksutettu muutamalla QA-äijällä pääjuoni läpi ja sivutehtävät yksitellen, et kaikki toimii, hyvä pihalle vaan.
Jengejä saa etsimällä etsiä, ja tuntuu ettei ne skaalaa ollenkaan sinun levelin ja taitojen mukaan. Pitkään aikaan ei ole ukkoja näkynyt, joilla olisi se kallo- symboli pään päällä. Missään ei loppua kohden ollut enää haastetta. Pomot ja jengit tippuivat ihan vasurilla huitaisten.
Joo ei. artikkelien kommenteissa keskustellaan artikkelista. Ei yleisesti pelistä. Suorityskykyasiat jotka eivät ole artikellissa esillä kuuluvat tänne.Suorituskyky lätinöistä voi varmaan jatkossa keskustella täälä:
Testissä Cyberpunk 2077 suorituskyky ja kuvanlaatu (NVIDIA vs AMD)
Sampsa kirjoitti uutisen/artikkelin: Ajoimme uudella Cyberpunk 2077 -pelillä testit 3840×2160-, 2560×1440- ja 1920×1080-resoluutioilla Ultra-kuvanlaatuasetuksilla sekä testasimme eri kuvanlaatuasetusten, säteenseurannan ja DLSS:n vaikutusta suorituskykyyn ja kuvanlaatuun. Mukana artikkelissa on...bbs.io-tech.fi
Online ja DLC joskus. Sijoittajille suunnatussa haastiksessa ei annettu päivämäärää ja sanottiin että prioriteetti korjata peruspeli ensin.Oliko tähän tulossa lisää sisältöä, ja jos niin onko tietoa koska?
Ilmeisesti esim. tavaroiden myyminen vendoreille drop pointtien sijaan kasvattaa savefilun kokoa (tavarat säilyy vendorilla pidempään).Itellä on crafting lvl 11, olen act II alussa ja juuri pyörähti 70h mittariin. Myöskin keskittynyt gigien, sivutehtävien ja poliisikontrahtien siivoamiseen kartalta. 4.88Mt savella kokoa, eli ei tuo nyt mahottomasti paisunut ole.
Kiinnostaisi kyllä tietää mikä kaikki tuohon vaikuttaa, mutta kyllähän tuo lähtökohtaisesti naurettava bugi on pelissä kuin pelissä.
RTX 3070 täälläkin ja täsmälleen samaa tekee. Ultra-asetukset ja RT tapissa 50-65fps riippuen paikasta, mutta yhtäkkiä saattaa pudota alle 30:een eikä nouse sieltä enää vaikka mihin säätäisi asetukset. Pelin uudelleen käynnistäminen ainoa vaihtoehto. Välillä myös romahtaa aivan täysin 1-3fps tienoille ja palautuu vasta, kun alt+tabbaa ja odottelee hetken.Täytyy varmaan laittaa koko peli tauolle. Lähtötaso on 3070:llä RT ultralla 1440p:ssä jotain 50-60 fps, mutta kun fps-varas iskee, lopputulos on pelikelvoton 25-35, eikä tällaista peliä viitsi käynnistellä vähän väliä uudestaan.
No mutta tässä vaiheessa sillä on väliä, kun tosiaan vihollisia löytyy enää muutaman miehen ryppäissä. Yksi quickhack tai vähän "bullett timea" ja jätkät lakoaa ennenkuin edes tajuavat mitään. Kaikenmaailman skillit hankittuna, eikä mitään mihin niitä joutuisi todella käyttämään.Tuo on tarkoituksellista, ja mielestäni parempi näin. Oblivioninin ja muiden vastaavien vihollisten vaikeustason skaalaus on melko typerää siinä vaiheessa kun pelaaja itse on puolijumalan tasoinen tappokone, ja random villieläin pistää vieläkin kampoihin...
Hahmonkehityksellä ei olisi merkitystä jos vihollisten vaikeustaso/"kovuus" skaalautuu mukana.
Pystyy mutta varmuuden vuoksi kannattaa ottaa varmuuskopiot noista jos vahingossa tallennat vanhojen päälle(manualisesti)Pystyykö tässä muuten säilyttämään useamman hahmon savet? Eli jos haluan aloittaa uudella hahmolla alusta, niin säilyykö tuo ensimmäinen hahmo saveineen pelattavana?
Nojuu noita kuvanhuononnuksia en itsekään allekirjoita, ne toki offille.Film grain ja DOF priority 4/5 joo o...
Cyberpunk 2077:n kehittäjät ovat vihaisia CD Projekt Redin johdolle - Muropaketti.com
Cyberpunk 2077:n kehittäjien mukaan CD Projekt Redin johdon asettamat deadlinet olivat epärealistisen tiukkoja ja johtaminen oli muutenkin kehnoa. Studion sisäisessä palaverissa eräskin kehittäjä ihmetteli, miksi CD Projekt Redin johtoryhmä v…muropaketti.com
Ilmeisesti firman managerit elävät ihan omassa todellisuudessaan, joka sitten johti tähän "betajulkaisuun".
Näinhän siinä softaprojektissa monesti käy. Mikäli projekti vaan venyy ja vanuu, eikä meinaa tulla julkaisu kuntoon, niin se on pakko vaan puskea pihalle. Sitä ei voida ikuisesti hieroa ilman sisään tulevaa rahaa.Tai sitten vaan rahat loppu ja sijoittajat sanoneet, että pitää alkaa tuottamaan. En ole tarkistanut miten CDPR taloudellisesti on mennyt, mutta en ihmettelisi, että kun major julkaisusta on aika pitkä aika sekä tämän kehittäminen tuskin mikään ihan halpa ole ollut niin ovat rahat käyneet vähiin ja on pitänyt alkaa tekemään paniikki ratkaisuita. Olisiko niin, että maailma on liian suuri sekä aivan liian kunnianhimoinen tavoite ainakin sille mitä ovat alkuperäisesti kaavailleet. Nyt varmaan tästä syntyy varoittava esimerkki miten ei kannattaisi toimia. Joka tapauksessa on varsin erikoinen käänne ja on hankala tietää mikä on saanut johdon tämän pelin julkaisemaan.
Ei siinä, etteikö peli olisi kiinnostava ja hyvä, mutta siinä olisi ollut niin paljon potentiaalia paremmaksi. Se jopa näkyy siinä pelissä... CohhCarnage minusta hyvin sanoi, että noin 80% valmis peli... Nopeasti vaan 2020 kasattu mahdollisimman julkaistavaan kuntoon. Se mikä sitten ajoi tuohon ratkaisuun onkin jännä tarina... monesti se taitaa kuitenkin olla jotenkin rahaan liittyvä.
Tämä käsittääkseni tapahtui kuin Witcher 3 menestyi odotettua paremmin ja pelintekijöillä alkoi visiot laukkaa ylikierroksilla ja sitten huomattiikin ettei tätä kaikkea keretä tekemään kohtuulisessa ajassa ja alettiin karsimaan ominaisuuksia ja siltikään ei keretty.Tämä voisi viitata siihen, että maalitolppa liikkui pelinkehityksen aikana. Yleensä näissä projekteissa missä aletaan muuttamaan alkuperäistä visiota, niin saattaa juuri johtaa tämmöiseen rämpimiseen.
Keskeneräinen buginen raakilehan tää, jos ois tän tienny etukäteen ja en ois hypänny hypejunaan, tämä ois jäänyt ostamatta. Taitavasti on markkinoitu kieltämättä. CD Projektin omistajilla raha kiilunut silmissä selvästi. Rahat loppu ja toivottu, että paikataan tappioita huimalla osakkeennousulla pelin julkaisun jälkeen.Tämä käsittääkseni tapahtui kuin Witcher 3 menestyi odotettua paremmin ja pelintekijöillä alkoi visiot laukkaa ylikierroksilla ja sitten huomattiikin ettei tätä kaikkea keretä tekemään kohtuulisessa ajassa ja alettiin karsimaan ominaisuuksia ja siltikään ei keretty.
Tämä varmaan kuvastaa hyvin:
"New York Timesille luottamuksellisesti puhuneet työntekijät kuvasivat CD Projektin johtajia taitaviksi markkinoijiksi, tarinankertojiksi ja taiteellisiksi visionääreiksi, joiden innostus peleihin kulkee teknisen osaamisen edellä."
Sen ymmärtää, että peli pusketaan vaan sitten jossain vaiheessa väkisin ulos. Voisi vaan olla aika paljon avoimempi asioiden suhteen, eikä yrittää tahallaan pimittää eri tahoja. Varsinkin, kun yhtiö on aikaisemmin ollut pro-consumer jo pidemmän aikaa.Näinhän siinä softaprojektissa monesti käy. Mikäli projekti vaan venyy ja vanuu, eikä meinaa tulla julkaisu kuntoon, niin se on pakko vaan puskea pihalle. Sitä ei voida ikuisesti hieroa ilman sisään tulevaa rahaa.
Näyttäisi myös projektin johtamisessa olevan ollut ongelmia, mikäli luetut jutut pitävät paikkansa. Esim. Keanu Reeves lisättiin varsin myöhäisessä vaiheessa. Tämä voisi viitata siihen, että maalitolppa liikkui pelinkehityksen aikana. Yleensä näissä projekteissa missä aletaan muuttamaan alkuperäistä visiota, niin saattaa juuri johtaa tämmöiseen rämpimiseen.
Euroopan arvokkain pelifirma. Kertonee jotain että taakse jää jopa ubisoft. 2019 voittoa lähemmäs 200 miljoonaa. Ei sieltä rahat ole loppu, haluttiin vaan lisää äkkiä. Ei tuosta edellisestä julkaisusta myöskään niin pitkä aika ole. Vertaa rockstar. Harvoin, mutta suuria ja paljon tuottavia pelejä.Tai sitten vaan rahat loppu ja sijoittajat sanoneet, että pitää alkaa tuottamaan. En ole tarkistanut miten CDPR taloudellisesti on mennyt, mutta en ihmettelisi, että kun major julkaisusta on aika pitkä aika sekä tämän kehittäminen tuskin mikään ihan halpa ole ollut niin ovat rahat käyneet vähiin ja on pitänyt alkaa tekemään paniikki ratkaisuita.
Tätä argumenttia on nähnyt netissä vähän joka puolella cyberpunkin osalta. Kannattaa nyt muistaa että se edellinen peli julkaistiin vasta 5 vuotta sitten ja sen laajat lisärit 2016. Ei tätä peliä ole kehitetty kuin se noin 4v täydellä teholla. Sitä ennen on toki ollut pienet protot olemassa ja pienempi tiimi valmistelemassa kehitystä. Tuo neljäkään vuotta ei ole tämän mittakaavan pelille aika eikä mikään, kyseessä ei siis ole mikään ikuisuusprojekti. Oikeasti olisi tarvinnut vielä sen vähintään vuoden lisää kehitysaikaa. Mutta minkäs teet kun markkinointiosasto on runnonut julkaisupäivät läpi vuosia liian aikaisin. Ehkä tästä voisi nyt ottaa opiksi ja pelien julkaisupäivää ei ilmoiteta ennenkuin sen featuret on oikeasti valmiita.Mikäli projekti vaan venyy ja vanuu, eikä meinaa tulla julkaisu kuntoon, niin se on pakko vaan puskea pihalle. Sitä ei voida ikuisesti hieroa ilman sisään tulevaa rahaa.
Eiköhän se vaan bugi oli. Onhan siellä ihan perus loottiakin mitä ei välillä saa kerättyä.Maailmasta löytyy lippulappusia, joita ei pysty kerämään. Onko nämä kerättäväissä jonkun vaiheen jälkeen?
Maailmasta löytyy lippulappusia, joita ei pysty kerämään. Onko nämä kerättäväissä jonkun vaiheen jälkeen?
Eiköhän se vaan bugi oli. Onhan siellä ihan perus loottiakin mitä ei välillä saa kerättyä.