Cyberpunk 2077

Kaverin puolesta kyselen, että mistä semmoisen Mr. Studd implantin löytää? Vastatkaa vaikka spoiler tageilla jos joku ei halua tietää...
 
Paskamyrsky senkuin jatkuu.

Juu, firman osakehan ei olekkaan enää kuin 10x sitä mitä se oli esim. 2016 ja puolet nykyisestä pudotuksesta voi laittaa suoraan yliladattun osakearvon piikkiin jonka jokainen jolla on silmät päässä tajusi putoavan ainakin sen 10 pinnaa julkkarin jälkeen kun ei ole enää mitä odottaa. Pelifirmojen osakkeissa käy käytännössä 50/50 tuo arvon putoaminen suuren pelijulkkarin jälkeen, eli huonoin paikka osakkeen ostolle on juuri ennen julkaisua ja hyvä (ei tosin tässä tapauksessa) hieman sen jälkeen.

Pian alkaa olemaan ostoaika noillekin osakkeille - viimeistään kun arvo putoaa alle 200PLN, sanoisin. :D
 
Minkäslaisia fps-lukemia porukka saa 1080TI:llä?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun juuri aloittelen peliä ja etsin sopivia asetuksia ja näyttäisi siltä, että Mediumilla mennään.
Framet seilaa siinä ~50-85 nurkilla, tosin aloitin Nomadilla eli aavikolta ja varmaan dippailee lukemat kun pääsee kaupunkiin.


Tuolla on hyvin eritelty asetusten vaikutus fps:ään ja pelikokemukseen. Erityisesti screen space reflectionit ja volumetric fog resolution kannattaa laitaa lowille. Texture qualitya voi muuten muuttaa vain main menussa (en itse tätä tajunnut ennen kuin googletin).
 
Ei oikein hyvältä vaikuta tämä uusin päivitys.

1.04-versiolla pyöri upeasti ilman mitään nykimisiä. Nyt peli jäätyilee parin minuutin välein ja välillä niin pitkäksi aikaa, että epäilen pelin jo kaatuvan kokonaan, kunnes elpyy yhtäkkiä. Kai sitä on palattava vanhempaan versioon :confused:

EDIT: Näköjään ihan ALT + TAB korjasi nykimisen.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko nuo Tom's Hardwaren korjatut tulokset vai ennen julkaisua denuvo-gimpatulla versiolla saadut tulokset?
Redditin massapsykooseille ei myöskään kannata antaa hirveästi painoarvoa. Hex-editointi sentään toki vaikuttaa johonkin, mutta sen todellinen merkitys suorituskykyyn on vielä aukottomasti todistamatta.

1.04 plus hex. Aikovat vielä testata hedt prosessoreita kun ovat saaneet 1.05 testattua.
We included the highest-end models of the 1000, 2000, 3000, and 5000 series Ryzen processors. We've also included the Core i9, i7, i5, and i3 models from Intel's 9th- and 10th-generation processors. We'll add testing with HEDT models after we assess performance impacts from the upcoming 1.05 patch.
 
Suorituskyky lätinöistä voi varmaan jatkossa keskustella täälä:

 
33h tais mennä kun peli läpi, nyt sitten odotellaan niin kauan että tämä saadaan oikeasti kuntoon + ps5 patch ja sit uus veto, paljon tuli skipattua sivutehtäviä, ei vaan beta pelinä maistunu, nykyisessä kunnossa pelille arvosana 7,5/10
 
Itsellä jäi tämän pelaaminen johonkin alle 10 tuntiin. Sen jälkeen kun alkoinnostus hiipui niin hiipui myös kiinnostus pelata täysin keskeneräistä kikkareitta. Tarinaputkijuoksunakaan tuo ei oikein toimi kun jatkuvasti tuli immersiota syöviä bugeja. Tarinaan aika vaikea keskittyä kun naaman edessä/taustalla tapahtuu vähän väliä jotain koomista häröilyä.
 
Onkos joku onnistunut rikkomaan tallennuksen kun tällästä jostain luin että liian suuri tallennustiedosto voi rikkoa sen kokonaan? :hmm:
 
Onkos joku onnistunut rikkomaan tallennuksen kun tällästä jostain luin että liian suuri tallennustiedosto voi rikkoa sen kokonaan? :hmm:
8Mt taisi tuo raja olla ja itellä vajaalla 70 tunnilla savella kokoa 4.57Mt. Craftattukin on joitain satoja itemeitä, toisaalta en ole säästänyt kuin iconic aseet ja muutamat vaatteet..
 
Ohhoh noita autokisojakin :facepalm:

Ensimmäisen mutkan jälkeen et näe actionia. Miksi? No kilpa-ajajien AI samaa mitä kadun tallaajilla, heidän perässäpysymisen syy näkyy jo kun katsoo hetkenkin minimappia: Neljä eri vastakilpailijaa spawnaavat 0.5 sekunnin välein taaksesi eri kohtiin saman etäisyyden päähän. Jos katsot taakse, takaisin eteen ja taas taakse niin huomaa niiden olevan aina eri paikoissa, erilaisessa tilanteessa. Tulevat ainoastaan ohitsesi jos teet pahemman virheen ja ohipäästyä ovat niin onnettomia että tuskin pääsevät muutamaa metriä karkuun. Ensimmäisten need for speedien kuminauhaefektikin nauraa tälle. Olisikohan kannattanu vaikka ensimmäisestä Mafia pelistä ottaa hieman mallia miten nuo autokilvat näissä openworldeissa voi toteuttaa..
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä jäi tämän pelaaminen johonkin alle 10 tuntiin. Sen jälkeen kun alkoinnostus hiipui niin hiipui myös kiinnostus pelata täysin keskeneräistä kikkareitta. Tarinaputkijuoksunakaan tuo ei oikein toimi kun jatkuvasti tuli immersiota syöviä bugeja. Tarinaan aika vaikea keskittyä kun naaman edessä/taustalla tapahtuu vähän väliä jotain koomista häröilyä.

Ite juoksentelin liikaa tekemässä noita turhia eventtejä sun muita rahan perässä, niin nyt tuntuu olevan vaikea enää jaksaa puskea tarinaa loppuun saakka. Toi taistelu tässä on kuitenkin aika uskomattoman tylsää hetken pelailun jälkeen. Mitä enemmän tätä peliä pelaa, sitä enemmän kaikki nää huonot puolet tulee esiin.
 
Ite juoksentelin liikaa tekemässä noita turhia eventtejä sun muita rahan perässä, niin nyt tuntuu olevan vaikea enää jaksaa puskea tarinaa loppuun saakka. Toi taistelu tässä on kuitenkin aika uskomattoman tylsää hetken pelailun jälkeen. Mitä enemmän tätä peliä pelaa, sitä enemmän kaikki nää huonot puolet tulee esiin.

No jos sinua yhtään lohduttaa, niin point of no return tulee niin nopeasti että et huomaa edes mainia enää jatkaneesi.
 
Ite juoksentelin liikaa tekemässä noita turhia eventtejä sun muita rahan perässä, niin nyt tuntuu olevan vaikea enää jaksaa puskea tarinaa loppuun saakka. Toi taistelu tässä on kuitenkin aika uskomattoman tylsää hetken pelailun jälkeen. Mitä enemmän tätä peliä pelaa, sitä enemmän kaikki nää huonot puolet tulee esiin.
Jep, voisihan tuo taistelu/hiippailu olla ihan mukavaa jos sekään olisi tehty loppuun asti kunnolla. Vihut pyörii kuin päättömät kanat ja "hakkerointi" on tylsää, lähinnä virtuaalipippelin vertailua onko tarpeeksi pisteitä tietyssä taidossa. Minigameja tuohon liittyen taitaa olla tasan yksi, tuo numerovalikointi? Taitanut tuonkin osalta käydä melkoinen leikkuri siitä mitä on ollut suunnitelmissa.

Hiippailusta taas ensimmäinen ja viimeinen kerta kun kokeilin niin ruumis kantoon ja yrität heittää penkin taakse piiloon. Ruumis ottaa semmosen superpalloefektin ja lentää 10m toisen vartijan naaman eteen. Järkevin pelityyli näyttääkin olevan tuo aivoton ramboilu.
 
8Mt taisi tuo raja olla ja itellä vajaalla 70 tunnilla savella kokoa 4.57Mt. Craftattukin on joitain satoja itemeitä, toisaalta en ole säästänyt kuin iconic aseet ja muutamat vaatteet..
En ole juuri craftaillut ja 40h pelaamisen jälkeen saven koko yli 5Mt (oon tehny gigejä ja sivutehtäviä paljon ja purkanut ison läjän aseita). Jos vetäisin craftingin täyteen, niin aika varmasti korruptoituisi save. Vähän epäilen, että en pääse peliä läpi ennen kuin tuo 8Mt raja tulee vastaan.

Tämäkin on merkki siitä, ettei tätä peliä ole testattu juuri ollenkaan ennen julkaisua. Varmaan äkkiä juoksutettu muutamalla QA-äijällä pääjuoni läpi ja sivutehtävät yksitellen, et kaikki toimii, hyvä pihalle vaan.
 
99h itsellä mittarissa, ja tallennuksen koko 6,4Mb. Nyt tuli vaan vähän seinä vastaan... Tarina pelattu läpi kolmella vaihtoehtoisella lopulla. Sivutehtävät ja "gigit" kaikki suoritettuna autonostoja lukuunottamatta. Kartta koko hyvin siis koluttuna, eikä ole enää oikeastaan mitään tekemistä. Nuo loput autot voisi ostaa, jos saisi fiksusti rahaa kasaan jostain. Jengejä saa etsimällä etsiä, ja tuntuu ettei ne skaalaa ollenkaan sinun levelin ja taitojen mukaan. Pitkään aikaan ei ole ukkoja näkynyt, joilla olisi se kallo- symboli pään päällä. Missään ei loppua kohden ollut enää haastetta. Pomot ja jengit tippuivat ihan vasurilla huitaisten. Ajatuksen kanssa laitettu taito- ja perkkipisteet, mutta pitäisikö vaan heitellä miten sattuu, jotta olisi enemmän vastusta pelistä? :tdown:

Se jännä juttu on se, että tilauksessa on Rtx 3080 pääosin tämän pelin takia. Nyt jauhoin sen läpi vanhalla 1080ti:llä, ja tuli ajatus pitää tämä kortti :rofl2:.

Oliko tähän tulossa lisää sisältöä, ja jos niin onko tietoa koska?
 
99h itsellä mittarissa, ja tallennuksen koko 6,4Mb. Nyt tuli vaan vähän seinä vastaan... Tarina pelattu läpi kolmella vaihtoehtoisella lopulla. Sivutehtävät ja "gigit" kaikki suoritettuna autonostoja lukuunottamatta. Kartta koko hyvin siis koluttuna, eikä ole enää oikeastaan mitään tekemistä. Nuo loput autot voisi ostaa, jos saisi fiksusti rahaa kasaan jostain. Jengejä saa etsimällä etsiä, ja tuntuu ettei ne skaalaa ollenkaan sinun levelin ja taitojen mukaan. Pitkään aikaan ei ole ukkoja näkynyt, joilla olisi se kallo- symboli pään päällä. Missään ei loppua kohden ollut enää haastetta. Pomot ja jengit tippuivat ihan vasurilla huitaisten. Ajatuksen kanssa laitettu taito- ja perkkipisteet, mutta pitäisikö vaan heitellä miten sattuu, jotta olisi enemmän vastusta pelistä? :tdown:

Se jännä juttu on se, että tilauksessa on Rtx 3080 pääosin tämän pelin takia. Nyt jauhoin sen läpi vanhalla 1080ti:llä, ja tuli ajatus pitää tämä kortti :rofl2:.

Oliko tähän tulossa lisää sisältöä, ja jos niin onko tietoa koska?

Kaupungin alueille olisi saanut suunnitella jokaiselle jengille jonkun skaalautuvan "päämajan", jossa olisi riittävästi vihollisia ja jotka skaalautuisivat hahmon mukana. Nämä satunnaiset 2-5 vihollisen ryppäät eivät oikein innosta. Tällä hetkellä pitää myös varmaan odotella uutta sisältöä, eiköhän tälle ole DLC-paketteja luvassa jossain vaiheessa.
 
Peli läpi ja oikein maistuva peli. Bugeja toki on jonkin verran, mutta ei mitään todella maata kaatavaa. Pari kertaa joutu ottaa lähellä olleeen saven kautta uusiks kun äänet bugas. Peli tunteja tuli 97h kelloon joten rahoille tuli vastinetta oikein hyvin ja varmasti pelaan vielä muut alotus vaihtoehdot ja katsoo päätyykö eri loppuihin.

Ajoneuvo fysiikat vähän karut mutta kyllä sillä moottoripyörällä tuli suurimmaks osaks vedettyä kun oli niin kätevä liikenteen seassa. Aseet oikein pätevät ja hiippailukin onnistuu kun on vähän malttia ja käyttää avuks quichackkejä. Sivutehtävät sopivan erilaisia ja osassa oli ihan mukavasti lisää tarinaa pääjuonen lisäksi.
 
Onko tuolle joku selitys että miksi yli 8mt savefile korruptoituu/ei toimi? Miksi tuollainen raja, liittyykö jotenkin konsoleihin? Miksi se ei voi olla suurempi?
 
En ole juuri craftaillut ja 40h pelaamisen jälkeen saven koko yli 5Mt (oon tehny gigejä ja sivutehtäviä paljon ja purkanut ison läjän aseita). Jos vetäisin craftingin täyteen, niin aika varmasti korruptoituisi save. Vähän epäilen, että en pääse peliä läpi ennen kuin tuo 8Mt raja tulee vastaan.

Tämäkin on merkki siitä, ettei tätä peliä ole testattu juuri ollenkaan ennen julkaisua. Varmaan äkkiä juoksutettu muutamalla QA-äijällä pääjuoni läpi ja sivutehtävät yksitellen, et kaikki toimii, hyvä pihalle vaan.
Itellä on crafting lvl 11, olen act II alussa ja juuri pyörähti 70h mittariin. Myöskin keskittynyt gigien, sivutehtävien ja poliisikontrahtien siivoamiseen kartalta. 4.88Mt savella kokoa, eli ei tuo nyt mahottomasti paisunut ole.
Kiinnostaisi kyllä tietää mikä kaikki tuohon vaikuttaa, mutta kyllähän tuo lähtökohtaisesti naurettava bugi on pelissä kuin pelissä.
 
Jengejä saa etsimällä etsiä, ja tuntuu ettei ne skaalaa ollenkaan sinun levelin ja taitojen mukaan. Pitkään aikaan ei ole ukkoja näkynyt, joilla olisi se kallo- symboli pään päällä. Missään ei loppua kohden ollut enää haastetta. Pomot ja jengit tippuivat ihan vasurilla huitaisten.

Tuo on tarkoituksellista, ja mielestäni parempi näin. Oblivioninin ja muiden vastaavien vihollisten vaikeustason skaalaus on melko typerää siinä vaiheessa kun pelaaja itse on puolijumalan tasoinen tappokone, ja random villieläin pistää vieläkin kampoihin...

Hahmonkehityksellä ei olisi merkitystä jos vihollisten vaikeustaso/"kovuus" skaalautuu mukana.
 
Devaajat vois nyt nopeaa fixailla vaan suurimmat crashit yms. ja sitten siirtyä jatko-osan kimppuun. Ei tästä enempää iloa saa edes dlc:llä.
Pelitunteja tuli noin 20. Viimeiset 5-10h oli jo aikamoista irvistelyä.
 
1.05 pätchin jälkeen itsellä alkanut pelin kaatuilu. Kerran myös jäätyi latausruudussa alkuvalikosta ladattaessa.
 
Suorituskyky lätinöistä voi varmaan jatkossa keskustella täälä:

Joo ei. artikkelien kommenteissa keskustellaan artikkelista. Ei yleisesti pelistä. Suorityskykyasiat jotka eivät ole artikellissa esillä kuuluvat tänne.
 
Itellä on crafting lvl 11, olen act II alussa ja juuri pyörähti 70h mittariin. Myöskin keskittynyt gigien, sivutehtävien ja poliisikontrahtien siivoamiseen kartalta. 4.88Mt savella kokoa, eli ei tuo nyt mahottomasti paisunut ole.
Kiinnostaisi kyllä tietää mikä kaikki tuohon vaikuttaa, mutta kyllähän tuo lähtökohtaisesti naurettava bugi on pelissä kuin pelissä.
Ilmeisesti esim. tavaroiden myyminen vendoreille drop pointtien sijaan kasvattaa savefilun kokoa (tavarat säilyy vendorilla pidempään).

Tuo bugi on legacy-tauhkaa, joka oli jo Witcher 3:ssa, mutta siinä 8Mt savefilun saaminen oli liki mahdotonta vrt. CP2077.
 
Täytyy varmaan laittaa koko peli tauolle. Lähtötaso on 3070:llä RT ultralla 1440p:ssä jotain 50-60 fps, mutta kun fps-varas iskee, lopputulos on pelikelvoton 25-35, eikä tällaista peliä viitsi käynnistellä vähän väliä uudestaan.
RTX 3070 täälläkin ja täsmälleen samaa tekee. Ultra-asetukset ja RT tapissa 50-65fps riippuen paikasta, mutta yhtäkkiä saattaa pudota alle 30:een eikä nouse sieltä enää vaikka mihin säätäisi asetukset. Pelin uudelleen käynnistäminen ainoa vaihtoehto. Välillä myös romahtaa aivan täysin 1-3fps tienoille ja palautuu vasta, kun alt+tabbaa ja odottelee hetken.
 
Tuo on tarkoituksellista, ja mielestäni parempi näin. Oblivioninin ja muiden vastaavien vihollisten vaikeustason skaalaus on melko typerää siinä vaiheessa kun pelaaja itse on puolijumalan tasoinen tappokone, ja random villieläin pistää vieläkin kampoihin...

Hahmonkehityksellä ei olisi merkitystä jos vihollisten vaikeustaso/"kovuus" skaalautuu mukana.
No mutta tässä vaiheessa sillä on väliä, kun tosiaan vihollisia löytyy enää muutaman miehen ryppäissä. Yksi quickhack tai vähän "bullett timea" ja jätkät lakoaa ennenkuin edes tajuavat mitään. Kaikenmaailman skillit hankittuna, eikä mitään mihin niitä joutuisi todella käyttämään.
Asia olisi eri, jos löytyisi vielä oikein leirejä tai rakennuksia taynnä vihuja, mutta kun ei. Tekemistä ei todella ole.. :grumpy:
 

Ilmeisesti firman managerit elävät ihan omassa todellisuudessaan, joka sitten johti tähän "betajulkaisuun".
 
Pystyykö tässä muuten säilyttämään useamman hahmon savet? Eli jos haluan aloittaa uudella hahmolla alusta, niin säilyykö tuo ensimmäinen hahmo saveineen pelattavana?
 
Pystyykö tässä muuten säilyttämään useamman hahmon savet? Eli jos haluan aloittaa uudella hahmolla alusta, niin säilyykö tuo ensimmäinen hahmo saveineen pelattavana?
Pystyy mutta varmuuden vuoksi kannattaa ottaa varmuuskopiot noista jos vahingossa tallennat vanhojen päälle(manualisesti)

Edit: Tarkenettaan että Manuaali savetukset säilyvät mutta autosavet ja quick savet tallenettaan toistensa päälle, olikohan molemissa kolme slottia.
 
Jatkoinkohan jostain väärästä savesta?
Sain viikonloppuna main storyn läpi ja päätin nyt vielä jatkaa tehtäviä. Kun latasin pelin, niin tuo viimeinen tehtävä näyttää olevan tekemättä ja Panam tekstaa, että se vois jeesata sen kanssa.
 
Se lataa sen viimeisen autosaven ennen sitä "no turning back point" kun pelaat pelin läpi, joitain itemejä tulee inventoryyn, riippuen minkä endingin pelasit.
 

Ilmeisesti firman managerit elävät ihan omassa todellisuudessaan, joka sitten johti tähän "betajulkaisuun".

Tai sitten vaan rahat loppu ja sijoittajat sanoneet, että pitää alkaa tuottamaan. En ole tarkistanut miten CDPR taloudellisesti on mennyt, mutta en ihmettelisi, että kun major julkaisusta on aika pitkä aika sekä tämän kehittäminen tuskin mikään ihan halpa ole ollut niin ovat rahat käyneet vähiin ja on pitänyt alkaa tekemään paniikki ratkaisuita. Olisiko niin, että maailma on liian suuri sekä aivan liian kunnianhimoinen tavoite ainakin sille mitä ovat alkuperäisesti kaavailleet. Nyt varmaan tästä syntyy varoittava esimerkki miten ei kannattaisi toimia. Joka tapauksessa on varsin erikoinen käänne ja on hankala tietää mikä on saanut johdon tämän pelin julkaisemaan.

Ei siinä, etteikö peli olisi kiinnostava ja hyvä, mutta siinä olisi ollut niin paljon potentiaalia paremmaksi. Se jopa näkyy siinä pelissä... CohhCarnage minusta hyvin sanoi, että noin 80% valmis peli... Nopeasti vaan 2020 kasattu mahdollisimman julkaistavaan kuntoon. Se mikä sitten ajoi tuohon ratkaisuun onkin jännä tarina... monesti se taitaa kuitenkin olla jotenkin rahaan liittyvä.
 
Tai sitten vaan rahat loppu ja sijoittajat sanoneet, että pitää alkaa tuottamaan. En ole tarkistanut miten CDPR taloudellisesti on mennyt, mutta en ihmettelisi, että kun major julkaisusta on aika pitkä aika sekä tämän kehittäminen tuskin mikään ihan halpa ole ollut niin ovat rahat käyneet vähiin ja on pitänyt alkaa tekemään paniikki ratkaisuita. Olisiko niin, että maailma on liian suuri sekä aivan liian kunnianhimoinen tavoite ainakin sille mitä ovat alkuperäisesti kaavailleet. Nyt varmaan tästä syntyy varoittava esimerkki miten ei kannattaisi toimia. Joka tapauksessa on varsin erikoinen käänne ja on hankala tietää mikä on saanut johdon tämän pelin julkaisemaan.

Ei siinä, etteikö peli olisi kiinnostava ja hyvä, mutta siinä olisi ollut niin paljon potentiaalia paremmaksi. Se jopa näkyy siinä pelissä... CohhCarnage minusta hyvin sanoi, että noin 80% valmis peli... Nopeasti vaan 2020 kasattu mahdollisimman julkaistavaan kuntoon. Se mikä sitten ajoi tuohon ratkaisuun onkin jännä tarina... monesti se taitaa kuitenkin olla jotenkin rahaan liittyvä.
Näinhän siinä softaprojektissa monesti käy. Mikäli projekti vaan venyy ja vanuu, eikä meinaa tulla julkaisu kuntoon, niin se on pakko vaan puskea pihalle. Sitä ei voida ikuisesti hieroa ilman sisään tulevaa rahaa.

Näyttäisi myös projektin johtamisessa olevan ollut ongelmia, mikäli luetut jutut pitävät paikkansa. Esim. Keanu Reeves lisättiin varsin myöhäisessä vaiheessa. Tämä voisi viitata siihen, että maalitolppa liikkui pelinkehityksen aikana. Yleensä näissä projekteissa missä aletaan muuttamaan alkuperäistä visiota, niin saattaa juuri johtaa tämmöiseen rämpimiseen.
 
Tämä voisi viitata siihen, että maalitolppa liikkui pelinkehityksen aikana. Yleensä näissä projekteissa missä aletaan muuttamaan alkuperäistä visiota, niin saattaa juuri johtaa tämmöiseen rämpimiseen.
Tämä käsittääkseni tapahtui kuin Witcher 3 menestyi odotettua paremmin ja pelintekijöillä alkoi visiot laukkaa ylikierroksilla ja sitten huomattiikin ettei tätä kaikkea keretä tekemään kohtuulisessa ajassa ja alettiin karsimaan ominaisuuksia ja siltikään ei keretty.

Tämä varmaan kuvastaa hyvin:
"New York Timesille luottamuksellisesti puhuneet työntekijät kuvasivat CD Projektin johtajia taitaviksi markkinoijiksi, tarinankertojiksi ja taiteellisiksi visionääreiksi, joiden innostus peleihin kulkee teknisen osaamisen edellä."
 
Tämä käsittääkseni tapahtui kuin Witcher 3 menestyi odotettua paremmin ja pelintekijöillä alkoi visiot laukkaa ylikierroksilla ja sitten huomattiikin ettei tätä kaikkea keretä tekemään kohtuulisessa ajassa ja alettiin karsimaan ominaisuuksia ja siltikään ei keretty.

Tämä varmaan kuvastaa hyvin:
"New York Timesille luottamuksellisesti puhuneet työntekijät kuvasivat CD Projektin johtajia taitaviksi markkinoijiksi, tarinankertojiksi ja taiteellisiksi visionääreiksi, joiden innostus peleihin kulkee teknisen osaamisen edellä."
Keskeneräinen buginen raakilehan tää, jos ois tän tienny etukäteen ja en ois hypänny hypejunaan, tämä ois jäänyt ostamatta. Taitavasti on markkinoitu kieltämättä. CD Projektin omistajilla raha kiilunut silmissä selvästi. Rahat loppu ja toivottu, että paikataan tappioita huimalla osakkeennousulla pelin julkaisun jälkeen.

Törmänny taas todella ärsyttäviin bugeihin, pelannu uutta pelikertaa ja se tehtävä jossa se muija haetaan sieltä pornotehtaasta? en saanu poimittua kaikkia aseita maasta, no palasin sinne ja paikan itemit oli osa respawnanny no uudestaan poimimaan sitten.

V:n omassa asunnossa on sellainen vaatekaappi heti ovesta sisään tultaessa, sinne ilmeisesti tulee joitain guest rewardeja. Sinne oli tullu jonkinlainen item duplication Glitch ja avasin sen ja siellä oli varmaan satoja paitoja, housuja, otin ne sieltä omaan inventoryyn ja peli jumitti. otin uuden saven ja sinne oli ne sadat vaatteet tuplaantunut, huoh. nyt pelaillu noin vartin, ja ui näyttää koko ajan, että new item received niistä vaatteista, eli kun loottaa niin tavara tulee 1 kerrallaan siihen ui ruutuun ja jos loottaat esim 100kpl itemejä, varaudu odottelemaan minuutteja, kunnes niitä ei näy enää ui ruudulla sotkemassa.
 
Näinhän siinä softaprojektissa monesti käy. Mikäli projekti vaan venyy ja vanuu, eikä meinaa tulla julkaisu kuntoon, niin se on pakko vaan puskea pihalle. Sitä ei voida ikuisesti hieroa ilman sisään tulevaa rahaa.

Näyttäisi myös projektin johtamisessa olevan ollut ongelmia, mikäli luetut jutut pitävät paikkansa. Esim. Keanu Reeves lisättiin varsin myöhäisessä vaiheessa. Tämä voisi viitata siihen, että maalitolppa liikkui pelinkehityksen aikana. Yleensä näissä projekteissa missä aletaan muuttamaan alkuperäistä visiota, niin saattaa juuri johtaa tämmöiseen rämpimiseen.
Sen ymmärtää, että peli pusketaan vaan sitten jossain vaiheessa väkisin ulos. Voisi vaan olla aika paljon avoimempi asioiden suhteen, eikä yrittää tahallaan pimittää eri tahoja. Varsinkin, kun yhtiö on aikaisemmin ollut pro-consumer jo pidemmän aikaa.

Mielenkiintoista nähdä miten tässä vielä käy CDPR:lle, kun kyse on laajemmista asioista kuin pelkästään Cyberpunkin teknisestä puolesta.

Toivottavasti Saber Interactive ei ryssi Witcher 3 next-gen versiota, kävisi jo liian rankaksi.
 
Tässä on kyllä todella huonosti toteutetut äänitehosteet, ei tarvi kuin vähän testailla niin huomaa kyllä. Kun hahmo tekee tiettyjä asioita mistä pitäis kuulua tietty ääni niin monesti ei kuulu mitään, jos kävelet eri alustoilla niin osasta ei kuulu mitään ääntä ja pensaikot ei rahise, tuommoisia pikku juttuja löytyy todella paljon.

Peleihin tehdään äänet samalla tyylillä kuin elokuviin ja vaikkapa Rock Star Games on siinä hommassa loistava, tässä tuo on toteutettu paskasti.
En tiedä sitten että onko peli oikeasti niin keskeneräinen että iso osa äänitehosteista on vielä laittamatta.

Sitten kun ottaa vielä huomioon AI paskuuden niin nuo kaikki asiat nakertaa immersiota, ei sitä kyllä lopulta paljoa jää tässä tapauksessa jäljelle.
 
Viimeksi muokattu:
Maailmasta löytyy lippulappusia, joita ei pysty kerämään. Onko nämä kerättäväissä jonkun vaiheen jälkeen?
 

Liitteet

  • Lippulappunen.png
    Lippulappunen.png
    5,8 MB · Luettu: 251
Tai sitten vaan rahat loppu ja sijoittajat sanoneet, että pitää alkaa tuottamaan. En ole tarkistanut miten CDPR taloudellisesti on mennyt, mutta en ihmettelisi, että kun major julkaisusta on aika pitkä aika sekä tämän kehittäminen tuskin mikään ihan halpa ole ollut niin ovat rahat käyneet vähiin ja on pitänyt alkaa tekemään paniikki ratkaisuita.
Euroopan arvokkain pelifirma. Kertonee jotain että taakse jää jopa ubisoft. 2019 voittoa lähemmäs 200 miljoonaa. Ei sieltä rahat ole loppu, haluttiin vaan lisää äkkiä. Ei tuosta edellisestä julkaisusta myöskään niin pitkä aika ole. Vertaa rockstar. Harvoin, mutta suuria ja paljon tuottavia pelejä.

Mikäli projekti vaan venyy ja vanuu, eikä meinaa tulla julkaisu kuntoon, niin se on pakko vaan puskea pihalle. Sitä ei voida ikuisesti hieroa ilman sisään tulevaa rahaa.
Tätä argumenttia on nähnyt netissä vähän joka puolella cyberpunkin osalta. Kannattaa nyt muistaa että se edellinen peli julkaistiin vasta 5 vuotta sitten ja sen laajat lisärit 2016. Ei tätä peliä ole kehitetty kuin se noin 4v täydellä teholla. Sitä ennen on toki ollut pienet protot olemassa ja pienempi tiimi valmistelemassa kehitystä. Tuo neljäkään vuotta ei ole tämän mittakaavan pelille aika eikä mikään, kyseessä ei siis ole mikään ikuisuusprojekti. Oikeasti olisi tarvinnut vielä sen vähintään vuoden lisää kehitysaikaa. Mutta minkäs teet kun markkinointiosasto on runnonut julkaisupäivät läpi vuosia liian aikaisin. Ehkä tästä voisi nyt ottaa opiksi ja pelien julkaisupäivää ei ilmoiteta ennenkuin sen featuret on oikeasti valmiita.
 
Maailmasta löytyy lippulappusia, joita ei pysty kerämään. Onko nämä kerättäväissä jonkun vaiheen jälkeen?

Eiköhän se vaan bugi oli. Onhan siellä ihan perus loottiakin mitä ei välillä saa kerättyä.

Itse olen saanut kerättyä kaiken lootin, välillä vaan ollut tarkka missä kohti hahmo on suhteessa esineeseen ja katsooko esinettä. Jos ei tule optiota keräämiselle, niin vaihtaa vähän paikkaa, yleensä lähemmäksi ja muistaa pitää katseen esineessä.

Jos esineet puoliksi maan alla, niin voi tulla ongelmaa, itsellä ei onneksi ole sitä bugia näkynyt, vaikka leijjuvia tavaroita on näkynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Yleensä sitä itsekin on sen verta sissi, että vartoo läpi paskan ja kusen, mutta nyt alkaa nyppimään PS5:lla pelaaminen. Peli kaatuu jatkuvasti, kun ajaa jollakin ajoneuvolla.

Pelata tekisi mieli, mutta takaraivossa jyskyttää kokoajan ajatus, että peli vain kaatuu ja ei tee mieli pelata ollenkaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 460
Viestejä
4 496 848
Jäsenet
74 209
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom