Cyberpunk 2077

99h itsellä mittarissa, ja tallennuksen koko 6,4Mb. Nyt tuli vaan vähän seinä vastaan... Tarina pelattu läpi kolmella vaihtoehtoisella lopulla. Sivutehtävät ja "gigit" kaikki suoritettuna autonostoja lukuunottamatta. Kartta koko hyvin siis koluttuna, eikä ole enää oikeastaan mitään tekemistä. Nuo loput autot voisi ostaa, jos saisi fiksusti rahaa kasaan jostain. Jengejä saa etsimällä etsiä, ja tuntuu ettei ne skaalaa ollenkaan sinun levelin ja taitojen mukaan. Pitkään aikaan ei ole ukkoja näkynyt, joilla olisi se kallo- symboli pään päällä. Missään ei loppua kohden ollut enää haastetta. Pomot ja jengit tippuivat ihan vasurilla huitaisten. Ajatuksen kanssa laitettu taito- ja perkkipisteet, mutta pitäisikö vaan heitellä miten sattuu, jotta olisi enemmän vastusta pelistä? :tdown:

Se jännä juttu on se, että tilauksessa on Rtx 3080 pääosin tämän pelin takia. Nyt jauhoin sen läpi vanhalla 1080ti:llä, ja tuli ajatus pitää tämä kortti :rofl2:.

Oliko tähän tulossa lisää sisältöä, ja jos niin onko tietoa koska?
 
99h itsellä mittarissa, ja tallennuksen koko 6,4Mb. Nyt tuli vaan vähän seinä vastaan... Tarina pelattu läpi kolmella vaihtoehtoisella lopulla. Sivutehtävät ja "gigit" kaikki suoritettuna autonostoja lukuunottamatta. Kartta koko hyvin siis koluttuna, eikä ole enää oikeastaan mitään tekemistä. Nuo loput autot voisi ostaa, jos saisi fiksusti rahaa kasaan jostain. Jengejä saa etsimällä etsiä, ja tuntuu ettei ne skaalaa ollenkaan sinun levelin ja taitojen mukaan. Pitkään aikaan ei ole ukkoja näkynyt, joilla olisi se kallo- symboli pään päällä. Missään ei loppua kohden ollut enää haastetta. Pomot ja jengit tippuivat ihan vasurilla huitaisten. Ajatuksen kanssa laitettu taito- ja perkkipisteet, mutta pitäisikö vaan heitellä miten sattuu, jotta olisi enemmän vastusta pelistä? :tdown:

Se jännä juttu on se, että tilauksessa on Rtx 3080 pääosin tämän pelin takia. Nyt jauhoin sen läpi vanhalla 1080ti:llä, ja tuli ajatus pitää tämä kortti :rofl2:.

Oliko tähän tulossa lisää sisältöä, ja jos niin onko tietoa koska?

Kaupungin alueille olisi saanut suunnitella jokaiselle jengille jonkun skaalautuvan "päämajan", jossa olisi riittävästi vihollisia ja jotka skaalautuisivat hahmon mukana. Nämä satunnaiset 2-5 vihollisen ryppäät eivät oikein innosta. Tällä hetkellä pitää myös varmaan odotella uutta sisältöä, eiköhän tälle ole DLC-paketteja luvassa jossain vaiheessa.
 
Peli läpi ja oikein maistuva peli. Bugeja toki on jonkin verran, mutta ei mitään todella maata kaatavaa. Pari kertaa joutu ottaa lähellä olleeen saven kautta uusiks kun äänet bugas. Peli tunteja tuli 97h kelloon joten rahoille tuli vastinetta oikein hyvin ja varmasti pelaan vielä muut alotus vaihtoehdot ja katsoo päätyykö eri loppuihin.

Ajoneuvo fysiikat vähän karut mutta kyllä sillä moottoripyörällä tuli suurimmaks osaks vedettyä kun oli niin kätevä liikenteen seassa. Aseet oikein pätevät ja hiippailukin onnistuu kun on vähän malttia ja käyttää avuks quichackkejä. Sivutehtävät sopivan erilaisia ja osassa oli ihan mukavasti lisää tarinaa pääjuonen lisäksi.
 
Onko tuolle joku selitys että miksi yli 8mt savefile korruptoituu/ei toimi? Miksi tuollainen raja, liittyykö jotenkin konsoleihin? Miksi se ei voi olla suurempi?
 
En ole juuri craftaillut ja 40h pelaamisen jälkeen saven koko yli 5Mt (oon tehny gigejä ja sivutehtäviä paljon ja purkanut ison läjän aseita). Jos vetäisin craftingin täyteen, niin aika varmasti korruptoituisi save. Vähän epäilen, että en pääse peliä läpi ennen kuin tuo 8Mt raja tulee vastaan.

Tämäkin on merkki siitä, ettei tätä peliä ole testattu juuri ollenkaan ennen julkaisua. Varmaan äkkiä juoksutettu muutamalla QA-äijällä pääjuoni läpi ja sivutehtävät yksitellen, et kaikki toimii, hyvä pihalle vaan.
Itellä on crafting lvl 11, olen act II alussa ja juuri pyörähti 70h mittariin. Myöskin keskittynyt gigien, sivutehtävien ja poliisikontrahtien siivoamiseen kartalta. 4.88Mt savella kokoa, eli ei tuo nyt mahottomasti paisunut ole.
Kiinnostaisi kyllä tietää mikä kaikki tuohon vaikuttaa, mutta kyllähän tuo lähtökohtaisesti naurettava bugi on pelissä kuin pelissä.
 
Jengejä saa etsimällä etsiä, ja tuntuu ettei ne skaalaa ollenkaan sinun levelin ja taitojen mukaan. Pitkään aikaan ei ole ukkoja näkynyt, joilla olisi se kallo- symboli pään päällä. Missään ei loppua kohden ollut enää haastetta. Pomot ja jengit tippuivat ihan vasurilla huitaisten.

Tuo on tarkoituksellista, ja mielestäni parempi näin. Oblivioninin ja muiden vastaavien vihollisten vaikeustason skaalaus on melko typerää siinä vaiheessa kun pelaaja itse on puolijumalan tasoinen tappokone, ja random villieläin pistää vieläkin kampoihin...

Hahmonkehityksellä ei olisi merkitystä jos vihollisten vaikeustaso/"kovuus" skaalautuu mukana.
 
Devaajat vois nyt nopeaa fixailla vaan suurimmat crashit yms. ja sitten siirtyä jatko-osan kimppuun. Ei tästä enempää iloa saa edes dlc:llä.
Pelitunteja tuli noin 20. Viimeiset 5-10h oli jo aikamoista irvistelyä.
 
1.05 pätchin jälkeen itsellä alkanut pelin kaatuilu. Kerran myös jäätyi latausruudussa alkuvalikosta ladattaessa.
 
Suorituskyky lätinöistä voi varmaan jatkossa keskustella täälä:

Joo ei. artikkelien kommenteissa keskustellaan artikkelista. Ei yleisesti pelistä. Suorityskykyasiat jotka eivät ole artikellissa esillä kuuluvat tänne.
 
Itellä on crafting lvl 11, olen act II alussa ja juuri pyörähti 70h mittariin. Myöskin keskittynyt gigien, sivutehtävien ja poliisikontrahtien siivoamiseen kartalta. 4.88Mt savella kokoa, eli ei tuo nyt mahottomasti paisunut ole.
Kiinnostaisi kyllä tietää mikä kaikki tuohon vaikuttaa, mutta kyllähän tuo lähtökohtaisesti naurettava bugi on pelissä kuin pelissä.
Ilmeisesti esim. tavaroiden myyminen vendoreille drop pointtien sijaan kasvattaa savefilun kokoa (tavarat säilyy vendorilla pidempään).

Tuo bugi on legacy-tauhkaa, joka oli jo Witcher 3:ssa, mutta siinä 8Mt savefilun saaminen oli liki mahdotonta vrt. CP2077.
 
Täytyy varmaan laittaa koko peli tauolle. Lähtötaso on 3070:llä RT ultralla 1440p:ssä jotain 50-60 fps, mutta kun fps-varas iskee, lopputulos on pelikelvoton 25-35, eikä tällaista peliä viitsi käynnistellä vähän väliä uudestaan.
RTX 3070 täälläkin ja täsmälleen samaa tekee. Ultra-asetukset ja RT tapissa 50-65fps riippuen paikasta, mutta yhtäkkiä saattaa pudota alle 30:een eikä nouse sieltä enää vaikka mihin säätäisi asetukset. Pelin uudelleen käynnistäminen ainoa vaihtoehto. Välillä myös romahtaa aivan täysin 1-3fps tienoille ja palautuu vasta, kun alt+tabbaa ja odottelee hetken.
 
Tuo on tarkoituksellista, ja mielestäni parempi näin. Oblivioninin ja muiden vastaavien vihollisten vaikeustason skaalaus on melko typerää siinä vaiheessa kun pelaaja itse on puolijumalan tasoinen tappokone, ja random villieläin pistää vieläkin kampoihin...

Hahmonkehityksellä ei olisi merkitystä jos vihollisten vaikeustaso/"kovuus" skaalautuu mukana.
No mutta tässä vaiheessa sillä on väliä, kun tosiaan vihollisia löytyy enää muutaman miehen ryppäissä. Yksi quickhack tai vähän "bullett timea" ja jätkät lakoaa ennenkuin edes tajuavat mitään. Kaikenmaailman skillit hankittuna, eikä mitään mihin niitä joutuisi todella käyttämään.
Asia olisi eri, jos löytyisi vielä oikein leirejä tai rakennuksia taynnä vihuja, mutta kun ei. Tekemistä ei todella ole.. :grumpy:
 

Ilmeisesti firman managerit elävät ihan omassa todellisuudessaan, joka sitten johti tähän "betajulkaisuun".
 
Pystyykö tässä muuten säilyttämään useamman hahmon savet? Eli jos haluan aloittaa uudella hahmolla alusta, niin säilyykö tuo ensimmäinen hahmo saveineen pelattavana?
 
Pystyykö tässä muuten säilyttämään useamman hahmon savet? Eli jos haluan aloittaa uudella hahmolla alusta, niin säilyykö tuo ensimmäinen hahmo saveineen pelattavana?
Pystyy mutta varmuuden vuoksi kannattaa ottaa varmuuskopiot noista jos vahingossa tallennat vanhojen päälle(manualisesti)

Edit: Tarkenettaan että Manuaali savetukset säilyvät mutta autosavet ja quick savet tallenettaan toistensa päälle, olikohan molemissa kolme slottia.
 
Jatkoinkohan jostain väärästä savesta?
Sain viikonloppuna main storyn läpi ja päätin nyt vielä jatkaa tehtäviä. Kun latasin pelin, niin tuo viimeinen tehtävä näyttää olevan tekemättä ja Panam tekstaa, että se vois jeesata sen kanssa.
 
Se lataa sen viimeisen autosaven ennen sitä "no turning back point" kun pelaat pelin läpi, joitain itemejä tulee inventoryyn, riippuen minkä endingin pelasit.
 

Ilmeisesti firman managerit elävät ihan omassa todellisuudessaan, joka sitten johti tähän "betajulkaisuun".

Tai sitten vaan rahat loppu ja sijoittajat sanoneet, että pitää alkaa tuottamaan. En ole tarkistanut miten CDPR taloudellisesti on mennyt, mutta en ihmettelisi, että kun major julkaisusta on aika pitkä aika sekä tämän kehittäminen tuskin mikään ihan halpa ole ollut niin ovat rahat käyneet vähiin ja on pitänyt alkaa tekemään paniikki ratkaisuita. Olisiko niin, että maailma on liian suuri sekä aivan liian kunnianhimoinen tavoite ainakin sille mitä ovat alkuperäisesti kaavailleet. Nyt varmaan tästä syntyy varoittava esimerkki miten ei kannattaisi toimia. Joka tapauksessa on varsin erikoinen käänne ja on hankala tietää mikä on saanut johdon tämän pelin julkaisemaan.

Ei siinä, etteikö peli olisi kiinnostava ja hyvä, mutta siinä olisi ollut niin paljon potentiaalia paremmaksi. Se jopa näkyy siinä pelissä... CohhCarnage minusta hyvin sanoi, että noin 80% valmis peli... Nopeasti vaan 2020 kasattu mahdollisimman julkaistavaan kuntoon. Se mikä sitten ajoi tuohon ratkaisuun onkin jännä tarina... monesti se taitaa kuitenkin olla jotenkin rahaan liittyvä.
 
Tai sitten vaan rahat loppu ja sijoittajat sanoneet, että pitää alkaa tuottamaan. En ole tarkistanut miten CDPR taloudellisesti on mennyt, mutta en ihmettelisi, että kun major julkaisusta on aika pitkä aika sekä tämän kehittäminen tuskin mikään ihan halpa ole ollut niin ovat rahat käyneet vähiin ja on pitänyt alkaa tekemään paniikki ratkaisuita. Olisiko niin, että maailma on liian suuri sekä aivan liian kunnianhimoinen tavoite ainakin sille mitä ovat alkuperäisesti kaavailleet. Nyt varmaan tästä syntyy varoittava esimerkki miten ei kannattaisi toimia. Joka tapauksessa on varsin erikoinen käänne ja on hankala tietää mikä on saanut johdon tämän pelin julkaisemaan.

Ei siinä, etteikö peli olisi kiinnostava ja hyvä, mutta siinä olisi ollut niin paljon potentiaalia paremmaksi. Se jopa näkyy siinä pelissä... CohhCarnage minusta hyvin sanoi, että noin 80% valmis peli... Nopeasti vaan 2020 kasattu mahdollisimman julkaistavaan kuntoon. Se mikä sitten ajoi tuohon ratkaisuun onkin jännä tarina... monesti se taitaa kuitenkin olla jotenkin rahaan liittyvä.
Näinhän siinä softaprojektissa monesti käy. Mikäli projekti vaan venyy ja vanuu, eikä meinaa tulla julkaisu kuntoon, niin se on pakko vaan puskea pihalle. Sitä ei voida ikuisesti hieroa ilman sisään tulevaa rahaa.

Näyttäisi myös projektin johtamisessa olevan ollut ongelmia, mikäli luetut jutut pitävät paikkansa. Esim. Keanu Reeves lisättiin varsin myöhäisessä vaiheessa. Tämä voisi viitata siihen, että maalitolppa liikkui pelinkehityksen aikana. Yleensä näissä projekteissa missä aletaan muuttamaan alkuperäistä visiota, niin saattaa juuri johtaa tämmöiseen rämpimiseen.
 
Tämä voisi viitata siihen, että maalitolppa liikkui pelinkehityksen aikana. Yleensä näissä projekteissa missä aletaan muuttamaan alkuperäistä visiota, niin saattaa juuri johtaa tämmöiseen rämpimiseen.
Tämä käsittääkseni tapahtui kuin Witcher 3 menestyi odotettua paremmin ja pelintekijöillä alkoi visiot laukkaa ylikierroksilla ja sitten huomattiikin ettei tätä kaikkea keretä tekemään kohtuulisessa ajassa ja alettiin karsimaan ominaisuuksia ja siltikään ei keretty.

Tämä varmaan kuvastaa hyvin:
"New York Timesille luottamuksellisesti puhuneet työntekijät kuvasivat CD Projektin johtajia taitaviksi markkinoijiksi, tarinankertojiksi ja taiteellisiksi visionääreiksi, joiden innostus peleihin kulkee teknisen osaamisen edellä."
 
Tämä käsittääkseni tapahtui kuin Witcher 3 menestyi odotettua paremmin ja pelintekijöillä alkoi visiot laukkaa ylikierroksilla ja sitten huomattiikin ettei tätä kaikkea keretä tekemään kohtuulisessa ajassa ja alettiin karsimaan ominaisuuksia ja siltikään ei keretty.

Tämä varmaan kuvastaa hyvin:
"New York Timesille luottamuksellisesti puhuneet työntekijät kuvasivat CD Projektin johtajia taitaviksi markkinoijiksi, tarinankertojiksi ja taiteellisiksi visionääreiksi, joiden innostus peleihin kulkee teknisen osaamisen edellä."
Keskeneräinen buginen raakilehan tää, jos ois tän tienny etukäteen ja en ois hypänny hypejunaan, tämä ois jäänyt ostamatta. Taitavasti on markkinoitu kieltämättä. CD Projektin omistajilla raha kiilunut silmissä selvästi. Rahat loppu ja toivottu, että paikataan tappioita huimalla osakkeennousulla pelin julkaisun jälkeen.

Törmänny taas todella ärsyttäviin bugeihin, pelannu uutta pelikertaa ja se tehtävä jossa se muija haetaan sieltä pornotehtaasta? en saanu poimittua kaikkia aseita maasta, no palasin sinne ja paikan itemit oli osa respawnanny no uudestaan poimimaan sitten.

V:n omassa asunnossa on sellainen vaatekaappi heti ovesta sisään tultaessa, sinne ilmeisesti tulee joitain guest rewardeja. Sinne oli tullu jonkinlainen item duplication Glitch ja avasin sen ja siellä oli varmaan satoja paitoja, housuja, otin ne sieltä omaan inventoryyn ja peli jumitti. otin uuden saven ja sinne oli ne sadat vaatteet tuplaantunut, huoh. nyt pelaillu noin vartin, ja ui näyttää koko ajan, että new item received niistä vaatteista, eli kun loottaa niin tavara tulee 1 kerrallaan siihen ui ruutuun ja jos loottaat esim 100kpl itemejä, varaudu odottelemaan minuutteja, kunnes niitä ei näy enää ui ruudulla sotkemassa.
 
Näinhän siinä softaprojektissa monesti käy. Mikäli projekti vaan venyy ja vanuu, eikä meinaa tulla julkaisu kuntoon, niin se on pakko vaan puskea pihalle. Sitä ei voida ikuisesti hieroa ilman sisään tulevaa rahaa.

Näyttäisi myös projektin johtamisessa olevan ollut ongelmia, mikäli luetut jutut pitävät paikkansa. Esim. Keanu Reeves lisättiin varsin myöhäisessä vaiheessa. Tämä voisi viitata siihen, että maalitolppa liikkui pelinkehityksen aikana. Yleensä näissä projekteissa missä aletaan muuttamaan alkuperäistä visiota, niin saattaa juuri johtaa tämmöiseen rämpimiseen.
Sen ymmärtää, että peli pusketaan vaan sitten jossain vaiheessa väkisin ulos. Voisi vaan olla aika paljon avoimempi asioiden suhteen, eikä yrittää tahallaan pimittää eri tahoja. Varsinkin, kun yhtiö on aikaisemmin ollut pro-consumer jo pidemmän aikaa.

Mielenkiintoista nähdä miten tässä vielä käy CDPR:lle, kun kyse on laajemmista asioista kuin pelkästään Cyberpunkin teknisestä puolesta.

Toivottavasti Saber Interactive ei ryssi Witcher 3 next-gen versiota, kävisi jo liian rankaksi.
 
Tässä on kyllä todella huonosti toteutetut äänitehosteet, ei tarvi kuin vähän testailla niin huomaa kyllä. Kun hahmo tekee tiettyjä asioita mistä pitäis kuulua tietty ääni niin monesti ei kuulu mitään, jos kävelet eri alustoilla niin osasta ei kuulu mitään ääntä ja pensaikot ei rahise, tuommoisia pikku juttuja löytyy todella paljon.

Peleihin tehdään äänet samalla tyylillä kuin elokuviin ja vaikkapa Rock Star Games on siinä hommassa loistava, tässä tuo on toteutettu paskasti.
En tiedä sitten että onko peli oikeasti niin keskeneräinen että iso osa äänitehosteista on vielä laittamatta.

Sitten kun ottaa vielä huomioon AI paskuuden niin nuo kaikki asiat nakertaa immersiota, ei sitä kyllä lopulta paljoa jää tässä tapauksessa jäljelle.
 
Viimeksi muokattu:
Maailmasta löytyy lippulappusia, joita ei pysty kerämään. Onko nämä kerättäväissä jonkun vaiheen jälkeen?
 

Liitteet

  • Lippulappunen.png
    Lippulappunen.png
    5,8 MB · Luettu: 251
Tai sitten vaan rahat loppu ja sijoittajat sanoneet, että pitää alkaa tuottamaan. En ole tarkistanut miten CDPR taloudellisesti on mennyt, mutta en ihmettelisi, että kun major julkaisusta on aika pitkä aika sekä tämän kehittäminen tuskin mikään ihan halpa ole ollut niin ovat rahat käyneet vähiin ja on pitänyt alkaa tekemään paniikki ratkaisuita.
Euroopan arvokkain pelifirma. Kertonee jotain että taakse jää jopa ubisoft. 2019 voittoa lähemmäs 200 miljoonaa. Ei sieltä rahat ole loppu, haluttiin vaan lisää äkkiä. Ei tuosta edellisestä julkaisusta myöskään niin pitkä aika ole. Vertaa rockstar. Harvoin, mutta suuria ja paljon tuottavia pelejä.

Mikäli projekti vaan venyy ja vanuu, eikä meinaa tulla julkaisu kuntoon, niin se on pakko vaan puskea pihalle. Sitä ei voida ikuisesti hieroa ilman sisään tulevaa rahaa.
Tätä argumenttia on nähnyt netissä vähän joka puolella cyberpunkin osalta. Kannattaa nyt muistaa että se edellinen peli julkaistiin vasta 5 vuotta sitten ja sen laajat lisärit 2016. Ei tätä peliä ole kehitetty kuin se noin 4v täydellä teholla. Sitä ennen on toki ollut pienet protot olemassa ja pienempi tiimi valmistelemassa kehitystä. Tuo neljäkään vuotta ei ole tämän mittakaavan pelille aika eikä mikään, kyseessä ei siis ole mikään ikuisuusprojekti. Oikeasti olisi tarvinnut vielä sen vähintään vuoden lisää kehitysaikaa. Mutta minkäs teet kun markkinointiosasto on runnonut julkaisupäivät läpi vuosia liian aikaisin. Ehkä tästä voisi nyt ottaa opiksi ja pelien julkaisupäivää ei ilmoiteta ennenkuin sen featuret on oikeasti valmiita.
 
Maailmasta löytyy lippulappusia, joita ei pysty kerämään. Onko nämä kerättäväissä jonkun vaiheen jälkeen?

Eiköhän se vaan bugi oli. Onhan siellä ihan perus loottiakin mitä ei välillä saa kerättyä.

Itse olen saanut kerättyä kaiken lootin, välillä vaan ollut tarkka missä kohti hahmo on suhteessa esineeseen ja katsooko esinettä. Jos ei tule optiota keräämiselle, niin vaihtaa vähän paikkaa, yleensä lähemmäksi ja muistaa pitää katseen esineessä.

Jos esineet puoliksi maan alla, niin voi tulla ongelmaa, itsellä ei onneksi ole sitä bugia näkynyt, vaikka leijjuvia tavaroita on näkynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Yleensä sitä itsekin on sen verta sissi, että vartoo läpi paskan ja kusen, mutta nyt alkaa nyppimään PS5:lla pelaaminen. Peli kaatuu jatkuvasti, kun ajaa jollakin ajoneuvolla.

Pelata tekisi mieli, mutta takaraivossa jyskyttää kokoajan ajatus, että peli vain kaatuu ja ei tee mieli pelata ollenkaan.
 
HDR-moodissa pelatessa on havaittu varsin haaleita tumman sävyjä. Tähän on mahdollisesti tullut korjaus ajuri-hotfixin myötä:

 
Ei ole korjattu, hdr on edelleen rikki. Mustan taso on liian korkea ja sitä kautta se myös haalistaa kaikki muut värit.
No pahus. Täytyy siis odotella että pelin tekijät korjaavat vuorostaan omassa päässään jotakin.
 
Itse olen saanut kerättyä kaiken lootin, välillä vaan ollut tarkka missä kohti hahmo on suhteessa esineeseen ja katsooko esinettä. Jos ei tule optiota keräämiselle, niin vaihtaa vähän paikkaa, yleensä lähemmäksi ja muistaa pitää katseen esineessä.

Jos esineet puoliksi maan alla, niin voi tulla ongelmaa, itsellä ei onneksi ole sitä bugia näkynyt, vaikka leijjuvia tavaroita on näkynyt.
(Boxilla pelatessa) on tullut vastaan muutama valkoinen lootittava esine jota ei tunnu saavan mitenkään valituksi ja kerättäväksi. Osa sellaisia että on joutunut vetämään kunnon sadetanssit että oikea pikseli on löytynyt - yleensä nämä ovat jossain seinän vieressä. Joissain paikoissa NPC on taas liian lähellä ettei esim. tietokonetta pääse käyttämään kun sen korvaa NPC dialogiin vastaaminen...

Yhtään noita luettavia lokeja ei ole tullut vastaan joita ei ole jäänyt keräämättä.
 
Siirretty
Ei se mitenkään pahasti ole rikki. Bugit ovat lähinnä visuaalisia. Omalla koneella olen pelannut 50h tuntia eikä peli ole kertaakaan kaatunut. Yhdessä sivutehtävässä piti ottaa savesta uudestaan kun eräs eventti ei triggeröitynyt. Eli ei minusta ei ole mitenkään erikoisesti bugeja kun verrataan muiden samankaltaisten pelien launcheihin (Skyrim, Fallout, Kingdom Come: Deliverance ja Witcher 3). Peli pyörii paremmin kuin Ubisoftin viimeiset tekeleet (Watchdog Legion) ja näyttää valovuosia paremmalta pc:llä.
Ei se mitenkään pahasti ole rikki sinulla. Tuota CP2077 ketjua kun selaa, niin monella on tullut paljon ei-visuaalisia bugeja vastaan; questejä rikkovia bugeja sekä jatkuvia kaatumisia vastaan, ääniongelmia yms.

Hienoa jos peli toimii sinulla, mutta en nyt lähtisi peliä myymään sitä pelaamattomalle ihmiselle sanomalla ettei se ole "pahasti rikki", sillä hänen pelikokemuksensa voi erota täysin siitä mitä sinulla on.
 
Juu, ei todellakaan. 65 tuntia takana, pääjuonet aivan alussa ja tekeminen loppuu kesken.... /s
Onko sulla ongelmia luetun ymmärtämisessä? Kerroin jo, että juoni ja sivutehtävät on pelattuna jo, ja että sen jälkeen ei mitään tekemistä ole. Tajuatko? Hyvä jos sulla on tehtävät kesken, mutta mulla ei ole.
 
Onko sulla ongelmia luetun ymmärtämisessä? Kerroin jo, että juoni ja sivutehtävät on pelattuna jo, ja että sen jälkeen ei mitään tekemistä ole. Tajuatko? Hyvä jos sulla on tehtävät kesken, mutta mulla ei ole.
Kyllä mulle ainakin tuo 65h peliaikaa on ihan riittävä 60€ hintaan. Sitten, jos sen nettipelin vielä saa ilmaiseksi tähän päälle plus ilmaisia DLC.
 
Onko sulla ongelmia luetun ymmärtämisessä? Kerroin jo, että juoni ja sivutehtävät on pelattuna jo, ja että sen jälkeen ei mitään tekemistä ole. Tajuatko? Hyvä jos sulla on tehtävät kesken, mutta mulla ei ole.

Kannattaa hyväksyä vaan että se peli loppuu joskus. itsellä 100h+ ja pääjuoni tehty usealla eri lopulla sivuquestejä ym. on kuitenkin tekemättä kauhea läjä.
 
Reilu 60 tuntia takana ja jos bugeja ei oteta huomioon niin 5/5 peli. Hienot hahmot, erinomainen ääninäyttely vaikka Keanu ehkä heikoin päänäyttelijöistä, mielenkiintoiset ja vaihtelevat tehtävät, maailma, taide, mainokset ja kyborgit sun muut hienosti tehty ja loistavat musiikit. Ainoat miinukset sitten bugeista jotka itsellä olleet onneksi vähäisiä ja suurimmaksi osaksi visuaalisia. En tiedä mikä tässä pelissä joidenkin mielestä on niin huonoa jos bugeja ei lasketa

No random ihmisten tekoäly ja pathfinding ei ehkä ole paras mahdollinen, kun välillä törmäilevät toisiinsa joten se on totta, muuten en ymmärrä sitä "ihan paska peli" ajattelua :confused:
 
Viimeksi muokattu:
muuten en ymmärrä sitä "ihan paska peli" ajattelua

Silloin ei varmaankaan ole lukenut vaikka viimistä viittä sivua täältä, niin että sen olisi sisäistänyt. Asenteille ja mielipiteille kun ei voi kuin itse jotain, ne eivät ole kuitenkaan koskaan argumentteja.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa hyväksyä vaan että se peli loppuu joskus. itsellä 100h+ ja pääjuoni tehty usealla eri lopulla sivuquestejä ym. on kuitenkin tekemättä kauhea läjä.
Tottakai hyväksyn sen. On vaan mun mielestä outoa, ettei hahmoa saanut tarinan ja sivutehtävien aikana maksimi levulle. Nyt on skillejä, muttei mitään mihin käyttää niitä. Niinkuin kerroin aiemmin, niin muutamia ajoneuvoja on vielä ostamatta. Miten sitten fiksusti rahaa niihin, kun tosiaan muuta tekemistä ei ole, ja löytyvät vihut ovat muutaman porukoissa. Save filu on jossain 6,5Mb hujakoilla, joten en kauheasti uskaltaisi craftailla ylimääräisiä. Ja edelleen... kaikki on tehtynä lukuunottamatta muutaman auton ostoa. Ja kolmea eri vaihtoehtoista loppua kokeiltu.
Siinä ne asiat mitkä tässä harmittaa.
 
Tottakai hyväksyn sen. On vaan mun mielestä outoa, ettei hahmoa saanut tarinan ja sivutehtävien aikana maksimi levulle. Nyt on skillejä, muttei mitään mihin käyttää niitä. Niinkuin kerroin aiemmin, niin muutamia ajoneuvoja on vielä ostamatta. Miten sitten fiksusti rahaa niihin, kun tosiaan muuta tekemistä ei ole, ja löytyvät vihut ovat muutaman porukoissa. Save filu on jossain 6,5Mb hujakoilla, joten en kauheasti uskaltaisi craftailla ylimääräisiä. Ja edelleen... kaikki on tehtynä lukuunottamatta muutaman auton ostoa. Ja kolmea eri vaihtoehtoista loppua kokeiltu.
Siinä ne asiat mitkä tässä harmittaa.

Juu, ei ole tässä ainakaan vielä loputonta end gamea :D Tosin en ainakaan itse kaipaa pelin kaikkien tehtävien jälkeen, mitään loputtomasti putsattavia tukikohtia yms. Sellaiset, kuten skaalautuvat vihut on omissa kirjoissa miinuksia.

Tuossa vaiheessa on hyvä laittaa peli tauolle ja palata uudelle kierokselle korjausten jälkeen, lisäksi eiköhän dlc:eet ja online-puoli korjaa tämän puutteen tulevaisuudessa.
 
Onko sulla ongelmia luetun ymmärtämisessä? Kerroin jo, että juoni ja sivutehtävät on pelattuna jo, ja että sen jälkeen ei mitään tekemistä ole. Tajuatko? Hyvä jos sulla on tehtävät kesken, mutta mulla ei ole.

Ilmeisesti on, en ymmärrä mitä haet takaa. Useimmilla yksinpeleillä on määrätty kestonsa. Odotitko loputtomiin generoitua sisältöä? Eikö sellainen käy puuduttavaksi pidemmän päälle?
 
Turha tästä on vängätä. Olisin edes halunnut suorittaa pelin tarjoamat tehtävät loppuun fiksusti. Ja uudelleen spawnaavat vihut joissain tukikohdissa olisi itselle maistunut. Aina kun tykkää etsiä parempaa loottia. Jossain verrattiin Borderlandsiin, ja ehkä odotin enemmän sen kaltaista lähestymistä tämän yksinpelissä.
 
Turha tästä on vängätä. Olisin edes halunnut suorittaa pelin tarjoamat tehtävät loppuun fiksusti. Ja uudelleen spawnaavat vihut joissain tukikohdissa olisi itselle maistunut. Aina kun tykkää etsiä parempaa loottia. Jossain verrattiin Borderlandsiin, ja ehkä odotin enemmän sen kaltaista lähestymistä tämän yksinpelissä.

CDPR tekee ns. vanhan koulukunnan ropeja, hyvässä ja pahassa. Peliä kannattaa verrata ensisijaisesti W3:een.

Vanha sanonta, ei makeaa mahan täydeltä. Hyvän pelin merkki, kun jää vielä nälkä jatkaa, vaikka läpäisty läpikotaisin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 928
Viestejä
4 647 081
Jäsenet
76 347
Uusin jäsen
Pedro_DTD

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom