Cyberpunk 2077

Tuo taulukko on aika paska muutenkin. Missä on testit 5950x ja 5900x modified että saataisiin edes jotain perspektiiviä? Nyt tuolla on ihan liian monta prossua sekoittamassa taulukkoa jonka tuloksilla ei ole mitään merkitystä koska ei ole testattu stock vs modified. Tässä nyt ei ihan riitä joku reddit ja toms hardware vs GN. Tuota täytyisi testata enemmän muidenkin toimesta ja jos tulokset on 50-50 niin jotain muuta on meneillään. Veikkaan itse että kyse on DLSS ja RT joka vaikuttaa tuohon joten rasterointituloksia ja DLSS+RT tuloksia stock vs modified pitäisi vertailla keskenään myös.
Voi jeesus... :facepalm:
Tuo taulukkohan on 3 kertaa kattavampi kuin tuo sun GN, jolla ei ollut _mitään_ testiä 5800X:lle (josta kokoajan puhuttu)! Miksi siihen pitäisi saada jotain "perspektiiviä" 5950X ja 5900X:llä? Eikö 5800X stock vs. modified riitä sulle, kun siitä nimenomaan oli kokoajan puhe?
"Liian monta prossua sekoittamassa taulukkoa" :facepalm: GN:llä taas ei ollut 5800X:ää lainkaan taulukoissaan, niin sehän jää jo sitten heti pois näistä sun perusteista..? :think:
 
Voi jeesus... :facepalm:
Tuo taulukkohan on 3 kertaa kattavampi kuin tuo sun GN, jolla ei ollut _mitään_ testiä 5800X:lle (josta kokoajan puhuttu)! Miksi siihen pitäisi saada jotain "perspektiiviä" 5950X ja 5900X:llä? Eikö 5800X stock vs. modified riitä sulle, kun siitä nimenomaan oli kokoajan puhe?
"Liian monta prossua sekoittamassa taulukkoa" :facepalm: GN:llä taas ei ollut 5800X:ää lainkaan taulukoissaan, niin sehän jää jo sitten heti pois näistä sun perusteista..? :think:
5800x 5800x 5800x ei vittu... osaatko muuta edes sanoa. Tuo taulukko on paska koska noilla muilla tuloksilla ei ole mitään merkitystä. Joo GN olisi tarvinnut testata myös 5800x mutta mitä vitun maagista tuossa 5800x nyt sitten on paitsi se että siinä on vain yksi täysi core die?

Joo kyllä me tiedetään että sulla on 5800x

:srofl:
 
Miksi takerrut tuohon 5800x koko ajan? Itse yritän perehtyä syihin mistä tuo ilmiö johtuu.
Koska 5800X on se, joka iteltä löytyy ja jolla olen testannut! Sinä itse väitit, että koska CDPR on näin julistanut, niin 5800X ei hyödy SMT:stä mitenkään!
Ihan vaan muistinvirkistykseksi;
Ongelma on vaan se että sun raporttisi paikkaansa pitävyydestä ei voi olla mitään varmuutta. Kun muualla todetaan ja pelinkehittäjän toimesta että asialla ei ole vaikutusta. :zoom:
Miten kaikki muut raportit on vääriä tai paikkaansapitämättömiä tämän 5800X:n SMT:n kanssa tässä pelissä, paitsi tuo GN, joka ei kyseistä asiaa edes testannut? Oletko saanut varmistuksen CDPR:ltä, että he nimenomaan testasivat 5800X+3080+DLSS-comboa, kun niin varma asiasta olet, ettei mikään taho saa mieltäsi muuttumaan?
 
Nuo nyrkkeilymatsit on ihan syystäkin "very difficult" questi tasoa. Itse pääsin nuo kaikki läpi nyrkeillä, kunhan oppi hyvän taktiikan. Eli kannattaa harjoitella ja katsoa mikä taktiikka tehoaa niihin, sen kun oivaltaa, niin yllättävän helpot nuo matsit. Ja ne power glovesit, mitkä liekään, jeesaa todella paljon.

No ei ollut kyllä tuossa vaiheessa, vaan moderate... käsitin niin että questit ilmoittaa vaikeuden suhteessa sun tasoon, eli muuttuu vaikeus. Tosin kun on käyttänyt melkein kaikki pisteet johonkin muualle kuin brawlinkiin, niin ei siinä paljo tasojen nousut välttis auta.

Noihin helppoihin tapoihin tehdä rahaa yms. itse en lähde tuommoseen, koska tuntuvat vähän huijaukselta. Haluan säilyttää haasteen ja pelata 'niinkuin se on tarkoitettu', eli välttelen tuommoisia helppoja fixejä. Mutta en tuomitse, kukin tavallaan.

Tässä on kuitenkin helppo löytää kovia kamoja ynnä muuta, niin ei kauheasti ole tarvetta rahaa louhia.... ostin tuossa juuri komian kiesin 55k:lla ja sitten het perään löysin ilmatteeksi vielä kalliimman.... which was nice. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Koska 5800X on se, joka iteltä löytyy ja jolla olen testannut! Sinä itse väitit, että koska CDPR on näin julistanut, niin 5800X ei hyödy SMT:stä mitenkään!
Ihan vaan muistinvirkistykseksi;

Miten kaikki muut raportit on vääriä tai paikkaansapitämättömiä tämän 5800X:n SMT:n kanssa tässä pelissä, paitsi tuo GN, joka ei kyseistä asiaa edes testannut? Oletko saanut varmistuksen CDPR:ltä, että he nimenomaan testasivat 5800X+3080+DLSS-comboa, kun niin varma asiasta olet, ettei mikään taho saa mieltäsi muuttumaan?

Koitappa nykästä nyt vaikka RT+DLSS pois ja katso tuleeko vastaavia eroja?
 
5800x 5800x 5800x ei vittu... osaatko muuta edes sanoa. Tuo taulukko on paska koska noilla muilla tuloksilla ei ole mitään merkitystä. Joo GN olisi tarvinnut testata myös 5800x mutta mitä vitun maagista tuossa 5800x nyt sitten on paitsi se että siinä on vain yksi täysi core die?

Joo kyllä me tiedetään että sulla on 5800x

:srofl:
Ei voi olla näin vaikea ymmärtää; jos _sinun_ puheiden mukaan peli käyttää 8-10 threadia, niin ei varmaan ole ihme, että SMT:n kanssa saadaan tasaisempi tulos 8 core prossulla, jos threadit menee yli!
Mitään maagista en ole tuossa väittänyt olevan, kerroin vain omista kokemuksista juuri tuolla prosessorilla, kun sinä hyökkäsit päälle vänkäämään, että "ei voi olla mitään vaikutusta - olet vain väärässä ja havaintosi (myös Tompan) ovat pätemättömät, koska GN, joka ei tuota edes testannut, ei havainnut parannusta". :facepalm:


Koitappa nykästä nyt vaikka RT+DLSS pois ja katso tuleeko vastaavia eroja?
Miksi? En aio pelata ilman RT ja DLSS, eikä tässä ollut siitä kyse, vaan parempien FPS:n saamisesta kuvanlaatua säätämättä.


Jooh.. Taidan lähteä pelaamaan ja jättää trollin ruokkimatta.:comp2:
 
Voi jeesus... :facepalm:
Tuo taulukkohan on 3 kertaa kattavampi kuin tuo sun GN, jolla ei ollut _mitään_ testiä 5800X:lle (josta kokoajan puhuttu)! Miksi siihen pitäisi saada jotain "perspektiiviä" 5950X ja 5900X:llä? Eikö 5800X stock vs. modified riitä sulle, kun siitä nimenomaan oli kokoajan puhe?
"Liian monta prossua sekoittamassa taulukkoa" :facepalm: GN:llä taas ei ollut 5800X:ää lainkaan taulukoissaan, niin sehän jää jo sitten heti pois näistä sun perusteista..? :think:
Joo enempi parempi, paitsi että GN selvitti tuossa videossaan, miksi Cyberpunkin testaaminen on helkkarin vaikeaa. Pelkästään prossuja vaihtelemalla ja nopeilla testiajoilla saa helposti paljon roskadataa, koska pelissä on run-to-run vaihtelua niin paljon. Olisi kiva tietää, miten esim. tuo THG on testaamisensa suorittanut ja pyrkinyt eliminoimaan nuo GN:n mainitsemat ongelmat.
 
Tässä on kuitenkin helppo löytää kovia kamoja ynnä muuta, niin ei kauheasti ole tarvetta rahaa louhia.... ostin tuossa juuri komian kiesin 55k:lla ja sitten het perään löysin ilmatteeksi vielä kalliimman.... :btooth:
Tuo hinnoitteluhan on ihan täysin sekaisin koko pelissä. Mitään ei oikeastaan kannata ostaa, kuin korkeintaan jotain legendaarista kamaa jota saattaa olla jollain myynnissä, jossain, sitten kun ollaan End Gamessa (RNG:llä mennään kauppojen inventaariossa).

Esim. autojen hinnat on ihan per-c:stä, varsinkin kun paremmat kulkupelit saa ilmaiseksi tehtävistä. Joku 45000 tonnin hidas paske maasturi pitäisi olla 4500 €$ että hinnassa olisi jotain järkeä. Parempi pistää tuo ~50 tonnia esim. cyberjalkoihin, tms.

Eikä edes aleta puhumaan jostain helvetin 100000 €$ kivääristä... :facepalm:
 
Kyllä rahaa saa aika hurjasti, kun yhdistää crafting ja hakkerointi. 50 tuntia nyt pelattu ja rahaa 550k myytävää/purettavaa vaikka muille jakaa ilman mitään exploitteja.

En sitten tiedä siitä, että onko oma tyyli ollut kuin fiksu, koska olen nyt lvl 40 act 2 on ihan alussa, koska olen juossut läpi kaikki mahdolliset siniset ym. kysymysmerkit ja nyt alkaa hahmo olla aivan älytön tappokone... Vaikeustasoakaan ei very hardista saa enempää ylös....

Nyrkkeilyyn ostin gorillakädet joilla hoituu body lvl 3 matsit ihan ok.
 
No joo, noi Samurai-bändin fanikledjut oli ihan mukavia tuossa yhdessä vaiheessa, armoria kivasti ja mahdollisuus modata.

Enemmän kuin hinnat mua kyllä häiritsee se, että jolla hihattomalla topilla saa armoria liki 100 pojoa, ja sitten joku luotiliivi on 9,9 pojoa. Ei hyvää päivää...

Itse olen vältellyt myös liikoja cyberneettisiä systeemeitä, kun haluan mennä suht natuna.... tuleekohan noissa jotain cyberpsykooseja, jos tällää joka paikkaan maksimit laitteita?
 
Ei voi olla näin vaikea ymmärtää; jos _sinun_ puheiden mukaan peli käyttää 8-10 threadia, niin ei varmaan ole ihme, että SMT:n kanssa saadaan tasaisempi tulos 8 core prossulla, jos threadit menee yli!
Mitään maagista en ole tuossa väittänyt olevan, kerroin vain omista kokemuksista juuri tuolla prosessorilla, kun sinä hyökkäsit päälle vänkäämään, että "ei voi olla mitään vaikutusta - olet vain väärässä ja havaintosi (myös Tompan) ovat pätemättömät, koska GN, joka ei tuota edes testannut, ei havainnut parannusta". :facepalm:



Miksi? En aio pelata ilman RT ja DLSS, eikä tässä ollut siitä kyse, vaan parempien FPS:n saamisesta kuvanlaatua säätämättä.


Jooh.. Taidan lähteä pelaamaan ja jättää trollin ruokkimatta.:comp2:

Niin sinä haet suurempaa fps ja minä haluan tietää syyn miksi tuo ilmiö tapahtuu. On kyllä mottipäistä touhua väittää että SMT hyödyttää kautta linjan jos se hyödyttääkin vain kun RT ja DLSS on päällä. Kivasti menee taas sekaisin puurot ja vellit sekaisin. Ennen kuin joku tekee RT+DLSS vs rasterointitestit stock vs hex edit niin tämä keskustelu on täysin turhaa.
 
Kyllä rahaa saa aika hurjasti, kun yhdistää crafting ja hakkerointi. 50 tuntia nyt pelattu ja rahaa 550k myytävää/purettavaa vaikka muille jakaa ilman mitään exploitteja.
Rahanteko / craftinghän on täysin rikki. Esim. kympin purkkeja ostamalla ja niitä hajottamalla (perkillä jolla saa ylimääräistä kamaa purkaessa) ja osat myymällä saa jotain tyyliin 54€$ voiton per purkki. Toki noitahan ei kannata myydä kun voi tehdä 3 epic kranaattia noista jotka purkamalla saa 588€$ edestä osia.

Siis kympin purkilla voi tehdä melkein 600 taalaa rahaa jos on hieman techiä, perkkejä ja oikea kranaattiresepti...
 
Eipä tuossa kannata ainakaan Hardilla pelatessa ostaa mitään muuta, kuin tietyt implantit ja cyberdeckit kaupasta. Kaikki muu geari tulee droppeina.

Ne tuplahyppyjalat on ehdottomasti pelin paras implantti. Ne muuttaa peliä niin paljon, että niiden pitäisi olla jonkun alkupään questin rewardi, jotta jokainen saa ainakin kokeilla niitä. Muuten aika moni pelaaja jää todella paljosta paitsi, jos ei tajua käydä just oikealla ripperdocilla ja jos ei ole sitä €$45k heittää niihin jalkoihin sillä hetkellä. Tuplahyppyjaloilla perusnavigointi siellä kaupungissa on ihan eri planeetalta, kuin ilman.
 
Enemmän kuin hinnat mua kyllä häiritsee se, että jolla hihattomalla topilla saa armoria liki 100 pojoa, ja sitten joku luotiliivi on 9,9 pojoa. Ei hyvää päivää...

Myös armor on täysin rikkioleva asia koko pelissä, sen määrällä ei ole käytännössä mitään merkitystä.

tuleekohan noissa jotain cyberpsykooseja, jos tällää joka paikkaan maksimit laitteita?
Ei.
 
Myös armor on täysin rikkioleva asia koko pelissä, sen määrällä ei ole käytännössä mitään hyötyä.
Juu tämä isosti varsinkin very hardilla, olen tästä syystä pitänyt omien kamojen valinnassa ainoana kriteerinä montako modia siihen saa, kun armorista riippumatta kuolee nopsaan.
 
Onko tuo rikkinäisyys dokumentoitu asia, ettei kyse ole jostain aseista, jotka kiertää sen armourin (niinku myrkky, sähkö yms.)?

Sinänsä sääli ettei tule mitään psykooseja cybernetiikasta, kun se on eräänlainen teema osassa sivutehtäviäkin. :hmm:
 
Minkäslaisia fps-lukemia porukka saa 1080TI:llä?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun juuri aloittelen peliä ja etsin sopivia asetuksia ja näyttäisi siltä, että Mediumilla mennään.
Framet seilaa siinä ~50-85 nurkilla, tosin aloitin Nomadilla eli aavikolta ja varmaan dippailee lukemat kun pääsee kaupunkiin.

Tälläsella setupilla ajellaan:
  • 8600k @ 4.8Ghz
  • MSI 1080Ti Gaming X kellotettuna (Core +75 ja Memory +650 taisi olla yläraja stabiilina)
  • 16Gb Ram 3200Mhz
  • 1440p Medium asetuksilla

Itsellä 1440p:llä seilaa 45-75~ väliä fps - tekstuurit high ja muut medium / low (Screen Space Reflections pois). TAA otettu pois päältä config-filulla ja ReShade / FXAA laitettu tilalle.

Kokoonpano: I5-10400, 16GB 3200mhz, EVGA 1080Ti SC2 Gaming normikelloilla. Nämä lukemat siis 1.04:llä, 1.05:llä ei kokeiltu vielä. Jollain kokoonpanoilla taisi ainakin vaikuttaa laskevasti kyseinen pätsi.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuo rikkinäisyys dokumentoitu asia, ettei kyse ole jostain aseista, jotka kiertää sen armourin (niinku myrkky, sähkö yms.)?

Sinänsä sääli ettei tule mitään psykooseja cybernetiikasta, kun se on eräänlainen teema osassa sivutehtäviäkin. :hmm:

Hardilla ja very hardilla olen vain peliä pelannut, jos riisun hahmoni alasti (vaikka olisin lvl30) niin mikään muu ei näy tai tunnu kuin modieni menetetyt buffit. Yhtä paljon menetän hp vihollisista, tai eroa ei ainakaan huomaa mitenkään.
 
Rahanteko / craftinghän on täysin rikki. Esim. kympin purkkeja ostamalla ja niitä hajottamalla (perkillä jolla saa ylimääräistä kamaa purkaessa) ja osat myymällä saa jotain tyyliin 54€$ voiton per purkki. Toki noitahan ei kannata myydä kun voi tehdä 3 epic kranaattia noista jotka purkamalla saa 588€$ edestä osia.

Siis kympin purkilla voi tehdä melkein 600 taalaa rahaa jos on hieman techiä, perkkejä ja oikea kranaattiresepti...

No eihän tuossa mitään vikaa ole täytyy siitä työstäkin jotain saada. Enemmän ihmettelisin sitä kun itemin tekemiseen menee vähemmän materiaaleja kuin siitä saa purkaessa vaikka item olisi samanlaatuinen (common epic tms.)
 
... mahdoton ainakin vielä mulle.
Huomasin kun tuossa ahneena sitä maalausta ja raha glitchiä olin menossa väkertämään, että eipä ihan riittäny nyt rahkeet niitä ukkoja vastaan kun siellä odotti. Ehkä toiseen kertaan.
Itse hain tuon maalauksen luokkaa nollalevelisenä (ts. 4-5? Ilman mitään perks tai attribuutteja investoituna alun jlk, ninjailin act1 stealth) , kun vaan menee niiden vartijoiden LOS välistä esim lännen puolen motarilta päin putkien viertä (ne ei overlap edes) ja ottaa yhden kivan maasturin ajoon, sitten voikin parilla save-yrittämällä ajaa kaikkien niiden yli jopa yksi kerrallaan. Autot on näemmä äärimmäisen äänettömiä kun itse sain 5/7 niitattua ilman, että loput huomasivat. Jos huomaavat, niin koittaa ajaa niiden isompien kaverien yli kun heillä on ilmeisen tehokkaammat pyssyt joilla jopa se komea militaarimaasturi 1-2 hit KO.

e: pitäähän se hakea, että myöhemmissä DLC/Patcheissa pääsee keskustelemaan veroviranomaisten kanssa ”laittomasta taidekaupasta” kuten W3 pääsi:D
 
Viimeksi muokattu:
Niin sinä haet suurempaa fps ja minä haluan tietää syyn miksi tuo ilmiö tapahtuu. On kyllä mottipäistä touhua väittää että SMT hyödyttää kautta linjan jos se hyödyttääkin vain kun RT ja DLSS on päällä. Kivasti menee taas sekaisin puurot ja vellit sekaisin. Ennen kuin joku tekee RT+DLSS vs rasterointitestit stock vs hex edit niin tämä keskustelu on täysin turhaa.
Totta kai haen suurempaa FPS, kun peliä _pelaan_, enkä hiero mitään taulukoita, tai yritä peliä uudelleen koodata. Kerrotko vielä missä vaiheessa olen tuollaista väittänyt? Itse olen keskittynyt nimenomaan omista tuloksistani puhumaan.
Mielestäni tämä keskustelu nimenomaan ei ole turhaa, jos siitä edes jotkut saavat paremman pelikokemuksen, mutta itse tykkäänkin käytännön vaikutuksista, enkä keskity diskuteeraamaan akateemisista/teoreettisista eroista. :thumbsup: Se, että hex-edit/SMT auttaa 5800X:llä RT+DLSS:n kanssa ei tietääkseni liity mitenkään siihen, tekeekö se samaa pelkällä rasteroinnilla, tai tapahtuuko samaa jollain muulla prossulla.
Kyllä se sulla taitaa olla ne puurot ja vellit sekasin.

Ps. Tarjosin jo yhtä teoriaa tuota ilmiötä selittämään (sun oman viestin perusteella), mutta sen taisit jättää kokonaan huomioimatta. ;)
 
Eikös se ole vaan helpompi ottaa konsolikomennolla rahaa, kun käyttää bugia hyväksi, jos ei jaksa kuitenkaa sitä rahaa keräillä rehellisin keinoin?
Olisi joo, ehkä teen niin. Tai sitten pelaan vaan suosiolla eteenpäin ja hankin myöhemmin. Tosiaan, ihan tuon yhden itemin olisin halunnut, eli tuon tupla hypyn.

Tehtäväkuvauksen niille keltasille "undiscovered" palluroille tosiaan saa puhelimeen vasta siinä vaiheessa, kun menee niiden lähelle. En nyt varmaksi vanno, mutta mun mielestä ne sivutehtävät näkyy siellä journalissa (side missionsin alta) heti, kun ne on auenneet, eli niitä ei tartte metsästää ympäri kaupunkia, sen kun vaan aktivoi ja seuraa keltasta polkua.
Eli joka tapauksessa täytyy noille kaikille palluroille matkustaa, että aukeaa se homma sen verran että tietää onko kyseessä gigi vai sidemissioni? Tosiaan enemmän se hiertää, kun tuntuu että samanlaisen karttapalluran alla voi olla gigi tai tarinnallinen side missioni, tai sitten vaikka skippy :D Sinällään mahtavaa ettei ole aina sama asia, mutta kun itselle tuntuu noi gigit jollain tavalla sellaiselta täytteeltä vaan.

@Sacks se robottitaksi sivutehtävä on paljon hauskempi miltä se näyttää. Suosittelen hakee muutaman taksin niin huomaat ettei se ole ihan normaali ”hae sieltä auton” sivutehtävä.

Pari noita tehnyt ja oli kyllä hauskoja, ei siinä. Enemmän ärysttää kun, se yks tuntuu soittelevan 4 kertaa matkalla A paikkaan B kun on jotain muuta tekemässä.

Ehkä olen vielä niin alussa tuossa, että tuntuu olevan vähän liikaakin puuhaa. Pääjuonta useampi tehtävä auki samaan aikaan ja kaikkia vähän tehty, keltaisia palluroita kartta täynnä ja puhelin soi joka korttelissa että "Terve, Matti täältä Tuurista soittelee, ois hommia". Menee vähän väkisin sekasin jo, että missä oli mitäkin. Sillä olisin kaivannut selkeämpää erittelyä noide side missionien ja gigien välille, tuntuu että poukkoilee palluralta toiselle handsfree tulessa kun Matti, Pekka ja C3PO soittelee. Tietenkin, kun vaan keskittyis yhteen asiaan olisi ehkä helpompaa.
 
Eli joka tapauksessa täytyy noille kaikille palluroille matkustaa, että aukeaa se homma sen verran että tietää onko kyseessä gigi vai sidemissioni?
Ei kun siis meinasin, että katot sieltä journalista ne side missionit. En ainakaan muista, että mistään noista palluroista ois auennu varsinainen side mission, jos ei sitä siellä journalissa olis ollut. Jos oon hakoteillä, niin muut voi korjata.
 
Pystyykö pc:llä tuolta journal valikosta siirtyä seuraavaan vinkkiin? Semmonen ongelma i fough The law tehtävässä, kun pitää etsiä se clubin sisäänkäynti rahtikontin sisältä, niin ei jostain syystä rekisteröi, että olen jo löytänyt sisäänkäynnin.
Jos hyppäsit sinne rahtikontin sisään yläkautta, niin tutki paikkoja ympäriltä vielä vähän tarkemmin. Yllättäen tuossakin kohtaa on meinaan pieni bugi.
 
Onko tuo rikkinäisyys dokumentoitu asia, ettei kyse ole jostain aseista, jotka kiertää sen armourin (niinku myrkky, sähkö yms.)?

Jaa-a, ehkä se voi olla, että vihuilla on paljon armorin läpäiseviä aseita, mutta siinä tapauksessa niitä on niin paljon, ettei armorilla silti ole väliä. Mutta ainakin sen voin sanoa, että käytännössä tuplaamalla armorin cyberwarella (+200 armor) melko aikaisessa vaiheessa, ei muuttanut survia kyllä suuntaan eikä toiseen.
 
Niin lähinnä meinasin jotain löydettäviä (pienempiä) sivutehtäviä, ostettavia autoja tai jotain muuta ekstraa mikä ei ole pääjuonen kannalta olennaista. Kyllähän hätäisimmät voi silti pelata pelin 30 tunnissa, mutta kuitenkin löytyisi jotain ekstroja niille, jotka tykkää kierrellä ympäriinsä ja tutkia paikkoja.

Tutkimalla paikkoja niitä nimenomaan löytyy, itsellä tällä hetkellä prioriteettina kissanruoan metsästys. Naapuri oli jättänyt viestin shardilla ja pyysi ruokkimaan kattinsa.
 
Tutkimalla paikkoja niitä nimenomaan löytyy, itsellä tällä hetkellä prioriteettina kissanruoan metsästys. Naapuri oli jättänyt viestin shardilla ja pyysi ruokkimaan kattinsa.
Itekin löytänyt jotain gigejä shardeilta, jossa ollut koordinaatteja tms. josta sitten löytynyt piilopaikkoja täynnä tavaraa, tai jonkun jengin hengailumesta, eli kyllä se seikkailu (ja shardien/viestien/tietokoneiden läpilukeminen kannattaa). :)
 
Tuli tästä ketjusta aiemminkin mainitusta save bugista mieleen, että oletteko katsoneet paljonko teidän savet vie tilaa?

3,7 Mt kun pelattu 56 h (act 2). <10 craftattua itemiä, jonkun verran upgradeja, suurin osa kahden alimman tierin kamoista aina myyty.
 
IMO Steve teki tuon testin aika nopeasti ja suhteellisen pienellä kattauksella. Luulisi että iso vaikutus on DLSS päällä, koska esim. Digital Foundryn suosittelemat asetukset ovat 4k DLSS performance, 1440p DLSS balanced ja 1080p DLSS quality jolloin renderöintiresoluutiot ovatkin 4k -> 1080p, 1440p -> 720p, 1080p -> 720p ja CPU:n vaikutus kasvaa todella paljon. Tuotakaan Steve ei testannut toisin kuin esim. Tom's Hardware.

Oliko nuo Tom's Hardwaren korjatut tulokset vai ennen julkaisua denuvo-gimpatulla versiolla saadut tulokset?
Redditin massapsykooseille ei myöskään kannata antaa hirveästi painoarvoa. Hex-editointi sentään toki vaikuttaa johonkin, mutta sen todellinen merkitys suorituskykyyn on vielä aukottomasti todistamatta.
 
Kaverin puolesta kyselen, että mistä semmoisen Mr. Studd implantin löytää? Vastatkaa vaikka spoiler tageilla jos joku ei halua tietää...
 
Paskamyrsky senkuin jatkuu.

Juu, firman osakehan ei olekkaan enää kuin 10x sitä mitä se oli esim. 2016 ja puolet nykyisestä pudotuksesta voi laittaa suoraan yliladattun osakearvon piikkiin jonka jokainen jolla on silmät päässä tajusi putoavan ainakin sen 10 pinnaa julkkarin jälkeen kun ei ole enää mitä odottaa. Pelifirmojen osakkeissa käy käytännössä 50/50 tuo arvon putoaminen suuren pelijulkkarin jälkeen, eli huonoin paikka osakkeen ostolle on juuri ennen julkaisua ja hyvä (ei tosin tässä tapauksessa) hieman sen jälkeen.

Pian alkaa olemaan ostoaika noillekin osakkeille - viimeistään kun arvo putoaa alle 200PLN, sanoisin. :D
 
Minkäslaisia fps-lukemia porukka saa 1080TI:llä?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun juuri aloittelen peliä ja etsin sopivia asetuksia ja näyttäisi siltä, että Mediumilla mennään.
Framet seilaa siinä ~50-85 nurkilla, tosin aloitin Nomadilla eli aavikolta ja varmaan dippailee lukemat kun pääsee kaupunkiin.


Tuolla on hyvin eritelty asetusten vaikutus fps:ään ja pelikokemukseen. Erityisesti screen space reflectionit ja volumetric fog resolution kannattaa laitaa lowille. Texture qualitya voi muuten muuttaa vain main menussa (en itse tätä tajunnut ennen kuin googletin).
 
Ei oikein hyvältä vaikuta tämä uusin päivitys.

1.04-versiolla pyöri upeasti ilman mitään nykimisiä. Nyt peli jäätyilee parin minuutin välein ja välillä niin pitkäksi aikaa, että epäilen pelin jo kaatuvan kokonaan, kunnes elpyy yhtäkkiä. Kai sitä on palattava vanhempaan versioon :confused:

EDIT: Näköjään ihan ALT + TAB korjasi nykimisen.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko nuo Tom's Hardwaren korjatut tulokset vai ennen julkaisua denuvo-gimpatulla versiolla saadut tulokset?
Redditin massapsykooseille ei myöskään kannata antaa hirveästi painoarvoa. Hex-editointi sentään toki vaikuttaa johonkin, mutta sen todellinen merkitys suorituskykyyn on vielä aukottomasti todistamatta.

1.04 plus hex. Aikovat vielä testata hedt prosessoreita kun ovat saaneet 1.05 testattua.
We included the highest-end models of the 1000, 2000, 3000, and 5000 series Ryzen processors. We've also included the Core i9, i7, i5, and i3 models from Intel's 9th- and 10th-generation processors. We'll add testing with HEDT models after we assess performance impacts from the upcoming 1.05 patch.
 
Suorituskyky lätinöistä voi varmaan jatkossa keskustella täälä:

 
33h tais mennä kun peli läpi, nyt sitten odotellaan niin kauan että tämä saadaan oikeasti kuntoon + ps5 patch ja sit uus veto, paljon tuli skipattua sivutehtäviä, ei vaan beta pelinä maistunu, nykyisessä kunnossa pelille arvosana 7,5/10
 
Itsellä jäi tämän pelaaminen johonkin alle 10 tuntiin. Sen jälkeen kun alkoinnostus hiipui niin hiipui myös kiinnostus pelata täysin keskeneräistä kikkareitta. Tarinaputkijuoksunakaan tuo ei oikein toimi kun jatkuvasti tuli immersiota syöviä bugeja. Tarinaan aika vaikea keskittyä kun naaman edessä/taustalla tapahtuu vähän väliä jotain koomista häröilyä.
 
Onkos joku onnistunut rikkomaan tallennuksen kun tällästä jostain luin että liian suuri tallennustiedosto voi rikkoa sen kokonaan? :hmm:
 
Onkos joku onnistunut rikkomaan tallennuksen kun tällästä jostain luin että liian suuri tallennustiedosto voi rikkoa sen kokonaan? :hmm:
8Mt taisi tuo raja olla ja itellä vajaalla 70 tunnilla savella kokoa 4.57Mt. Craftattukin on joitain satoja itemeitä, toisaalta en ole säästänyt kuin iconic aseet ja muutamat vaatteet..
 
Ohhoh noita autokisojakin :facepalm:

Ensimmäisen mutkan jälkeen et näe actionia. Miksi? No kilpa-ajajien AI samaa mitä kadun tallaajilla, heidän perässäpysymisen syy näkyy jo kun katsoo hetkenkin minimappia: Neljä eri vastakilpailijaa spawnaavat 0.5 sekunnin välein taaksesi eri kohtiin saman etäisyyden päähän. Jos katsot taakse, takaisin eteen ja taas taakse niin huomaa niiden olevan aina eri paikoissa, erilaisessa tilanteessa. Tulevat ainoastaan ohitsesi jos teet pahemman virheen ja ohipäästyä ovat niin onnettomia että tuskin pääsevät muutamaa metriä karkuun. Ensimmäisten need for speedien kuminauhaefektikin nauraa tälle. Olisikohan kannattanu vaikka ensimmäisestä Mafia pelistä ottaa hieman mallia miten nuo autokilvat näissä openworldeissa voi toteuttaa..
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä jäi tämän pelaaminen johonkin alle 10 tuntiin. Sen jälkeen kun alkoinnostus hiipui niin hiipui myös kiinnostus pelata täysin keskeneräistä kikkareitta. Tarinaputkijuoksunakaan tuo ei oikein toimi kun jatkuvasti tuli immersiota syöviä bugeja. Tarinaan aika vaikea keskittyä kun naaman edessä/taustalla tapahtuu vähän väliä jotain koomista häröilyä.

Ite juoksentelin liikaa tekemässä noita turhia eventtejä sun muita rahan perässä, niin nyt tuntuu olevan vaikea enää jaksaa puskea tarinaa loppuun saakka. Toi taistelu tässä on kuitenkin aika uskomattoman tylsää hetken pelailun jälkeen. Mitä enemmän tätä peliä pelaa, sitä enemmän kaikki nää huonot puolet tulee esiin.
 
Ite juoksentelin liikaa tekemässä noita turhia eventtejä sun muita rahan perässä, niin nyt tuntuu olevan vaikea enää jaksaa puskea tarinaa loppuun saakka. Toi taistelu tässä on kuitenkin aika uskomattoman tylsää hetken pelailun jälkeen. Mitä enemmän tätä peliä pelaa, sitä enemmän kaikki nää huonot puolet tulee esiin.

No jos sinua yhtään lohduttaa, niin point of no return tulee niin nopeasti että et huomaa edes mainia enää jatkaneesi.
 
Ite juoksentelin liikaa tekemässä noita turhia eventtejä sun muita rahan perässä, niin nyt tuntuu olevan vaikea enää jaksaa puskea tarinaa loppuun saakka. Toi taistelu tässä on kuitenkin aika uskomattoman tylsää hetken pelailun jälkeen. Mitä enemmän tätä peliä pelaa, sitä enemmän kaikki nää huonot puolet tulee esiin.
Jep, voisihan tuo taistelu/hiippailu olla ihan mukavaa jos sekään olisi tehty loppuun asti kunnolla. Vihut pyörii kuin päättömät kanat ja "hakkerointi" on tylsää, lähinnä virtuaalipippelin vertailua onko tarpeeksi pisteitä tietyssä taidossa. Minigameja tuohon liittyen taitaa olla tasan yksi, tuo numerovalikointi? Taitanut tuonkin osalta käydä melkoinen leikkuri siitä mitä on ollut suunnitelmissa.

Hiippailusta taas ensimmäinen ja viimeinen kerta kun kokeilin niin ruumis kantoon ja yrität heittää penkin taakse piiloon. Ruumis ottaa semmosen superpalloefektin ja lentää 10m toisen vartijan naaman eteen. Järkevin pelityyli näyttääkin olevan tuo aivoton ramboilu.
 
8Mt taisi tuo raja olla ja itellä vajaalla 70 tunnilla savella kokoa 4.57Mt. Craftattukin on joitain satoja itemeitä, toisaalta en ole säästänyt kuin iconic aseet ja muutamat vaatteet..
En ole juuri craftaillut ja 40h pelaamisen jälkeen saven koko yli 5Mt (oon tehny gigejä ja sivutehtäviä paljon ja purkanut ison läjän aseita). Jos vetäisin craftingin täyteen, niin aika varmasti korruptoituisi save. Vähän epäilen, että en pääse peliä läpi ennen kuin tuo 8Mt raja tulee vastaan.

Tämäkin on merkki siitä, ettei tätä peliä ole testattu juuri ollenkaan ennen julkaisua. Varmaan äkkiä juoksutettu muutamalla QA-äijällä pääjuoni läpi ja sivutehtävät yksitellen, et kaikki toimii, hyvä pihalle vaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 941
Viestejä
4 647 902
Jäsenet
76 354
Uusin jäsen
sorvi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom