Cyberpunk 2077

Hiukan ihmetyttää tuo että miksi tuohon on tarvinnut vääntää ainakin 6+ erilaista loppua. Ehkä 3 tai 4 olisi riittänyt jos ne olisi vaan yhtä hyvin johdettu loppuun kuin osa noista on. Osa lopuista vielä haarautuu vissiin ainakin kahteen osaan (ainakin siltä vaikuttaa). Hyvä tietysti että on pelaajalla mistä valita mutta kukaan tuskin roolipelaa jokaista loppua erikseen alusta asti joten tuntuu melko turhalta työltä. Lisäksi tuo yksi loppu path of glory on myös sellainen jota ei pohjusteta mitenkään ja jää vain sellainen olo että joo o mitähän tässä nyt sitten tapahtuu, ehkä joku side quest jäi tekemättä joka selventäisi asiaa. Where is my mind on myös aika turhan pitkään venytetty ja oltaisiin joko voitu lyhentää tai poistaa kokonaan.
 
Silläkin uhalla, että joku tästä mielensä pahoittaa, tai kokee aiheelliseksi lähteä aiheesta väittelemään, niin raportoin nyt, että tuo 06->08 hex-edit poisti iteltä FPS dropit 5800X+3080+RT+DLSS-setillä @1440p, kuten teki aiempikin 1.04 patchilla. :thumbsup:
Kaikilla versioilla launchin jälkeen pudotteli vähän väliä frameja 55 FPS paikkeille, selvän tuntuvan nykäisyn saattelemana, mutta sekä 1.04, että 1.05 patcheilla noi hex-editit poisti sekä nykäsyt, että alle 60 FPS dropit. Testattu tuoreilla booteilla ja usean tunnin pelailuilla sekä ilman, että hex-editin kanssa.

En tästä lähde enempiä väittelemään, mutta jos jollain on samaa vikaa kyseisen prossun kanssa, niin kannattaa tuota ainakin kokeilla. :)
 
Jahas, pitänee pistää peli tauolle. 1.05 päivityksen jälkeen peli kaatuu aina kun sen yrittää käynnistää. CDPR:n logo näkyy ja crash.

No, olihan tässä muitakin pelejä pelaamatta, ja joulualet menossa...
 
Jahas, pitänee pistää peli tauolle. 1.05 päivityksen jälkeen peli kaatuu aina kun sen yrittää käynnistää. CDPR:n logo näkyy ja crash.

No, olihan tässä muitakin pelejä pelaamatta, ja joulualet menossa...
Oletko kokeilut eheyttää peliä, jollain oli mennyt päivityksesn jälkeen bitit solmuun asennus kansiossa ja kaatuilut sen jälkeen, tämä oli kyllä 1.03->1.04 kohdalla.
 
Oletko kokeilut eheyttää peliä, jollain oli mennyt päivityksesn jälkeen bitit solmuun asennus kansiossa ja kaatuilut sen jälkeen, tämä oli kyllä 1.03->1.04 kohdalla.
Poistin koko pelin ja asensin uudestaan. No cigar.

Edit: uusien näytönohjaimen ajurien asennus korjasi.
 
Viimeksi muokattu:
Oletko kokeilut eheyttää peliä, jollain oli mennyt päivityksesn jälkeen bitit solmuun asennus kansiossa ja kaatuilut sen jälkeen, tämä oli kyllä 1.03->1.04 kohdalla.

Itellä hajos vähän samalla tavalla peli tuossa muutama päivä sitten, ennen 1.05 pätsiä. En tiiä mikä tuli ei vaan lähteny enää käyntiin. Koitin kaikkia jippoja mitä internetistä löysin vaan ei lähteny käyntiin. Odotin uuden pätsin--> ei auttanut.
Noh Winukka sileäksi ja sitten uusi yritys nyt toimii taas. Ei oo helppoo välillä. :D
 
Itellä hajos vähän samalla tavalla peli tuossa muutama päivä sitten, ennen 1.05 pätsiä. En tiiä mikä tuli ei vaan lähteny enää käyntiin. Koitin kaikkia jippoja mitä internetistä löysin vaan ei lähteny käyntiin. Odotin uuden pätsin--> ei auttanut.
Noh Winukka sileäksi ja sitten uusi yritys nyt toimii taas. Ei oo helppoo välillä. :D
Minulla joskus oli ongelmana Witcher 3 kanssa Microsoft Visualit mutta se johtui siitä kun olin pelaamisen välissä poistelanut manualisesti niitä, en vain muistanut silloin kun peli kertojen välilä oli aikaa.

Tuntuu että ongelma olisi jossain Windowsin ja softien välillä.

Eli "Cyberpunk 2077\_CommonRedist\vcredist\2019" ja voi kokeilla visualaiden uudestaan asennusta jos auttaisi, tuo taitaa olla ainoa mitä itselläni tulee mieleeni kun saman firman peleistä puhe.
 
Silläkin uhalla, että joku tästä mielensä pahoittaa, tai kokee aiheelliseksi lähteä aiheesta väittelemään, niin raportoin nyt, että tuo 06->08 hex-edit poisti iteltä FPS dropit 5800X+3080+RT+DLSS-setillä @1440p, kuten teki aiempikin 1.04 patchilla. :thumbsup:
Kaikilla versioilla launchin jälkeen pudotteli vähän väliä frameja 55 FPS paikkeille, selvän tuntuvan nykäisyn saattelemana, mutta sekä 1.04, että 1.05 patcheilla noi hex-editit poisti sekä nykäsyt, että alle 60 FPS dropit. Testattu tuoreilla booteilla ja usean tunnin pelailuilla sekä ilman, että hex-editin kanssa.

En tästä lähde enempiä väittelemään, mutta jos jollain on samaa vikaa kyseisen prossun kanssa, niin kannattaa tuota ainakin kokeilla. :)

5800X tuskin liittyy edelleenkään noihin sun ongelmiisi mitenkään. ;)
 
5800X tuskin liittyy edelleenkään noihin sun ongelmiisi mitenkään. ;)
Ihan mahdollista, mutta hex-edit sen korjasi ja halusin tehdä selväksi millä CPUlla+GPUlla+asetuksilla tuon tuloksen sain, ettei joku keksi taas vääristellä sanomisiani ja väittää esim. että tarjoaisin tuota korjaukseksi kaikille kokoonpanoille. ;)

Mutta sinä kun selvästi tiedät mistä tuo johtuu, niin ole hyvä ja jaa se muunkin foorumin kanssa, tai kerro ihmeessa ihan CDPR:llekin, niin voivat sen korjata kaikille!
 
Ihan mahdollista, mutta hex-edit sen korjasi ja halusin tehdä selväksi millä CPUlla+GPUlla+asetuksilla tuon tuloksen sain, ettei joku keksi taas vääristellä sanomisiani ja väittää esim. että tarjoaisin tuota korjaukseksi kaikille kokoonpanoille. ;)

Mutta sinä kun selvästi tiedät mistä tuo johtuu, niin ole hyvä ja jaa se muunkin foorumin kanssa, tai kerro ihmeessa ihan CDPR:llekin, niin voivat sen korjata kaikille!

En tiedä mistä tuo johtuu mutta tiedän mistä se ei ainakaan johdu. ;)
 
Täällä ihmiset puhunu että kuinka lyhyt peli on. 60 euroa ja 60 tuntia? tällä logiikalla euro per tunti, mun kolmen pelin olisi pitäny maksaa yhteensä 5000 euroa, mutta todellisuudessa ne maksoi yhteensä 140 euroa..

toki nykyäänhän ei yksinpelejä kannata ostaa, kun netistähän näkee läpipeluuvideon ja istua sohvalla ja sitä katella. Moninpelit ja sellaiset interaktiiviset on sitten asia erikseen joita pitää ite pelata.
 
Puutteistaan huolimatta Cyberpunk 2077 on ainakin mielenkiintoa herättävä aihe. Tämä ketju näyttäisi olevan foorumin aktiivisin ja luetuin yksinpeliä koskeva ketju. Kaikista peleistä edellä on vain Battlefield 5 ja PUBG.
 
Hiukan ihmetyttää tuo että miksi tuohon on tarvinnut vääntää ainakin 6+ erilaista loppua. Ehkä 3 tai 4 olisi riittänyt jos ne olisi vaan yhtä hyvin johdettu loppuun kuin osa noista on. Osa lopuista vielä haarautuu vissiin ainakin kahteen osaan (ainakin siltä vaikuttaa). Hyvä tietysti että on pelaajalla mistä valita mutta kukaan tuskin roolipelaa jokaista loppua erikseen alusta asti joten tuntuu melko turhalta työltä.
Jos haluat pelata pelin kerran läpi, niin se loppu mikä sulle tulee, on sun loppu. Muilla ei ole väliä.

Jos haluat pelata toisen kerran uudella hahmolla, voit pelata eri tavalla ja saada eri lopun. Uudelleenpeluulle tulee tällöin isompi arvo.

Jos eri loput kiinnostaa, voit ladata pelin ennen valintakohtaa ja valita eri tavalla. Tai jos et jaksa pelata, voit vaan lukea netistä mitä näissä tapahtuu. Ei mene montaa minuuttia tällä tavalla.

----

Olin itsekin yllättynyt, että tämä voi päättyä näinkin monella tapaa, mutta itselle tässä on ihan hyvä porkkana vetää peli uusiksi läpi sitten aikanaan, kunhan peli on korjattu/tuodaan lisäsisältöä peliin. Jätin sivutehtäviäkin vinon pinon tekemättä juuri tästä syystä, ettei pelkkää samaa sisältöä tarvitse hinkata.
 
Jos haluat pelata pelin kerran läpi, niin se loppu mikä sulle tulee, on sun loppu. Muilla ei ole väliä.

Jos haluat pelata toisen kerran uudella hahmolla, voit pelata eri tavalla ja saada eri lopun. Uudelleenpeluulle tulee tällöin isompi arvo.

Jos eri loput kiinnostaa, voit ladata pelin ennen valintakohtaa ja valita eri tavalla. Tai jos et jaksa pelata, voit vaan lukea netistä mitä näissä tapahtuu. Ei mene montaa minuuttia tällä tavalla.

----

Olin itsekin yllättynyt, että tämä voi päättyä näinkin monella tapaa, mutta itselle tässä on ihan hyvä porkkana vetää peli uusiksi läpi sitten aikanaan, kunhan peli on korjattu/tuodaan lisäsisältöä peliin. Jätin sivutehtäviäkin vinon pinon tekemättä juuri tästä syystä, ettei pelkkää samaa sisältöä tarvitse hinkata.

En oikein edes ymmärrä miksi ne kaikki loput olisi nähtävä ja varsinkaan saman pelikerran aikana. Se hyppääminen johonkin aiempaan tallennukseen vie tavallaan koko pointin valinnoilta ja niiden seurauksilta. Vaikka en osaakaan oikein roolipelata ja eläytyä täysillä hahmon valintoihin, niin ainakin pelikerrasta tulee yksi tarina, jonka loppu on vain ja ainoastaan omien valintojen tulos. Vaihtoehtoiset tavat pelata tehtäviä ja tarinaa tuovat lisäarvoa sitten seuraavaan kertaan erilaisella hahmolla, jos mielenkiintoa vielä riittää. Jokainen tietty omalla tavallaan...
 
En oikein edes ymmärrä miksi ne kaikki loput olisi nähtävä ja varsinkaan saman pelikerran aikana. Se hyppääminen johonkin aiempaan tallennukseen vie tavallaan koko pointin valinnoilta ja niiden seurauksilta.
Onhan meitä, jotka haluaa nähdä kaiken, mitä pelillä on tarjota, mutta ei aikaa ja/tai mielenkiintoa pelata sama peli 6+ kertaa läpi alusta asti. Eka loppu on aina sen hahmon "virallinen" lopetus, kaikki sen jälkeen koettu on vain extraa.
 
En oikein edes ymmärrä miksi ne kaikki loput olisi nähtävä ja varsinkaan saman pelikerran aikana. Se hyppääminen johonkin aiempaan tallennukseen vie tavallaan koko pointin valinnoilta ja niiden seurauksilta. Vaikka en osaakaan oikein roolipelata ja eläytyä täysillä hahmon valintoihin, niin ainakin pelikerrasta tulee yksi tarina, jonka loppu on vain ja ainoastaan omien valintojen tulos. Vaihtoehtoiset tavat pelata tehtäviä ja tarinaa tuovat lisäarvoa sitten seuraavaan kertaan erilaisella hahmolla, jos mielenkiintoa vielä riittää. Jokainen tietty omalla tavallaan...

No kysymys onkin se, että miksi kukaan pelaisi tätä läpi montaa kertaa? Tässä pelissä on aika järkyttävä määrä keskustelua ja kaikkea ei voi ees skipata, niin se tulee olemaan aika tylsä kokemus. Varsinkin, kun valintaa pelistä ei nimenomaan juuri löydy. Jossain taisin nähdä oikein aiheen, että 98% (en muista tarkkaa prosenttilukua, mutta oli yli 90%) valinnoista tehdään viimeisen tehtävän aikana.

Toki joissain tehtävissä on jotain valintaa, mutta ei mitään, jolla olisi oikeasti välillä. Käytännössä vain tyyliin "tein näin jo, niin ei tartte tehdä nyt".
 
No kysymys onkin se, että miksi kukaan pelaisi tätä läpi montaa kertaa? Tässä pelissä on aika järkyttävä määrä keskustelua ja kaikkea ei voi ees skipata, niin se tulee olemaan aika tylsä kokemus. Varsinkin, kun valintaa pelistä ei nimenomaan juuri löydy. Jossain taisin nähdä oikein aiheen, että 98% (en muista tarkkaa prosenttilukua, mutta oli yli 90%) valinnoista tehdään viimeisen tehtävän aikana.

Toki joissain tehtävissä on jotain valintaa, mutta ei mitään, jolla olisi oikeasti välillä. Käytännössä vain tyyliin "tein näin jo, niin ei tartte tehdä nyt".

Tässä pelissä on vaikea nähdä kaikkea yhdellä pelinerralla. Esim useammassa kohdassa voi välttää koko taistelun puhumalla, tai maksamalla. Jotain tehtäviä avautuu myös omilla valinnoilla. En tiedä vielä voiko esim estää jonkun hahmon kuolemakin omilla tekemisillään. Harvoin näkee näin monisäikeistä tarinaa edes roolipeleissä.

Tarina tuntuu päätarinassa aina haarautuvan tehtävän aikana useampaan suuntaan ja sen lopussa palataan osittain samaan lankaan. Jotkut valinnat seuraa pidempään mukana. Lopussa sitten tulee viimeinen haarautuminen, eikä palata enää samaan lankaan. Aika monimutkainehan tuo on ja harvemmin nähdään peleissä.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä hajos vähän samalla tavalla peli tuossa muutama päivä sitten, ennen 1.05 pätsiä. En tiiä mikä tuli ei vaan lähteny enää käyntiin. Koitin kaikkia jippoja mitä internetistä löysin vaan ei lähteny käyntiin. Odotin uuden pätsin--> ei auttanut.
Noh Winukka sileäksi ja sitten uusi yritys nyt toimii taas. Ei oo helppoo välillä. :D

Itse olen havainnut vastaavaa oiretta 1.0.5 versiossa. Kun pelistä poistuu (lopettaa normaalisti tai se kaatuu), niin peliä ei pysty käynnistämään. Peli on ostettu gog.comin kautta.

Itsellä käy tuolloin niin, että vaikka sovellus on ns. "pois päältä" niin cyberpunk.exe prosessi on edelleen ajossa. Sen kun lopettaa manuaalisesti (tehtävien hallinta > lisätiedot > cyberpunk.exe > delete (tai hiiren oikeaa > lopeta tehtävä)), niin gog.com synkkaa tallennukset ja sen jälkeen pelin voi käynnistää uudelleen.

Toki sulla taisi olla astetta rajumpi ongelma, jos pelin päivitys (ja koneen boottaus?) eivät vaikuttaneet asiaan.
 
No kysymys onkin se, että miksi kukaan pelaisi tätä läpi montaa kertaa? Tässä pelissä on aika järkyttävä määrä keskustelua ja kaikkea ei voi ees skipata, niin se tulee olemaan aika tylsä kokemus. Varsinkin, kun valintaa pelistä ei nimenomaan juuri löydy. Jossain taisin nähdä oikein aiheen, että 98% (en muista tarkkaa prosenttilukua, mutta oli yli 90%) valinnoista tehdään viimeisen tehtävän aikana.

Toki joissain tehtävissä on jotain valintaa, mutta ei mitään, jolla olisi oikeasti välillä. Käytännössä vain tyyliin "tein näin jo, niin ei tartte tehdä nyt".

Minä ainakin aion pelata toisenkin rundin erilaisella hahmolla ja vähän erilaisia valintoja tehden, ellei tämä nyt sitten käy loppua kohti jotenkin tylsäksi. Tuleehan tähän myös DLC:t vielä myöhemmin.Tosin ilman erilaisia hahmobuildeja en varmaan jaksaisi pelkän erilaisen tarinan takia vaivautua. Mun mielestä keskusteluja voisi olla esim. joissain sivutehtävissä vähän enemmänkin, niin tulisi vaihtelua räiskintään ja actioniin. Makuasioitahan nämä on.
 
Tarina tuntuu päätarinassa aina haarautuvan tehtävän aikana useampaan suuntaan ja sen lopussa palataan osittain samaan lankaan. Jotkut valinnat seuraa pidempään mukana. Lopussa sitten tulee viimeinen haarautuminen, eikä palata enää samaan lankaan. Aika monimutkainehan tuo on ja harvemmin nähdään peleissä.

Näin Redditissä ohimennen kuvan vuokaaviosta, jossa oli ilmeisesti pelin kaikki tarinatehtävät vaihtoehtoisine haaroineen. En katsonut sen tarkemmin, ettei tule spoilattua mitään, mutta oli kyllä melkoinen pöheikkö. Tosiaan joitain tehtäviä jää myös kokonaan tulematta joillain valinnoilla. Kuva saattoi olla siitä kirjana julkaistusta strategy guidesta, jos joku on kiinnostunut tonkimaan tarkemmin.
 
Näin Redditissä ohimennen kuvan vuokaaviosta, jossa oli ilmeisesti pelin kaikki tarinatehtävät vaihtoehtoisine haaroineen. En katsonut sen tarkemmin, ettei tule spoilattua mitään, mutta oli kyllä melkoinen pöheikkö. Tosiaan joitain tehtäviä jää myös kokonaan tulematta joillain valinnoilla. Kuva saattoi olla siitä kirjana julkaistusta strategy guidesta, jos joku on kiinnostunut tonkimaan tarkemmin.
Tuossa on kaikkia kivoja pikku yksityiskohtia. Esim. eräässä tehtävässä kun valitsee keskusteluissa niin, että kyseinen henkilö joutuu huonoon valoon. Niin myöhemmin jos seikkailee meressä niin se oli siellä betonivalu jaloissa kiinni.
 
Näin Redditissä ohimennen kuvan vuokaaviosta, jossa oli ilmeisesti pelin kaikki tarinatehtävät vaihtoehtoisine haaroineen. En katsonut sen tarkemmin, ettei tule spoilattua mitään, mutta oli kyllä melkoinen pöheikkö. Tosiaan joitain tehtäviä jää myös kokonaan tulematta joillain valinnoilla. Kuva saattoi olla siitä kirjana julkaistusta strategy guidesta, jos joku on kiinnostunut tonkimaan tarkemmin.
Viitsitkö laittaa linkin spoileritagilla?
 
Puutteistaan huolimatta Cyberpunk 2077 on ainakin mielenkiintoa herättävä aihe. Tämä ketju näyttäisi olevan foorumin aktiivisin ja luetuin yksinpeliä koskeva ketju. Kaikista peleistä edellä on vain Battlefield 5 ja PUBG.
Eipä tuo yllätä kun hypejuna kulkenut vuodesta 2013.
 
Itse alan tutkailemaan noita vaihtoehtoisia reittejä sitten kun pelanut pelin kerran läpi.
Tehtävistä tuli mieleeni niin onko kellekkään tullut vielä sellaista cutsceneä missä vihollinen hiipisi taakse ja yllättäisi V:n ja ei pällistele ympärilleensä?

Jossain välissä liar liar toimitusjohtaja kehui että olisi interaktiiviset cut scenet juuri noiden pohjalta mutta itselläni ei ole tullut vielä vastaan.

Tämä tuskin oli yllätys:

CD Projekt Redin viime viikko ei ollut hyvä Cyberpunk 2077 -pelin osalta. Oli siis odotettavissakin, että mokailut näkyvät Britannian fyysisten pelien myynneissä.

Cyberpunk 2077 putosi kolmanneksi, ja kärkeen nousi taas Assassin's Creed Valhalla. Nintendo on kymmenen parhaan joukossa neljällä pelillä.

Ehkäpä nyt voidaan sanoa, että listalla Grand Theft Auto V:n aika on päättynyt?

1. Assassin's Creed Valhalla
2. Call of Duty: Black Ops Cold War
3. Cyberpunk 2077
4. FIFA 21
5. Animal Crossing: New Horizons
6. Marvel's Spider-Man: Miles Morales
7. Mario Kart 8 Deluxe
8. Just Dance 2021
9. Ring Fit Adventure
10. Super Mario 3D All-Stars
---


Cyberpunk 2077 -pelin kohtelu lienee aiheuttanut pahaa verta Sonyn ja CD Projekt Redin välille. Peli julkaistiin selvästi keskeneräisenä, ja Sony teki ennenkuulumattoman peliliikkeen poistamalla koko pelin PS Storesta.

Moinen on ehkä ymmärrettävästi saanut CD Projekt Red -pomo Adam Badowskin ärtymään. VGC on huomannut, että Badowski on tykkäillyt Twitterissä Sonya kritisoivia viestejä. Kun sitten media moisen huomasi, kyseiset tykkäykset poistuivat pikavauhtia.

Mikäli on aivan pakko pelata Cyberpunkia juuri nyt odottamatta esimerkiksi puoli vuotta korjauksien saamista linjoille, kannattaa valita joko Stadia, PC tai Xbox Series X.

En kyllä tiedä mutta muissa yhtiöissä voisi alkaa jo oikeasti peliyhtiön johtajien pallit tutisemaan tälläisen fiaskon jälkeen ja enkä todellakaan tarkoita että peli itsessään on huono vaan päinvastoin mutta ei tämä julkaisu nytten kokonaisuudessaan ihan putkeen mennyt ja CDPR tulee ottamaan isot rahalliset menetykset vaikka pelien pitäisi tuottaa rahaa.
 
Viitsitkö laittaa linkin spoileritagilla?

En uskalla lähteä hakemaan, kun en ole vielä tarinassa act II:n alkua pidemmällä. Kuukelista tai redditistä varmaan löytyy hakusanoilla "cyberpunk story flowchart" tms. - se taisi olla valokuva siitä strategiaoppaan paperiversiosta, eli sitä ei välttämättä ole vielä laajemmassa jakelussa.
 
Itse olen havainnut vastaavaa oiretta 1.0.5 versiossa. Kun pelistä poistuu (lopettaa normaalisti tai se kaatuu), niin peliä ei pysty käynnistämään. Peli on ostettu gog.comin kautta.

Itsellä käy tuolloin niin, että vaikka sovellus on ns. "pois päältä" niin cyberpunk.exe prosessi on edelleen ajossa. Sen kun lopettaa manuaalisesti (tehtävien hallinta > lisätiedot > cyberpunk.exe > delete (tai hiiren oikeaa > lopeta tehtävä)), niin gog.com synkkaa tallennukset ja sen jälkeen pelin voi käynnistää uudelleen.

Toki sulla taisi olla astetta rajumpi ongelma, jos pelin päivitys (ja koneen boottaus?) eivät vaikuttaneet asiaan.

Juu ei auttanut mikään ja peli tosiaan Steamin puolella.
Ainut mitä en tosiaan tehnyt on tuo Microsoftin visual pakettien uudelleen asennus. Ajattelin että sama asennelle koko paska uusiksi kun oli kertynyt kaikkea tuhkaa koneelle muutenkin.
 
Viitsitkö laittaa linkin spoileritagilla?

Tässä esimerkkikaavio, melko alusta ja tälläistä haarautumista tuntuu tulevan päätarinassa enemmänkin. Ittellä peli vielä pahasti kesken, niin en viitsi etsiä koko pelistä vastavaa.

9C311A5D-97CA-47E8-B4E4-8E736192D151.jpeg
 
Tässä esimerkkikaavio, melko alusta ja tälläistä haarautumista tuntuu tulevan päätarinassa enemmänkin. Ittellä peli vielä pahasti kesken, niin en viitsi etsiä koko pelistä vastavaa.

Täähän on tosiaan pelin "monimutkaisin" tehtävä. Turha odottaa moista missään muussa tapauksessa. Ja vaikka se on "monimutkainen" tehtävä, valinnoilla ei ole mitään käytännön väliä paitsi
jos hahmo on mies ja haluat kerätä kaikki mahdolliset uniikit aseet.
 
Täähän on tosiaan pelin "monimutkaisin" tehtävä. Turha odottaa moista missään muussa tapauksessa. Ja vaikka se on "monimutkainen" tehtävä, valinnoilla ei ole mitään käytännön väliä paitsi
jos hahmo on mies ja haluat kerätä kaikki mahdolliset uniikit aseet.
Nainen kelpaa Meredithille kanssa.
Lisäksi jos Roycen tappaa, niin poistuessa vastaan tulee mahdollisuus pelastaa Maelstromin vanha johtaja - joka onkin elossa.
 
Ajattelin tulla tänne kysymään kenen mielestä tää peli on aivan liian helppo? Mulla mennyt moti tän pelaamiseen kun vihut tippuu ykkösellä päähän jo kun löydät lvl 2-3 sniperin missä on headshot multiplayeri ja jos yhtään buildaa crittii...
Pelaan very hardilla(ekan vedon vedin hardilla) ja tuntuu ettei toi peli haasta mitenkään jos aseilla pelaa... Kai sitä sitten oikeesti täytyisi tehdä melee buildi. Noissa hiileissä sais olla edes jonkin lainen cooldown.
 
Ajattelin tulla tänne kysymään kenen mielestä tää peli on aivan liian helppo? Mulla mennyt moti tän pelaamiseen kun vihut tippuu ykkösellä päähän jo kun löydät lvl 2-3 sniperin missä on headshot multiplayeri ja jos yhtään buildaa crittii...
Pelaan very hardilla(ekan vedon vedin hardilla) ja tuntuu ettei toi peli haasta mitenkään jos aseilla pelaa... Kai sitä sitten oikeesti täytyisi tehdä melee buildi. Noissa hiileissä sais olla edes jonkin lainen cooldown.

Peliä voi pelata vaikka 100h, ekat pari tuntia se on pelaamiseksi kutsuttavaa vaikeimmallakin vaikeustasolla, loput ajasta oneshottaamista (vihollisilta sekä sinulta) valitsemallasi aseluokalla. Postasin aiheesta pelivideonikin tuossa muutama sivu sitten.

Alun jälkeen ei tarvitse muuta kuin juosta ja murhata, toisaalta se onkin ainoa sisältö mitä tässä pelissä on.
 
Viimeksi muokattu:
Peliä voi pelata vaikka 100h, ekat pari tuntia se on pelaamiseksi kutsuttavaa vaikeimmallakin vaikeustasolla, loput ajasta oneshottaamista (vihollisilta sekä sinuilta) valitsemallasi aseluokalla. Postasin aiheesta pelivideonikin tuossa muutama sivu sitten.

Alun jälkeen ei tarvitse muuta kuin juosta ja murhata, toisaalta se onkin ainoa sisältö mitä tässä pelissä on.
Hivenen huono fiilis jäi tästä pelistä :/ grafiikka niin kaunista kun olla ja voi mutta se tuskin saa mua jäämään tohon peliin vaan sen takia.
Joo täytyy toi sun video myös katsastaa.
Maksoin itse instant gamingissä tästä pelistä sen 45€. Tolla hinnalla ihan ookoo ostos mutta voi olla jos olisin täyden 60€ maksanut olisin varmaan vähän pettyneempi. Eikai tässä auta kun odotella sitten jonkin sorttista kunnollista päivitystä muutama kuukausi jos asiat saatais balanssiin.
 
Hivenen huono fiilis jäi tästä pelistä :/ grafiikka niin kaunista kun olla ja voi mutta se tuskin saa mua jäämään tohon peliin vaan sen takia.
Joo täytyy toi sun video myös katsastaa.
Maksoin itse instant gamingissä tästä pelistä sen 45€. Tolla hinnalla ihan ookoo ostos mutta voi olla jos olisin täyden 60€ maksanut olisin varmaan vähän pettyneempi. Eikai tässä auta kun odotella sitten jonkin sorttista kunnollista päivitystä muutama kuukausi jos asiat saatais balanssiin.

Tässä toista kertaa koko kasaa naputtelen lävitse kun ei joulunpyhinä muutakaan ihmeellistä tekemistä ole, eikä tällä hetkellä muuta pelattavaakaan ja kyseenalaistan silti että miksi.. Tässä ei oikeasti parin tunnin tarinaravauksen jälkeen ole kuin paikasta toiseen porukan murhaamista ja niiden lootin myymistä, eikä se murhaaminen edes ole hauskaa koska vastusta ei ole vaikka koittaisi väkisin pitää huonompia kamoja yllä / tiettyjä skilliluokkia, mikä vähintäänkin maistuu itsepetokselta jo lähtöjäänkin.
 
Tässä toista kertaa koko kasaa naputtelen lävitse kun ei joulunpyhinä muutakaan ihmeellistä tekemistä ole, eikä tällä hetkellä muuta pelattavaakaan ja kyseenalaistan silti että miksi.. Tässä ei oikeasti parin tunnin tarinaravauksen jälkeen ole kuin paikasta toiseen porukan murhaamista ja niiden lootin myymistä, eikä se murhaaminen edes ole hauskaa koska vastusta ei ole vaikka koittaisi väkisin pitää huonompia kamoja yllä / tiettyjä skilliluokkia..
Tämä niiiin paljon :D jäikö muuten sulla se vika "bossi" bugaamaan paikalleen(ite otin sen takia sen flaidiksen uudestaan)? Lainaus merkeissä bossi koska ei sitä voi bossiksi kutsua. Juoksin ympyrää 17levelisellä ukolla(joo kiirehdin main questeissä oikein huolella :D ) ja blästäsin sen paskaks valkoisilla/vihreillä kamoilla.
 
Peliä voi pelata vaikka 100h, ekat pari tuntia se on pelaamiseksi kutsuttavaa vaikeimmallakin vaikeustasolla, loput ajasta oneshottaamista (vihollisilta sekä sinulta) valitsemallasi aseluokalla. Postasin aiheesta pelivideonikin tuossa muutama sivu sitten.

Alun jälkeen ei tarvitse muuta kuin juosta ja murhata, toisaalta se onkin ainoa sisältö mitä tässä pelissä on.
Kovin on poikkeavat näkemykset. Ite nyt koittanu panostaa tohon lähitaisteluun ja ampumiseen ja noita vähänkin vaikeampia vihollisia saa ampua aivan luokattomia määriä. Eniten just vituttaa tässä pelissä tuo keinotekoinen vaikeuttaminen.
 
Tämä niiiin paljon :D jäikö muuten sulla se vika "bossi" bugaamaan paikalleen(ite otin sen takia sen flaidiksen uudestaan)? Lainaus merkeissä bossi koska ei sitä voi bossiksi kutsua. Juoksin ympyrää 17levelisellä ukolla(joo kiirehdin main questeissä oikein huolella :D ) ja blästäsin sen paskaks valkoisilla/vihreillä kamoilla.

Jäi, otin myös uudestaan samasta syystä, mutta kun melee hahmo niin sama kaava kuin sinulla. Ekalla pelikerralla olin myös jossain alle 20 levelisenä sen luona katsomassa miten peli päättyy, ennen kuin siirryin sitte tähän ruumiidentavaroidenmyymisgrindaukseen mikä ei johda mihinkään..
 
Jäi, otin myös uudestaan samasta syystä, mutta kun melee hahmo niin sama kaava kuin sinulla. Ekalla pelikerralla olin myös jossain alle 20 levelisenä sen luona katsomassa miten peli päättyy, ennen kuin siirryin sitte tähän ruumiidentavaroidenmyymisgrindaukseen mikä ei johda mihinkään..
Noi bossi flaidikset on aina samanlaisia myös. Out playaat vaan sillä että juokset tolppaa ympäri xD
 
Kovin on poikkeavat näkemykset. Ite nyt koittanu panostaa tohon lähitaisteluun ja ampumiseen ja noita vähänkin vaikeampia vihollisia saa ampua aivan luokattomia määriä. Eniten just vituttaa tässä pelissä tuo keinotekoinen vaikeuttaminen.
Ase käteen missä on headshot multiplayeri ja tykität päähän? Vähän perkkejä ja critti modeja ja tadaa oot jumala
Nimimerkillä 2-3 shottia meni 34lvl vihua vastaan 16levelisenä. Ne flaidikset tais olla kyllä ainoita mitkä edes vähän haastoi
 
Redditiin oli tarkemmin vuotanut juttua Cyberpunkin kehitysvaiheista. Laitan koko tekstin tännekin, mikäli redditin modet taas poistaa tuon tekstin.

How Cyberpunk 2077 was developed? Timeline and insight from Poland
renderTimingPixel.png

https://web.archive.org/web/20201220042911/https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/search?q=flair_name:"Discussion"&restrict_sr=1


Hello, I'm from Poland and I would like to share with you a little insight how Cyberpunk 2077 was developed. Little disclaimer though - I have nothing do with creating games, I have connections though and I was able to reach to one of the people, who worked most of the time on Cyberpunk 2077 (he want soon to resign, but he wants no problems, so I am going to remain his identity hidden).

Please keep in mind that I'm amateur about games and coding, I just gathered information, and I don't know like specific games coding names, etc.
Why I am sharing this? I have my own reasons. Although I have nothing to do with CD Projekt, I recently found out that this company was granted 7 mln € (8.4 mln $) from the government for no particular reasons, even though the owners of company belong to top of the richest Poles. Owners of the company are also involved from the shadows in the politics with different politicans and this company is not bothered so much by the laws that normally companies should abide, it's treated like some kind of holy grail, even though their stocks were overvalued (making game once per 4-5 years and having such high stock's value just doesn't add up, even if they are only masterpieces). You know many people in Poland and throughout the world mistake clicking in computer with new technologies sector of entertmaint. For example, Amazon is not New Technology company. Jeff Bezos owns some New Technology companies, but Amazon itself is just: big warehouses + shop + platform for other to sell + logistics. And the same goes for game making - it's purely entertainment sector of economy and should not be granted with money from the government whatsoever. New Technologies are: sattelites, robotic surgeons helping surgeons, radioactive isotops used in medicine, making fast trains, 3D printing, making synchronised traffic lights, more efficient engines, vertical farming, improved recycling methods - this kind of things. 2nd reason is I didn't like passive aggresive behaviour from the owners of the company toward customers about refunding this game. If you had fun playing it, I'm not gonna argue with you. But I saw enough videos on youtube to know that this game is just bugged on unacceptable level, and even though more problems on consoles, still even on PC problems with saving over 8 MB, or like overal problem with AI - I stopped watching videos about the game, when I saw one, where police stopped chasing the player, when he got away for 100 m.

Anyway, let's begin. But before, one more thing. Crunching in CDP means like working 16 hours per day including Saturdays and Sundays, because even beside crunching it's normal for them to work 10-12 hours Monday Friday and 6-8 hours Saturday. Also sometimes company cheats and not always pays for all the job done during the overtime. Also employees turnover is massive, it was normal for "my guy" that from the beginning when he started to work that after 2 years of time he saw more new faces than the faces familiar to him 2 years before. Nothing shocking about it - wages are around 40% smaller than in other game studios in Poland, even comparing with smaller ones, which release some not well-known titles for like 20-25€. And there is not much progress in this company, you can basically be promoted from junior dev to senior dev and this is pretty much it (and most of the cases you will not be paid more), and very rarely if you are lucky (or rather, where there is situation with not enough hands on the deck) - to leader developer / lower management (and sometimes position of the team leading developer is just fill up with 2 random junior/senior developers until further notice). My source tells me that other benefits are good though - free gym, free cinema, free fruits, free beer.

2011
The Witcher 2, the big success of the company is released. Now the CD Projekt owners feel sure that they should diversive more. Work witch Witcher 3 begins (even though initially Witcher's 3 production was planned from 2008). Board of directors (this name is pretty much interchangable with the owners and with top management) looks also for another title to make beside Witcher. My source is hired to work initially on Witcher 3 somewhere in 2011.

VERGE OF 2011 / 2012
CDP reaches out to the creator of Cyberpunk.

EARLY 2012
Few people delegated to work on general ideas about Cyberpunk.

MIDDLE OF 2012
CDP starts to look for the directors for Cyberpunk project, around 40 people work on Cyberpunk.
it is thought that initially it will work on REDengine 3, the same that the Witcher 3 has. It is also revelad that the game will work on the then-future consoles (PS4, Xbox One).

EARLY 2013
Around dozen people left in the Cyberpunk's department, rest of the crew joins crunching in The Witcher 3.
Adam Badowski, member of the board of the company confirmes that the game is meant to have multiplayer.

SOMEWHERE DURING 2015
My source is moved from the Witcher 3 to Cyberpunk

EARLY 2015
2-3 dozens people work on the Cyberpunk project at that time, still most people are on the Witcher 3

MIDDLE OF 2015
Most of the people switched to Cyberpunk, now the proportions are changed and just some people are left on the Witcher 3 (after its release). Now, on Cyberpunk work around 100 people (not all people went from the Witcher 3 to Cyberpunk, some found new job opportunities, some were terminated).

LATE 2015
The Witcher 3 project is considered generally to be closed, now almost 150 people work on Cyberpunk.
Problems arise between old Cyberpunk crew from 2012 - early 2015 and new crew that has joined later from the Witcher 3. From one hand, new crew members are thrown on the deep water, on the other hand, many ideas from the old crew are now being thrown to the bin, since management now is looking more deeply in Cyberpunk (heavy micro-management). Competition between old and new crew is fueled by the upper management (owners, board of directors).

EARLY 2016
Owners want to transgenders to be chosen in the game, different voice options, etc.
CDP finds musician to compose music.
CDP wants to release two titles somewhere between 2018 and early 2021, one of them being Cyberpunk.

MIDDLE OF 2016
150-200 people work on Cyberpunk.

LATE OF 2016
Most of the crew from before middle of 2015 (around 30 people) is instantly terminated, new vision of the project ahead
After all there will be new engine REDengine 4 (highly improved modification of REDengine 3), instead of exactly the same engine like in the Witcher 3.
CDP receives money from the government with the purpos of "creating big virtual city".

EARLY 2017
Owners expect that main course of the game should provide at least 50 hours of playing.

MIDDLE OF 2017
Someone is blackmailing CDP that he will reveal documentation of the game. CDP states to the blackmailer: you can go on, we don't care, from early 2017 we have new project going on about Cyberpunk and you have old data.
Several senior, well-known senior specialists leave the project. But many new people are hired now. And new problems arise in the crew - now between people who were anywhere near the Witcher 3 (less than 60 devs at this time), and new crew, people who mostly are right from the university or during senior years of studies (more than 150). And like before the competition is fueled by the upper management. People do not know who to trust with their ideas, and doesn't matter are you from old or new crew, better don't say too much about your ideas to middle managements (leads), because they will think you want to be smart and maybe take their position.
Now owners expect that the game provide in the main quests 80-100 hours of playing.

LATE 2017
250 people work on Cyberpunk now, but from them around 40 people are temporarly delegated for now to work specifically on the official trailer and to prepare sneak peeks before E3 Expo 2018.

EARLY 2018
CDP takes over other small gaming company in Poland with 20 people. They also now are meant to work on Cyberpunk.

MIDDLE OF 2018
Official trailer is presented on E3 Expo 2018.
Over 300 people now are working on Cyberpunk (less than 50 from the team of the Witcher 3)
Owners tell the crew that they want see the game be released 1.5 year from now and they want to sell 20 mln copies in the first quarter after the release.

LATE OF 2018
Around 350 people work on Cyberpunk. CDP also starts hiring several people by external companies / subsidiaries, also in other parts of the world (like in Canada).

EARLY 2019
Some people go away, some new people are hired, now almost 400 devs (junior, senior, and leads who are also the lower management).
Around 50 people are working now to prepare material for E3 Expo 2019.
Beside mentioned 400 people, 50 people are meant to make different team to work on a different game, that is meant to be released one year after Cyberpunk.
Owners give up about genders, and also say that no need for 80-100 hours for the maing quests, around 60 hours will be enough, also the world doesn't have to be bigger than in the Witcher 3

MIDDLE OF 2019
People who were supposed to work on the different title, now also take care about Cyberpunk.
The unofficial Crunch for Cyberpunk begins, people work 6-7 days a week for 15-16 hours. It is forbidden though too call it crunch, and if somebody outside of the company comes to visit, they all should smile and look well rested, or they will have problems with HR.
Less than 40 left from the crew that made the Witcher 3 (not counting the middle management that basically are either Old Guard from times of Witcher 1, or specialist hired from other well known game producers).
E3 2019 Expo, date at 16-04-2020 is announced, but nobody in the studio believes that it will happen, game at this stage (june 2019) may be called with a very good will as pre-alpha.
After E3 2019 Expo is over, the leads (lower managament) and the middle and the upper management receive big bonuses.
40 people start to work on a multiplayer version.
Management decides there's no time for demo version of the game.

LATE 2019
It is decided that multiplayer should be seperate, paid thing and released 2 years later after the original Cyberpunk.
Now, more external companies are collaborating with CDP on Cyberpunk.
Moods in the crew are tough, everybody believes that board of directors and management expect too much. They don't want to listen what devs have to say, at this point if you talk too much about any ideas or problems, you can be instantly terminate
First real beta tests begin, in the versions on consoles the game is barely working.
Most of the people who started to work on the multiplayer version, now work on the main singleplayer version.
Management gives up about metro transportation, running on the walls, flying cars, large discussions with passerbies, different voice options, and other things. My source believes that the overall content is 1/4 - 1/3 smaller than that planned before.

JANUARY 2020
The date of the release is postponed from April to September.
My source believes at that time that the cut version of the game is playable in 80% on PC and 70% on consoles.
Almost 450 people work now directly in CDP on Cyberpunk + some outsorcing, altogether almost 500 people. It is decided there will be no other game and multiplayer for Cyberpunk at least until late 2022.

MARCH 2020
Coronavirus comes to Poland.

MAY 2020
Corona hits Poland hard. It is known now that Corona will affect work, many people do not believe that the game will be ready at September.

JUNE 2020
Many people in the crew doubt that versions on PS5, XSXS will be ready before 2022.
New date of release, from September to November.

29 OCTOBER 2020
The premiere is moved from 19-11-2020 to 10-12-2020. Devs are informed the very same day like the rest of the world. Why? So "they could get their asses more tight on the job during the last 2 months".

10 DECEMBER 2020
The premiere.

Silmiinpistävää, kuinka paljon porukka oli muuttunut TW3:n ajoista, käytännössä enää pienenpieni osa tuosta tiimistä työskentelee CDPR:lle/Cyberpunkin parissa ja tilalle on tuotu enemmän tai vähemmän osaavaa väkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Kovin on poikkeavat näkemykset. Ite nyt koittanu panostaa tohon lähitaisteluun ja ampumiseen ja noita vähänkin vaikeampia vihollisia saa ampua aivan luokattomia määriä. Eniten just vituttaa tässä pelissä tuo keinotekoinen vaikeuttaminen.

Tein tuon giffin melko varhaisessa vaiheessa ekaa läpipeluukertaani, olin juuri tuplahypyn grindannut.
 
Viimeksi muokattu:
Redditiin oli tarkemmin vuotanut juttua Cyberpunkin kehitysvaiheista. Laitan koko tekstin tännekin, mikäli redditin modet taas poistaa tuon tekstin.



Silmiinpistävää, kuinka paljon porukka oli muuttunut TW3:n ajoista, käytännössä enää pienenpieni osa tuosta tiimistä työskentelee enää CDPR:lle/Cyberpunkin parissa ja tilalle on tuotu enemmän tai vähemmän osaavaa väkeä.

Uens73I.jpg
Eikös toi ole naisten päivänä otettu kuva, täällä oli jossain välissä aikasemmin.

Tänään muuten tuli taas vastaan AI toimimattomuus tai sen puute.

Oli taas jengi keikka ja satuin huomaa poliisit toisella puolella katua, menin niiden suojaan niin nämä ei virkaneet mitään mutta auta armias kun pelaaja meni parin metrin päähän niin oli maailman isoin rikos ja sitten alkoi poliiseja spawnaa ja nämä ei kirjammelisesti välittäneet jengiläisistä.
 
Jos näin on, niin seison korjattuna.
Mutta ei se tarkoita sitä etteikö talossa oikeasti oliskin voinut työporukkaa vaihtua ja jos oikein muistankin niin jotkut lähti CDPR:ltä perustaa oma pelifirmaa ja osa muihin palveluksiin mutta käsittääkseni ovet eivät kuitenkaan paukkuneet kuten Biowarella konsonaan.

Edit: Tässä on @shakal gif:
giphy.gif
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 931
Viestejä
4 647 133
Jäsenet
76 347
Uusin jäsen
Pedro_DTD

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom