Cyberpunk 2077

Ottamatta kantaa mikä on pelinä parempi jne., mut ois voinu ehkä vähän panostaa yksityiskohtiin, aika noloja noi epäkohdat vs. 7 vuotta vanha peli.

Jep, nämä ei tosiaan pelin kokonaisuutta määritä ja riippuu pelaajan pelityylistä kuinka häiritseviä noi jutut on, mutta ihan viihdyttäviä videoita. Eihän näissä nyt tarvitsekaan olla yhtä paljon ja monipuolisesti asioita kun eri pelejä ovat, mutta osa asioista kuten tuo AI voi olla toki todella häiritseviä.

Joka tapauksessa noi GTA vitoseen vertailut ovat vielä kilttejä verrattuna GTA San Andreas (16 vuotta vanha ) vs Cyberpunk videoihin. Eiköhän tämä CP2077 kannata arvostella ihan erikseen joskus ensi vuoden puolella uudestaan.

 
Samalla tavalla putoaa ja tuntuu että tuo päivitys vain pahensi asiaa.

Itsekin huomasin nyt 1.05 jälkeen oikeastaan ensimmäistä kertaa fps droppeja, tosin mulla on Intelin prossu. En vertaillut tarkkoja fps-lukemia, mutta joissain sisätiloissa alkaa tahmaamaan hieman. Voi olla myös sattumaa, kun nuo on itselle uusia alueita. Toisaalta autoilu tuntuu ehkä aavistuksen sulavammalta.
 
Jep, nämä ei tosiaan pelin kokonaisuutta määritä ja riippuu pelaajan pelityylistä kuinka häiritseviä noi jutut on, mutta ihan viihdyttäviä videoita. Eihän näissä nyt tarvitsekaan olla yhtä paljon ja monipuolisesti asioita kun eri pelejä ovat, mutta osa asioista kuten tuo AI voi olla toki todella häiritseviä.

Joka tapauksessa noi GTA vitoseen vertailut ovat vielä kilttejä verrattuna GTA San Andreas (16 vuotta vanha ) vs Cyberpunk videoihin. Eiköhän tämä CP2077 kannata arvostella ihan erikseen joskus ensi vuoden puolella uudestaan.



Nuo ihan asiallisesti tehdyt vertausvideot tästä on siitä hauskoja ja samalla ääreissurullisia, kun usein näkee Cyberpunk keskusteluissa lausahduksen "ihmiset odotti vissiin liikaa". Totta, mä odotin nimittäin edes jotain, jotain mitä on ollut ainakin viimiset 20 vuotta videopeleissä.
 
Ja yhteenveto oli?
1.05 patch tekee saman kuin tuo hex-edit, tai modi, jos alla on 4, tai 6-ytiminen prossu.
Jännä sinänsä, kun kaikilta jää aina tuo 5800X pois (ei siis pelkästään tämän pelin yhteydessä, vaan noin yleisesti), kun itsellä tuli 10-20 FPS lisää hex-editillä, eikä se johtunut ainakaan pelin uudelleenkäynnistämisestä, koska vertasin tuore bootti vs. tuore bootti.

Pitänee katella miten tuo uusi patchi pyörii ja testata hex-edittiä uudemman kerran.
 
Ja yhteenveto oli?
(Voi olla että en muista ihan kaikkea oikein)
-5600X:llä 1440p resolla tuskin on ollut mitään oikeata iloa siitä modatusta .exestä, 1080p lowlla eroa on jonkin verran mutta tuskin enää 1080p high:lla kun GPU rajoittaa siinä kohtaan.
-modattu ja 1.05 exen nopeus on sama
-etua siitä modista (tai 1.05 versiosta) on 3300X:llä ainakin pienillä resoluutioilla
-testaus ilmeisesti ihan vitun vaikeata, peli randomilla vaan toimii välillä hitaammin/nopeammin niin sen takia ihmiset ovat kuvitelleet saaneensa nopeushyötyjä
 
Nyt mitä täs pelaillut vajaa pari tuntia alt+tabia vedellyt ja asetuksia vaihdellut yms. niin vaikuttaa että itsellä ainakin korjasi ongelmia. Vaikutti ettei juurikaa korjannut mitään kunnes vedin presetistä Custom>Low->Medium>High ja sit huomasinkin että tuntuupas sulavammalta.
Nyt pystyy pikkasen jopa laittaa RT:tä päälle ja vedellä high-medium asetuksilla +60FPS lukemilla.

Rautana toimii: R5 3600, 2080TI, 16GB RAM
 
Kannattaa tarkistaa pelitietojen eheys sitte. Itellä steamin kautta 3,9 gb

Tai sitten on jäännyt välissä yksipäivitys asentamatta ja lataa samalla kerralla 2kpl päivityksiä.
Tai sitten on ollut kone/Steam niin kauan yhtä putkeen auki, että tuohon laskuriin mahtuu noiden kahden tai useamman päivitysten latauskokojen summa.
 
Itsekin huomasin nyt 1.05 jälkeen oikeastaan ensimmäistä kertaa fps droppeja, tosin mulla on Intelin prossu. En vertaillut tarkkoja fps-lukemia, mutta joissain sisätiloissa alkaa tahmaamaan hieman. Voi olla myös sattumaa, kun nuo on itselle uusia alueita. Toisaalta autoilu tuntuu ehkä aavistuksen sulavammalta.

Mulla ollut tietyissä kohdissa sisätiloissa pientä jökkimistä koko aika Intelillä. Ei läheskään kaikkialla mut just jossain hämärissä kohdissa, esim jos katon lattiaa metrin alueelta ni saattaa pudottaa frameja kunnolla. Sit ku siirrän katseen siitä sivuun sen metrin ni taas normi. Kummallinen homma. Mitään vaativaa ei tapahdu ko. kohdissa. Tämä siis ollu ihan alusta asti ollu ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Ei voi ainakaan valittaa että autot despawnaisi liian äkkiä. Löysin eilen tuon Caliburnin (tietäjät tietää) ja jätin toisen auton sinne niin nyt tänään kun tulin samaa reittiä takaisin (näytti että aja täältä) niin törmäsin omaan autoon kirjaimellisesti. Aika monta questiäkin tullut tehtyä tuossa välissä.

:srofl:
 
Kommenttien perusteella vaikuttaa vähän siltä ettei kannata ihan vielä hankkia PClle?
 
Ei voi ainakaan valittaa että autot despawnaisi liian äkkiä. Löysin eilen tuon Caliburnin (tietäjät tietää) ja jätin toisen auton sinne niin nyt tänään kun tulin samaa reittiä takaisin (näytti että aja täältä) niin törmäsin omaan autoon kirjaimellisesti. Aika monta questiäkin tullut tehtyä tuossa välissä.

:srofl:
Mulla kävi sama, kun alikulkuun jätin moponi varmaan 10h sitten ja tänään menin ohi niin siellä se oli vieläkin tientukkona. :lol:
 
Täytyy varmaan laittaa koko peli tauolle. Lähtötaso on 3070:llä RT ultralla 1440p:ssä jotain 50-60 fps, mutta kun fps-varas iskee, lopputulos on pelikelvoton 25-35, eikä tällaista peliä viitsi käynnistellä vähän väliä uudestaan.

Mikä on fps-varas? Täällä sama näyttis käytössä R5 3600:n kanssa ja hyvin pyörii tuolla 50-60fps ultralla. Ei ole mitään tuommoisia droppeja tullut vastaan.
 
Itse en ole huomannut kertaakaan, että fps alkaisi tippua pidemmässä pelisessiossa. Koneessa on kyllä 32gb rammia, et oisko niin et 16lla alkaa yskimään jossain vaiheessa tai mulla on vaan käyny tuuri
 
Eikä 25-35 fps ole pelikelvoton. Täällä on kolmisenkymmentä tuntia jo pelattu noilla lukemilla.
 
Grafiikkabugeja kyllä esiintyy jonkun verran, eikä niille varmaan voi tehdä mitään muut kuin CDPR. Esim. tässä kuvakaappauksessa ajoin takaa erästä autoa ja kyseisen auton kuski matkusti 5 metriä sen perässä. Eipä nuo pelikokemusta pilaa mutta olisihan se ihan kiva että niitä ei olisi.

1608471745719.png
 

Liitteet

  • 1608471745358.png
    1608471745358.png
    3,5 MB · Luettu: 2
Itse en ole huomannut kertaakaan, että fps alkaisi tippua pidemmässä pelisessiossa. Koneessa on kyllä 32gb rammia, et oisko niin et 16lla alkaa yskimään jossain vaiheessa tai mulla on vaan käyny tuuri
Kannttaa muuten kokeilla niin että laitat vapaan fps päälle ja sitten pyörit jossain risteyksessä pitkän peli session jälkeen(Yli tunnin) ja katsot paljon saavutat FPS siinä ja tallennat, suljet pelin ja käynnistät uudestaan ja lataat pelin, katsot paljon nyt tulee fps.

Itse olen huomanut että tuolla nousee jonkun verran fps mutta ei minulla mitään FPS romahdusta ole tapahtunut.

Itse pelaan siis 30fps capsilla ja välillä kokeilut tuota vapaata fps reboottausta.
 
Vähän vaikuttaa siltä, että pelissä ei ole tietoakaan dynaamisesta säästä, toisin kuin CDPR lupasi ja mainosti. Sade näyttää olevan scriptattu tarina tehtäviin sekä cutsceneihin, varmaan tuon keltaisen taivaan tai pilvien kanssa sama homma.

Kommentoidaan samaan syssyyn, onko kellään antaa vinkkiä nopeaan ja hyvään ajoneuvoon jolla tehtävien ja paikkojen välinen liikkuminen taittuisi nopeasti? Plussaa siitä että ei ole ihan rupu ohjattavuus, kun noissa tuntuu olevan vaihtelua.
 
1.05 patch tekee saman kuin tuo hex-edit, tai modi, jos alla on 4, tai 6-ytiminen prossu.
Jännä sinänsä, kun kaikilta jää aina tuo 5800X pois (ei siis pelkästään tämän pelin yhteydessä, vaan noin yleisesti), kun itsellä tuli 10-20 FPS lisää hex-editillä, eikä se johtunut ainakaan pelin uudelleenkäynnistämisestä, koska vertasin tuore bootti vs. tuore bootti.

Pitänee katella miten tuo uusi patchi pyörii ja testata hex-edittiä uudemman kerran.

Tuli tutkailtua tuota .exeä ihan vaan omasta mielenkiinnosta kun halusin verestää nuoruuden RE muistoja. En ole mikään koodari jne. niin voin kyllä olla väärässäkin osittain, ja muutenkaan en suosittele muutoksien tekemistä kun pelintekijän, AMD:n ja ainakin GamersNexusin mielestä tämä ei ole tarpeellista 1.05 versiolla

Joka tapauksessa, 1.05:n kanssa pitää muokata hieman eri tavuja kun aiemmassa versiossa. Jos etsit 1.05 versiosta "83 7C 24 48 06 0F 47 7C 24 48 48" ja vaihdat tuon "83 7C 24 48 08 0F 47 7C 24 48 48" niin sitten se SMT on päällä pelissä myös 8 ytimisillä AMD:n prossuilla, menee toki samalla logiikalla muutenkin core määrien kanssa. Testasin tuota oman 5600X kanssa ja kun vaihdoin sen 06 -> 04 niin sitten peliä ajettiin 6 threadilla (tätä ei toki kannata tehdä missään tilanteessa)

Ja jos haluaisi tehdä aiempaa vastaavan JMP muutoksen niin sitten "0D E9 FF 85 C0 75 2D 33 C9 B8" pitää vaihtaa "0D E9 FF 85 C0 EB 2D 33 C9 B8". Intelin vehkeillä tuo muutos ei tee mitään käytännössä, ja kaikilla AMD:n vehkeillä se peli käyttäisi prossun SMT:n mukaisesti threadejä.

Spoiler tägissä kuva koodista
Keltaisella screenshotissa merkattu kohta on toki se JNZ -> JMP muutos, ja alempi missä verrataan prossun coremääriä ja sen perusteella määritellään threadien määrä.
ida.PNG
 
Vähän vaikuttaa siltä, että pelissä ei ole tietoakaan dynaamisesta säästä, toisin kuin CDPR lupasi ja mainosti. Sade näyttää olevan scriptattu tarina tehtäviin sekä cutsceneihin, varmaan tuon keltaisen taivaan tai pilvien kanssa sama homma.

CDPR confirmed that non-playable characters (NPCs) would react to the changing weather across Night City. Players may be able to observe this, for example, when rain suddenly starts to pour. NPCs that have umbrellas will take them out to use them, otherwise, they will be running to the nearest shed to avoid getting soaked in the rain.

Kuka jaksaa testata :D
 
Kommenttien perusteella vaikuttaa vähän siltä ettei kannata ihan vielä hankkia PClle?

Varmaan vähän riippuen siitä miten herkkä on noille satunnaisille bugeille ja viereen spawnaaville poliiseille. Ainakin uudella PC:llä tämä pyörii todella sulavasti ja on aika huikean näköinen. Omat bugit on tähän mennessä ollut muutamia levitoivia esineitä, parissa paikassa äkkikuolema fall damagesta ja joku muu harmiton grafiikkabugi. Tarinaa en tosin ole vielä +25h aikana pelannut Act II:n alkua pidemmälle, mutta ilmeisesti nuo tarinatehtävien bugit on jo pääosin korjattu noissa kahdessa hotfixissä? Omalle kohdalle osuneet bugit on lähinnä naurattanut ja parit äkkikuolematkaan ei nyt niin haitannut, kun autosave toimii ja muutenkin tulee tallenneltua tiuhaan. Poliisit ei pääosin haittaa menoa, mutta parissa sivutehtävässä on joutunut vähän kikkailemaan, ettei saa poliiseja turhaan peräänsä. Jotkin aseet ja mekaniikat kaipaisi myös vähän tasapainottamista, mutta eihän niillä rikkinäisimmillä vehkeillä ole pakko pelata.

Itse ainakin ihan täysin koukussa pelimaailmaan, loreen, erilaisiin tehtäviin ja tarinaan tähän mennessä. Erilaisia buildeja on useita ja tehtäviä voi lähestyä Deus eximäisesti vähän eri tavoin. Mutuilisin että äänekkäin kritiikki esim. Redditissä johtuu sekä CDPR:n osin överiksi vedetystä markkinoinnista (jota en itse kovin tarkkaan seurannut) ja ihan käsittämättömästä hypestä - osa odotti tästä jotain dystooppista GTA^10 -peliä ja osa jotain kummallista simulaattoria, jossa voi tehdä ihan mitä vaan. Onhan tässä niitä bugeja ja puutteitakin, mutta PC:llä ainakin ihan täysin pelattavassa kunnossa.

e. Tietenkin jos on malttia odotella, niin kyllähän tästä saisi vielä paremman kokemuksen muutaman päivityskierroksen ja esim. tammikuun ilmaisen DLC:n jälkeen.
 
Millä asetuksilla käytätte ray tracingia ja kannattaako sen kanssa käyttää noita AMD:n FidelityFX skaalauksia? RT ultralla, kaikki vaihtoehdot päällä, DLSS qualitylla ja eroa huomaan tavalliseen oikeastaan vain 20% pienemmässä FPS-lukemassa ja veden laadussa.
 
Millä asetuksilla käytätte ray tracingia ja kannattaako sen kanssa käyttää noita AMD:n FidelityFX skaalauksia? RT ultralla, kaikki vaihtoehdot päällä, DLSS qualitylla ja eroa huomaan tavalliseen oikeastaan vain 20% pienemmässä FPS-lukemassa ja veden laadussa.

FidelityFX:ää ja DLSS:ää ei voi käyttää samaan aikaan. Näistä kahdesta DLSS on parempi vaihtoehto.

Tässä pelissä eroa RT ON ja RT OFF välillä on kyllä runsaasti. Muutokset ovat pieniä, mutta kokonaisuutena tekevät pelistä huomattavasti paremman näköisen. Toisissa kohdissa eron huomaa paremmin kuin toisissa.

Tässä jotain vertailua:

 
mutta ilmeisesti nuo tarinatehtävien bugit on jo pääosin korjattu noissa kahdessa hotfixissä?
Tässä muuten sellainen vinkki että kun lähdette suorittaa jotain tarina tehtävää niin tallentakaa useasti matkan varrella niin voitte palata taaksepäin jos tapahtuu tehtävän rikkoava bugi(mitä minulla ei ole tapahtunut vielä)

Minulla kävi Witcher 3:ssa niin että piti seurata Trsissiä ja se jäi bugaa jotain seinää päin vaikka piti kävellä ovesta ja tuo korjantui sillä että latasi aikasemman tallenuksen uudestaan.
 
Mikä on fps-varas? Täällä sama näyttis käytössä R5 3600:n kanssa ja hyvin pyörii tuolla 50-60fps ultralla. Ei ole mitään tuommoisia droppeja tullut vastaan.

Muistivuoto tmv, joka iskee satunnaisessa kohdassa peliä. Joskus viiden minuutin sisään, joskus tunnin jälkeen. Ruudunpäivitys putoaa puoleen, ja aika lailla ainoa keino on käynnistää peli uudestaan. Tätä ei ilmeisesti tule kaikille tai se, miten pitkään ongelmaan ilmaantumisessa kestää, vaihtelee. Yrmiöllä tuossa ylempänä parhaimmillaan 4 h ennen kuin pätkiminen alkaa.
 
Vähän hölmöä, että peli väittää vihollisten olevan unarmed, koska niillä ei vain ole vielä asetta aseillä. Näin ollen ei voi tehdä weapon glitch quickhackkia. Ja toisaalta voi luulla vihua melee tyyppiksi, kun peli väittää sen olevan unarmed.

Pitää aktivoida taistelu päälle ja odottaa, että vihu kaivaa aseen jostain perseestä esiin ja sitten voi tehdä weapon glitchin. Se taas vähentää luovuuttaa/taktikointia.
 
Gog versio "päivitti" 58gb eli taisikohan ladata itsensä kokonaan uudestaan.
 
Itse ainakin ihan täysin koukussa pelimaailmaan, loreen, erilaisiin tehtäviin ja tarinaan tähän mennessä. Erilaisia buildeja on useita ja tehtäviä voi lähestyä Deus eximäisesti vähän eri tavoin.
Samanlaisia fiiliksiä täälläkin. Tehtävien/juonen ulkopuolella olevat random-npc:ssä olisi parannettavaa ja ne ehkä on se huonoin puoli. Mutta muuten maailma tässä pelissä on aivan mahtava. Eri alueet jo pelkästään maisemilla kertovat omaa tarinaansa ja lorea on joka puolella. Tehtävien hahmot ovat moniulotteisia, niitä ei voi yksielitteisesti jakaa pahiksiin ja hyviksiin. Samoin, sen lisäksi, että tehtävät voi ratkaista pelillisesti monella tavalla, niin ratkaisut eivät aina ole moraalisesti selviä. Tulee sellainen hyvä illuusio ainakin, että tehtävät voi ratkaista monella eri tapaa ja monella eri lopputuloksella.

Sanoisin, jopa että tämä toimii kolmella tasolla mistä tässä Deus Ex -videossa puhutaan Ross's Game Dungeon: Deus Ex (tasojen selitys alkaa 21:00 kohdalla, mutta suosittelen kokonaan katsomista). Eniten onnutaan tuolla ykköstasolla (eli hauska pelitasolla).
 
Viimeksi muokattu:
Miten tässä GOG:ssa edes näkee mikä versio on käytössä pelistä? Tarjoaa kyllä 1.05 patch noteja katsottavaksi, joten ehkä päivittynyt. Tänään nimittäin ilmestyi outoja stutterointeja niin että viisi kertaa epäilin pelin jo kaatuneen. Aikaisemmin suorituskyky ei ole ollut mitenkään hyvä, mutta sentään tasainen.
 
Miten tässä GOG:ssa edes näkee mikä versio on käytössä pelistä? Tarjoaa kyllä 1.05 patch noteja katsottavaksi, joten ehkä päivittynyt. Tänään nimittäin ilmestyi outoja stutterointeja niin että viisi kertaa epäilin pelin jo kaatuneen. Aikaisemmin suorituskyky ei ole ollut mitenkään hyvä, mutta sentään tasainen.
click.png
 
Miten tässä GOG:ssa edes näkee mikä versio on käytössä pelistä? Tarjoaa kyllä 1.05 patch noteja katsottavaksi, joten ehkä päivittynyt. Tänään nimittäin ilmestyi outoja stutterointeja niin että viisi kertaa epäilin pelin jo kaatuneen. Aikaisemmin suorituskyky ei ole ollut mitenkään hyvä, mutta sentään tasainen.
Sehän näkyy myös ihan siinä pelin aloitusruudussa.
 
Samanlaisia fiiliksiä täälläkin. Tehtävien/juonen ulkopuolella olevat random-npc:ssä olisi parannettavaa ja ne ehkä on se huonoin puoli. Mutta muuten maailma tässä pelissä on aivan mahtava. Eri alueet jo pelkästään maisemilla kertovat omaa tarinaansa ja lorea on joka puolella. Tehtävien hahmot ovat moniulotteisia, niitä ei voi yksielitteisesti jakaa pahiksiin ja hyviksiin. Samoin, sen lisäksi, että tehtävät voi ratkaista pelillisesti monella tavalla, niin ratkaisut eivät aina ole moraalisesti selviä. Tulee sellainen hyvä illuusio ainakin, että tehtävät voi ratkaista monella eri tapaa ja monella eri lopputuloksella.

Juu, tarkoitin tuossa edellä lähinnä noiden erilaisten pelimekaniikkojen mahdollistamia pelitapoja. Varsinkin sivutehtävissä voi hiippailla alueelle jostain takaportista ja pelata stealthina, ilmeisesti hoitaa koko homman hakkeroimalla (itse en ole laittanut tähän juuri pisteitä) tai sitten vaan pistää kaikki kylmäksi aseilla, joissa niissäkin on aika hyvin erilaisia vaihtoehtoja.

Nuo tarinan ja dialogin vaihtoehdot on toinen juttu ja nämähän oli tehty jo Witchereissä paremmin kuin missään. Vaihtoehtoja on näissäkin paljon, niillä on vaikutusta itse tarinaan ja monesti jäin vielä tehtävän jälkeenkin miettimään että meniköhän tämä oikein. Hahmot eivät myöskään ole mustavalkoisesti jaettu hyviksiin ja pahiksiin vaan näillä on omia motiivejaan - sekä tehtävien lopputuloksissa että hahmoissa on myös harmaan sävyjä. Tätä voisi kuvitella pelaavan vielä toisenkin läpipeluukerran vähän toisenlaisella pelityylillä ihan vaan näiden vaihtoehtojen takia.
 
Vähän vaikuttaa siltä, että pelissä ei ole tietoakaan dynaamisesta säästä, toisin kuin CDPR lupasi ja mainosti. Sade näyttää olevan scriptattu tarina tehtäviin sekä cutsceneihin, varmaan tuon keltaisen taivaan tai pilvien kanssa sama homma.

Kommentoidaan samaan syssyyn, onko kellään antaa vinkkiä nopeaan ja hyvään ajoneuvoon jolla tehtävien ja paikkojen välinen liikkuminen taittuisi nopeasti? Plussaa siitä että ei ole ihan rupu ohjattavuus, kun noissa tuntuu olevan vaihtelua.

Sää taidettiin kenties lisätä vasta uusimmassa patchissa, kun 48h pelaamisen jälkeen ekaa kertaa oli jotain muuta kuin poutaa.

Autoista ei löydy kyllä yhtään hyvää. Kävin itse hakemassa sen nopeimman, mutta eipä sekään kummoinen ollut. Ehkä joku nomadien auto? Niissä tuntuu olevan sentään hieman pitoa ja kääntyvyyttä, mutta eipä nekään lähelläkään hyvää ajettavuutta ole.
 
Onko kellään tietoa mikä voisi aiheuttaa seuvaavan kaltaiset varoituskolmiot? Noita siis ilmestyy tyhjästä vasemmalle ja ne liikkuvat hitaasti oikealle:
 
Onko tuo 1.05 patchi rikkonut jotenkin craftaamisen? en edes kokeillut ennen sitä kunnolla.
Nyt ainakin joissain tarvaroissa tulee kun yrittää upgradea, you need level {NULL 0} to upgrade this??
en jaksanu nyt screenshottia ottaa

itellä on 3950X ja 3070RTX ja kyllä tää pyörittää tuolla patsilla ihan ok high, RT ultra, DLSS joko quality tai balance/performance ihan ok, riippuen onko keskellä ihmisjoukkoa
Dippailee kyllä tosi pahasti kun on tavaraa ruudulla paljon, ihmisiä tai autoja. RT:n ottaa pois niin ei nyi yhtään missään.
Ja kuten aiemmin mainittiin, niin ei tätä oikein ilman RTX tykkäis pelata. jos tässä olis paskemmat graffat niin tää ois varmaan joku paskee geneerinen watch dogs peli, runsailla bugeilla varustettuna.
Ja alko tää toinen playthrough puuduttaan, ei oikein meinaa jaksa enää, taas grindaat levelit ja perkit itelle.

Yks mikä tullu vastaan ja ärsyttää kun monesti yritän tehdä noita sinisiä poliisitähti pikkumissioneja, niin melkein aina kun alan eliminoimaan niitä katugangstereita saan myös itselleni tähden ja siinä menee ihan perseelleen, joten skipannut ne kaikki nyt.
 
Onko kellään tietoa mikä voisi aiheuttaa seuvaavan kaltaiset varoituskolmiot? Noita siis ilmestyy tyhjästä vasemmalle ja ne liikkuvat hitaasti oikealle:

Siis varoituskolmiot jotka menevät putken alla? Liittyvät peliin ja ilmaisevat vaara-aluetta vai oliko jotain muuta mitä olisi pitänyt huomata? :confused:
 
Kaveri sanoi, että 1.05 pyörii PS4 Prolla paljon paremmin kuin aiemmin. Nykyään voi kuulemma pelatakin. Täytyy laittaa itsekin peli päivittymään ja illalla tulille. Hyvin se on pyörinyt tähänkin asti, mutta ei haittaa jos pyörisi vielä paremmin. 8700k ja 2080 ti.
 
1.05 pyörii täällä kyllä epätasaisemmilla fps:llä kuin edeltäjä tuolla hex editorin muutoksella. Välillä putoaa jopa 30fps yhtäkkisesti vaikka ei mitään ihmeellistä tapahdu. Ei tapahtunut 1.04:lla ikinä.
 
1.05 pyörii täällä kyllä epätasaisemmilla fps:llä kuin edeltäjä tuolla hex editorin muutoksella. Välillä putoaa jopa 30fps yhtäkkisesti vaikka ei mitään ihmeellistä tapahdu. Ei tapahtunut 1.04:lla ikinä.
Täällä myös ~4 tunnin otannalla 5800X:llä ja 3080:lla putoilee vähän väliä 55 FPS paikkeille, jota siis ei tehnyt lainkaan 1.04:llä hex-editin jälkeen, vaan pyöri kokoajan yli 70 FPS. :facepalm:
Pitää testailla hex-editin kanssa seuraavaksi.

Kiinnostaisi kyllä tietää miten tuo oli AMD:n kanssa yhteistyössä testattu, että vain 4 ja 6-ytimiset prossut hyötyy..? Luulisin äkkiseltään, että myös prossun sukupolvi ja mahdolliset CCX:t vaikuttaa jollain tapaa.
 
1.5 päivitys ei korjannut Ryzen bugia. Taas käyttää vain 10 ydintä.
1.05 pyörii täällä kyllä epätasaisemmilla fps:llä kuin edeltäjä tuolla hex editorin muutoksella. Välillä putoaa jopa 30fps yhtäkkisesti vaikka ei mitään ihmeellistä tapahdu. Ei tapahtunut 1.04:lla ikinä.
Täällä myös ~4 tunnin otannalla 5800X:llä ja 3080:lla putoilee vähän väliä 55 FPS paikkeille, jota siis ei tehnyt lainkaan 1.04:llä hex-editin jälkeen, vaan pyöri kokoajan yli 70 FPS. :facepalm:
Pitää testailla hex-editin kanssa seuraavaksi.

Kiinnostaisi kyllä tietää miten tuo oli AMD:n kanssa yhteistyössä testattu, että vain 4 ja 6-ytimiset prossut hyötyy..? Luulisin äkkiseltään, että myös prossun sukupolvi ja mahdolliset CCX:t vaikuttaa jollain tapaa.

kirjoitin parisen sivua taaksepäin kuinka tuon muutoksen voisi laittaa päälle tuossa 1.05 versiossa myös. Mutta ilmeisesti siis voi hyvin olla placebo-juttuja että auttaako se oikeasti, noh ainakin voitte kokeilla.
 
kirjoitin parisen sivua taaksepäin kuinka tuon muutoksen voisi laittaa päälle tuossa 1.05 versiossa myös. Mutta ilmeisesti siis voi hyvin olla placebo-juttuja että auttaako se oikeasti, noh ainakin voitte kokeilla.
Juu, itellä on tuo viesti välilehdellä tallessa, niin voipi tutkailla tarkemmin, kunhan seuraavan kerran pääsee räpeltämään. :thumbsup:
Placeboa, noceboa tai vaikka kunigasboa, mutta 1.04:llä jäi noi dipit 60 FPS alle pois kokonaan tuon editin jälkeen ja jos sama toistuu tällä 1.05:llä, niin käytän tyytyväisenä vaikka miten huuhaaksi todistettaisi. :D
 
SMT enabloitiin vain Ryzeneihin joissa on ytimiä 6 tai vähemmän. Ilmeisesti peli ei siis juurikaan hyödy yli 8 ytimen/säikeen käytöstä.
No tuota johtopäätöstä on hankala kyllä vetää. Pelintekinät silti haluavat käynnistää 12 ytimiselle AMD:lle 12 säiettä, 16 ytimiselle AMD:lle 16 säiettä. Ja intellille aina myös HT-määrän säikeitä eli useilla prosessori mallella yli kahdeksan.

Miksi jos siitä ei olisi hyötyä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 422
Viestejä
4 495 276
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
manXela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom