Cyberpunk 2077

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 192
No kyse on sinun tapauksessa jostain muusta kuin siitä että sulla on 5800x ja sen lisäksi se että sinä koit asian noin ei tarkoita että se olisi totta. Kyse voi olla vaikka siitä että sinulla on epävakaat kellotukset ja kuorman jakautuminen useammalle corelle vähentää tökkimistä koska yksikään core ei mene lähelle 100% loadia.
CPU ja GPU on ihan vakiot, ainoastaan muistit on XMP:llä 3600/18 ja noita FPS:sää seurailin hex-editin kanssa ~20 tuntia ja 1.05 patchin kanssa ~8 tuntia (kokonaisuudessa kellotettu 66h 37min peliin). Kuten sanoin; hex-editin kanssa ei dipannut missään vaiheessa alle 60 FPS (harvoin edes alle 70 FPS), kun taas ilman sitä 1.04 ja 1.05 patcheilla tipahtelee vähän väliä 55 FPS.
Se, että sinä väität, ettei tuo ole mahdollista, ei siitä faktaa tee. Oletko itse kokeillut 5800X+3080-setillä tuota hex-edittiä, kun noin varma asiasta olet?

Kuten sanoin; itselle on aivan sama mitä muut sanoo, jos vain saan tasasemman pelikokemuksen tuolla. Vängätkää miten huvittaa, itse vain raportoin omista käytännön kokemuksista ja muut samassa veneessä olevat voivat sitä halutessaan myös testata, tai sitten jättää mun kirjotukset huomioimatta. :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
CPU ja GPU on ihan vakiot, ainoastaan muistit on XMP:llä 3600/18 ja noita FPS:sää seurailin hex-editin kanssa ~20 tuntia ja 1.05 patchin kanssa ~8 tuntia (kokonaisuudessa kellotettu 66h 37min peliin). Kuten sanoin; hex-editin kanssa ei dipannut missään vaiheessa alle 60 FPS (harvoin edes alle 70 FPS), kun taas ilman sitä 1.04 ja 1.05 patcheilla tipahtelee vähän väliä 55 FPS.
Se, että sinä väität, ettei tuo ole mahdollista, ei siitä faktaa tee. Oletko itse kokeillut 5800X+3080-setillä tuota hex-edittiä, kun noin varma asiasta olet?

Kuten sanoin; itselle on aivan sama mitä muut sanoo, jos vain saan tasasemman pelikokemuksen tuolla. Vängätkää miten huvittaa, itse vain raportoin omista käytännön kokemuksista ja muut samassa veneessä olevat voivat sitä halutessaan myös testata, tai sitten jättää mun kirjotukset huomioimatta. :thumbsup:
Ongelma on vaan se että sun raporttisi paikkaansa pitävyydestä ei voi olla mitään varmuutta. Kun muualla todetaan ja pelinkehittäjän toimesta että asialla ei ole vaikutusta. :zoom:
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
CPU ja GPU on ihan vakiot, ainoastaan muistit on XMP:llä 3600/18 ja noita FPS:sää seurailin hex-editin kanssa ~20 tuntia ja 1.05 patchin kanssa ~8 tuntia (kokonaisuudessa kellotettu 66h 37min peliin). Kuten sanoin; hex-editin kanssa ei dipannut missään vaiheessa alle 60 FPS (harvoin edes alle 70 FPS), kun taas ilman sitä 1.04 ja 1.05 patcheilla tipahtelee vähän väliä 55 FPS.
Se, että sinä väität, ettei tuo ole mahdollista, ei siitä faktaa tee. Oletko itse kokeillut 5800X+3080-setillä tuota hex-edittiä, kun noin varma asiasta olet?

Kuten sanoin; itselle on aivan sama mitä muut sanoo, jos vain saan tasasemman pelikokemuksen tuolla. Vängätkää miten huvittaa, itse vain raportoin omista käytännön kokemuksista ja muut samassa veneessä olevat voivat sitä halutessaan myös testata, tai sitten jättää mun kirjotukset huomioimatta. :thumbsup:
Pelissä tuntuu olevan varsin satunnaisia muistivuotoja tai jostain muusta johtuvaa fps alenemista, joka korjaantuu vain käynnistämällä peli uudestaan. Tuo tekee mistään tarkasta testaamisesta erittäin vaikeaa, ellei mahdotonta. Perjantaina pelatessa lyhin sessio oli ehkä 30min, ennenkuin fps-varas iski itsellä ja eilen tuli pelattua 6-8h, eikä tullut tuota fps romahdusta ollenkaan.

Onko sulla olemssa logitiedostot fps/frametime vai ulkomuistista nuo fps-dropit?
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 192
Ongelma on vaan se että sun raporttisi paikkaansa pitävyydestä ei voi olla mitään varmuutta. Kun muualla todetaan ja pelinkehittäjän toimesta että asialla ei ole vaikutusta. :zoom:
Itse en ole nähnyt testejä tolla 5800X:llä missään, jos niitä on niin, laita toki linkkiä. Ne testit, joita olen tuosta hex-editistä nähnyt on keskittynyt vanhempiin prossuihin, tai sitten 5600X, 5900X ja 5950X:n.
Toki, voin hyvin olla trolli, joka väittää saavansa FPS dippejä vähemmäksi, mutta eipä tuo mitään maksa testata itse, jos noita droppeja ilmaantuu, niin en oikein näe siinä pointtia (toisaalta en ole muutenkaan ymmärtänyt trolleja).

Omasta mielestä kaikki vinkit, joilla edes joku saa pelin pyörimään paremmin on erittäin tervetulleita, kunhan ei vaaranneta savejen rikkoontumista tms. :thumbsup:
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 053
Ongelma on vaan se että sun raporttisi paikkaansa pitävyydestä ei voi olla mitään varmuutta. Kun muualla todetaan ja pelinkehittäjän toimesta että asialla ei ole vaikutusta. :zoom:
IMO Steve teki tuon testin aika nopeasti ja suhteellisen pienellä kattauksella. Luulisi että iso vaikutus on DLSS päällä, koska esim. Digital Foundryn suosittelemat asetukset ovat 4k DLSS performance, 1440p DLSS balanced ja 1080p DLSS quality jolloin renderöintiresoluutiot ovatkin 4k -> 1080p, 1440p -> 720p, 1080p -> 720p ja CPU:n vaikutus kasvaa todella paljon. Tuotakaan Steve ei testannut toisin kuin esim. Tom's Hardware.

1608541656433.png


Myös käyttäjillä on ollut ihan todistettavia eroja tullut eteen SMT päällä ja ilman. Redditistä esimerkki käyttäjästä jolla 2700x + 3080.
"v1.05, 51FPS, the so called intended way to play the game by CDPR and AMD, basically they tell you to fuck off if you have a Zen/Zen+ CPU. Which according to Steve is ok.

https://abload.de/img/1.05_fuck_you_amd_cdpetkkz.png

The new hex edit that works for v1.05, 65 FPS, thanks to u/is0pr0

https://abload.de/img/hexoiki9.png

now according to Gamers Nexus, it's all bs and reddit knows shit. rigggggggght.

all testing done at Ultra raster and Psycho RT settings at 2560*1080, RTX 3080, 2700X."
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 192
Pelissä tuntuu olevan varsin satunnaisia muistivuotoja tai jostain muusta johtuvaa fps alenemista, joka korjaantuu vain käynnistämällä peli uudestaan. Tuo tekee mistään tarkasta testaamisesta erittäin vaikeaa, ellei mahdotonta. Perjantaina pelatessa lyhin sessio oli ehkä 30min, ennenkuin fps-varas iski itsellä ja eilen tuli pelattua 6-8h, eikä tullut tuota fps romahdusta ollenkaan.

Onko sulla olemssa logitiedostot fps/frametime vai ulkomuistista nuo fps-dropit?
Tekee tuota ihan tuoreella bootilla, kuin myös monien tuntien yhtäjaksoisella pelaamisella. Hex-edittiä testasin toki tuore bootti vs. tuore bootti. Itellä on muutaman kerran ilmaantunut tuo muistivuoto, mutta se vain laski FPS alas, ei aiheuttanut tuota dippailua/pätkimistä.
FPS seuraan pelatessa ja tästä toki voidaan vetäät tuo placebo-johtopäätös, mutta useiden tuntien pelaamisella tuo pätkiminen on ihan pelatessakin havaittava ilman hex-edittiä.

Kuten sanoin; jos 5800X:n haluaa tuota oljenkortta käyttää mahdollisesti vähentämään FPS droppeja, niin en näe siinä mitään väärää, vaikka "pelinkehittäjä väittää, ettei ole vaikutusta". Jotenkin on semmonen fiilis, että nämä innoikkaimmat vastaan vänkääjät eivät kyseistä prossua omista, eivätkä täten tuota testanneetkaan. En vain ymmärrä, mitä he saavat tästä väittelystä irti, kun ei heitä koskekaan..? :hmm:
Mitään tuossa ei menetä ja editoitu exekin on helppo palauttaa Stemista tai GOGista vetämällä verify/repair.

Edit. Itsellä tosiaan RT+DLSS päällä @1440p.
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 192
IMO Steve teki tuon testin aika nopeasti ja suhteellisen pienellä kattauksella. Luulisi että iso vaikutus on DLSS päällä, koska esim. Digital Foundryn suosittelemat asetukset ovat 4k DLSS performance, 1440p DLSS balanced ja 1080p DLSS quality jolloin renderöintiresoluutiot ovatkin 4k -> 1080p, 1440p -> 720p, 1080p -> 720p ja CPU:n vaikutus kasvaa todella paljon. Tuotakaan Steve ei testannut toisin kuin esim. Tom's Hardware.



Myös käyttäjillä on ollut ihan todistettavia eroja tullut eteen SMT päällä ja ilman. Redditistä esimerkki käyttäjästä jolla 2700x + 3080.
"v1.05, 51FPS, the so called intended way to play the game by CDPR and AMD, basically they tell you to fuck off if you have a Zen/Zen+ CPU. Which according to Steve is ok.

https://abload.de/img/1.05_fuck_you_amd_cdpetkkz.png

The new hex edit that works for v1.05, 65 FPS, thanks to u/is0pr0

https://abload.de/img/hexoiki9.png

now according to Gamers Nexus, it's all bs and reddit knows shit. rigggggggght.

all testing done at Ultra raster and Psycho RT settings at 2560*1080, RTX 3080, 2700X."
@SatanTwister niin miten se menikään.. Ei mitään hyötyä 5800X..?
Kyllä mun mielestä esim. tuossa Tompan taulukossa 99% 65->70.6 ja avg. 76.5->89.7 FPS on jonkunlainen suorituskykylisä? :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Johtuiskohan tuo siitä että nuo vanhemmat ryzenit eivät saa kellotaajuuksia niin ylös jolla offsettaa tuo threadien määrä. Joka tapauksessa on todella outoa että tuo jollain auttaa jollain ei.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 421
Johtuiskohan tuo siitä että nuo vanhemmat ryzenit eivät saa kellotaajuuksia niin ylös jolla offsettaa tuo threadien määrä. Joka tapauksessa on todella outoa että tuo jollain auttaa jollain ei.
Esim minulla auttaa, huomattavasti, mutta mulla onkin 3900X @4.425ghz allcore aina päällä.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
539
Voiskos joku laittaa ton HEX-muutoksen (päivittyikö se 1.05 versiossa eriksi?) niin voin testailla kanssa.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 421
Voiskos joku laittaa ton HEX-muutoksen (päivittyikö se 1.05 versiossa eriksi?) niin voin testailla kanssa.
Here's an updated hex edit for 1.05

quote: Since 1.05

Backup and secure a copy of the Cyberpunk2077.exe Backup and secure a copy of your save folder

Replace 75 2D 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08

By EB 2D 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 192
Johtuiskohan tuo siitä että nuo vanhemmat ryzenit eivät saa kellotaajuuksia niin ylös jolla offsettaa tuo threadien määrä. Joka tapauksessa on todella outoa että tuo jollain auttaa jollain ei.
Miten vanhemmat ryzenit liittyy mitenkään tähän keskusteluun, jossa nimenomaan moneen kertaan toin esille kyseessä olevan 5800X:n?
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 192
Voiskos joku laittaa ton HEX-muutoksen (päivittyikö se 1.05 versiossa eriksi?) niin voin testailla kanssa.
Tuossa viesti, jonka mukaan tein tuon 06->08 editin 5800X:lle. En ole vielä kerennyt sitä testaamaan. Samassa viestissä myös tuo "vanha" tapa, jolla vissiin vetää automaattisesti(?) prossun threadien mukaan.

Edit. Jaa shakal jo kerkes ensin. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
@SatanTwister niin miten se menikään.. Ei mitään hyötyä 5800X..?
Kyllä mun mielestä esim. tuossa Tompan taulukossa 99% 65->70.6 ja avg. 76.5->89.7 FPS on jonkunlainen suorituskykylisä? :hmm:
Tuo taulukko on aika paska muutenkin. Missä on testit 5950x ja 5900x modified että saataisiin edes jotain perspektiiviä? Nyt tuolla on ihan liian monta prossua sekoittamassa taulukkoa jonka tuloksilla ei ole mitään merkitystä koska ei ole testattu stock vs modified. Tässä nyt ei ihan riitä joku reddit ja toms hardware vs GN. Tuota täytyisi testata enemmän muidenkin toimesta ja jos tulokset on 50-50 niin jotain muuta on meneillään. Veikkaan itse että kyse on DLSS ja RT joka vaikuttaa tuohon joten rasterointituloksia ja DLSS+RT tuloksia stock vs modified pitäisi vertailla keskenään myös.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 192
Tuo taulukko on aika paska muutenkin. Missä on testit 5950x ja 5900x modified että saataisiin edes jotain perspektiiviä? Nyt tuolla on ihan liian monta prossua sekoittamassa taulukkoa jonka tuloksilla ei ole mitään merkitystä koska ei ole testattu stock vs modified. Tässä nyt ei ihan riitä joku reddit ja toms hardware vs GN. Tuota täytyisi testata enemmän muidenkin toimesta ja jos tulokset on 50-50 niin jotain muuta on meneillään. Veikkaan itse että kyse on DLSS ja RT joka vaikuttaa tuohon joten rasterointituloksia ja DLSS+RT tuloksia stock vs modified pitäisi vertailla keskenään myös.
Voi jeesus... :facepalm:
Tuo taulukkohan on 3 kertaa kattavampi kuin tuo sun GN, jolla ei ollut _mitään_ testiä 5800X:lle (josta kokoajan puhuttu)! Miksi siihen pitäisi saada jotain "perspektiiviä" 5950X ja 5900X:llä? Eikö 5800X stock vs. modified riitä sulle, kun siitä nimenomaan oli kokoajan puhe?
"Liian monta prossua sekoittamassa taulukkoa" :facepalm: GN:llä taas ei ollut 5800X:ää lainkaan taulukoissaan, niin sehän jää jo sitten heti pois näistä sun perusteista..? :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Voi jeesus... :facepalm:
Tuo taulukkohan on 3 kertaa kattavampi kuin tuo sun GN, jolla ei ollut _mitään_ testiä 5800X:lle (josta kokoajan puhuttu)! Miksi siihen pitäisi saada jotain "perspektiiviä" 5950X ja 5900X:llä? Eikö 5800X stock vs. modified riitä sulle, kun siitä nimenomaan oli kokoajan puhe?
"Liian monta prossua sekoittamassa taulukkoa" :facepalm: GN:llä taas ei ollut 5800X:ää lainkaan taulukoissaan, niin sehän jää jo sitten heti pois näistä sun perusteista..? :think:
5800x 5800x 5800x ei vittu... osaatko muuta edes sanoa. Tuo taulukko on paska koska noilla muilla tuloksilla ei ole mitään merkitystä. Joo GN olisi tarvinnut testata myös 5800x mutta mitä vitun maagista tuossa 5800x nyt sitten on paitsi se että siinä on vain yksi täysi core die?

Joo kyllä me tiedetään että sulla on 5800x

:srofl:
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 192
Miksi takerrut tuohon 5800x koko ajan? Itse yritän perehtyä syihin mistä tuo ilmiö johtuu.
Koska 5800X on se, joka iteltä löytyy ja jolla olen testannut! Sinä itse väitit, että koska CDPR on näin julistanut, niin 5800X ei hyödy SMT:stä mitenkään!
Ihan vaan muistinvirkistykseksi;
Ongelma on vaan se että sun raporttisi paikkaansa pitävyydestä ei voi olla mitään varmuutta. Kun muualla todetaan ja pelinkehittäjän toimesta että asialla ei ole vaikutusta. :zoom:
Miten kaikki muut raportit on vääriä tai paikkaansapitämättömiä tämän 5800X:n SMT:n kanssa tässä pelissä, paitsi tuo GN, joka ei kyseistä asiaa edes testannut? Oletko saanut varmistuksen CDPR:ltä, että he nimenomaan testasivat 5800X+3080+DLSS-comboa, kun niin varma asiasta olet, ettei mikään taho saa mieltäsi muuttumaan?
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
749
Nuo nyrkkeilymatsit on ihan syystäkin "very difficult" questi tasoa. Itse pääsin nuo kaikki läpi nyrkeillä, kunhan oppi hyvän taktiikan. Eli kannattaa harjoitella ja katsoa mikä taktiikka tehoaa niihin, sen kun oivaltaa, niin yllättävän helpot nuo matsit. Ja ne power glovesit, mitkä liekään, jeesaa todella paljon.
No ei ollut kyllä tuossa vaiheessa, vaan moderate... käsitin niin että questit ilmoittaa vaikeuden suhteessa sun tasoon, eli muuttuu vaikeus. Tosin kun on käyttänyt melkein kaikki pisteet johonkin muualle kuin brawlinkiin, niin ei siinä paljo tasojen nousut välttis auta.

Noihin helppoihin tapoihin tehdä rahaa yms. itse en lähde tuommoseen, koska tuntuvat vähän huijaukselta. Haluan säilyttää haasteen ja pelata 'niinkuin se on tarkoitettu', eli välttelen tuommoisia helppoja fixejä. Mutta en tuomitse, kukin tavallaan.

Tässä on kuitenkin helppo löytää kovia kamoja ynnä muuta, niin ei kauheasti ole tarvetta rahaa louhia.... ostin tuossa juuri komian kiesin 55k:lla ja sitten het perään löysin ilmatteeksi vielä kalliimman.... which was nice. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Koska 5800X on se, joka iteltä löytyy ja jolla olen testannut! Sinä itse väitit, että koska CDPR on näin julistanut, niin 5800X ei hyödy SMT:stä mitenkään!
Ihan vaan muistinvirkistykseksi;

Miten kaikki muut raportit on vääriä tai paikkaansapitämättömiä tämän 5800X:n SMT:n kanssa tässä pelissä, paitsi tuo GN, joka ei kyseistä asiaa edes testannut? Oletko saanut varmistuksen CDPR:ltä, että he nimenomaan testasivat 5800X+3080+DLSS-comboa, kun niin varma asiasta olet, ettei mikään taho saa mieltäsi muuttumaan?
Koitappa nykästä nyt vaikka RT+DLSS pois ja katso tuleeko vastaavia eroja?
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 192
5800x 5800x 5800x ei vittu... osaatko muuta edes sanoa. Tuo taulukko on paska koska noilla muilla tuloksilla ei ole mitään merkitystä. Joo GN olisi tarvinnut testata myös 5800x mutta mitä vitun maagista tuossa 5800x nyt sitten on paitsi se että siinä on vain yksi täysi core die?

Joo kyllä me tiedetään että sulla on 5800x

:srofl:
Ei voi olla näin vaikea ymmärtää; jos _sinun_ puheiden mukaan peli käyttää 8-10 threadia, niin ei varmaan ole ihme, että SMT:n kanssa saadaan tasaisempi tulos 8 core prossulla, jos threadit menee yli!
Mitään maagista en ole tuossa väittänyt olevan, kerroin vain omista kokemuksista juuri tuolla prosessorilla, kun sinä hyökkäsit päälle vänkäämään, että "ei voi olla mitään vaikutusta - olet vain väärässä ja havaintosi (myös Tompan) ovat pätemättömät, koska GN, joka ei tuota edes testannut, ei havainnut parannusta". :facepalm:


Koitappa nykästä nyt vaikka RT+DLSS pois ja katso tuleeko vastaavia eroja?
Miksi? En aio pelata ilman RT ja DLSS, eikä tässä ollut siitä kyse, vaan parempien FPS:n saamisesta kuvanlaatua säätämättä.


Jooh.. Taidan lähteä pelaamaan ja jättää trollin ruokkimatta.:comp2:
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Voi jeesus... :facepalm:
Tuo taulukkohan on 3 kertaa kattavampi kuin tuo sun GN, jolla ei ollut _mitään_ testiä 5800X:lle (josta kokoajan puhuttu)! Miksi siihen pitäisi saada jotain "perspektiiviä" 5950X ja 5900X:llä? Eikö 5800X stock vs. modified riitä sulle, kun siitä nimenomaan oli kokoajan puhe?
"Liian monta prossua sekoittamassa taulukkoa" :facepalm: GN:llä taas ei ollut 5800X:ää lainkaan taulukoissaan, niin sehän jää jo sitten heti pois näistä sun perusteista..? :think:
Joo enempi parempi, paitsi että GN selvitti tuossa videossaan, miksi Cyberpunkin testaaminen on helkkarin vaikeaa. Pelkästään prossuja vaihtelemalla ja nopeilla testiajoilla saa helposti paljon roskadataa, koska pelissä on run-to-run vaihtelua niin paljon. Olisi kiva tietää, miten esim. tuo THG on testaamisensa suorittanut ja pyrkinyt eliminoimaan nuo GN:n mainitsemat ongelmat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 793
Tässä on kuitenkin helppo löytää kovia kamoja ynnä muuta, niin ei kauheasti ole tarvetta rahaa louhia.... ostin tuossa juuri komian kiesin 55k:lla ja sitten het perään löysin ilmatteeksi vielä kalliimman.... :btooth:
Tuo hinnoitteluhan on ihan täysin sekaisin koko pelissä. Mitään ei oikeastaan kannata ostaa, kuin korkeintaan jotain legendaarista kamaa jota saattaa olla jollain myynnissä, jossain, sitten kun ollaan End Gamessa (RNG:llä mennään kauppojen inventaariossa).

Esim. autojen hinnat on ihan per-c:stä, varsinkin kun paremmat kulkupelit saa ilmaiseksi tehtävistä. Joku 45000 tonnin hidas paske maasturi pitäisi olla 4500 €$ että hinnassa olisi jotain järkeä. Parempi pistää tuo ~50 tonnia esim. cyberjalkoihin, tms.

Eikä edes aleta puhumaan jostain helvetin 100000 €$ kivääristä... :facepalm:
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Kyllä rahaa saa aika hurjasti, kun yhdistää crafting ja hakkerointi. 50 tuntia nyt pelattu ja rahaa 550k myytävää/purettavaa vaikka muille jakaa ilman mitään exploitteja.

En sitten tiedä siitä, että onko oma tyyli ollut kuin fiksu, koska olen nyt lvl 40 act 2 on ihan alussa, koska olen juossut läpi kaikki mahdolliset siniset ym. kysymysmerkit ja nyt alkaa hahmo olla aivan älytön tappokone... Vaikeustasoakaan ei very hardista saa enempää ylös....

Nyrkkeilyyn ostin gorillakädet joilla hoituu body lvl 3 matsit ihan ok.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
749
No joo, noi Samurai-bändin fanikledjut oli ihan mukavia tuossa yhdessä vaiheessa, armoria kivasti ja mahdollisuus modata.

Enemmän kuin hinnat mua kyllä häiritsee se, että jolla hihattomalla topilla saa armoria liki 100 pojoa, ja sitten joku luotiliivi on 9,9 pojoa. Ei hyvää päivää...

Itse olen vältellyt myös liikoja cyberneettisiä systeemeitä, kun haluan mennä suht natuna.... tuleekohan noissa jotain cyberpsykooseja, jos tällää joka paikkaan maksimit laitteita?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Ei voi olla näin vaikea ymmärtää; jos _sinun_ puheiden mukaan peli käyttää 8-10 threadia, niin ei varmaan ole ihme, että SMT:n kanssa saadaan tasaisempi tulos 8 core prossulla, jos threadit menee yli!
Mitään maagista en ole tuossa väittänyt olevan, kerroin vain omista kokemuksista juuri tuolla prosessorilla, kun sinä hyökkäsit päälle vänkäämään, että "ei voi olla mitään vaikutusta - olet vain väärässä ja havaintosi (myös Tompan) ovat pätemättömät, koska GN, joka ei tuota edes testannut, ei havainnut parannusta". :facepalm:



Miksi? En aio pelata ilman RT ja DLSS, eikä tässä ollut siitä kyse, vaan parempien FPS:n saamisesta kuvanlaatua säätämättä.


Jooh.. Taidan lähteä pelaamaan ja jättää trollin ruokkimatta.:comp2:
Niin sinä haet suurempaa fps ja minä haluan tietää syyn miksi tuo ilmiö tapahtuu. On kyllä mottipäistä touhua väittää että SMT hyödyttää kautta linjan jos se hyödyttääkin vain kun RT ja DLSS on päällä. Kivasti menee taas sekaisin puurot ja vellit sekaisin. Ennen kuin joku tekee RT+DLSS vs rasterointitestit stock vs hex edit niin tämä keskustelu on täysin turhaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 793
Kyllä rahaa saa aika hurjasti, kun yhdistää crafting ja hakkerointi. 50 tuntia nyt pelattu ja rahaa 550k myytävää/purettavaa vaikka muille jakaa ilman mitään exploitteja.
Rahanteko / craftinghän on täysin rikki. Esim. kympin purkkeja ostamalla ja niitä hajottamalla (perkillä jolla saa ylimääräistä kamaa purkaessa) ja osat myymällä saa jotain tyyliin 54€$ voiton per purkki. Toki noitahan ei kannata myydä kun voi tehdä 3 epic kranaattia noista jotka purkamalla saa 588€$ edestä osia.

Siis kympin purkilla voi tehdä melkein 600 taalaa rahaa jos on hieman techiä, perkkejä ja oikea kranaattiresepti...
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Eipä tuossa kannata ainakaan Hardilla pelatessa ostaa mitään muuta, kuin tietyt implantit ja cyberdeckit kaupasta. Kaikki muu geari tulee droppeina.

Ne tuplahyppyjalat on ehdottomasti pelin paras implantti. Ne muuttaa peliä niin paljon, että niiden pitäisi olla jonkun alkupään questin rewardi, jotta jokainen saa ainakin kokeilla niitä. Muuten aika moni pelaaja jää todella paljosta paitsi, jos ei tajua käydä just oikealla ripperdocilla ja jos ei ole sitä €$45k heittää niihin jalkoihin sillä hetkellä. Tuplahyppyjaloilla perusnavigointi siellä kaupungissa on ihan eri planeetalta, kuin ilman.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 421
Enemmän kuin hinnat mua kyllä häiritsee se, että jolla hihattomalla topilla saa armoria liki 100 pojoa, ja sitten joku luotiliivi on 9,9 pojoa. Ei hyvää päivää...
Myös armor on täysin rikkioleva asia koko pelissä, sen määrällä ei ole käytännössä mitään merkitystä.

tuleekohan noissa jotain cyberpsykooseja, jos tällää joka paikkaan maksimit laitteita?
Ei.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Myös armor on täysin rikkioleva asia koko pelissä, sen määrällä ei ole käytännössä mitään hyötyä.
Juu tämä isosti varsinkin very hardilla, olen tästä syystä pitänyt omien kamojen valinnassa ainoana kriteerinä montako modia siihen saa, kun armorista riippumatta kuolee nopsaan.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
749
Onko tuo rikkinäisyys dokumentoitu asia, ettei kyse ole jostain aseista, jotka kiertää sen armourin (niinku myrkky, sähkö yms.)?

Sinänsä sääli ettei tule mitään psykooseja cybernetiikasta, kun se on eräänlainen teema osassa sivutehtäviäkin. :hmm:
 

uffee

Tukijäsen
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
194
Minkäslaisia fps-lukemia porukka saa 1080TI:llä?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun juuri aloittelen peliä ja etsin sopivia asetuksia ja näyttäisi siltä, että Mediumilla mennään.
Framet seilaa siinä ~50-85 nurkilla, tosin aloitin Nomadilla eli aavikolta ja varmaan dippailee lukemat kun pääsee kaupunkiin.

Tälläsella setupilla ajellaan:
  • 8600k @ 4.8Ghz
  • MSI 1080Ti Gaming X kellotettuna (Core +75 ja Memory +650 taisi olla yläraja stabiilina)
  • 16Gb Ram 3200Mhz
  • 1440p Medium asetuksilla
Itsellä 1440p:llä seilaa 45-75~ väliä fps - tekstuurit high ja muut medium / low (Screen Space Reflections pois). TAA otettu pois päältä config-filulla ja ReShade / FXAA laitettu tilalle.

Kokoonpano: I5-10400, 16GB 3200mhz, EVGA 1080Ti SC2 Gaming normikelloilla. Nämä lukemat siis 1.04:llä, 1.05:llä ei kokeiltu vielä. Jollain kokoonpanoilla taisi ainakin vaikuttaa laskevasti kyseinen pätsi.
 
Viimeksi muokattu:

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 421
Onko tuo rikkinäisyys dokumentoitu asia, ettei kyse ole jostain aseista, jotka kiertää sen armourin (niinku myrkky, sähkö yms.)?

Sinänsä sääli ettei tule mitään psykooseja cybernetiikasta, kun se on eräänlainen teema osassa sivutehtäviäkin. :hmm:
Hardilla ja very hardilla olen vain peliä pelannut, jos riisun hahmoni alasti (vaikka olisin lvl30) niin mikään muu ei näy tai tunnu kuin modieni menetetyt buffit. Yhtä paljon menetän hp vihollisista, tai eroa ei ainakaan huomaa mitenkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Rahanteko / craftinghän on täysin rikki. Esim. kympin purkkeja ostamalla ja niitä hajottamalla (perkillä jolla saa ylimääräistä kamaa purkaessa) ja osat myymällä saa jotain tyyliin 54€$ voiton per purkki. Toki noitahan ei kannata myydä kun voi tehdä 3 epic kranaattia noista jotka purkamalla saa 588€$ edestä osia.

Siis kympin purkilla voi tehdä melkein 600 taalaa rahaa jos on hieman techiä, perkkejä ja oikea kranaattiresepti...
No eihän tuossa mitään vikaa ole täytyy siitä työstäkin jotain saada. Enemmän ihmettelisin sitä kun itemin tekemiseen menee vähemmän materiaaleja kuin siitä saa purkaessa vaikka item olisi samanlaatuinen (common epic tms.)
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
301
... mahdoton ainakin vielä mulle.
Huomasin kun tuossa ahneena sitä maalausta ja raha glitchiä olin menossa väkertämään, että eipä ihan riittäny nyt rahkeet niitä ukkoja vastaan kun siellä odotti. Ehkä toiseen kertaan.
Itse hain tuon maalauksen luokkaa nollalevelisenä (ts. 4-5? Ilman mitään perks tai attribuutteja investoituna alun jlk, ninjailin act1 stealth) , kun vaan menee niiden vartijoiden LOS välistä esim lännen puolen motarilta päin putkien viertä (ne ei overlap edes) ja ottaa yhden kivan maasturin ajoon, sitten voikin parilla save-yrittämällä ajaa kaikkien niiden yli jopa yksi kerrallaan. Autot on näemmä äärimmäisen äänettömiä kun itse sain 5/7 niitattua ilman, että loput huomasivat. Jos huomaavat, niin koittaa ajaa niiden isompien kaverien yli kun heillä on ilmeisen tehokkaammat pyssyt joilla jopa se komea militaarimaasturi 1-2 hit KO.

e: pitäähän se hakea, että myöhemmissä DLC/Patcheissa pääsee keskustelemaan veroviranomaisten kanssa ”laittomasta taidekaupasta” kuten W3 pääsi:D
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 192
Niin sinä haet suurempaa fps ja minä haluan tietää syyn miksi tuo ilmiö tapahtuu. On kyllä mottipäistä touhua väittää että SMT hyödyttää kautta linjan jos se hyödyttääkin vain kun RT ja DLSS on päällä. Kivasti menee taas sekaisin puurot ja vellit sekaisin. Ennen kuin joku tekee RT+DLSS vs rasterointitestit stock vs hex edit niin tämä keskustelu on täysin turhaa.
Totta kai haen suurempaa FPS, kun peliä _pelaan_, enkä hiero mitään taulukoita, tai yritä peliä uudelleen koodata. Kerrotko vielä missä vaiheessa olen tuollaista väittänyt? Itse olen keskittynyt nimenomaan omista tuloksistani puhumaan.
Mielestäni tämä keskustelu nimenomaan ei ole turhaa, jos siitä edes jotkut saavat paremman pelikokemuksen, mutta itse tykkäänkin käytännön vaikutuksista, enkä keskity diskuteeraamaan akateemisista/teoreettisista eroista. :thumbsup: Se, että hex-edit/SMT auttaa 5800X:llä RT+DLSS:n kanssa ei tietääkseni liity mitenkään siihen, tekeekö se samaa pelkällä rasteroinnilla, tai tapahtuuko samaa jollain muulla prossulla.
Kyllä se sulla taitaa olla ne puurot ja vellit sekasin.

Ps. Tarjosin jo yhtä teoriaa tuota ilmiötä selittämään (sun oman viestin perusteella), mutta sen taisit jättää kokonaan huomioimatta. ;)
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
539
Itse en 3700X huomannut HEX merkittävää eroa. Eise ainakaan laskenut, niin miksei se sitten olisi päällä :)
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
116
Eikös se ole vaan helpompi ottaa konsolikomennolla rahaa, kun käyttää bugia hyväksi, jos ei jaksa kuitenkaa sitä rahaa keräillä rehellisin keinoin?
Olisi joo, ehkä teen niin. Tai sitten pelaan vaan suosiolla eteenpäin ja hankin myöhemmin. Tosiaan, ihan tuon yhden itemin olisin halunnut, eli tuon tupla hypyn.

Tehtäväkuvauksen niille keltasille "undiscovered" palluroille tosiaan saa puhelimeen vasta siinä vaiheessa, kun menee niiden lähelle. En nyt varmaksi vanno, mutta mun mielestä ne sivutehtävät näkyy siellä journalissa (side missionsin alta) heti, kun ne on auenneet, eli niitä ei tartte metsästää ympäri kaupunkia, sen kun vaan aktivoi ja seuraa keltasta polkua.
Eli joka tapauksessa täytyy noille kaikille palluroille matkustaa, että aukeaa se homma sen verran että tietää onko kyseessä gigi vai sidemissioni? Tosiaan enemmän se hiertää, kun tuntuu että samanlaisen karttapalluran alla voi olla gigi tai tarinnallinen side missioni, tai sitten vaikka skippy :D Sinällään mahtavaa ettei ole aina sama asia, mutta kun itselle tuntuu noi gigit jollain tavalla sellaiselta täytteeltä vaan.

@Sacks se robottitaksi sivutehtävä on paljon hauskempi miltä se näyttää. Suosittelen hakee muutaman taksin niin huomaat ettei se ole ihan normaali ”hae sieltä auton” sivutehtävä.
Pari noita tehnyt ja oli kyllä hauskoja, ei siinä. Enemmän ärysttää kun, se yks tuntuu soittelevan 4 kertaa matkalla A paikkaan B kun on jotain muuta tekemässä.

Ehkä olen vielä niin alussa tuossa, että tuntuu olevan vähän liikaakin puuhaa. Pääjuonta useampi tehtävä auki samaan aikaan ja kaikkia vähän tehty, keltaisia palluroita kartta täynnä ja puhelin soi joka korttelissa että "Terve, Matti täältä Tuurista soittelee, ois hommia". Menee vähän väkisin sekasin jo, että missä oli mitäkin. Sillä olisin kaivannut selkeämpää erittelyä noide side missionien ja gigien välille, tuntuu että poukkoilee palluralta toiselle handsfree tulessa kun Matti, Pekka ja C3PO soittelee. Tietenkin, kun vaan keskittyis yhteen asiaan olisi ehkä helpompaa.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 192
Eli joka tapauksessa täytyy noille kaikille palluroille matkustaa, että aukeaa se homma sen verran että tietää onko kyseessä gigi vai sidemissioni?
Ei kun siis meinasin, että katot sieltä journalista ne side missionit. En ainakaan muista, että mistään noista palluroista ois auennu varsinainen side mission, jos ei sitä siellä journalissa olis ollut. Jos oon hakoteillä, niin muut voi korjata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
302
Pystyykö pc:llä tuolta journal valikosta siirtyä seuraavaan vinkkiin? Semmonen ongelma i fough The law tehtävässä, kun pitää etsiä se clubin sisäänkäynti rahtikontin sisältä, niin ei jostain syystä rekisteröi, että olen jo löytänyt sisäänkäynnin.
Jos hyppäsit sinne rahtikontin sisään yläkautta, niin tutki paikkoja ympäriltä vielä vähän tarkemmin. Yllättäen tuossakin kohtaa on meinaan pieni bugi.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
650
Onko tuo rikkinäisyys dokumentoitu asia, ettei kyse ole jostain aseista, jotka kiertää sen armourin (niinku myrkky, sähkö yms.)?
Jaa-a, ehkä se voi olla, että vihuilla on paljon armorin läpäiseviä aseita, mutta siinä tapauksessa niitä on niin paljon, ettei armorilla silti ole väliä. Mutta ainakin sen voin sanoa, että käytännössä tuplaamalla armorin cyberwarella (+200 armor) melko aikaisessa vaiheessa, ei muuttanut survia kyllä suuntaan eikä toiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Niin lähinnä meinasin jotain löydettäviä (pienempiä) sivutehtäviä, ostettavia autoja tai jotain muuta ekstraa mikä ei ole pääjuonen kannalta olennaista. Kyllähän hätäisimmät voi silti pelata pelin 30 tunnissa, mutta kuitenkin löytyisi jotain ekstroja niille, jotka tykkää kierrellä ympäriinsä ja tutkia paikkoja.
Tutkimalla paikkoja niitä nimenomaan löytyy, itsellä tällä hetkellä prioriteettina kissanruoan metsästys. Naapuri oli jättänyt viestin shardilla ja pyysi ruokkimaan kattinsa.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 192
Tutkimalla paikkoja niitä nimenomaan löytyy, itsellä tällä hetkellä prioriteettina kissanruoan metsästys. Naapuri oli jättänyt viestin shardilla ja pyysi ruokkimaan kattinsa.
Itekin löytänyt jotain gigejä shardeilta, jossa ollut koordinaatteja tms. josta sitten löytynyt piilopaikkoja täynnä tavaraa, tai jonkun jengin hengailumesta, eli kyllä se seikkailu (ja shardien/viestien/tietokoneiden läpilukeminen kannattaa). :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Tuli tästä ketjusta aiemminkin mainitusta save bugista mieleen, että oletteko katsoneet paljonko teidän savet vie tilaa?
3,7 Mt kun pelattu 56 h (act 2). <10 craftattua itemiä, jonkun verran upgradeja, suurin osa kahden alimman tierin kamoista aina myyty.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 087
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
IMO Steve teki tuon testin aika nopeasti ja suhteellisen pienellä kattauksella. Luulisi että iso vaikutus on DLSS päällä, koska esim. Digital Foundryn suosittelemat asetukset ovat 4k DLSS performance, 1440p DLSS balanced ja 1080p DLSS quality jolloin renderöintiresoluutiot ovatkin 4k -> 1080p, 1440p -> 720p, 1080p -> 720p ja CPU:n vaikutus kasvaa todella paljon. Tuotakaan Steve ei testannut toisin kuin esim. Tom's Hardware.
Oliko nuo Tom's Hardwaren korjatut tulokset vai ennen julkaisua denuvo-gimpatulla versiolla saadut tulokset?
Redditin massapsykooseille ei myöskään kannata antaa hirveästi painoarvoa. Hex-editointi sentään toki vaikuttaa johonkin, mutta sen todellinen merkitys suorituskykyyn on vielä aukottomasti todistamatta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 325
Viestejä
4 310 739
Jäsenet
72 016
Uusin jäsen
MMSK

Hinta.fi

Ylös Bottom