Cyberpunk 2077

GOGista tuli tosiaan 9GB patchi ja kun tarkisti verify/repairilla asennuksen jälkeen, niin 29MB tuli vielä sen päälle lisää. Mitenköhän Steamin ja GOGin päivityksissä on noin tolkuton kokoero?
 
GOGista tuli tosiaan 9GB patchi ja kun tarkisti verify/repairilla asennuksen jälkeen, niin 29MB tuli vielä sen päälle lisää. Mitenköhän Steamin ja GOGin päivityksissä on noin tolkuton kokoero?

GOG:n patchissa taitaa olla kaikki kieliversiot mukana?
 
Ompa tämä hyvän näköinen ku laitto Ray tracing päälle! Pakko kai se on sit pärjätä huonolla FPS:llä..
 
Erikoista, eilen lakkasi Quick Save toimimasta. F5-painalluksella ei tapahtunut mitään, vaikka mikään tehtävä ei ole kesken, vaan haahuilen vain kaupungilla. Nyt 1.05 patchin asentumisen ja lisäksi vielä Steamin pelitiedostojen eheyden tarkistuksen jälkeen F5-näppäimellä tulee esiin Inventory-valikko, siis se mikä tulee I-näppäimellä.

Manuaalitallennus sentään toimii ja ainakin eilen 1.04 versiolla autosavejakin näytti tulevan. Savet näyttävät olevan kooltaan vielä noin 2,4 MB, joten ei pitäisi olla vielä tallennusten korruptoitumisesta kyse.


EDIT: Olikin nolo käyttäjän virhe. Näppiksen Fn-lock väärässä asennossa.
 
Viimeksi muokattu:
Pieni muistutus kaikille. Oman turvallisuuden vuoksi niiden oli pakko julkaista peli keskeneräisenä.

" Cyberpunk 2077 design lead Andrzej Zawadzki has condemned the death threats that have been sent to him and the CD Projekt RED team after they announced the game’s latest delay. "

Siis mitä? :hmm: Ei todellakaan tuosta johtunut. CDPR:n pomot siellä määräsivät pelin ulos liian aikaisin.

Ei noita typeriä uhkauksia tekevät jonnet ja mieslapset niitä ikinä toteuta.
 
VAASisJASON · edited 3 hours ago

I’m at 96 hours, done a ton of crafting and have almost 100% completed the game. Dreading to check the file size when i get back from work lmao
EDIT: It’s only 5.4mb i think i’m safe

Redditistä - vaikka tuo 8MB ilmeisesti korruptoi filut, niin ns. normaalilla pelaamisella nuo ei paisu ainakaan kovin helposti sinne asti. Kaikkea romua tosin ei kannattane säästää ja ennemmin myydä tavara niihin dropboxeihin kuin kauppoihin.

Aikamoista kun näin bugisen pelin lisäksi vielä pitää valvoa omia tekemisiään ja craftejaan ettei savet korruptoidu :facepalm: Saas nähdä milloin tämä peli on valmis:think:
 
Löysin redditistä korjauksen, joka auttaa ainakin jonkin verran noihin raidallisissa paidoissa ja matoissa vilkkuviin häröefekteihin (joo, en tiedä mikä se on suomeksi).
Tässä raitamatto default asetuksilla, näyttää liikkeessä paljon pahemmalta kuin still -kuvassa:
IMG_20201219_210201.jpg


Ja fiksi: Nvidia control panel -> manage 3D settings -> program settings Cyberpunk 2077.exe -> Texture filtering negative LOD bias -> Clamp mode päälle.
IMG_20201219_210011.jpg


Ei huo häröt johdukaan DLSS:stä, vaan jotain tuossa on rikki. Mikäpä tässä pelissä nyt ei olisi rikki. Muistaakseni tämä ei toimi lennosta, vaan peli pitää buutata välissä.
 
Viimeksi muokattu:
Joku ~60h meni pelata läpi lähes kaikilla sivuquesteilla. Bugit rupesivat ärsyttämään enemmän kun hylkäsin hiippailun ja aloin ammuskelemaan. Ongelmista huolimatta todella hyvä peli ja harmillista, etteivät vaan suosiolla lykänneet vielä vuodella eteenpäin tms.

Melee peluukerta jää odottelemaan päivityksiä ja rtx 3080.
 
Joo

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ottamatta kantaa mikä on pelinä parempi jne., mut ois voinu ehkä vähän panostaa yksityiskohtiin, aika noloja noi epäkohdat vs. 7 vuotta vanha peli.
 
Ottamatta kantaa mikä on pelinä parempi jne., mut ois voinu ehkä vähän panostaa yksityiskohtiin, aika noloja noi epäkohdat vs. 7 vuotta vanha peli.

Jep, nämä ei tosiaan pelin kokonaisuutta määritä ja riippuu pelaajan pelityylistä kuinka häiritseviä noi jutut on, mutta ihan viihdyttäviä videoita. Eihän näissä nyt tarvitsekaan olla yhtä paljon ja monipuolisesti asioita kun eri pelejä ovat, mutta osa asioista kuten tuo AI voi olla toki todella häiritseviä.

Joka tapauksessa noi GTA vitoseen vertailut ovat vielä kilttejä verrattuna GTA San Andreas (16 vuotta vanha ) vs Cyberpunk videoihin. Eiköhän tämä CP2077 kannata arvostella ihan erikseen joskus ensi vuoden puolella uudestaan.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tukkajumalan tuoreet analyysit noista Hex modeista:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Samalla tavalla putoaa ja tuntuu että tuo päivitys vain pahensi asiaa.

Itsekin huomasin nyt 1.05 jälkeen oikeastaan ensimmäistä kertaa fps droppeja, tosin mulla on Intelin prossu. En vertaillut tarkkoja fps-lukemia, mutta joissain sisätiloissa alkaa tahmaamaan hieman. Voi olla myös sattumaa, kun nuo on itselle uusia alueita. Toisaalta autoilu tuntuu ehkä aavistuksen sulavammalta.
 
Jep, nämä ei tosiaan pelin kokonaisuutta määritä ja riippuu pelaajan pelityylistä kuinka häiritseviä noi jutut on, mutta ihan viihdyttäviä videoita. Eihän näissä nyt tarvitsekaan olla yhtä paljon ja monipuolisesti asioita kun eri pelejä ovat, mutta osa asioista kuten tuo AI voi olla toki todella häiritseviä.

Joka tapauksessa noi GTA vitoseen vertailut ovat vielä kilttejä verrattuna GTA San Andreas (16 vuotta vanha ) vs Cyberpunk videoihin. Eiköhän tämä CP2077 kannata arvostella ihan erikseen joskus ensi vuoden puolella uudestaan.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Nuo ihan asiallisesti tehdyt vertausvideot tästä on siitä hauskoja ja samalla ääreissurullisia, kun usein näkee Cyberpunk keskusteluissa lausahduksen "ihmiset odotti vissiin liikaa". Totta, mä odotin nimittäin edes jotain, jotain mitä on ollut ainakin viimiset 20 vuotta videopeleissä.
 
Ja yhteenveto oli?
1.05 patch tekee saman kuin tuo hex-edit, tai modi, jos alla on 4, tai 6-ytiminen prossu.
Jännä sinänsä, kun kaikilta jää aina tuo 5800X pois (ei siis pelkästään tämän pelin yhteydessä, vaan noin yleisesti), kun itsellä tuli 10-20 FPS lisää hex-editillä, eikä se johtunut ainakaan pelin uudelleenkäynnistämisestä, koska vertasin tuore bootti vs. tuore bootti.

Pitänee katella miten tuo uusi patchi pyörii ja testata hex-edittiä uudemman kerran.
 
Ja yhteenveto oli?
(Voi olla että en muista ihan kaikkea oikein)
-5600X:llä 1440p resolla tuskin on ollut mitään oikeata iloa siitä modatusta .exestä, 1080p lowlla eroa on jonkin verran mutta tuskin enää 1080p high:lla kun GPU rajoittaa siinä kohtaan.
-modattu ja 1.05 exen nopeus on sama
-etua siitä modista (tai 1.05 versiosta) on 3300X:llä ainakin pienillä resoluutioilla
-testaus ilmeisesti ihan vitun vaikeata, peli randomilla vaan toimii välillä hitaammin/nopeammin niin sen takia ihmiset ovat kuvitelleet saaneensa nopeushyötyjä
 
Nyt mitä täs pelaillut vajaa pari tuntia alt+tabia vedellyt ja asetuksia vaihdellut yms. niin vaikuttaa että itsellä ainakin korjasi ongelmia. Vaikutti ettei juurikaa korjannut mitään kunnes vedin presetistä Custom>Low->Medium>High ja sit huomasinkin että tuntuupas sulavammalta.
Nyt pystyy pikkasen jopa laittaa RT:tä päälle ja vedellä high-medium asetuksilla +60FPS lukemilla.

Rautana toimii: R5 3600, 2080TI, 16GB RAM
 
Kannattaa tarkistaa pelitietojen eheys sitte. Itellä steamin kautta 3,9 gb

Tai sitten on jäännyt välissä yksipäivitys asentamatta ja lataa samalla kerralla 2kpl päivityksiä.
Tai sitten on ollut kone/Steam niin kauan yhtä putkeen auki, että tuohon laskuriin mahtuu noiden kahden tai useamman päivitysten latauskokojen summa.
 
Itsekin huomasin nyt 1.05 jälkeen oikeastaan ensimmäistä kertaa fps droppeja, tosin mulla on Intelin prossu. En vertaillut tarkkoja fps-lukemia, mutta joissain sisätiloissa alkaa tahmaamaan hieman. Voi olla myös sattumaa, kun nuo on itselle uusia alueita. Toisaalta autoilu tuntuu ehkä aavistuksen sulavammalta.

Mulla ollut tietyissä kohdissa sisätiloissa pientä jökkimistä koko aika Intelillä. Ei läheskään kaikkialla mut just jossain hämärissä kohdissa, esim jos katon lattiaa metrin alueelta ni saattaa pudottaa frameja kunnolla. Sit ku siirrän katseen siitä sivuun sen metrin ni taas normi. Kummallinen homma. Mitään vaativaa ei tapahdu ko. kohdissa. Tämä siis ollu ihan alusta asti ollu ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Ei voi ainakaan valittaa että autot despawnaisi liian äkkiä. Löysin eilen tuon Caliburnin (tietäjät tietää) ja jätin toisen auton sinne niin nyt tänään kun tulin samaa reittiä takaisin (näytti että aja täältä) niin törmäsin omaan autoon kirjaimellisesti. Aika monta questiäkin tullut tehtyä tuossa välissä.

:srofl:
 
Kommenttien perusteella vaikuttaa vähän siltä ettei kannata ihan vielä hankkia PClle?
 
Ei voi ainakaan valittaa että autot despawnaisi liian äkkiä. Löysin eilen tuon Caliburnin (tietäjät tietää) ja jätin toisen auton sinne niin nyt tänään kun tulin samaa reittiä takaisin (näytti että aja täältä) niin törmäsin omaan autoon kirjaimellisesti. Aika monta questiäkin tullut tehtyä tuossa välissä.

:srofl:
Mulla kävi sama, kun alikulkuun jätin moponi varmaan 10h sitten ja tänään menin ohi niin siellä se oli vieläkin tientukkona. :lol:
 
Nyt tuli vielä syvällisempää analyysia:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Vieläkin siis rikki mutta toivottavasti joskus tulee kuntoon.
 
Täytyy varmaan laittaa koko peli tauolle. Lähtötaso on 3070:llä RT ultralla 1440p:ssä jotain 50-60 fps, mutta kun fps-varas iskee, lopputulos on pelikelvoton 25-35, eikä tällaista peliä viitsi käynnistellä vähän väliä uudestaan.

Mikä on fps-varas? Täällä sama näyttis käytössä R5 3600:n kanssa ja hyvin pyörii tuolla 50-60fps ultralla. Ei ole mitään tuommoisia droppeja tullut vastaan.
 
Itse en ole huomannut kertaakaan, että fps alkaisi tippua pidemmässä pelisessiossa. Koneessa on kyllä 32gb rammia, et oisko niin et 16lla alkaa yskimään jossain vaiheessa tai mulla on vaan käyny tuuri
 
Eikä 25-35 fps ole pelikelvoton. Täällä on kolmisenkymmentä tuntia jo pelattu noilla lukemilla.
 
Grafiikkabugeja kyllä esiintyy jonkun verran, eikä niille varmaan voi tehdä mitään muut kuin CDPR. Esim. tässä kuvakaappauksessa ajoin takaa erästä autoa ja kyseisen auton kuski matkusti 5 metriä sen perässä. Eipä nuo pelikokemusta pilaa mutta olisihan se ihan kiva että niitä ei olisi.

1608471745719.png
 

Liitteet

  • 1608471745358.png
    1608471745358.png
    3,5 MB · Luettu: 4
Itse en ole huomannut kertaakaan, että fps alkaisi tippua pidemmässä pelisessiossa. Koneessa on kyllä 32gb rammia, et oisko niin et 16lla alkaa yskimään jossain vaiheessa tai mulla on vaan käyny tuuri
Kannttaa muuten kokeilla niin että laitat vapaan fps päälle ja sitten pyörit jossain risteyksessä pitkän peli session jälkeen(Yli tunnin) ja katsot paljon saavutat FPS siinä ja tallennat, suljet pelin ja käynnistät uudestaan ja lataat pelin, katsot paljon nyt tulee fps.

Itse olen huomanut että tuolla nousee jonkun verran fps mutta ei minulla mitään FPS romahdusta ole tapahtunut.

Itse pelaan siis 30fps capsilla ja välillä kokeilut tuota vapaata fps reboottausta.
 
Vähän vaikuttaa siltä, että pelissä ei ole tietoakaan dynaamisesta säästä, toisin kuin CDPR lupasi ja mainosti. Sade näyttää olevan scriptattu tarina tehtäviin sekä cutsceneihin, varmaan tuon keltaisen taivaan tai pilvien kanssa sama homma.

Kommentoidaan samaan syssyyn, onko kellään antaa vinkkiä nopeaan ja hyvään ajoneuvoon jolla tehtävien ja paikkojen välinen liikkuminen taittuisi nopeasti? Plussaa siitä että ei ole ihan rupu ohjattavuus, kun noissa tuntuu olevan vaihtelua.
 
1.05 patch tekee saman kuin tuo hex-edit, tai modi, jos alla on 4, tai 6-ytiminen prossu.
Jännä sinänsä, kun kaikilta jää aina tuo 5800X pois (ei siis pelkästään tämän pelin yhteydessä, vaan noin yleisesti), kun itsellä tuli 10-20 FPS lisää hex-editillä, eikä se johtunut ainakaan pelin uudelleenkäynnistämisestä, koska vertasin tuore bootti vs. tuore bootti.

Pitänee katella miten tuo uusi patchi pyörii ja testata hex-edittiä uudemman kerran.

Tuli tutkailtua tuota .exeä ihan vaan omasta mielenkiinnosta kun halusin verestää nuoruuden RE muistoja. En ole mikään koodari jne. niin voin kyllä olla väärässäkin osittain, ja muutenkaan en suosittele muutoksien tekemistä kun pelintekijän, AMD:n ja ainakin GamersNexusin mielestä tämä ei ole tarpeellista 1.05 versiolla

Joka tapauksessa, 1.05:n kanssa pitää muokata hieman eri tavuja kun aiemmassa versiossa. Jos etsit 1.05 versiosta "83 7C 24 48 06 0F 47 7C 24 48 48" ja vaihdat tuon "83 7C 24 48 08 0F 47 7C 24 48 48" niin sitten se SMT on päällä pelissä myös 8 ytimisillä AMD:n prossuilla, menee toki samalla logiikalla muutenkin core määrien kanssa. Testasin tuota oman 5600X kanssa ja kun vaihdoin sen 06 -> 04 niin sitten peliä ajettiin 6 threadilla (tätä ei toki kannata tehdä missään tilanteessa)

Ja jos haluaisi tehdä aiempaa vastaavan JMP muutoksen niin sitten "0D E9 FF 85 C0 75 2D 33 C9 B8" pitää vaihtaa "0D E9 FF 85 C0 EB 2D 33 C9 B8". Intelin vehkeillä tuo muutos ei tee mitään käytännössä, ja kaikilla AMD:n vehkeillä se peli käyttäisi prossun SMT:n mukaisesti threadejä.

Spoiler tägissä kuva koodista
Keltaisella screenshotissa merkattu kohta on toki se JNZ -> JMP muutos, ja alempi missä verrataan prossun coremääriä ja sen perusteella määritellään threadien määrä.
ida.PNG
 
Vähän vaikuttaa siltä, että pelissä ei ole tietoakaan dynaamisesta säästä, toisin kuin CDPR lupasi ja mainosti. Sade näyttää olevan scriptattu tarina tehtäviin sekä cutsceneihin, varmaan tuon keltaisen taivaan tai pilvien kanssa sama homma.

CDPR confirmed that non-playable characters (NPCs) would react to the changing weather across Night City. Players may be able to observe this, for example, when rain suddenly starts to pour. NPCs that have umbrellas will take them out to use them, otherwise, they will be running to the nearest shed to avoid getting soaked in the rain.

Kuka jaksaa testata :D
 
Kommenttien perusteella vaikuttaa vähän siltä ettei kannata ihan vielä hankkia PClle?

Varmaan vähän riippuen siitä miten herkkä on noille satunnaisille bugeille ja viereen spawnaaville poliiseille. Ainakin uudella PC:llä tämä pyörii todella sulavasti ja on aika huikean näköinen. Omat bugit on tähän mennessä ollut muutamia levitoivia esineitä, parissa paikassa äkkikuolema fall damagesta ja joku muu harmiton grafiikkabugi. Tarinaa en tosin ole vielä +25h aikana pelannut Act II:n alkua pidemmälle, mutta ilmeisesti nuo tarinatehtävien bugit on jo pääosin korjattu noissa kahdessa hotfixissä? Omalle kohdalle osuneet bugit on lähinnä naurattanut ja parit äkkikuolematkaan ei nyt niin haitannut, kun autosave toimii ja muutenkin tulee tallenneltua tiuhaan. Poliisit ei pääosin haittaa menoa, mutta parissa sivutehtävässä on joutunut vähän kikkailemaan, ettei saa poliiseja turhaan peräänsä. Jotkin aseet ja mekaniikat kaipaisi myös vähän tasapainottamista, mutta eihän niillä rikkinäisimmillä vehkeillä ole pakko pelata.

Itse ainakin ihan täysin koukussa pelimaailmaan, loreen, erilaisiin tehtäviin ja tarinaan tähän mennessä. Erilaisia buildeja on useita ja tehtäviä voi lähestyä Deus eximäisesti vähän eri tavoin. Mutuilisin että äänekkäin kritiikki esim. Redditissä johtuu sekä CDPR:n osin överiksi vedetystä markkinoinnista (jota en itse kovin tarkkaan seurannut) ja ihan käsittämättömästä hypestä - osa odotti tästä jotain dystooppista GTA^10 -peliä ja osa jotain kummallista simulaattoria, jossa voi tehdä ihan mitä vaan. Onhan tässä niitä bugeja ja puutteitakin, mutta PC:llä ainakin ihan täysin pelattavassa kunnossa.

e. Tietenkin jos on malttia odotella, niin kyllähän tästä saisi vielä paremman kokemuksen muutaman päivityskierroksen ja esim. tammikuun ilmaisen DLC:n jälkeen.
 
Millä asetuksilla käytätte ray tracingia ja kannattaako sen kanssa käyttää noita AMD:n FidelityFX skaalauksia? RT ultralla, kaikki vaihtoehdot päällä, DLSS qualitylla ja eroa huomaan tavalliseen oikeastaan vain 20% pienemmässä FPS-lukemassa ja veden laadussa.
 
Millä asetuksilla käytätte ray tracingia ja kannattaako sen kanssa käyttää noita AMD:n FidelityFX skaalauksia? RT ultralla, kaikki vaihtoehdot päällä, DLSS qualitylla ja eroa huomaan tavalliseen oikeastaan vain 20% pienemmässä FPS-lukemassa ja veden laadussa.

FidelityFX:ää ja DLSS:ää ei voi käyttää samaan aikaan. Näistä kahdesta DLSS on parempi vaihtoehto.

Tässä pelissä eroa RT ON ja RT OFF välillä on kyllä runsaasti. Muutokset ovat pieniä, mutta kokonaisuutena tekevät pelistä huomattavasti paremman näköisen. Toisissa kohdissa eron huomaa paremmin kuin toisissa.

Tässä jotain vertailua:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
mutta ilmeisesti nuo tarinatehtävien bugit on jo pääosin korjattu noissa kahdessa hotfixissä?
Tässä muuten sellainen vinkki että kun lähdette suorittaa jotain tarina tehtävää niin tallentakaa useasti matkan varrella niin voitte palata taaksepäin jos tapahtuu tehtävän rikkoava bugi(mitä minulla ei ole tapahtunut vielä)

Minulla kävi Witcher 3:ssa niin että piti seurata Trsissiä ja se jäi bugaa jotain seinää päin vaikka piti kävellä ovesta ja tuo korjantui sillä että latasi aikasemman tallenuksen uudestaan.
 
Mikä on fps-varas? Täällä sama näyttis käytössä R5 3600:n kanssa ja hyvin pyörii tuolla 50-60fps ultralla. Ei ole mitään tuommoisia droppeja tullut vastaan.

Muistivuoto tmv, joka iskee satunnaisessa kohdassa peliä. Joskus viiden minuutin sisään, joskus tunnin jälkeen. Ruudunpäivitys putoaa puoleen, ja aika lailla ainoa keino on käynnistää peli uudestaan. Tätä ei ilmeisesti tule kaikille tai se, miten pitkään ongelmaan ilmaantumisessa kestää, vaihtelee. Yrmiöllä tuossa ylempänä parhaimmillaan 4 h ennen kuin pätkiminen alkaa.
 
Vähän hölmöä, että peli väittää vihollisten olevan unarmed, koska niillä ei vain ole vielä asetta aseillä. Näin ollen ei voi tehdä weapon glitch quickhackkia. Ja toisaalta voi luulla vihua melee tyyppiksi, kun peli väittää sen olevan unarmed.

Pitää aktivoida taistelu päälle ja odottaa, että vihu kaivaa aseen jostain perseestä esiin ja sitten voi tehdä weapon glitchin. Se taas vähentää luovuuttaa/taktikointia.
 
Gog versio "päivitti" 58gb eli taisikohan ladata itsensä kokonaan uudestaan.
 
Itse ainakin ihan täysin koukussa pelimaailmaan, loreen, erilaisiin tehtäviin ja tarinaan tähän mennessä. Erilaisia buildeja on useita ja tehtäviä voi lähestyä Deus eximäisesti vähän eri tavoin.
Samanlaisia fiiliksiä täälläkin. Tehtävien/juonen ulkopuolella olevat random-npc:ssä olisi parannettavaa ja ne ehkä on se huonoin puoli. Mutta muuten maailma tässä pelissä on aivan mahtava. Eri alueet jo pelkästään maisemilla kertovat omaa tarinaansa ja lorea on joka puolella. Tehtävien hahmot ovat moniulotteisia, niitä ei voi yksielitteisesti jakaa pahiksiin ja hyviksiin. Samoin, sen lisäksi, että tehtävät voi ratkaista pelillisesti monella tavalla, niin ratkaisut eivät aina ole moraalisesti selviä. Tulee sellainen hyvä illuusio ainakin, että tehtävät voi ratkaista monella eri tapaa ja monella eri lopputuloksella.

Sanoisin, jopa että tämä toimii kolmella tasolla mistä tässä Deus Ex -videossa puhutaan Ross's Game Dungeon: Deus Ex (tasojen selitys alkaa 21:00 kohdalla, mutta suosittelen kokonaan katsomista). Eniten onnutaan tuolla ykköstasolla (eli hauska pelitasolla).
 
Viimeksi muokattu:
Miten tässä GOG:ssa edes näkee mikä versio on käytössä pelistä? Tarjoaa kyllä 1.05 patch noteja katsottavaksi, joten ehkä päivittynyt. Tänään nimittäin ilmestyi outoja stutterointeja niin että viisi kertaa epäilin pelin jo kaatuneen. Aikaisemmin suorituskyky ei ole ollut mitenkään hyvä, mutta sentään tasainen.
 
Miten tässä GOG:ssa edes näkee mikä versio on käytössä pelistä? Tarjoaa kyllä 1.05 patch noteja katsottavaksi, joten ehkä päivittynyt. Tänään nimittäin ilmestyi outoja stutterointeja niin että viisi kertaa epäilin pelin jo kaatuneen. Aikaisemmin suorituskyky ei ole ollut mitenkään hyvä, mutta sentään tasainen.
click.png
 
Miten tässä GOG:ssa edes näkee mikä versio on käytössä pelistä? Tarjoaa kyllä 1.05 patch noteja katsottavaksi, joten ehkä päivittynyt. Tänään nimittäin ilmestyi outoja stutterointeja niin että viisi kertaa epäilin pelin jo kaatuneen. Aikaisemmin suorituskyky ei ole ollut mitenkään hyvä, mutta sentään tasainen.
Sehän näkyy myös ihan siinä pelin aloitusruudussa.
 
Samanlaisia fiiliksiä täälläkin. Tehtävien/juonen ulkopuolella olevat random-npc:ssä olisi parannettavaa ja ne ehkä on se huonoin puoli. Mutta muuten maailma tässä pelissä on aivan mahtava. Eri alueet jo pelkästään maisemilla kertovat omaa tarinaansa ja lorea on joka puolella. Tehtävien hahmot ovat moniulotteisia, niitä ei voi yksielitteisesti jakaa pahiksiin ja hyviksiin. Samoin, sen lisäksi, että tehtävät voi ratkaista pelillisesti monella tavalla, niin ratkaisut eivät aina ole moraalisesti selviä. Tulee sellainen hyvä illuusio ainakin, että tehtävät voi ratkaista monella eri tapaa ja monella eri lopputuloksella.

Juu, tarkoitin tuossa edellä lähinnä noiden erilaisten pelimekaniikkojen mahdollistamia pelitapoja. Varsinkin sivutehtävissä voi hiippailla alueelle jostain takaportista ja pelata stealthina, ilmeisesti hoitaa koko homman hakkeroimalla (itse en ole laittanut tähän juuri pisteitä) tai sitten vaan pistää kaikki kylmäksi aseilla, joissa niissäkin on aika hyvin erilaisia vaihtoehtoja.

Nuo tarinan ja dialogin vaihtoehdot on toinen juttu ja nämähän oli tehty jo Witchereissä paremmin kuin missään. Vaihtoehtoja on näissäkin paljon, niillä on vaikutusta itse tarinaan ja monesti jäin vielä tehtävän jälkeenkin miettimään että meniköhän tämä oikein. Hahmot eivät myöskään ole mustavalkoisesti jaettu hyviksiin ja pahiksiin vaan näillä on omia motiivejaan - sekä tehtävien lopputuloksissa että hahmoissa on myös harmaan sävyjä. Tätä voisi kuvitella pelaavan vielä toisenkin läpipeluukerran vähän toisenlaisella pelityylillä ihan vaan näiden vaihtoehtojen takia.
 
Vähän vaikuttaa siltä, että pelissä ei ole tietoakaan dynaamisesta säästä, toisin kuin CDPR lupasi ja mainosti. Sade näyttää olevan scriptattu tarina tehtäviin sekä cutsceneihin, varmaan tuon keltaisen taivaan tai pilvien kanssa sama homma.

Kommentoidaan samaan syssyyn, onko kellään antaa vinkkiä nopeaan ja hyvään ajoneuvoon jolla tehtävien ja paikkojen välinen liikkuminen taittuisi nopeasti? Plussaa siitä että ei ole ihan rupu ohjattavuus, kun noissa tuntuu olevan vaihtelua.

Sää taidettiin kenties lisätä vasta uusimmassa patchissa, kun 48h pelaamisen jälkeen ekaa kertaa oli jotain muuta kuin poutaa.

Autoista ei löydy kyllä yhtään hyvää. Kävin itse hakemassa sen nopeimman, mutta eipä sekään kummoinen ollut. Ehkä joku nomadien auto? Niissä tuntuu olevan sentään hieman pitoa ja kääntyvyyttä, mutta eipä nekään lähelläkään hyvää ajettavuutta ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 939
Viestejä
4 921 514
Jäsenet
79 285
Uusin jäsen
komisariopalmu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom