Rusna
Make ATK Great Again
- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 2 313
Näit kuitenkin myös vaivan pasteta varsinaisen change login tänne. Kiitos siitäEdit: Eikun tää olikin täällä.
![Thumbsup :thumbsup: :thumbsup:](/styles/default/xenforo/smilies/emojione/thumbsup.png)
Näit kuitenkin myös vaivan pasteta varsinaisen change login tänne. Kiitos siitäEdit: Eikun tää olikin täällä.
Ja olihan niitä testituloksia muualtakin tuon hexakikkailun jälkeen joissa 5800x hyötyi. Toisaalta tompalla 1800x taas ei hyötynyt. Jos tämä piti tehdä nyt "average" kaikkien ryzenigeneraatioiden takia, niin threadcountista olisi pitänyt tehdä itse säädettävä.Aika jännä tuo SMT kommentti noissa patch noteissa.. Ite kokeilin tuota hex-edittiä 5800X:llä ja kyllä sillä tuli se 10-20 FPS lisää (testattu siis ennen ja jälkeen modauksen tuoreella bootilla, eli memory leakista johtuvaa pudotusta ei ollut pohjilla).
Tuon memory_pool_budgets.csv muokkaamisella taas ei ollut mitään havaittavaa eroa itsellä.
Näin se itsesuggestio toimii. Pitkän session aikana peli lisäksi hidastuu selvästi ja reatartin jälkeen kaikki jouheampaa.Tuolta poimittu teksti:
Valehteleeko ne ihan suoraan?
Itellä ainakin tuon tiedoston muokkaus vaikutti huomattavasti latausaikaan (15s -> 5s) ja about 20fps tuli lisää.
![]()
Eikös tässä toi happosade oo? Mulla ainakin tuli joku täysin kellertävä sateentyylinen systeemi yks kerta tuossa, aattelin sen olleen happosade, heh.![]()
9 features that didn't make it to the final version of Cyberpunk 2077
The big ideas that CD Projekt showed or talked about in the years since Cyberpunk's original reveal.www.pcgamer.com
Liittyyköhän tää siihen että mulla alkaa sisätiloissa ja jotain tiettyjä pelissä olevia näyttöjä, kulmauksia, roskiksia katsoessa tökkiin? Sit taas ulkona kadun vilinässä ja laajoilla alueilla taiäksönin aikana ei mitään ongelmia, pyörii tosi hyvin ilman notkahduksia. Tuo sisätiloissa tietyissä kulmissa / kohdissa tökkiminen on nyt pistäny häiritsevästi silmiin parin kolmen päivän aikana ja se tosiaan tapahtuu just niin että liikutan katsetta siitä jökkäävästä kohdasta pois ni loppuu pätkiminen. Välillä näyttis saattaa niissä kohdissa notkauttaa käyttöasteen 99-98 -> 94-93% mut ei läheskää aina. En oo huomioinu tota mitenkään erityisesti että olis peli ollu pitkään päällä ja vaikka oiski ni pätkimistä ei silti tapahdu missään ulkona tai muuten vaativissa kohtauksissa missä moista luulis tapahtuvan.Pitkän session aikana peli lisäksi hidastuu selvästi ja reatartin jälkeen kaikki jouheampaa.
Testasitko täysin samanlaisessa tilanteessa ja saman pelin aukioloajan jälkeen? Itse en ainakaan huomannut mitään käytännön eroa. Jos siitä jotain apua oli, se oli niin pikkuruinen parannus, että menee parhaassa tapauksessa luokkaan "ei mitään väliä".Valehteleeko ne ihan suoraan?
Itellä ainakin tuon tiedoston muokkaus vaikutti huomattavasti latausaikaan (15s -> 5s) ja about 20fps tuli lisää.
Lue hkultalan selitys tuolta:Ja? Nyt on jo täysin selvää että enemmän threadeja kuin 6 vaikka HT:lla on tässä pelissä parempi kuin pelkät omat:n coren threadit. Se on todistettu.
Se mihin asti se threadimäärä skaalautuu ei. On täysin mahdotonta että 5600x olisi nopeampi 12 threadilla vs 8:lla ja 5800x ei.
Vastauksella ei ole mitään relevanssia tähän asiaan.Lue hkultalan selitys tuolta:
Cyberpunk 2077 ei hyödynnä SMT-teknologiaa Ryzen-prosessoreilla
Sitä tuossa just pohdin, kun 8-ytimiselle SMT:tä ei kuitenkaan enabloitu. 6-ytimisellä on kuitenkin parempi ajaa 12 säiettä. Olisiko sitten 8 se maaginen tarvittava ydinmäärä eli 6 ilman SMT jää vajaaksibbs.io-tech.fi
Nimenomaan käsittelee tuota miksi 12 threadia voi nopeuttaa 5600X:lla, mutta hidastaa 5800X:lla.Vastauksella ei ole mitään relevanssia tähän asiaan.
Joo ei. Huoh. Kultala vastaa yleisesti. Tähän peliin se ei liity tasan mitenkään. Tämä asia on testattu.Nimenomaan käsittelee tuota miksi 12 threadia voi nopeuttaa 5600X:lla, mutta hidastaa 5800X:lla.![]()
Niin, se hidastaa 5800X, 5900X ja 5950X:Joo ei. Huoh. Kultala vastaa yleisesti. Tähän peliin se ei liity tasan mitenkään. Tämä asia on testattu.
Minua ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa maailman kuuluisimman fanin, tupettajan, striimaajan, tai somevaikuttajan mielipiteet tästä pelistä tai ylipäänsä yhtikäs mistään asiasta.CohhCarnage on maailman kuuluisin Cyberpunk 2077 fani niin luulisi että teitä kiinnostaisi tietää mitä mieltä se on nyt on kun peli on ulkona. Cohh sai jopa itsensä hahmoksi tähän peliin.
Juuri sopivasti tuli itsellä Cyberpunkissa vastaan tämä eräässä labrassa:Ei suoranaisesti liity, mutta liittyy epäsuorasti CP2077: Death Stranding päivittyi Cyberpunk 2077 -aiheisella sisällöllä
Hienoa, että Kojiman pelitalo sekä CDPR, tekee toistensa kanssa tällaista easter egg ja viittaus yhteistyöhommaa.
Kannattaa varmaan lukea parit muutkin 8-ydin testit.Niin, se hidastaa 5800X, 5900X ja 5950X:
![]()
Cyberpunk 2077 im Benchmark-Test: Prozessor-Benchmarks, AMD SAM, CPU-Hack für Ryzen und Patches
Cyberpunk 2077 im Test: Prozessor-Benchmarks, AMD SAM, CPU-Hack für Ryzen und Patcheswww.computerbase.de
Kannattas välillä jättää reddit-puoskareiden kärmesöljyt nauttimatta...
Samassa tilanteessa oli juu, mutta johtui jostain muusta. Nyt puukotin tuota tiedostoa ihan persiilleen ja ei mitään vaikutusta..Testasitko täysin samanlaisessa tilanteessa ja saman pelin aukioloajan jälkeen? Itse en ainakaan huomannut mitään käytännön eroa. Jos siitä jotain apua oli, se oli niin pikkuruinen parannus, että menee parhaassa tapauksessa luokkaan "ei mitään väliä".
No jos ubisoft sai tämänkin pelin teipattua kuntoon ajan kanssa niin ehkä CP77 kanssa on valoa tunnelin päässä:Kyllä tämä peli varmaan lopulta tulee joskus kuntoon, mutta onhan tämä nyt aika surkuhupaisaa touhua ollut toistaiseksi!
Ihmisillä unohtuu helposti että eri kohtia pelissä testaamalla kuormat ovat erilaisia, jolloin unohdetaan että eri sceneissä skaalautuvuus smt:llä voi olla aivan erilainen. Jossain hyötyy, jossain häviää.Kannattaa varmaan lukea parit muutkin 8-ydin testit.
Toivotaan että Kyberpunkero pystyisi sellaiseen No Man´s Sky -tyyppiseen comebackkiin!No jos ubisoft sai tämänkin pelin teipattua kuntoon ajan kanssa niin ehkä CP77 kanssa on valoa tunnelin päässä:
No eipä saaneet. Ei edes käynnisty omilla 18- ja 28-ytimisillä prosessoreilla. Läppärillä toimiiNo jos ubisoft sai tämänkin pelin teipattua kuntoon ajan kanssa niin ehkä CP77 kanssa on valoa tunnelin päässä:
Ei ole tullut. Eikä kyllä tietoakaan taida olla, koska tulee. Katsoin nopeasti GOG, että on päivitys kun siinä uutisissa oli. Luulin, että bugaa niin asensin koko pelin uusiksi, kunnes tajusin lukea, että tulee PC myöhemminJoko toi 1.05 patchi on tullut ladattavaksi PC:lle? Jos ei niin mihin aikaan sen pitäisi tulla jos joku tietää..?
Joko toi 1.05 patchi on tullut ladattavaksi PC:lle? Jos ei niin mihin aikaan sen pitäisi tulla jos joku tietää..?
Kaikissa Playstation Storen ja Xbox storen peleissä on ihan normaali palautusoikeus, eikä tätä ole nyt tuotu vain Cyberpunkin takia kyseisiin kauppoihin vaikka joissain uutisissa näin on ehkä asia muotoiltu.Jahas, Sony on vetänyt Kyyberpunkin kokonaan pois Playstation Storesta. Kait niillä on sukset ristissä CDPR:n lupaamien refundien takia. Refund ei ilmeisesti kuulu normaalisti Sonyn sanavarastoon lainkaan![]()
Ei ole kyllä betan asteella olevan tuotteen myyminenkään.
Vaikka nyt CDPR ansaitseekin kaiken paskan niskaansa mutta tuo tuskin on reilun pelin mukaista toimintaa.
Muutenkin typerää antaa palkintoja peleillä jotka ei ole vielä tullut myyntiin astiEi ole kyllä betan asteella olevan tuotteen myyminenkään.
Ihmettelen kyllä miten tälle on 200 palkintoa jo jaettu enennkuin peli on ollut myynnissäkään![]()
No eihän se ihan betan tasolla ole, jos tuokin sankari tykkäsi pelistä sen verran, että pelasi loppuun asti ja aikoo pelata vielä uudestaankin myöhemmin. Eihän siinä mitään, jos palauttaa rikkinäisen pelin muutaman tunnin jälkeen (tai jos peliä ei pysty bugin takia pelaamaan loppuun asti), mutta tuo on aika selkärangatonta meininkiä ja systeemin hyväksikäyttöä.Ei ole kyllä betan asteella olevan tuotteen myyminenkään.
Ihmettelen kyllä miten tälle on 200 palkintoa jo jaettu enennkuin peli on ollut myynnissäkään![]()
No oma mielipide on ainakin se, että armor ei käytännössä tee yhtään mitään. Sen voi koittaa vaikka sillä, että ostaa sen legendary armor cyberwaren niin pian kuin mahdollista ja sitten huomata, ettei survi kyllä muutu käytännössä mihinkään suuntaan.Onko tuota tavaroiden upgradetusta edes järkeä tehdä ennen kuin on end game itemit päällä ja upgradettaa sitten ne? Tuntuu että tuntikausia kerätyt komponentit katoaa muutamalla upgradella johonkin epic rintapanssariin ja saat armorin parikytä pinnaa ylös. Sitten hymyssä suin loottaat jonkun random rosvon niin sillä on uncommon t-paita jossa armori isompi mitä tuossa omassa Epic tason upgradetetussa haarniskassa.
Aika let down kyllä koko upgradetus homma.
Aika paljon riippuu siitä missä aikataulussa ne saavat pelin kuntoon. Vuolaiden kassavirtojen luulisi ainakin edesauttavan asiaa nyt, kun peli on saatu julki.Olihan tämä aivan eeppinen kämmi CDPR:ltä. Olisivat aivan hyvin voineet julkaista PC ja next-gen konsoli versiot ensin, ja last-gen vasta kun ne ovat toimivassa kunnossa. Mutta ei, piti saada rahat taskuun ennen vuoden loppua (tai vuosibonukset kärsii?), ja nyt tulevat maksamaan kovan hinnan siitä. Refundeista tulevien kustannusten lisäksi maine kärsii valtavasti, metacritic arviot ovat vapaapudotuksessa ja firman seuraava tuotos ei taatusti tule saamaan samanlaista hypeä kuin aiemmat.
Tilanne on siinä mielessä poikkeuksellinen että tietääkseni Sony ei ole koskaan aiemmin poistanut PSN:stä mitään uusia julkaisuja, vaikka viime vuosina on julkaistu kaikenlaista keskeneräistä paskaa. Ihmettelen miten PS4-versio pääsi Sonyn sertifiointitesteistä läpi, jotka ovat ymmärtääkseni melko tiukkoja juurikin esim. suorituskyvyn suhteen. Huhujen mukaan Sony antoi CDPR:lle ohituskaistan sertifioinneissa, kun on niin korkean profiilin peli, ja sai vastineeksi lupauksen että hoitavat pelin kuntoon julkaisuun mennessä. Kun näin ei sitten tapahtunut niin sukset ovat menneet pahasti ristiin firmojen välillä.Aika paljon riippuu siitä missä aikataulussa ne saavat pelin kuntoon. Vuolaiden kassavirtojen luulisi ainakin edesauttavan asiaa nyt, kun peli on saatu julki.
RDR2:n PC-versio oli myös pahasti rikki julkaisussa, mutta eipä sitä enää monikaan jaksa muistaa, kun peli on nyt kunnossa ja sen sisältö täyttä timanttia.
Tuosta videosta ja aseen lataus animaatioista tuli mieleeni että pelihän kertoo että lataus on nopeampaa jos sinulla on edes yksi panos lippaassa kuin tyhjä lipas jolloin se tekee aina ylimääräisen liikkeen ja tämän erityisesti huomasin tärkeäksi jos kiikarikiväärillä ammuskeli, tuntui kestävän ikuisuuden lataus kun tyhjällä lippaalla latasi tai se vain tuntui siltä kun oli kiireOn tässäkin huikeen hienoja yksityiskohtia. Vaikee kuvitella et olisivat npc:t sekä kyttien ja autoilijoiden ai:t jättäny tuohon kuosiin kun niin moneen muuhun on kiinnitetty huomioo.
Sulla vielä menossa act1 todnäköisesti niin odotas kun alkaa act 2 ja puhelin alkaa tosissaan soimaan, niin sinulle varmaan tulee överit siinä välissäÄhky meinasi tulla alkuun, kun niin paljon tekemistä. Mutta eiköhän tämä tästä
Toisaalta sitten myös alkaa tulla oikeita huippulaadukkaita sivuquesteja eikä pelkästään auton osto-”questeja”.Sulla vielä menossa act1 todnäköisesti niin odotas kun alkaa act 2 ja puhelin alkaa tosissaan soimaan, niin sinulle varmaan tulee överit siinä välissä![]()
Ei mutta ylipäätään äänet bugittaa. Joskus tulee ihan väärästä suunnasta, joskus hiljaisella, joskus ei ollenkaan jne.Onko kenelläkään muulla niin, että Keanun ääni tulee paljon hiljaisemmalla volumella kuin kenenkään muun hahmon? Ja siis todella merkittävä ero tuossa.
Tuohon listaan voi lisätä myös ihme kaiun, mikä välillä ilmaantuu varsinkin Jackien dialogiin.Ei mutta ylipäätään äänet bugittaa. Joskus tulee ihan väärästä suunnasta, joskus hiljaisella, joskus ei ollenkaan jne.
Reso 1080p varmaan?Ensimmäiset 1h33min pelattu ja ensifiilikset on vielä positiiviset. Grafiikat loksautti suun auki ja tuo yksityiskohtainen ja eloisa maailma näyttää ihan uskomattomalta. Nomadilla aloitin ja ensimmäiset tehtävät oli myös rautaa. Ja ei tuo AI-hahmojen tyhmyys mitenkään paha ongelma ole itselle. Ei witcherissäkään muut hahmot osanneet sanoa paria sanaa enempää. Pari bugia tosin tullut vastaan. Yhdessä cutscenessä ei hahmon tekstuurit ehtinyt latautua, vaikka peli on NVME-levyllä. Yhdessä vaiheessa taas en voinut vaihtaa auton kuvakulmaa ja kun nousin varastetusta autosta pois, yhtäkkiä tilalle spawnasi oma auto. Ei nyt vielä mitään merkittävää, mutta peli piti käynnistää uudestaan, ettei tarvinnut aina ajaa ohjaamokuvakulmalla. Uusin patch ei näköjään ole tullut vielä PC:lle.
Muuten pyörii yllättävän hyvin. Intelin i7 9700K 5Ghz, 16GB DDR4 3466Mhz ja RX 5700 ja seuraavilla asetuksilla mennään:
- Cascade Shadow Resolution ja Distance: Medium
- Volumetric Fog Resolution: Medium
- Screen Space Reflections: Ultra
- Ja loput High, Crowd Density mukaan lukien
Vaikka tuo SSR on aika raskas asetus, niin silti yöllä vesisateessa käytiin alimmillaan 59FPS. Päivällä vilkkaalla torilla alimmillaan 55FPS, mutta muuten peli pyörii enimmäkseen 60FPS yläpuolella. Freesyncin kanssa ja ohjaimella pelatessa kuitenkin ihan sulavalta tuntuu. Lisäksi pullonkaula on jatkuvasti näyttiksellä, eli i7 9700K jaksaa puskea hienosti tasaista FPS:ää. Kovimmillaan näin 85% käyttöasteen sillä. Mitään nykimisiä, FPS-droppeja tai micro stutteria en ole havainnut.
Ähky meinasi tulla alkuun, kun niin paljon tekemistä. Mutta eiköhän tämä tästä![]()