Cyberpunk 2077

Eikö nuo vertailut kannattaisi tehdä natiivin ja DLSS qualityn välillä? Pitäisi näyttää lähestulkoon samalta ja FPS-mittarissa olla 20 enemmän.
 
DLSS performance on käytännössä ainoa vaihtoehto jos haluaa pelata 4K + RT päällä RTX3080:lla.
Tämä on totta, itse kun kokeilin ultralla 4K niin oli suurin piirtein 40 fps kun käytti DLSS qualitya. Pelailen 1440p niin unohtui aivan, siellä quality riittää 60+ fps :comp:
 
Kävipä jännä homma. Otin sivutehtävän, lähdin ajelee aika lujaa autollani ja sit kun oli lapsia ylittämässä suojatietä niin autoni pysähtyi kuin seinään ja pääsin jatkaa matkaa vasta ku lapset oli ylittänyt suojatien:confused:
 
Kävipä jännä homma. Otin sivutehtävän, lähdin ajelee aika lujaa autollani ja sit kun oli lapsia ylittämässä suojatietä niin autoni pysähtyi kuin seinään ja pääsin jatkaa matkaa vasta ku lapset oli ylittänyt suojatien:confused:
Et voi vahingoittaa lapsia.

 
Itse pelaan ryzen 3600/2060S. Laitoin suosiolla 1080p, asetukset lähes täysille ja DLLS quality ilman RT, niin saa pelata tasasta 60fps. Kyllähän se tuollakin ihan hyvältä näyttää.
 
Eiköhän tähänkin saada janoisimmille tuhansia nudemodeja, kunhan malttaa odotella hetken. Kerrohan nyt mitä järkeä on verrata 9 vuotta sitten julkaistua vahvasti modattua peliä viikko sitten julkaistuun peliin tällaisen ns. ylimääräisen sisällön osalta?
Siis mitä tarkoitat?
Tarkoitus mulla ehkä valottaa sitä, että peliyhtiö olisi voinut keskittyä enemmän pelattavuuden ja muiden osa-alueiden parantamiseen, kuin mainostaa peliä esim, että voit laittaa naishahmolle vaikka kikkelin (tai miehelle vaginan) tai isommat tissit ja pelissä on dildoja ja muuta kivaa.
Ja tuskin tämä niin paljoa modikansaa kiinnostaa kuin esim skyrim, siinäkin oli enemmän sivuaktiviteetteja julkaisussa ja peli oli 10x parempi kuin tää
 
Siis mitä tarkoitat?
Tarkoitus mulla ehkä valottaa sitä, että peliyhtiö olisi voinut keskittyä enemmän pelattavuuden ja muiden osa-alueiden parantamiseen, kuin mainostaa peliä esim, että voit laittaa naishahmolle vaikka kikkelin (tai miehelle vaginan) tai isommat tissit ja pelissä on dildoja ja muuta kivaa.
Ja tuskin tämä niin paljoa modikansaa kiinnostaa kuin esim skyrim, siinäkin oli enemmän sivuaktiviteetteja julkaisussa ja peli oli 10x parempi kuin tää

Todella kummallinen tapa sanoa että Cyberpunkissa "pelattavuutta ja muita osa-alueita olisi voitu parantaa" kertomalla miten kusivehkeiden mallintaminen ja seksijutut on tehty paremmin paremmin jossain Skyrimin modissa. Et nyt kuitenkaan tuossa edellisessä viestissä puhunut juurikaan tuosta pelattavuudesta vaan tämä allaoleva, ilmeisesti pelin suurin ongelma, sai huomion:

Eikä uudelleen peluu oikein houkuta, ennenkuin pahimmat asiat on pelissä korjattu.
Menet photo modeen ja et näe itseäsi edes alasti.

Toivottavasti saadaan pian korjattua! En tiedä ollaanko me nyt katsottu ihan eri mainoksia tai ainakin keskitytty eri juttuihin, kun ei kai CDPR tätä varsinaisesti aktiivisesti mainostanut minään pornopelinä. Se kullisliderikin lähti elämään ihan omaa elämäänsä meemeissä.
 
Kävipä jännä homma. Otin sivutehtävän, lähdin ajelee aika lujaa autollani ja sit kun oli lapsia ylittämässä suojatietä niin autoni pysähtyi kuin seinään ja pääsin jatkaa matkaa vasta ku lapset oli ylittänyt suojatien:confused:
Se oli vitsi ja liittyi siihen kyseiseen tehtävään. Niitä oli muitakin sen ajomatkan aikana.

EDIT: Ois ollu kyllä hauskempi kun ne kaikki olisivat vain väistäneet pakotetun jarrun painamisen sijaan.
 
Se oli vitsi ja liittyi siihen kyseiseen tehtävään. Niitä oli muitakin sen ajomatkan aikana.

EDIT: Ois ollu kyllä hauskempi kun ne kaikki olisivat vain väistäneet pakotetun jarrun painamisen sijaan.
Tarkennuksena vielä että pikku tehtävän nimi on "Night Moves" ensimmäisellä alueella ja siinä esiintyy riimuilija Jesse Cox. 5 minuutin video, eikä ole hauskin tehtävä vaikka video sitä väittää :D
 
Nuo kyltithän oli puuroa jo valmiiksi, riippumatta resoluutiosta.

Yksi hyvä paikka vertailla on V:n asunnon ikkunasta. Tässä ensin natiivi ja sitten Performance DLSS -screenshot. Olen ympyröinyt pari kylttiä, josta puuroutumisen näkee.

Natiivi 4K:

1608321650386.png


DLSS Performance:

1608321725552.png
Jos tosiaan erot on tuossa niin ottaisin silmiä räpäyttämättä DLSS performancen 4k:lla käyttöön. Varsinkin kun FPS erona ultra/psyko karkeilla on 15fps vs 50fps. (vaimitänenytoli)
 
Jos fps erot pitää katsoa laskurin avulla ja screenshoteista ympyröidä erot niin ne ovat aivan yhdentekeviä.
 
Jos tosiaan erot on tuossa niin ottaisin silmiä räpäyttämättä DLSS performancen 4k:lla käyttöön. Varsinkin kun FPS erona ultra/psyko karkeilla on 15fps vs 50fps. (vaimitänenytoli)

Juu, eihän vaihtoehtoa käytännössä ole. Mutta kun toiset väittää että DLSS olisi täysin sama kuin natiivireso tässä pelissä, niin ei se kyllä ole.

Jos fps erot pitää katsoa laskurin avulla ja screenshoteista ympyröidä erot niin ne ovat aivan yhdentekeviä.

Ympäröin erot screenshoteista, jotta ne olisi nopea katsoa siitä. Ainakin itse huomaan jatkuvasti tuollaista aliasointia / puuroutumista pelatessa peliä. Nätiltä se toki näyttää silti, mutta voisi näyttää paremmaltakin. Vertailun vuoksi vaikkapa COD Cold Warissa en käytännössä erota DLSS:ää natiivista 4K:sta, mutta tässä erotan helposti.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi varmaan ollut parempi ratkaisu jättää ne lapset pois pelistä kokonaan :facepalm:
Lapset on usein peleissä sekä ärsyttäviä että kuolemattomia, mutta ongelmaksi tämä muodostuu lähinnä jos ne tulee pelaajan tielle tai pelissä muuten syntyy tilanne, jossa lasten tappaminen olisi järkevä vaihtoehto edetä (esim. Fallout 3 ja Little Lamplight). Toisin sanoen pelisuunnittelun rajoituksia hierotaan pelaajan naamaan. Jos pennut taas pysyy poissa jaloista, ne on helppo jättää omaan arvoonsa. Cyberpunkissa vaikuttaisi näin olevan.
 
Jossain vaiheessa niitten olisi hyvä kadotakin, ettei käy näin kuin mulla:

17.12.2020_0.20.jpg


Auto parkkiin sivutehtävän ajaksi ja huomasin etteivät NPCt osaa kiertää autoa ollenkaan kummaltakaan puolelta. :facepalm:
Lisäksi tuossa takana, hieman pinkkipaitaista kaveria edempänä on kohta johon kävelee NPC about joka 30 sekunti, seisoo paikallaan ja katoaa vaikka seisoisi sen vieressä.

Se siitä immersiosta sitten...

Auton katoamisen vielä ymmärtää, kun noita voi kutsua "etänä" - ehkä omistaja katsoi "nyt se on tyhjä, kutsutaan kotiin!!". :D

Tollainen surkea tekoäly on niin masentavaa peleissä. :cry: Niin hullu tämä tilanne tämän pelin kanssa. En ikinä olisi uskonut että kaikkien aikojen hypetetyin peli olisi tälläinen pettymys. Bugit varmaan korjaavat mutta mites kaikki poistettu sisältö mitä olivat luvanneet ja kaikki muu asiat mitä pelissä olisi parannettavaa kuten tuo tekoäly, käyttöliittymä, taidot, perkit ja poliisien naurettava teleportti spawnaus? CDPR meni rakastetuimmasta pelifirmasta vihatuimmaksi aika nopeasti. :confused2:


Tässä CohhCarnage kertoo mitä epäilee mitä pelin kehityksessä tapahtui loppuvaiheessa:


 
Jos ei mielestäsi ole, niin miksi pastesit juuri tuon videon tänne etkä vaikka naapurin Paten mielipidettä suomi24:stä?

Ööh? Mitä ihmettä sinäkin suutuit minulle. Onko pelialueella sitten kielletty striimaajien youtube videot?

CohhCarnage on maailman kuuluisin Cyberpunk 2077 fani niin luulisi että teitä kiinnostaisi tietää mitä mieltä se on nyt on kun peli on ulkona. Cohh sai jopa itsensä hahmoksi tähän peliin.
 
Viimeksi muokattu:
:)
Tuolta poimittu teksti:
Removed the memory_pool_budgets.csv file. which was not connected with the final version of the game and had no influence on it (it was a leftover file used during the development to estimate memory usage.
It had no effect on how much memory was actually allocated).
Perceived performance increase after editing the file may have been related to restarting the game

Valehteleeko ne ihan suoraan?
Itellä ainakin tuon tiedoston muokkaus vaikutti huomattavasti latausaikaan (15s -> 5s) ja about 20fps tuli lisää.

Edit: Äh vitut se mitään vaikuttanut. Kokeiltu eri lukuja ja nyt kaikilla sama tulos. Oli jostain muusta johtuvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuolta poimittu teksti:


Valehteleeko ne ihan suoraan?
Itellä ainakin tuon tiedoston muokkaus vaikutti huomattavasti latausaikaan (15s -> 5s) ja about 20fps tuli lisää.
:oops:

Jos sillä tiedostolla olisi oikeasti jotain vaikutusta niin miten peli toimisi nyt ilman sitä tiedostoa? En itse ainakaa huomannu mitää eroa muutti tiedostoa tai ei.
 
Jos Skyrimistä olisi jätetty lapset pois, kukaan ei olisi voinut tehdä "Killable Children" -modia. Eiköhän tässä käy samoin.
14920686.jpg


Tässä on muuten ollut alueita minne ei ole päässyt ajoneuvoilla vaan on ollut näkymätön seinä edessä mutta kävelen on päässyt.
 
Valehteleeko ne ihan suoraan?
Itellä ainakin tuon tiedoston muokkaus vaikutti huomattavasti latausaikaan (15s -> 5s) ja about 20fps tuli lisää.
:oops:
Voit kirjoittaa sinne tiedostoon mitä tahansa höpöä ja peli toimii silti. Kyse on siitä että pelin fps laskee joillain kun se on pitkään päällä, ja olet buutannut pelin tuota muokatessa.
 
Joku voisi katsoa montako threadia peli käynnistää 5600x:llä. Jos se on 12, niin en pääse yli että miksi 5800x:llä 8 threadia olisi nopeampi kuin 12.
 
Joku voisi katsoa montako threadia peli käynnistää 5600x:llä. Jos se on 12, niin en pääse yli että miksi 5800x:llä 8 threadia olisi nopeampi kuin 12.

Jos 5800X:llä ne kaikki 8 threadia saa oman coren, kun 5600X:llä 12 threadia joutuu jakamaan kuusi corea?
 
Jos 5800X:llä ne kaikki 8 threadia saa oman coren, kun 5600X:llä 12 threadia joutuu jakamaan kuusi corea?
Ja? Nyt on jo täysin selvää että enemmän threadeja kuin 6 vaikka HT:lla on tässä pelissä parempi kuin pelkät omat:n coren threadit. Se on todistettu.

Se mihin asti se threadimäärä skaalautuu ei. On täysin mahdotonta että 5600x olisi nopeampi 12 threadilla vs 8:lla ja 5800x ei.
 
Aika jännä tuo SMT kommentti noissa patch noteissa.. Ite kokeilin tuota hex-edittiä 5800X:llä ja kyllä sillä tuli se 10-20 FPS lisää (testattu siis ennen ja jälkeen modauksen tuoreella bootilla, eli memory leakista johtuvaa pudotusta ei ollut pohjilla). :hmm:
Tuon memory_pool_budgets.csv muokkaamisella taas ei ollut mitään havaittavaa eroa itsellä.
 
Aika jännä tuo SMT kommentti noissa patch noteissa.. Ite kokeilin tuota hex-edittiä 5800X:llä ja kyllä sillä tuli se 10-20 FPS lisää (testattu siis ennen ja jälkeen modauksen tuoreella bootilla, eli memory leakista johtuvaa pudotusta ei ollut pohjilla). :hmm:
Tuon memory_pool_budgets.csv muokkaamisella taas ei ollut mitään havaittavaa eroa itsellä.
Ja olihan niitä testituloksia muualtakin tuon hexakikkailun jälkeen joissa 5800x hyötyi. Toisaalta tompalla 1800x taas ei hyötynyt. Jos tämä piti tehdä nyt "average" kaikkien ryzenigeneraatioiden takia, niin threadcountista olisi pitänyt tehdä itse säädettävä.
 

Eikös tässä toi happosade oo? Mulla ainakin tuli joku täysin kellertävä sateentyylinen systeemi yks kerta tuossa, aattelin sen olleen happosade, heh.

Mut joo, ei tossa nyt ihan mahottomia puutoksia oo mitkä harmittais tosi paljon mut vähän: kerran kokeilin tota fast travelia ja siitä oisin kyl toivonu et olis jotain animaation tynkää et menee julkisiin sisälle jne. Toi autojen kustomointi luulis tulevan dlc:n mukana siinä missä parturit ja kehonmuokkaus. Kyttähommat on ehdottomasti päin persettä duunattu, toivottavasti ne saatais jollain tavalla kuntoon. Toi backstories osio ois myös saanu olla. Wall runningia en kaipaa kyllä yhtään enkä varsinaisesti yksittäisiin vihulaisiin hakkerointia.
 
Pitkän session aikana peli lisäksi hidastuu selvästi ja reatartin jälkeen kaikki jouheampaa.

Liittyyköhän tää siihen että mulla alkaa sisätiloissa ja jotain tiettyjä pelissä olevia näyttöjä, kulmauksia, roskiksia katsoessa tökkiin? Sit taas ulkona kadun vilinässä ja laajoilla alueilla taiäksönin aikana ei mitään ongelmia, pyörii tosi hyvin ilman notkahduksia. Tuo sisätiloissa tietyissä kulmissa / kohdissa tökkiminen on nyt pistäny häiritsevästi silmiin parin kolmen päivän aikana ja se tosiaan tapahtuu just niin että liikutan katsetta siitä jökkäävästä kohdasta pois ni loppuu pätkiminen. Välillä näyttis saattaa niissä kohdissa notkauttaa käyttöasteen 99-98 -> 94-93% mut ei läheskää aina. En oo huomioinu tota mitenkään erityisesti että olis peli ollu pitkään päällä ja vaikka oiski ni pätkimistä ei silti tapahdu missään ulkona tai muuten vaativissa kohtauksissa missä moista luulis tapahtuvan. :hmm:
 
Valehteleeko ne ihan suoraan?
Itellä ainakin tuon tiedoston muokkaus vaikutti huomattavasti latausaikaan (15s -> 5s) ja about 20fps tuli lisää.

Testasitko täysin samanlaisessa tilanteessa ja saman pelin aukioloajan jälkeen? Itse en ainakaan huomannut mitään käytännön eroa. Jos siitä jotain apua oli, se oli niin pikkuruinen parannus, että menee parhaassa tapauksessa luokkaan "ei mitään väliä".
 
Ostin 39 eurolla avaimen Gogiin ja pistin latautumaan. Jos Day 1 -patchin jälkeen tullut jo 2 patchia, joissa on hyvä lista bugikorjauksia, niin eiköhän tuota pysty jo pelaamaan. Hirveä hinku päästä kokeilemaan ja pelataan sitten joskus uudestaan lisäosien kanssa, jos peli tuosta vielä parantuu.

Nyt tullut pelattua Mafia 3:a ja tulee vähän Cyberpunkin julkaisu siitäkin mieleen. Kova hype oli päällä ennen julkaisua, screenshoteissa ja videoissa näytti hyvältä ja kehittäjät lupailivat kovasti eri ominaisuuksia. Julkaisun jälkeen selvisi, että se on aivan järkyttävän buginen, surkeasti optimoitu ja kaunis maailma on pelkkää staattista kulissia. Vieläkin täynnä bugeja tuo peli, kun 4 vuoden aikana ei ole jaksattu korjata. Tosin Mafia 3:n pahin ongelma se, että missään muussa pelissä en ole törmännyt noin tylsiin ja itseään toistaviin tehtäviin. Tuota ongelmaa ei millään patchilla korjaa ja onneksi Cyberpunkissa ilmeisesti se asia on kunnossa.
 
Ja? Nyt on jo täysin selvää että enemmän threadeja kuin 6 vaikka HT:lla on tässä pelissä parempi kuin pelkät omat:n coren threadit. Se on todistettu.

Se mihin asti se threadimäärä skaalautuu ei. On täysin mahdotonta että 5600x olisi nopeampi 12 threadilla vs 8:lla ja 5800x ei.
Lue hkultalan selitys tuolta:
 
Peli tykkää jättää muistiin joitain hylättyjä tai jopa räjäytettyjä autoja ja kuolleet ruumiitkaan eivät häviä välttämättä useiden tuntien pelaamisen jälkeen. Silti kun kadulla kääntyy sen 360-astetta ympäri niin NPC:t ja autot häviävät selän takaa tai vaihtuvat toiseen modelliin. Onko ihmekään että pelistä löytyy suorituskykyongelmia alustasta riippumatta...
 
Nimenomaan käsittelee tuota miksi 12 threadia voi nopeuttaa 5600X:lla, mutta hidastaa 5800X:lla. :facepalm:
Joo ei. Huoh. Kultala vastaa yleisesti. Tähän peliin se ei liity tasan mitenkään. Tämä asia on testattu.
 
CohhCarnage on maailman kuuluisin Cyberpunk 2077 fani niin luulisi että teitä kiinnostaisi tietää mitä mieltä se on nyt on kun peli on ulkona. Cohh sai jopa itsensä hahmoksi tähän peliin.
Minua ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa maailman kuuluisimman fanin, tupettajan, striimaajan, tai somevaikuttajan mielipiteet tästä pelistä tai ylipäänsä yhtikäs mistään asiasta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 066
Viestejä
4 650 756
Jäsenet
76 363
Uusin jäsen
steppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom