Cyberpunk 2077

Tuossa ekalla sivulla oli tälläinen kuva:
cyberpunk-2077.jpg


Jos katsoo niin onko tarkoituksena ollut cyberin kohdalla hyppää Xbox one ja PS4 yli mutta uudet konsolit tuli luultua myöhemmin ja eikä laitekanta ollut tarpeeksi iso niin piti väkisin puristaa vanhjoille konsoleille.

Jos miettii jos tämä olisi todellakin tullut vain uusille konsoleille(+pc) niin pelin myynnit eivät kummoisia olisi ollut konsolipuolella.

Uusia konsoleita ei saa ostettua, en tiedä paljon niiden myynnit tällä hetkellä on mutta uskoisin ettei niitä montaa miljoonaa ole myyty vs nykyinen yli sadan miljoonan asiakkaan laitekanta.

Kyllähän se GTAV laittoi aikanaan myös PS3/X360 koville mutta se ei taas niin buginen ilmestys ollut.
 
Tuossa ekalla sivulla oli tälläinen kuva:
cyberpunk-2077.jpg


Jos katsoo niin onko tarkoituksena ollut cyberin kohdalla hyppää Xbox one ja PS4 yli mutta uudet konsolit tuli luultua myöhemmin ja eikä laitekanta ollut tarpeeksi iso niin piti väkisin puristaa vanhjoille konsoleille.

Jos miettii jos tämä olisi todellakin tullut vain uusille konsoleille(+pc) niin pelin myynnit eivät kummoisia olisi ollut konsolipuolella.

Uusia konsoleita ei saa ostettua, en tiedä paljon niiden myynnit tällä hetkellä on mutta uskoisin ettei niitä montaa miljoonaa ole myyty vs nykyinen yli sadan miljoonan asiakkaan laitekanta.

Kyllähän se GTAV laittoi aikanaan myös PS3/X360 koville mutta se ei taas niin buginen ilmestys ollut.
Kuvan alalaidassa lukee ”Siggraph 2013” joka järkättiin heinäkuussa 2013. PS4 ja Xbox One julkaistaisiin tuolloin vasta n. 4kk päästä eli tuon hetken ”next gen” oli PS4 ja Xbox One.
 
Kuvan alalaidassa lukee ”Siggraph 2013” joka järkättiin heinäkuussa 2013. PS4 ja Xbox One julkaistaisiin tuolloin vasta n. 4kk päästä eli tuon hetken ”next gen” oli PS4 ja Xbox One.
Tuskin. Witcherin kohdalla puhutaan ihan PS4 ja Xbox Onesta, niin miks samoihin vehkeisiin viitattaisiin next geninä cyberpunkin kohdalla.
 
Mukava että peliä työstetään kovasti. Tosin ekat kuukaudet ovat turhien ps4 & xbox parissa

PC-pelaajan näkökulmasta tuolta voi tuntua: laittaan resursseja vanhojen ja tehottomien konsolien tunkkaamiseen ja bugien korjailuun. Mutta, sieltä tulee myös paljon niitä resursseja, eli rahaa pelin kehitykseen. Joten melkoista balansointia tuo, että kuinka laajaa laitteistoa pitää pelin tukea.
 
Näinhän se menee... Vielä kun ottaa huomioon mitä CEO sanoi aikaisemmin
1607955946970.png
Oikeasti tuo peli olisi ehkä pitänyt vaan skippaa noilla vanhoilla konsoleillla ja julkaista ensi kesänä aikaisintaan :D

Ongelmana on, että homma menee niin että konsolipelaajat saa pelit aina eka. Sit tulee joku 3rd party studion vasurilla väsäämä sikaraskas buginen pc-portti parin vuoden kuluttua. Mitä välii, ne on vaan pc-pelaajia?

Mutta se, että pc:lle tulis AAA-peli eka, ja konsolidudet sais odottaa? Tai että konsoliportti ois huono? Ei mahdollista. Ei konsolityypit oo vaan tottunu siihen mikä on ollu ikiajat PC-pelaajien sarka. Nyt tietää konsolityypitkin mitä PC-pelaajat on kestäneet vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.
 
Kuvan alalaidassa lukee ”Siggraph 2013” joka järkättiin heinäkuussa 2013. PS4 ja Xbox One julkaistaisiin tuolloin vasta n. 4kk päästä eli tuon hetken ”next gen” oli PS4 ja Xbox One.
Sitä mäkin mietin mutta kuitenkin Witcher 3 kohdalla puhuttaan PS4/XO:sta.

No jokatapauksessa, onhan suunnitelmat muuttuneet tässä vuosien varrella ja osa ominaisuuksista jäänyt leikkaus pöydälle mutta silti hinku takaisin Night Cityyn on kova.
 
cp2077.JPG

Mukava että peliä työstetään kovasti. Tosin ekat kuukaudet ovat turhien ps4 & xbox parissa

Vai että helmikuuhun asti saa odottaa korjauksia. Todiste siitä että liian aikaisin keskeneräisinä julkaisivat pelin ja olisi kevääseen vielä tarvinnut lisäaikaa.

Hyvä että palauttavat rahoja niille jotka niin haluavat, tosin tämän pitäisi tulla itsestäänselvyytenä, eikä CDPR minulta tästä kyllä lisäpisteitä saa.
 
Tuskin. Witcherin kohdalla puhutaan ihan PS4 ja Xbox Onesta, niin miks samoihin vehkeisiin viitattaisiin next geninä cyberpunkin kohdalla.
Cyberpunkin piti alunperin ilmestyä jo joskus 2015 kun aikoivat kehittää sitä yhtä aikaa Witcher 3:sen kanssa mutta sitten totesivat että ei riitä resurssit ja työvoima kehittää kahta isoa peliä yhtä aikaa.
 
Olisi kiva tietää jouduttiinko pelistä karsimaan paljonkin ominaisuuksia pelkästään PS4/Xboxin takia. Tuntuu oudolta että vain joitain kuukausia sitten on haastattelussa selitetty miten pelissä tulee olemaan tuhannella NPC:llä käsin tehdyt päivittäiset rutiinit jos tuollaista ominaisuutta ei ole missään vaiheessa ollut olemassakaan?

Ehkä oli lopulta pakko vaan heittää resurssisyöppöjä juttuja roskiin kun ei saatu vanhoilla koneilla pelaamaan ja konsolipelaajat olisivat suuttuneet vielä enemmän jos pelkästään heiltä jää ominaisuuksia uupumaan.
 
Olisi kiva tietää jouduttiinko pelistä karsimaan paljonkin ominaisuuksia pelkästään PS4/Xboxin takia. Tuntuu oudolta että vain joitain kuukausia sitten on haastattelussa selitetty miten pelissä tulee olemaan tuhannella NPC:llä käsin tehdyt päivittäiset rutiinit jos tuollaista ominaisuutta ei ole missään vaiheessa ollut olemassakaan?

Ehkä oli lopulta pakko vaan heittää resurssisyöppöjä juttuja roskiin kun ei saatu vanhoilla koneilla pelaamaan ja konsolipelaajat olisivat suuttuneet vielä enemmän jos pelkästään heiltä jää ominaisuuksia uupumaan.
Suurin kysymys onkin aiotaanko PS4/Xbone versiot pitää ns. feature parityssa mukana, vai jätetäänkö ne taakse ja esim. DLC:t tulisivat pelkästään PS5/XSX/PC?
 
Olisi kiva tietää jouduttiinko pelistä karsimaan paljonkin ominaisuuksia pelkästään PS4/Xboxin takia. Tuntuu oudolta että vain joitain kuukausia sitten on haastattelussa selitetty miten pelissä tulee olemaan tuhannella NPC:llä käsin tehdyt päivittäiset rutiinit jos tuollaista ominaisuutta ei ole missään vaiheessa ollut olemassakaan?

Ehkä oli lopulta pakko vaan heittää resurssisyöppöjä juttuja roskiin kun ei saatu vanhoilla koneilla pelaamaan ja konsolipelaajat olisivat suuttuneet vielä enemmän jos pelkästään heiltä jää ominaisuuksia uupumaan.

Jotain isompiakin ominaisuuksia on varmaan jouduttu karsimaan vielä kalkkiviivoilla keskeneräisinä, mutta voihan sitä ainakin haaveilla että bugien korjaamisen jälkeen peruspeliinkin saadaan vielä lisää sisältöä ja viilauksia. DLC:t tietty sitten vielä erikseen.
 
Vai että helmikuuhun asti saa odottaa korjauksia. Todiste siitä että liian aikaisin keskeneräisinä julkaisivat pelin ja olisi kevääseen vielä tarvinnut lisäaikaa.

Hyvä että palauttavat rahoja niille jotka niin haluavat, tosin tämän pitäisi tulla itsestäänselvyytenä, eikä CDPR minulta tästä kyllä lisäpisteitä saa.

Muistaakseni Redditissä oli informaatio, että CDPR omien kehittäjien arvioineen, että vielä ainakin 4 kuukautta olisi tarvittu, jotta peli olisi ollut valmis julkaistavaksi. Viimeisimmät uutiset korjauksista kyllä tukevat tätä näkemystä.

Toisaalta, jotkut ovat väittäneet, että myös Witcher 3 olisi julkaisu hetkellä varsin buginen. Tästä itsellä ei ole kokemusta, kun se ostin myöhemmin. Kuitenkin streameja katsoessa en nähnyt juurikaan bugeja. Joskin tilannehan on voinut olla hieman samankaltainen kuin nytkin, että bugeja on osalla pelaajista ja toisilla vain vähän.
 
Muistaakseni Redditissä oli informaatio, että CDPR omien kehittäjien arvioineen, että vielä ainakin 4 kuukautta olisi tarvittu, jotta peli olisi ollut valmis julkaistavaksi. Viimeisimmät uutiset korjauksista kyllä tukevat tätä näkemystä.

Toisaalta, jotkut ovat väittäneet, että myös Witcher 3 olisi julkaisu hetkellä varsin buginen. Tästä itsellä ei ole kokemusta, kun se ostin myöhemmin. Kuitenkin streameja katsoessa en nähnyt juurikaan bugeja. Joskin tilannehan on voinut olla hieman samankaltainen kuin nytkin, että bugeja on osalla pelaajista ja toisilla vain vähän.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Pistinki jo aikasemmin. On se torakka ollu melko velmu :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ja tässä on tää 2018 vuoden WIP video pelistä.
 
Mukava että peliä työstetään kovasti. Tosin ekat kuukaudet ovat turhien ps4 & xbox parissa

Konsolipelaajat vedettiin ihan kölin ali. CB 2077 pyörii vanhoilla konsoleilla joku 20fps ja kaatuu solkenaan. Ennen julkasua CDProjectRed tyyppit mainostaa peliä pyörii yllättävän hyvin vanhoilla konsoleilla. Sen lisäksi pelissä ei ole vielä mitään uudensukupolven konsoleiden ray tracing tukea. Noiden ei oikeestaan olis edes pitäny julkasta tätä peliä konsoleille. PC:llä tää on kyllä pelattava jos sietää bugeja.

Itse olen törmännyt pääasiassa graafisiin bugeihin ja siihen, että joku ase tippuu pois quickslotista takas inventoryyn itsekseen. Tänään huomasin, että yksi jamppa myy ilmasia cyberwarea kaupassa.

Kaikkein vähiten bugeja tuntuu olevan ns. päätehtävissä niitä ilmeisesti on hiottu eniten. PC:llä ei ole ollu itselläni yhtään kaatumista 15 tuntia pelannu tätä. Mutta ei tätä täysin bugittomaksi voi sanoa.
 
Muistaakseni Redditissä oli informaatio, että CDPR omien kehittäjien arvioineen, että vielä ainakin 4 kuukautta olisi tarvittu, jotta peli olisi ollut valmis julkaistavaksi. Viimeisimmät uutiset korjauksista kyllä tukevat tätä näkemystä.

Toisaalta, jotkut ovat väittäneet, että myös Witcher 3 olisi julkaisu hetkellä varsin buginen. Tästä itsellä ei ole kokemusta, kun se ostin myöhemmin. Kuitenkin streameja katsoessa en nähnyt juurikaan bugeja. Joskin tilannehan on voinut olla hieman samankaltainen kuin nytkin, että bugeja on osalla pelaajista ja toisilla vain vähän.

Juu oli Witcherissäkin bugeja julkaisussa, muttei ollut läheskään näin rikki.
 
[/QUOTE]
Cyberpunkin piti alunperin ilmestyä jo joskus 2015 kun aikoivat kehittää sitä yhtä aikaa Witcher 3:sen kanssa mutta sitten totesivat että ei riitä resurssit ja työvoima kehittää kahta isoa peliä yhtä aikaa.
Vaikea uskoa että olisi muka pitäny tulla samaan aikaan witcher 3 pelin kanssa
 
Jaahas sitä olikin viikonlopun aikana tullut joku päivitys jonka jälkeen alkoikin itsellä temppuilla peli. Heti kun lähden liikkumaan niin alkaa peli jäätyä tasaisin väliajoin noin sekuntiksi, paikallaan kun hiirtä pyörittää niin ei mitään ongelmaa. Välittömästi kun liikahdan niin alkaa tuo sekuntin jäätyminen noin joka viiden sekunnin välein. Onkos muilla tullut vastaavaa?

edit: lähtikin mystisesti pelittämään kun olin käynyt muutaman kerran winukassa alt+tabilla. :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Miulla se päivitys rikko pelin, tuli vaan "Cyberpunk has flatlined" käynnistäessä... Steamista file integrity check -> löyty joku ropleema, ja Steam latas jonku 7,5gt filun, jonka jälkeen lähti taas pelittämään.
 
Jaahas sitä olikin viikonlopun aikana tullut joku päivitys jonka jälkeen alkoikin itsellä temppuilla peli. Heti kun lähden liikkumaan niin alkaa peli jäätyä tasaisin väliajoin noin sekuntiksi, paikallaan kun hiirtä pyörittää niin ei mitään ongelmaa. Välittömästi kun liikahdan niin alkaa tuo sekuntin jäätyminen noin joka viiden sekunnin välein. Onkos muilla tullut vastaavaa?

edit: lähtikin mystisesti pelittämään kun olin käynyt muutaman kerran winukassa alt+tabilla. :hmm:

Alkoi tuo sama temppuilu itselläkin. Aina kun pelin avaa niin hetken tuota jäätymistä kestää ja menee itsekseen ohi.
 
On kyllä outoa kuinka suuri hajonta bugien raportoinnissa on. Jotkut eivät ole nähneet paria leijuvaa esinettä enempää kun taas toisilla (minulla) niitä tulee vastaan lähes joka paikassa ja muita, ärsyttävämpiä, bugeja on 11 tuntiin tullut enemmän kuin kourallinen.
Ei tässä ole mitään outoa. Jotkut on peleistä niin innoissaan, että ne on niille "bugittomia" vaikka välillä lentelee autot taivaalle ja NPC:t kävelee talojen läpi, tehtävät jumahtaa kun tapahtuu jotain jne. kun niistähän pääsee pikkuvaivalla lataamalla vaan saven. Toisille noi tuhoaa immersion totaalisesti. Ihmiset kokee asiat eri tavalla ja ne pelaa pelit eri tavalla. Jotkut painaa tehtävästä toiseen lukematta mitään ja toiset laahaa joka kulman kääntämässä kaikki pikkukivet ja koluamassa roskikset, että jos löytyisi lisää sisältöä. Että ei sitä sen enempää kannata ihmetellä jos joillain ei ole mitään bugeja ja toisilla niitä on vaikka ja kuinka, kyllä niitä kaikilla on, mutta ne ei näe niitä samalla tavalla merkittävinä.
 
Viimeksi muokattu:
Että ei sitä sen enempää kannata ihmetellä jos joillain ei ole mitään bugeja ja toisilla niitä on vaikka ja kuinka, kyllä niitä kaikilla on, mutta ne ei näe niitä samalla tavalla merkittävinä.

Varmasti riippuu myös kokoonpanosta, kuinka paljon erinäköisiä bugeja esiintyy. Todennäköisesti tehokkaammilla koneilla pelikokemus on sujuvampi.
 
Ei tässä ole mitään outoa. Jotkut on peleist niin innoissaan, että ne on niille "bugittomia" vaikka välillä lentelee autot taivaalle ja NPC:t kävelee talojen läpi, tehtävät jumahtaa kun tapahtuu jotain jne. kun niistähän pääsee pikkuvaivalla lataamalla vaan saven. Toisille noi tuhoaa immersion totaalisesti. Ihmiset kokee asiat eri tavalla ja ne pelaa pelit eri tavalla. Jotkut painaa tehtvst toiseen lukematta mitn ja toiset laahaa joka kulman kääntämässä kaikki pikkukivet ja koluamassa roskikset, että jos löytyisi lisää sisältöä. Että ei sitä sen enempää kannata ihmetellä jos joillain ei ole mitään bugeja ja toisilla niitä on vaikka ja kuinka, kyllä niitä kaikilla on, mutta ne ei näe niitä samalla tavalla merkittävinä.

Kaikkia tehtäviä ei kyllä voi suorittaa vaikka kuin lataisit uutta savea. Tuli semmone sivutehtävä missä pitäis mennä Scorpion
hautajaisiin
mutta ei. Tehtävässä pitää mennä Scorpion autoon ja sillä seurata Mitchiä mutta vittu ei niin ei. Auto ei liiku senttiäkään ja yrittänyt sitä työntää muilla autoilla ym. Ei vaan liiku. Reload aikaisempaan ajankohtaan ei myöskään auttanut. Tuli sitten eka Job Failed ja lie mitä loottia ja lorea jäi saamatta..

Muita kovin pahoja bugeja ei ollut, mutta viimeisin pelisessio päättyi minulla alt+f4 kun ei vaan vittu jaksa tota random kuolemista. Yritä siinä seikkailla ja tutkia joka nurkka kun jos erehdyt "väärästä" kohtaa kiipeämään niin hahmo vaan yhtäkkiä ilman mitään syytä kuolee. Pelissä ei ole edes quicksavea niin edellinen tallennus oli taas lie millon. F5 on muka olevinaan quicksave mutta quicksavea en pysty silti lataamaan mitenkään mikäli satun kuolemaan joten .. mitähän vittua? Ja keybindeissa ei ole quick save/loadia ollenkaan joten liekö koko ominaisuutta edes pelissä.
 
Pelissä ei ole edes quicksavea niin edellinen tallennus oli taas lie millon. F5 on muka olevinaan quicksave mutta quicksavea en pysty silti lataamaan mitenkään mikäli satun kuolemaan joten .. mitähän vittua? Ja keybindeissa ei ole quick save/loadia ollenkaan joten liekö koko ominaisuutta edes pelissä.
On se F5 quick save ja toimii täällä. Se vaan tallentaa niin nopeasti, eikä näytöllä lue mitään, vilahtaa vaan punainen kuvake yläreunassa. Sitä en tiedä miksi ei toimi...
 
Ei bugit riipu kokoonpanosta.

Kyllä ne voi riippua. Ei toki kaikki, mutta esim. jotkut puuttuvat tekstuurit saattavat riippua siitä kuinka nopea SSD on syöttämässä tavaraa GPU:lle, jumittamiset voi johtua tietyistä komponenteista/ajureista jotka eivät suostu toimimaan kunnolla CP2077 enginen kanssa jne.

Itsellä 30h lasissa ja kerran kävi niin, että yhdessä tehtävässä V ei suostunut ottamaan asetta esille kun piti. Uudelleen lataamalla viimeisin save korjaantui. Lisäksi pari kertaa on ollut näitä leijuvia objekteja ja kerran tipuin jossain tehtävässä joidenkin konttien väliin siten, että en päässyt sieltä pois. Mutta kertaakaan ei ole kaatunut. Paljon huonomminkin voisi olla asiat. Kokonaisuutena tämä on ollut ihan huippuviihdettä, tehtävänsuunnittelu on parhaimmillaan ihan huippuluokkaa.
 
On se F5 quick save ja toimii täällä. Se vaan tallentaa niin nopeasti, eikä näytöllä lue mitään, vilahtaa vaan punainen kuvake yläreunassa. Sitä en tiedä miksi ei toimi...

Mutta miten se quickloadataan? F8:llako sit? Ois toki voinu testata eikä vaan todeta että paska ei toimi. Mulla ei ainakaan näy quicksaveja ollenkaan siinä Load Game menussa jossa tietenkin olen, mikäli quicksave -> flatlined
 
Olisi kiva tietää jouduttiinko pelistä karsimaan paljonkin ominaisuuksia pelkästään PS4/Xboxin takia. Tuntuu oudolta että vain joitain kuukausia sitten on haastattelussa selitetty miten pelissä tulee olemaan tuhannella NPC:llä käsin tehdyt päivittäiset rutiinit jos tuollaista ominaisuutta ei ole missään vaiheessa ollut olemassakaan?

Ehkä oli lopulta pakko vaan heittää resurssisyöppöjä juttuja roskiin kun ei saatu vanhoilla koneilla pelaamaan ja konsolipelaajat olisivat suuttuneet vielä enemmän jos pelkästään heiltä jää ominaisuuksia uupumaan.

Jos näin on, niin olisivat saaneet enemmänkin heittää niitä roskiin, kun eipä se suorituskyky PC:lläkään ole lähelläkään hyvää. Joo, 60fps+ pääsee selkeästi keskivertoa paremmalla raudalla, mutta erittäin suurelta osaa pelaajakunnasta ei kovin hyvää rautaa löydy, joten olettaisin, että keskivertopelaaja joutuu vetämään tyyliin 30fps, joka on yhtä lailla pelikelvoton kuin konsolitkin.

Ja eipä se huippukonekaan tätä kovin mairittelevasti pyöritä, kun jossain 100fps paikkeilla menee maksimirajat (tosin, en oo nähnyt kenenkään testaavan näillä parhailla prossuilla crowd density lowilla, että ehkä se tosta jonkin verran ylemmäs saattaisi mennä).
 
Itekki meinasin testailla tota hexa edittiä, mutta editori ei löydä tuota 75 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08 koodia ollenkaan...
Eikös se siitä cyperpunk2077.exe:stä pitäs löytyä... :hmm:
 
Jos näin on, niin olisivat saaneet enemmänkin heittää niitä roskiin, kun eipä se suorituskyky PC:lläkään ole lähelläkään hyvää. Joo, 60fps+ pääsee selkeästi keskivertoa paremmalla raudalla, mutta erittäin suurelta osaa pelaajakunnasta ei kovin hyvää rautaa löydy, joten olettaisin, että keskivertopelaaja joutuu vetämään tyyliin 30fps, joka on yhtä lailla pelikelvoton kuin konsolitkin.

Ja eipä se huippukonekaan tätä kovin mairittelevasti pyöritä, kun jossain 100fps paikkeilla menee maksimirajat (tosin, en oo nähnyt kenenkään testaavan näillä parhailla prossuilla crowd density lowilla, että ehkä se tosta jonkin verran ylemmäs saattaisi mennä).

Nyt on kyllä pakko kysyä että miten sen sitten pitäisi pyöriä huippukoneilla, jos tämä ei riitä? 4K:lla RT päällä tämä oli jo launchissa ihan uskomattoman hyvän näköinen ja muistan fps:n tippuneen tasan yhdessä paikassa silmin havaittavasti (klubilla aina samalle baarimikolle jutellessa kuva tahmasi ehkä sekunnin). Ja tämä vielä ennen noita viimeisimpiä twiikkauksia. Miksi tällaisessa pelissä edes pitäisi päästä jonnekin 100fps:ään? E-sportsit ja nopeatempoisemmat pelit sitten erikseen.

Saa kai tämän vähän vanhemmillakin koneilla pyörimään ihan kohtuullisen hyvin, kun karsii vähän laadusta. Vanhojen konsolien omistajien porun kyllä ymmärrän, kun niillä tämä oli kaiketi ihan oikeasti pelikelvoton, eikä konsolipelaaja voi oikein tehdä muuta kuin palauttaa pelin tai odotella patcheja.
 
Itekki meinasin testailla tota hexa edittiä, mutta editori ei löydä tuota 75 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08 koodia ollenkaan...
Eikös se siitä cyperpunk2077.exe:stä pitäs löytyä... :hmm:

Kai haet Hex-values välilehdellä? Itsekin ihmettelin jonkin aikaa, kun vakiona haussa on auki text-String ikkuna. Tämä siis HxD:llä.
 
Itekki meinasin testailla tota hexa edittiä, mutta editori ei löydä tuota 75 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08 koodia ollenkaan...
Eikös se siitä cyperpunk2077.exe:stä pitäs löytyä... :hmm:
Riippuu vähän mitä editoria käytät, mutta ainakin HxD menee CTRL+F -> Hex-values tabi auki ja sitten hakukenttään tuo.
 
Nyt on kyllä pakko kysyä että miten sen sitten pitäisi pyöriä huippukoneilla, jos tämä ei riitä? 4K:lla RT päällä tämä oli jo launchissa ihan uskomattoman hyvän näköinen ja muistan fps:n tippuneen tasan yhdessä paikassa silmin havaittavasti (klubilla aina samalle baarimikolle jutellessa kuva tahmasi ehkä sekunnin). Ja tämä vielä ennen noita viimeisimpiä twiikkauksia. Miksi tällaisessa pelissä edes pitäisi päästä jonnekin 100fps:ään? E-sportsit ja nopeatempoisemmat pelit sitten erikseen.

Saa kai tämän vähän vanhemmillakin koneilla pyörimään ihan kohtuullisen hyvin, kun karsii vähän laadusta. Vanhojen konsolien omistajien porun kyllä ymmärrän, kun niillä tämä oli kaiketi ihan oikeasti pelikelvoton, eikä konsolipelaaja voi oikein tehdä muuta kuin palauttaa pelin tai odotella patcheja.
Jännä juttu sinänsä ettei kukaan valittanut olevan pelikelvoton, kun ps3 / 360 sukupolven aikaan julkaistiin järkyttävää kuraa, joiden fps oli jotain 20-30 vahvasti vaihdellen. Sen jälkeen kun digital foundry alkoi analysoida pelejä, niistä tuli peli kelvottomia. :hmm:
 
Jännä juttu sinänsä ettei kukaan valittanut olevan pelikelvoton, kun ps3 / 360 sukupolven aikaan julkaistiin järkyttävää kuraa, joiden fps oli jotain 20-30 vahvasti vaihdellen. Sen jälkeen kun digital foundry alkoi analysoida pelejä, niistä tuli peli kelvottomia. :hmm:
Niin, todella jännä juttu että standardit nousevat ajan myötä kun tekniikka kehittyy...:D
 
Jännä juttu sinänsä ettei kukaan valittanut olevan pelikelvoton, kun ps3 / 360 sukupolven aikaan julkaistiin järkyttävää kuraa, joiden fps oli jotain 20-30 vahvasti vaihdellen. Sen jälkeen kun digital foundry alkoi analysoida pelejä, niistä tuli peli kelvottomia. :hmm:

Se oli sitä aikaa kun tosissaan monella it-foorumeilla monet käyttäjät inttivät "ettei ihmisen silmä näe yli 24fps:ää niin ihan sama olla max 30" :x3:
 
Witcher 3 oli kuitenkin rakennettu Witcher 2 pohjalle. Cyberpunk on taas rakennettu alusta alkaen uudistetun grafiikkamoottorin päälle joten ehkä tuolla on jotain tekemistä asian kanssa.
Eikös Cyberpunk käytä samaa pelimoottoria kuin Witcher 3? Eli pitäisi olla tuttu työkalu kehittäjille. Korjatkaa jos olen väärässä.

Pikaisella googlauksella todistin itseni vääräksi.
 
Mutta miten se quickloadataan? F8:llako sit? Ois toki voinu testata eikä vaan todeta että paska ei toimi. Mulla ei ainakaan näy quicksaveja ollenkaan siinä Load Game menussa jossa tietenkin olen, mikäli quicksave -> flatlined
Sinne load game -menuun ne tulee näkyviin jos toimii.
 
Kai niiden luulisi korjaavan tuon AMD SMT:n pikaisesti vai tuleeko tästä operaatio, että jokaisen päivityksen jälkeen pitää käydä itse puukottamassa .exeä :btooth:
 
Ei kyllä huvittais alkaa hex-editorilla värkkäämään. Kai ne tajuaa pätsätä tuon seuraavassa päivityksessä?
 
Nyt on kyllä pakko kysyä että miten sen sitten pitäisi pyöriä huippukoneilla, jos tämä ei riitä? 4K:lla RT päällä tämä oli jo launchissa ihan uskomattoman hyvän näköinen ja muistan fps:n tippuneen tasan yhdessä paikassa silmin havaittavasti (klubilla aina samalle baarimikolle jutellessa kuva tahmasi ehkä sekunnin). Ja tämä vielä ennen noita viimeisimpiä twiikkauksia. Miksi tällaisessa pelissä edes pitäisi päästä jonnekin 100fps:ään? E-sportsit ja nopeatempoisemmat pelit sitten erikseen.

Saa kai tämän vähän vanhemmillakin koneilla pyörimään ihan kohtuullisen hyvin, kun karsii vähän laadusta. Vanhojen konsolien omistajien porun kyllä ymmärrän, kun niillä tämä oli kaiketi ihan oikeasti pelikelvoton, eikä konsolipelaaja voi oikein tehdä muuta kuin palauttaa pelin tai odotella patcheja.

No riippunee varmaan siitä, mikä susta on "kohtuullisen hyvin". Tyyliin ryzen 3600 on se minimi, jolla saa keskimäärin 60fps (ja omasta mielestä 60fps on melkoisen pelikelvoton, koska aiheuttaa sekä pahoinvointia että tähtäämisen huomattavaa vaikeutumista). Kaikille ne grafiikat ei oo se tärkein juttu vaan pelin pitää olla myös pelikelvollinen, että siitä voi edes yrittää nauttia. Ja ei, asetuksilla ei ole siinä vaiheessa mitään väliä, kun tulee se prossun pullonkaula vastaan. Crowd density on käytännössä ainoa, joka vaikuttaa siinä vaiheessa ja ei se todellakaan tee ihmeitä.

Vaikka tässä pelissä onkin suuressa osassa se, että istutaan kuuntelemassa repliikkejä, niin on siinä silti liikkumista ja taisteluakin, jossa sitä fps:ää sitten kaipaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kai niiden luulisi korjaavan tuon AMD SMT:n pikaisesti vai tuleeko tästä operaatio, että jokaisen päivityksen jälkeen pitää käydä itse puukottamassa .exeä :btooth:

Korjauksesta on jo drag and drop modiversio niin ei tarvitse puukottaa joka kerta exeä. Tuon toimiakseen pitää olla alkuperäinen exe.

Myös githubista löytyy tuo sama modi.

Kannatta silti huomioida että tuo SMT fixi ei paranna fps kaikilla ryzen prosessoreilla, kuten 5900x ja 5950x. Hyötyä tulee testien mukaan maksimissan 8-ytimisillä.
 
Korjauksesta on jo drag and drop modiversio niin ei tarvitse puukottaa joka kerta exeä. Tuon toimiakseen pitää olla alkuperäinen exe.

Myös githubista löytyy tuo sama modi.

Kannatta silti huomioida että tuo SMT fixi ei paranna fps kaikilla ryzen prosessoreilla, kuten 5900x ja 5950x. Hyötyä tulee testien mukaan maksimissan 8-ytimisillä.

Puukottamisella tarkoitin myös tuon käyttöä vaikka se ei toki viestistäni käynyt mitenkään selville.

Mutta ei tuokaan ole millään tavalla käytännöllinen loppuseltaan pitkällä tähtäimellä, vaikkakin lupaillaan ettei tarvitse joka päivityksen jälkeen tehdä. Mikä on sitten totuus, tarviiko vai ei.
 
No riippunee varmaan siitä, mikä susta on "kohtuullisen hyvin". Tyyliin ryzen 3600 on se minimi, jolla saa keskimäärin 60fps (ja omasta mielestä 60fps on melkoisen pelikelvoton, koska aiheuttaa sekä pahoinvointia että tähtäämisen huomattavaa vaikeutumista). Kaikille ne grafiikat ei oo se tärkein juttu vaan pelin pitää olla myös pelikelvollinen, että siitä voi edes yrittää nauttia. Ja ei, asetuksilla ei ole siinä vaiheessa mitään väliä, kun tulee se prossun pullonkaula vastaan. Crowd density on käytännössä ainoa, joka vaikuttaa siinä vaiheessa ja ei se todellakaan tee ihmeitä.

Vaikka tässä pelissä onkin suuressa osassa se, että istutaan kuuntelemassa repliikkejä, niin on siinä silti liikkumista ja taisteluakin, jossa sitä fps:ää sitten kaipaa.

Ai kun edellisessä viestissä kirjoitit, että se konsoleiden 30fps on pelikelvoton, mutta nyt sitten myös PC:n 60fps on "melkoisen pelikelvoton". Ei siinä, kyllä alle 60fps nakertaa itsellänikin kokemusta ja ennemmin sitten ruksii jotain asetuksia pienemmälle, jotta pyörii sulavasti.

Ei nyt ollut tarkoitus vängätä aiheesta, kun kaikki kokee tuon fps-asian vähän eri tavalla ja onhan tässä tosiaan myös paljon tuota räiskintää ja ajelua. Särähti vaan tuo edellisen viestin kohta, etteikö tätä saisi pyörimään hyvin edes uudella koneella. Omaan makuun tasainen 60-70fps (ilman droppeja) ~kaikki ultralla oli vain positiivinen yllätys, enkä osaa oikein enempää kaivata, vaikka nettiräiskinnöissä ym. onkin tottunut niihin +100fps lukemiin.
 
No riippunee varmaan siitä, mikä susta on "kohtuullisen hyvin". Tyyliin ryzen 3600 on se minimi, jolla saa keskimäärin 60fps (ja omasta mielestä 60fps on melkoisen pelikelvoton, koska aiheuttaa sekä pahoinvointia että tähtäämisen huomattavaa vaikeutumista). Kaikille ne grafiikat ei oo se tärkein juttu vaan pelin pitää olla myös pelikelvollinen, että siitä voi edes yrittää nauttia. Ja ei, asetuksilla ei ole siinä vaiheessa mitään väliä, kun tulee se prossun pullonkaula vastaan. Crowd density on käytännössä ainoa, joka vaikuttaa siinä vaiheessa ja ei se todellakaan tee ihmeitä.

Vaikka tässä pelissä onkin suuressa osassa se, että istutaan kuuntelemassa repliikkejä, niin on siinä silti liikkumista ja taisteluakin, jossa sitä fps:ää sitten kaipaa.
En ole koskaan aiemmin kuullut, että 60 FPS aiheuttaisi pahoinvointia. Voi olla telkkarin katsominenkin tuollaiselle ihmiselle hankalaa kun se ei ole kuin 30 FPS. Yleensä se on alhainen FOV mikä aiheuttaa pahoinvointia ja varsinkin jos on head bobbingia mukana, mutta että 60 FPS.
 
Alkaa olla main guest lähellä loppuuaan. Yrittäny rushia loppuun asti, ei jaksa enää side guesteja, liian bugisia, tai ei kiinnosta.
Tuossa ylläkin mainittiin, niin main guest on kyllä hiottu loppuun, siinä ei ole pahempia bugeja, muuta kuin että suurimman osan aikaa ei ole mitään käryä mitä tapahtuu, miksi pitää ampua ja ketä noi on?

Ei jaksa ottaa previous savea ja kokeilla eri pelitapaa, yksi päätehtävä tässä olisi kait voinut pelata stealthina, mutta vahingossa otin aseen käteen ja kaikki muuttu hostileksi, no pääsi sen noinkin läpi, tuossa varmaan olisi ollut joku faction jolla tehtäviä.
Ei kyllä jaksa varmaan toista pelikertaa ennenkuin korjaavat pahimmat bugit ja pelimekaaniikat.
Katotaan kun tulee ensimmäisiä DLC:eitä

Pelasin itse prey:n läpi muutama kk sitten, sekin sai huonoja arvosteluja aluksi bugisuuden takia, mutta nyt oli käytännölssä kaikki korjattu, pelinä sekin on parempi kuin tää cp77, kaikki pelimekaanikat yms toimii paremmin, tosin pienempi ja ei mikään iso open world.

Ehkä tässä haukattiin hiukan liion iso pala, tuskin tätä kokonaisuudessaan tullaan koskaan korjaamaan.
Hyvin on kuitenkin viihtynyt tähän asti vaikka aina ei ole kärryillä mitä tapahtuu, luoteja päähän ja väliin dildolla hakkailee, pelin paras melee ase yhä.

Pari vinkkiä mitä nyt näin 25h pelanneen huomannut.
Autoja ei kannata ostaa, ne maksaa liikaa ja sideguesteista saa myös kulkuneuvoja.
Gorilla arms? täh mitä häh?, ei kannata ostaa, luulin, että noilla saa nuo "locked door" auki niinkuin descriptionissa lukee, mutta mitää ei tapahtu, samoin kuin ovet jotka vaatii voimaa (body) ei aukea. joko kyseessä on bugi, tai jäänyt implementoimatta, tai description on väärin. nyrkkeilyyn kait nuo auttaa, tosin sitä en ole kokeillut. tai ihan vaan noi on perseestä, älä osta.

pelissä pääsee pitkälle ja varmaan ihan loppuun asti ilman yhtään implanttia, tuntuu olevan ihan turhuus implanit ja modit, niiden apu peliin on mitätön.
Aseilla ei ole mitään väliä, suurin osa on samanlaisia ja aika mitäänsanomattomia, kaikki kuolee aika sama käyttääkö snipua, pislaa vai meleetä
Kannattaa säästää aina yksi tai kaksi stat pointia kun levelöit, voi tulla vastaan ovi jonka haluat auki, mutta statit ei riitä, sen voi käyttää siihen oveen, gorilla arms ei ainakaan tee hölkäsen pölähdystäkään.
perkkejä saa liian vähän ja suurin osa on aika mitättömässä osassa peliä, hp regen ja pari muuta jotka on tarpeen, ja rahan hakkerointi esim, noita pitäs kyllä ehdottomasti muutella.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
286 825
Viestejä
4 923 873
Jäsenet
79 254
Uusin jäsen
sami.a

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom