Cyberpunk 2077

DLSS päälle tai resoa alas. Tai jos on joku 4/6-core intel ilman SMT:tä niin se vaihtoon.

R7 2700x 2k näytöllä, tuntuu tosiaan ettei kirjaimellisesti millään asetuksella (paitsi rt) ole merkitystä eli DLSS eri asetuksillakaan ei muuta tilannetta. GPU käyttöaste näytti tosin olevan vain 50% luokkaa...
 
Itsellä nousi CPU käyttö hex kikan jälkeen, mutta ei mitään vaikutusta tuntunut olevan FPS:ään. Muutenkin ainoa asetus millä tuntuu olevan vaikutusta on rt päälle/pois(ja tämäkin ehkä 10-15 luokkaa). 3080 ja sisätiloissa niukasti 50 päästään ilman rt, ulkona ehkä 30+. Vähän tämä toivottomalta tuntuu :).
Kerrotko lopun kokoonpanon ja resoluution jolla pelaat? Entä onko DLSS päällä?


Vinkkinä kaikille että kannattaa ripperdoc:lla käydä laittamassa jalkoihin tuplahyppy modit niin pelistä tulee huomattavasti hauskempi ja lähes parkourmainen kun voi pomppia talojen katolta toiselle ja "kiivetä" seiniä ylös.
 
R7 2700x 2k näytöllä, tuntuu tosiaan ettei kirjaimellisesti millään asetuksella (paitsi rt) ole merkitystä eli DLSS eri asetuksillakaan ei muuta tilannetta. GPU käyttöaste näytti tosin olevan vain 50% luokkaa...
bugittaa jos gpu käyttöaste noin alhainen, mulla auttoi koneen uudelleen käynnistys.
 
Kerrotko lopun kokoonpanon ja resoluution jolla pelaat? Entä onko DLSS päällä?


Vinkkinä kaikille että kannattaa ripperdoc:lla käydä laittamassa jalkoihin tuplahyppy modit niin pelistä tulee huomattavasti hauskempi ja lähes parkourmainen kun voi pomppia talojen katolta toiselle ja "kiivetä" seiniä ylös.

3080, Ryzen 7 2700x, 2560x1440 näyttö, olen testannut sekä DLSS päällä että pois sekä eri DSLL asetuksilla. Low -> Ultra ei myöskään mitään muutosta fps:ään. Täytyy tuota GPU käyttöastetta tutkia, ei tosiaan cyberpunkissa ole kuin 50%.
 
Onko kukaan kokeillut tuota prossusäätöä R5 3600 kanssa? Täällä ei kyllä sinänsä ongelmia ja 3070 käyttöaste siellä 90-100% paikkeilla kun prossu pyörii siellä 50%.
1440p resoluutio. Mahtaako tuolla mitään saavuttaa tällä kokoonpanolla? Ihan heprealta kuulostaa koko tuo tekeminen, niin en viitsisi alkaa säätämään jos sillä mitään hyötyä ei saavuta.
 
Onko kukaan kokeillut tuota prossusäätöä R5 3600 kanssa? Täällä ei kyllä sinänsä ongelmia ja 3070 käyttöaste siellä 90-100% paikkeilla kun prossu pyörii siellä 50%.
1440p resoluutio. Mahtaako tuolla mitään saavuttaa tällä kokoonpanolla? Ihan heprealta kuulostaa koko tuo tekeminen, niin en viitsisi alkaa säätämään jos sillä mitään hyötyä ei saavuta.
Turhaa mitään on itse alkaa säätämään. Eiköhän tuohon tule korjauspatchit ensivuoden puolella.
 
Onko kukaan kokeillut tuota prossusäätöä R5 3600 kanssa? Täällä ei kyllä sinänsä ongelmia ja 3070 käyttöaste siellä 90-100% paikkeilla kun prossu pyörii siellä 50%.
1440p resoluutio. Mahtaako tuolla mitään saavuttaa tällä kokoonpanolla? Ihan heprealta kuulostaa koko tuo tekeminen, niin en viitsisi alkaa säätämään jos sillä mitään hyötyä ei saavuta.
Itellä 3600X:n kanssa iso vaikutus, fps dropit katos kameraa käännellessä mitkä oli tosi ärsyttäviä..
 
Nuo konsoliversiot on kyllä aika karmeassa jamassa tällä hetkellä. Xbox one version ruudunpäivitys laahaa usein alle 20fps ja pahimmillaan jopa 10... Siitä huolimatta että grafiikka on täyttä suttua. Tekstuurit lataa paikoitellen yli 5-10sek tai ei lataa ollenkaan.
Eikä perus PS4 versio taida paljon parempi olla, en tiedä miten kehtasivat edes myyntiin laittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä nousi CPU käyttö hex kikan jälkeen, mutta ei mitään vaikutusta tuntunut olevan FPS:ään. Muutenkin ainoa asetus millä tuntuu olevan vaikutusta on rt päälle/pois(ja tämäkin ehkä 10-15 luokkaa). 3080 ja sisätiloissa niukasti 50 päästään ilman rt, ulkona ehkä 30+. Vähän tämä toivottomalta tuntuu :).
Kytkeekö se hexa editointi AVX:n päälle joka sitten tuo lisäkuormaa? Esim Prime95:ssa saa ryzenillä hyvät lämmöt kun laittaa ini-tiedostosta AVX:n päälle.

Mulla 3950x ja jossain 30-40÷ maastossa muistaakseni menee CPU cyberpunkissa(1080p, dlss balanced, rtx). Tasasta 60fps menee vsyncin kanssa.
Ehkä pitäs kans testata oisko tosta apua.

Redditissä porukka tuosta modauksesta kirjoitteli, että jos on yhden CCX:n prossu niim hyötyä tulee paremmin vs useamman CCX:n prossuisa lisää "turhaa" liikennettä niiden kesken.

Mutta jos sillä extra fps:ää saa niin mitäpä sillä on väliä mitä se tarkemmin tekee sitten
 
Kytkeekö se hexa editointi AVX:n päälle joka sitten tuo lisäkuormaa? Esim Prime95:ssa saa ryzenillä hyvät lämmöt kun laittaa ini-tiedostosta AVX:n päälle.

Mulla 3950x ja jossain 30-40÷ maastossa muistaakseni menee CPU cyberpunkissa(1080p, dlss balanced, rtx). Tasasta 60fps menee vsyncin kanssa.
Ehkä pitäs kans testata oisko tosta apua.

Redditissä porukka tuosta modauksesta kirjoitteli, että jos on yhden CCX:n prossu niim hyötyä tulee paremmin vs useamman CCX:n prossuisa lisää "turhaa" liikennettä niiden kesken.

Mutta jos sillä extra fps:ää saa niin mitäpä sillä on väliä mitä se tarkemmin tekee sitten

Tuossa lienee paras tekninen selitys aiheesta, ei ole mitään tekemistä AVX:n kanssa. Se 75 -> 74 muutos vaihtaa tuon hypyn "jump if not equal" -> "jump if equal" muotoon, ja taas EB vaihtaa tuon hypyn aina tapahtumaan.

EB muutoksen etuna on se että tuo muutos tulee voimaan kaikilla prossuilla, ja jos joku säätää tyhmää ja tekee tuon muutoksen "väärällä" prossulla niin silloin siihen ei mene päälle se oletusasetus joka ei käytä kaikkia(?) coreja, näin siis kävisi jos käyttää 74 arvoa tuossa tilanteessa.

AMD:n vehkeillä ei ole mitään eroa nopeuden kannalta käyttääkö sitä 74 vai EB.

Spoileri tägissä kuinka tuo näkyy IDA:ssa patchattynä ja ilman pätchiä.
ida.PNG
 

Tuossa lienee paras tekninen selitys aiheesta, ei ole mitään tekemistä AVX:n kanssa. Se 75 -> 74 muutos vaihtaa tuon hypyn "jump if not equal" -> "jump if equal" muotoon, ja taas EB vaihtaa tuon hypyn aina tapahtumaan.

EB muutoksen etuna on se että tuo muutos tulee voimaan kaikilla prossuilla, ja jos joku säätää tyhmää ja tekee tuon muutoksen "väärällä" prossulla niin silloin siihen ei mene päälle se oletusasetus joka ei käytä kaikkia(?) coreja, näin siis kävisi jos käyttää 74 arvoa tuossa tilanteessa.

AMD:n vehkeillä ei ole mitään eroa nopeuden kannalta käyttääkö sitä 74 vai EB.

Spoileri tägissä kuinka tuo näkyy IDA:ssa patchattynä ja ilman pätchiä.
Onkohan tuolla kikalla mitään vaikutusta FX sarjan prossuihin tässä pelissä?
 
@zxcv mutta mitähän tuo lopulta sitten estää ei-intel prossuista?
Tuo muutos mielestäni vaikuttaa vaan siihen kuinka montaa threadia prossu sanoo suorittavansa, ja sen perusteella sitten peli käyttää useampaa säiettä.
Onkohan tuolla kikalla mitään vaikutusta FX sarjan prossuihin tässä pelissä?
Toivottavasti kukaan ei yritä käyttää FX sarjaa tuossa pelissä :D En ole varma, mutta mielestäni FX sarjalla tuo yrittäisi sitten käyttää just 8 threadia vaikka ne paskat ovatkin oikeasti enemmän 4 core versioita (ymmärtääkseni). Mutta tuskin siis mitään hyvää nopeuden kannalta.
EDIT: nyt kun tuli luettua tuota linkkaamaani postausta tarkemmin niin taitaisi olla että FX sarja yrittäisi oletuksena jo käyttää 8 threadia vaikka ehkä neljä threadia voisi olla parempi vaihtoehto, arvaus kylläkin. En ole mikään x86 ammattilainen mut väittäisin ehkä että FX sarjalla noilla 75 -> 74 tai 75 -> EB muutoksilla ei olisi mitään merkitystä kun kuitenkin ne yrittäisi käyttää 8 threadia. Ja noiden kanssa se muutos pitäisi tehdä eri paikassa
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tuolla kikalla mitään vaikutusta FX sarjan prossuihin tässä pelissä?
Ei varmaankaan, kun niin vanhoilla prossuilla ei pitäisi pelata tällaista :D olen kuitenkin mielelläni tässä väärässä ja peli pyörii hienosti :thumbsup: Toivottavasti joku kertoo tuloksia jollakin vastaavalla tuotteella
 
Tää peli alkoi jotenkin liian kovalla rytinällä ja sen lisäksi graafiikka, taistelu ja jopa valikot on jotenkin niin sekavan suttusia, että jotenkin tuli olo et ihan liikaa kaikkea heti alkuun. Jopa nuo HUD elementit on tuollaisia epätarkkoja.
 
Testasin hexa editointia 3950x:n kanssa
Editoitu:
1607865824353.png


alkuperäinen:
1607865869660.png


Alkuperäisenä ei juurikaan SMT:tä käytä, edioituna kuormittaa cpu:ta enemmän.
FPS parannusta ei ihan suoraan tuosta nyt huomannut, jos jotainkin niin <5fps parannuksesta puhutaan. Täytyy testata jossain torilla kävellä edes takas että saisi samanlaiset
suoritukset molemmille exe:lle.
 
En oikein ymmärrä ulinaa bugeista. Nyt 10 tuntia peliä takana ja ainoastaan pari tullut vastaan. Monessa muussa pelissä on ollut huomattavasti enemmän julkaisun aikoihin.

Peli pyörii siinä 60-80 fps 3440x1440 melkein kaikki asetukset maksimissa. Watch dog legion ei mielestäni pyörinyt yhtä sulavasti, vaikka samoissa fps lukemissa mentiin.
 
Itse en kyllä ymmärrä mussutusta tästä pelistä itse sain ainakin juuri sellaisen pelin kun toivoin eli Deus Ex ja Skyrimin yhdistelmän. Jokaisen tehtävän voi tehdä miten haluaa hiippailemalla, taktisesti kameroita hakkeroimalla tai sitten aseet ulvoen silmille tappaen kaiken mikä liikkuu voi myös pelaa jotain siltä väliltä. Voi pelata myös täysin meleenä, koska hakkerointien avulla on helppo päästä iholle kiinni voi sammuttaa vihollisen silmät voi hakkeroinnilla pakottaa vihollisen vuoksemaan suoraan miekkaasi sen sijaan, että vihollinen jää piiloon kykkimään. Muutenkin melee aseet tekee niin vitusti pataa ja iskut stunnaa vihollista, että ne on aika hyviä. Melee ei mitenkään jää jälkeen pelkästä räiskimisestä. Hahmon voi kehittää miten haluaa. Pää tarina on ihan ykkösluokkanen parempi kuin Skyrimissa.

Pelissä on myös kaikkia hauskoja minipelejä, autolla ajelua, nyrkkitappeluita, brain dancea ja muuta. Vaikka ne eivät ihan täydellisiä ole niin yksikään minipeli ei ole ärsyttäväkään. Craftaaminen on hyvin suoraviivaista ja materiaaleja on rajatusti eikä homma mene ihan naurettavaksi kuten Witcher 3 jossa erilaisia materiaaleja on sadoittain ja aina on joku lepakon persekarva aine lopussa kun pitäisi uutta panssaria rakentaa. Paljon suoraviivaisempaa craftaaminen tässä CB 2077 on kun esim Witcher 3 tai Skyrimissa oli. Suoraan inventoryssä voi tehdä kaikki temput taistelun ulkopuolella.

Ainoo mikä tästä ehkä puuttuu Skyrimiin verrattuna, että samanlaista maailman tutkimis meininkiä tässä ei ole, mutta eipä se haittaa kun moni muu juttu on tehty paremmin.
 
Hakkerointi on ainakin omasta mielestä se osa alue jolla peli alisuoriutuu. Minipelejä on vain yksi ja vihollisten hakkerointi tuntuu hieman turhalta koska on monesti helpompi suoraan pistää head-shotilla maihin tai hiippailla ohi.
 
Testasin hexa editointia 3950x:n kanssa
Editoitu:
1607865824353.png


alkuperäinen:
1607865869660.png


Alkuperäisenä ei juurikaan SMT:tä käytä, edioituna kuormittaa cpu:ta enemmän.
FPS parannusta ei ihan suoraan tuosta nyt huomannut, jos jotainkin niin <5fps parannuksesta puhutaan. Täytyy testata jossain torilla kävellä edes takas että saisi samanlaiset
suoritukset molemmille exe:lle.
Joo eiköhän tuossa tule vastaan enginen rajoitukset, ja myös että data liikkuu kahden CCD:n välillä?

Yllättävän kovia käyttöasteita kyllä 32 threadin kanssa pelin puolelta riippumatta nopeutuiko mitään.
 
Puhelimeen vastailusta ja random soittajista tulee vähän sellainen fiilis ettei jaksettu tehdä sivuhahmoille ja sidequesteille oikeita lokaatioita vaan ajateltiin että säästetään ja tehtävät vain tiputellaan puheiluina ja tekstiviesteinä. Ei tuo itseäni kuitenkaan juuri ärsytä.

Hakkerointi tosiaan myös tuntuu väkisillä väännetyltä. ”Hei pakko saada tähän nyt tällainen mukaan ennen julkaisua että on jokin vaihtoehto tappamiselle.”

Huvittaa myös joidenkin arvostelijoiden puheet siitä että peli olisi hidas-tempoinen ja ei-shootteri vaikka kyllähän tämä on täysin rakennettu tappamisen ja ammuskelun ympärille.
 
Alku pelissä on kyllä todella sekava, peli lähti kunnolla käyntiin vasta Hotellitehtävästä eteenpäin, sen jälkeen tähän tuli joku tolkkukin, hieno fiilis kyllä vedellä yöllä prätkällä pitkin nc katuja ja nauttia maisemista. :love2:
 
Kyllähän tämä Night City nimenomaan yöaikaan pääsee oikeuksiinsa, paikoin todella uskomattoman näköistä settiä. :drool:

Ja kun tässä nyt on vähän edennyt ja unohtaa nuo pökkelöt npc:t, niin hyvin maistuu, liki 40h lasissa.
 
Joo eiköhän tuossa tule vastaan enginen rajoitukset, ja myös että data liikkuu kahden CCD:n välillä?

Yllättävän kovia käyttöasteita kyllä 32 threadin kanssa pelin puolelta riippumatta nopeutuiko mitään.
5800X ja 3060Ti yhdistelmällä tuo ainakin tuntui auttavan, nyt ei ole enää missään vaiheessa prossu pullonkaulana vaan näyttis jatkuvasti 100%.
 
Testasin nyt itsekin tuota hex edittiä; 5800X+3080-setillä 1440p resoluutiolla FPS nousi ~70-90 -> 90-100 ja ne satunnaiset dipit jäi pois. Kaikin puolin hyvä löytö joltain koodivelholta. :thumbsup: Hieman ihmetyttää miten tommonen on CDPR:llä jäänyt huomioimatta. :hmm:

Hakkeroinnista kun on nyt puhetta, niin itse kyllä tykkään käyttää noita quickhackejä; juuri mätkin pampulla valot vekka cyberpsycholta (hard statuksella tehtäväkuvauksessa), kun olin ensin sammuttanut kaverin chromit. :D
Toki hieman syvempääkin hakkerointia voisi olla, mutta mielestäni tuokin on varsin toimivaa, kunhan pääsee koko hommaan ja esim. uusien hackien tekoon sisään. Myös dekki kannattaa päivittää, niin pystyy hakkeroimaan enemmän ja saa laajemman valikoiman hackeja käyttöönsä.
 
Itse kun kokeilin tuota hex edittiä 3600 prossu + 1070 näyttis kombolla niin tuntui vaikutus olevan lähes nolla, melkeen kääntyy jopa negatiivisen puolelle. Veikkaan että itse niksillä ei ole mun setillä hyötyä, mutta CCX hyppelyt ja korkeammat rasitukset + lämmöt laski boostikelloja marginaalisesti ja ympärilleen katselu tuntui vähän tahmeammalta kuin ilman edittiä. fps pysyi silmämääräisesti keskimäärin identtisenä kun pyörin ympyrää jollain torimarkkinalla. Pitäydyn vanhassa ja luotan devitiimin asiantuntemukseen :tup:
 
Puhelimeen vastailusta ja random soittajista tulee vähän sellainen fiilis ettei jaksettu tehdä sivuhahmoille ja sidequesteille oikeita lokaatioita vaan ajateltiin että säästetään ja tehtävät vain tiputellaan puheiluina ja tekstiviesteinä.
Tämän olisin halunut kanssa niin että maailmassa seikkailessa olisi tullut osa sivutehtävistä vastaan eikä luurin kautta ja tätä ei onneksi voinut tapahtua Witcherissä :btooth:
(Mutta käsittääkseni voit silti jotain random tehtäviä tulla vastaan)

Nytten se puhelin pärisee vähän väliä ja vitu*taa kun kerennyt tekee edes vanhojakaan, välillä tulee vain olo että kun pomo toisi sinulle vain koko ajan töitä ja eikä kerennyt edes vanhojaan tekemään.

Tämä vähän säikäytti omassa asunossaan kun meni peilin eteen:
14918981.jpg

Ja tälläinen tuli vastaan kaupungilla ihmetelessä mutta mietin että tarkoittaako tämä pelaaja V vai jotain muuta?
14918980.jpg

Käsittääkseni V:n ainakaan ACT 2 alussa mikään noin iso kiho pitäisi olla että nimeä graffattaan seinille.
 
Ja tälläinen tuli vastaan kaupungilla ihmetelessä mutta mietin että tarkoittaako tämä pelaaja V vai jotain muuta?
14918980.jpg

Käsittääkseni V:n ainakaan ACT 2 alussa mikään noin iso kiho pitäisi olla että nimeä graffattaan seinille.
Siis toihan on Valentinojen tunnus..? :hmm:
 


sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee :D

Nina Kraviz tuli bongattua eilen. On ripper docina pelissä. Kojimaa ei oo vielä baarista löytyny
 
51h nyt Steamin kellossa ja sain juuri päätehtävän tehtyä, sivutehtäviä tuli tehtyä myös aika iso läjä - mutta en tarkkaan nyt osaa arvioida kuinka iso osuus on vielä tekemättä.

Jos tarkastelee kokemusta pääjuonen & sivutehtävien osalta yhdistettynä cyberpunk-teemaan ja pelin audiovisuaaliseen ilmeeseen, niin kyllä tämä oli minulle henkilökohtaisesti yksi parhaimmista tarinoista mitä itse olen pelannut ja sen osalta aivan 10/10 luokkaa. Viimeksi oli pelin lopputekstien jälkeen yhtä tyhjä tunne ehkä The Last of Us:n jälkeen..

Pääjuonen ja siitä avautuvien sivutehtävien hitaus, ehkä on myös sellainen minkä voi kokea negatiivisena asiana, sillä tuntuu että monet jotka ovat sivutehtäviä ja alun juonta kritisoineet eivät varsinaisesti ole ehtineet nähdä mitä pelin keskivaihe / loppu pitää sisällään.

Nyt varmasti takaisin jauhamaan loput mahdolliset sivutehtävät loppuun ja tämän jälkeen pitää katsella, jos sitä jaksaisi heti perään ottaa uuden pelikerran kovemmalla vaikeudella ja hieman erityylisellä buildilla.
 
Niille jotka on vielä alkuvaiheessa, kannattaa pistää yksi Perk-pointti Cold Bloodiin (Passive). Se aktivoituu automaattisesti aina kun tapat vihollisen ja kerryttää kokemuspisteitä => ilmaisia stat-bonuksia ja perk-pointsejä joita voit sitten käyttää muihin skilleihin joita oikeasti käytät.
1607873426558.png
 
Itse kun kokeilin tuota hex edittiä 3600 prossu + 1070 näyttis kombolla niin tuntui vaikutus olevan lähes nolla, melkeen kääntyy jopa negatiivisen puolelle. Veikkaan että itse niksillä ei ole mun setillä hyötyä, mutta CCX hyppelyt ja korkeammat rasitukset + lämmöt laski boostikelloja marginaalisesti ja ympärilleen katselu tuntui vähän tahmeammalta kuin ilman edittiä. fps pysyi silmämääräisesti keskimäärin identtisenä kun pyörin ympyrää jollain torimarkkinalla. Pitäydyn vanhassa ja luotan devitiimin asiantuntemukseen :tup:

Sama prossu ja 1070ti, vähän samoja tuntemuksia. Ei nyt sentään huonontunut, mutta aika vähäinen hyöty. Muuan fps lisää, ehkä. Ei kyllä alle 50 droppaile, joskaan en aiemmin kovinkaan tarkoin seuraillut.
 
Näitä vitun leijuvia ikoneita ei saa vissiin ppois valikoista... En ainakana itse huomannu menussa noihin ikoneihin viittaavaa asetusta.

Icons.png


Modeja odotellessa.
 
Joo eiköhän tuossa tule vastaan enginen rajoitukset, ja myös että data liikkuu kahden CCD:n välillä?

Yllättävän kovia käyttöasteita kyllä 32 threadin kanssa pelin puolelta riippumatta nopeutuiko mitään.
Taitaa 3070 tulla tossa vastaan fps:en osalta.
Ennen HxD muokkaustakin GPU käyttöaste siellä 98÷ maastossa.

RED Engine on ainakin osattu koodata usealle threadille hyvin:)
 
Peli pyörii siinä 60-80 fps 3440x1440 melkein kaikki asetukset maksimissa. Watch dog legion ei mielestäni pyörinyt yhtä sulavasti, vaikka samoissa fps lukemissa mentiin.

Tää on itse asiassa hyvä pointti. Legion on raskaampi ray tracingit päällä ja miljoona kertaa rumempi. Samoin muutkin Ubisoft open worldit kuten Valhalla tai Breakpoint pyörii lopulta raskaammin kuin CP2077 ja ovat rumempia. Sikäli puheet Cyberpunkin raskaudesta ehkä liioteltuja jos muihin vertaa. Tällä hetkellä ei tietty ray tracing päällä saa kauheesti lisäboostia Cyberpunkiin toisin kuin noihin Ubin peleihin mut aika paljon niitä joutu nysvää päästäkseen kelvollisiin lukemiin.
 
Laitetaan nyt omiakin fiiliksiä. Ei kyllä oikein voi käsittää tuota kaikkea valitusta puuttuvista ominaisuuksista tai jopa näitä sukupuolipsykooseja, ei kai nyt kaikkea voinut tai pitänytkään saada mukaan kun kyseessä on kuitenkin vain yksi peli. Tärkeintä itselleni tässä pelissä on ollut se, että sen pelaaminen on ollut todella hauskaa, immersiivistä, pelissä on tietynlaista imua ja pelaaminen ei tunnu työltä. Olisinko vasta kymmenisen tuntia ehtinyt tätä pelata joten toki vielä jää nähtäväksi kuinka peli lopulta kantaa. Witcher3 ainakin itselläni meni heittämällä kaikkien aikojen parhaiden kokonaisuuksien joukkoon ja takki oli täysin tyhjä pääpelin ja DLC:eiden jälkeen joten sikäli varmaan toivoa on. Nykyään liian moni peli alkaa tuntua jatkuvalta grindaamiselta (tai jopa alusta asti) ja toiselta työltä päivätyön lisäksi ja välillä pelaamisen mielekkyyttä on joutunut miettimään, eli mikä syy on oikeastaan edes jatkaa koska mikään ei kuitenkaan siitä muutu tai parane. Jokin sisäinen palo varmaan saada peli vain pakettiin ja sen jälkeen unohtaa se kokonaan. Lisäksi on monia todella hyviä pelejä (mm. Sleeping Dogs, Mafia II) joissa on näennäisen avoin maailma mutta muuten maailma on lähes pelkkä kulissi. Se ei kuitenkaan himmentänyt noiden pelien kohdalla mitenkään niiden loistavuutta minulle.

Paluu vanhojen remaster-pelien puolelle tänä vuonna ennen Cyberpunkkia ainakin omalla kohdallani virkisti muistia, että varsinainen nykypäivän vika on kuitenkin ollut vain nykyisissä eepoksissa joihin olen nähtävästi alkanut turtua täysin ja oikeat itselle kiinnostavat pelit pitää vain osata kaivella sieltä loputtomien AAA-pelien kätköistä. Ei tarkoita sitä ettenkö myös näitä AAA-pelejä todellakin pelailisi, mutta tietyllä varauksella. Eli vielä kerran tätä Cyberpunkkia on ollut todella hauska pelata ja tässä jo katsellut löytyisikö ennen pelin läpipääsyä vielä tehokkaampaa rautaa alle jotta peli pyörisi vähintään sen 60 fps. Oma peliura alkoi jo joskus CGA-grafiikan aikoina niin kyllähän silloin jo mietti että minkälaisia pelejä voisi tulevaisuudessa olla, ja aika vaikea oli kuvitellakaan että peleissä päästäisiin kokemaan tämmöisiä maailmoja joten nyt on tietynlaiset värilasit kyllä päässä tätä kirjoittaessa. Blade Runneriakin katsellessa joskus vuonna kivi ja miekka oli pieni toivonkipinä että tuollaista maailmaa pääsisi joskus pelissäkin kokemaan. Ja siellähän sitä nyt ollaan. :tup:
 
Puhelimeen vastailusta ja random soittajista tulee vähän sellainen fiilis ettei jaksettu tehdä sivuhahmoille ja sidequesteille oikeita lokaatioita vaan ajateltiin että säästetään ja tehtävät vain tiputellaan puheiluina ja tekstiviesteinä. Ei tuo itseäni kuitenkaan juuri ärsytä.

Hakkerointi tosiaan myös tuntuu väkisillä väännetyltä. ”Hei pakko saada tähän nyt tällainen mukaan ennen julkaisua että on jokin vaihtoehto tappamiselle.”

Huvittaa myös joidenkin arvostelijoiden puheet siitä että peli olisi hidas-tempoinen ja ei-shootteri vaikka kyllähän tämä on täysin rakennettu tappamisen ja ammuskelun ympärille.

Tämä ärsyttää miten kevyesti kaikki sivutehtävät tulevat. Eipä siinä mitään, että osa tulisi, mutta nyt se on sellainen puhelutulva jota ei pysty seuraamaan. Toiseksi jos hahmot oikeasti antaisivat tehtäviä pystyisi siinä rakentamaan paljon enemmän tunnelmaa kuin tämä puhelu. Samoin minua ärsyttää valikot. Mitään animaatioita ei ole valikoissa, joten kun painat nappia niin ne vaan aukeaa. Samoin valikoiden värit ja graafinen ilme(vaikkakin cyberpunk liittyvät) on hieman halpa ja sekava. Taas kerran tässäkin kaipaa Witcher 3sen tasoa.

Redditissä oli vuoto, että pelin ohjelmoijat olivat kertoneet, että tekeminen valmiiksi kestäisi 4 - 5 kuukautta ja yllättyivät, ettei go-liveä siirretty. Pystyn kyllä allekirjoittamaan tämän. Peli toimii varsin bugittomasti itselläni, mutta jos tätä Witcher 3seen vertaa (ja se kai on varsin reilu vertaus) niin kyllä tästä sellainen kiire ja viimeistelemättömyys painaa vaan läpi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 328
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom