Cyberpunk 2077

Etenkin esim. 6core 8700K:lla tulee pahoja dippejä joita noilla 10-12coreilla ei tuu.

Ei tule jos on muistit kunnossa. Alimmillaankin yli 80fps jossain torilla kun vedin resoluution nolliin CPU-suorituskykyä testatessani. Sen sijaan sigun kakkoskokoonpanolla on menty jossain 40-50 välillä pahimmillaan. Ns. Ryzen-fixi on vielä testaamatta.
 
Ei tule jos on muistit kunnossa. Alimmillaankin yli 80fps jossain torilla kun vedin resoluution nolliin CPU-suorituskykyä testatessani.

Mulla 3200Mhz CL14 16gb ja 8700K 4,7ghz., kyl toreilla tuleee droppia ja jos ajelen auton kanssa niin randomissa kohdin tulee droppeja.
 
Ei tule jos on muistit kunnossa. Alimmillaankin yli 80fps jossain torilla kun vedin resoluution nolliin CPU-suorituskykyä testatessani. Sen sijaan sigun kakkoskokoonpanolla on menty jossain 40-50 välillä pahimmillaan. Ns. Ryzen-fixi on vielä testaamatta.

Niin mikä on sitten "kunnossa". Millaiset mhz/ajoitukset? Kommentoin tota tukka-steven youtube-videoo missä kaikilla prossuilla ml. se 8700K oli ajettu samoilla 3200CL14 muisteilla.
 
En tiedä oliko jo täällä, mutta tässä valmiiksi leikattuna fileenä se AMDn SMT korjaus. Avaa paketti ja tiputa tiedostot samaan kansioon cyberpunk2077.exe kanssa, toimii 1.04 versiolla. Omallakin kokoonpanolla peli pyörii huomattavasti sulavammin tuon korjauksen kanssa, vaikka keskimääräinen FPS ei kamalasti muuttunutkaan.

Tätä kirjoittaessa modin uusin versio lisäsi korjauksen näyttömuistin koon tunnistamiseen.
 
Sigun setillä 1440p medium asetuksilla fps ollut 35-40 mutta nyt tein tuon muisti twiikin niin fps onkin 45-50 joka alkaa olemaan todella pelattava. Todella hyvä peli ollut mitä nyt pikku bugeja. Mitä asetusta kannattaa laskea jos haluaa lisää fps ilman että kuvalaatu menee mössöksi?
 
Ite tuli koitettua tota config-hommelia. Näemmä pelkkää placeboa se. Ei parantunut suuntaan eikä toiseen.

Ehkä se auttaa vain jossain, missä peli ei muutenkaan vaadi paljoa? Raskaissa kohdissa ei tosiaan apua ja niihin sitä todellakin tarvittaisiin.
 
Kokeilin nyt vielä ajella ympäri kaupunkia 8700k:lla. Kaikki asetukset tapissa paitsi RT off, resoluutio 1080p ja resolution scale 55%. Kyllähän se pahimmillaan kävi 60-70fps välillä, eli ajelu on raskaampaa kuin toreilla tallustelu. Onko tuo nyt sitten kauhean huono fps, niin siitä voi olla montaa mieltä. Alla videopätkä tuosta ajelusta. Kirjoitushetkellä Youtube prosessoi vielä, paremmat laatuasteet tulee kun tulee.

 
On tämä peli konsoleilla ihan keskeneräinen mitä tuli kokeiltua, Ai ei välttämättä toimi ollenkaan ja viholliset ihmettelee lootien takana.
paljon muutakin ihmeellisyyksiä ollut konsoli versiossa.
Ei ihme että oli hinta niin edullinen
 
cp2077.JPG


Mukava että peliä työstetään kovasti. Tosin ekat kuukaudet ovat turhien ps4 & xbox parissa
 
Kokeilin nyt vielä ajella ympäri kaupunkia 8700k:lla. Kaikki asetukset tapissa paitsi RT off, resoluutio 1080p ja resolution scale 55%. Kyllähän se pahimmillaan kävi 60-70fps välillä, eli ajelu on raskaampaa kuin toreilla tallustelu. Onko tuo nyt sitten kauhean huono fps, niin siitä voi olla montaa mieltä. Alla videopätkä tuosta ajelusta. Kirjoitushetkellä Youtube prosessoi vielä, paremmat laatuasteet tulee kun tulee.



Pitäskö ton d3d fps:n näyttää muka oikein, kun silmällä katsottuna on semmosta 20 fps:ää noissa parissa mutkassa ja lukema putoaa ehkä 100->60. Vai tuleeko tuossa vaan joku synkkaongelma videoinnin kanssa?
 
Pitäskö ton d3d fps:n näyttää muka oikein, kun silmällä katsottuna on semmosta 20 fps:ää noissa parissa mutkassa ja lukema putoaa ehkä 100->60. Vai tuleeko tuossa vaan joku synkkaongelma videoinnin kanssa?

Nimeomaan kun näytetään 120hz näytöltä otettua 60-120fps kuvaa 60hz videolla niin lopputulos on tuo. Frametime on näkyvissä, sieltä voi ihmetellä pahimmat nykimiskohdat. FPS:hän näyttää keskiarvon sekunnilta, eli jos osa sekunnista on 120 ja osa 30 niin keskiarvo voi olla vaikka 60 vielä.
 
Ihan turha mun mielestä puhua suoraselkäsyydestä enään tässä vaiheessa. Konsoliversioita pimitettiin julkasuun asti, ja ennakkovaraajille myytiin sikaa säkissä sen suhteen. Turha se on tässä vaiheessa enää selitellä et ois pitäny näyttää niitäkin, sillä se on kyllä aivan täysin tietoinen ratkasu ollu miks niitä pimitettiin loppuun asti.

Toki refundin tarjoamisesta plussaa, mutta fyysisen version ostajat on vähän kusessa asian suhteen. Vaikee kuvitella et ykskään jälleenmyyjä on valmis ottamaan sitä hittiä vastaan kun kehittäjät tölvineet, että se jää sit nähtäväks mitä porukka tonne sähköpostiin kirjottelemisesta saa ohjeiks refundin suhteen.

Näinhän se menee... Vielä kun ottaa huomioon mitä CEO sanoi aikaisemmin
1607955946970.png
Oikeasti tuo peli olisi ehkä pitänyt vaan skippaa noilla vanhoilla konsoleillla ja julkaista ensi kesänä aikaisintaan :D
 
Veikkaan et kaikki ei ole noille esim visuaalisille bugeille niin herkkiä.
Itsellä ny pelattu 26,7h ja kertaakaan ei ole kaatunut.
Välivideoissa jää tupakat leijailee ja joskus auto spawnannu toisen auton sisään jne, mutta itseä nuo ei ole ikinä missään pelissä haitanneet.
Näin se varmaan on että kaikki ei niitä niin huomaa vaikka ne siellä leijuvatkin. Eikä minuakaan siis varsinaisesti leijuvat esineet pelaamista häiritse.

Niiden lisäksi on myös ollut t malli jumitusta muutamaan otteeseen, kutsuttu auto ilmestynyt pystyssä eikä vaakatasossa, välivideossa animaatiovirhettä ja seinien läpi porttailua sekä V:n että muiden hahmojen toimesta. Jonkun pariin otteeseen tapahtuneen olen tuosta listasta vielä mielestäni unohtanut.
 
Tuossa ekalla sivulla oli tälläinen kuva:
cyberpunk-2077.jpg


Jos katsoo niin onko tarkoituksena ollut cyberin kohdalla hyppää Xbox one ja PS4 yli mutta uudet konsolit tuli luultua myöhemmin ja eikä laitekanta ollut tarpeeksi iso niin piti väkisin puristaa vanhjoille konsoleille.

Jos miettii jos tämä olisi todellakin tullut vain uusille konsoleille(+pc) niin pelin myynnit eivät kummoisia olisi ollut konsolipuolella.

Uusia konsoleita ei saa ostettua, en tiedä paljon niiden myynnit tällä hetkellä on mutta uskoisin ettei niitä montaa miljoonaa ole myyty vs nykyinen yli sadan miljoonan asiakkaan laitekanta.

Kyllähän se GTAV laittoi aikanaan myös PS3/X360 koville mutta se ei taas niin buginen ilmestys ollut.
 
Tuossa ekalla sivulla oli tälläinen kuva:
cyberpunk-2077.jpg


Jos katsoo niin onko tarkoituksena ollut cyberin kohdalla hyppää Xbox one ja PS4 yli mutta uudet konsolit tuli luultua myöhemmin ja eikä laitekanta ollut tarpeeksi iso niin piti väkisin puristaa vanhjoille konsoleille.

Jos miettii jos tämä olisi todellakin tullut vain uusille konsoleille(+pc) niin pelin myynnit eivät kummoisia olisi ollut konsolipuolella.

Uusia konsoleita ei saa ostettua, en tiedä paljon niiden myynnit tällä hetkellä on mutta uskoisin ettei niitä montaa miljoonaa ole myyty vs nykyinen yli sadan miljoonan asiakkaan laitekanta.

Kyllähän se GTAV laittoi aikanaan myös PS3/X360 koville mutta se ei taas niin buginen ilmestys ollut.
Kuvan alalaidassa lukee ”Siggraph 2013” joka järkättiin heinäkuussa 2013. PS4 ja Xbox One julkaistaisiin tuolloin vasta n. 4kk päästä eli tuon hetken ”next gen” oli PS4 ja Xbox One.
 
Kuvan alalaidassa lukee ”Siggraph 2013” joka järkättiin heinäkuussa 2013. PS4 ja Xbox One julkaistaisiin tuolloin vasta n. 4kk päästä eli tuon hetken ”next gen” oli PS4 ja Xbox One.
Tuskin. Witcherin kohdalla puhutaan ihan PS4 ja Xbox Onesta, niin miks samoihin vehkeisiin viitattaisiin next geninä cyberpunkin kohdalla.
 
Mukava että peliä työstetään kovasti. Tosin ekat kuukaudet ovat turhien ps4 & xbox parissa

PC-pelaajan näkökulmasta tuolta voi tuntua: laittaan resursseja vanhojen ja tehottomien konsolien tunkkaamiseen ja bugien korjailuun. Mutta, sieltä tulee myös paljon niitä resursseja, eli rahaa pelin kehitykseen. Joten melkoista balansointia tuo, että kuinka laajaa laitteistoa pitää pelin tukea.
 
Näinhän se menee... Vielä kun ottaa huomioon mitä CEO sanoi aikaisemmin
1607955946970.png
Oikeasti tuo peli olisi ehkä pitänyt vaan skippaa noilla vanhoilla konsoleillla ja julkaista ensi kesänä aikaisintaan :D

Ongelmana on, että homma menee niin että konsolipelaajat saa pelit aina eka. Sit tulee joku 3rd party studion vasurilla väsäämä sikaraskas buginen pc-portti parin vuoden kuluttua. Mitä välii, ne on vaan pc-pelaajia?

Mutta se, että pc:lle tulis AAA-peli eka, ja konsolidudet sais odottaa? Tai että konsoliportti ois huono? Ei mahdollista. Ei konsolityypit oo vaan tottunu siihen mikä on ollu ikiajat PC-pelaajien sarka. Nyt tietää konsolityypitkin mitä PC-pelaajat on kestäneet vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.
 
Kuvan alalaidassa lukee ”Siggraph 2013” joka järkättiin heinäkuussa 2013. PS4 ja Xbox One julkaistaisiin tuolloin vasta n. 4kk päästä eli tuon hetken ”next gen” oli PS4 ja Xbox One.
Sitä mäkin mietin mutta kuitenkin Witcher 3 kohdalla puhuttaan PS4/XO:sta.

No jokatapauksessa, onhan suunnitelmat muuttuneet tässä vuosien varrella ja osa ominaisuuksista jäänyt leikkaus pöydälle mutta silti hinku takaisin Night Cityyn on kova.
 
cp2077.JPG

Mukava että peliä työstetään kovasti. Tosin ekat kuukaudet ovat turhien ps4 & xbox parissa

Vai että helmikuuhun asti saa odottaa korjauksia. Todiste siitä että liian aikaisin keskeneräisinä julkaisivat pelin ja olisi kevääseen vielä tarvinnut lisäaikaa.

Hyvä että palauttavat rahoja niille jotka niin haluavat, tosin tämän pitäisi tulla itsestäänselvyytenä, eikä CDPR minulta tästä kyllä lisäpisteitä saa.
 
Tuskin. Witcherin kohdalla puhutaan ihan PS4 ja Xbox Onesta, niin miks samoihin vehkeisiin viitattaisiin next geninä cyberpunkin kohdalla.
Cyberpunkin piti alunperin ilmestyä jo joskus 2015 kun aikoivat kehittää sitä yhtä aikaa Witcher 3:sen kanssa mutta sitten totesivat että ei riitä resurssit ja työvoima kehittää kahta isoa peliä yhtä aikaa.
 
Olisi kiva tietää jouduttiinko pelistä karsimaan paljonkin ominaisuuksia pelkästään PS4/Xboxin takia. Tuntuu oudolta että vain joitain kuukausia sitten on haastattelussa selitetty miten pelissä tulee olemaan tuhannella NPC:llä käsin tehdyt päivittäiset rutiinit jos tuollaista ominaisuutta ei ole missään vaiheessa ollut olemassakaan?

Ehkä oli lopulta pakko vaan heittää resurssisyöppöjä juttuja roskiin kun ei saatu vanhoilla koneilla pelaamaan ja konsolipelaajat olisivat suuttuneet vielä enemmän jos pelkästään heiltä jää ominaisuuksia uupumaan.
 
Olisi kiva tietää jouduttiinko pelistä karsimaan paljonkin ominaisuuksia pelkästään PS4/Xboxin takia. Tuntuu oudolta että vain joitain kuukausia sitten on haastattelussa selitetty miten pelissä tulee olemaan tuhannella NPC:llä käsin tehdyt päivittäiset rutiinit jos tuollaista ominaisuutta ei ole missään vaiheessa ollut olemassakaan?

Ehkä oli lopulta pakko vaan heittää resurssisyöppöjä juttuja roskiin kun ei saatu vanhoilla koneilla pelaamaan ja konsolipelaajat olisivat suuttuneet vielä enemmän jos pelkästään heiltä jää ominaisuuksia uupumaan.
Suurin kysymys onkin aiotaanko PS4/Xbone versiot pitää ns. feature parityssa mukana, vai jätetäänkö ne taakse ja esim. DLC:t tulisivat pelkästään PS5/XSX/PC?
 
Olisi kiva tietää jouduttiinko pelistä karsimaan paljonkin ominaisuuksia pelkästään PS4/Xboxin takia. Tuntuu oudolta että vain joitain kuukausia sitten on haastattelussa selitetty miten pelissä tulee olemaan tuhannella NPC:llä käsin tehdyt päivittäiset rutiinit jos tuollaista ominaisuutta ei ole missään vaiheessa ollut olemassakaan?

Ehkä oli lopulta pakko vaan heittää resurssisyöppöjä juttuja roskiin kun ei saatu vanhoilla koneilla pelaamaan ja konsolipelaajat olisivat suuttuneet vielä enemmän jos pelkästään heiltä jää ominaisuuksia uupumaan.

Jotain isompiakin ominaisuuksia on varmaan jouduttu karsimaan vielä kalkkiviivoilla keskeneräisinä, mutta voihan sitä ainakin haaveilla että bugien korjaamisen jälkeen peruspeliinkin saadaan vielä lisää sisältöä ja viilauksia. DLC:t tietty sitten vielä erikseen.
 
Vai että helmikuuhun asti saa odottaa korjauksia. Todiste siitä että liian aikaisin keskeneräisinä julkaisivat pelin ja olisi kevääseen vielä tarvinnut lisäaikaa.

Hyvä että palauttavat rahoja niille jotka niin haluavat, tosin tämän pitäisi tulla itsestäänselvyytenä, eikä CDPR minulta tästä kyllä lisäpisteitä saa.

Muistaakseni Redditissä oli informaatio, että CDPR omien kehittäjien arvioineen, että vielä ainakin 4 kuukautta olisi tarvittu, jotta peli olisi ollut valmis julkaistavaksi. Viimeisimmät uutiset korjauksista kyllä tukevat tätä näkemystä.

Toisaalta, jotkut ovat väittäneet, että myös Witcher 3 olisi julkaisu hetkellä varsin buginen. Tästä itsellä ei ole kokemusta, kun se ostin myöhemmin. Kuitenkin streameja katsoessa en nähnyt juurikaan bugeja. Joskin tilannehan on voinut olla hieman samankaltainen kuin nytkin, että bugeja on osalla pelaajista ja toisilla vain vähän.
 
Muistaakseni Redditissä oli informaatio, että CDPR omien kehittäjien arvioineen, että vielä ainakin 4 kuukautta olisi tarvittu, jotta peli olisi ollut valmis julkaistavaksi. Viimeisimmät uutiset korjauksista kyllä tukevat tätä näkemystä.

Toisaalta, jotkut ovat väittäneet, että myös Witcher 3 olisi julkaisu hetkellä varsin buginen. Tästä itsellä ei ole kokemusta, kun se ostin myöhemmin. Kuitenkin streameja katsoessa en nähnyt juurikaan bugeja. Joskin tilannehan on voinut olla hieman samankaltainen kuin nytkin, että bugeja on osalla pelaajista ja toisilla vain vähän.



Pistinki jo aikasemmin. On se torakka ollu melko velmu :D



Ja tässä on tää 2018 vuoden WIP video pelistä.
 
Mukava että peliä työstetään kovasti. Tosin ekat kuukaudet ovat turhien ps4 & xbox parissa

Konsolipelaajat vedettiin ihan kölin ali. CB 2077 pyörii vanhoilla konsoleilla joku 20fps ja kaatuu solkenaan. Ennen julkasua CDProjectRed tyyppit mainostaa peliä pyörii yllättävän hyvin vanhoilla konsoleilla. Sen lisäksi pelissä ei ole vielä mitään uudensukupolven konsoleiden ray tracing tukea. Noiden ei oikeestaan olis edes pitäny julkasta tätä peliä konsoleille. PC:llä tää on kyllä pelattava jos sietää bugeja.

Itse olen törmännyt pääasiassa graafisiin bugeihin ja siihen, että joku ase tippuu pois quickslotista takas inventoryyn itsekseen. Tänään huomasin, että yksi jamppa myy ilmasia cyberwarea kaupassa.

Kaikkein vähiten bugeja tuntuu olevan ns. päätehtävissä niitä ilmeisesti on hiottu eniten. PC:llä ei ole ollu itselläni yhtään kaatumista 15 tuntia pelannu tätä. Mutta ei tätä täysin bugittomaksi voi sanoa.
 
Muistaakseni Redditissä oli informaatio, että CDPR omien kehittäjien arvioineen, että vielä ainakin 4 kuukautta olisi tarvittu, jotta peli olisi ollut valmis julkaistavaksi. Viimeisimmät uutiset korjauksista kyllä tukevat tätä näkemystä.

Toisaalta, jotkut ovat väittäneet, että myös Witcher 3 olisi julkaisu hetkellä varsin buginen. Tästä itsellä ei ole kokemusta, kun se ostin myöhemmin. Kuitenkin streameja katsoessa en nähnyt juurikaan bugeja. Joskin tilannehan on voinut olla hieman samankaltainen kuin nytkin, että bugeja on osalla pelaajista ja toisilla vain vähän.

Juu oli Witcherissäkin bugeja julkaisussa, muttei ollut läheskään näin rikki.
 
[/QUOTE]
Cyberpunkin piti alunperin ilmestyä jo joskus 2015 kun aikoivat kehittää sitä yhtä aikaa Witcher 3:sen kanssa mutta sitten totesivat että ei riitä resurssit ja työvoima kehittää kahta isoa peliä yhtä aikaa.
Vaikea uskoa että olisi muka pitäny tulla samaan aikaan witcher 3 pelin kanssa
 
Jaahas sitä olikin viikonlopun aikana tullut joku päivitys jonka jälkeen alkoikin itsellä temppuilla peli. Heti kun lähden liikkumaan niin alkaa peli jäätyä tasaisin väliajoin noin sekuntiksi, paikallaan kun hiirtä pyörittää niin ei mitään ongelmaa. Välittömästi kun liikahdan niin alkaa tuo sekuntin jäätyminen noin joka viiden sekunnin välein. Onkos muilla tullut vastaavaa?

edit: lähtikin mystisesti pelittämään kun olin käynyt muutaman kerran winukassa alt+tabilla. :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Miulla se päivitys rikko pelin, tuli vaan "Cyberpunk has flatlined" käynnistäessä... Steamista file integrity check -> löyty joku ropleema, ja Steam latas jonku 7,5gt filun, jonka jälkeen lähti taas pelittämään.
 
Jaahas sitä olikin viikonlopun aikana tullut joku päivitys jonka jälkeen alkoikin itsellä temppuilla peli. Heti kun lähden liikkumaan niin alkaa peli jäätyä tasaisin väliajoin noin sekuntiksi, paikallaan kun hiirtä pyörittää niin ei mitään ongelmaa. Välittömästi kun liikahdan niin alkaa tuo sekuntin jäätyminen noin joka viiden sekunnin välein. Onkos muilla tullut vastaavaa?

edit: lähtikin mystisesti pelittämään kun olin käynyt muutaman kerran winukassa alt+tabilla. :hmm:

Alkoi tuo sama temppuilu itselläkin. Aina kun pelin avaa niin hetken tuota jäätymistä kestää ja menee itsekseen ohi.
 
On kyllä outoa kuinka suuri hajonta bugien raportoinnissa on. Jotkut eivät ole nähneet paria leijuvaa esinettä enempää kun taas toisilla (minulla) niitä tulee vastaan lähes joka paikassa ja muita, ärsyttävämpiä, bugeja on 11 tuntiin tullut enemmän kuin kourallinen.
Ei tässä ole mitään outoa. Jotkut on peleistä niin innoissaan, että ne on niille "bugittomia" vaikka välillä lentelee autot taivaalle ja NPC:t kävelee talojen läpi, tehtävät jumahtaa kun tapahtuu jotain jne. kun niistähän pääsee pikkuvaivalla lataamalla vaan saven. Toisille noi tuhoaa immersion totaalisesti. Ihmiset kokee asiat eri tavalla ja ne pelaa pelit eri tavalla. Jotkut painaa tehtävästä toiseen lukematta mitään ja toiset laahaa joka kulman kääntämässä kaikki pikkukivet ja koluamassa roskikset, että jos löytyisi lisää sisältöä. Että ei sitä sen enempää kannata ihmetellä jos joillain ei ole mitään bugeja ja toisilla niitä on vaikka ja kuinka, kyllä niitä kaikilla on, mutta ne ei näe niitä samalla tavalla merkittävinä.
 
Viimeksi muokattu:
Että ei sitä sen enempää kannata ihmetellä jos joillain ei ole mitään bugeja ja toisilla niitä on vaikka ja kuinka, kyllä niitä kaikilla on, mutta ne ei näe niitä samalla tavalla merkittävinä.

Varmasti riippuu myös kokoonpanosta, kuinka paljon erinäköisiä bugeja esiintyy. Todennäköisesti tehokkaammilla koneilla pelikokemus on sujuvampi.
 
Ei tässä ole mitään outoa. Jotkut on peleist niin innoissaan, että ne on niille "bugittomia" vaikka välillä lentelee autot taivaalle ja NPC:t kävelee talojen läpi, tehtävät jumahtaa kun tapahtuu jotain jne. kun niistähän pääsee pikkuvaivalla lataamalla vaan saven. Toisille noi tuhoaa immersion totaalisesti. Ihmiset kokee asiat eri tavalla ja ne pelaa pelit eri tavalla. Jotkut painaa tehtvst toiseen lukematta mitn ja toiset laahaa joka kulman kääntämässä kaikki pikkukivet ja koluamassa roskikset, että jos löytyisi lisää sisältöä. Että ei sitä sen enempää kannata ihmetellä jos joillain ei ole mitään bugeja ja toisilla niitä on vaikka ja kuinka, kyllä niitä kaikilla on, mutta ne ei näe niitä samalla tavalla merkittävinä.

Kaikkia tehtäviä ei kyllä voi suorittaa vaikka kuin lataisit uutta savea. Tuli semmone sivutehtävä missä pitäis mennä Scorpion
hautajaisiin
mutta ei. Tehtävässä pitää mennä Scorpion autoon ja sillä seurata Mitchiä mutta vittu ei niin ei. Auto ei liiku senttiäkään ja yrittänyt sitä työntää muilla autoilla ym. Ei vaan liiku. Reload aikaisempaan ajankohtaan ei myöskään auttanut. Tuli sitten eka Job Failed ja lie mitä loottia ja lorea jäi saamatta..

Muita kovin pahoja bugeja ei ollut, mutta viimeisin pelisessio päättyi minulla alt+f4 kun ei vaan vittu jaksa tota random kuolemista. Yritä siinä seikkailla ja tutkia joka nurkka kun jos erehdyt "väärästä" kohtaa kiipeämään niin hahmo vaan yhtäkkiä ilman mitään syytä kuolee. Pelissä ei ole edes quicksavea niin edellinen tallennus oli taas lie millon. F5 on muka olevinaan quicksave mutta quicksavea en pysty silti lataamaan mitenkään mikäli satun kuolemaan joten .. mitähän vittua? Ja keybindeissa ei ole quick save/loadia ollenkaan joten liekö koko ominaisuutta edes pelissä.
 
Pelissä ei ole edes quicksavea niin edellinen tallennus oli taas lie millon. F5 on muka olevinaan quicksave mutta quicksavea en pysty silti lataamaan mitenkään mikäli satun kuolemaan joten .. mitähän vittua? Ja keybindeissa ei ole quick save/loadia ollenkaan joten liekö koko ominaisuutta edes pelissä.
On se F5 quick save ja toimii täällä. Se vaan tallentaa niin nopeasti, eikä näytöllä lue mitään, vilahtaa vaan punainen kuvake yläreunassa. Sitä en tiedä miksi ei toimi...
 
Ei bugit riipu kokoonpanosta.

Kyllä ne voi riippua. Ei toki kaikki, mutta esim. jotkut puuttuvat tekstuurit saattavat riippua siitä kuinka nopea SSD on syöttämässä tavaraa GPU:lle, jumittamiset voi johtua tietyistä komponenteista/ajureista jotka eivät suostu toimimaan kunnolla CP2077 enginen kanssa jne.

Itsellä 30h lasissa ja kerran kävi niin, että yhdessä tehtävässä V ei suostunut ottamaan asetta esille kun piti. Uudelleen lataamalla viimeisin save korjaantui. Lisäksi pari kertaa on ollut näitä leijuvia objekteja ja kerran tipuin jossain tehtävässä joidenkin konttien väliin siten, että en päässyt sieltä pois. Mutta kertaakaan ei ole kaatunut. Paljon huonomminkin voisi olla asiat. Kokonaisuutena tämä on ollut ihan huippuviihdettä, tehtävänsuunnittelu on parhaimmillaan ihan huippuluokkaa.
 
On se F5 quick save ja toimii täällä. Se vaan tallentaa niin nopeasti, eikä näytöllä lue mitään, vilahtaa vaan punainen kuvake yläreunassa. Sitä en tiedä miksi ei toimi...

Mutta miten se quickloadataan? F8:llako sit? Ois toki voinu testata eikä vaan todeta että paska ei toimi. Mulla ei ainakaan näy quicksaveja ollenkaan siinä Load Game menussa jossa tietenkin olen, mikäli quicksave -> flatlined
 
Olisi kiva tietää jouduttiinko pelistä karsimaan paljonkin ominaisuuksia pelkästään PS4/Xboxin takia. Tuntuu oudolta että vain joitain kuukausia sitten on haastattelussa selitetty miten pelissä tulee olemaan tuhannella NPC:llä käsin tehdyt päivittäiset rutiinit jos tuollaista ominaisuutta ei ole missään vaiheessa ollut olemassakaan?

Ehkä oli lopulta pakko vaan heittää resurssisyöppöjä juttuja roskiin kun ei saatu vanhoilla koneilla pelaamaan ja konsolipelaajat olisivat suuttuneet vielä enemmän jos pelkästään heiltä jää ominaisuuksia uupumaan.

Jos näin on, niin olisivat saaneet enemmänkin heittää niitä roskiin, kun eipä se suorituskyky PC:lläkään ole lähelläkään hyvää. Joo, 60fps+ pääsee selkeästi keskivertoa paremmalla raudalla, mutta erittäin suurelta osaa pelaajakunnasta ei kovin hyvää rautaa löydy, joten olettaisin, että keskivertopelaaja joutuu vetämään tyyliin 30fps, joka on yhtä lailla pelikelvoton kuin konsolitkin.

Ja eipä se huippukonekaan tätä kovin mairittelevasti pyöritä, kun jossain 100fps paikkeilla menee maksimirajat (tosin, en oo nähnyt kenenkään testaavan näillä parhailla prossuilla crowd density lowilla, että ehkä se tosta jonkin verran ylemmäs saattaisi mennä).
 
Itekki meinasin testailla tota hexa edittiä, mutta editori ei löydä tuota 75 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08 koodia ollenkaan...
Eikös se siitä cyperpunk2077.exe:stä pitäs löytyä... :hmm:
 
Jos näin on, niin olisivat saaneet enemmänkin heittää niitä roskiin, kun eipä se suorituskyky PC:lläkään ole lähelläkään hyvää. Joo, 60fps+ pääsee selkeästi keskivertoa paremmalla raudalla, mutta erittäin suurelta osaa pelaajakunnasta ei kovin hyvää rautaa löydy, joten olettaisin, että keskivertopelaaja joutuu vetämään tyyliin 30fps, joka on yhtä lailla pelikelvoton kuin konsolitkin.

Ja eipä se huippukonekaan tätä kovin mairittelevasti pyöritä, kun jossain 100fps paikkeilla menee maksimirajat (tosin, en oo nähnyt kenenkään testaavan näillä parhailla prossuilla crowd density lowilla, että ehkä se tosta jonkin verran ylemmäs saattaisi mennä).

Nyt on kyllä pakko kysyä että miten sen sitten pitäisi pyöriä huippukoneilla, jos tämä ei riitä? 4K:lla RT päällä tämä oli jo launchissa ihan uskomattoman hyvän näköinen ja muistan fps:n tippuneen tasan yhdessä paikassa silmin havaittavasti (klubilla aina samalle baarimikolle jutellessa kuva tahmasi ehkä sekunnin). Ja tämä vielä ennen noita viimeisimpiä twiikkauksia. Miksi tällaisessa pelissä edes pitäisi päästä jonnekin 100fps:ään? E-sportsit ja nopeatempoisemmat pelit sitten erikseen.

Saa kai tämän vähän vanhemmillakin koneilla pyörimään ihan kohtuullisen hyvin, kun karsii vähän laadusta. Vanhojen konsolien omistajien porun kyllä ymmärrän, kun niillä tämä oli kaiketi ihan oikeasti pelikelvoton, eikä konsolipelaaja voi oikein tehdä muuta kuin palauttaa pelin tai odotella patcheja.
 
Itekki meinasin testailla tota hexa edittiä, mutta editori ei löydä tuota 75 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08 koodia ollenkaan...
Eikös se siitä cyperpunk2077.exe:stä pitäs löytyä... :hmm:

Kai haet Hex-values välilehdellä? Itsekin ihmettelin jonkin aikaa, kun vakiona haussa on auki text-String ikkuna. Tämä siis HxD:llä.
 
Itekki meinasin testailla tota hexa edittiä, mutta editori ei löydä tuota 75 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08 koodia ollenkaan...
Eikös se siitä cyperpunk2077.exe:stä pitäs löytyä... :hmm:
Riippuu vähän mitä editoria käytät, mutta ainakin HxD menee CTRL+F -> Hex-values tabi auki ja sitten hakukenttään tuo.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 953
Viestejä
4 648 132
Jäsenet
76 356
Uusin jäsen
jowile

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom