Cyberpunk 2077

Parikymmentä tuntia sain hortoiltua mittariin nyt vlopun aikana ja tällä hetkellä main storysta intro tehtynä, eli saikku takana ja uin juuri afro vilkkuen lahden yli johonkin uuteen paikkaan missä joku warppaileva cholo tappoi minut parilla laukauksella. Uudessa paikassa kaikilla vihuilla on pääkallot päänsä päällä ja möin baarimikolle vahingossa housut jalastani eli armori on hieman vajaa. Myös autokauppiaiden äkillinen kiinnostus hieman yllättää.
Todella mukava peli jossa aika tuntuu kuluvan, ei kaduta pätkääkään täyden hinnan maksaminen. Ja pyörii pelattavasti mediumilla 1440p 9700K/1080Ti -combolla. 60fps pintaan mennään, keskustassa droppaa vähän alemmas mutta mitään stutteria tai diashowta ei silti näy.
Aika vähän on asioita jotka oikeasti pelaamista häiritsee, lähinnä inventoryn hallinta vaatisi vähän hiomista kun ikonit pomppii silmille ja tosiaan se tuplapainalluksella tuleva väistö. Muutamia kertoja tullut väistettuä itsensä alas katolta.
 
Pari pikku neuvoa:
-Vaikeustasoa ylös!
-Käytä refleksibuustereita (bullet time). Painamalla tähtäysnappia ja väistämällä sivulle (tuplapainallus) aika hidastuu jne. Kereznikov-refleksibuusterin saa ainakin Vic:ltä, mutta se taisi vaatia 10 reflekseihin.

Harmi vaan että dodge oli pakko ottaa pois config filun kautta, niin ei voi tuota Kereznikovia edes käyttää. Jaa että miksikö? Siksi että kuolemat ja muut kivat kämmit ovat juurikin tuon vitun dodgen takia. Yritäpä jossain sneakkailla ja WSAD näppäimiä käyttää siten että liikut tarkkaan ym. kun varsinaista cover systeemiä ei ole .. noo mitä tapahtuu kun painat kaks kertaa vaik oikealle kun kuvittelet kurkkaavan laatikon taakse? Hahmo pomppaa metrin ja siinä olikin ne sneakit sitten.

Itse pelasin ensin VH mut peli oli liian vaikea ihan alussa, jaksais tyhjentää 10 lipasta yhteen viholliseen. Laskin Hardille ja nyt peli alkaa olla taas liian helppo että kai sitä kohta vois nostaa. Cyberwaressa mulla on silmissä 2x 50% headshot dmg bonus modia, ja vaatteissa crit chancea/crit damagea niin perkeleesti että dmg alkaa olla ihan älytöntä jos ampuu päähän. Jopa pääkallovihut tippuu muutamalla laukauksella, mutta niin tipun minäkin että niitä pitää silti vältellä ainakin sisätiloissa.

Tähän hupiin suosittelen ostamaan ripperdocilta tuplahypyn legs slottiin. 45000 maksaa kyllä, mutta ton avulla pääsee hauskoihin paikkoihin.

Mitähän eroo tuplahypyllä on siihen toiseen power jumppiin? Molempia kun ei vissiin valitettavasti saa käyttöön. Itsellänikin se tuplahyppy ja auttaa erittäin paljon maailman tutkimisessa ja vähentää matkoja. Sekä katolta on joskus kiva snipailla vihut pois kun eihän ne sulle mtn mahda jos oot tosi korkealla. Harmi kyllä double jumppia ei jostain syystä voi käyttää jos oot tippunu ensin ns. freefallina jonkun matkaa. Eli korkealle nouseminen on helppoa, mutta sieltä alas pääseminen ei niinkään, kun et voi vaan hypätä alas ja painaa jumppia ennenkuin kosketat maata :cautious:
 
Tuo DSLL on kyllä vähän siinä ja siinä että onko käyttämisen arvoista. Tuo sen 20% lisää FPS mutta aiheuttaa aika ilkeetä häntimistä kaikissa liikkeissä sekä blurraa paljon. Jos kääntää DSLL pois päältä, häntiminen häviää kokonaan ja kuva on paljon tarkempi. Raytracing myös tuntuu hieman turhalta, tuohan se hieman realistisuutta, mutta ei kyllä ole 30% FPS menetyksen arvoista.

Aluksi mietin että jess onneks on nVidian näyttis, mutta nyt tuntuu että ois voinut ihan hyvin ostaa AMDtä paremman hinta/tehon takia kun tuo DLSS ja raytracing on vielä niin alkeellisia tekniikoita jopa näinkin uudessa pelissä.
 
Niin no kun ongelmana on se, että ihan sama kuinka sitä alttia runnoo, niin ei aseita näy. En pysty muuta kuin lyömään
Mulla tuli pelintappajabugi vastaan juuri tuossa tehtävässä mutta paljon tuota kohtaa aiemmin. Peli sekosi aina sekunnilleen samassa kohdassa, mutta se korjaantui kun validoin filut uusiksi Steamin kautta.
 
Sen "Heist" tehtävän jälkeen. Ensin on ne ns. prep questit, sit se hotellitehtävä ja sen jälkeen alkaa Act 2. Kaikki tätä ennen lienee siis Act 1.

On myös prologue joka on tasan yhden tehtävän mittainen. Esimerkiksi Corpolla aloittaessa se tehtävä on nimeltään The Corpo Rat. Tuon tehtävän jälkeen alkaa Act 1, joka on siis kaikilla lifepatheilla pelatessa sama.
 
Eilen ohje oli tosiaan muuttaa 75->74 ja tänään sen on 75->EB. Yön aikana on muuttunut myös olettama siitä, että ongelma on johtunut Intelin kääntäjän oletusasetuksesta ja on keksitty, että kääntäjä onkin todennäköisesti GCC.

Lisätietoa täällä. Molemmat varmaankin toimivat AMD:lla, mutta EB on turvallisempi, jos joku sattuisi tekemään sen Intel-alustalla.

HxD:llä työnsin tuon EB rimpsun sinne ja kyllä tuli kivasti puhtia lisää ryzenin kanssa, skaalaa tasasemmin jokaisen säikeen kanssa..sellasta ~50% suunnilleen popittelee tällä hetkellä...
 
Tuota Ryzenin "SMT modia" ei tarvitse hexaeditorilla alkaa säätämään, kun löytyy suoraan drag&drop modi, joka ei koske itse exeen

Pääkansioon tulee tuosta logi omaan kansioonsa ja vaikutuksen voi todeta millä GPU kuorman tulkitsijalla haluaa esim. Afterburnerin graafit.
Itselläni taitaa olla grafiikat niin korkealla, eli toisin sanoen GPU bound, joten en ainakaan mitään fps boostia tuolla nähnyt, mutta ehkä se tasoittaa joitain CPU intensiivisiä kohtia.

Edit: koitin myös tuota memory_pool_budgets.csv tiedostoa säätää mikä oli täällä aiemmin mainittu, muttei silläkään mitään nähtävää vaikutusta ollut.
 
Tuo DSLL on kyllä vähän siinä ja siinä että onko käyttämisen arvoista. Tuo sen 20% lisää FPS mutta aiheuttaa aika ilkeetä häntimistä kaikissa liikkeissä sekä blurraa paljon. Jos kääntää DSLL pois päältä, häntiminen häviää kokonaan ja kuva on paljon tarkempi. Raytracing myös tuntuu hieman turhalta, tuohan se hieman realistisuutta, mutta ei kyllä ole 30% FPS menetyksen arvoista.
Kannattaa varmaan tarkastaa ensin onko käytössä Ultra performance DLSS. Sitä lukuunottamatta on aikalailla kaikkien osalta kollektiivisesti todettu että DLSS parantaa/ei vaikuta kuvanlaatuun ja antaa kuitenkin massiivisen FPS boostin.

Digital Foundryn optimal settings vihdoin julkaistu "Improve Performance By Up To 35% - With Minimal Impact To Visuals":


Kokeilin muutamia noista ja ei ainakaan tällaisella high end kokoonpanolla/asetuksilla ollut oikein mitään vaikutusta FPS.

Ainoa millä sai 2-3 FPS lisää oli kun laski screen space reflection asetuksen Psycho -> Ultra.

Cascaded Shadows Resolution, Volumetric Fog Resolution, Volumetric Cloud Quality, Ambient occlusion menivät kaikki harakoille enkä jaksa tuosta 2 FPS:kään välittää joten laitoin takaisin nupit kaakkoon. Kokoonpanona RTX 3080 + 5950X, 32GB 3600mhz B-Die muistit, NVMe Gen 4 kiekot.
 
Mitä enemmän pelaa, sitä enemmän tämä peli vetää mukaansa. Harvoin on näin pahasti jäänyt tuntikausiksi pelaamaan.

Tuli leikittyä myös hieman photo modella, pitää reenata tuota sillä olisi CP2077-krääsää tarjolla :) #Shutterpunk2077 — Cyberpunk 2077 Photo Mode Contest

1607893606550.png


1607903182001.png



1607893636875.png

...tuosta viimeisestä kuvasta puuttuu selvästi se kuuluisa aurinkotuoli
 
RT:stä voi olla montaa mieltä, jossain kohtaa ehkä hieman "liikaa", mutta onhan tää vaan todella kaunis peli, kun kaikki oikeastaan täysillä.

Dialogeja jaksaa kuunnella kun hahmojen päät ei ole neliöitä ja suunliikkeet mitä sattuu.
Myös pitkästä aikaa jaksaa ihastella maisemia.

Miinusta tulee minusta auton kanssa ajelu, koska silloin maailma menee "suttuisaksi" ja mielestäni kaikki asetukset on täysillä tai pois päältä, joka tuon sumentamisen tekisi.

photomode_13122020_201058.png
 
Taitaa olla yleinen bugi tuossa toi, että aseet katoaa käytöstä. Itseltä meni tuo yksi alkupään tehtävä käsipelillä, kun aseet hävisi ja luulin sen jotenkin kuuluvan asiaan. Tuo taisi korjaantua muutaman cutscenen jälkeen, että sai taas aseet käyttöön normaalisti, ilmeisesti jotenkin jäänyt johonkin cutscene tilaan. Lukemani perusteella toinen vaihtoehto taitaisi olla ladata tallennus muutamaa hetkeä aiemmasta kun vielä aseet olleet mukana.
Myös tuosta kohti itsellä huomattu kun ei tainnut olla asetta valittuna kun piti autosta ammuskella niin olikin alkuun hahmolla kädet kuin leikkisi siinä olevan haulikko käsittelyssä :D.

Minusta tuo ongelma korjautui sen 1.04 patchin jälkeen. Itseasiassa minulla on ollut varsin vähän erilaisia bugena niin nyt tuon 1.04 sekä uusimpien ajurien jälkeen ei juurikaan ole tullut vastaan bugeja. Siis niitä mitä pelin lauchissa paljon nostettiin esiin. Itse kerkesin näkemään muutamien tavaroiden leijumisen etc, mutta näitäkään nyt ei ole näkynyt aikoihin.
 
Viikonloppu pelattu ja on kyllä näyttävä peli, bugeja ei ole tullut vastaan. RTX3080 pääsee oikeuksiinsa tätä tahkotessa.

Tykkään!
 
Onko muutkin löytänyt tuossa ACT 2 heti alussa olevan suht OP lizzie pistoolin?
Löytyy laatikon päältä kun menee ekaa kertaa Judyn luokse etsimään tietoa Evelynin katoamisesta.
Ite taidan olla nyt lvl 17, eikä vieläkään ole tullut mitään yhtä hyvää vastaan.
Screenshot (127).png
 
Löysin tälläisen clipin. Kuvastaa hyvin syytä miksi jätän CP2077 pelaamatta toistaiseksi. Katsotaan parin vuoden päästä uusiksi.



Jatkuvat pienet bugit liittyen animaatioihin ja objekteihin myös ärsyttävät. Tätä ei voi pelata ilman että vartin välein tapahtuu jotain outoa. Oli se sitten aukeamattomat ovet joista NPCt kävelevät läpi tai NPCt jotka warppailevat kun auto/lentoalus ovat jo lähteneet.

Esim. https://puu.sh/GWVGS/2111561bd2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Onko muutkin löytänyt tuossa ACT 2 heti alussa olevan suht OP lizzie pistoolin?
Löytyy laatikon päältä kun menee ekaa kertaa Judyn luokse etsimään tietoa Evelynin katoamisesta.
Ite taidan olla nyt lvl 17, eikä vieläkään ole tullut mitään yhtä hyvää vastaan.
Screenshot (127).png

On täällä myös käytössä. Eipä juuri muuta tarvitse. Sniperiä välillä ja Lizziellä päähän. Aika OP :love:
 
Vedin äsken pelin läpi. Tarina ja hahmot 9/10, avoin maailma 5/10. Ulkoasu ja estetiikka ehdoton kymppi. Aloitan varman toisen läpipeluun kohtapuolin, sen verran paljon jäi tekemättä. Pelin tallentuu kuitenkin ennen "point of no returnia", joten siitäkin voi halutessaan jatkaa jos haluaa vaikka vetää sivutehtäviä.

Pelasin silenced revolver-buildilla, eli crit% ja headshot damaget maksimiin ja vihuja päähän sneakistä. Oikeastaan suora vastine Skyrimin stealth archer-buildille. Huomasin kuitenkin, että
bossfighteissa tulee helposti turpaan kun pitäisi osua liikkuvaa vihua päähän, eli tätä varten kannattaa kuitenkin pakata esim. disable cyberware-hackki ja joku isoa DPS:ää tekevä konari.
Sivutehtävät sun muut hoituivat 90%:sti juuri tuolla revolverilla, loput sitten tech snipulla jolla pystyy leipomaan porukkaa seinien takaa.
 
Kannattaa varmaan tarkastaa ensin onko käytössä Ultra performance DLSS. Sitä lukuunottamatta on aikalailla kaikkien osalta kollektiivisesti todettu että DLSS parantaa/ei vaikuta kuvanlaatuun ja antaa kuitenkin massiivisen FPS boostin.


Unohdin mainita että olen Balancella pitänyt DLSSää. Pitää kokeilla tänään noita parempia jos ne jeesaisi, varsinkin jos se poistaisi tuon älyttömän häntimisen kaikkeen mikä liikkuu.
Tuon videon olen katsonut ja ne asetukset laittanut.
 
Unohdin mainita että olen Balancella pitänyt DLSSää. Pitää kokeilla tänään noita parempia jos ne jeesaisi, varsinkin jos se poistaisi tuon älyttömän häntimisen kaikkeen mikä liikkuu.
Tuon videon olen katsonut ja ne asetukset laittanut.
Blurraamiseen auttoi myös itsellä "chromatic aberration" ottaminen pois päältä ja sitten Nvidian Geforce Now:n kautta sharpening filtterin laittaminen päälle.
 
On kyllä outoa kuinka suuri hajonta bugien raportoinnissa on. Jotkut eivät ole nähneet paria leijuvaa esinettä enempää kun taas toisilla (minulla) niitä tulee vastaan lähes joka paikassa ja muita, ärsyttävämpiä, bugeja on 11 tuntiin tullut enemmän kuin kourallinen.
 
Tämä peli vois kyllä kiinnostaa mutta taitaa olla aika nihkeä toimimaan kokoonpanollani, miten on toimiiko tällä nuhapumpulla mielestänne?
Intel Core i7-6700K @4.00Ghz, 16gb RAM, Nvidia GeForce GTX 1070, Reso 2560 x 1440.
 
Tämä peli vois kyllä kiinnostaa mutta taitaa olla aika nihkeä toimimaan kokoonpanollani, miten on toimiiko tällä nuhapumpulla mielestänne?
Intel Core i7-6700K @4.00Ghz, 16gb RAM, Nvidia GeForce GTX 1070, Reso 2560 x 1440.
Omalla koneella (R5-3600, 1070ti) tulee 1440p low asetuksilla 50-60fps väliin. Crown density vain minimiin, niin pitäisi olla pelattava.
 
Löytyi joo, kieltämättä aika raju vehje, jälkeen jää vaan päättömiä liekehtiviä ruhoja.
Kiitti vinkistä. Kävin baarista noutamassa ( löytyy jälkikäteenkin act2 aikana. Reilusti enemmän poweria kun uudessa pulttilukko sniperissä)

edit:nojoo ei sittennkään, spt3 grad tekee usean tonnin krittejä
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa, suoraselkäistä toimintaa. On tuota ihmeteltykin, miten kehtasivat konsoliversiot tuossa kunnossa julkaista. Huomatkaa että vain viikko aikaa hakea refundia.
Ihan turha mun mielestä puhua suoraselkäsyydestä enään tässä vaiheessa. Konsoliversioita pimitettiin julkasuun asti, ja ennakkovaraajille myytiin sikaa säkissä sen suhteen. Turha se on tässä vaiheessa enää selitellä et ois pitäny näyttää niitäkin, sillä se on kyllä aivan täysin tietoinen ratkasu ollu miks niitä pimitettiin loppuun asti.

Toki refundin tarjoamisesta plussaa, mutta fyysisen version ostajat on vähän kusessa asian suhteen. Vaikee kuvitella et ykskään jälleenmyyjä on valmis ottamaan sitä hittiä vastaan kun kehittäjät tölvineet, että se jää sit nähtäväks mitä porukka tonne sähköpostiin kirjottelemisesta saa ohjeiks refundin suhteen.
 
Tämä peli vois kyllä kiinnostaa mutta taitaa olla aika nihkeä toimimaan kokoonpanollani, miten on toimiiko tällä nuhapumpulla mielestänne?
Intel Core i7-6700K @4.00Ghz, 16gb RAM, Nvidia GeForce GTX 1070, Reso 2560 x 1440.

En usko, että näyttis riittää 60fps tuolla resolla ja vaikka riittäisi, prossu rajoittaa monessa paikkaa menoa.
 
On kyllä outoa kuinka suuri hajonta bugien raportoinnissa on. Jotkut eivät ole nähneet paria leijuvaa esinettä enempää kun taas toisilla (minulla) niitä tulee vastaan lähes joka paikassa ja muita, ärsyttävämpiä, bugeja on 11 tuntiin tullut enemmän kuin kourallinen.
Veikkaan et kaikki ei ole noille esim visuaalisille bugeille niin herkkiä.
Itsellä ny pelattu 26,7h ja kertaakaan ei ole kaatunut.
Välivideoissa jää tupakat leijailee ja joskus auto spawnannu toisen auton sisään jne, mutta itseä nuo ei ole ikinä missään pelissä haitanneet.
 
Nyt tuli ensimmäinen kunnon "bugi", kun 20h takana yleistä sekoilua ja tarinaa.
Yritin kiipeillä pöntön päältä katolle niin singahdin 300m/s takaspäin seinän läpi tyhjyyteen. Josta lopulta kuolo korjasin kun putosin kartalta pois.
Onneksi peli autosavesi tuonne seinän sisälle vielä niin pääsin kokemaan saman uudelleen.. :rofl:
 
Taitaa olla yleinen bugi tuossa toi, että aseet katoaa käytöstä. Itseltä meni tuo yksi alkupään tehtävä käsipelillä, kun aseet hävisi ja luulin sen jotenkin kuuluvan asiaan. Tuo taisi korjaantua muutaman cutscenen jälkeen, että sai taas aseet käyttöön normaalisti, ilmeisesti jotenkin jäänyt johonkin cutscene tilaan. Lukemani perusteella toinen vaihtoehto taitaisi olla ladata tallennus muutamaa hetkeä aiemmasta kun vielä aseet olleet mukana.
Myös tuosta kohti itsellä huomattu kun ei tainnut olla asetta valittuna kun piti autosta ammuskella niin olikin alkuun hahmolla kädet kuin leikkisi siinä olevan haulikko käsittelyssä :D.

Itselläni on sellanen bugi ollu alusta saakka, että haulikko tippuu aina itsekseen quick slotista takaisin inventoryyn onneksi sentään kaksi muuta asetta pysyy sloteissa. Kesken taistelun sitä ei edes pysty siirtää takaisin käyttöön peli vaan herjaa että käsky blokattu tai jotain. Onneksi sentään kaikki aseet ei tipu inventoryyn kuten olen kuullun joillakin käyvän. :cool: Sitten joutuis huitomaan pelkästään nyrkeillä ja mun hahmo on kynäniska hakkeri jolla ei ole mitään lähitaistelu kykyjä ja body stattikin on mininimissä. :geek:
 
Nyt tuli ensimmäinen kunnon "bugi", kun 20h takana yleistä sekoilua ja tarinaa.
Yritin kiipeillä pöntön päältä katolle niin singahdin 300m/s takaspäin seinän läpi tyhjyyteen. Josta lopulta kuolo korjasin kun putosin kartalta pois.
Onneksi peli autosavesi tuonne seinän sisälle vielä niin pääsin kokemaan saman uudelleen.. :rofl:
Samanlainen fysiikkabugi tulee jos yrität tiputtaa ruumiin liian ahtaaseen koloon, ruumis "räjähtää" ja kimpoaa jonnekin, lattiaan jää vaan tumma läiskä.
 
Vedin äsken pelin läpi. Tarina ja hahmot 9/10, avoin maailma 5/10. Ulkoasu ja estetiikka ehdoton kymppi. Aloitan varman toisen läpipeluun kohtapuolin, sen verran paljon jäi tekemättä. Pelin tallentuu kuitenkin ennen "point of no returnia", joten siitäkin voi halutessaan jatkaa jos haluaa vaikka vetää sivutehtäviä.

Pelasin silenced revolver-buildilla, eli crit% ja headshot damaget maksimiin ja vihuja päähän sneakistä. Oikeastaan suora vastine Skyrimin stealth archer-buildille. Huomasin kuitenkin, että
bossfighteissa tulee helposti turpaan kun pitäisi osua liikkuvaa vihua päähän, eli tätä varten kannattaa kuitenkin pakata esim. disable cyberware-hackki ja joku isoa DPS:ää tekevä konari.
Sivutehtävät sun muut hoituivat 90%:sti juuri tuolla revolverilla, loput sitten tech snipulla jolla pystyy leipomaan porukkaa seinien takaa.

Itse otin blade skillejä kun niitä "samalla rahalla" sai reflexin alta. Miekkojen kanssa ei oo niin nuukaa tähtäämisellä. Lisäksi jos hommaa sandevistan tms. käyttiksen sen hakkerointihomman tilalle, niin sillä voi hidastaa aikaa esim. 25-30% 16 sekunniksi vai mitä se oli. Helpompi osua päähän kun bossi liikkuu hitaampaa.

Tällöin toki ei voi mitään hakkerointihommia tehdä, mut eihän ne pakollisia ole.
 
Löysin tälläisen clipin. Kuvastaa hyvin syytä miksi jätän CP2077 pelaamatta toistaiseksi. Katsotaan parin vuoden päästä uusiksi.



Jatkuvat pienet bugit liittyen animaatioihin ja objekteihin myös ärsyttävät. Tätä ei voi pelata ilman että vartin välein tapahtuu jotain outoa. Oli se sitten aukeamattomat ovet joista NPCt kävelevät läpi tai NPCt jotka warppailevat kun auto/lentoalus ovat jo lähteneet.

Esim. https://puu.sh/GWVGS/2111561bd2.jpg


Ihan sivuhuomautuksena. Ei poliisien kanssa edes kuulu taistella ja aiheuttaa maksimaalisia wanted tasoja. Peli on tarkoituksella suunniteltu niin, että poliiseja spawnaa loputtomasti kunnes pelaaja kuolee jos ei lähde karkuun kun wanted menee päälle. Noita poliiseja ei edes ala spawnata joka puolelle paitsi jos tarkoituksella aiheuttaa tilanteen missä wanted taso nousee ylös. Sama se on GTA 5:ssa myös jos alkaa poliiseja tappamaan. Joku vahinko laukaus tai vahingossa yden poliisin tappaminen ei vielä aiheuta sitä vaikka silloinkin vieressä olevat poliisit muuttuu aggressiiviseksi.

Tollaset videot ei kerro mitään itse tehtävistä ja sisällöstä miten tätä peliä on tarkotettu pelattavaksi.
 
Samanlainen fysiikkabugi tulee jos yrität tiputtaa ruumiin liian ahtaaseen koloon, ruumis "räjähtää" ja kimpoaa jonnekin, lattiaan jää vaan tumma läiskä.

Suurin osa fysiikkabugeista lähinnä naurattaa. Itselläni jäi kuollut vihollinen kädestään kiinni seinään ja se käsi alkoi venyä kuin jollakin X-Men ihmenelosten kumimiehellä ja se kuolleen ruumis pomppi ympäri asuntoa. Ainoa mikä vituttaa en saanut sitä pomppimista videolle se olis ollu hauskaa katsottavaa. Skyrimissakin naureskelin noille fysiikkabugeille kympillä ei niitä kuitenkaan niin usein tule, että ne haittais, mutta silloin kun tulee ne yleensä naurattaa, koska ne näyttää ihan helvatun hauskalta. :lol:
 
Ihan sivuhuomautuksena. Ei poliisien kanssa edes kuulu taistella ja aiheuttaa maksimaalisia wanted tasoja. Peli on tarkoituksella suunniteltu niin, että poliiseja spawnaa loputtomasti kunnes pelaaja kuolee jos ei lähde karkuun kun wanted menee päälle. Noita poliiseja ei edes ala spawnata joka puolelle paitsi jos tarkoituksella aiheuttaa tilanteen missä wanted taso nousee ylös. Sama se on GTA 5:ssa myös jos alkaa poliiseja tappamaan. Joku vahinko laukaus tai vahingossa yden poliisin tappaminen ei vielä aiheuta sitä vaikka silloinkin vieressä olevat poliisit muuttuu aggressiiviseksi.

Tollaset videot ei kerro mitään itse tehtävistä ja sisällöstä miten tätä peliä on tarkotettu pelattavaksi.
Joo mut ei tuolla voi puolustaa sitä chase-mekaniikat puuttuvat täysin ja että kytät teleporttaavat ympärillesi kuin star trekin heput



Todellinen immersion tappaja.
 


tukkaukko tehnyt CPU testejä.

Aika laiskoilla muisteilla mut samoilla sentään joka alustalla.

Vissiin 5900X tai 10900K on kovia juttuja jos haluaa pitää fps:n mahdollisimman tasaisena. Etenkin esim. 6core 8700K:lla tulee pahoja dippejä joita noilla 10-12coreilla ei tuu.
 
Joo mut ei tuolla voi puolustaa sitä chase-mekaniikat puuttuvat täysin ja että kytät teleporttaavat ympärillesi kuin star trekin heput



Todellinen immersion tappaja.


Itellä nyt n. 30 tuntia takana eikä ole ollut mitään ongelmia poliisin kanssa. Varmasti jos oikein koittaisi saada tuon poliisitekoälyn (tai sen puutteen) näyttämään hölmöltä niin se onnistuisi helposti kuten noissa videoissa, mutta kun vaan pelaa peliä niin ei ainakaan itseäni häiritse ollenkaan.
 
Kokeilin joskus tappaa pari poliisia. Lopputuloksena jonnekin perseeseen keskellä ei mitään spawnasi metrin päähän muutama poliisiauto, poliisirobotteja ym jotka lahtas mut siihen paikkaan. Poliiseille ei tässä pelissä vittuilla, muuten teleporttaa viereen lössi kyttiä ja murhaa sut pois.
 
Itellä nyt n. 30 tuntia takana eikä ole ollut mitään ongelmia poliisin kanssa. Varmasti jos oikein koittaisi saada tuon poliisitekoälyn (tai sen puutteen) näyttämään hölmöltä niin se onnistuisi helposti kuten noissa videoissa, mutta kun vaan pelaa peliä niin ei ainakaan itseäni häiritse ollenkaan.
Mutta kun menen auttamaan poliiseja jotka taistelevat jengiläisiä vastaan niin saattaa oma harhaluoti osua poliisiin taikka ohikulkevaan siiviiliin. Tällöin joudun itsekin kohteeksi ja selän taakse spawnaa yhtäkkiä 10 superkyttää. Minä vain yritin pelata peliä...
 
Äsken tapahtui niin että joku beat cop puhui kahdelle jengiläiselle kadun kulmassa. Menin viereen seisomaan ja jengiläisille tulee awareness hälytys ja kun huomasivat minut niin vetivät aseen esille ja alkoivat ampumaan ja poliisi tuli päälle jonkun patukan kanssa. :tdown:
 
Mutta kun menen auttamaan poliiseja jotka taistelevat jengiläisiä vastaan niin saattaa oma harhaluoti osua poliisiin taikka ohikulkevaan siiviiliin. Tällöin joudun itsekin kohteeksi ja selän taakse spawnaa yhtäkkiä 10 superkyttää. Minä vain yritin pelata peliä...

Night City on armoton kaupunki, poliisit eivät kysele vaan jos ammut heihin "harhaluodin", saatat saada heiltä luodin itsekin :)

Tämän voi ajatella myös tämän roolipelin sääntönä, joka nyt vaan sattuu olemaan ankara poliisien suhteen.
 
Night City on armoton kaupunki, poliisit eivät kysele vaan jos ammut heihin "harhaluodin", saatat saada heiltä luodin itsekin :)

Tämän voi ajatella myös tämän roolipelin sääntönä, joka nyt vaan sattuu olemaan ankara poliisien suhteen.
Tuonkin olisi voinut toteuttaa vaikka niin että ne vitun sivulliset eivät vain jatkaisi sitä normaalia päivittäistä toimintaansa vaan katoaisivat paikalta ja vaikka pelillisesti niin että jos ammut harhaluodin heitä kohti niin se ei rekisteröityisi. Olen huomannut saman että autan yhtä osapuolta ja raapaisen vahingossa jotain väärää henkilöä niin kaikki osapuolet alkavat sotimaan minua vastaan.

Aika yksinkertainen tilakone on pelissä toistaiseksi nuiden suhteen siis.
 
Mutta kun menen auttamaan poliiseja jotka taistelevat jengiläisiä vastaan niin saattaa oma harhaluoti osua poliisiin taikka ohikulkevaan siiviiliin. Tällöin joudun itsekin kohteeksi ja selän taakse spawnaa yhtäkkiä 10 superkyttää. Minä vain yritin pelata peliä...

Mä oon todennut että jos poliisit on kusessa niin niitä ei mennä auttamaan. EI oo kerta jos toinen kun kytät on käyneet päälle. En tiedä mistä ne kytät ottaa aggroo, en mielestäni suoraan niitä oo ampunut. Ehkä se reukun kuti kimpoaa sit johonkin jne. Mielestäni kyllä on samaa ongelmaa ollut vaikka meleellä vetäisin. Ehkä ne ei tykkää siitä et tapan rikolliset? Pitäis joskus jaksaa se penispamppu kädessä mennä kokeilemaan.

Tähän mennessä on ollut helpompaa vaan ajaa ohi ja antaa kyttien olla. Joskus oon tehnyt niin että oon mennyt seuraan hommaa sivusta, ja kyllä ne kytät yleensä kuolee jossain vaiheessa. Vasta sit oon menny tappaan jengiläiset.

TL;DR ajanhukkaa kyttien kanssa pelehtiminen
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 311
Viestejä
4 490 714
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom