Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No twitter profiilissahan ne ei pidä enää tätä rpg;nä. Joskus useampi vuosi sitten descriptioni mainitsi sen rpg;nä, mut se on muuttunut viime vuosina:Aika action painotteisia näytetyt pätkät kyllä olleet. Ne jotka odottaa tältä räiskintää saattavat pettyä, mikäli tämä on RPG edellä tehty, tai voi se tietysti olla toisinpäinkin.
Toisaalta peli tyylejä voi olla monta, räiskijät räiskii ja ne jotka haluaa enemmän pelata toiseen suuntaan puhuen tilanteita läpi jne.
Toivottavasti on hyvin kirjoitettua dialogia ja tarinaa.
Eli avoimen maailman toiminta-seikkailu tarina.Welcome to the official Twitter account of Cyberpunk 2077 — an open-world, action-adventure story developed by
Witcher 3 päätyi lopulta pilkkaamaan omia trailereitaan. Ja sekin oli toimintaseikkailu roolipelielementeillä.Ainakin noiden pelidemojen perusteella dialogi on luokkaa fallout 3 tai huonompi.
Jos vertaan kokemustani esim. Bethesdan peleihin (Fallout 3 tai Fallout 4, Skyrim) niin jo Witcher oli kyseisiä pelejä valovuoden edellä.
Nyt menee pahasti offtopic, mutta missä universumissa FO4 menee muka Skyrimin ja FO3:n edelleKun asiaa miettii niin kyllä Fallout 4 taistelu oli hauskempaa mitä Witcher kolmosen rotkoon työnnettävä miekkailusysteemi. Skyrim ja FO3 toki ovat ihan roskaa.
CD Projekt Red on velvoittanut studion työntekijät tekemään ylitöitä, jotta se saa Cyberpunk 2077:n valmiiksi. Studio on aiemmin julistanut, ettei se tule lähtemään tähän ohjelmistokehityksessä yleiseen toimintatapaan, mutta se on nyt rikkonut lupauksensa. Asia kävi ilmi, kun CD Projekt Redin sisäinen sähköposti päätyi julkisuuteen. Asiasta kertoo Comicbook-sivusto.
Studion johtoryhmään kuuluva Adam Badowski on vastannut töihin pakottamiseen kertomalla, että kyseessä on vaikein päätös, jonka eteen hän on joutunut. Badowski painottaa, että jokainen ylitöihin määrätty saa hyvän korvauksen työstään.
“Nämä kehityksen viimeiset kuusi viikkoa ovat meille elintärkeintä, jotta saamme valmiiksi projektin, jonka parissa olemme viettäneet ison osan elämästämme. Suurin osa kehitystiimistä ymmärtää, kuinka tärkeästä tilanteesta on kyse, sillä haluamme julkaista pelin, josta voimme kaikki olla ylpeitä. Jaamme tänäkin vuonna kymmenen prosenttia tekemästämme voitosta kehitystiimin kesken”, kommentoi Badowski.
Badowski lisäsi, että hän on valmis ottamaan vastaan kaiken päätöstä koskevan kritiikin. Cyberpunk 2077 tulee saataville marraskuun 19. päivä.
Loppuvuodesta 2016 aktivoitu Witcher 3 steamissä ja peliin olen puskenut 75 tuntia 4 vuoden aikana. Pääsin vasta Skelligeen. Witcher 3:ssa on kaksi aktiviteettiä johon kuluu ylivoimaisesti suurin osa ajasta. Juoksentelu ja taistelu. Juoksentelusta tuskin missään yksinpelissä saadaan mielenkiintoista, mutta taistelu on kyllä niin kakkapissaa Witcher 3:ssa että syö innon pelata koko peliä pidempiä jaksoja putkeen.
Jahas, pitääpä perua ennakkotilaus ja alkaa postailemaan anti-CD-PROJECT-RED uutisia ja youtube videoita kun eivät kunnioita 8-16 työaikoja. Todella alhaista käytöstä eikä kenenkään pitäisi tätä peliä ostaa.![]()
CD Projekt Redin selitykset töihin pakottamisesta eivät yllätä: “Korvaamme jokaisen ylityötunnin avokätisesti” - Muropaketti.com
Cyberpunk 2077 -kehittäjä rikkoi lupaukset alaisten ylitöihin pakottamisesta, ja on nyt kommentoinut tilannetta. CD Projekt Red on velvoittanut studion työntekijät tekemään ylitöitä, jotta se saa Cyberpunk 2077:n v…muropaketti.com
Alkuperäinen uutinen:
![]()
Cyberpunk 2077 Studio Lead Responds to Report About Mandatory Crunch
CD Projekt Red will reportedly be instituting a period of mandatory crunch time to wrap up the development of Cyberpunk 2077 as the game’s release date draws nearer, a report that CD Projekt Red‘s studio lead has now responded to. Studio head Adam Badowski addressed the report on social media by...comicbook.com
Eihän siitä varsinaisesti ole kysymys vaan CDPR:n kelkan kääntämisestä, alkaa muistuttaa vähitellen muitakin isompia yhtiöitä tuo touhu että sanotaan tätä ja tehdään toista, tässä asiassa hyvä että johtoporsas otti vastuun.Niin no oikeastihan jotkut standardi crunchit ei kuulu firman ulkopuolisille. Mitä joku oikeasti alkaa edes sanomaan siitä?
Ihan mielenkiinnosta, millä alalla sä olet ja paljon teet ylitöitä normaalisit?Ihan oikeasti porukka vetää appelsiinit perseeseen siitä, että 1,5kk ajan ennen julkasua joudutaan tekemään ylitöitä? Aika sinisilmänen käsitys alasta, jos kuvittelee että ykskään AAA-studio säästyy ylitöiltä nykypäivänä, tai oikeastaan viimeiseen 10v, vähintään. Ihan kiva et näistä jutuista puhutaan, mutta ite kyllä koen aika vahvaa myötähäpeää kun porukka netissä öyhöttää et näin ei saa tehdä ja tää on väärin. Porukka kuka ei yllättäen tajua koko touhusta yhtään mitään.
Jos tilannetta mietitään ihan vakavasti, niin ei tossa rehellisesti sanottuna vaihtoehtoja ole. Peliä on viivästytetty yli puol vuotta, ja kun pelillä on tällänen hype ja odotukset hönkimässä niskaan niin jokaikinen myöhästyminen käy jokseenkin kalliiks. Vaikka kuinka porukka öyhöttäis et ennemmin myöhästytetään kun julkastaan hutiloiden. Toisaalta, aika sinisilmänen saa siinäkin vaiheessa olla jos kuvittelee, että noi ylityöt kestää vaan julkasuun asti jonka jälkeen lähdetään sit lomalle. Ylityöt varmaan loppuukin siihen, mutta veikkaan et muutamat bugit lipsahtaa silti läpi ja niitä paikkaillaan oma aikansa, lisäks ne luvatut next-gen versiot ei myöskään itestään valmistu. Näiden jälkeen sit voidaan katella sitä lomaa.
Ja mitä tohon "ei ylitöitä"-lupaukseen mikä aikoinaan tehtiin, niin se oli pelkkää PR:ää. Nyt otetaan tietysti vähän hittiä kun mennäänkin perumaan sanat, mutta ties ne sen jo siinäkin vaiheessa. Ihan samalla tavalla kun ne ties, ettei peli tuu todellakaan huhtikuussa ilmestymään jo kauan aikaa ennenku siitä kerrottiin muille. Ei kukaan saa nykyään pelejä valmiiks etuajassa, hyvä jos saavat valmiiks edes ajoissa. Day 1 patchit ja julkasun jälkeiset patchit on todisteita tästä et harva peli oikeasti enään julkaistaan valmiina, vaan aikarajat on tosiaan tiukkia. Ja kun siihen aikarajaan täytyy yrittää osua, ja peli menee julkasuun sillon oli tilanne mikä tahansa, niin seurauksena sit on ylitöitä.
Näistäkin maksetaan kunnolliset korvaukset, ja mikäli se on tosiaan vaan toi yks ylimääränen 8h päivä viikossa niin sanosin ettei oo kovinkaan paha nakki jos vaan 1,5kk pitää selvitä. Onhan se nihkee siinä mielessä et meininki on pakollista tai muuten voit vaihtaa maisemaa, mutta minkäs teet. Töissä yleensä tuppaa olemaan tollanen "tulos tai ulos"-mentaliteetti, enkä mä nää miten pelialalla homma olis toisin.
On CDPR:llä asiat kuitenkin paremmin mitä Naughty Dogilla oli tässä hetki sitten, se oli jo oikeasti aika perseestä se touhu. Tai Rockstarilla ennen RDR2 julkasua.
Opiskelijana nykyhetkellä. Ylitöitä tehty kyllä satunnaisesti tarvittaessa, mukaanlukien toi 6 päivän työviikko. Ei toki 1,5kk ajan, pikemminkin kerran tai kaks eri kuukausina, mutta kuitenkin.Ihan mielenkiinnosta, millä alalla sä olet ja paljon teet ylitöitä normaalisit?
Ite on IT-alalla ja tulee tehtyä randomilla ylitöitä tilanteen mukaan, onneksi pystyn käyttämään ne lähes aina sitten saman viikon tai parin aikana pois. Vituttaisi ihan suunnattomasti tehdä kuusi viikkoa kuuden päivän työviikkoa putkeen. Nyt kun mietin tätä niin ei kyllä varmaan parin tonnin bonus riittäisi tuosta (ei toki mitään tietoa mitä noi saavat mutta tuskin mahdottomia).
Muistaakseni joku työntekijä palkittiin vuosi tai kaksi sitten joka oli ollut 10v CDPR:llä mutta en nytten osaa googlettaa tuota.heittäsin veikkausta et se ei ainakaan kovimmista tekijöistään halua päästää irti,
Ite olin kuljetusalalla, josta n. 7 vuotta tuli tehtyä keskimäärin noin 40 ylityötuntia kuukaudessa ja se on (tai ainakin oli) ihan normisettiä. Pekkasia tai muita vapaita ei kerenny pitää, kun ei ollu riittävästi porukkaa, mutta kyllähän se aina palkkapäivänä hymyilytti. Lomat sentään sai vapaana.Ihan mielenkiinnosta, millä alalla sä olet ja paljon teet ylitöitä normaalisit?
Ite on IT-alalla ja tulee tehtyä randomilla ylitöitä tilanteen mukaan, onneksi pystyn käyttämään ne lähes aina sitten saman viikon tai parin aikana pois. Vituttaisi ihan suunnattomasti tehdä kuusi viikkoa kuuden päivän työviikkoa putkeen. Nyt kun mietin tätä niin ei kyllä varmaan parin tonnin bonus riittäisi tuosta (ei toki mitään tietoa mitä noi saavat mutta tuskin mahdottomia).
Miksi tehdä töitä?
Siksi että voi tienata rahaa.
Miksi tehdä ylitöitä?
Siksi että voi tienata vielä enemmän rahaa.
Toivottavasti kukaan ei ole niin tyhmä että ei laskuttaisi ylitöistä tavalla tai toisella. Itselleni käy paremmin ylimääräinen vapaa-aika (kertoimilla tietenkin) kun raha.Off topicia...
Suomi meiningillä yksinkertaistaen, eikä varmasti kaikkea huomioon ottaen, ylityökorvaus menisi seuraavasti.
8h ylityöpäivä:
- 2 * 50% ylityö
- 6 * 100% ylityö
-> 15 * yksinkertainen tuntipalkka
6 viikkoa tuota = 6 * 15 = 90 yksinkertainen tuntipalkka
-> 90/160 eli koko ajalta ylityökorvaus olisi 0,5625 * normaali kk palkka
Puolan ja muiden maiden lakien alla työskentelevien ylityölainsäädännöstä en tiedä mitään. Itse en työskentele ilmaiseksi IT-alalla, kaikki ylityöt laskutan tehdyn työn ja sopimusten mukaisesti.
Mä ymmärtäisin ton jotenkin jos diggaat ajaa autoja ihan vitusti duunin puolesta (kuten ehkä pelialalla pelien tekeminen). Mut eikö tuo muka 7v aikana vaikuttanut sinun parisuhteeseen, perheeseen jne. jo ihan väsymyksen takia?Ite olin kuljetusalalla, josta n. 7 vuotta tuli tehtyä keskimäärin noin 40 ylityötuntia kuukaudessa ja se on (tai ainakin oli) ihan normisettiä. Pekkasia tai muita vapaita ei kerenny pitää, kun ei ollu riittävästi porukkaa, mutta kyllähän se aina palkkapäivänä hymyilytti. Lomat sentään sai vapaana.
Siihen nähden jostain 1.5kk rutistuksesta itkeminen lähinnä itteeni naurattaa..
Mä ymmärtäisin ton jotenkin jos diggaat ajaa autoja ihan vitusti duunin puolesta (kuten ehkä pelialalla pelien tekeminen). Mut eikö tuo muka 7v aikana vaikuttanut sinun parisuhteeseen, perheeseen jne. jo ihan väsymyksen takia?
Yleensähän pelifirmat toimivat niin, että porukka ulos kun tuote on ulkona ja sen jälkeen aletaan palkkaamaan uutta porukkaa uuteen tuotteeseen.Monessa firmassa on yks tai kaks tosi kovaa tekijää per teknologia. He ovat haluttuja ja siksi heihin kohdistuu odotuksia. Joko näihin pystyy vastaamaan tai sitten ei. Omalla uralla oon nähnyt, että he myös sitoutuvat ja ovat käytettävissä kun tarve vaatii. Se on jokaisen oma valinta haluaako lähteä tällaiseen "hommaan" mukaan.
En tiedä mikä CDPR:llä on totuus, mutta toivottavasti venyjien panostukset palkitaan kun tuote on ulkona.
Tykkäsin ja edelleen tykkään ajaa ja kuten sanoin; ei siellä tunteja vapaana voinut pitää. Viikonloput oli kuitenkin vapaata ja sama homma se ois muissakin firmoissa ollut, kun ei riittävästi päteviä työntekijöitä (ja tuskin nykyisinkään on sen parempi meno, kun on kaikenlaista ylimääräistä "pätevyys"koulutusvaatimusta lisäilty ja kabotaasi vapautettu), eli joko teki hommat, tai vaihto alaa.Mä ymmärtäisin ton jotenkin jos diggaat ajaa autoja ihan vitusti duunin puolesta (kuten ehkä pelialalla pelien tekeminen). Mut eikö tuo muka 7v aikana vaikuttanut sinun parisuhteeseen, perheeseen jne. jo ihan väsymyksen takia?
Yleensähän pelifirmat toimivat niin, että porukka ulos kun tuote on ulkona ja sen jälkeen aletaan palkkaamaan uutta porukkaa uuteen tuotteeseen.
Nuo rutistukset on pelialalla melko tavanomaisia, aika vasta luin redditistä jossa pelialan tekijät kerto kuinka helvetin perseestä nuo on ku hinkkaat jotain yhtä asiaa tunti tolkulla ja sama jatkuu vielä julkasun jälkeen ja sit lennät pihalle.
![]()
CD Projekt Redin selitykset töihin pakottamisesta eivät yllätä: “Korvaamme jokaisen ylityötunnin avokätisesti” - Muropaketti.com
Cyberpunk 2077 -kehittäjä rikkoi lupaukset alaisten ylitöihin pakottamisesta, ja on nyt kommentoinut tilannetta. CD Projekt Red on velvoittanut studion työntekijät tekemään ylitöitä, jotta se saa Cyberpunk 2077:n v…muropaketti.com
Alkuperäinen uutinen:
![]()
Cyberpunk 2077 Studio Lead Responds to Report About Mandatory Crunch
CD Projekt Red will reportedly be instituting a period of mandatory crunch time to wrap up the development of Cyberpunk 2077 as the game’s release date draws nearer, a report that CD Projekt Red‘s studio lead has now responded to. Studio head Adam Badowski addressed the report on social media by...comicbook.com
Yleensähän pelifirmat toimivat niin, että porukka ulos kun tuote on ulkona ja sen jälkeen aletaan palkkaamaan uutta porukkaa uuteen tuotteeseen.
Ilman sen suurempaa tietoa ilmiöstä uskallan kuitenkin heittää veikkauksen et kyse on vaihteeks rahasta. Eipä hirveen moni muu asia voi selittää sitä et miks niitä studion tavoille ja jotain osaaviakin kavereita potkitaan pihalle, kun se että jouduttais maksamaan enemmän palkkaa verrattuna siihen kun otetaan joku vähän kokemattomampi tilalle.Miksi näin on? Rutistetaanko työntekijöistä kaikki irti, että pitää palkata levänneitä työntekijöitä, vai uutta osaamista/näkemystä uuteen peliin?
Olen vähän samaa mieltä. Hirveä ulina kun pitää tehdä ylitöitä. Itse duunailen MS Azuren ja Windows-palvelimien kanssa isossa suomalaisessa IT-talossa ja sopparissa lukee, että työnantajalla on oikeus teettää ylitöitä sitä vaativissa tilanteissa. Toki kertaakaan ei ole vielä pakotettu, vaan kyllä ihan omasta tai asiakkaan aloitteesta ylitöitä on tullut tehtyä. Enkä ole vielä ongelmaksi sitä kokenut. Suomalainen työmoraali FTWTämähän on täysi Fake news. CDPR käsittääkseni on kertonut, että se pyrkii välttämään ylitöitä ei suinkaan, ettei niitä tulisi. Enkäpä oikein ymmärrä tätä keskustelua muutenkaan aiheen tiimoilta kun normaalisti työsopimuksissa on ylityö määritelty miten sitä tehdään ja se kuuluu joihinkin töihin ihan normaalina osana työtä.
Minusta tässä tapauksessa on ihan normaalia, että ylitöitä joutuu tekemään ennen tärkeää julkaisua. Tämä tuskin koskee edes suuria peliyhtiöitä exclusivisesti sillä oletan, että näin on melkein jokaisen peliyhtiön kanssa. Eihän tämä nyt eroa muistakaan teollisuuden aloista mitenkään.
Enimmäkseen kyse on siitä, että tarvitaan eri porukkaa tekemään eri asioita devauksessa. Alkuvaiheessa tarvitaan ihan erilaista porukkaa ku siinä vaiheessa ku hiotaan bugeja ja parannellaan pikkuasioita. Varsinkin jos lähetään lähes nollasta liikkeelle, ettei kyse ole mistään jatko-osasta.Miksi näin on? Rutistetaanko työntekijöistä kaikki irti, että pitää palkata levänneitä työntekijöitä, vai uutta osaamista/näkemystä uuteen peliin?
Miksi näin on? Rutistetaanko työntekijöistä kaikki irti, että pitää palkata levänneitä työntekijöitä, vai uutta osaamista/näkemystä uuteen peliin?
(tämä jääkööt minun viimeiseksi kommentiksi ylitöistä kun menee jo niin off-topicin puolelle)Noh, ei tuo ole keskimäärin kuin pari tuntia pidempi työpäivä. Jotkut viettää sen parituntisen pelkästään työmatkoihin, joten ne on näitä elämän valintoja.
Puhutaan mieluummin vaikka aurinkotuoleista...
Kyllä... Lähes 99% varmuudella ellei korona iskeydy juuri CDPR tukikohtaan ja kaikki joutuvat karantenttiin.Onko muuten edelleen tulossa enskuussa vai miten olikaan?
Voi myös olla että kun et tapa -> stun/daze/tms ja tippuu partsiltaMielenkiinnolla odotan kyllä miten tuo "voit suorittaa pelin tappamatta ketään" menee niin onnistuuko tuo vasta NW+ vai ihan ekalla pelillä vaiko onko siellä jekku että jos et tapakkaan jotain pahista matkan varrella joka luo sitten huonon lopun.
Kaipa tuonkin voi katsoa sitten monelta eri kantilta että pelaajan suoranainen toiminta ei ole tappamista mutta räjäytät jonkun kaasupullon ja vihollinen syttyy palaaman ja juoksee partsilta alas->kuoleman aiheutti tippuminen partsilta.Voi myös olla että kun et tapa -> stun/daze/tms ja tippuu partsilta
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.