redditistä löytyy kans jonkinlainen guide, jos ei jaksa pitkää videota kattoa, tosin tän avulla mun fps nousi ehkä 2% tai joku 3-4 fps reaalisesti vrt. edellisiin. RT disablointi kokonaan nostaa reilusti fps, pystyy jopa 4k pelaan.
www.reddit.com
mulle riittää se 60fps tai alle, average jos on joku 50 niin ok. 1440p asetukset jos laittaa 4k tilaan niin fps on 20-30, ilman RT siinä 60. Kortti on 3080.
Nexuksessa on joitain modeja, jolla voi poistaa ylimääräisiä, esim 2d autot pitkältä piirtomatkalta yms. auttanee jonkin verran vanhemmilla näyttiksillä, en oo kokeillu. cyberengine tweaks ja redscript yms voi tehä joitain kikkailuja myös, mutta en ole ite kokeillut sen tarkemmin, eli noilla saa konsolin näkymään.
Ja DLSS vaikuttaa eniten FPS. Quality - balanced - performance välillä on tosi iso FPS ero, mutta niin on myös kuvanlaadussa.
E: Jos on PC ja modaaminen hallussa niin tuollainen löyty Nexus:
General Optimization
HUOM!!! lue posts osio, tuo ei toimi joissain gigeissä, rikkoin ne, eli ton joutuu ottaan joko pois tai editoimaan, en ole ite kokeillu vielä, mutta viikonloppuna vois ehkä.
Sain 4k pelittään, ..jotenkuten laskemalla huomattavasti detaljeja, DLSS performance, RT päällä. mutta fps siinä 40 hujakoilla, väliin parempi, mutta esim avaa minimapin tai crafting screenin peli jämähtää noin 10s, latailee varmaan levyltä jotain.
On silti aika nätti ja parempi ehkä kuin paremmilla detaljeilla 1440p, mutta valitettavasti ei ole pelattava kunnolla.
Tuo on mulla käytössä ja lisää hieman QoL (quality of life) peliin
Custom Quickslots for Consumables Grenades and Cyberware Abilities
tämä samoin:
RipperDeck
ja monta muutakin