Cyberpunk 2077

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Tekisi mieli ottaa uusiksi, mutta ei taida olla Ps5:lla mitään niin radikaalia uutta? Tosin jaksaisi tuon kyllä silti ja kolmannen kerran, kun lisäriä.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
777
Vähän alkua tästä pelannut ~vuosi sitten. Joskus vielä tulen jatkamaan, Se ainakin suunnitelma, joskus vielä sen teen.
Sama homma. Tää vaikutti olevan lähtökohtaisesti ihan hyvä ja kiinnostava, mutta oli paljon muutakin pelattavaa niin jäi patcheja odotteleen. Syksyllä/talvella tulee muutenkin toki pelailtua enemmän, niin eiköhän tämäkin starttaa uudelleen.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Ois kiva jos tuohon tulisi virallinen FSR 2.0 tuki, en ole kyllä kokeillut sitä modattua versiota mutta vähän vittumaisen hitaasti toimii 6800XT:lläkin 1440p resolla ilman upscaling juttuja. RDR2:n taisi tulla tänään tuki sille, siinä nyt ei niin väliä kun toimii 80-100FPS tms.
" On top of that, we are thrilled to announce that one of our most requested games to get FSR 2, Cyberpunk 2077, is joining the list of upcoming FSR 2 games. Read on in the blog to learn more about FSR 2.1 and for a complete list of the 45 available and upcoming games with support for FSR 2 " AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 Out Now, Even More FSR 2 Games Available and Coming Soon

Tuohan kuulostaa hyvältä :)
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
264
Tuli vasta nyt 50h jälkeen hommattua cyberware jalat korkeampaa hyppimistä varten. Ihan hauskaa ja heti pystynyt jo useamman kertaa sitä käyttämään hyödyksi tehtävissä. En odottanut siitä ihan näin paljon hyötyvän.

Myös Katanoita kokeilin vasta nyt. Sekin oli ihan hauskaa puuhaa ja toi vähän vaihtelua ampumiseen sekä hakkerointiin, vaikka hahmolla ei skillejä ninjailuun pahemmin ole.

Taas iskenyt Cyberpunk 2077 viime aikoina vähän paremmin. Mukavan aivotonta pelaamista, tyyliin vielä yksinkertaisempaa kuin Fallout 4, mutta kuitenkin hauskaa. Ja vastapainona sitten taas pelin tarina sekä päätehtävät ovat monelta osin todella hyvin tehty.

Immersiokin alkanut löytyä, kun bugit ovat nyt harvemmassa ja niihin maailman heikkouksiin ei niin paljon kiinnitä huomiota. Koittaa fiilistellä niitä hyviä asioita mitä se pelimaailma tarjoa.

Laskee riman alas niin sitten peli ylittää sen helposti. :) Koukussa ollaan ja tuleva laajennus näytti todella hyvältä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Ite katsoin eilen pari jaksoa ja vaikutti ihan hyvältä, parissa kohtaa kuului pelin soundtrackia.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
948
Aloittelinpa itekkin pelaan uudestaan kun tuli tuo 1.6 patsi.
Konekkin hieman päivittynyt alusta, mutta edelleenkään ei pysty 4k resolla pelaan, ainakin jos RT päällä.
144p, RT ultra, dlss quality peli pyörii yli 60fps, 4k resolla putoaa jonnekkin 30-40 tuntumaan, paranee toki jos detaljeja vähentää. Joten tuo 1440p sitten pysyny resona.
Kone: amd 5900x, rtx3080, 32gb ram

Ei tunnu olevan suuria muutoksia pelissä, samoja bugeja, poliisisysteemi on todella ärsyttävä vieläkin.
UI buginen ja karsea, mutta toimii kuitenkin. Osa perkeistä ei toimi vieläkään, osaa nerffattu/muutettu, clothit ja armorit muutettu hieman, muutama ase lisää. Aseet tuntuvat kuitenkin samanlaisilta ja attachment systeemi on ihan sama mitä siellä on sisällä, ei mitään eroa. iso pamppu paras ase.

Transmog on ihan jees ja uudet asunnot. En tiedä onko vaikeutta jotenkin muutettu, ainakin normivaikeus on aika sama mikä ase on kädessä kaikki lakoaa helposti ja väliin jotain meleetä, pamppua tms quickhackia kehiin, ukko ei juuri damagea ota. Hard taso on taas jo vaikeampi, kuolee herkästi jos on varomaton. Tuosta jos sais puoliväliin osuvan vaikeuden ois parempi.
Crafting on vieläkin vähän rikki, toimii, mutta vois olla laadukkaampi. Varmaan tuo vaikeustaso muuttuu kunhan saa perkkejä ja statteja lisää.

Muutama modi joka auttaa on tullu peliin, mutta monessa lukee, että not working with 1.6 ja forums posts osioita (nexus) jos lukee, niin modintekijä kirjoittanu, not playing anymore, not updating.
Maailma on edelleen tyhjä ja tylsähkö.
Mutta kyllä yleisesti on parantunut hieman alusta, peli on ihan ok vielä, tuskin tuota enää paremmaksi ja laadukkaammaksi saa.
edelleen pelin musat on hienot ja guestit on hyvät. Aika paljon vaan kyllä skippailen c napilla nuo ohi.

Kokeillaan jos nyt kaikki gigit toimsivat ok ja sais tehtyä nuo mitä eka pelikarralla bugasi ja jäi kesken.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
948
Olen ettiny modia, scriptiä tms jolla tuota difficultyä vois säätää, mutta ei löydy, ainakin noin lvl25 normal on liian helppo, mutta hard taas kun on varomaton tulee helposti oneshot kuolema, eli pikkasen turhan vaikea, tosin tää muuttuu ihan erilaiseksi siellä lvl40, kun armoriakin alkaa oleen tuhansia, miten ekaa pelikertaaa muistelen. Toisaalta tuo armor on nyt nerfffattu niin en tiedä. Tosin mun pelityyli on ekat pari vihua stealthilla ja spotted, sitten kuulaa/meleetä. ei jaksa kaikkia gigejä full stealth kuitenkaan.

Asensin modin, jolla saa cyberdeck ja esim berseck yhtäaikaa, mutta luin redditistä, että cdpr on ninjanerffannut athletics skill trainingin. eli siihen joutuu nyt asentaan jonkun noista lukuisista cheat/respeck tms modeista.

Vähän oudosti scaalaa nuo vihut, toisaalta normal ja hard vaikeustasot ainakin mun aseilla vihut kuolee nopeasti, joten se on mentävä enemmän stealth moodissa hardilla.
Ja lisäksi ainakin nyt kirjoittaessa peli oli steam tarjouksessa 30e, kyllä tämä on hankkimisen arvoinen, jos tätä ei oo, mutta vain pc:llä, jolla moditkin toimii
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
699
Olen ettiny modia, scriptiä tms jolla tuota difficultyä vois säätää, mutta ei löydy, ainakin noin lvl25 normal on liian helppo, mutta hard taas kun on varomaton tulee helposti oneshot kuolema, eli pikkasen turhan vaikea, tosin tää muuttuu ihan erilaiseksi siellä lvl40, kun armoriakin alkaa oleen tuhansia, miten ekaa pelikertaaa muistelen. Toisaalta tuo armor on nyt nerfffattu niin en tiedä. Tosin mun pelityyli on ekat pari vihua stealthilla ja spotted, sitten kuulaa/meleetä. ei jaksa kaikkia gigejä full stealth kuitenkaan.

Asensin modin, jolla saa cyberdeck ja esim berseck yhtäaikaa, mutta luin redditistä, että cdpr on ninjanerffannut athletics skill trainingin. eli siihen joutuu nyt asentaan jonkun noista lukuisista cheat/respeck tms modeista.

Vähän oudosti scaalaa nuo vihut, toisaalta normal ja hard vaikeustasot ainakin mun aseilla vihut kuolee nopeasti, joten se on mentävä enemmän stealth moodissa hardilla.
Ja lisäksi ainakin nyt kirjoittaessa peli oli steam tarjouksessa 30e, kyllä tämä on hankkimisen arvoinen, jos tätä ei oo, mutta vain pc:llä, jolla moditkin toimii
Kyllä peli on hankkimisen arvoinen myös konsolilla, (uusin sukupolvi). Pelattu PC:llä 2x ja PS5:lla 2x läpi ilman modeja. Uusin kerta oli kun 1.5 tuli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Tää on kyllä julkaisusta asti kiinnostanut kokeilla. Kannattaako tämä nyt jostain alesta napata pc:lle vai Series X:lle? PC on muuten raudaltaan nykyaikaa, mutta näytönohjain on vaatimaton 1070. Jaksaako sillä pyöriä edes 1080p? Eli olisko se Series X fiksumpi? Sitten vaan menettää modit?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Tää on kyllä julkaisusta asti kiinnostanut kokeilla. Kannattaako tämä nyt jostain alesta napata pc:lle vai Series X:lle? PC on muuten raudaltaan nykyaikaa, mutta näytönohjain on vaatimaton 1070. Jaksaako sillä pyöriä edes 1080p? Eli olisko se Series X fiksumpi? Sitten vaan menettää modit?



Siitä osviittaa.

Ja kyllä kannattaa ostaa jos kerran kiinnostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
699
Ja nykyään voi ostaa vaikka molemmille, tallennukset menevät pilveen jota kautta saa cross progressionin toimimaan.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
144
Tää on kyllä julkaisusta asti kiinnostanut kokeilla. Kannattaako tämä nyt jostain alesta napata pc:lle vai Series X:lle? PC on muuten raudaltaan nykyaikaa, mutta näytönohjain on vaatimaton 1070. Jaksaako sillä pyöriä edes 1080p? Eli olisko se Series X fiksumpi? Sitten vaan menettää modit?
Itse tässä nyt vähä aika sitten kokeilin tätä 1070:lla ja kyllä siinä joutu jonkun verran karsimaan asetuksia että sai tasaisen 60fps pyörimään. Tietty jos haluaa kunnollisen ulkonäön ja sulavan fps:n niin sitten luultavammin tuo series x on parempi.

Sen verran vielä omasta pelikerrasta en ymmärrä mitä tässä reilun 1,5 vuoden aikana on tapahtunut kun kaikki perkit oli resetoituneet pelistä ja jouduin ne uusiksi heittämään kun pelasin uudet gigit sekä tuon edgerunner missionin vai onko joku patchi resetoinu nuo perkit?
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Kyllä ne perkit meni vähän uusiksi jossain päivityksessä. Arvothan niissä säilyi piti vaan uusiksi jakaa.
Itse tässä nyt vähä aika sitten kokeilin tätä 1070:lla ja kyllä siinä joutu jonkun verran karsimaan asetuksia että sai tasaisen 60fps pyörimään. Tietty jos haluaa kunnollisen ulkonäön ja sulavan fps:n niin sitten luultavammin tuo series x on parempi.

Sen verran vielä omasta pelikerrasta en ymmärrä mitä tässä reilun 1,5 vuoden aikana on tapahtunut kun kaikki perkit oli resetoituneet pelistä ja jouduin ne uusiksi heittämään kun pelasin uudet gigit sekä tuon edgerunner missionin vai onko joku patchi resetoinu nuo perkit?
Itsee harmittaa kun stadiasta ei saanut savea siirrettyä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 452
Tää on kyllä julkaisusta asti kiinnostanut kokeilla. Kannattaako tämä nyt jostain alesta napata pc:lle vai Series X:lle? PC on muuten raudaltaan nykyaikaa, mutta näytönohjain on vaatimaton 1070. Jaksaako sillä pyöriä edes 1080p? Eli olisko se Series X fiksumpi? Sitten vaan menettää modit?
Tästä ketjustahan löytyy jostain sieltä alkupäästä myös oliko nyt Digital Foundry:n testivideo jossa testailevat kuinka paljon mikäkin asetus suorituskykyyn vaikuttaa, jonka perusteella ainakin itse säädin asetukseni vastaavalle näytönohjaimelle, kun tätä aikoinaan pelasin. Joskin jäin kyllä alle 60 fps averageen, kun panostin mieluummin siihen ulkonäköön kuin 60 fps:n tavoitteluun.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
948
redditistä löytyy kans jonkinlainen guide, jos ei jaksa pitkää videota kattoa, tosin tän avulla mun fps nousi ehkä 2% tai joku 3-4 fps reaalisesti vrt. edellisiin. RT disablointi kokonaan nostaa reilusti fps, pystyy jopa 4k pelaan.


mulle riittää se 60fps tai alle, average jos on joku 50 niin ok. 1440p asetukset jos laittaa 4k tilaan niin fps on 20-30, ilman RT siinä 60. Kortti on 3080.

Nexuksessa on joitain modeja, jolla voi poistaa ylimääräisiä, esim 2d autot pitkältä piirtomatkalta yms. auttanee jonkin verran vanhemmilla näyttiksillä, en oo kokeillu. cyberengine tweaks ja redscript yms voi tehä joitain kikkailuja myös, mutta en ole ite kokeillut sen tarkemmin, eli noilla saa konsolin näkymään.

Ja DLSS vaikuttaa eniten FPS. Quality - balanced - performance välillä on tosi iso FPS ero, mutta niin on myös kuvanlaadussa.

E: Jos on PC ja modaaminen hallussa niin tuollainen löyty Nexus: General Optimization

HUOM!!! lue posts osio, tuo ei toimi joissain gigeissä, rikkoin ne, eli ton joutuu ottaan joko pois tai editoimaan, en ole ite kokeillu vielä, mutta viikonloppuna vois ehkä.
Sain 4k pelittään, ..jotenkuten laskemalla huomattavasti detaljeja, DLSS performance, RT päällä. mutta fps siinä 40 hujakoilla, väliin parempi, mutta esim avaa minimapin tai crafting screenin peli jämähtää noin 10s, latailee varmaan levyltä jotain.
On silti aika nätti ja parempi ehkä kuin paremmilla detaljeilla 1440p, mutta valitettavasti ei ole pelattava kunnolla.

Tuo on mulla käytössä ja lisää hieman QoL (quality of life) peliin Custom Quickslots for Consumables Grenades and Cyberware Abilities
tämä samoin: RipperDeck
ja monta muutakin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
184
Parikymmentä tuntia tullut pelattua tässä viimeviikkojen aikana ja nyt tuntuu että tätä voi pelatakkin, yritin silloin vähän julkaisun jälkeen mutta bugeja oli niin paljon että ei siitä mitään tullut. Ihan tarpeeksi hyvin pyörii r5 3600 ja rtx 3070 setillä, 2560x1440 reso ja quality dlss käytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
333
Mitähän ne on tehny pelille kun näyttää AMD:n kortilla pyörivän parhaiten tuolla ray tracing:llä. Tässä testi tulokset, toinen vakio ultra 3440x1440p ja sit Ray Tracing ultra. Pitänee vissiin taas pelata läpi ku oli jotain lisä hässäkkääkin tullu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
88
Mitähän ne on tehny pelille kun näyttää AMD:n kortilla pyörivän parhaiten tuolla ray tracing:llä. Tässä testi tulokset, toinen vakio ultra 3440x1440p ja sit Ray Tracing ultra.
Jaatko vielä omia asetuksia? Itse en saanut amd kortilla toimimaan ray tracingia paremmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
333
Jaatko vielä omia asetuksia? Itse en saanut amd kortilla toimimaan ray tracingia paremmin.
Jaa, oli vissiin asetukset jotenkin seonneet .. vaikkakin äsken testin ajoin niin ihan samalta näytti graffa ku tuossa 128avg ajossa .. vaan tällä kertaa tuliki 30avg :) kikkailin eilen ku asensin asetuksia edestakaisin niin saattoi jotain tapahtua ja johtaa siihen väärään tulokseen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 578
Pelin soundtrack on myös ihan huikea ja vaikuttaa pelissä tunnelmaan huomattavasti, kun kuuntelee noita radio-asemia ajellessa ympäri Night Cityä. Nyt on ollut Vexelstrom 89.3 kovassa kuuntelussa pelaillessa.
Resist and disorder on kova biisi. Samoin Pain ja Night City Aliens. \m/


edit. lisätään vielä että yksi parhaita tehtäviä pelissä on se missä lopulta päädytään keikalle Samurain kanssa. :)
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
264
Musiikki on kyllä todella hyvää, mutta ikävästi ajaminen on heikompaa kuin Far Cry peleissä (prätkät on ihan jees ajaa). Kyllä se juuri ja juuri asiansa ajaa paikasta toiseen liikkumiseen sekä ajoneuvot ovat kyllä näyttävän näköisiä. Ei oikein tee mieli fiilistellä pelimaailmassa päristellen ja musiikkia kuunnellen, monesti tuleekin liikkuttua jalkaisin Night Cityssä.

Mutta on tuossa muutaman kerran tullut luukutettua pelin musiikkia autosta kotipaikan parkkipaikalla (varsinkin Watsonin alueen kämpän parkkipaikka on mukava). Käy se niinkin, ja voi ottaa samalla vaikka pienen leposession pelaamisesta. Eipä ainakaan vielä ole tullut poliisit viemään putkaan tai "purppura kaulin" lentänyt ikkunasta päähän, kun musiikki ollut kovalla. Ehkä sitten seuraavassa päivityksessä... ;)
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tuohon ajamiseenhan tuli iso parannus jossain pätsissä. Oliko 1.4 tms. Mun mielestä nykyään kyllä ihan jees ainakin padilla ja kyllä paljon parempi kun FC.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
333
Hyvältä taas maistuu peli, on se tullu paljon eteenpäin siitä mitä se julkaisussa oli.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
264
Tuohon ajamiseenhan tuli iso parannus jossain pätsissä. Oliko 1.4 tms. Mun mielestä nykyään kyllä ihan jees ainakin padilla ja kyllä paljon parempi kun FC.
Toki autoissa on isoja eroja. Onhan siellä varmaan hyviäkin, pari edellistä ostosta oli aika hirveitä. Joku aikaisempi kottero oli ihan jees ajaa, mutta ei se oikein sovi enää hahmon roolipelaamiseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396

Pelin pelaajamäärät lähtivät aikaisemmin tässä kuussa reippaaseen nousuun Cyberpunk: Edgerunners -animesarjan ja pelin viimeisimmän päivityksen julkaisun myötä. Nyt CD Projekt kertoo pelin rikkoneen myös uuden rajapyykin myynnillisesti.

Cyberpunk 2077:n Twitter-tilillä julkaistun viestin mukaan peliä on nyt myyty kaikkiaan 20 miljoonaa kappaletta. Vielä huhtikuussa CD Projekt kertoi myyneensä peliä 18 miljoonaa kappaletta. Lukujen perusteella peliä on viime kuukausien aikana myyty hieman aiempaa nopeammin, sillä Cyberpunk 2077 rikkoi 13 miljoonan kappaleen rajapyykin jo julkaisukuukautenaan.

CD Projekt paljasti syyskuun alussa Cyberpunk 2077:n ensimmäisen ja näillä näkymin myös viimeisen laajennuksen. Phantom Liberty -laajennukseen päästään käsiksi ensi vuoden aikana.

"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Tulevien laajennusten kohtalo riippuu täysin myyntimääristä. Mikäli Phantom Liberty myy hyvin, jatkoa on hyvin todennäköisesti tulossa lisää. Lähde: Paweł Sasko twitch-striimi
(väärä kohta, ehkä väärä striimikin, mutta hyvä reaktio fanipalautteeseen).



Hyvältä taas maistuu peli, on se tullu paljon eteenpäin siitä mitä se julkaisussa oli.
Julkaisusta lähtien pelanneena en voi rehellisesti sanoa että tässä olisi mikään oleellisesti muuttunut. Pikkubugien korjailua ja pientä hienosäätöä, mutta vasta 1.6:n transmog on ehkä ensimmäinen merkittävä muutos julkaisuversioon. Sekin on täysin kosmeettinen eikä vaikuta allekirjoittaneen pelikokemukseen piirun vertaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
333
Voi olla, mutta kyllä tää sulavampaa on pelaaminen :) ja toi mogi homma on ihan jees kans
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
948
Tulevien laajennusten kohtalo riippuu täysin myyntimääristä. Mikäli Phantom Liberty myy hyvin, jatkoa on hyvin todennäköisesti tulossa lisää. Lähde: Paweł Sasko twitch-striimi
(väärä kohta, ehkä väärä striimikin, mutta hyvä reaktio fanipalautteeseen).





Julkaisusta lähtien pelanneena en voi rehellisesti sanoa että tässä olisi mikään oleellisesti muuttunut. Pikkubugien korjailua ja pientä hienosäätöä, mutta vasta 1.6:n transmog on ehkä ensimmäinen merkittävä muutos julkaisuversioon. Sekin on täysin kosmeettinen eikä vaikuta allekirjoittaneen pelikokemukseen piirun vertaa.
Samaa mieltä täällä, peli on kyllä hyvä, mutta tekninen toteutus on huono. Balnsointi ja skillit/perkit kaipais kyllä totaalista korjausta.
300h+ pelattuna, 3 eri kerralla, joten ei tää huono oo. tosin alkaa maistuun jo vähän puulta kun tarkoitus tällä kerralla tehdä kaikki gigit ja NPCD hustlerit achievementtiin.
Enemmän tätä nyt tullu pelattua kuin GTA5.
Modit auttaa vähän, mutta ei tästä koskaan tuu bethesdan pelien kaltaista modaajan unelmaa.
Tässä tai 1.5 otettu myös crafting recipejä paljon pois, tai ne on siirretty, ottelin joitain takasin konsolin ja CET modin kautta.

Jossain taisi olla juttua, että cdpr olisi siirtymässä unreal 5 enginen pariin tulevissa peleissä, tai ainakin miettii sitä.
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
584
...Jossain taisi olla juttua, että cdpr olisi siirtymässä unreal 5 enginen pariin tulevissa peleissä, tai ainakin miettii sitä.
Ei "olisi", vaan "on". Cyberpunkin laajennus Phantom Liberty on ilmotettu kehittäjän toimesta olevan viimenen tuote Red2-enginelle, ja kaikki jatkot tulee Unreal-enginellä. Tosin, kaikesta voidaan joustaa jos rahalla voidaan perustella, eli piikki myynneissä ja jos PL menestyy yli odotusten, niin aina voidaan tehdä lisää. Toisaalta mikään ei estä tekemästä seuraavia laajennuksia suoraan toisella pelimoottorilla jos sijainti on muualla kuin Night Cityssä eli ei tartte Red2-puolella kehitettyjä assetteja siirtää liikaa moottorilta toiselle.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
Julkaisusta lähtien pelanneena en voi rehellisesti sanoa että tässä olisi mikään oleellisesti muuttunut. Pikkubugien korjailua ja pientä hienosäätöä, mutta vasta 1.6:n transmog on ehkä ensimmäinen merkittävä muutos julkaisuversioon. Sekin on täysin kosmeettinen eikä vaikuta allekirjoittaneen pelikokemukseen piirun vertaa.
Joko olet erittäin onnekas ja olet välttynyt bugeilta tai omaat erittäin matalat kriteerit. Kyllähän tämä oli pitkään julkaisun jälkeenkin tekniseltä toteutukseltaan höyryävä lantakasa, "pikkubugeja" ja puhtaasti pelissä etenimisen estäviä bugeja riitti kyllä. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka pelin juonesta tykkäisikin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
Pääjuonessa etenemisen estäviin bugeihin en ole itse törmännyt kertaakaan millään buildilla. Esim. se vartija hissi bugi ei itsellä tullut koskaan vastaan. Yhdessä Cyberpsycho tehtävässä on ollut yhdellä buildilla bugi jossa se muija ei nouse sieltä pakastimesta lainkaan. Kaikki t-pose jutut on kyllä olleet ym.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Tämä tuli pelattua läpi hiljattain noin vuoden kestäneen tauon jälkeen, mikä on omalla kohdalla täysin ainutlaatuista. Jos peli jää kesken pidemmäksi aikaa, käytännössä ikinä en ole pelannut läpi myöhemminkään. Savefilussa oli 125h ennen keskeytystä, joten varmasti syynä oli väsyminen uuvuttavaan 100% läpäisyn tavoitteluun sivutehtävissä.

Vaikka periaatteessa tykkään edelleen avoimen maailman peleistä paljonkin, kärsivällisyys ja aika riittävät niiden kanssa yhä huonommin mitä vanhemmaksi tulen. Jälkiviisaasti olen aika varma siitä, että olisin nauttinut pelistä vielä enemmän, jos olisin pelannut pääjuonen laput silmillä nopeasti alusta loppuun. Juoni ylitti loppua kohden kaikki odotukset ja tuli katsastettua kaikki merkittävät loppuratkaisuvariaatiot sitä yhtä missattavissa olevaa lukuun ottamatta.
 

DarkWing

12/99
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Tämä tuli pelattua läpi hiljattain noin vuoden kestäneen tauon jälkeen, mikä on omalla kohdalla täysin ainutlaatuista. Jos peli jää kesken pidemmäksi aikaa, käytännössä ikinä en ole pelannut läpi myöhemminkään. Savefilussa oli 125h ennen keskeytystä, joten varmasti syynä oli väsyminen uuvuttavaan 100% läpäisyn tavoitteluun sivutehtävissä.

Vaikka periaatteessa tykkään edelleen avoimen maailman peleistä paljonkin, kärsivällisyys ja aika riittävät niiden kanssa yhä huonommin mitä vanhemmaksi tulen. Jälkiviisaasti olen aika varma siitä, että olisin nauttinut pelistä vielä enemmän, jos olisin pelannut pääjuonen laput silmillä nopeasti alusta loppuun. Juoni ylitti loppua kohden kaikki odotukset ja tuli katsastettua kaikki merkittävät loppuratkaisuvariaatiot sitä yhtä missattavissa olevaa lukuun ottamatta.
En tiedä, osa sivutehtävistä täydentää tarinaa kyllä niin paljon että jos olisi pelkän pääjuonen juossut laput silmillä niin paljon olisi menettänyt.

Itsekin vasta pelin pariin löytäneenä voisin todeta että sääli kun julkaisu oli sellainen floppi kuin oli, nykykunnossa parhaita pelejä vuosiin.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 051
Itsekin vasta pelin pariin löytäneenä voisin todeta että sääli kun julkaisu oli sellainen floppi kuin oli, nykykunnossa parhaita pelejä vuosiin.
Last gen konsolit vähän vaikutti negatiivisesti koko hommaan vaikka asiat oli paremmin pc:llä.
Se oli niin negatiivista, että ihmiset varmaan välttivät pelaamista koska alitajuisesti haluavat kokea positiivisuuta pelistä puhuessa ja jos se on mahdotonta miksi edes pelata.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
20 miljoonaa myynyt. Ihan hyvin. Tänään pelasin tätä stadialla. Bugitti. Pcllä bugitti. Ja ps5lla sillä en nyt tällä kertaa huomannut bugeja. Granaatin kun pistää vihollisen laukasemaan tien lähellä nii kyllä tulee kolari suma autoilla. Olipas kiva kun sai loppupelin hahmon stadialta pclle. :) ku sais vielä ps5lle nii ois huippua. No kaikkee ei voi saada.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
584
20 miljoonaa myynyt. Ihan hyvin. Tänään pelasin tätä stadialla. Bugitti. Pcllä bugitti. Ja ps5lla sillä en nyt tällä kertaa huomannut bugeja. Granaatin kun pistää vihollisen laukasemaan tien lähellä nii kyllä tulee kolari suma autoilla. Olipas kiva kun sai loppupelin hahmon stadialta pclle. :) ku sais vielä ps5lle nii ois huippua. No kaikkee ei voi saada.
Ilmeisesti vasta juuri julkaistu tuo stadian savefilujen siirto muille alustoille? Viime viikolla ei vielä onnistunu kun tietoa tuosta stadian kohtalosta tuli ilmoille.
Oma kokemus 1.6 patchista, kaikkea pientä kivaa lisätty sekaan, kaikki toimii taas pykälän "elävämmin", mutta ainakin omalla kokoonpanolla on ilmestyny hidastelua ja stutterointia esimerkiksi mapsilta takas maailmaan siirtyessä. En haluais kovin paljoa tinkiä grafiikoista, mutta kyllä tää huutaa huomattavasti enemmän tehoa kuin 5600XT pystyy toimittamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Pääjuonessa etenemisen estäviin bugeihin en ole itse törmännyt kertaakaan millään buildilla. Esim. se vartija hissi bugi ei itsellä tullut koskaan vastaan. Yhdessä Cyberpsycho tehtävässä on ollut yhdellä buildilla bugi jossa se muija ei nouse sieltä pakastimesta lainkaan. Kaikki t-pose jutut on kyllä olleet ym.
Tämä oli ainoa bugi jonka takia jouduin lataamaan puoli tuntia vanhemman saven. Aluksi oletin että se johtui siitä että törmäsin paikalle päiväsaikaan, kunnes luin että se oli julkaisuversion tunnettu bugi jos skannaili vihjeitä väärässä järjestyksessä. Noh, nopeasti korjattu eikä missään nimessä etenemistä pysäyttävä bugi.
Yhtäkään Bethesdan peliä en ole saanut pelattua läpi, ja valtaosa kesken jääneistä yrityksistä johtui oikeasti etenemisen keskeyttävistä bugeista. Viimeinen niitti oli Fallout: New Vegas joka olisi tarvinnut fanipäivityksen että sen olisi voinut läpäistä. GOTY -versio kuulemma oli enimmäkseen pelattava.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Joko olet erittäin onnekas ja olet välttynyt bugeilta tai omaat erittäin matalat kriteerit.
Kun on pelannut pc:llä 80-luvulta lähtien niin kaikenlaista pientä sietää, mutta pelin rikkovia bugeja en lainkaan. Suosituslaitteiston kriteerit kevyesti täyttävällä raudalla ongelmia ei oikeasti ollut. Muutaman kerran peli kaatui työpöydälle, mutta se ei kerennyt harmittamaan kun peliä pystyi jatkamaan noin 12 sekunnissa. Sekin johtui todennäköisesti omasta näytönohjaimesta joka vaihtui kesken läpipeluun, eikä kaatuilua enää ilmennyt jatkossa.

Kyllähän tämä oli pitkään julkaisun jälkeenkin tekniseltä toteutukseltaan höyryävä lantakasa, "pikkubugeja" ja puhtaasti pelissä etenimisen estäviä bugeja riitti kyllä. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka pelin juonesta tykkäisikin.
Onko lähdettä noille pelin katkaiseville bugeille vai toistatko vieläkin jo alun perinkin valheellista mantraa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
Itse taas olen pelannut useat Bethesdan pelit läpi useasti Fallout3, New Vegas. 4, Oblivion ja Skyrim. Bugeihin on tullut törmättyä Skyrimissä aika usein tuli CTD jos samoili kartan päästä päähän vähänkin vanhemmalla tallennuksella. Ainoa game breaking bugi mikä on jäänyt palavasti mieleen oli Vampire Masquarade Bloodlinesissa jonka pystyi ohittamaan vain konsolikomennolla.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Pitkän tauon jälkeen tätä taas vähäsen pelanneena ihmetyttää edelleen miten alkeellisella tasolla NPC:iden käyttäytyminen tässä pelissä on. Kytät yhä spawnaa todella epäuskottavasti mistä lie kun saat ne perääsi ja vihut saattavat clipata maan/autojen sisään. Rikkoo immersion aika pahasti tämmöinen köykäisyys, kun pelin ilme on kyllä monella muulla osa-alueella ihan huippulaatuista AAA-tykitystä.

Toivottavasti seuraavassa isommassa pelissään panostavat tähän osa-alueeseen vähän enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Pitkän tauon jälkeen tätä taas vähäsen pelanneena ihmetyttää edelleen miten alkeellisella tasolla NPC:iden käyttäytyminen tässä pelissä on. Kytät yhä spawnaa todella epäuskottavasti mistä lie kun saat ne perääsi ja vihut saattavat clipata maan/autojen sisään.
Fiksummat siviilit olisi kyllä kiva, mutta aktiivisen poliisin voisi poistaa melkein kokonaan. Se on aina avoimen maailman pelien tylsintä gameplay looppia, jos npc poliisia ei voi "voittaa".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
Joo tuo GTA tyyppinen poliisi systeemi on vaan perseestä. GTA V:ssä nyt ainakin oli hieman mielenkiintoa poliiseilta karkuun menemisessä vaikka täydellä tähtimäärällä ei juuri pakoon päässyt kuin lentämällä. Poliiseja vastaan käymisellä pitäisi olla jotain vaikutusta koko gameplay looppiin mitä voi ja ei voi tehdä sen jälkeen jos on haku päällä. Pitäisi olla selvät Pros ja Cons jos joko tukee poliiseja tai on niitä vastaan se tekisi hommasta vähän mielenkiintoisempaa.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
Onko lähdettä noille pelin katkaiseville bugeille vai toistatko vieläkin jo alun perinkin valheellista mantraa?
Montako vuotta pitää videopelejä pelata tajutakseen, että jos sinä et kohtaa bugeja, niin se ei tarkoita että muut olisivat yhtä onnekkaita? :rolleyes: Tuossa nyt muutama linkki, varmasti paremmin kokemuksia löydät selatessasi tätä ketjua vuoteen 2020. Naurettavaa väittää tämän pelin olleen millään (teknisellä) tasolla laadukas tekele (ainakaan ennen ensimmäistä vuosipäiväänsä).

Jos lähteitä kaipaat:

Tuossa vähän muutamia harmillisia, vaikka ei kenties virallisesti pelin katkaisevia.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Ei mullekaan mitään peliä hajoittavia bugeja tullu vastaan 100 tunnin aikana pc-julkaisusta. Pyörikin hienosti sillosella 2080ti + 9900ks:llä (syytäkin toki). Ensimmäinen pelikokemus oli mahtava. Poliisit ja npc:t huvitti mut ei se omaa immersioita syönyt, ajoittaisia grafiikkabugeja tuli mut niitä nyt tulee aina eikä ne multa pelikokemusta niin paljoa syö et jaksaisin välittää. Ymmärrän tietysti myös niitä kenelle moiset on kovia paikkoja.

Nyt alottelen tokaa pelikertaa corpolla ja voi pojat kyllä maistuu!

Harmittaa ehkä eniten et selkeesti intoa päivittää uusia juttuja ja tehdä uusia dlc-hommia tyrehtyi nihkeeseen vastaanottoon ja etenkin PS4:n ongelmiin? Muistaakseni oli kovat puheet kuinka kaikenlaista sälää tulee koko aika ja ainakin pari tarina-dlc:tä (muistanko väärin?). Silti tässä on hyvä runko johon toivottavasti palataan vielä jatko-osien jne kanssa koska onhan tuo Night City aivan helvetin hieno mesta ja potentiaalia vaikka mihin.
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
584
Ei mullekaan mitään peliä hajoittavia bugeja tullu vastaan 100 tunnin aikana pc-julkaisusta. Pyörikin hienosti sillosella 2080ti + 9900ks:llä (syytäkin toki). Ensimmäinen pelikokemus oli mahtava. Poliisit ja npc:t huvitti mut ei se omaa immersioita syönyt, ajoittaisia grafiikkabugeja tuli mut niitä nyt tulee aina eikä ne multa pelikokemusta niin paljoa syö et jaksaisin välittää. Ymmärrän tietysti myös niitä kenelle moiset on kovia paikkoja.

Nyt alottelen tokaa pelikertaa corpolla ja voi pojat kyllä maistuu!

Harmittaa ehkä eniten et selkeesti intoa päivittää uusia juttuja ja tehdä uusia dlc-hommia tyrehtyi nihkeeseen vastaanottoon ja etenkin PS4:n ongelmiin? Muistaakseni oli kovat puheet kuinka kaikenlaista sälää tulee koko aika ja ainakin pari tarina-dlc:tä (muistanko väärin?). Silti tässä on hyvä runko johon toivottavasti palataan vielä jatko-osien jne kanssa koska onhan tuo Night City aivan helvetin hieno mesta ja potentiaalia vaikka mihin.
Poliisioverhaul ja Max-Tacin läpikäynti on lupailtu 1.7 patchiin joka pitäs tulla kaiketi ennen ensi vuoden laajennusta, tai viimeistään sen yhteydessä. Alunperin noita laajjennuksia piti tosiaan olla "vähintään saman verran kuin mitä Witcher3 sai", mutta bugikorjausten ja tulipalojen sammuttelun takia se on muuttunu nyt tuohon yhteen isoon Phantom Libertyyn. Joka kyllä toisaalta on sitten kenties oikeasti iso kokonaisuus.

Mikään ei tosiaan estä palaamasta tuohon maailmaan jatko-osissa, ja CDPR onkin ilmottanu jo, että tulevat kyllä maailmaan palaamaan, on se sitten pelit, sarjakuvat, anime, elokuvat tai tv-sarjat. Ja mistä sitä tietää, vaikka Red2-moottorille tehdyt assetit, modelit, jne. ois hyvällä tuurilla siirrettävissä ainakin osittain Unrealin puolelle, jollon aikataulut lyhenis ja tuotantokustannukset uusille tuotteille laskis kunhan ensin opettelevat Unrealin käytön pelikehityksessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom