Cyberpunk 2077

Parikymmentä tuntia tullut pelattua tässä viimeviikkojen aikana ja nyt tuntuu että tätä voi pelatakkin, yritin silloin vähän julkaisun jälkeen mutta bugeja oli niin paljon että ei siitä mitään tullut. Ihan tarpeeksi hyvin pyörii r5 3600 ja rtx 3070 setillä, 2560x1440 reso ja quality dlss käytössä.
 
Mitähän ne on tehny pelille kun näyttää AMD:n kortilla pyörivän parhaiten tuolla ray tracing:llä. Tässä testi tulokset, toinen vakio ultra 3440x1440p ja sit Ray Tracing ultra. Pitänee vissiin taas pelata läpi ku oli jotain lisä hässäkkääkin tullu.
 
Viimeksi muokattu:
Mitähän ne on tehny pelille kun näyttää AMD:n kortilla pyörivän parhaiten tuolla ray tracing:llä. Tässä testi tulokset, toinen vakio ultra 3440x1440p ja sit Ray Tracing ultra.

Jaatko vielä omia asetuksia? Itse en saanut amd kortilla toimimaan ray tracingia paremmin.
 
Jaatko vielä omia asetuksia? Itse en saanut amd kortilla toimimaan ray tracingia paremmin.

Jaa, oli vissiin asetukset jotenkin seonneet .. vaikkakin äsken testin ajoin niin ihan samalta näytti graffa ku tuossa 128avg ajossa .. vaan tällä kertaa tuliki 30avg :) kikkailin eilen ku asensin asetuksia edestakaisin niin saattoi jotain tapahtua ja johtaa siihen väärään tulokseen.
 
Pelin soundtrack on myös ihan huikea ja vaikuttaa pelissä tunnelmaan huomattavasti, kun kuuntelee noita radio-asemia ajellessa ympäri Night Cityä. Nyt on ollut Vexelstrom 89.3 kovassa kuuntelussa pelaillessa.
Resist and disorder on kova biisi. Samoin Pain ja Night City Aliens. \m/


edit. lisätään vielä että yksi parhaita tehtäviä pelissä on se missä lopulta päädytään keikalle Samurain kanssa. :)
 
Musiikki on kyllä todella hyvää, mutta ikävästi ajaminen on heikompaa kuin Far Cry peleissä (prätkät on ihan jees ajaa). Kyllä se juuri ja juuri asiansa ajaa paikasta toiseen liikkumiseen sekä ajoneuvot ovat kyllä näyttävän näköisiä. Ei oikein tee mieli fiilistellä pelimaailmassa päristellen ja musiikkia kuunnellen, monesti tuleekin liikkuttua jalkaisin Night Cityssä.

Mutta on tuossa muutaman kerran tullut luukutettua pelin musiikkia autosta kotipaikan parkkipaikalla (varsinkin Watsonin alueen kämpän parkkipaikka on mukava). Käy se niinkin, ja voi ottaa samalla vaikka pienen leposession pelaamisesta. Eipä ainakaan vielä ole tullut poliisit viemään putkaan tai "purppura kaulin" lentänyt ikkunasta päähän, kun musiikki ollut kovalla. Ehkä sitten seuraavassa päivityksessä... ;)
 
Tuohon ajamiseenhan tuli iso parannus jossain pätsissä. Oliko 1.4 tms. Mun mielestä nykyään kyllä ihan jees ainakin padilla ja kyllä paljon parempi kun FC.
 
Hyvältä taas maistuu peli, on se tullu paljon eteenpäin siitä mitä se julkaisussa oli.
 
Tuohon ajamiseenhan tuli iso parannus jossain pätsissä. Oliko 1.4 tms. Mun mielestä nykyään kyllä ihan jees ainakin padilla ja kyllä paljon parempi kun FC.
Toki autoissa on isoja eroja. Onhan siellä varmaan hyviäkin, pari edellistä ostosta oli aika hirveitä. Joku aikaisempi kottero oli ihan jees ajaa, mutta ei se oikein sovi enää hahmon roolipelaamiseen.
 

Pelin pelaajamäärät lähtivät aikaisemmin tässä kuussa reippaaseen nousuun Cyberpunk: Edgerunners -animesarjan ja pelin viimeisimmän päivityksen julkaisun myötä. Nyt CD Projekt kertoo pelin rikkoneen myös uuden rajapyykin myynnillisesti.

Cyberpunk 2077:n Twitter-tilillä julkaistun viestin mukaan peliä on nyt myyty kaikkiaan 20 miljoonaa kappaletta. Vielä huhtikuussa CD Projekt kertoi myyneensä peliä 18 miljoonaa kappaletta. Lukujen perusteella peliä on viime kuukausien aikana myyty hieman aiempaa nopeammin, sillä Cyberpunk 2077 rikkoi 13 miljoonan kappaleen rajapyykin jo julkaisukuukautenaan.

CD Projekt paljasti syyskuun alussa Cyberpunk 2077:n ensimmäisen ja näillä näkymin myös viimeisen laajennuksen. Phantom Liberty -laajennukseen päästään käsiksi ensi vuoden aikana.

"
 
Tulevien laajennusten kohtalo riippuu täysin myyntimääristä. Mikäli Phantom Liberty myy hyvin, jatkoa on hyvin todennäköisesti tulossa lisää. Lähde: Paweł Sasko twitch-striimi
(väärä kohta, ehkä väärä striimikin, mutta hyvä reaktio fanipalautteeseen).

FFTMwpjVIAcZxY_


Hyvältä taas maistuu peli, on se tullu paljon eteenpäin siitä mitä se julkaisussa oli.

Julkaisusta lähtien pelanneena en voi rehellisesti sanoa että tässä olisi mikään oleellisesti muuttunut. Pikkubugien korjailua ja pientä hienosäätöä, mutta vasta 1.6:n transmog on ehkä ensimmäinen merkittävä muutos julkaisuversioon. Sekin on täysin kosmeettinen eikä vaikuta allekirjoittaneen pelikokemukseen piirun vertaa.
 
Voi olla, mutta kyllä tää sulavampaa on pelaaminen :) ja toi mogi homma on ihan jees kans
 
Tulevien laajennusten kohtalo riippuu täysin myyntimääristä. Mikäli Phantom Liberty myy hyvin, jatkoa on hyvin todennäköisesti tulossa lisää. Lähde: Paweł Sasko twitch-striimi
(väärä kohta, ehkä väärä striimikin, mutta hyvä reaktio fanipalautteeseen).

FFTMwpjVIAcZxY_




Julkaisusta lähtien pelanneena en voi rehellisesti sanoa että tässä olisi mikään oleellisesti muuttunut. Pikkubugien korjailua ja pientä hienosäätöä, mutta vasta 1.6:n transmog on ehkä ensimmäinen merkittävä muutos julkaisuversioon. Sekin on täysin kosmeettinen eikä vaikuta allekirjoittaneen pelikokemukseen piirun vertaa.
Samaa mieltä täällä, peli on kyllä hyvä, mutta tekninen toteutus on huono. Balnsointi ja skillit/perkit kaipais kyllä totaalista korjausta.
300h+ pelattuna, 3 eri kerralla, joten ei tää huono oo. tosin alkaa maistuun jo vähän puulta kun tarkoitus tällä kerralla tehdä kaikki gigit ja NPCD hustlerit achievementtiin.
Enemmän tätä nyt tullu pelattua kuin GTA5.
Modit auttaa vähän, mutta ei tästä koskaan tuu bethesdan pelien kaltaista modaajan unelmaa.
Tässä tai 1.5 otettu myös crafting recipejä paljon pois, tai ne on siirretty, ottelin joitain takasin konsolin ja CET modin kautta.

Jossain taisi olla juttua, että cdpr olisi siirtymässä unreal 5 enginen pariin tulevissa peleissä, tai ainakin miettii sitä.
 
...Jossain taisi olla juttua, että cdpr olisi siirtymässä unreal 5 enginen pariin tulevissa peleissä, tai ainakin miettii sitä.
Ei "olisi", vaan "on". Cyberpunkin laajennus Phantom Liberty on ilmotettu kehittäjän toimesta olevan viimenen tuote Red2-enginelle, ja kaikki jatkot tulee Unreal-enginellä. Tosin, kaikesta voidaan joustaa jos rahalla voidaan perustella, eli piikki myynneissä ja jos PL menestyy yli odotusten, niin aina voidaan tehdä lisää. Toisaalta mikään ei estä tekemästä seuraavia laajennuksia suoraan toisella pelimoottorilla jos sijainti on muualla kuin Night Cityssä eli ei tartte Red2-puolella kehitettyjä assetteja siirtää liikaa moottorilta toiselle.
 
Julkaisusta lähtien pelanneena en voi rehellisesti sanoa että tässä olisi mikään oleellisesti muuttunut. Pikkubugien korjailua ja pientä hienosäätöä, mutta vasta 1.6:n transmog on ehkä ensimmäinen merkittävä muutos julkaisuversioon. Sekin on täysin kosmeettinen eikä vaikuta allekirjoittaneen pelikokemukseen piirun vertaa.
Joko olet erittäin onnekas ja olet välttynyt bugeilta tai omaat erittäin matalat kriteerit. Kyllähän tämä oli pitkään julkaisun jälkeenkin tekniseltä toteutukseltaan höyryävä lantakasa, "pikkubugeja" ja puhtaasti pelissä etenimisen estäviä bugeja riitti kyllä. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka pelin juonesta tykkäisikin.
 
Pääjuonessa etenemisen estäviin bugeihin en ole itse törmännyt kertaakaan millään buildilla. Esim. se vartija hissi bugi ei itsellä tullut koskaan vastaan. Yhdessä Cyberpsycho tehtävässä on ollut yhdellä buildilla bugi jossa se muija ei nouse sieltä pakastimesta lainkaan. Kaikki t-pose jutut on kyllä olleet ym.
 
Tämä tuli pelattua läpi hiljattain noin vuoden kestäneen tauon jälkeen, mikä on omalla kohdalla täysin ainutlaatuista. Jos peli jää kesken pidemmäksi aikaa, käytännössä ikinä en ole pelannut läpi myöhemminkään. Savefilussa oli 125h ennen keskeytystä, joten varmasti syynä oli väsyminen uuvuttavaan 100% läpäisyn tavoitteluun sivutehtävissä.

Vaikka periaatteessa tykkään edelleen avoimen maailman peleistä paljonkin, kärsivällisyys ja aika riittävät niiden kanssa yhä huonommin mitä vanhemmaksi tulen. Jälkiviisaasti olen aika varma siitä, että olisin nauttinut pelistä vielä enemmän, jos olisin pelannut pääjuonen laput silmillä nopeasti alusta loppuun. Juoni ylitti loppua kohden kaikki odotukset ja tuli katsastettua kaikki merkittävät loppuratkaisuvariaatiot sitä yhtä missattavissa olevaa lukuun ottamatta.
 
Tämä tuli pelattua läpi hiljattain noin vuoden kestäneen tauon jälkeen, mikä on omalla kohdalla täysin ainutlaatuista. Jos peli jää kesken pidemmäksi aikaa, käytännössä ikinä en ole pelannut läpi myöhemminkään. Savefilussa oli 125h ennen keskeytystä, joten varmasti syynä oli väsyminen uuvuttavaan 100% läpäisyn tavoitteluun sivutehtävissä.

Vaikka periaatteessa tykkään edelleen avoimen maailman peleistä paljonkin, kärsivällisyys ja aika riittävät niiden kanssa yhä huonommin mitä vanhemmaksi tulen. Jälkiviisaasti olen aika varma siitä, että olisin nauttinut pelistä vielä enemmän, jos olisin pelannut pääjuonen laput silmillä nopeasti alusta loppuun. Juoni ylitti loppua kohden kaikki odotukset ja tuli katsastettua kaikki merkittävät loppuratkaisuvariaatiot sitä yhtä missattavissa olevaa lukuun ottamatta.

En tiedä, osa sivutehtävistä täydentää tarinaa kyllä niin paljon että jos olisi pelkän pääjuonen juossut laput silmillä niin paljon olisi menettänyt.

Itsekin vasta pelin pariin löytäneenä voisin todeta että sääli kun julkaisu oli sellainen floppi kuin oli, nykykunnossa parhaita pelejä vuosiin.
 
Itsekin vasta pelin pariin löytäneenä voisin todeta että sääli kun julkaisu oli sellainen floppi kuin oli, nykykunnossa parhaita pelejä vuosiin.
Last gen konsolit vähän vaikutti negatiivisesti koko hommaan vaikka asiat oli paremmin pc:llä.
Se oli niin negatiivista, että ihmiset varmaan välttivät pelaamista koska alitajuisesti haluavat kokea positiivisuuta pelistä puhuessa ja jos se on mahdotonta miksi edes pelata.
 
20 miljoonaa myynyt. Ihan hyvin. Tänään pelasin tätä stadialla. Bugitti. Pcllä bugitti. Ja ps5lla sillä en nyt tällä kertaa huomannut bugeja. Granaatin kun pistää vihollisen laukasemaan tien lähellä nii kyllä tulee kolari suma autoilla. Olipas kiva kun sai loppupelin hahmon stadialta pclle. :) ku sais vielä ps5lle nii ois huippua. No kaikkee ei voi saada.
 
Viimeksi muokattu:
20 miljoonaa myynyt. Ihan hyvin. Tänään pelasin tätä stadialla. Bugitti. Pcllä bugitti. Ja ps5lla sillä en nyt tällä kertaa huomannut bugeja. Granaatin kun pistää vihollisen laukasemaan tien lähellä nii kyllä tulee kolari suma autoilla. Olipas kiva kun sai loppupelin hahmon stadialta pclle. :) ku sais vielä ps5lle nii ois huippua. No kaikkee ei voi saada.
Ilmeisesti vasta juuri julkaistu tuo stadian savefilujen siirto muille alustoille? Viime viikolla ei vielä onnistunu kun tietoa tuosta stadian kohtalosta tuli ilmoille.
Oma kokemus 1.6 patchista, kaikkea pientä kivaa lisätty sekaan, kaikki toimii taas pykälän "elävämmin", mutta ainakin omalla kokoonpanolla on ilmestyny hidastelua ja stutterointia esimerkiksi mapsilta takas maailmaan siirtyessä. En haluais kovin paljoa tinkiä grafiikoista, mutta kyllä tää huutaa huomattavasti enemmän tehoa kuin 5600XT pystyy toimittamaan.
 
Pääjuonessa etenemisen estäviin bugeihin en ole itse törmännyt kertaakaan millään buildilla. Esim. se vartija hissi bugi ei itsellä tullut koskaan vastaan. Yhdessä Cyberpsycho tehtävässä on ollut yhdellä buildilla bugi jossa se muija ei nouse sieltä pakastimesta lainkaan. Kaikki t-pose jutut on kyllä olleet ym.

Tämä oli ainoa bugi jonka takia jouduin lataamaan puoli tuntia vanhemman saven. Aluksi oletin että se johtui siitä että törmäsin paikalle päiväsaikaan, kunnes luin että se oli julkaisuversion tunnettu bugi jos skannaili vihjeitä väärässä järjestyksessä. Noh, nopeasti korjattu eikä missään nimessä etenemistä pysäyttävä bugi.
Yhtäkään Bethesdan peliä en ole saanut pelattua läpi, ja valtaosa kesken jääneistä yrityksistä johtui oikeasti etenemisen keskeyttävistä bugeista. Viimeinen niitti oli Fallout: New Vegas joka olisi tarvinnut fanipäivityksen että sen olisi voinut läpäistä. GOTY -versio kuulemma oli enimmäkseen pelattava.
 
Joko olet erittäin onnekas ja olet välttynyt bugeilta tai omaat erittäin matalat kriteerit.

Kun on pelannut pc:llä 80-luvulta lähtien niin kaikenlaista pientä sietää, mutta pelin rikkovia bugeja en lainkaan. Suosituslaitteiston kriteerit kevyesti täyttävällä raudalla ongelmia ei oikeasti ollut. Muutaman kerran peli kaatui työpöydälle, mutta se ei kerennyt harmittamaan kun peliä pystyi jatkamaan noin 12 sekunnissa. Sekin johtui todennäköisesti omasta näytönohjaimesta joka vaihtui kesken läpipeluun, eikä kaatuilua enää ilmennyt jatkossa.

Kyllähän tämä oli pitkään julkaisun jälkeenkin tekniseltä toteutukseltaan höyryävä lantakasa, "pikkubugeja" ja puhtaasti pelissä etenimisen estäviä bugeja riitti kyllä. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka pelin juonesta tykkäisikin.

Onko lähdettä noille pelin katkaiseville bugeille vai toistatko vieläkin jo alun perinkin valheellista mantraa?
 
Itse taas olen pelannut useat Bethesdan pelit läpi useasti Fallout3, New Vegas. 4, Oblivion ja Skyrim. Bugeihin on tullut törmättyä Skyrimissä aika usein tuli CTD jos samoili kartan päästä päähän vähänkin vanhemmalla tallennuksella. Ainoa game breaking bugi mikä on jäänyt palavasti mieleen oli Vampire Masquarade Bloodlinesissa jonka pystyi ohittamaan vain konsolikomennolla.
 
Pitkän tauon jälkeen tätä taas vähäsen pelanneena ihmetyttää edelleen miten alkeellisella tasolla NPC:iden käyttäytyminen tässä pelissä on. Kytät yhä spawnaa todella epäuskottavasti mistä lie kun saat ne perääsi ja vihut saattavat clipata maan/autojen sisään. Rikkoo immersion aika pahasti tämmöinen köykäisyys, kun pelin ilme on kyllä monella muulla osa-alueella ihan huippulaatuista AAA-tykitystä.

Toivottavasti seuraavassa isommassa pelissään panostavat tähän osa-alueeseen vähän enemmän.
 
Pitkän tauon jälkeen tätä taas vähäsen pelanneena ihmetyttää edelleen miten alkeellisella tasolla NPC:iden käyttäytyminen tässä pelissä on. Kytät yhä spawnaa todella epäuskottavasti mistä lie kun saat ne perääsi ja vihut saattavat clipata maan/autojen sisään.

Fiksummat siviilit olisi kyllä kiva, mutta aktiivisen poliisin voisi poistaa melkein kokonaan. Se on aina avoimen maailman pelien tylsintä gameplay looppia, jos npc poliisia ei voi "voittaa".
 
Joo tuo GTA tyyppinen poliisi systeemi on vaan perseestä. GTA V:ssä nyt ainakin oli hieman mielenkiintoa poliiseilta karkuun menemisessä vaikka täydellä tähtimäärällä ei juuri pakoon päässyt kuin lentämällä. Poliiseja vastaan käymisellä pitäisi olla jotain vaikutusta koko gameplay looppiin mitä voi ja ei voi tehdä sen jälkeen jos on haku päällä. Pitäisi olla selvät Pros ja Cons jos joko tukee poliiseja tai on niitä vastaan se tekisi hommasta vähän mielenkiintoisempaa.
 
Onko lähdettä noille pelin katkaiseville bugeille vai toistatko vieläkin jo alun perinkin valheellista mantraa?
Montako vuotta pitää videopelejä pelata tajutakseen, että jos sinä et kohtaa bugeja, niin se ei tarkoita että muut olisivat yhtä onnekkaita? :rolleyes: Tuossa nyt muutama linkki, varmasti paremmin kokemuksia löydät selatessasi tätä ketjua vuoteen 2020. Naurettavaa väittää tämän pelin olleen millään (teknisellä) tasolla laadukas tekele (ainakaan ennen ensimmäistä vuosipäiväänsä).

Jos lähteitä kaipaat:

Tuossa vähän muutamia harmillisia, vaikka ei kenties virallisesti pelin katkaisevia.

 
Viimeksi muokattu:
Ei mullekaan mitään peliä hajoittavia bugeja tullu vastaan 100 tunnin aikana pc-julkaisusta. Pyörikin hienosti sillosella 2080ti + 9900ks:llä (syytäkin toki). Ensimmäinen pelikokemus oli mahtava. Poliisit ja npc:t huvitti mut ei se omaa immersioita syönyt, ajoittaisia grafiikkabugeja tuli mut niitä nyt tulee aina eikä ne multa pelikokemusta niin paljoa syö et jaksaisin välittää. Ymmärrän tietysti myös niitä kenelle moiset on kovia paikkoja.

Nyt alottelen tokaa pelikertaa corpolla ja voi pojat kyllä maistuu!

Harmittaa ehkä eniten et selkeesti intoa päivittää uusia juttuja ja tehdä uusia dlc-hommia tyrehtyi nihkeeseen vastaanottoon ja etenkin PS4:n ongelmiin? Muistaakseni oli kovat puheet kuinka kaikenlaista sälää tulee koko aika ja ainakin pari tarina-dlc:tä (muistanko väärin?). Silti tässä on hyvä runko johon toivottavasti palataan vielä jatko-osien jne kanssa koska onhan tuo Night City aivan helvetin hieno mesta ja potentiaalia vaikka mihin.
 
Ei mullekaan mitään peliä hajoittavia bugeja tullu vastaan 100 tunnin aikana pc-julkaisusta. Pyörikin hienosti sillosella 2080ti + 9900ks:llä (syytäkin toki). Ensimmäinen pelikokemus oli mahtava. Poliisit ja npc:t huvitti mut ei se omaa immersioita syönyt, ajoittaisia grafiikkabugeja tuli mut niitä nyt tulee aina eikä ne multa pelikokemusta niin paljoa syö et jaksaisin välittää. Ymmärrän tietysti myös niitä kenelle moiset on kovia paikkoja.

Nyt alottelen tokaa pelikertaa corpolla ja voi pojat kyllä maistuu!

Harmittaa ehkä eniten et selkeesti intoa päivittää uusia juttuja ja tehdä uusia dlc-hommia tyrehtyi nihkeeseen vastaanottoon ja etenkin PS4:n ongelmiin? Muistaakseni oli kovat puheet kuinka kaikenlaista sälää tulee koko aika ja ainakin pari tarina-dlc:tä (muistanko väärin?). Silti tässä on hyvä runko johon toivottavasti palataan vielä jatko-osien jne kanssa koska onhan tuo Night City aivan helvetin hieno mesta ja potentiaalia vaikka mihin.
Poliisioverhaul ja Max-Tacin läpikäynti on lupailtu 1.7 patchiin joka pitäs tulla kaiketi ennen ensi vuoden laajennusta, tai viimeistään sen yhteydessä. Alunperin noita laajjennuksia piti tosiaan olla "vähintään saman verran kuin mitä Witcher3 sai", mutta bugikorjausten ja tulipalojen sammuttelun takia se on muuttunu nyt tuohon yhteen isoon Phantom Libertyyn. Joka kyllä toisaalta on sitten kenties oikeasti iso kokonaisuus.

Mikään ei tosiaan estä palaamasta tuohon maailmaan jatko-osissa, ja CDPR onkin ilmottanu jo, että tulevat kyllä maailmaan palaamaan, on se sitten pelit, sarjakuvat, anime, elokuvat tai tv-sarjat. Ja mistä sitä tietää, vaikka Red2-moottorille tehdyt assetit, modelit, jne. ois hyvällä tuurilla siirrettävissä ainakin osittain Unrealin puolelle, jollon aikataulut lyhenis ja tuotantokustannukset uusille tuotteille laskis kunhan ensin opettelevat Unrealin käytön pelikehityksessä.
 
Läpi meni tossa viime viikolla ja jäi kyllä pyörimään mieleen kuten hyvillä peleillä tapana, malta odottaa tuota lisäriä!
Pitää ennen sitä rykäistä noita sivutehtäviä varmaan, suurimman osan kyllä tein jo.
 
Kannattaa käydä muutama eri loppu läpi, osa niistä on yllättävän pitkiä ja ...erilaisia.
 
Marcin Iwiński lopettaa ceo:na


CDPR selittää miten ympäristö ja sosiaalisesti valveutuneita he ovat osakkeenomistajien tahtojen ansiosta.


Tulevaisuus näyttää hyvältä tulevien pelien osalta.
 
Marcin Iwiński lopettaa ceo:na


CDPR selittää miten ympäristö ja sosiaalisesti valveutuneita he ovat osakkeenomistajien tahtojen ansiosta.


Tulevaisuus näyttää hyvältä tulevien pelien osalta.

Tuohon nyt olisi voinut lisätä sen oleellisen seikan, ettei mies ole lähdössä mihinkään vaan hakee CD Projekt Redin hallintoneuvoston puheenjohtajaksi... Eiköhän hänen kädenjälkensä säily peleissä vähintään saman suuruisena kuin mitä se oli toimitusjohtajana.
 
Montako vuotta pitää videopelejä pelata tajutakseen, että jos sinä et kohtaa bugeja, niin se ei tarkoita että muut olisivat yhtä onnekkaita? :rolleyes:

En väittänyt etten ole kohdannut bugeja, sanoin etten törmännyt pelin katkaiseviin bugeihin. Vialliset questit ovat olleet tämän tyyppisissä peleissä valitettavasti aina normisettiä, ja CP2077:n laajuuden ja tehtävien ristiinvaikuttavuuden huomioiden niitä on ollut yllättävän vähän. Esimerkeissäsikin viitataan kahdessa uutisessa kolmesta, yhteen ja samaan reddit-viestiin ja oletettavasti kolmaskin viittaa samaan. Bugi oli korjattu noin neljässä päivässä, jota ei edes ollut julkaisuversiossa (ilmeisesti tuli päivityksessä 1.06 kolme viikkoa ennen korjausta). Ei tainnut koskea kovin montaa kun bugin löytymisessä kesti yli kaksi viikkoa.

Naurettavaa väittää tämän pelin olleen millään (teknisellä) tasolla laadukas tekele (ainakaan ennen ensimmäistä vuosipäiväänsä).

Toistaiseksi laadukkain tämän tasoinen vastaan tullut peli. Witcher 3 oli julkaisukunnossa vielä karumpi, puhumattakaan mistään Bethesdan Fallouteista/Oblivionista/Skyrimistä tai Biowaren tekeleistä. Mikään muu open world rpg ei ole latautunut näin nopeasti, toimi ilman lataustaukoja tai sisällä näin yksityiskohtaista maailmaa. Pelaajaa lukitsematon dialogisysteemikin pitäisi olla pakollinen jatkossa kaikissa vastaavissa peleissä. Tuhoutuvaa ympäristöäkin on paljon enemmän kuin odotin.



Hieno lista täynnä geneeristä filleriä, kuten "poor performance on pc" tai "Ray tracing not available with AMD graphics cards" :lol:
Minimieffortin klikkihuorausartikkeli jollaisen voisi laatia lähes mistä tahansa suuresta julkaisusta vain vaihtamalla pelin nimen.
 
Viimeksi muokattu:
En väittänyt etten ole kohdannut bugeja, sanoin etten törmännyt pelin katkaiseviin bugeihin. Vialliset questit ovat olleet tämän tyyppisissä peleissä valitettavasti aina normisettiä, ja CP2077:n laajuuden ja tehtävien ristiinvaikuttavuuden huomioiden niitä on ollut yllättävän vähän. Esimerkeissäsikin viitataan kahdessa uutisessa kolmesta, yhteen ja samaan reddit-viestiin ja oletettavasti kolmaskin viittaa samaan. Bugi oli korjattu noin neljässä päivässä, jota ei edes ollut julkaisuversiossa (ilmeisesti tuli päivityksessä 1.06 kolme viikkoa ennen korjausta). Ei tainnut koskea kovin montaa kun bugin löytymisessä kesti yli kaksi viikkoa.
Ei, vaan väitit ettei pelissä ole ollut pelin katkaisevia bugeja. Pointtini oli ainoastaan osoittaa tuo vääräksi eli en hirveän montaa minuuttia jaksa käyttää internetissä kaksi vuotta vanhojen uutisten etsimiseen, koska yhdenkin esimerkin pitäisi riittää. Kuten sanoin niin löydät niitä enemmän tämän ketjun viesteistä vuodelta 2020.
Toistaiseksi laadukkain tämän tasoinen vastaan tullut peli. Witcher 3 oli julkaisukunnossa vielä karumpi, puhumattakaan mistään Bethesdan Fallouteista/Oblivionista/Skyrimistä tai Biowaren tekeleistä. Mikään muu open world rpg ei ole latautunut näin nopeasti, toimi ilman lataustaukoja tai sisällä näin yksityiskohtaista maailmaa. Pelaajaa lukitsematon dialogisysteemikin pitäisi olla pakollinen jatkossa kaikissa vastaavissa peleissä. Tuhoutuvaa ympäristöäkin on paljon enemmän kuin odotin.
Se että muut pelit ovat asiassa paskempia, ei tee tästä pelistä yhtään vähemmän paskaa.
Hieno lista täynnä geneeristä filleriä, kuten "poor performance on pc" tai "Ray tracing not available with AMD graphics cards" :lol:
Minimieffortin klikkihuorausartikkeli jollaisen voisi laatia lähes mistä tahansa suuresta julkaisusta vain vaihtamalla pelin nimen.
Tässä viestissä jo mainitsemani pointit pätevät myös tähän. Vain murto-osa bugeista saa maininnan jonkun "lehden" sivulla, tämän pitäisi olla itsestään selvää ja asian toteamiseen riittää näiden foorumien ja redditin lukeminen pelin julkaisun aikaan...
E: Ja hienosti poimit kirsikat kakusta noiden esimerkkien joukosta:thumbsup:
 
Itsellä tulee edelleen bugeja vastaan, mutta toisaalta tallennus on aloitettu alunperin julkaisussa ja se voi vaikuttaa asiaan. Eniten ärsyttää juuri pääjuoneen liittyvät, kun jokaisessa tehtävässä joku tärkeimmistä hahmoista bugittaa fyysisesti. On se sitten joku naurettava asento cutscenessä tai waypointit hahmolla ihan sekaisin, mutta onneksi ne hetken taistelun jälkeen on aina löytäneet oikean paikan niin tehtävä päässyt jatkumaan. Lisäksi fysiikkabugeja ollut tehtävien aikana ajoneuvoissa, esineissä.

Onneksi muuten on pelin bugit ja ongelmat vähentyneet. Ja nuokaan esiintyneet bugit eivät enää niin paljon haittaa pelikokemusta, kun ihan muuten pystyy pelistä jo hieman nauttimaan. Lähinnä tulee enää vain hetken pettymys laatuun ja immersio rikkoutuu, mutta sitten taas mennään eteenpäin. Odotukset ja vaatimustaso matalammalla niin se auttaa asiaan, mutta ei se tilannetta hyväksi tee!
 
Tää on mulla nyt odottanut pelaamista yli vuoden, kolme tuntia pelasin ja sitten jäi odottelemaan motivaatiota. Nyt meinasin aloittaa koko shitin alusta, antakaa parhaat vinkit hahmonkehitykseen ja kaikkeen muuhunkin että saan tästä mahdollisen paljon irti :cool:
 
Kovasti polttelis hommata tää peli tietsikalle. Jäänyt sellainen kuva, että olisi sekoitus open worldia, fallouttia, GTA:ta ja ragea. Fallout 4:ää tuli jonkin verran pelattua, mutta erityisesti Rage kakkosta tuli pelailtua sitäkin enemmän. Ainakin tässä on mahdollisuus säätää ja sekoilla yllin kyllin + mielenkiintoiselta vaikuttava maailma. Mulle on tosin jäänyt kuva, että peli tykkää kovastikin, jos on uutta näytönohjainta koneessa (20 ja 30-sarjalaiset + 40-sarja ja AMD:n vastineet). Eli se kysymys: Kannattaako ostaa (eli toimiiko) jos koneessa näytönohjaimena GTX 1080 Ti 11gb ja prossuna R7 2700X?
 
Kovasti polttelis hommata tää peli tietsikalle. Jäänyt sellainen kuva, että olisi sekoitus open worldia, fallouttia, GTA:ta ja ragea. Fallout 4:ää tuli jonkin verran pelattua, mutta erityisesti Rage kakkosta tuli pelailtua sitäkin enemmän. Ainakin tässä on mahdollisuus säätää ja sekoilla yllin kyllin + mielenkiintoiselta vaikuttava maailma. Mulle on tosin jäänyt kuva, että peli tykkää kovastikin, jos on uutta näytönohjainta koneessa (20 ja 30-sarjalaiset + 40-sarja ja AMD:n vastineet). Eli se kysymys: Kannattaako ostaa (eli toimiiko) jos koneessa näytönohjaimena GTX 1080 Ti 11gb ja prossuna R7 2700X?

Ainakin omalla 3700X + RTX 2070:lla rullaa sen verran huonosti varsinkin ilman DLSS:ää, että jätin pelin suosiolla odottelemaan uutta näytönohjainta. Toki resoluutiona 1440p. 1080p:lla tilanne olisi jo parempi.
 
Kovasti polttelis hommata tää peli tietsikalle. Jäänyt sellainen kuva, että olisi sekoitus open worldia, fallouttia, GTA:ta ja ragea. Fallout 4:ää tuli jonkin verran pelattua, mutta erityisesti Rage kakkosta tuli pelailtua sitäkin enemmän. Ainakin tässä on mahdollisuus säätää ja sekoilla yllin kyllin + mielenkiintoiselta vaikuttava maailma. Mulle on tosin jäänyt kuva, että peli tykkää kovastikin, jos on uutta näytönohjainta koneessa (20 ja 30-sarjalaiset + 40-sarja ja AMD:n vastineet). Eli se kysymys: Kannattaako ostaa (eli toimiiko) jos koneessa näytönohjaimena GTX 1080 Ti 11gb ja prossuna R7 2700X?

Mielestäni ihan hyvin pitäis tuolla yhdistelmällä pyöriä, varsinkin jos kyseessä 1080p.
Tuosta vähän esimakua:
 
Kovasti polttelis hommata tää peli tietsikalle. Jäänyt sellainen kuva, että olisi sekoitus open worldia, fallouttia, GTA:ta ja ragea. Fallout 4:ää tuli jonkin verran pelattua, mutta erityisesti Rage kakkosta tuli pelailtua sitäkin enemmän. Ainakin tässä on mahdollisuus säätää ja sekoilla yllin kyllin + mielenkiintoiselta vaikuttava maailma. Mulle on tosin jäänyt kuva, että peli tykkää kovastikin, jos on uutta näytönohjainta koneessa (20 ja 30-sarjalaiset + 40-sarja ja AMD:n vastineet). Eli se kysymys: Kannattaako ostaa (eli toimiiko) jos koneessa näytönohjaimena GTX 1080 Ti 11gb ja prossuna R7 2700X?
Itse pelasin peliä 3440x1440p resolla 9900k + 1080ti-kombinaatiolla. Muistaakseni grafiikkoja piti ruuvata medium-low (eli pääosin medium ja joitakin säätöjä rullattu low/none) tasolle, jotta sai sen noin 40-50fps. Freesyncin kanssa oli ihan jees, etenkin kun alle 60fps ei itseä haittaa yksinpeleissä.

Suht matalista asetuksista huolimatta peli oli edelleen oikein nätti! Riippuu paljon resoluutiosta ja ruudunpäivitysvaatimuksista. Jos vajaa 60fps riittää, grafiikasta voi hieman tinkiä ja reso on sama tai kevyempi kuin omassa esimerkissä, niin riittää. Muussa tapauksessa katsoisin ehkä 3080:iä sillä silmällä, joko käytettynä tai ”varastonpoisto aleista” esim Evgalta suoraan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 824
Viestejä
4 629 100
Jäsenet
76 114
Uusin jäsen
Aamunkoitto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom