Cyberpunk 2077

Läpi ja paskin loppu tietty. Se jätti vähän huonon maun nyt ainakin hetkeksi. Noh myöhemmin tänä vuonna uudestaan.

Eikun otan talletuksen ja jatkan lopussa eri tavoin. Panam täältä tullaan!
Itekki pelasin pelin läpäisyn jälkeen vielä kaikki muutkin loput, oli ihan hauskaa.
 
Itekki pelasin pelin läpäisyn jälkeen vielä kaikki muutkin loput, oli ihan hauskaa.

Joo siis, jos tuohon loppuun jäisi ja pitäisi aloittaa alusta niin olisi jäänyt huono maku. Nyt teen parit loput tuohon ja katsotaan sitten loppufiilikset toistaiseksi. Uusiksi sitten perusteellisemmin, kun lisäriä/muuta lisäparannusta on. Päätarina ollut nyt huomiossa.
 
Joko se CP:n maailma on saatu vähintään yhtä interaktiiviseksi ja vuorovaikutteiseksi kuin GTA V:ssä? Se on kuitenkin se suurin verrokki ja kaikki alle sen on ala-arvoista, verrataan kuitenkin kohta 10 vuotta vanhaan peliin..
 
Joko se CP:n maailma on saatu vähintään yhtä interaktiiviseksi ja vuorovaikutteiseksi kuin GTA V:ssä? Se on kuitenkin se suurin verrokki ja kaikki alle sen on ala-arvoista, verrataan kuitenkin kohta 10 vuotta vanhaan peliin..

Ei, ei lähellekkään.
 
Joko se CP:n maailma on saatu vähintään yhtä interaktiiviseksi ja vuorovaikutteiseksi kuin GTA V:ssä? Se on kuitenkin se suurin verrokki ja kaikki alle sen on ala-arvoista, verrataan kuitenkin kohta 10 vuotta vanhaan peliin..

En muista enää miten hyvä se oli Gta5:ssa enkä niin Cyberpunkissakaan siihen puoleen keskittynyt kriittisellä otteella. Mukava ollut ajella tehtäväpaikkoihin ainakin. Vähän pikasiirtymää käyttänyt. Arvelin aloittaessa, että päätarinassa on tämän voima ja siihen keskittyen ollut tiukka toimintaropeilu.
 
Joko se CP:n maailma on saatu vähintään yhtä interaktiiviseksi ja vuorovaikutteiseksi kuin GTA V:ssä? Se on kuitenkin se suurin verrokki ja kaikki alle sen on ala-arvoista, verrataan kuitenkin kohta 10 vuotta vanhaan peliin..
Ainoa muutos tähän mennessä on ollut se, että ihmiset juoksevat nykyisin pakoon kun niitä osoittaa aseella, sen sijaan että menisivät kyykkyyn. Ilmeisesti siis ainakin tietävät studiolla että puutteita on.
 
Ainoa muutos tähän mennessä on ollut se, että ihmiset juoksevat nykyisin pakoon kun niitä osoittaa aseella, sen sijaan että menisivät kyykkyyn. Ilmeisesti siis ainakin tietävät studiolla että puutteita on.
Lisäksi jotkut voivat vetää aseen esiin ja hyökätä.
 
Nyt tuo pelimaailma alkaa olla Deus Ex tasolla niin se riittää itselle. Pystyy vihdoin uppoutumaan pelaamiseen.

Sitä avoimen maailman messiasta tästä ei tullut mitä etukäteen markkinoitiin. On kuitenkin ihan verrannollinen muiden avoimen maailman kaupunkien sekä roolipelien suhteen. Löytyy vahvuuksia ja heikkouksia.

Yli vuoden se jäätävä pettymys ja paska maku jäi voimaan pelin julkaisusta, mutta vihdoin on Cyberpunk 2077 PS5:lla ihan hyvällä tasolla.

Toistaiseksi ei ole nyt uusinta yrityksellä pelin puutteet haitannut, vaan nauttinut sen vahvuuksista. Saa sitten nähdä miten käy kokonaisuuden kanssa, kun jossain vaiheessa tulee peli läpäistyä. Ja toivottavasti vielä parantelevat peliä lisää samalla, kun kehittävät lisäosia.
 
Digital Foundry arvioi 1.5 patchin - käytännössä siis vuosi meni siihen että saatiin resoa lisää ja 60fps tai 30fps ja RT mitä pitää suurennuslasilla etsiä. Aika heikko esitys sillä osastolla, onneksi muuten tuntuu peli kyllä maistuvan vaikka kaatuilua ja bugeja on edelleen ainakin itsellä.

 
Ensimmäistä kertaa tämän parissa pleikka vitosella. Muutama tunti takana vähän tutkien kaikenlaista. Taisi mennä ensimmäinen isompi pääquest läpi äsken. Oli kyllä kuumottava tunnelma kun halusin koittaa stealth lähestymistapaa. Hemmetin vaikeaahan se on, joka vihun jälkeen quicksave niin pikkuhiljaa pääsi etenemään. Aina tuntui menevän rähinäksi kun joku vihu huomasi jostain. Tuolla ei juuri taida olla väliä kummalla tavalla etenee? Tarina kyllä pitänyt ottessaan ja fiilis tuon varaston läpikäynnin jälkeen aikas hyvä. Positiiviset vibat pelistä so far :)
 
On kyllä upean näköinen peli, pelaan Geforce now 3080 kautta rt ultra asetuksilla. Nvidia shield 4k ei aivan pääse 60 fps mutta tarpeeksi sulava mulle. Pelasin jonkun aikaa ennen 1.5 pätsiä ja ajaminen ainakin hieman parempaa tässä uudessa. Kaiken kaikkiaan upea peli, iskee todella maukkaasti varsinkin yöllä motskarilla ajaminen neonvalojen loisteessa.
 
RTX 3060 Ti:llä alkaa olla vähän ongelmia säteenseurannan kanssa uusimman patchin jälkeen. Kaikkia RT-herkkuja ei vain pysty pitämään päällä 1440p-resoluutiolla, vaikka DLSS on Balanced-asetuksella.

Uusilla konsoleillahan on ainoastaan päivitetyt RT-varjot päällä. Tuo on selvästi kevyin asetus, mutta omaan silmään ei mitenkään ihmeellinen. Vaatii melkeinpä pienten yksityiskohtien tarkastelua, jotta huomaa. RT-heijastukset tai koko valaistus olisivat olleet konsolipelaajille hyvää esittelyä säteenseurannasta, mutta eihän noissa RDN2-pohjaisissa konsoleissa millään riitä paukut siihen. Menee kyllä seuraavaan konsolisukupolveen, jotta saadaan kunnolla säteenseurantaa käyttöön.

Omasta mielestäni RT-valaistus on ylivoimaisesti tärkein. Ilman sitä etenkin varjoisat alueet näyttävät kovin latteilta. Varjostukset menevät epärealistisesti ja keinotekoiset valonlähteet eivät tuota valoa oikealla tavalla. Myös objektien, kuten autojen, alapuolella ei välttämättä ole varjoja ollenkaan ilman säteenseurantaa ja ambient occlusion kusee. Monissa paikoissa huomaa, että tuon asetuksen päälle laittaminen vaihtaa varjojen ja valojen paikkaa selvästi. Kokonaan pimeä paikka voi muuttua valoisaksi. RT-heijastukset ovat kyllä myös makeita yöllä, mutta jos on sekä RT-valaistus ja -heijastukset päällä, niin sitten ei pysytä enää aina 60FPS yläpuolella. Eli periaatteessa pitää valita pelkkä RT-valaistus ja +60FPS tai RT-valaistus ja -heijastukset ja dipit alle 60FPS:n.

Onneksi DLSS Balanced näyttää nykyään oikeastaan yhtä hyvältä kuin Quality ennen. Näin ainakin 1440p-resoluutiolla. Ja jospa Nvidian tai AMD:n uuden näyttiksen saisi joskus syksyllä käsiin ja sillä aloittaisi uuden läpipeluun. Luulisi olevan paljon uutta siihen mennessä pelissäkin, jos samaan tahtiin jatketaan kehitystä.
 
RTX 3060 Ti:llä alkaa olla vähän ongelmia säteenseurannan kanssa uusimman patchin jälkeen. Kaikkia RT-herkkuja ei vain pysty pitämään päällä 1440p-resoluutiolla, vaikka DLSS on Balanced-asetuksella.

Uusilla konsoleillahan on ainoastaan päivitetyt RT-varjot päällä. Tuo on selvästi kevyin asetus, mutta omaan silmään ei mitenkään ihmeellinen. Vaatii melkeinpä pienten yksityiskohtien tarkastelua, jotta huomaa. RT-heijastukset tai koko valaistus olisivat olleet konsolipelaajille hyvää esittelyä säteenseurannasta, mutta eihän noissa RDN2-pohjaisissa konsoleissa millään riitä paukut siihen. Menee kyllä seuraavaan konsolisukupolveen, jotta saadaan kunnolla säteenseurantaa käyttöön.

Omasta mielestäni RT-valaistus on ylivoimaisesti tärkein. Ilman sitä etenkin varjoisat alueet näyttävät kovin latteilta. Varjostukset menevät epärealistisesti ja keinotekoiset valonlähteet eivät tuota valoa oikealla tavalla. Myös objektien, kuten autojen, alapuolella ei välttämättä ole varjoja ollenkaan ilman säteenseurantaa ja ambient occlusion kusee. Monissa paikoissa huomaa, että tuon asetuksen päälle laittaminen vaihtaa varjojen ja valojen paikkaa selvästi. Kokonaan pimeä paikka voi muuttua valoisaksi. RT-heijastukset ovat kyllä myös makeita yöllä, mutta jos on sekä RT-valaistus ja -heijastukset päällä, niin sitten ei pysytä enää aina 60FPS yläpuolella. Eli periaatteessa pitää valita pelkkä RT-valaistus ja +60FPS tai RT-valaistus ja -heijastukset ja dipit alle 60FPS:n.

Onneksi DLSS Balanced näyttää nykyään oikeastaan yhtä hyvältä kuin Quality ennen. Näin ainakin 1440p-resoluutiolla. Ja jospa Nvidian tai AMD:n uuden näyttiksen saisi joskus syksyllä käsiin ja sillä aloittaisi uuden läpipeluun. Luulisi olevan paljon uutta siihen mennessä pelissäkin, jos samaan tahtiin jatketaan kehitystä.

Täälläkin pakko laittaa DLSS Balanced päälle, jotta saa tarpeeksi FPS. Varmaan jotain eroa DLSS Qualityyn mutta Balanced näyttää kyllä tosi hyvältä, 1440p ja RTX Ultra asetukset. 3700x ja RTX 3080 päästään periaatteessa koko ajan yli 60 fps ja useimmiten noin 75 fps. Ei pysty oikein nauttimaan, jos fps kiikkuu koko ajan 60 molemmin puolin. GPU:n käyttö koko ajan 99% ja prossu jää jonnekin 40%.
 
Joko se CP:n maailma on saatu vähintään yhtä interaktiiviseksi ja vuorovaikutteiseksi kuin GTA V:ssä? Se on kuitenkin se suurin verrokki ja kaikki alle sen on ala-arvoista, verrataan kuitenkin kohta 10 vuotta vanhaan peliin..

Yhtä järkevä kysymys kuin olisiko GTA5:aan vihdoinkin saatu mielekkäitä tehtäviä tai tarinaa joka ei unohtuisi heti peliä sulkiessa...
 
Joko se CP:n maailma on saatu vähintään yhtä interaktiiviseksi ja vuorovaikutteiseksi kuin GTA V:ssä? Se on kuitenkin se suurin verrokki ja kaikki alle sen on ala-arvoista, verrataan kuitenkin kohta 10 vuotta vanhaan peliin..

Mikä muuten on mielstäsi paras peli vuorovaikutteisuudessa? Eli mikä on se gold standard tuon suhteen mitä kaikkien pitäisi tavoitella? (Rajoitetaan siis tämäntyyppisiin 3D-peleihin, FPS tai 3rd person).
 
RTX 3060 Ti:llä alkaa olla vähän ongelmia säteenseurannan kanssa uusimman patchin jälkeen. Kaikkia RT-herkkuja ei vain pysty pitämään päällä 1440p-resoluutiolla, vaikka DLSS on Balanced-asetuksella.

Uusilla konsoleillahan on ainoastaan päivitetyt RT-varjot päällä. Tuo on selvästi kevyin asetus, mutta omaan silmään ei mitenkään ihmeellinen. Vaatii melkeinpä pienten yksityiskohtien tarkastelua, jotta huomaa. RT-heijastukset tai koko valaistus olisivat olleet konsolipelaajille hyvää esittelyä säteenseurannasta, mutta eihän noissa RDN2-pohjaisissa konsoleissa millään riitä paukut siihen. Menee kyllä seuraavaan konsolisukupolveen, jotta saadaan kunnolla säteenseurantaa käyttöön.

Omasta mielestäni RT-valaistus on ylivoimaisesti tärkein. Ilman sitä etenkin varjoisat alueet näyttävät kovin latteilta. Varjostukset menevät epärealistisesti ja keinotekoiset valonlähteet eivät tuota valoa oikealla tavalla. Myös objektien, kuten autojen, alapuolella ei välttämättä ole varjoja ollenkaan ilman säteenseurantaa ja ambient occlusion kusee. Monissa paikoissa huomaa, että tuon asetuksen päälle laittaminen vaihtaa varjojen ja valojen paikkaa selvästi. Kokonaan pimeä paikka voi muuttua valoisaksi. RT-heijastukset ovat kyllä myös makeita yöllä, mutta jos on sekä RT-valaistus ja -heijastukset päällä, niin sitten ei pysytä enää aina 60FPS yläpuolella. Eli periaatteessa pitää valita pelkkä RT-valaistus ja +60FPS tai RT-valaistus ja -heijastukset ja dipit alle 60FPS:n.

Onneksi DLSS Balanced näyttää nykyään oikeastaan yhtä hyvältä kuin Quality ennen. Näin ainakin 1440p-resoluutiolla. Ja jospa Nvidian tai AMD:n uuden näyttiksen saisi joskus syksyllä käsiin ja sillä aloittaisi uuden läpipeluun. Luulisi olevan paljon uutta siihen mennessä pelissäkin, jos samaan tahtiin jatketaan kehitystä.

Itse en huomannut juuri mitään eroa RT suorituskyvyssä, kun vertaa 1.31 versioon. Tähänhän tosiaan tuli PC.lle myös keinovalaistuksessa RT -varjot, kun ennen oli vain auringonvalossa RT-varjot, minkä johdosta yöllä varsinkin voi olla jotain peintä eroa suorituskyvyssä.
 
Yhtä järkevä kysymys kuin olisiko GTA5:aan vihdoinkin saatu mielekkäitä tehtäviä tai tarinaa joka ei unohtuisi heti peliä sulkiessa...
GTA V n tarinasta voi olla montaa mieltä mutta ei tuo kyllä unohtuva ole. Pelasin viimeksi julkkarissa ja vieläkin päätarina ja monet tehtävät muistissa. Trevorin ensikohtaaminen, ryöstöt yms. Toki sivutehtävistä osa poistunut mielestä,mutta pääpiirteittäin mieleenpainuvia hahmoja ja tehtäviä.

Cyberpunkissa olen vasta alussa, mutta CDPRltä odotetusti tarinarikasta sisältöä ollut tähän asti.
 
Pystyykö tämän konsoliversioissa(PS5/XsX) liikkumaan vapaasti kaupungilla yms tehtävistä välittämättä?
 
Aika hyvää kamaa noilta fixereiltä tippuu kun jaksaa tehdä niiden hommat: kaksi autoa, pari ikonista asetta ja legendaarinen implantti.

Mitä muutoksia julkaistun listan ulkopuolelta olette muuten huomanneet?

-NPC:llä on ainakin yksi uudenlainen auto käytössä
-Satunnaisia poliisin takaa-ajoja
-Esineisiin on tullut kopallinen uusia ominaisuuksia. Nyt sillä on väliä mikä rotsi on niskassa.
-Joillakin mosilla on oikeasti optical camo käytössä
-Osa cyberpsykoista on muuttanut toimintatapaansa. Reagoivat eri tavalla ja vaikuttavat nopeammilta
 
Itse ja huomannut, että pari psykoa on käyttäytynyt eri tavalla, tai olivat aikaisemmin jotenkin bugisia.
Corpo-naisella pelasin ekalla kerralla kaikki mahdolliset loput siitä point of no returnista. Nyt aloittanut streetkid miehellä ja yllätyin positiiviesesti kuinka erilainen tuo alkutaival on.
Muutenkin tullut fixereitä vastaan, johin en ensimmäisellä kerralla törmännyt lainkaan tai sitten en vaan sen jatkuvan puhelimen kilkuttelun takia jaksannut edes tutkia niitä kaikkia.
Takamura saa venailla rauhassa. Ensimmäistä kertaa pelaavien kyllä kannattaa pelailla niitä muitankin kuin pääjuoneen liittyviä tehtäviä. Syventävät tarinaa ja tarjoavat yllättäviäkin seikkailuja.
esim. Keanun hahmolla on yleensä sanansa sanottavana tehtävässä kuin tehtävässä. Onhan tuo kartan ja tehtävien hallinta nyt tämän viimeisen ison päivityksen jälkeen paljon selkeämpää. :thumbsup:
 
Aika hyvää kamaa noilta fixereiltä tippuu kun jaksaa tehdä niiden hommat: kaksi autoa, pari ikonista asetta ja legendaarinen implantti.

Mitä muutoksia julkaistun listan ulkopuolelta olette muuten huomanneet?

-NPC:llä on ainakin yksi uudenlainen auto käytössä
-Satunnaisia poliisin takaa-ajoja
-Esineisiin on tullut kopallinen uusia ominaisuuksia. Nyt sillä on väliä mikä rotsi on niskassa.
-Joillakin mosilla on oikeasti optical camo käytössä
-Osa cyberpsykoista on muuttanut toimintatapaansa. Reagoivat eri tavalla ja vaikuttavat nopeammilta
En ole pelannut ennen, mutta koitin katsoa vinkkejä hiukan perkeihin mitä kehitellä näin alussa. Ilm ennen ollut erilaisia tasovaatimuksia. Esim invincible skill vaatii enemmän pojoja kun ennen riitti 5.
 
Olen nyt siinä pisteessä, että tuli tehtävä "Meet Hanako at Embers". Tarkoittaako tuo, että peli on loppusuoralla ja kannattaisi tehdä kaikki muut tehtävät ennen kuin menee eteenpäin? PS4 Pro:lla pelaan ja päivityksien myötä peli on nyt pelattavassa kunnossa.
 
Olen nyt siinä pisteessä, että tuli tehtävä "Meet Hanako at Embers". Tarkoittaako tuo, että peli on loppusuoralla ja kannattaisi tehdä kaikki muut tehtävät ennen kuin menee eteenpäin? PS4 Pro:lla pelaan ja päivityksien myötä peli on nyt pelattavassa kunnossa.

Kyllä. Pääjuoni on tosiaan lopussa. Toki sen jälkeen voi jatkaa muita hommia.
 
Tuli tää ostettua nyt cdonin tarjouksesta kun saivat sopivasti tolla 1.5patchilla korjattua suurimman osan isoista ongelmista. Vähän sekavalta tää alku ekan tunnin perusteella vaikuttaa, ihan helvetin laaja ympäristö ja noita tehtäviä tunkee alusssa joka tuutista. Pahin ongelma itelle on ehkä tunne, että pelaan dlc-kontenttia tai jatko-osaa jossa pitäs olla alla se ekan pelin pelaaminen jossa olis opetettu perusmekaniikat. Upgradepointteja tulee hahmolle, viestejä satelee luuriin, jne., mutta mitään kunnollista käyttöliittymätutoriaalia ei ole ollu, jonka takia oon täysin hukassa kun koitan noita selata. Paljon alivalikoita, jne. joille ei ole jostain syystä tooltippejä tehty vaan tarkotus selviää availemalla niitä ja vertailemalla näkymiä joista voi päätellä asioita. Saati sitten, että ois kerrottu perusteet noiden perkkien ja upgradejen merkityksestä, en tiedä lategame-vaiheesta, että onko alussa mahdollista mokata niin pahasti ettei hahmon kyvyt riitä pelin läpäisemiseen myöhemmin, ie. onko mahdollista tehdä perkkien kohdalla virheitä ja kehittää liian montaa kykyä vähän, mutta ei mitään tarpeeksi jolloin tulee joku dead end vihu/tehtävä mitä ei pysty läpäisemään?
 
onko mahdollista tehdä perkkien kohdalla virheitä ja kehittää liian montaa kykyä vähän, mutta ei mitään tarpeeksi jolloin tulee joku dead end vihu/tehtävä mitä ei pysty läpäisemään?
Ei ole. Pelin pääsee läpi käyttämättä yhtäkään perkkiä. Mitään tutoriaalia ei tosiaan ole jossa käyttöliittymää käytäisiin läpi.
 
Jotain ovia ei saa auki jos ei ole sitä power perkkiä en muista nytten tarkkaa nimeä perkille mutta hahmosi ei ole tarpeeksi voimakas väkisin aukaisemaan ovea mutta tämä ei tietääkseni kyllä mitään tehtäviä estä suorittamasta mutta eri reittejä luo.
 
Voisin luulla, että vähemmistössä on Series X:llä pelanneet, mutta kysytään kumminkin onko kokemuksia eli siis onko tuo Xbox-versio nyt järkevästi pelattavissa tuoreimman patchin myötä?

Kiinnostais joku tämän tyylinen peli, kun Witcheriä ei meinaa jaksaa toistamiseen koluta, vaikka lisäosat on vielä pelaamatta ja esim. Assansin's Creed Valhallan maailma ei meinaa oikein meikäläistä imaista..
 
Jos pelaatte hakkerilla ja se "Revealing location" spämmi käy hermoille, niin laittakaa dekkiin legendary tason Sonic Shock ja spämi loppuu siihen. Sitä Sonic Shockia ei tarvitse edes käyttää, riittää että se on dekissä
 
Peliin tuli päivitys 1.52 versioon niin mitä ootte tykännyt viimesinmästä päivityksestä? Pohdin jos nyt uskaltaisi antaa uuden mahdollisuuden Cyberpunkille sitten julkaisun jälkeen. :hmm:
 
Peliin tuli päivitys 1.52 versioon niin mitä ootte tykännyt viimesinmästä päivityksestä? Pohdin jos nyt uskaltaisi antaa uuden mahdollisuuden Cyberpunkille sitten julkaisun jälkeen. :hmm:
Hyvä tämä on aina ollut. Paskin osuus on nämä kusiset päivitykset missä kitsastellaan ladattavan määrässä ja asennus kestää tunnin.
 
Peliin tuli päivitys 1.52 versioon niin mitä ootte tykännyt viimesinmästä päivityksestä? Pohdin jos nyt uskaltaisi antaa uuden mahdollisuuden Cyberpunkille sitten julkaisun jälkeen. :hmm:

Säteenseuranta/DLSS bugaa tällä hetkellä ainakin sen verran, että kannattaa venata vielä sen korjaus, jos sitä haluaa käyttää.
Tämä ilmenee erityisesti kartta käytettäessä ja FPS putoaa 20 tienoille. Todella ärsyttävä pelatessa, kun muuten pyöri mukavasti 60-80fps(11700k + RTX 3070).
Toimii ok, jos poistaa RTX ominaisuudet pois päältä. Ilmeisesti bugi tuli 1.5 päivityksessä ja vielä korjaamatta.
 
Cyberpunkin sivuilla News-osiossa kun erehtyi klikkaamaan sivumenun puhelimella auki, meinas päästä äänihymy ja kahvit olla pitkin pöytää. Mitä sitä nyt vielä oikaisemaan:
85A67ACD-9B7C-4CED-8465-6A5CB40BC8F4.jpeg
 
Noniin,

Pitkä odotus palkitaan ja hommasin Cyberpunkin vasta viikko sitten PC:lle kun sain vihdoinkin RTX 3080 kortin itselleni. En kuitenkaan malttanut odottaa näin pitkään ettenkö olisi Cyberpunkkia hommannut vaan tuli ostettua se Serie X:lle alesta kun tämän "next gen" patchi tuli ulos.
Series X:llä minulta jäi peli kesken, koska minulla oli sellainen olo, että pelaan jotenkin karsittua versiota pelistä.... ja nyt kun olen tätä PC:llä pelannut niin kyllähän se näin oli, että peli heräsi ihan toisella tavalla eloon tietokoneella.

Tässä nyt pari nostoa mikä parantaa pelikokemusta huomattavasti kun PC:llä pelaa.

- Kaupunki on paljon eläväisempi. Todella paljon eläväisempi. Huomattavasti mielenkiintoisempaa on tutkia kaupunkia kun siellä on ihmisiä ja random puheensorinaa sekä ääniä yms.
- Mielestäni NPC:t reagoi paremmin. En tiedä onko totta, mutta äkkiseltään siltä tuntuu.
- Resoluutio ei laske välillä asteelle "ompas suttuista"
- Tekstuurit on tarkempia ja kuva yleisesti terävempää
- Ray Tracing tekee pelistä paljon tunnelmallisemman ja tyylikkäämmän
- Kun käytät RT:tä ei tarvitse pelata 30fps:llä
- Näppis + hiiri, rupesi räiskintäkin maistumaan
- Ohjaimellakin pystyy paljon paremmin pelaamaan koska pienempi input lagi -> räiskintäkin maistuu ja onnistuu paremmin ohjaimella
- Testasin boxia kiinni myös pelinäytössä eikä tämä poista sitä lagia mikä tuossa pelissä on konsolilla vaikka kaikki asetukset onkin ok
- Kun boxi oli kiinni pelinäytössä se toi vahvemmin esille yllämainitut "puutteet" resoluutiossa, tekstuureissa yms.
- FOVia pystyy säätämään niin näkeekin jotain kun pelaa


Yleisesti kaikki asiat on hieman paremmin siltä osin, että immersio on parempaa kun koneella pelaa. Varmasti myös ihan tottumuksestakin kiinni, mutta minusta tietokoneella kun pelaan niin uppoudun paljon paremmin peliin mitä jos sohvalta pelailen.
Vaikkakin 65" Oled antaa kivan kuvan, mutta ei tuo itsessään lisää immersiota peleihin.

Eli lyhyesti: Peli näyttää, tuntuu ja maistuu paremmalta PC:llä.

Hail to the king, Baby! Ei ole PC pelaamista voittanutta!

Tosin se mitä Series X tekee 500e hiljaisella laatikolla on kyllä vaikuttavaa eikä konsolilla pelaajien kannata olla murheissaan.
Tietokoneeseen on nyt vaan mukava laittaa ihan liikaa rahaa, että voi pelata pelejä ilman kompromisseja :rofl:
 
En ymmärrä, pistin grafiikka asetuksista sen AMD vipstaakin päälle, nimeä en muista, ja sliderin siihen balanced kohtaan. Näyttis on GTX1060, ja nyt muka pyörii sen verran mitä 1080p näyttö antaa myöten eli 60fps high asetuksilla. Pitäiskö sen härpäkkeen edes toimia jollain GTX1060 näytönohjaimella?. Vahvasti epäilen että fps laskuri näyttää virheellisiä lukemia kun viimeksi pelasin niin ei saanut irti kuin 30-35 fps siedettävillä kuva asetuksilla.
 
En ymmärrä, pistin grafiikka asetuksista sen AMD vipstaakin päälle, nimeä en muista, ja sliderin siihen balanced kohtaan. Näyttis on GTX1060, ja nyt muka pyörii sen verran mitä 1080p näyttö antaa myöten eli 60fps high asetuksilla. Pitäiskö sen härpäkkeen edes toimia jollain GTX1060 näytönohjaimella?. Vahvasti epäilen että fps laskuri näyttää virheellisiä lukemia kun viimeksi pelasin niin ei saanut irti kuin 30-35 fps siedettävillä kuva asetuksilla.

AMS FSR ei ole riippuvainen näytönohjaimesta. FPS lukemat ovat ihan oikein koska kuva on renderöity pienemmällä tarkkudella ja skaalattu + jälkikäsitelty ettei näyttäisi niin kuralta.
 
AMS FSR ei ole riippuvainen näytönohjaimesta. FPS lukemat ovat ihan oikein koska kuva on renderöity pienemmällä tarkkudella ja skaalattu + jälkikäsitelty ettei näyttäisi niin kuralta.
Minä en näistä ymmärrä, siksi kysyin. Kuva näyttää jopa paremmalta kuin silloin kun pelasin vielä vanhaa versiota semmoisilla asetuksilla ettei tarvinnut oksentaa ja että sai edes 30 - 40fps. Pitäis varmaan hommata hieman tuoreempaa rautaa koneeseen.
 
Millasilla grafiikka asetuksilla ja resoluutiolla pelaat ja paljonko fps?

Vastaus kysymykseesi, otin nopeaan videota asetuksista ja pelistä:

Laatu vielä peruna koska youtube.





Pelihän on tehty sillä tavalla hyvin, että nuo kohtaukset missä taistellaan on yleensä rajatulla aluella, joten FPS on näissä kohtauksissa korkeampi mitä kun maailmassa pyörii menemään.
Ottaa FPS counterin pois päältä niin ihan hyvältä peli maistuu vaikka välillä käydään 40fps pinassa raskaimmissa kohdissa.


Edit: siis mitä, toi DLSS ei käytä GPU:ta oikein vai bugittaako RivaTuner softa ?

Myöhempi edit: Cyber Engine Tweaks tällä saa enabloitua AMD SMT niin tämä paranti tuota GPU:n käyttöä kun CPU:lle annettiin paremmin kuormaa.
 
Viimeksi muokattu:
Minä en näistä ymmärrä, siksi kysyin. Kuva näyttää jopa paremmalta kuin silloin kun pelasin vielä vanhaa versiota semmoisilla asetuksilla ettei tarvinnut oksentaa ja että sai edes 30 - 40fps. Pitäis varmaan hommata hieman tuoreempaa rautaa koneeseen.
Full HD + pelitilanne missä ruutu laskee sinne 30-40fps maastoon näyttää nopeasti todella paskalta. Nuo Amdn FSR ja Nvidian DLSS (eka ei ole sidoksissa valmistajan rautaan, toinen taas on) on juuri siitä hienoja, että niiden avulla saadaan fps nousemaan jolloin se pieni kuvatarkkuuden skaalaus hetkellisesti alaspäin ei erotu käytännössä ollenkaan nopeatempoisessa pelissä. Itellä 5600XT ja ei ollu toivoakaan pelata ilman tuota FSR-tekniikkaa, kun käytössä on iso 43" ("onneksi" vaan 60Hz) ruutu. Nappasin FSRn päälle ja ei ole ollut sanomista pelin pyöriessä koko ajan sen 60fps :) Kuvanlaatuasetukset ja kaikenlaiset kromit on tosin pakko pitää alhaisina joka sitten erottuu huomattavasti enemmän kuin tuo hetkellinen reson putoaminen raskaissa kohdissa, peli tartteis hienosti toimiakseen sen RX6800-sarjalaisen, taikka toisesta leiristä RTX3070-variantin...

Viimeisin päivitys poistanu käytännössä kaikki bugitkin grafiikoista, törmäysmallinnuksesta, jne. Lähemmäs 70h mittarissa ja kahdesti olen tainnu saada ihailla pelin kaatumista, yhden käden sormilla laskettavan määrän T-malliin jämähtäneitä hahmoja, ja muuta pientä. Nyt pelistä paistaa läpi se törkeä määrä tekemistä mitä sinne on tungettu, ja näkee miten on tekijöillä aika loppunu kesken, kun todella moni tarinakaari loppuu ns. kesken kohtaan missä ei ole mitään järkeä. Potentiaalia on kyllä rankasti kun runko ja maailma on nyt valmis, maksullisia & maksuttomia dlc-paketteja on varmasti tulossa kun onhan tuo tehny noille jo ongelmista huolimatta ilmeisesti melkosesti tulostakin.
 
Testasin tuossa gamepadilla pelaamista tietokoneella ja mielestäni ihan hyvä tuntuma myös ohjaimelle kun ensin säätää asetukset itselleen mieluisaksi.
Pelihän ei mikään Twitch shootteri ole ja kentässä on vaikka mitä rojua mihin ukko jää jatkuvasti kiinni niin ihan hyvin toimii ohjain kun pelaa vähän rauhallisemmin.
Itseasiassa ole pelannut ohjaimella peliä nyt kun tuota häiritsevää inputlagia ei PC:llä ole. Kuitenkin ajamista ja muuta fiilistelylä pelissä sen verran niin hyvin menee ohjaimella.


 
Peliin tuli päivitys 1.52 versioon niin mitä ootte tykännyt viimesinmästä päivityksestä? Pohdin jos nyt uskaltaisi antaa uuden mahdollisuuden Cyberpunkille sitten julkaisun jälkeen. :hmm:
Pleikkavitosella tää update on varmaan ollut aika käänteentekevä (en tiedä entisestä, sillä hankin pelin vasta kun tää päivitys oli jo tullut). Aika päheet trigger-feedbackit ainakin kun ampuu tai esimerkiks ajelee kulkupeleillä.
 
En kanssa tiedä minkälainen tää on ollut ennen päivitystä. Pleikan hain maanantaina postista.

Ihan kivasti tän kanssa mennyt aika. Mutta ainakin alkupään autojen kanssa menee hermo, ohjaustuntuma on aivan perseestä.
 
Tässähän ainakin ennen pätsiä PS5 oli aika autiot maisemat koska perustui PS4 versioon missä oli vain caps lock avattu 60fps.

Ja pleikka vitonen sai myös sen Quality tilan.
 
Tuli ostettua laarista 15 eurolla, onneksi en maksanut sen enempää. Peli itsessään on joo jepa, mutta äänet särisee vähän väliä eikä siitä saatanasta pääse eroon millään kikka kolmosella, ja toinen on kaatuminen vartin välein ilmoitukseen "Whoa! Cyberpunk 2077 has flatlined!" Täysin randomisti tilanteesta riippumatta.

Muoks: Ja alkuun piti ainakin viiteen kertaan korjata asennus koska puuttuvia tai viallisia tiedostoja. Se nyt on sentään pysynyt hetken poissa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 256
Viestejä
4 487 678
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom